Сб, 18.11.2017, 12:09
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 11 з 13«12910111213»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » Розділ IV: ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ УЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ » 4.3 Авторські методики. Алгоритміка та програмування. » Мова програмування Python (Про особливості мови, які варто знати вчителю)
Мова програмування Python
Пилипчук_О_П Дата: Сб, 12.08.2017, 23:57 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Коли багато років тому на обкладинці журналу (напевно, "Інформатика в школі") я побачив назву Python (Пайтон), це не викликало особливого інтересу: просто ще одна мова програмування. Проте зараз ситуація дещо змінилась: мова набула популярності серед розробників, постійно розвивається. Останнім часом часто звучать ідеї (і навіть робляться кроки) щодо використання Пайтона для вивчення основ алгоритміки в шкільному курсі інформатики. Ось декілька прикладів:
* з'явився підручник для 8 класу, в якому використовується одночасно дві мови (Паскаль і Пайтон);
* розроблено й опубліковано електронні версії матеріалів для 5 класу на основі Пайтона;
* на курсах вчителів інформатики в Хмельницькому ОІППО активно просувається вивчення Пайтона вчителями;
* http://kpolyakov.spb.ru/download/inf-2014-09a.pdf - стаття "Язык Python глазами учителя".

Очевидно, настав час створити майданчик для обговорення цього на нашому форумі.

Офіційний сайт (зокрема й для звантаження середовища програмування): https://www.python.org/

Інші матеріали:
* https://sites.google.com/site/pythonukr/ - Програмування на мові Python (3.x). Початковий курс
* https://drive.google.com/open?id=1q8cSkWDHjJzyoz2x8iFfFH637tH1lIe5 - Посібник по Python
* https://www.youtube.com/watch?v=wT1OjsMHP3k - Один з відеоуроків від нашого колеги зі Старокостянтинова
* http://teachlab.ucoz.ua/publ/fraktalni_kubi/5-1-0-75 - Моя невеличка спроба використання Пайтона в середовищі тривимірного редактора Блендер.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Нд, 13.08.2017, 00:23
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.08.2017, 14:02 | Повідомлення № 151
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата Bandalak ()
Конструктор - це в смислі середовище програмування? Чим він ліпший від стандартного?

Візуальний конструктор інтерфейсу: форми, кнопки, текстові поля і т.п. Але тільки конструктор. Для написання програмного коду і випробувань має бути інше середовище. Див. відеоприклад з повідомлення volodschool2: http://informatic.org.ua/forum/36-218-84797-16-1503842419
volodschool2 Дата: Вт, 29.08.2017, 14:02 | Повідомлення № 152
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1372
Нагороди: 12
Рейтинг: 277
Цитата Пилипчук_О_П ()
Для написання програмного коду і випробувань має бути інше середовище
Ну чому ж так категорично? Після генерування програмного коду є кнопка "Run", натискуємо і все(?) працює.
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.08.2017, 14:02 | Повідомлення № 153
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата volodschool2 ()
все(?) працює.

Та якраз чомусь не працює...
volodschool2 Дата: Вт, 29.08.2017, 14:02 | Повідомлення № 154
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1372
Нагороди: 12
Рейтинг: 277
Що саме не працює? При натискуванні на кнопку "Run"  запускається  вікно програми, всі контроли (тут віджетами називаються) працюють. А у Вас що "воно" каже?
Прикріплення: 1096401.jpg(39Kb)


Відредаговано: volodschool2 - Вт, 29.08.2017, 11:24
TYP Дата: Вт, 29.08.2017, 14:50 | Повідомлення № 155
Прописаний назавжди
Повідомлень: 378
Нагороди: 5
Рейтинг: 37
Цитата gry ()
є можливість російського інтерфейсу.
Українська теж є!
volodschool2 Дата: Вт, 29.08.2017, 15:09 | Повідомлення № 156
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1372
Нагороди: 12
Рейтинг: 277
Після перенесення постів втратилась хронологія :( , тому повторюсь.
Visual Tkinter Python IDE Цікава штука для любителів GUI. Але схоже автори закинули цей проект, працює тільки з 3.1 і нижче.
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.08.2017, 16:12 | Повідомлення № 157
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата volodschool2 ()
Що саме не працює? При натискуванні на кнопку "Run" запускається вікно програми, всі контроли (тут віджетами називаються) працюють. А у Вас що "воно" каже?

