Пт, 15.12.2017, 23:25
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 4 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Ідеологія курсу - розвивальна інформатика
zava Дата: Пт, 25.05.2012, 23:52 | Повідомлення № 1
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Протягом останнього місяця було запропоновано принаймні 3 проекти програм з інформатики. Як дискусія навколо них, так і самі програми перебувають у межах "запліснявілого", як на мене, дискурсу "ОАП/ІКТ". Чи не забагато 25 років крутитися по тому ж колу? Пропоную поглянути на речі ширше. І почати не зі складання програми за принципом перелічення через кому: "і те добре було б вивчати , і те, а те і те - не добре", а зі з'ясування мети: для чого потрібна взагалі інформатика? Що вона по суті дає такого, чого не дають інші предмети? Це буде фундамент. Потім з'ясувати, які є засоби досягнення мети (і технічно/софтові, і методичні), і якою може бути логіка, структура курсу. Це буде скелет. І вже на скелет можна нарощувати "м'ясо" - конкретику навчальних програм і посібників.
З цього приводу я написав статтю "Розвивальна інформатика" для журналу "Інформатика в школі", а також виклав її на сайті http://zavadsky.at.ua/index/statti/0-11. Запрошую до критики!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:18
larisa2007 Дата: Вт, 29.05.2012, 15:53 | Повідомлення № 46
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Очень интересная, я бы сказала захватывающая дискуссия. У меня проблема с малым колличеством ОАП в школе гораздо прозаичнее - отсутствие примственности среднего и высшего образования. Многие мои выпускники, изучая (успешно) информатику на уровне стандарта (физ-мат. профиль) поступают в вузы на специальности связанные с IT- технологиями. У них начинается программирование, методика преподавания в вузах, по крайней мере, с которыми я сталкивалась, не рассчитана на долгую отработку понятий. Дети с отсутствием базы по алгоритмизации, имея очень обобщенные о ней представления, оказываются в положении обманутых, у них опускаются руки. Ни на одной специальности не учатся с такой малой базой по профильным дисциплинам как на IT. Я сейчас о банальных знаниях умениях и навыках. А потом правительство говорит о проблемах со специалистами...
А развивающие задания конечно очень нужны. Поддерживаю предложение о создании отдельной темы. Кстати, можно файл Excel с диаграммой-цветочком?
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.05.2012, 16:07 | Повідомлення № 47
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (inform6)
Симпатична квіточка...Моїй дитині теж сподобалося це завдання...

Цікаво, як воно було сформульоване? Якщо дати малюнок і сказати: "зроби таке саме в електронній таблиці", то це серйозна математична задача. Якщо ж дано математичні формули і треба отримати графік - задача з ІКТ для математиків.

Я також вмію робити малюнки в Екселі. Поки що листочки (дякую журналу "Квант" десь за 70-ті роки):
Прикріплення: 4411212.gif(8Kb)
gromko Дата: Ср, 30.05.2012, 22:08 | Повідомлення № 48
Лінуксоїд
Повідомлень: 2717
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (Пилипчук_О_П)
Цікаво, як воно було сформульоване? Якщо дати малюнок і сказати: "зроби таке саме в електронній таблиці", то це серйозна математична задача. Якщо ж дано математичні формули і треба отримати графік - задача з ІКТ для математиків.

Як раз проблема у тому що треба віднайти потрібні формули САМОСТІЙНО.

А як з отим "Парето"? Особливо з діагоналями в прямокутниках...
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 31.05.2012, 00:46 | Повідомлення № 49
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (larisa2007)
Кстати, можно файл Excel с диаграммой-цветочком?

:)
Графіки навіть порівняно простих тригонометричних функцій у полярних координатах досить симпатичні. "Квіточка" - графік функції на кшталт r=11+4*abs(sin(3,8*fi)) на проміжку від 0 до 4*pi. Але полярні координати у школі не вивчаються (?). На кого розрахована задача?
gromko Дата: Чт, 31.05.2012, 07:47 | Повідомлення № 50
Лінуксоїд
Повідомлень: 2717
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (Пилипчук_О_П)
"Квіточка" - графік функції

На кшталт x=k*sin(f), y=k*cos(f) + плюс пошук та саморозвиток, в принципі ці задачі не для уроку - вони потребують певної підготовки
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 31.05.2012, 08:21 | Повідомлення № 51
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Я навів рівняння у полярних координатах. Так мені було зручніше підібрати схожу картинку. Для побудови я справді додав два стовпці з формулами r*sin(fi) та r*cos(fi), але на цьому етапі вже нічого не шукав. Наявність 2-х технічних підходів, звичайно, залишає задачу корисною саме для математиків, оскільки без належної математичної підготовки це буде просто забавка.

