Вт, 12.12.2017, 15:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 512345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.12 Атестація. Друга вища освіта » Кваліфікаційна характеристика учителя інформатики
Кваліфікаційна характеристика учителя інформатики
Ketrin Дата: Пн, 08.12.2008, 18:05 | Повідомлення № 1
Часто заходить...
Повідомлень: 81
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Чи є кваліфікаційна (освітньо-кваліфікаційна) характеристика учителя інформатики?
Або хоча б прості вимоги до кваліфікації?

У підручниках з методики викладання наприклад, літератури чи мови, є пункт "сучасні вимоги до кваліфікації вчителя (предмет)", у методиці Морзе я не знайшла.
Десь ще можна пошукати?


Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 10.12.2008, 16:16
filnick Дата: Пн, 08.12.2008, 18:25 | Повідомлення № 2
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Шановна, Ketrin, станом на 08.12.2008 р. Головним нормативним документом залишається Типове положення про атестацію педагогічних працівників України, затверджене Наказом Міністерства освіти Україні від 20.08.93 р. № 310, із змінами та доповненнями, затведженими Наказом Міністерства освіти Україні від 01.12.98 р. № 419. Всі вимоги до кваліфікаційних категорій і педагогічних звань записані там. Додаткові вимоги можуть розроблятися атестаційними комісіями чи рекомендуватися управліннями освіти.
У мене є документ, який розроблений Дніпропетровським інститутом освіти і називається "Вимоги до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників" (м. Дніпропетровськ, ДОІО, 1998 р.). Відразу скажу, що вимоги там застарілі (Вчитель вищої категорії повинен вміти користуватися електронною поштою тощо). Нових наша область поки не розробила. Аналогічні рекомендації та вимоги розроблені в інших регіональних управліннях освіти. Так, наприклад, на сайті http://edu-post-diploma.kharkov.ua/forums/index.php?action=stats є матеріали розроблені Харківським інститутом.
Діюче Положення про атестацію http://www.informatics.at.ua/_fr/2/3439451.rar
Вам потрібно знайти наказ Вашого обласного управління освіти Про атестацію педпрацівників (видається щороку) і там є посилка на конкретні рекомедації, розроблені інститутом Вашої області.

Вимоги і рекомендації Одеського методцентру. тут

Ketrin Дата: Вт, 17.03.2009, 18:23 | Повідомлення № 3
Часто заходить...
Повідомлень: 81
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Дякую за швидку і змістовну відповідь, деяка інформація мені допоможе. Але мабуть я не достатньо чітко висловилася.

Кваліфікаційна характеристика - це перелік основних вимог до професійних якостей, знань і вмінь фахівця, необхідних для успішного виконання професійних обов'язків.

По-перше, мене цікавлять вимоги до майбутніх учителів інформатики.
Ось, наприклад, у ОКХ за спеціальністю Математика розписано:
Типи діяльності, типові завдання діяльності та уміння, які повинен мати випускник вищого навчального закладу
Здатності випускника вищого навчального закладу вирішувати проблеми і завдання соціальної діяльності та уміння, які для цього необхідні
та ін.

По-друге, мене цікавлять сучасні вимоги до кваліфікації вчителя інформатики.
Наприклад, у методиці викладання іноземної мови написано "Методичний компонент кваліфікаційної характеристики учителя іноз. мови включає вимоги до теоретичної і до практичної підготовки вчителя іноземної мови", і перелічено їх.

Невже таких немає? Що цілком ймовірно, бо інформатика як предмет і як наука нова, може ще не розробили?

Додано (17.03.2009, 18:23)
---------------------------------------------
а десь можна знайти відомості про те скільки у нас на Україні учителів інформатики і якої категорії?

Відредаговано: Ketrin - Пн, 08.12.2008, 19:40
filnick Дата: Вт, 17.03.2009, 19:27 | Повідомлення № 4
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Ketrin)
можна знайти відомості про те скільки у нас на Україні учителів інформатики і якої категорії?

