Пн, 21.08.2017, 14:56
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Ідеологія курсу - розвивальна інформатика
zava Дата: Сб, 26.05.2012, 00:52 | Повідомлення № 1
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Протягом останнього місяця було запропоновано принаймні 3 проекти програм з інформатики. Як дискусія навколо них, так і самі програми перебувають у межах "запліснявілого", як на мене, дискурсу "ОАП/ІКТ". Чи не забагато 25 років крутитися по тому ж колу? Пропоную поглянути на речі ширше. І почати не зі складання програми за принципом перелічення через кому: "і те добре було б вивчати , і те, а те і те - не добре", а зі з'ясування мети: для чого потрібна взагалі інформатика? Що вона по суті дає такого, чого не дають інші предмети? Це буде фундамент. Потім з'ясувати, які є засоби досягнення мети (і технічно/софтові, і методичні), і якою може бути логіка, структура курсу. Це буде скелет. І вже на скелет можна нарощувати "м'ясо" - конкретику навчальних програм і посібників.
З цього приводу я написав статтю "Розвивальна інформатика" для журналу "Інформатика в школі", а також виклав її на сайті http://zavadsky.at.ua/index/statti/0-11. Запрошую до критики!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:18
swetikccc Дата: Пн, 28.05.2012, 17:04 | Повідомлення № 31
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3776
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
Quote (zava)
2) визначити його центр (а це, як правильно зауважив Громко, окрема цікава задача в Пеінті)

Задача проста, потрібно вписати прямокутник в коло, і перетин діагоналей....
swetikccc Дата: Пн, 28.05.2012, 17:09 | Повідомлення № 32
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3776
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
А ось вам найпростіший розвязок
Центр вписаного кола, середина кута
Перетин діагоналей квадрата вписаного в коло його центр

Quote (zava)
Ну чому ж. Потрібно
1) намалювати коло
2) визначити його центр (а це, як правильно зауважив Громко, окрема цікава задача в Пеінті)
3) створити копію кола у режимі з прозорим тлом
4) перемістити коло, розташувавши його центр на одній зі сторін кута так, щоб коло проходило через вершину кута
5) зробити те саме з 2-м колом і 2-ю стороною
6) провести бісектрису.

Тут важче зрозуміти, як це зробити в Пеінті, ніж виконати саму геометричну побудову.

А це тупий математичний розв'зок
Прикріплення: 5685938.gif(4Kb)


Відредаговано: swetikccc - Пн, 28.05.2012, 17:16
swetikccc Дата: Пн, 28.05.2012, 17:26 | Повідомлення № 33
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3776
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
2 А правильніше впмсати прямокутник в коло, а коло в кут
Прикріплення: 3210362.gif(4Kb)


Відредаговано: swetikccc - Пн, 28.05.2012, 17:28
DPV Дата: Пн, 28.05.2012, 18:57 | Повідомлення № 34
Прописаний назавжди
Повідомлень: 232
Нагороди: 5
Рейтинг: 42
Quote (inform6)
Щодо мети інформатики, то на мою думку, одним із компонентів є виховання інформаційної культури школярів. І не ображайтесь, що я виховну ціль ставлю на перше місце, бо для життя дітей - виховний компонент важливіший за навчально-розвивальний. А далі вже розвиток системи аналітико-логічних операцій, психічних процесів


Особистий погляд.

Дуже велика проблема в тому, що ми вчителі предметники беремо на себе(точніше нам нав'язали) те, що повинні робити інші.

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Вихова́ння — процес та практика засвоєння дитиною загальноприйнятих у суспільстві норм поведінки


Виховувати дитину повинні БАТЬКИ!!!! на 90% і лише на 10% спеціалісти вихователі, а в нас це роблять класні керівники і як це виходить(коли у розкладі стоять виховні години?).

Вчителі повинні давати чітко окреслені ЗУН по предмету.

Quote (inform6)
бо для життя дітей - виховний компонент важливіший за навчально-розвивальний.


Так давайте на уроках займатися вихованням.

