Нд, 19.11.2017, 10:50
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 4 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Які проблеми сільської освіти?
Які проблеми сільської освіти?
W-w-W Дата: Чт, 24.07.2008, 00:50 | Повідомлення № 1





Відкрию маленьку таємницю – якщо ви уважно перечитаєте біографії великих людей, то зрозумієте, що майже всі вони родом з села. Не важливо - політик це, чи відомий кіноактор, письменник, поет, громадський діяч – та більшість з них народилася, вивчилася й провела дитинство та юність саме серед безкрайніх полів (чи степів), ласувала в дитинстві чужими сливками, купалася в ставочку чи ще щось.

Ця тема взагалі нині особлива – оскільки сучасні школярі, це вам не ті милі та тихі хлоп’ята й дівчатка, яким пов’язували на шию піонерські галстуки і які збирали металолом. Нині кожен першокласник – це цілком сформована особистість.
Загалом же учнів також можна поділити на дві категорії. До першої належать ті, чиї батьки ще більш менш крутяться. Вони всіляко намагатимуться власне чадо відправити в місто, влаштувати в ВУЗ чи технікум, а то й просто домовлятимуться з родичами – міщанами, аби влаштували синочка водієм, а доньку торгувати в кіоску. Тільки б подальше від села...

Інша категорія дітей – це ті, хто розуміють, що нічого, окрім села їм не світить. Тому тут варіантів немає – або сидіти без роботи, перебиваючись випадковими заробітками та подорожуючи раз на місяць до райцентру відмітитись на біржі, або йти на ферму.

Й ті й інші вчитися та поглинати знання однаково не хотять...
Висловлюйте свої думки!!!!

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:13
filnick Дата: Вт, 12.05.2009, 15:33 | Повідомлення № 46
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Це у нас такий тип українських думок: Все в навчанні залежить від вчителя. А чому не все залежить від учня.

Шановна, NataliyG, а звідки Ви взяли, що все залежить від учителя? На цій гілці з моєї сторони мова йшла про неправомірність ставити дітей з малокомплектних шкіл в ряд другосортних. Я говорив, що вчителі таких шкіл, на відміну від звичайних, мусять прикладати зазвичай більше зусиль. І наводив приклади, що є такі діти, і є такі вчителі, які можуть конкурувати із учнями, що навчаються в звичайних школах.
sib Дата: Вт, 12.05.2009, 18:32 | Повідомлення № 47
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
А що ви думаєте про паралель: малокомплектна сільська школа (200 учнів) - профіль?
Одного разу довелось возити групу учнів на обласну олімпіаду. Через 45 хв. діти почали виходити. На моє запитання чому так швидко? - пролунала відповідь: А що ми можемо. У нас 2 год фізики і уроки по 35 хв (грубки. холод), а у мого сусіда по парті (приватний ліцей) у профільному природничому класі - 8 год.
Чи не це ми називаємо рівним доступом до якісної освіти? (Гіркоту, що звучала у дитячому голосі я не можу забути уже кілька років).
NataliyG Дата: Ср, 13.05.2009, 13:52 | Повідомлення № 48
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (sib)
Шановна, NataliyG, а звідки Ви взяли, що все залежить від учителя?

Шось ми з вами не порозумілася. Я не мала на меті підкреслити, що то саме ви вважаєте. що все залежить від учителя. Я просто висловити свою думку, що в нашому суспільстві є думка, що який вчитель так і знають учні. Вибачте за непорозуміння.

Quote (sib)
А що ми можемо. У нас 2 год фізики і уроки по 35 хв (грубки. холод)

Цей холод саправжні таланти закаляє. Я теж свого учня возила на обласну олімпіаду цього року, він правда сидів до кінця часу. (у нього урок інформатики 1 година раз на два тижні), ми додатково працюємо. Біля нього сиділи учні з Львівського ліцею. Він вийшов і сказав ну вони і розумні, мені ше до них працювати і працювати. Ідеї що у них більше годжин в нього навіть не виникло. Якщо учень захоче він досягне всього не залежно в якій він школі вчиться.
filnick Дата: Ср, 13.05.2009, 17:51 | Повідомлення № 49
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Вибачте за непорозуміння.

