 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Ідеологія курсу - розвивальна інформатика
| |
zava |
Дата: Fr, 25.05.2012, 23:52 | Повідомлення № 1 |
Тут живе...
Повідомлень: 120
| Протягом останнього місяця було запропоновано принаймні 3 проекти програм з інформатики. Як дискусія навколо них, так і самі програми перебувають у межах "запліснявілого", як на мене, дискурсу "ОАП/ІКТ". Чи не забагато 25 років крутитися по тому ж колу? Пропоную поглянути на речі ширше. І почати не зі складання програми за принципом перелічення через кому: "і те добре було б вивчати , і те, а те і те - не добре", а зі з'ясування мети: для чого потрібна взагалі інформатика? Що вона по суті дає такого, чого не дають інші предмети? Це буде фундамент. Потім з'ясувати, які є засоби досягнення мети (і технічно/софтові, і методичні), і якою може бути логіка, структура курсу. Це буде скелет. І вже на скелет можна нарощувати "м'ясо" - конкретику навчальних програм і посібників. З цього приводу я написав статтю "Розвивальна інформатика" для журналу "Інформатика в школі", а також виклав її на сайті http://zavadsky.at.ua/index/statti/0-11. Запрошую до критики!
[admin]Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Відредаговано: W-w-W - Sa, 26.12.2015, 16:18 |
|
| |
larisa2007 |
Дата: Tu, 29.05.2012, 15:53 | Повідомлення № 46 |
Часто заходить...
Повідомлень: 90
| Очень интересная, я бы сказала захватывающая дискуссия. У меня проблема с малым колличеством ОАП в школе гораздо прозаичнее - отсутствие примственности среднего и высшего образования. Многие мои выпускники, изучая (успешно) информатику на уровне стандарта (физ-мат. профиль) поступают в вузы на специальности связанные с IT- технологиями. У них начинается программирование, методика преподавания в вузах, по крайней мере, с которыми я сталкивалась, не рассчитана на долгую отработку понятий. Дети с отсутствием базы по алгоритмизации, имея очень обобщенные о ней представления, оказываются в положении обманутых, у них опускаются руки. Ни на одной специальности не учатся с такой малой базой по профильным дисциплинам как на IT. Я сейчас о банальных знаниях умениях и навыках. А потом правительство говорит о проблемах со специалистами... А развивающие задания конечно очень нужны. Поддерживаю предложение о создании отдельной темы. Кстати, можно файл Excel с диаграммой-цветочком?
|
|
| |
Пилипчук_О_П |
Дата: Tu, 29.05.2012, 16:07 | Повідомлення № 47 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4330
| Quote (inform6) Симпатична квіточка...Моїй дитині теж сподобалося це завдання... Цікаво, як воно було сформульоване? Якщо дати малюнок і сказати: "зроби таке саме в електронній таблиці", то це серйозна математична задача. Якщо ж дано математичні формули і треба отримати графік - задача з ІКТ для математиків.
Я також вмію робити малюнки в Екселі. Поки що листочки (дякую журналу "Квант" десь за 70-ті роки):
|
|
| |
gromko |
Дата: We, 30.05.2012, 22:08 | Повідомлення № 48 |
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
| Quote (Пилипчук_О_П) Цікаво, як воно було сформульоване? Якщо дати малюнок і сказати: "зроби таке саме в електронній таблиці", то це серйозна математична задача. Якщо ж дано математичні формули і треба отримати графік - задача з ІКТ для математиків. Як раз проблема у тому що треба віднайти потрібні формули САМОСТІЙНО.
А як з отим "Парето"? Особливо з діагоналями в прямокутниках...
|
|
| |
Пилипчук_О_П |
Дата: Th, 31.05.2012, 00:46 | Повідомлення № 49 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4330
| Quote (larisa2007) Кстати, можно файл Excel с диаграммой-цветочком? Графіки навіть порівняно простих тригонометричних функцій у полярних координатах досить симпатичні. "Квіточка" - графік функції на кшталт r=11+4*abs(sin(3,8*fi)) на проміжку від 0 до 4*pi. Але полярні координати у школі не вивчаються (?). На кого розрахована задача?
|
|
| |
gromko |
Дата: Th, 31.05.2012, 07:47 | Повідомлення № 50 |
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
| Quote (Пилипчук_О_П) "Квіточка" - графік функції На кшталт x=k*sin(f), y=k*cos(f) + плюс пошук та саморозвиток, в принципі ці задачі не для уроку - вони потребують певної підготовки
|
|
| |
Пилипчук_О_П |
Дата: Th, 31.05.2012, 08:21 | Повідомлення № 51 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4330
| Я навів рівняння у полярних координатах. Так мені було зручніше підібрати схожу картинку. Для побудови я справді додав два стовпці з формулами r*sin(fi) та r*cos(fi), але на цьому етапі вже нічого не шукав. Наявність 2-х технічних підходів, звичайно, залишає задачу корисною саме для математиків, оскільки без належної математичної підготовки це буде просто забавка.
