Вт, 13.11.2018, 04:26
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми розвитку освіти. (Про інформатизацію та комп’ютеризацію, зарплату і інше)
Проблеми розвитку освіти.
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 18.08.2007, 01:46 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3683
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Прохання говорити тут про стан інформатизації та комп’ютеризації шкіл, прогалини в освіті, загальні проблеми розвитку освіти

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:10
Andrey123q Дата: Вт, 12.01.2010, 16:38 | Повідомлення № 196
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Ви ведете мову про те, щоб вчити офіс чи не вчити, чи вчити продукти майрософт, що учні й самі освоять ці програми разом із настройками ОС (найкращі учні звичайно).
З свого досвіду. Я працюю в будівельному коледжі і перед нами стоїть чітка задача випустити готових спеціалістів, з добрим досвідом роботи на ПК. І знаєте, перед нами не стоїть питання вивчать вони самі чи не вивчать, перед нами стоїть чітка задача, щоб на кінець навчання в усіх були грунтовні навики роботи, і ці навики вони набувають під час навчання.
Наприклад, той же Word, так все нібито елементарно. Але в нас є чіткі інструкції, завдання, наприклад практична робота по роботі зі списками, окремі по роботі з графікою, таблицями і т.п. На все це ми виділяємо 5ть пар. І знаєте я б не сказав, що наприклад, кожний секретар, який працює з Word'ом вміє оптимально використовувати всі його функції та досконало його знає. Ми намагаємось передати своїм студентам по максимуму ті знання, які маємо самі, накінець щоб вони вміли грамотно робити документи. Так буває багато студентів, які кричать, мов я знаю той ворд, що його вчити... - повірте, якщо він і заробить 5 по цій темі, то це буде велике досягнення. Навіть розумні діти, відмінники іноді сидять і не знають, як зробити те чи інше у Ворді, на скільки б інтуітивним не був інтерфейс.
І яка різниця майкрософт чи не майкрософт, це перш за все навики роботи в текстових редакторах, табличних процесорах і т.п. А там вже буде знать Word чи Excel, то не буде великих проблем освоїтись з OpenOffice, або щось інше. Це вже ваше право, як вчителя, давати продукти майкрософт чи ні.
І знаєте прикро дивитись, як кожний рік приходять з шкіл і їх дійсно треба вчити цим програмам, бо знання в них дійсно тільки базові в тому ж Word чи Excel.

Щодо вивчення програмування (в нас також є студенти на базі 9 класів, які 1й курс прходять шкільну програму), то в нас чітка позиція не вчити його, т.я. по-перше ми за рік проходимо 2а роки - для нас кожна година на 1у курсі дорогоцінна, а по друге програмування їм абсолютно не треба, т.я. ми готуємо майбутніх будівників, архітекторів, менеджерів і т.д., яким в майбутньому потрібен AutoCAD, 3Ds Max, ArchiCAD і т.п. Хоча щодо школи згодний, воно там потрібне.

Ковшун Дата: Вт, 12.01.2010, 17:59 | Повідомлення № 197
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (dpi)
А математике 200 в год.

Зрозумійте, я зовсім не проти того, аби на інформатику, в тому числі і на програмування збільшили час!
Але ж треба реально дивитись на речі!
Звідки взяти оті години?
За рахунок користувацького курсу?
НІ. За рахунок користувацького курсу, на мій погляд, не можна цього робити.
Тоді за рахунок чого?
alex Дата: Вт, 12.01.2010, 18:11 | Повідомлення № 198
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Andrey123q)
Ви ведете мову про те, щоб вчити офіс чи не вчити, чи вчити продукти майрософт, що учні й самі освоять ці програми разом із настройками ОС (найкращі учні звичайно).

Можливо я особисто не досить чітко виразився. Але мова не йде про повну відміну викладання
користувацького курсу в школі. Загалом інформатики 140 годин а алгоритмізації і програмування 40.
Користувацького курсу 80. То хіба користувацький кур в 2 рази важчий для засвоєння ніж
основи алгоритмізації.