Жодних претензій. Просто Ви відповідали, цитуючи мій пост.
Quote (sib)
малокомплектна сільська школа (200 учнів)

Взагалі, малокомплектною вважають ту школу, в якій не можна сформувати наповнюваність класів. Тому число 200, як і 120 не має значення. (Наприклад, 12 класів по 10 учнів - не вважається малокомплектною).
Quote (NataliyG)
Якщо учень захоче він досягне всього не залежно в якій він школі вчиться.

Наведу приклад. 2000-й рік. Йде вступний письмовий іспит з математики у Дніпропетровський нацуніверситет. Після того, як комісія перевірила роботи, всіх абітурієнтів по черзі запрошують в аудиторію, де видають їм результати з оцінкою. Значна група фізмат ліцеїстів, отримавши своїх 70-80 балів (за 100-бальною шкалою) весело і жваво коментували результати всіх інших абітурієнтів, які виходили з своїми заліковими листками. Виходить хлопець, випускник школи з невеликого райцентру - 36 балів (коментар - "Отнеси документы в сельхозтехникум, там будешь отличником!"). Дівчинка-медалістка з сільської школи - 25 балів ( "Ну, ничего, ничего - годик потренируешся и придешь еще!"). І так тривало значний час, поки не з'явився хлопчина з звичайної сільської школи і показує свою заліковку - 95 балів. Коментатори відразу замовкли і лише один видавив: "А ты из какого лицея?". Хлопчина сказав - така-то сільська школа, такого-то району. Ліцеїсти-абітурієнти мовчки встали і покинули приміщення...
Добавлю, що цей хлопець на відмінно навчався усі 5 курсів й закінчив з червоним дипломом, хоча він виявився єдиною сільською дитиною у своїй групі. А через три роки ще закінчив аспірантуру та захистився (чого не вдалося жодному з тодішних ліцеїстів-абітурієнтів).
koljada Дата: Нд, 06.09.2009, 14:28 | Повідомлення № 50
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
Хотів було і я розповісти про проблеми та переваги сільської школи, але потім подумав, хто мене почеє, хто їх вирішить , ті в чиїх руках є можливість вирішувати таках форумів не читають, їм наші проблеми до лампочки, більше того вони сами їх і створили спеціально. Особисто я всі проблеми вирішив просто: працювати на повну катушку, без думок, чи потрібно це комусь, чи як це оцінять якісь пани інспектори, тю на них. Я роблю свою справу чесно.
dpi Дата: Нд, 06.09.2009, 15:58 | Повідомлення № 51
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (sib)
у профільному природничому класі - 8 год.

А для чего дополнительное время, если учитель захочет и директор (читай второй учитель).

Quote (koljada)
Особисто я всі проблеми вирішив просто: працювати на повну катушку, без думок, чи потрібно це комусь, чи як це оцінять якісь пани інспектори, тю на них. Я роблю свою справу чесно.

Оценить должны районо, администрация школы, родители и ученики. И помогать, а не хлопать в ладоши. Только и Вам не надо быть скромным. Это, с 1991 года, рудимент, от которого надо избавляться.

Відредаговано: dpi - Нд, 06.09.2009, 15:59
koljada Дата: Чт, 17.09.2009, 21:15 | Повідомлення № 52
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
Мабуть для крашого доступу до якісної освіти відключили школу від інтернету. Не просто так в минулому н.р. пісочили в районі директора за 19-20 грн в місяць за інтернет.
filnick Дата: Чт, 17.09.2009, 22:52 | Повідомлення № 53
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (koljada)
пісочили в районі директора за 19-20 грн в місяць за інтернет.

Де це є в таку ціну Інтернет? У нас щомісяця біля 120 грн.
pasichov Дата: Пт, 18.09.2009, 08:32 | Повідомлення № 54
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (koljada)
Особисто я всі проблеми вирішив просто: працювати на повну катушку, без думок, чи потрібно це комусь, чи як це оцінять якісь пани інспектори, тю на них. Я роблю свою справу чесно.

І правильно зробив.