Quote (inform6)
Сформулюйте мету вивчення інформатики у школі (2-11 клас)

Загальна ціль - Підготовка учнів до повноцінного життя в нашому суспільстві.
Випускники школи повинні вирішувати свої проблеми оптимізовано за допомогою ЗУН набутих по предмету.
Пошук вирішення за допомогою оптимізованих алгоритмів.
Засоби вирішення ІКТ технології.
gromko Дата: Пн, 28.05.2012, 20:15 | Повідомлення № 35
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Quote (swetikccc)
А правильніше впмсати прямокутник в коло, а коло в кут

+100
gromko Дата: Пн, 28.05.2012, 21:07 | Повідомлення № 36
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Квітка в Екселі (лінь було шукати - є зі стеблом і двома листочками) - у прикріпленому файлі (під діаграмою)

---------------------------------------------
І така цікава діаграмка Парето

В економіку "залазити" не варто - дані є на малюнку
Прикріплення: 1067199.gif(18Kb)


Відредаговано: gromko - Пн, 28.05.2012, 21:08
inform6 Дата: Пн, 28.05.2012, 23:21 | Повідомлення № 37
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Симпатична квіточка...Моїй дитині теж сподобалося це завдання...
zava Дата: Вт, 29.05.2012, 00:45 | Повідомлення № 38
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (DPV)
Виховувати дитину повинні БАТЬКИ!!!! на 90% і лише на 10% спеціалісти вихователі
Підтримую. Не думаю, що в цій дискусії варто розглядати виховну мету інформатики: вона в така сама, як і виховна мета шкільного навчання взагалі. Так ми від інформатики перейдемо до загальної педагогіки. Додано (28.05.2012, 23:06) ---------------------------------------------
Quote (gromko)
Діалектичне мислення передбачає вміння бачити в явищі протилежності, тенденції їх розвитку, зародження нових тенденцій.
Не до інформатики. Додано (28.05.2012, 23:35) ---------------------------------------------
Quote (gromko)
Логічне мислення - це оволодіння учнем прийомами логічної обробки знань, тобто встановлення узагальнених зв'язків між новими знаннями і раніше вивченим матеріалом, приведення знань у певну впорядковану систему. Його характеризує уміння давати визначення понять, а також оволодіння прийомами міркування, доведення, спростування, підведення підсумків, висуванням гіпотез, прогнозів.
Безперечно, його розвиток - одне з основних завдань інформатики. Найкраще розвивається в ОАП, але в інших ІКТ - також можна і треба розвивати.
Quote (gromko)
Абстрактне мислення передбачає уміння учня відриватися від несуттєвих, другорядних ознак, виділяти загальні та суттєві і на цій основі формувати абстрактні поняття.
Розвиток цього типу мислення - вкрай важливе завдання інформатики, яке толком не виконує жодна інша шкільна дисципліна. Формується насамперед під час вивчення семантичного моделювання (вступна тема до БД) та ООП.
Quote (gromko)
Узагальнене мислення характеризується умінням знаходити загальні принципи або способи дії, що поширюються на певну групу явищ.
Безперечно, це одна з цілей інформатики, але, боюсь, не шкільної. У програмістів, що вчаться на факультеті кібернетики КНУ, це виховується аж на 5 курсі, під час вивчення патернів проектування. Так, на жаль, тільки магістрів навчають програмуванню узагальненому і абстрагованому, коли вони вже закостініли у програмуванні "звичайному", з повторюваними блоками коду, без можливості його розширення, застосування не до однієї задачі, а цілого класу задач і т.д. Це, до речі, один з негативних наслідків перегину в алгоритмічний бік всієї програмістської освіти, починаючи з інф.-тех класів середньої школи. В той час як будь-яке ООП в тій чи іншій мірі виховувало б цей тип мислення.
Quote (inform6)
Індуктивне мислення передбачає рух думки від окремого до загального, від фактів до узагальнень, висновків.
Це може розвивати й інформатика, залежно віж того, як будувати уроки. Але так само, як і інші дисципліни.
Quote (gromko)
Дедуктивне мислення пов'язане з мисленнєвим процесом, який характеризується рухом думки від загального до окремого (наприклад, від правил до прикладів).
Само собою, це розвивається при розв'язанні більшості задач з інформатики.
Quote (gromko)
Алгоритмічне мислення характеризується неухильним дотриманням інструкції чи розпорядження, які вказують строгу послідовність дій, що забезпечує отримання потрібного результату.
Само собою, без коментарів.
Quote (gromko)
Технічне мислення пов'язане з мисленнєвою діяльністю в процесі інженерно-технічної праці. Вона передбачає розуміння наукових основ і загальних принципів виробничих процесів, психологічну готовність людини до роботи з технікою.
Здається, це означення психологічної категорії чи набору знань, а не типу мислення.
Quote (gromko)
Репродуктивне мислення характеризує мисленнєву діяльність, яка пов'язана з актуалізацією засвоєних знань для розв'язання задач відомого типу або виконання дій у знайомих умовах.
Розвивається навіть у мавп. Не варто взагалі прописувати як навчальну ціль.
Quote (gromko)
Продуктивне (або творче) мислення пов'язане із самостійним вирішенням учнем нових завдань на основі набутих знань, а також із використанням нових даних, способів і засобів, необхідних для їх вирішення.
Важливе завдання інформатики, так само, як і математики. Однак ці дисципліни розвивають різні типи творчого мислення (про що йдеться в моїй статті). Мету - розвиток цього типу мислення - потрібно прописувати в пояснювальних записках до навчальних програм.
Quote (gromko)
Системне мислення проявляється в здатності людини виявляти зв'язки між науками, розуміти загальнонаукові закони, які лежать в основі їх розвитку, мати узагальнені уявлення про закономірності розвитку природи і суспільства, що пов'язано з формуванням наукового світогляду1. Критичне мислення (гр. kritike - мистецтво розбирати, судити) виявляється в здатності самостійно вказати на причину загально прийнятих стандартів або заперечити їх, висуваючи суттєві та переконливі аргументи. За своєю суттю критичне мислення є діалогічним, тобто представляє безперервну дискусію.
Їх розвиток - дуже загальна навчальна мета, що не стосується специфіки саме інформатики. Має розглядатися в загальній педагогіці.
Про структурне мислення у такому всеохопному переліку - ні слова. Будемо вважати, що це мій винахід :)

