Ср, 22.11.2017, 05:48
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Наше опитування
Форум інформатиків для ВАС?

Архів
Результати
Всього проголосувало: 24
 
Головна » 2017 » Січень » 20 » Україні терміново потрібне ЗНО з інформатики
Україні терміново потрібне ЗНО з інформатики
23:16

Останнім часом багато розмов йде про те, що вітчизняна IT-галузь зможе далі розвиватися тільки за умови переходу на вищий щабель: від аутсорсингового обслуговування чужих проектів до створення власних кінцевих продуктів. Пояснюється це досить просто: є ряд країн (Індія, Бразилія, Аргентина і навіть Росія), де послуги програмістів коштують дешевше. Про перспективи української IT-освіти розмірковує директор Центру підготовки сертифікованих програмістів, кандидат технічних наук Сергій Іщеряков.

Перед українською IT-освітою стоїть завдання не просто забезпечити галузь кадрами - тут мова йде про підготовку фахівців зовсім іншого рівня кваліфікації. Безумовно, сьогоднішніх випускників технічних вузів можна «підтягнути» до необхідних «показників» - проте, скільки на це піде часу? Чи не упустить Україна свій шанс?

Як би це дивно це не звучало, але саме відсутність інформатики в списку предметів, за якими діти можуть пройти зовнішнє незалежне оцінювання, є однією з основних перешкод розвитку IT-освіти в Україні. І кажу я це, спираючись на реальний досвід.

Минулого року ми ініціювали у Міносвіти програму «Школяр-програміст» - великий проект з підготовки в Україні програмістів, які будуть затребувані на світовому ринку праці. Для старту були відібрані школи, в яких вже є спецкласи інформаційно-технологічного профілю. На першому етапі ми підготували вчителів, які мали навчати дітей за новою програмою - зібрали їх разом і провели інтенсивний курс навчання. Потім вже ці вчителі почали підготовку дітей безпосередньо в школах.

Результати - дуже хороші. У проекті взяло участь 19 класів з 17 шкіл в Києві, Івано-Франківської, Львівської та Одеської областях. Було підготовлено близько 100 вчителів, які підготували близько 350 дітей на шкільних заняттях, і ще близько 100 - в гуртках. Результати роботи позитивно оцінені Міносвіти - програма продовжує працювати. Цього року кількість класів-учасників зросла до 70-ти завдяки сприянню освітньої онлайн-платформи SmartMe University.

Однак в ході реалізації програми «Школяр-програміст» ми зіткнулися з цікавою проблемою: для старту проекту в деяких школах не вистачає... батьківської згоди!

Тобто програма підтримана Міносвіти, її підтримують директори шкіл, є технічні можливості, є онлайн-платформа, є потрібна кількість дітей для створення класів інформаційно-технологічного профілю - але далеко не всі батьки цю ідею сприймають позитивно.

Аргументи антагоністів звучать приблизно однаково: «Навіщо дитині додаткові 4 навчальні години з програмування на тиждень? Дайте краще більше годин фізики і математики! Дитині ж ще до університету вступати!»

Тобто, по суті, батьки не хочуть, щоб діти вчили програмування, але хочуть, щоб вчили фізику і математику - щоб потім піти вивчати те ж саме програмування у ВНЗ.

Нинішня шкільна програма інформатики безнадійно застаріла. Сьогодні вже немає сенсу розповідати школярам про те, що таке комп'ютер і з чого він складається. Також не треба пояснювати, яким чином у Windows створити нову папку на робочому столі.

Якщо говорити про програмування, ази якого даються в рамках шкільної програми, то це, по-перше, застарілі мови (типу Turbo Pascal), а, по-друге, той обсяг годин, які на це відводяться (на програмування має виділятися ⅓ від загальної кількості годин інформатики - тобто, приблизно 1 година в місяць), зовсім не дає можливості ні вивчити мову, ні, хоча б, зрозуміти, що таке програмування взагалі.

Введення ЗНО з інформатики дозволить вирішити ряд проблем:

По-перше, з'явиться можливість істотно змінити навчальні програми профільних класів - наявність ЗНО буде вирішальним фактором для подолання батьківського опору.

