Було у 2014 році (лист 1/9-158) Загальноосвітні навчальні заклади можуть обирати спосіб проведеннядержавної підсумкової атестації: або за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України, або у вигляді письмових робіт за завданнями, розробленими Інститутами післядипломної педагогічної освіти, за погодженням із Міністерством.
Стало у 2015 році: (додаток до наказу 192) Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу.
Дляатестації з інформатики готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів у класі менше 10, то по одному варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Атестаційну роботу пропонується розділити на 3 частини. Першачастина– складається із 12-14 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання, завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності. Другачастинаатестаційної роботи може містити одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю на складання блок-схеми алгоритму. Третячастинаатестаційної роботи виконується на комп’ютері й може містити два практичних завдання, одне з яких має передбачати написання програми. Завданняатестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків завдань на комп’ютері роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Атестація з інформатики проводиться протягом120 хв.
Вважаю це прогресом. Але засмучує те, що "рекомендують" письмове опитування. Невже не можна було хоча б на інформатиці, як варіант, рекомендувати комп'ютерне тестування. Які грандіозні можливості надає, скажімо система MyTest. Та і використання простіших TestW чи easyQuizzy краще, аніж коли учень сидітиме за комп'ютером і хрестиком на аркуші відмічатиме вірні відповіді. А потім вчитель витрачатиме час і підраховуватиме бали за пройдений тест. Я, наприклад, на свій страх і ризик тестову частину атестації зроблю комп'ютерною. А в якості письмового звіту слугуватиме роздруківка учнівського результату відповіді, де замість олівця використовувалась клавіатура. А Ви, шановні колеги, якої думки про це?
матеріал зі спойлеру в першому повідомленні - для ДПА з інформатики у 9 класі
для 11:
Для проведення атестації з інформатики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Пропонується атестаційну роботу розділити на 3 частини, залежно від рівня вивчення інформатики учнями. Перша частина може складатись із 10-13 завдань і є рекомендованою для учнів, які вивчали інформатику на будь-якому рівні. Ця частина може містити завдання у тестовій формі з вибором однієї правильної відповіді; завдання з вибором кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності. Також, повинна містити 3 практичні завдання, що виконуються на комп’ютері. Друга частина атестаційної роботи складається для учнів, які вивчалиінформатику на академічному та профільному рівнях. Ця частина може містити завдання щодо алгоритмізації та програмування. Виконується на комп’ютері. Третя частина атестаційної роботи складається тільки для учнів профільних класів і може містити 3 завдання з тем, передбачених програмою профільного рівня. Також виконується на комп’ютері. Письмові завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків завдань на комп’ютері доцільно роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом навчального закладу. Атестація з інформатики проводиться протягом 90 хв. для учнів, які вивчали інформатику за програмою рівня стандарту; 120 хвилин для учнів, які вивчали інформатикуза програмою академічного рівня та 180 хвилин - для учнів, які вивчали інформатику за програмоюпрофільного рівня.
друкувати результат роботи на проштампованих аркушах - це, звичайно, прогрес
планую використовувати збірник попереднього року, бо не маю ані часу, ні натхнення розробляти якісь завдання (традиційно ДПА здає профільний клас)
матеріал зі спойлеру в першому повідомленні - для ДПА з інформатики у 9 класі
Так дійсно. Але питання в іншому: 1) Чим аргументувати право вчителя інформатики проводити комп'ютерне тестування замість письмового? 2) Що значить: Пропонуєтьсяроботу розділити...може містити завдання у тестовій формі... повинна містити 3 практичні завдання, що виконуються на комп’ютері... може містити завдання щодо алгоритмізації та програмування...може містити 3 завдання з тем... профільного рівня...
З одного боку нас підштовхують до використання недолугих збірників завдань минулих років, а з іншого, як я розумію, дають повну свободу вибору. Бо "пропонується" - це не вимагається... бо "може містити", а може і не містити... Мінімальний набір атестаційного завдання за запропонованим варіантом "повинен містити три практичні завдання, що виконуються на комп'ютері". От і все. А решта - на розсуд вчителя!!!