Те, що у коледжі нема програмування це цілком закономірно. Студенти вже визначились з
майбутньою професією. І зрозуміло, що акцент потрібно робити на прикладне ПЗ.
Думаю що муз.педагогічному училищі для студентів, які поступили після 11 класу школи
математику вчити теж ні до чого, хоча основи математики вони і використовують.
І останнє. Якщо в 11 річні школі, ще хоч трохи було годин алгоритмізації,
то в 12 річній їх взагалі не буде. Хоча аргумент типу "нехай вибирають потрібний профіль і вчать"
можна буде почути від 90 % вчителів інформатики. А попробуйте відмінити тестування з математики
і побачите скільки учнів свідомо піде на уроки математики, укщо це буде на добровільних началах.
Дуже печально, що в принципі науку інформатику угроблять ті, хто повинен домагатись її розквіту.
Та і не дивно. Промисловість вгробив уряд. Хоча він за її розвиток і відповідає.

Andrey123q Дата: Вт, 12.01.2010, 18:25 | Повідомлення № 199
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Ну а от у програмах для 12и річної освіти може з часами під програмування буде покраще?
filnick Дата: Вт, 12.01.2010, 19:31 | Повідомлення № 200
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Шановні колеги. Наша дискусія чимось нагадує відому суперечку "фізиків" та "ліриків", що інтенсивно проходила наприкінці 60-х рр. минулого століття. На моє переконання в той час реальна перевага була на боці перших. Але протягом кількох десятків років під впливом різних факторів ставка в освіті була зроблена на других.
Давайте згадаємо, чим було програмування до 1985 року - до введення в шкільний курс предмету інформатики? Це була окрема галузь науки, яка вивчалась тільки у вузах (за окремим виключенням). Перші роки шкільної інформатики не були забезпечені технікою, тому основна увага приділялася саме алгоритмізації та програмуванню (переважно теоретично). Ті, хто отримав перші машини - УК-НЦ, Корвети, Агати та ін. перевели інформатику в площину практичного програмування. І це було виправдано на той час - відсутність єдиної програми курсу інформатика, різні типи ЕОМ у школі, а зачасту відсутність жодної. А що реально ще можна було вивчати на цих ЕОМ? Тому кожний вчитель вимушений був робити ставку саме на програмування.
Але ситуація докорінно почала змінюватися, коли не лише у кожній школі, а й фактично в кожній хаті з'явилися сучасні ПК. Вже підросло покоління дітей, яке виросло на сучасних технологіях, інтернеті, мобільному зв'язку. Для них ПК - не те, що ЕОМ для колишніх учнів. Для них комп'ютер - це іграшка, це спілкування, різні "контакти", "ютуби", "торенти". В переважній більшості комп'ютер замінив дітям художню книжку, навчальний підручник, живе спілкування. Частка учнів, яка самостійно знайде корінь квадратного рівняння, напише диктант, розв'яже задачу з фізики з кожним роком зменшується...
Так що ж робити з програмуванням? Відповідь на це питання вже дало МОНУ, яке внесло у Типовий навчальний план загальноосвітньої школи предмет "Інформатика" у освітню галузь "Технології", фактично прирівнявши даний предмет з шанованими мною дисциплінами такими, як "Кулінарія", "Кройка та шиття" та багато інших.
Шестопалов Дата: Вт, 12.01.2010, 19:39 | Повідомлення № 201
Видавець посібників
Повідомлень: 1597
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (Andrey123q)
Ну а от у програмах для 12и річної освіти може з часами під програмування буде покраще?

У 12-річній школі згідно державної програми програмування
у 11-му класі:
8.1. Засоби візуальної розробки програм - 9 год.;
8.2. Основи структурного програмування - 12 год.
у 12-му класі (тільки академічний рівень):
8.3. Алгоритми й структури даних - 17 год.;
8.4. Основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування - 8 год.