А в мене каже:
Код
Running D:/prog/PAGE/second/unknown.py ...
No Output

І не виводить ніякого вікна.
volodschool2 Дата: Вт, 29.08.2017, 16:49 | Повідомлення № 158
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1372
Нагороди: 12
Рейтинг: 277
Цитата Пилипчук_О_П ()
А в мене каже:
Коли програму встановлювати не в папку за замовчуванням (C:\PAGE), то можливі подібні проблеми. Виправте вміст winpage.bat згідно шляху до встановленої програми.



Відредаговано: volodschool2 - Вт, 29.08.2017, 17:31
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.08.2017, 21:58 | Повідомлення № 159
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата volodschool2 ()
Коли програму встановлювати не в папку за замовчуванням (C:\PAGE), то можливі подібні проблеми.

Встановлено саме в цю папку. Але не працює. Трохи турбує репліка:
Цитата
Since I have a deficient understanding of the Windows world, I decline trying to update the path environmental variable.

Розробник погано орієнтується в світі Windows...
Witalian Дата: Сб, 02.09.2017, 10:10 | Повідомлення № 160
Новий користувач
Повідомлень: 8
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Продублюю свій коментар для Alex Shestopalov на Освіта.юа стосовно мови Python для 5-6 класів:
Цитата
Для Alex Shestopalov: Так розумію ви вирішили відмовитися від Pascal, Lazarus на користь Python, створюючи підручники по оновленій програмі.
Зрозуміло, що Скретч варто залишити для початкових класів (минулорічний 5
клас відверто нудився в Скретчі, доводилося вмикати всю фантазію для
створення цікавих проектів). Але чи не буде складно п’ятикласникам
освоювати алгоритми за допомогою мови програмування, пишучи код Python?
Минулорічний 8 клас мав певні труднощі, при тому що працював у
об’єктно-орієнтованому середовищі Лазарус. Більшість не знає латинської
розкладки, а 5 клас і кирилицею друкуватиме повільно. І за урок освоїти
основні поняття мови Python і перейти на алгоритми, нуу.. Можливо варто
обрати якийсь "перехідний" варіант від "дитячого" до "дорослого"
програмування? До речі, є цікавий проект Pascal.ABC, має україномовний
інтерфейс, графічний компонент тощо. Хотілося б почути вашу думку.
Цікаво почути думку колег, чи варто пробувати Python для п'ятикласників?
Як на мене, в Pascal.ABC на мові Pascal учням було б легше працювати з кодом
Bandalak Дата: Сб, 02.09.2017, 10:22 | Повідомлення № 161
Лідер форуму
Повідомлень: 5521
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Чим легше? Все одно код пишеться латиницею!
Шестопалов Дата: Сб, 02.09.2017, 11:57 | Повідомлення № 162
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Цитата Witalian ()
чи варто пробувати Python для п'ятикласників?
Вже пробував! Десь тут я писав, що літом пройшов зошит і підручник для 5-го класу з майбутніми 4 і 5 класниками.  Матеріал викладено настільки просто і зрозуміло, що проблем не було.


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 02.09.2017, 11:57
gry Дата: Сб, 02.09.2017, 12:12 | Повідомлення № 163
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1053
Нагороди: 3
Рейтинг: 120
Цитата Bandalak ()
Все одно код пишеться латиницею!
Мене завжди "коробило" те, що деякі вчителі не можуть вивчити зо 2 десятки іноземних слів і назавжди забути про україномовні, російськомовні інтерфейси середовищ програмування... Ще "коробило"те, що деякі намагаються перекладати команди  мови програмування .
Невже така важко запам'ятати, що Edit це "правка", не говорячи про Copy, Paste, Undo,Save, і т.д.  Користуючись TP 7.0 ніхто не переймався інтерфейсами, а зараз український подавай...  print він і в Африці print... Зовсім інша історія з прикладними програмами (Gimp, Blender, і т.д.) . Тут, звичайно.  без "рідного" інтерфейсу - ніяк !!!
Witalian Дата: Сб, 02.09.2017, 17:52 | Повідомлення № 164
Новий користувач
Повідомлень: 8
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Цитата Шестопалов ()
Вже пробував! Десь тут я писав, що літом пройшов зошит і підручник для 5-го класу з майбутніми 4 і 5 класниками. Матеріал викладено настільки просто і зрозуміло, що проблем не було.
А що як 4 і 5 класники просто виявилися вундеркіндами)
LVV Дата: Сб, 02.09.2017, 17:53 | Повідомлення № 165
Прописаний назавжди
Повідомлень: 421
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата volodschool2 ()
Коли програму встановлювати не в папку за замовчуванням (C:\PAGE), то можливі подібні проблеми.
 
Цитата Пилипчук_О_П ()
Встановлено саме в цю папку. Але не працює.
А скільки ще подібного "підводного камміння", Ви зустрінете? Чи не краще удосконалювати знання відомої Вам мови і середовища?

