Вт, 13.11.2018, 04:27
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми розвитку освіти. (Про інформатизацію та комп’ютеризацію, зарплату і інше)
Проблеми розвитку освіти.
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 18.08.2007, 01:46 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3683
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Прохання говорити тут про стан інформатизації та комп’ютеризації шкіл, прогалини в освіті, загальні проблеми розвитку освіти

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:10
alex Дата: Пн, 11.01.2010, 14:11 | Повідомлення № 166
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Вчитель)
оскільки інформатика - одна з технологій створення

Дивно. А я вважав інформатику наукою. А виявляється це технологія.
Quote (Вчитель)
Я років 10 за це боровся!

Результатом цієї боротьби напевно і є те, що досить багато часу відводиться на
вивчення продуктів мелкософта та натискання клавіш, замість вивчення законів
та методів інформаційних процесів. Якби кнопконатискання виділили в окремий
розділ трудового навчання то це ще куди б не йшло. А то це виявляється інформатика.
Досить часто приходиться чути відповідь на питання "ким працюєш" - " Програмістом"
Хоча крім набору тексту та створення табличок людина нічого не знає.
Зрозуміло , що і освічених користувачів потрібно. Але ж не потрібно плутати грішне з праведним,
переслідуючи якісь тимчасові конюктурні міркування.
Від того що 100 раз сказати слово сахар в роті солодше не стане. Від того, що інститути
перейменували в академії та університети рівень освіти не підвищився, швидше навпаки.

Відредаговано: alex - Пн, 11.01.2010, 14:12
Ковшун Дата: Пн, 11.01.2010, 16:04 | Повідомлення № 167
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (alex)
Дивно. А я вважав інформатику наукою. А виявляється це технологія.

Ви не помилились!
Інформатика дійсно наука!
І на базі цієї науки створено ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ!

Quote (alex)
Результатом цієї боротьби напевно і є те, що досить багато часу відводиться на
вивчення продуктів мелкософта та натискання клавіш, замість вивчення законів
та методів інформаційних процесів.

Треба знайомити учнів з продуктими Microsoft, без цього ніяк не можна.
Адже ми закладаємо ази!
А закони і методи інформаційних процесів, вивчать у ВНЗ, хто туди поступить.
Quote (alex)
Якби кнопконатискання виділили в окремий
розділ трудового навчання то це ще куди б не йшло.

Так вони ж звикли молотком цвяхи забивати... ;)
alex Дата: Пн, 11.01.2010, 16:28 | Повідомлення № 168
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковшун)
Треба знайомити учнів з продуктими Microsoft

А чому іменно з продуктами фірми Microsoft?

Quote (Ковшун)
Адже ми закладаємо ази!

Ази натискання кнопок?

Quote (Ковшун)
А закони і методи інформаційних процесів, вивчать у ВНЗ, хто туди поступить.

То може нехай і основи мат.аналізу і т.д. нехай вчать у Вузах, а в школі нехай вчаться
гроші рахувати.

Додано (11.01.2010, 16:28)
---------------------------------------------

Quote (Ковшун)
Так вони ж звикли молотком цвяхи забивати...

На превеликий жаль. А в небананових країнах уже давно використовують пневмо молоток.


Відредаговано: alex - Пн, 11.01.2010, 17:40
Andrey123q Дата: Пн, 11.01.2010, 18:26 | Повідомлення № 169
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (alex)
То може нехай і основи мат.аналізу і т.д. нехай вчать у Вузах

те що вивчають в школі основами мат. аналізу назвати важко. В звичайному ВУЗі дійсно дають основи - тобто певне уявлення про мат аналіз.
alex Дата: Пн, 11.01.2010, 20:07 | Повідомлення № 170
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Andrey123q)
те що вивчають в школі основами мат. аналізу назвати важко.

Можливо. Я говорив, з точки зору 1970-1980 років. Памятаю ми тоді у школі і функції досліджували, і
значення похідних і багато іншого, на мою точку зору корисного, такого ,що розвиває мислення.
Andrey123q Дата: Пн, 11.01.2010, 20:26 | Повідомлення № 171
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (alex)
Памятаю ми тоді у школі і функції досліджували, і
значення похідних і багато іншого, на мою точку зору корисного, такого ,що розвиває мислення.