Додано (28.05.2012, 23:45)
---------------------------------------------
Висновок: без моделювання структур даних і ООП ми відсікаємо від розвивальної інформатики дві величезні гілки (з 4-5 гілок взагалі) - абстрактне і узагальнене мислення, тобто збіднюємо предмет вдвічі.

Відредаговано: zava - Вт, 29.05.2012, 00:39
LVV Дата: Вт, 29.05.2012, 09:19 | Повідомлення № 39
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Перечитав статтю ще раз (мабуть вп'яте).
"...прикладні програмні продукти можуть стати чудовим засобом розвитку мислення..."
"...бази даних...робота з ними є не менш розвивальною, ніж програмування..."
"...у табличному процесорі можна реалізувати лінійний алгоритм або алгоритм із розгалуженням..."
"...UML у середній школі...це не менш корисно і цікаво, ніж писати програмний код..."
"...HTML чи SQL...не слід думати, що непроцедурні мови менш розвивальні за мови програмування..."

" Висновки...інформатика може і повинна бути розвивальною..." і для цього не обов'язково вивчати в шкільному курсі основи алгоритмізації і програмування.

Червоним - додано мною, як підтекст Ваших висновків, згідно із змістом статті.

Дійсно. Вивчення ІКТ, зокрема: баз даних, табличного процесора, веб-дизайну, комп'ютерної графіки тощо... може бути розвивальним...
Але ж в більшості розділів шкільного курсу ІКТ (згідно з програмами МОНМС) не першому місці стоїть користувацько-компетентісній підхід, а вже на другому місці "може бути" і розвивальний, та й то, лише утворчого вчителя.
Тоді як ОАП за визначенням повинні розвивати, нехай навіть оті три із п'яти гілок, мислення...

Додано (29.05.2012, 08:19)
---------------------------------------------
Quote (zava)
Висновок: без моделювання структур даних і ООП ми відсікаємо від розвивальної інформатики дві величезні гілки (з 4-5 гілок взагалі) - абстрактне і узагальнене мислення, тобто збіднюємо предмет вдвічі.

Якщо МОНМС не запепечуватиме, то можна за рахунок, скажімо ОБЖД та подібних предметів, додати по годині до курсу інформатики 5-9 класів саме на вивчення баз даних, табличного процесора, ООП. А взагалі то, це все можна організувати як допрофільні курси за вибором у 8-9 класах, та профільні у 10-11. Але ази... основи логіко-алгоритмічного мислення, вважаю, повинні сформуватись у учнів 5-7 класів саме на уроках ОАП.


Відредаговано: LVV - Вт, 29.05.2012, 09:28
zava Дата: Вт, 29.05.2012, 09:29 | Повідомлення № 40
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (LVV)
" Висновки...інформатика може і повинна бути розвивальною..." і для цього не обов'язково вивчати в шкільному курсі основи алгоритмізації і програмування.

Червоним - додано мною, як підтекст Ваших висновків.