Крім того, для побудови графіків існують спеціалізовані програми, де не доводиться морочитися з таблицями значень (наприклад, Advanced Grapher). Саме до них мав би звернутись "компетентний" учень у життєвій ситуації.
pasichov Дата: Чт, 31.05.2012, 12:59 | Повідомлення № 52
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Не впевнений я, що ідеологічні засади курсу інформатики - це те, про що йдеться в дискусії. Тарілку, звичайно, можна використати - обвести, коли треба коло намалювати, але циркуль для цього ПРИЗНАЧЕНИЙ. А з тарілки треба їсти, до того ж інколи бувають не круглі... Або в школі, де готують пивоварів, слово "інтеграл" вимовляти не можна - "за межами компетенцій". То розумашки-учителі придумали, як його вивчити і обійти заборону - стали вивчати, як Кеплер шукав об"єм пивної діжки. І "в темі" - "по пиву пішли", і інтеграл вивчили...Схоже, і Excel для вивчення алгоритміки та математики "заточити" можна...
До слова, "відсунули", на жаль нашу програму в в "довгий ящик" Сьогодні колегія, на якій мали слухати. Не включили в порядок денний. Кажуть - пізніше (не мені, людям більш серйозним). Так що можна працювати далі. Але, схоже, для "самоудовлетворения". Нічого, ще повоюємо. Так що повертаємося в "лоно" - а якою має бути інформатика в базовій школі?
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 31.05.2012, 14:22 | Повідомлення № 53
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (pasichov)
Так що повертаємося в "лоно" - а якою має бути інформатика в базовій школі?

Базовий курс ОАП+ІКТ та можливість варіативності (допрофільні курси за вибором), оскільки сама по собі дисципліна дуже різнопланова. Схоже, це найбільше. що можна "витягти" за умов діючого стандарту освіти та без розділення на 2 предмети.
Bandalak Дата: Чт, 31.05.2012, 15:09 | Повідомлення № 54
Лідер форуму
Повідомлень: 5585
Нагороди: 40
Рейтинг: 260
Без розділення - рух в нікуди!
Тільки розділення може подолати основні протиріччя інформатики!
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 31.05.2012, 16:11 | Повідомлення № 55
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (pasichov)
До слова, "відсунули", на жаль нашу програму в в "довгий ящик" ... Кажуть - пізніше

То може й справді намагаються внести суттєві зміни? Напевно, "підпільна" група МОНМС, якщо захоче, то зможе зробити програму, яка відповідатиме вимогам часу. Тоді відпаде потреба у "народних" варіантах програми...
inform6 Дата: Чт, 31.05.2012, 17:14 | Повідомлення № 56
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
О!!!! Хай лиш буде так, як Ви, пане Пилипчук_О_П, , кажете. Може їм припадуть до душі ідеї форумчан? Але це схоже, мабуть, на нейздісненну мрію. Скоріше всього - просто не готові до висунення рішення... Але може за допомсогою сугестії станеться щось по-справжньому добре....

Щодо діаграм-квіточок, то їх можна робити не тільки з допомогою графіків, а власне кругових та кільцевих діаграм, які теж будуть схожі на квіточку...З такими завданнями може справитися кожен учень, аналізуючи, як від зміни даних, змінюється забарвлення квітки: розвиваються суто технічні навики роботи з діаграмами. А от саме завдання - якщо воно не конкретизується і не має на підмогу формул - стимулює розвиток уяви і винахідливості...

Щодо проблеми, що в інформатику, як у мішок, хочеться напхати всього багато - це тільки тому, що це наука майбутнього, вже мало є таких галузей, де не можна було б використати ІТ .

Може варто розглядати. вже зараз, розділити роботу за напрямами: інформатика - початковий курс, інформатика базовий курс, ІКТ , ОА, ОП ? А в кожному з них окремо виділяти мету і завдання, а вже потім тематичний і погодинний розподіл. А завдання , якщо приходять на ум - злишати на форумі, бо вони згодяться для підручників і олімпіад.

Не варто залишати ідеї "Народної" і "Розвивальної програми", бо прийняте "сьогодні" - "завтра" буде неактуальне.