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 12.01.2010, 19:43
Andrey123q Дата: Вт, 12.01.2010, 19:50 | Повідомлення № 202
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (filnick)
В переважній більшості комп'ютер замінив дітям художню книжку, навчальний підручник, живе спілкування.

Хоча знаєте не дуже з вами погодився б. Особисто якщо в мене був би комп'ютер, коли я вчився в вузі, це був би для мене дуже великий помічник. В інтернеті, та в тих же офлайн енциклопедіях можна знайти дуже багато, це маса корисної і цікавої інформації. І як би я вчився в школі і мав би ПК, то також можна було б знайти масу інформації з тієї ж історії, літератури, цікаві моменти і т.п.
В мене племінник, йому 11 років він комп'ютер освоює миттєво. Я йому встановив енциклопедію Кирила та Мефодія (та й ще багато чого), він з таким інтересом читав її, знаходив багато чого цікавого, потім розсказував.
Комп'ютер це дуже позитивна розвивальна річ при правильному його застосуванні.

Додано (12.01.2010, 19:50)
---------------------------------------------
тов. Шестопалов, тобто як я розумію це дуже мало? просто я в школі не працюю.
Хоча може для більшої кількості годин і потрібні профільні класи, куди і відбираються кращі діти, які це дійсно зрозуміють і в яких є інтерес до цього?