Крім того, для побудови графіків існують спеціалізовані програми, де не доводиться морочитися з таблицями значень (наприклад, Advanced Grapher). Саме до них мав би звернутись "компетентний" учень у життєвій ситуації.
|
|
| |
pasichov |
Дата: Th, 31.05.2012, 12:59 | Повідомлення № 52 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Не впевнений я, що ідеологічні засади курсу інформатики - це те, про що йдеться в дискусії. Тарілку, звичайно, можна використати - обвести, коли треба коло намалювати, але циркуль для цього ПРИЗНАЧЕНИЙ. А з тарілки треба їсти, до того ж інколи бувають не круглі... Або в школі, де готують пивоварів, слово "інтеграл" вимовляти не можна - "за межами компетенцій". То розумашки-учителі придумали, як його вивчити і обійти заборону - стали вивчати, як Кеплер шукав об"єм пивної діжки. І "в темі" - "по пиву пішли", і інтеграл вивчили...Схоже, і Excel для вивчення алгоритміки та математики "заточити" можна... До слова, "відсунули", на жаль нашу програму в в "довгий ящик" Сьогодні колегія, на якій мали слухати. Не включили в порядок денний. Кажуть - пізніше (не мені, людям більш серйозним). Так що можна працювати далі. Але, схоже, для "самоудовлетворения". Нічого, ще повоюємо. Так що повертаємося в "лоно" - а якою має бути інформатика в базовій школі?
|
|
| |
Пилипчук_О_П |
Дата: Th, 31.05.2012, 14:22 | Повідомлення № 53 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4330
| Quote (pasichov) Так що повертаємося в "лоно" - а якою має бути інформатика в базовій школі? Базовий курс ОАП+ІКТ та можливість варіативності (допрофільні курси за вибором), оскільки сама по собі дисципліна дуже різнопланова. Схоже, це найбільше. що можна "витягти" за умов діючого стандарту освіти та без розділення на 2 предмети.
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Th, 31.05.2012, 15:09 | Повідомлення № 54 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| Без розділення - рух в нікуди! Тільки розділення може подолати основні протиріччя інформатики!
|
|
| |
Пилипчук_О_П |
Дата: Th, 31.05.2012, 16:11 | Повідомлення № 55 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4330
| Quote (pasichov) До слова, "відсунули", на жаль нашу програму в в "довгий ящик" ... Кажуть - пізніше То може й справді намагаються внести суттєві зміни? Напевно, "підпільна" група МОНМС, якщо захоче, то зможе зробити програму, яка відповідатиме вимогам часу. Тоді відпаде потреба у "народних" варіантах програми...
|
|
| |
inform6 |
Дата: Th, 31.05.2012, 17:14 | Повідомлення № 56 |
Часто заходить...
Повідомлень: 79
| О!!!! Хай лиш буде так, як Ви, пане Пилипчук_О_П, , кажете. Може їм припадуть до душі ідеї форумчан? Але це схоже, мабуть, на нейздісненну мрію. Скоріше всього - просто не готові до висунення рішення... Але може за допомсогою сугестії станеться щось по-справжньому добре....
Щодо діаграм-квіточок, то їх можна робити не тільки з допомогою графіків, а власне кругових та кільцевих діаграм, які теж будуть схожі на квіточку...З такими завданнями може справитися кожен учень, аналізуючи, як від зміни даних, змінюється забарвлення квітки: розвиваються суто технічні навики роботи з діаграмами. А от саме завдання - якщо воно не конкретизується і не має на підмогу формул - стимулює розвиток уяви і винахідливості...
Щодо проблеми, що в інформатику, як у мішок, хочеться напхати всього багато - це тільки тому, що це наука майбутнього, вже мало є таких галузей, де не можна було б використати ІТ .
Може варто розглядати. вже зараз, розділити роботу за напрямами: інформатика - початковий курс, інформатика базовий курс, ІКТ , ОА, ОП ? А в кожному з них окремо виділяти мету і завдання, а вже потім тематичний і погодинний розподіл. А завдання , якщо приходять на ум - злишати на форумі, бо вони згодяться для підручників і олімпіад.