я як раз це і мав на увазі, що це не мат аналіз, лише крохи. цього учать і зараз.
alex Дата: Пн, 11.01.2010, 20:44 | Повідомлення № 172
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Я з 1985 не викладаю математики. Але на превеликий жаль бачу що зробили з інформатикою.
В 10 класі тоді було 4 години алгебри 2 години геометрії та 4,5 годин фізики.
І це в звичайній школі. Можливо у тій школі де ви викладаєте і зараз стільки ж годин,
але в звичайних школах їх менше.
І в принципі суть мого повідомлення була не втому , який об'єм мат.аналізу вважати основами
а в тому , що можливо і цього не потрібно вивчати. Навчимо виконанню арифметичних операцій
( щось типу кнопконадавлювання в інформатиці), а все інше нехай вчать в Вузі,
якщо туди поступлять.
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 11.01.2010, 20:44 | Повідомлення № 173
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3683
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Quote (alex)
Ази натискання кнопок?

Ази обробки інформації (уміння опрацьовувати інформацію (дані) за допомогою комп’ютера). Все, що вміє комп’ютер - це виконувати програми, за допомогою яких ми розв’язуємо різні задачі. На форумі хтось вже писав, що абсурдом буде писати власні програми для виконання тих чи інших робіт, для цього як мінімум потрібно бути досвідченим програмістом. Досить багато років в нас діяла радянська система і програмуванню в школі приділяли достатньо уваги (олімпіади) і поки що приділяють. І моя думка, що вчителі в нерівних умовах, бо причин на те, щоб відчувати небажання освоювати програмування на олімпіадному рівні, більше, ніж заохочувальних (яких по суті не має). Звичайно, подяка може прийти, якщо посвятити цьому все своє життя, але в більшості із нас є бар’єри, які не дають можливість цього зробити. Я з великою повагою ставився до багатьох колег, які цим займаються. Жалко, їх особисті якості перекреслюють всі їхні заслуги, але це вже інша тема. По суті, підтримую пропозицію Бандалака - програмування обов’язково в школі має бути, але окремим предметом. Олімпіада повинна бути комплексною! % програмування в олімпіаді з інформатики не більше 25. Тоді будуть більш менш рівні умови. А якщо залишати все на даному рівні, то не потрібно вчителів добровільно-примусово гнати на олімпіаду, вчитель повинен навчати учнів, хіба не це його основне завдання. Ну не може кожен готувати олімпійців, не кожному це дано і не у кожного є можливість присвятити цьому все життя.
alex Дата: Пн, 11.01.2010, 20:57 | Повідомлення № 174
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковальчук_Олександр)
Ну не може кожен готувати олімпійців, не кожному це дано і не у кожного є можливість присвятити цьому все життя.

З цим я згоден. Олімпіада справа добровільна. Не всі ж стають майстрами спорту. Та і не потрібно цього.
Якщо керівництво по цьому оцінює роботу вчителя, то це проблеми керівництва. А от основи програмування
напевно в шкільному курсі повинні бути. Я наприклад не розумію, як при діючі програмі, підкреслюю при діючій програмі,
учитель ставить 12 балів учневі, який не вміє написати фрагмент програми, який дає можливість
ввести з клавіатури елементи квадратної таблиці та знайти суму її елементів, які знаходяться на головній
діагоналі. І справа зовсім не в олімпіадах. Напевно справа в відношенні до справи, якою займаєшся.
Ну повинні це робити кращі учні класу. Готовий в приватному порядку привести більш конкретні аргументи.
Andrey123q Дата: Пн, 11.01.2010, 21:15 | Повідомлення № 175
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (alex)
Навчимо виконанню арифметичних операцій
( щось типу кнопконадавлювання в інформатиці), а все інше нехай вчать в Вузі

як ви сказали, і як ще колись сказав Ломоносов "Математику уже за то учить следует, что она ум в порядок приводит". Елементи мат. аналізу гарний для цього засіб. А у ВУЗах більшість і не зрозуміє мат. аналізу, лише одиниці щось роблять. Хоча курс мат. аналізу, як на мене, один із не складних курсів вищої математики, мені особисто більше подобалась алгебра (поля, кільця, епіморфізми - оце математика, справжня абстрактна математика).
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 11.01.2010, 21:41 | Повідомлення № 176
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3683
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Quote (alex)
Якщо керівництво по цьому оцінює роботу вчителя, то це проблеми керівництва.

В основному по цьому.
Quote (alex)
А от основи програмування напевно в шкільному курсі повинні бути.

Напевно.
Quote (alex)
Я наприклад не розумію, як при діючі програмі, підкреслюю при діючій програмі, учитель ставить 12 балів учневі, який не вміє написати фрагмент програми, який дає можливість ввести з клавіатури елементи квадратної таблиці та знайти суму її елементів, які знаходяться на головній діагоналі.