pasichov Дата: Вт, 12.01.2010, 20:42 | Повідомлення № 203
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Дуже цікава дискусія!
Звичайно, стан вивчення шкільної інформатики не слід розглядати відокремлено від інших предметів....
Давайте подумаємо: а які завдання повинна розв'язувати школа? Невже готувати математиків, програмістів чи юристів? Чи, може, секретарів-машиністок чи мулярів-штукатурів?
Ні! Навчання в школі (і це написано в усіх підручниках з дидактики) - це ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ, здатної до творчої діяльності, самовдосконалення, ПРИДАТНОЇ для отрмання нових знань при подальшій освіті, особистості, яка досягла свої "зоны ближайшего развития (Выгодский)". І досягає цієї мети школа шляхом вивчення ОСНОВ НАУК. Це класика.
А тепер давайте подивимося, що відбувається з шкільною освітою взагалі, і з інформатикою зокрема.
Посупово і безповоротньо протягом останніх 15 років, а перехід на 12-річну освіту та профільне навчання (ідеї правильні, але як РЕАЛІЗУЮТЬСЯ!!!) інтенсифікував цей процес - ВІДБУВАЄТЬСЯ ГЛОБАЛЬНА ЗМІНА ЗМІСТУ ОСВІТИ, МЕТУ ЯКОГО (УСВІДОМЛЕНУ, ЧИ НІ) МОЖНА СФОРМУЛЮВАТИ ЯК НАМАГАННЯ НЕ ДОПУСТИТИ ШКОЛЯРА ЯКРАЗ до тієї "зони ближайшего развития", або мінімізувати кількість тих, , які її досягнуть.
Загальні риси цього процесу;
- збільшується кількість навчальних предметів за рахунок різного роду "псевдо-гуманітарних", найчастіше штучно притягнутих за "вуха" до шкільної освіти. Іх призначення - в першу чергу формування слухняної, покірної істоти, що переповнена патріотизмом (на практиці - псевдо-патріотизмом) та спрощення навчальних програм з предметів, що формулюють науковий світогляд, логічне мислення, в першу чергу предметів природничого та фізико-математичного спрямування. Там де не вдається наряму зробити "спрощення" - робиться ситуація, коли учень складний предмет, який розвиває навички інтелектуальної діяльності, ВИВЧИТИ ПРОСТО НЕ В ЗМОЗІ. Порівняйте, для прикладу, підручники з біології, фізики, хімії, ІНФОРМАТИКИ 20-річної давнини і сьогодняшні. ВИ ПЕРЕКОНАЄТЕСЯ - ЯКБИ ВАМ ДОВЕЛОСЯ ВИВЧАТИ ЦІ ПРЕМЕТИ ЗА СЬОГОДНЯШНІМИ ПІДРУЧНИКАМИ, ВИ НЕ ЗМОГЛИ Б ОВОЛОДІТИ ЦИМИ ПРЕДМЕТАМИ!!!!! ВСІ Ж ОТРИМАЛИ ВИЩУ ОСВІТУ, ОТЖЕ З ШКІЛЬНИМ КУРСОМ В СВІЙ ЧАС УСПІШНО СПРАВЛЯЛИСЯ....
ОТЖЕ, сьогоднішня школа не ставить перед собою заявлених вище задач! Вона призвана готувати "людину до житття" в суспільстві глобального споживання, в ідеалі - з достатньою заробітною платою за НИЗЬКОКВАЛІФІКОВАНУ працю (правда, з цим поки туговато :-) - багато скупих та злодіїв).
А СПРАВЖНЯ освіта залишться для вузького кола вибраних - закритих школах типу швейцарських пансіонатів чи кількох на країну ліцеїв типу київського "ЛІДЕРА"
А тепер щодо інформатики.
На момент введення в шкільну програму предмета інформатика це був курс основ комп'ютерних наук, який чудово завершував формування у учня навичок аналітичного мислення, приводив "мозги в порядок".
Зараз - на тлі ТОТАЛЬНОЇ комп'ютеризації учнів (не мають своїх ПК одиниці, в межах статистичної похибки) він перетворився в технологію, малорозвиваючу і користу лише як додаток до інших видів дяльності. Що можна вивчати з 1 (чи з 5-го) по 12-й клас? Відповідь проста: - те, що учні й так самостійно можуть освоїти, маючи ПК дома. Адже ми не читаємо їм курс користувача мобільного телефона! А вони чудово з ними "розбираються", хоча користуватися в повному обсязі ними складніше, ніж ПК!
Ось ми і маємо - годин витрачається немало. А що вони дають учневі? Як вони його розвивають?
Інколи можна почути - ми робимо, як на Заході... ТА НІ!!!
Проаналізуйте курси інформатики американських чи західноєвропейських шкіл!!! Вони більш "програмістські". ніж наша тепершня "ТЕХНОЛОГІЯ"!!!! ніхто там не вчить роками Word!
А ми вчимо. Мало того, вчителів, що здатні вчити іншому, в школах практично ОДИНИЦІ (тільки ображатися нікому не слід, бо це ОЧЕВИДНИЙ факт).

Я НЕ ЗАКЛИКАЮ ДО ТОГО, ЩОБ ВСЯ ІНФОРМАТИКА ЗВЕЛАСЯ ДО ПРОГРОАМУВАННЯ. Я ЗАКЛИКАЮ ДО ПОВЕРНЕННЯ ДО РОЗВИВАЮЧОГО НАВЧАННЯ. МИ ВЖЕ ВТРАТИЛИ Й ТАК 2 ПОКОЛІННЯ....

Відредаговано: pasichov - Вт, 12.01.2010, 20:45
alex Дата: Вт, 12.01.2010, 20:56 | Повідомлення № 204
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Шестопалов)
8.4. Основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування - 8 год.

Ой як хочеться до того автора програми (надіюсь що це вчитель) , який за 8 годин зможе
навчити учня основам об'єктно-орієнтованого аналізу і проектівання.
Шановні колеги. Покладучи руку на серце подумайте скільки серед нас є вчителів, які
готові це пояснити так , щоб учень зрозумів.( Ну хоча б поняття наслідування, інкапсуляції).
Задумайтесь. За один день вивчити основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування.
Давайте відкриємо недільну школу по основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування
і питання кадрів буде вирішене. ;)

Відредаговано: alex - Вт, 12.01.2010, 20:58
gry Дата: Вт, 12.01.2010, 20:57 | Повідомлення № 205
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1115
Нагороди: 4
Рейтинг: 120
Quote (Bandalak)
А "Комп'ютерну грамотність" зможуть опанувати всі учні класу на достатньому рівні, як письмо та читання!
Тоді і олімпіада з інформатики буде приземленою до шкільної програми, а не так як зараз, орієнтована тільки на факультативи та індивідуальну роботу!!!