По-друге, відкриє двері класів інформаційно-технологічного профілю для дітей, у яких з фізикою, наприклад, справи не надто складаються. Адже зараз ми втрачаємо цілий пласт хлопців, що мають величезний потенціал - але штучно «виведених за дужки» цього рівняння. На підтвердження цієї тези говорить і той факт, що число світчер в галузі неухильно зростає - люди знаходять обхідні шляхи в галузь, куди їх «не пустило» ЗНО з фізики. При цьому, система освіти повинна бути помічником, а не перешкодою.

По-третє, це спричинить зміну програм ВНЗ. За великим рахунком, базу, на вивчення якої витрачається 1-2 роки навчання, студент матиме ще зі шкільної лави - в університеті можна буде сконцентруватися на інших речах, готувати не просто програміста, а класного програміста.

Якщо ми хочемо дійсно змінити IT-галузь, якщо хочемо, щоб українські програмісти вийшли на якісно новий рівень - нам необхідно змінювати систему підготовки фахівців. І чим глибшими будуть ці зміни - тим краще.

Для невеличкої довідки:

У багатьох інших країнах програмування вже стало повноцінною частиною шкільної програми. У 2004 році на цей шлях встав Ізраїль, у 2014 схожа програма була представлена в Великобританії. Минулого року Японія прийняла рішення про впровадження програмування в навчальні програми навіть для початкової школи. І якщо ми хочемо стати першими, то вже зараз потрібно рівнятися на кращих.

Сергій Іщеряков, директор Центру підготовки сертифікованих програмістів, Освітня політика.

Переглядів: 755 | Додав: W-w-W | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 7
LVV (06.05.2017 07:34)
Додав: LVV | Дата написання: 06.05.2017 Спам
Доки шкільний предмет Інформатика буде залишатися дисципліною із розряду технологій, доти розмови про програмування не матимуть сенсу. Це те саме, що переконувати в необхідності на уроках трудого навчання вивчати математичні основи спротиву конструкційних матеріалів.
0
kachorovskiy2000 (03.05.2017 19:42)
Додав: kachorovskiy2000 | Дата написання: 03.05.2017 Спам
8 школа  чемпіон'' ;)
0
Andriy_Sambir007 (03.05.2017 15:38)
Додав: Andriy_Sambir007 | Дата написання: 03.05.2017 Спам
Згідний , 8-школа чемпіон
0
BOHDAN (02.05.2017 11:01)
Додав: BOHDAN | Дата написання: 02.05.2017 Спам
ЧЕМПІОН
0
Вчитель (07.04.2017 20:11)
Додав: Вчитель | Дата написання: 07.04.2017 Спам
У державі Ізраїль, яка воює все своє життя і експортує, переважно, продукцію типу ноу-хау (хоча, як не дивно з огляду на клімат і землю, продукцію землеробства і тваринництва теж), має найкращу за вишколом і озброєністю малу армію в світі, аналогом нашого ЗНО є система з ТРЬОХ екзаменів, головним з яких є математика, яку складають УСІ. Давайте до нашої купи малої екзаменів ЗНО додамо ще й інформатику - дурня вийде.
А щодо того, який відсоток дітей "йде на програмістів" - подивіться статистику пропозицій на ринку праці.
+1
kosarik1 (01.04.2017 09:44)
Додав: kosarik1 | Дата написання: 01.04.2017 Спам
Програмування для загального розвитку. Дитина краще освоїть, ну так скажімо ІТ, маючи уяву що таке програма. 
А навіщо тоді в школі такі предмети як співи, малювання і.т.п. теж створювати профіль?
Що всі співають чи малюють?
Є гуртки за межами школи і у кого є тяга чи талант співати чи малювати нехай ідуть туди.
0
Tanch_30 (26.01.2017 19:16)
Додав: Tanch_30 | Дата написання: 26.01.2017 Спам
А хто займався статистикою дітей які ідуть на програмістів?  З класу дві, максимум чотири дитини. А інші діти з класу навіщо мають вчити програмування ? Звісно можна знайти аргументи і за і проти. Але якщо моя дитина має вчити чотири - п'ять  години програмування в школі де ії взяти здоров'я щоб вчити інші предмети? Для дітей - програмістів існують профільні класи. Можливо потрібно створити фаховий іспит у ВУЗах. Але для загалу навіщо?
+1
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар новин
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Форма входу

Ласкаво просимо на сайт!
Увійдіть або зареєструйтесь.
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0