От не треба дописувати червоним :) Я такого не казав. Основи алгоритмізації та програмування як окрему тему вивчати обов'язково і не тільки в інф.-тех профілі, тим більше, коли на інформатику відводиться аж 5 років. Тим більше, що UML - це хіба не основи алгоритмізації та програмування? Висновок зі статті інший: не варто думати, що ТІЛЬКИ ОАП розвиває, а все інше - другосортне, "для тупих".
DPV Дата: Вт, 29.05.2012, 09:40 | Повідомлення № 41
Прописаний назавжди
Повідомлень: 232
Нагороди: 5
Рейтинг: 42
Quote (LVV)
Якщо МОНМС не запепечуватиме, то можна за рахунок, скажімо ОБЖД та подібних предметів, додати по годині до курсу інформатики 5-9 класів саме на вивчення баз даних, табличного процесора, ООП.

Навряд чи таке можливо, у нас і так стільки випадків, що діти гинуть на уроках. ОБЖД не той приклад.
LVV Дата: Вт, 29.05.2012, 09:47 | Повідомлення № 42
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (із статті)
"..Сучасна інформатика, очевидно, належить до обох категорій водночас і така роздвоєність призвела до бурхливої дискусії в інформатичній спільноті, що виросла із протиставлення «алгоритміки, вона ж прикладна математика» і «так званих технологій, по суті різновиду трудового навчання», пропозицій поділити предмет на два інших, появи цілих партій прихильників того чи іншого підходу. У цій статті ми спробуємо показати, що згадане протиставлення є спекулятивним,.."


Ну, я, вибачте, Вашу статтю розглядаю через призму МОНМСівських програм з інформатики для 5-9 класів. Доречі, де вони??? :) Тому і висновки такі зробив (дописав)
А "спекулятивності" ніякої в протиставленні ІКТ і ОАП немає, бо немає в запропонованих міністерством програмах "алгоритміки - як прикладної математики"... є лише натяки на основи алгоритмізаії і програмування...
Та і саме ІКТ-ОАП протистояння виникло із споживацько-користувацько-компетентністного підходу до інформатики. Можливо це можна частково виправити, якщо в підручниках, скажімо, розміщувати цікаві творчо-розвивальні завдання з ІКТ... але лише частково...
Додано (29.05.2012, 08:47)
---------------------------------------------
Quote (LVV)
Якщо МОНМС не запепечуватиме, то можна за рахунок, скажімо ОБЖД та подібних предметів, додати по годині до курсу інформатики 5-9 класів саме на вивчення баз даних, табличного процесора, ООП.

Quote (DPV)
Навряд чи таке можливо, у нас і так стільки випадків, що діти гинуть на уроках. ОБЖД не той приклад.

Quote (LVV)
А взагалі то, це все можна організувати як допрофільні курси за вибором у 8-9 класах, та профільні у 10-11.


Відредаговано: LVV - Вт, 29.05.2012, 10:13
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.05.2012, 13:07 | Повідомлення № 43
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3673
Нагороди: 28
Рейтинг: 294
Quote (gromko)
Точніше - з геометрії, пропонувалась для 7 класу, але ж у цьому випадку ІКТ застосовується нестандартно для розв’язання начебто тривіальної задачі

Цю задачу можна дати на якомусь уроці "фігурного катання" інтегрованому уроці. І вона справді, перш за все, математична, з категорії "виконати геометричну побудову обмеженим набором приладів". Засоби ІКТ, необхідні для її розв'язання, середній учень опановує за 3 хвилини (побудова відрізка, прямокутника, кола). А от для непідготовленого математично учня знайти розв'язок складно. Та й шукати його треба не за комп'ютером.

Важко змиритись, що графічний редактор перш за все призначений для мистецьких задач. А якщо над чимсь доводиться морочитись, то комп'ютерно грамотна людина шукатиме інший інструмент для цієї задачі. І навіть підзадачі.

P.S. Я до головоломок теж не байдужий :)
swetikccc Дата: Вт, 29.05.2012, 15:52 | Повідомлення № 44
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3776
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
Quote (Пилипчук_О_П)
А от для непідготовленого математично учня знайти розв'язок складно. Та й шукати його треба не за комп'ютером.

Для чого йому тоді ОАП :)
Quote (DPV)
Навряд чи таке можливо, у нас і так стільки випадків, що діти гинуть на уроках. ОБЖД не той приклад.

А де Вчитель?
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.05.2012, 16:02 | Повідомлення № 45
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3673
Нагороди: 28
Рейтинг: 294
Quote (swetikccc)
Для чого йому тоді ОАП

Нагадую: йдеться про завдання з логічним навантаженням з теми "Графічний редактор Paint" ^_^
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Сторінка 3 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.