А теж не розумію. При вивченні теми програмування більше 10 нікому не ставлю. Зазвичай таких учнів назбирується 2-4 з класу. Цього року планую більш жорстко ставитися до оцінювання знань. Одне але - діти колег та медалісти, які по всьому мають 10 і вище, а тут ставлю 9 і автоматично стаю їх ворогом. А в ідеалі більшість з них не в змозі замостійно написати подібну програму. За всі роки я тільки цього року зустрів учня, ми ще не вчили програмування, а він в Паскалі вже пристойні програми пише і в його очах очевидна зацікавленість. Таким учням не стидно буде 10 і вище ставити. Ще не поганий вихід - перенесення програмування з 11 в 10 клас в 11-річній школі. І тоді на кінець 10-го класу оцінки жахливо низькі, а в 11-му все гаразд. :$
koljada Дата: Вт, 12.01.2010, 09:49 | Повідомлення № 177
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
При Союзі, який можна безкінечно лаяти, працювали будинки піонерів, гуртки, дітям виписували дитячі газети та журнали, мені, наприклад з десяток батьки виписували, хтось щось колекціонував. Сьогодні діти цікавляться 1. мобільним 2. ігрухами компьютерними 3. музикою ( вставити банани у вуха ).
вісім років викладав технічну працю. перший рік цей предмет був тільки у 5-9 класах. І клои я трохи розшевелив ситуацію, знайшов матеріали інструмент, то пиляють лобзиком 5-класники, заходять старшокласники вищі за мене, вусаті і запитують, а у нас чого не має "труда". Пішли сами до директора, і на слідуючий рік отой самий "труд" вже був у всих класах, і працюсали із задоволенням усі. Результати трохи є на сайті www.baranovo-edu.narod.ru на вкладці технічна праця. А Ви кажети компютери, всього треба в міру, "каждому по потребности" , як колись говорили.

Додано (12.01.2010, 09:49)
---------------------------------------------
Що до програмування, то я думаю поголовне вивчнння операторів не зовсім доречне. У сільській школі, де із 15-20 учнів 1-2, цікавляться програмуванням, витрачати цілий семестр, чи треба. Так цікаво, розвиває логіку, і т.д. але... Я б програмування перевів на факультатив чи гурток, а семестр розкинув на той же Офіс, з графікою.

alex Дата: Вт, 12.01.2010, 10:31 | Повідомлення № 178
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (koljada)
Так цікаво, розвиває логіку, і т.д. але...

Але нафіга бидлу логіка. А годину факультативу з часом дирекція забере. І будем готувати тільки
кнопконатискачів.
Quote (koljada)
А Ви кажети компютери, всього треба в міру

А хто визначить оту міру? Що не міністр то інше мірило.

Додано (12.01.2010, 10:31)
---------------------------------------------

Quote (koljada)
семестр розкинув на той же Офіс

А чи не може учень сам освоїти Офіс з його інтуїнивно зрозумілим інтерфейсом та файлом допомоги?
Зрозуміло зможе. І учитель з радістю рапортує, що він дуже гарно навчив.
А от алгоритмізацію навіть з вчителем вивчита значно важче.
PanPete Дата: Вт, 12.01.2010, 11:00 | Повідомлення № 179
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Цікава дилема - що краще, людина, які не привита культура використання готових пограмних продуктів (починаючи з прищеплення вмінь отого самостійного освоєння інтерфейсу), проте знайома з побудовою алгоритмів, чи той хто не петрає в принципах програмобудування, проте є ефективним користувачем готового програмного забезпечення. Люди добрі, та так же питання ставити не можна! Знайдіть золоту середину!
alex Дата: Вт, 12.01.2010, 11:28 | Повідомлення № 180
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (PanPete)
Цікава дилема - що краще, людина, які не привита культура використання готових пограмних продуктів (починаючи з прищеплення вмінь отого самостійного освоєння інтерфейсу), проте знайома з побудовою алгоритмів, чи той хто не петрає в принципах програмобудування, проте є ефективним користувачем готового програмного забезпечення.

Питання в тому на що більше акцентувати увагу, на те що учень і сам може вивчити, чи на те що самостійно
він вивчити не може. Хіба більшість учнів на початок 9 класу не вміють копіювати файли
та встановлювати програми. Чи так необхідно тратити час на вивчення використання системних утиліт та
відновлення системи. Ці питання рано чи пізно учень вивчить і сам без особливих напрягів свого інтелекту.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми розвитку освіти. (Про інформатизацію та комп’ютеризацію, зарплату і інше)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.