Щороку кожний навчальний заклад на 1 жовтня подає звіт РВК з переліком фахівців різних предметів та їх кваліфікаційними категоріями, стажем, статтю, освітою тощо. Інформація передається у відділи освіти, а звідти в державне статистичне управління. Можливо там можна знайти. Я, по правді, ще жодного разу не зустрічав такої статистики по Україні.
salal Дата: Сб, 21.03.2009, 09:54 | Повідомлення № 5
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Існує положення, за яким вчитель, що почав викладацьку діяльність після 1996 року і не має диплому педагога, не має можливості підвищувати свою категорію.
Виникає питання: хто є більш кваліфікованим - вчитель без диплому педагога, але який викладає інформатику 12 років, чи новоспечений дипломований випускник педвузу?
Один із моїх колег знаходиться саме в такому становищі. Фактично його кваліфікація вища (він дасть фору багатьом дипломованим спеціалістам навіть вищої категорії), юридично - він спеціаліст.
Цікаво було б ознайомитися із думками з цього приводу.
NatVovk Дата: Сб, 21.03.2009, 10:19 | Повідомлення № 6
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (salal)
Існує положення, за яким вчитель, що почав викладацьку діяльність після 1996 року і не має диплому педагога, не має можливості підвищувати свою категорію.
Виникає питання: хто є більш кваліфікованим - вчитель без диплому педагога, але який викладає інформатику 12 років, чи новоспечений дипломований випускник педвузу?
Один із моїх колег знаходиться саме в такому становищі. Фактично його кваліфікація вища (він дасть фору багатьом дипломованим спеціалістам навіть вищої категорії), юридично - він спеціаліст.
Цікаво було б ознайомитися із думками з цього приводу.

Саме для з’ясування всіх запитань від відпорвідальних осіб редакція газети ІНФОРМАТИКА після запитання про ремонт техніки (пам’ятаєте десь на форумі такий був) вже погодила зустріч з фахівцями МОНУ та юристами (по одному вони бояться) у рамках роботи круглого столу з директорами шкіл, де вони згодні відповісти на всі запитання.
Вже 12 характерних запитань я вибрала для обговорення. Звіт про роботу столу вони спочатку розмістять у своїх директорських джерелах, а нам дозволено подати звіт у серпневих номерах. А я поки що не знаю скільки матеріалу для цього прийдеться знати з номерів.
Може в когось ще є запитання такого плану, то подайте їх. у вівторок ввечері їду здавати запитання їм для вивчення.
dpi Дата: Сб, 21.03.2009, 10:47 | Повідомлення № 7
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (salal)
Цікаво було б ознайомитися із думками з цього приводу.

Но это равносильно, что ездить на машине можно без прав. А решать кому ездить, а кому нет будет директор школы.
TYP Дата: Сб, 21.03.2009, 11:53 | Повідомлення № 8
Прописаний назавжди
Повідомлень: 387
Нагороди: 5
Рейтинг: 42
От якраз директор чи Управляння освіти і повинні видавати такі ПРАВА, якщо учитель відповідає усім вимогам! Є водії, з "правами", які далі як за 100 м. від свого дому з трьома будинками, не виїжджають. То що краще?
dpi Дата: Сб, 21.03.2009, 17:37 | Повідомлення № 9
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Я понимаю, что мы привыкли жить в не правовом государстве. Но думаю надо придерживаться закона, а не производственной (политической) целесообразности.
anton_k Дата: Сб, 21.03.2009, 17:46 | Повідомлення № 10
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (dpi)
Я понимаю, что мы привыкли жить в не правовом государстве. Но думаю надо придерживаться закона, а не производственной (политической) целесообразности.

dpi, Вам +1. Справою мають займатися професіонали!
А хто забороняє класному інформатику без пед.диплома набути екстерном пед.диплом. Адже одна освіта у них вже є!
PanPete Дата: Сб, 21.03.2009, 19:31 | Повідомлення № 11
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (anton_k)
Справою мають займатися професіонали!

Професіоналізм практикуючого вимірюється кількістю печаток на папері?
salal Дата: Сб, 21.03.2009, 20:50 | Повідомлення № 12
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (dpi)
Я понимаю, что мы привыкли жить в не правовом государстве. Но думаю надо придерживаться закона, а не производственной (политической) целесообразности.

Без сумніву законів слід дотримуватися. Але чому обов'язково профосвіту треба отримувати у вузі. Її можна отримати самостійно в режимі самоосвіти. Та й Ви, напевно, основний багаж знань отримали самостійно вже після навчання в вищому учбовому закладі. Чи не так? А ось атестаційні комісії при правильній організації роботи можуть визначити рівень профпридатності спеціаліста і видати йому "права" на відповідну категорію. Вважаю доцільним таку практику зробити законною для всіх вчителів незалежно від диплому. Таким чином ми можемо зберегти багато корисних для шкіл (особливо сільських) спеціалістів, що не мають диплому вчителя.

До того ж, напевно, окремим питанням слід обговорити якість освіти нинішніх випускників педвузів. Чи у всіх випускників стоять достатні знання і навички викладацької діяльності за їхніми дипломами?