Не варто залишати ідеї "Народної" і "Розвивальної програми", бо прийняте "сьогодні" - "завтра" буде неактуальне.
Відредаговано: inform6 - Th, 31.05.2012, 17:16 |
|
| |
LVV |
Дата: Th, 31.05.2012, 18:46 | Повідомлення № 57 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 440
| Quote (Bandalak) Без розділення - рух в нікуди! Тільки розділення може подолати основні протиріччя інформатики! Я теж за розділення. Більше того, я за багатовекторне розділення, а не лише на ОАП і ІКТ. Навіть на більш-меньш пристойне вивчення можливостей (не лише обробку тексту) одного лише MS Word 35-ти годин, я вважаю, катастрофічно мало. (доречі з 5 по 9 клас на опрацювання текстових даних різними програмами відводиться лише 16-17 годин. А більше ніде взяти. В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів + 5 екзаменів. Додавати "зайві" предмети навряд чи хто стане. В ідеалі, зрозуміло, комп'ютерним "малюванням" повинні займатись вчителі малювання, вивченням комп'ютерного "заліза" і його конструюванням - деякою мірою трудовики, розрахунковими таблицями - математики, обробкою звуку - "музиковеды (ru)", створенням сайтів і веб-дизайном - Web/спеціалісти, ОАП - математичні програмісти, базами даних - іще хтось і так далі... і так далі... Але це все утопічні мрії. Такіж самі, як температура повітря в кабінетах інформатики 19,5 градусів плюс-мінус 0,5... або меблі підігнані під зріст школярів... або зарплата вчителя на рівні середньої по промисловості... От і доводиться рахуватись з реаліями. "Викручуватись", замінюючи реальне розділення збільшенням резервного часу або посеместровим та допрофільним розділом на ОАП і ІКТ.
Додано (31.05.2012, 18:46) --------------------------------------------- Quote (pasichov) Тарілку, звичайно, можна використати - обвести, коли треба коло намалювати, але циркуль для цього ПРИЗНАЧЕНИЙ. Так то воно так. Але на примітивному рівні треба навчити учня, образно кажучи, і "їсти з тарілки, і коло нею малювати", ну, а якщо квіточки там якісь, чи візерунки захоче... то нехай за "циркуль" береться. Тоб-то: У тому ж Ворді, якщо, приміром, поряд з текстом потрібно коло намалювати, то не обов'язково перемикатись на Paint, бо є свої засоби... якщо в тому ж документі потрібно іще й табличку з розрахунком середнього арифметичного зобразити, знову ж таки не потрібно перемикатись на Excel, бо і для цього є свої засоби... і багато ще чого є...
Ну, а більш серйозні, специфічні речі, дійсно потрібно навчати робити у відповідних середовищах. Тут я з Вами цілком згоден.
Відредаговано: LVV - Th, 31.05.2012, 18:51 |
|
| |
swetikccc |
Дата: Th, 31.05.2012, 18:52 | Повідомлення № 58 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
| Quote (LVV) В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів Коли роздруковував не рахував, але один друкував під лініями )))Додано (31.05.2012, 18:52) --------------------------------------------- Планку можна піднімати дуже високо А те що 99% під нею, це чепуха
|
|
| |
LVV |
Дата: Th, 31.05.2012, 18:55 | Повідомлення № 59 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 440
| Quote (swetikccc) Цитата (LVV )В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів Коли роздруковував не рахував, але один друкував під лініями ))) Ну, мабуть, від профіля школи і класів залежить... у нас 19+5+середній бал. Рядочків вистачило
|
|
| |
GarryPotter |
Дата: Th, 31.05.2012, 19:26 | Повідомлення № 60 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
| Quote (Пилипчук_О_П) То може й справді намагаються внести суттєві зміни? Напевно, "підпільна" група МОНМС, якщо захоче, то зможе зробити програму, яка відповідатиме вимогам часу. Тоді відпаде потреба у "народних" варіантах програми... Все як і повинно бути - ідеологія "старшого брата" (тобто за вас уже подумали, а "воплі" на Форумі нікого не цікавлять. Щодо "нетрадиційного" використання ППЗ на уроках інформатики (хоча б і того малювання графіків в Екселі, чи задач Громка для Пейнта і Ворда), то дозвольтее не погодитися - мені імпонують нестандартні і нетривіальні підходи - вони заставляють думати, в іншому випадку нащо знати множення в "стовпчик" адже є калькулятор який призначений саме для цього.
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2022.  |