Я завжди агітував і агітую за вивчення однієї мови програмування впродовж усього шкільного курсу.
І навіть не дуже важливо, яка то буде мова. Нехай навіть TurboPascal...
Спробую аргументувати:
1) Мета - не програмування, а алгоритмізація. Але, якщо учень не знає тонкощів мови, то як він може зрозуміти, скажімо, в чому помилка: в алгоритмі, чи в тому, що він десь не ту команду використав, або не знає її особливостей. А тонкощі мови учень зможе зрозуміти лише після років її вивчення.
2) Вчитель не повинен входити "в ступор" коли учень показує йому свій код і питає, чому це не працює. Пригадую, мені знадобилось п'ять-шість років, щоби я з першого погляду і швидко став розрізняти помилки в учнівських кодах на С++. Тому, мабуть, і не хочу переходити на Piton, бо доведеться ще років зо п'ять розгрібати нове "підводне каміння". Навіть середовище міняти не хочу, бо вже звик до Visual Studio або Codeblocks які  мають свої "підводні течії і каміння".
Скажімо, я лише на третій рік випадково виявив причину того, чому один і той же проект Visual Studio на одному й тому ж комп'ютері, працює в одних і не працює в інших облікових записах. Виявляється, якщо ім'я облікового запису довше за 19 символів, то проекти в ньому не компілюються.
3) Після вивчення базових алгоритмів учень не повинен замислюватись над тим, які там букоФФки в командах і операторах писати, а повинен думати як краще реалізувати алгоритм розв'язання тієї чи іншої задачі. Це, як ложку під час обіду до рота підносити. Миж не міркуємо над тим, на скільки сантиметрів нижче чи вище її нести, все відбувається автоматично. Так і в програмуванні. Якщо учень звикне до "ложки" в молодшій чи середній школі, то нею потрібно користуватись і в старшій школі, щоби легше було вивчати ОАП. Китайськими паличками теж, мабуть, їсти зручно, але потрібно перенавчатись.
4) 
Цитата gry ()
Мене завжди "коробило" те, що деякі вчителі не можуть вивчити зо 2 десятки іноземних слів і назавжди забути про україномовні, російськомовні інтерфейси середовищ програмування
Все потрібно робити для того, щоби учню легше було вивчати ОАП. А коли інтерфейс рідною мовою, то і учню легше акцентувати увагу на англомовному коді і не перейматися інтерфейсом середовища, або змістом діалогових повідомлень чи підказок редактора коду.

Мене натомість "короблять" коди програм, в яких змінним дають довжелезні змістовні англомовні імена, а поруч в коментарях рідною мовою поясняють що воно таке.
Наприклад, програму C++ складання двох чисел
.......
int a,b,c;
cin >> a >> b;
c=a+b;
cout << c;

багато "професіоналів" запишуть в такому стилі:
......
//визначаемо змінні для першої та другої числових величин і результата
int FirstNumericalValue, SecondNumericalValue, Result;
cin >> FirstNumericalValue;
cin >> SecondNumericalValue;
Result = FirstNumericalValue + SecondNumericalValue;
cout << Result;

бо вважають, що змістовні імена змінних роблять програму зрозумілішою :)))
Це для англійця чи американця вона зрозуміліша (та й то - не факт).
А для 9-класника слов'янина, навряд чи.

5) П'яте і найважливіше: У нас не так багато навчального часу в школі відводиться на вивчення ОАП, щоби можна було той час безсистемно розтринькувати на ознайомлення з різними мовами стилями і середовищами програмування. Звісна річ, ми не повинні готувати в школі програмістів. Але, тим не менше, ми повинні навчити учня програмувати, а не "тупо" переписувати з підручників коди, без розуміння того, які алгоритми вони реалізують. Найбільший абсурд - це початкове вивчення основ ОАП у візуально-об'єктно-подійних проектах, в кодах яких початківець "за лісом дерев не бачить".
Те, що учень в консольному додатку зможе самостійно написати кожен рядок програми додавання двох чисел, я вважаю більшим досягненням, аніж те, що він зможе візуально розробити інтерфейс гри "хрестики нолики" і вставити в незрозумілий йому код кілька зрозумілих рядків із підручника.


Відредаговано: LVV - Сб, 02.09.2017, 18:48
Форум інформатиків » Розділ IV: ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ УЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ » 4.3 Авторські методики. Алгоритміка та програмування. » Мова програмування Python (Про особливості мови, які варто знати вчителю)
Сторінка 11 з 13«12910111213»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.