Відредаговано: inform6 - Чт, 31.05.2012, 17:16
LVV Дата: Чт, 31.05.2012, 18:46 | Повідомлення № 57
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (Bandalak)
Без розділення - рух в нікуди! Тільки розділення може подолати основні протиріччя інформатики!

Я теж за розділення.
Більше того, я за багатовекторне розділення, а не лише на ОАП і ІКТ.
Навіть на більш-меньш пристойне вивчення можливостей (не лише обробку тексту) одного лише MS Word 35-ти годин, я вважаю, катастрофічно мало. (доречі з 5 по 9 клас на опрацювання текстових даних різними програмами відводиться лише 16-17 годин. А більше ніде взяти.
В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів + 5 екзаменів. Додавати "зайві" предмети навряд чи хто стане.
В ідеалі, зрозуміло, комп'ютерним "малюванням" повинні займатись вчителі малювання, вивченням комп'ютерного "заліза" і його конструюванням - деякою мірою трудовики, розрахунковими таблицями - математики, обробкою звуку - "музиковеды (ru)", створенням сайтів і веб-дизайном - Web/спеціалісти, ОАП - математичні програмісти, базами даних - іще хтось і так далі... і так далі...
Але це все утопічні мрії. Такіж самі, як температура повітря в кабінетах інформатики 19,5 градусів плюс-мінус 0,5... або меблі підігнані під зріст школярів... або зарплата вчителя на рівні середньої по промисловості... :)
От і доводиться рахуватись з реаліями. "Викручуватись", замінюючи реальне розділення збільшенням резервного часу або посеместровим та допрофільним розділом на ОАП і ІКТ.

Додано (31.05.2012, 18:46)
---------------------------------------------
Quote (pasichov)
Тарілку, звичайно, можна використати - обвести, коли треба коло намалювати, але циркуль для цього ПРИЗНАЧЕНИЙ.

Так то воно так. Але на примітивному рівні треба навчити учня, образно кажучи, і "їсти з тарілки, і коло нею малювати", ну, а якщо квіточки там якісь, чи візерунки захоче... то нехай за "циркуль" береться.
Тоб-то: У тому ж Ворді, якщо, приміром, поряд з текстом потрібно коло намалювати, то не обов'язково перемикатись на Paint, бо є свої засоби... якщо в тому ж документі потрібно іще й табличку з розрахунком середнього арифметичного зобразити, знову ж таки не потрібно перемикатись на Excel, бо і для цього є свої засоби... і багато ще чого є...

Ну, а більш серйозні, специфічні речі, дійсно потрібно навчати робити у відповідних середовищах. Тут я з Вами цілком згоден.


Відредаговано: LVV - Чт, 31.05.2012, 18:51
swetikccc Дата: Чт, 31.05.2012, 18:52 | Повідомлення № 58
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3980
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (LVV)
В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів

Коли роздруковував не рахував, але один друкував під лініями )))

Додано (31.05.2012, 18:52)
---------------------------------------------
Планку можна піднімати дуже високо :)
А те що 99% під нею, це чепуха

LVV Дата: Чт, 31.05.2012, 18:55 | Повідомлення № 59
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (swetikccc)
Цитата (LVV )В атестатах 9-класників цьогоріч 19 предметів
Коли роздруковував не рахував, але один друкував під лініями )))

Ну, мабуть, від профіля школи і класів залежить... у нас 19+5+середній бал. Рядочків вистачило :)
GarryPotter Дата: Чт, 31.05.2012, 19:26 | Повідомлення № 60
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Пилипчук_О_П)
То може й справді намагаються внести суттєві зміни? Напевно, "підпільна" група МОНМС, якщо захоче, то зможе зробити програму, яка відповідатиме вимогам часу. Тоді відпаде потреба у "народних" варіантах програми...

Все як і повинно бути - ідеологія "старшого брата" (тобто за вас уже подумали, а "воплі" на Форумі нікого не цікавлять.
Щодо "нетрадиційного" використання ППЗ на уроках інформатики (хоча б і того малювання графіків в Екселі, чи задач Громка для Пейнта і Ворда), то дозвольтее не погодитися - мені імпонують нестандартні і нетривіальні підходи - вони заставляють думати, в іншому випадку нащо знати множення в "стовпчик" адже є калькулятор який призначений саме для цього.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Сторінка 4 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.