Я працюю в міській спеціалізованій школі. Але сам є випускником сільської, а моя мама - сільська вчителька, пропрацювала 53 роки. Проблеми сільської школи відомі, як кажуть, на власній шкурі.
Так ось. З мого випуску Чорноминської середньої школи Піщанського району Вінницької області 1970 року (2 класи, 49 учнів) лише 8 не отримали вищу освіту. А моя мама, пенсіонерка вже в місті вийшовши на час декретної відпустки учительки на роботу в моїй гімназії (мене просив за те директор) після тижня роботи заявила
- Та ви хіба ж працюєте? Тут у вас курорт!!! Нема на вас Гонорівського (це багаторічний директор школи, де я вчився і працювала мама)...Хоча в нас (особливо в ті часи) всі "пахали по-взрослому", не порівняти з нинішніми...
Я до того, що повністю погоджуюся з тезою, що все (чи майже все) залежить від учителя і від того, як керівнцтво школи розставляє наголоси...
Звичайно, зараз важче. Учитель став меньше боятися, його важче примусити (і це чудово), хоча примус (на жаль!!!) залишається основним рушієм не лише результативного навчання учнів, а що гріха таїти, і роботи учителя.
Інші рушії (зарплата, соціальний статус, повага в суспільстві)...практично лише відштовхують учителя від роботи, а не спонукають до неї. Ось тут держава "дає в штангу" .
Що робити сільському учителю?
1. В крайньому разі не заздрити "ліцеям" бо в них годин багато. Я знаю добрих 2 десятки сільських шкіл, де кількість годин інформатики, що їх "вислуховує" учень за час навчання, в 2-2,5 рази більша за кількість годин у нас...

2. Давати дітям якісну освіту. Ця можливість є у кожної школи, незалежно від того, де вона знаходиться. Далеко не всі міські школи дають якісну освіту і далеко не всі сільські - погану.

3. "Ліцеї" різні можна відкривати. Ось в одному з райцентрів є ліцей-інтернат для обдарованих дітей з усієї області. Там є все. Години, повне санаторне державне забезпечення дітей, діти у учителів "під руками" 24 години на добу... Мрія!!!! А результат....мяко кажучи, не спостерігається....Точніше він є - ТОЧКОВО, в тих предметах де є учитель-фахівець. Ось буквально недавно 2 людини пішло - і взагалі все затихло з результатами...

Відредаговано: pasichov - Пт, 18.09.2009, 08:34
Bandalak Дата: Пт, 18.09.2009, 12:48 | Повідомлення № 55
Лідер форуму
Повідомлень: 5526
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (filnick)
Де це є в таку ціну Інтернет?

Є така ціна, діалап економ пакет, при користуванні біля 10 годин на місяць! ;)
koljada Дата: Нд, 13.12.2009, 19:50 | Повідомлення № 56
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
Так, ну дуже економний пакет, вчора разів 20 перепідключався, тільки завантажилась сторінка, і одразу помилка , інтернет заклинює, навіть відключити неможливо. І з образу ставив систему, і на другій машині пробував, і на другій системі. Укртелеком мабуть вважає, нащо тим селюкам інтернет.
Bandalak Дата: Нд, 13.12.2009, 19:56 | Повідомлення № 57
Лідер форуму
Повідомлень: 5526
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
У нас вже 5 днів навіть до кінця набрати номер додзвону не можливо!
Quote (koljada)
Укртелеком мабуть вважає, нащо тим селюкам інтернет.