За, обома руками. Єдине, що бентежить, а де ж взяти години при сучасних навчальних планах? На інформатику ніхто не дивиться. Одна, дві години максимум і все. І далі перспектив ніяких. Пхають в навчальні плани все, що кому заманеться, а інформатика - як була 25 років тому 1 год. так і залишилась. Практично/теоретично неможливо опанувати в повному об’ємі все, що вимагає програма за оті години. Вихід із ситуації ?
alex Дата: Вт, 12.01.2010, 21:03 | Повідомлення № 206
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (gry)
Вихід із ситуації ?

Купити фанери, зробити єроплан і полетіти куди-небудь подальше з цього колгоспу . ;) (Жарт. Можливо і не вдалий)
Andrey123q Дата: Вт, 12.01.2010, 22:14 | Повідомлення № 207
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Починаю розуміти чому вас так бентежить ця ситуація
Bandalak Дата: Чт, 14.01.2010, 13:30 | Повідомлення № 208
Лідер форуму
Повідомлень: 6012
Нагороди: 43
Рейтинг: 276
Quote (Ковшун)
Тоді за рахунок чого?

Quote (gry)
За, обома руками. Єдине, що бентежить, а де ж взяти години при сучасних навчальних планах? На інформатику ніхто не дивиться.

Ось за рахунок чого:
Quote (pasichov)
- збільшується кількість навчальних предметів за рахунок різного роду "псевдо-гуманітарних", найчастіше штучно притягнутих за "вуха" до шкільної освіти.

Так, за рахунок псевдогуманітарних предметів: ОБЖ, екологія, естетика, культурологія, українознавство, та ін.
Quote (filnick)
Але ситуація докорінно почала змінюватися, коли не лише у кожній школі, а й фактично в кожній хаті з'явилися сучасні ПК. Вже підросло покоління дітей, яке виросло на сучасних технологіях, інтернеті, мобільному зв'язку. Для них ПК - не те, що ЕОМ для колишніх учнів. Для них комп'ютер - це іграшка, це спілкування, різні "контакти", "ютуби", "торенти".

Тому я і пропоную ввсести курс "Комп'ютерної грамотності", де би ми вчили учнів користуватися комп'ютером, як класоводи вчать писати і читати. Адже уміння читати і писати використовується на всіх інших предметах, так само і уміння володіти комп'ютером моглаб використовуватися на всіх шкільних уроках.
А інформатика повинна бути власне інформатикою, наукою про інформацію, біти, байти, комп'ютерні системи, програмування, веб дизайн і все!!! Все решта - у курс Комп'ютерної грамотності!!!
Quote (Шестопалов)
У 12-річній школі згідно державної програми програмування
у 11-му класі:
8.1. Засоби візуальної розробки програм - 9 год.;
8.2. Основи структурного програмування - 12 год.
у 12-му класі (тільки академічний рівень):
8.3. Алгоритми й структури даних - 17 год.;
8.4. Основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування - 8 год.

Якщо реально то і цих годин не буде у 12-річній школі, за вийнятком деяких екзотичних профілів, котрі майже ніхто не вибере!
Quote (pasichov)
А ми вчимо. Мало того, вчителів, що здатні вчити іншому, в школах практично ОДИНИЦІ (тільки ображатися нікому не слід, бо це ОЧЕВИДНИЙ факт).

Я це підтверджую. У нашому районі є тільки 1,5 вчителя, що можуть хоч аби як викладати програмування. Але потрібних кадрів немає тому, що у сучасній школі немає у них потреби. Якби інформатика була хоча би такою, як у 86 році, то і потрібні кадри поступово в школах почали би з'являтися.
Quote (gry)
Вихід із ситуації ?