Відредаговано: salal - Сб, 21.03.2009, 21:01
NatVovk Дата: Нд, 22.03.2009, 09:09 | Повідомлення № 13
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (salal)
Без сумніву законів слід дотримуватися. Але чому обов'язково профосвіту треба отримувати у вузі. Її можна отримати самостійно в режимі самоосвіти. Та й Ви, напевно, основний багаж знань отримали самостійно вже після навчання в вищому учбовому закладі. Чи не так? А ось атестаційні комісії при правильній організації роботи можуть визначити рівень профпридатності спеціаліста і видати йому "права" на відповідну категорію. Вважаю доцільним таку практику зробити законною для всіх вчителів незалежно від диплому. Таким чином ми можемо зберегти багато корисних для шкіл (особливо сільських) спеціалістів, що не мають диплому вчителя.

Саме для того, щоб усілякі комісії не мали можливості до свавілля щодо цього класного фахівця без диплома (адже заздрість за тисячоліття нікуди не поділася, а серед комісій теж не всі суперфахівці), йому негайно потрібно здобути пед.освіту, адже він може й вміє навчатися! У чому проблема? Друга освіта здобувається дуже швидко, а у пед.вузі він буде одним з найкращих, його ще й вуз переманювати до себе буде.
Проілюструю це реальним прикладом з життя. Якось, на одному з перших конкурсів Вчителя року у одному місці вагому перемогу здобув вчитель, який мав за плечима лише 3 курси технічного ВУЗу. (з тих часів таку «недоробку» у положенні про конкурс виправили) Так от, на область звичайно ж поїхала інша людина, а цьому конкурсанту за вимогою журі було дано рекомендацію для вступу до пед.вузу. А він, коли навчався, то підробляв на вечірньому відділенні: консультував викладачів щодо програмування. Звичайно, що зараз він школу покинув й працює програмістом.
Quote (salal)
До того ж, напевно, окремим питанням слід обговорити якість освіти нинішніх випускників педвузів. Чи у всіх випускників стоять достатні знання і навички викладацької діяльності за їхніми дипломами?

Так, дійсно тут, у переважній більшості, ніякої якості немає.
Отже, Ви самі інтуїтивно відчуваєте найкращій варіант підготовки хорошого вчителя інформатики. Спочатку базова освіта у класичному ВУЗі, а друга освіта — пед. Тоді вже ніяким комісіям не буде до чого прискипуватися. Людина буде почувати себе людиною, а не прохачем благ від доброго пана.
salal Дата: Нд, 22.03.2009, 21:21 | Повідомлення № 14
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
NatVovk,
Ви дійсно вважаєте, що стати хошим фахівцем можна тільки закінчивши вуз?
Ви самі, напевно, основний багаж професійних знань та навичок отримали самостійно вже після навчання в вищому учбовому закладі. Чи не так? А сам вуз - просто стартова позиція.
До речі, в нашій державі здебільшого учні, закінчивши школу, вступають куди вдасться, а, закінчивши вуз, ідуть на роботу, де приймуть. І не обов'язково за отриманою спеціальністю. Звісно це погано, але для них - це об'єктивна реальність, яка формується незалежними від них обставинами.
І ще одне. В якому із педвузів України спеціальність "вчитель інформатики" можна отримати на заочному відділенні?

До того ж, вважаю, що спеціаліст - це не той, хто вчився, а той, хто навчився. І неважливо, чи є в нього "папірець". Головне - знання, вміння та бажання працювати.

Ще одне: на місце мого колеги, у якого виникла ця проблема, зовсім не стоїть черга. І, якщо він знайде іншу роботу, то скоріше за все, інформатику викладатиме якийсь делітант з усіма витікаючими із цього наслідками.

filnick Дата: Нд, 22.03.2009, 21:34 | Повідомлення № 15
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (PanPete)
Професіоналізм практикуючого вимірюється кількістю печаток на папері?

Quote (salal)
Ви дійсно вважаєте, що стати хошим фахівцем можна тільки закінчивши вуз?

Ніі ВУЗ, ні печатки на папері не є гарантією професіоналізму чи майстерності. Зате вони є умовою відповідного рівня заробітної плати.(На превеликий жаль, досить мізерної)


Відредаговано: filnick - Нд, 22.03.2009, 21:35
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.12 Атестація. Друга вища освіта » Кваліфікаційна характеристика учителя інформатики
Сторінка 1 з 512345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.