Це не тільки Укртелеком так вважає, а й всі інші провайдери! B)
gromko Дата: Нд, 13.12.2009, 20:53 | Повідомлення № 58
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Освіта "на селі" поступово "вмирає". По своїй школі - за 5 років кількість учнів зменшилась на 50% зі 160 до майже 70 учнів. Тоді було по 15-20 учнів у класах, тепер 6-10. Фінансування самі знаєте яке. Ми не говоримо про якість освіти - учителі залишились, серед них є висококваліфіковані, які можуть і хочуть працювати. Але...
а) Генофонд. Якщо 20-30 років тому назад була сільська інтелігенція (вчителі, лікарі, працівники культури та службовці), які і самі мали вищу освіту, і намагалися дати так ж якісну освіту і своїм дітям. Було (в середньому) 5% відмінників у кожному класі, були медалісти і призери олімпіад. Сьогодні ми навчаємо дітей, у кращому разі, колишніх трієчників. Висновки самі напрошуються, хоча є і винятки. І у містах ситуація не сильно відрізняється - більшість знайомих не вірять у "некорупційність" нашої освіти - з рік-два до випуску розпочинають "збирати" гроші "на вуз". Логіка - нащо "плавити мозги", кол всі екзамени можна "купити". Коли говориш, що "де ж знання" - дивляться як наче на несповна розуму - "главне ж не учиться, а устроіться". Жах бере за тих "спеціалістів", які будуть працювати з такими "дипломами"
б) Фінансування. Хімія - останні реактиви отримані були в 1990 році, фізика - амперметри-вольтметри - від середини 70-их до середини 80-их, трудове навчання - до 90-го року ХХ ст., географія - карти, правда отримали. Отримали в районі одні лінгвістичну "лабораторію"(ті самі ПК), два "кабінети фізики" ("інтерактивна" дошка з проектором та трохи ще чогось). Комп’ютери є - від 1 до 5 штук (але ж загальна комп’ютеризація) .Інтернет - фантастика (хоча є у половини учнів). Зарплата є, порівняно з іншими наче й непогана (селяни отримують 500-800грн.), але порівняно з тими ж будівельниками які працюють в Києві.... Журнал (один), річна підписка близько 150 грн., а треба ж і газету (дві-три).
в) Організація. Керівництво освітою "на місцях" хоче зберегти всіма правдами і неправдами мережу освітніх закладів на селі. Сільскі громади теж проти закриття і "оптимізації" навчальних закладів. Але... Учнів стає менше, у деяких школах вже немає одного-двох-трьох класів, а це значить години для двох-трьох-чотирьох вчителів. Отже неповні ставки, вчителі втрачають "матеріальну" зацікавленість у своїй праці, молоді потягнуться де-інде (в місто), залишаться лише пенсіонери з яких "взятки гладки". Кінець-кінцем значна частина шкіл просто зникне без всякої "оптимізації".

Років за десять - три-чотири школи І-ІІІ ступенів на район, підвезення учнів до шкіл, в місцевостях де це буде складно зробити - інтернати. Відповідно - зникнення районної структури керівництва освітою, поява кустових (міжрайонних, якщо не буде проведено адмінреформу) управлінь освітою. Відповідно - зникнення частини ВУЗів де готують педкадри (їх просто не треба буде у такій кількості)

koljada Дата: Нд, 20.12.2009, 19:31 | Повідомлення № 59
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
В точку! І "наверху" нікого не цікавить куди котиться ця лавина, а "низи" спостерігають, що буде. Хоча мабуть більше зайняті своїми справами. Про те як корова розтелилась в учительській давно чули?
mudrak Дата: Вт, 02.02.2010, 18:23 | Повідомлення № 60
Активний учасник
Повідомлень: 625
Нагороди: 3
Рейтинг: 36
Реальна ситуація: початкова школа, село, 50-ті роки, учні пишуть у косу лінію "палички". Вчителька, помітивши що один з них "сачкує", підходить і, відтягнувши тому вухо (щоб краще чув) проголошує - "Пиши, дурню, інакше в колгоспі згниєш!". (по памяті зі слів старшого брата) Село впродовж всієї радянської влади намагалося з того села втікти, коли селянам дали паспорти, це стало реально. Добре вчишся - підеш учитися далі - залишишся у місті, такий був алгоритм. А ті, які через свою дурість, чи погану генетику залишались таки "гнити в колгоспі" забезпечували школи учнями (тільки вже не такими обдарованими, відповідно до своєї генетики) - і так по кругу.
Тож нема нічого дивного, що багато обдарованих людей мають саме сільські корені, інакше вони б залишились у колгоспі. Інший бік цього процесу - те що залишається в селі, цілі династії "інтелектуалів", які в кращому разі тихо малюють тракторці (у 9 класі).
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Які проблеми сільської освіти?
Сторінка 4 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.