Вихід я бачу тільки на концептуальному рівні. Звичайно своєю балаканиною ми нічого не змінимо, у кращому випадку на нас дивитимуться як на "врагів народа"! А от майбутніх кандидатів у президенти та у депутати всіх рівнів, питанням концепції розвитку освіти потрібно було загрузити по максимуму!
Я вихід бачу один. Потрібно відокремити від інформатики користувацький курс у новий предмет "Комп'ютерна грамотність" і вивчати його з початкових класів. А інформатику - хоча би з 9-го класу, але на належному рівні!
Апоненти скажуть, як можна ділити неподільне, адже і там і там застосовуються комп'ютери? Але давайте глянемо на алгебру і геометрію, і там і там застосовуються знання математики. Глянимо на мову і літературу, і там і там використовується філологія. Про біологію і екологію я вже мовчу. Це все окремі предмети.
Чому тоді ми боїмося розділити інформатику???
pasichov Дата: Чт, 14.01.2010, 14:21 | Повідомлення № 209
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Bandalak, Я ПОВНІСТЮ підтримую ваше бачення проблеми!

Quote (Bandalak)
Потрібно відокремити від інформатики користувацький курс у новий предмет "Комп'ютерна грамотність" і вивчати його з початкових класів. А інформатику - хоча би з 9-го класу, але на належному рівні!

Модератори! Перенесіть (чи скопіюйте) конструктивні пости з цієї дискусії в тему "Пропозиції до круглого столу 17.02.2010" Тут вже готова, майже консолідована позиція багатьох людей!

Quote (Andrey123q)
повірте, якщо він і заробить 5 по цій темі, то це буде велике досягнення.

А, може, це така система оцінювання?

Давно відомо, що 80% х користувачів Ворда задовільнять потреби свєї професії, використовуючи 20% можливостей цього середовища, а решта 20% користувачів "щось знає" в об'ємі 80% можливостей... Про решту 20% можливостей користувачі взагалі нічого не знають (не докуметовані, хоча це один з найкраще документованих продуктів в в світі), а розробники про них давно забули...

То ж звичайно можна придумати завдання ... розробник Word'a на 5 не здасть....:-)

Відредаговано: pasichov - Чт, 14.01.2010, 14:24
ihor_hontar Дата: Чт, 14.01.2010, 15:27 | Повідомлення № 210
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Quote (Ковшун)
Тоді за рахунок чого?

Quote (filnick)
Відповідь на це питання вже дало МОНУ, яке внесло у Типовий навчальний план загальноосвітньої школи предмет "Інформатика" у освітню галузь "Технології",

МОН ще в 1988 році ввело в курс трудового навчання спецкурс "Інформаційні технології". Тобто на трудове навчання відводиться 2 год, з них 1 год. на інформаційні технології, а 1 год. на трудове навчання. Я це використовував 20 років. А в переході на 12-й школі предмет трудове навчання перейменовано на "Технології", яке проводиться з 2-го класу. Ось вам реальна 1 год в кожному класі для вивчення інформатики + 1 година в 9-12 класах + 1 година факультативна. Вже є 3 години. Ось це і є мінімальна кількість для вивчення інформатики, яке вважає МОН, що є в школах. Але насправді як...?
Quote (Bandalak)
Так, за рахунок псевдогуманітарних предметів: ОБЖ, екологія, естетика, культурологія, українознавство, та ін

Цен також варіант. Але докажіть їм, особливо своїм начальникам освіти, що це не потрібні предмети. Оскільке пропонує МОН. Відносно християнської етики і ОБЖ, я за. А остальні?


Відредаговано: ihor_hontar - Чт, 14.01.2010, 15:29
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми розвитку освіти. (Про інформатизацію та комп’ютеризацію, зарплату і інше)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.