Ср, 13.12.2017, 10:58
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Ідеологія курсу - розвивальна інформатика
zava Дата: Пт, 25.05.2012, 23:52 | Повідомлення № 1
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Протягом останнього місяця було запропоновано принаймні 3 проекти програм з інформатики. Як дискусія навколо них, так і самі програми перебувають у межах "запліснявілого", як на мене, дискурсу "ОАП/ІКТ". Чи не забагато 25 років крутитися по тому ж колу? Пропоную поглянути на речі ширше. І почати не зі складання програми за принципом перелічення через кому: "і те добре було б вивчати , і те, а те і те - не добре", а зі з'ясування мети: для чого потрібна взагалі інформатика? Що вона по суті дає такого, чого не дають інші предмети? Це буде фундамент. Потім з'ясувати, які є засоби досягнення мети (і технічно/софтові, і методичні), і якою може бути логіка, структура курсу. Це буде скелет. І вже на скелет можна нарощувати "м'ясо" - конкретику навчальних програм і посібників.
З цього приводу я написав статтю "Розвивальна інформатика" для журналу "Інформатика в школі", а також виклав її на сайті http://zavadsky.at.ua/index/statti/0-11. Запрошую до критики!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:18
gromko Дата: Сб, 26.05.2012, 17:39 | Повідомлення № 16
Лінуксоїд
Повідомлень: 2706
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Стаття цікава, але багато чого в ній "не так" (на мою думку)
Quote (zava)
всі класичні шкільні навчальні дисципліни можна поділити на дві категорії: знаннєво-компетентнісні й розвивальні.

Це суперечить положенням традиційної педагогічної науки - навчання в школі спрямоване на розвиток тих самих компетенцій (знань, умінь, навичок, etc). Звичайно, деякі спрямовані на розвиток певних навичок (філологічні дисципліни - рідна та іноземна мови, курси фізичного виховання та трудового навчання), інші мають на меті навчити дитину мислити (література, математика, історія, ...). Так, шкільна інформатика повинна дати учню інструмент (технологічна складова, ІКТ) і навчити мислити (інтелектуальна складова, ОАП). Звичайно, не можна чітко розмежувати одну та іншу складову - при вивченні растрового графічного редактора можна підібрати завдання таким чином щоб його виконання сприяло не тільки розвитку графічних та ІКТ-навичок, а й змусило дитину ДУМАТИ (Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного)

Quote (zava)
До другої категорії повністю можна віднести тільки математику й образотворче мистецтво, і частково – фізику й літературу. У решті дисциплін набуття знань, умінь, навичок, компетенцій є самоціллю, вони можуть розвивати мислення лише принагідно і фрагментарно.

П’ятсот років назад сказали б - єресь... Без слів

Quote (zava)
роздвоєність призвела до бурхливої дискусії в інформатичній спільноті, що виросла із протиставлення «алгоритміки, вона ж прикладна математика» і «так званих технологій, по суті різновиду трудового навчання»

Дискусія виникла через те, що в нових програмах ми бачимо домінування ІКТ за рахунок ОАП. Необхідний баланс між "кнопконатисканням" та мисленням.

Quote (zava)
Дійсно, ідеальна олімпіадна задача з програмування – це на 90% математична задача, що вимагає від учня передусім вигадливості, винахідливості.

Це так - олімпіадне програмування є реалізацією алгоритмів розв’язання математичної задачі засобами програмування.

Quote (zava)
У фірмах, що займаються розробкою програмного забезпечення, цінують не стільки дипломи переможців олімпіад, скільки чіткість мислення, порядок у голові, здатність писати добре структурований і читабельний код, уміння працювати в команді і т.п.

Підтримую

Quote (zava)
Під алгоритмічним мисленням найчастіше мають на увазі такі вміння:
- визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язання певної
задачі;
- подавати алгоритми в певному формальному вигляді і виконувати їх;
- використовувати в алгоритмах алгоритмічні структури, тобто розгалуження і
повторення;
- опрацьовувати величини, сталі й змінні.


Особисто я користуюсь дещо іншим визначенням (Futschek G. Algorithmic Thinking: The Key for Understanding Computer Science)
Алгоритмічне мислення є набором здібностей (abilities), які пов'язані зі створенням та розумінням роботи алгоритмів:
- здатність до аналізу поставленої проблеми
- необхідність точно вказати на проблему
- уміння знаходити основні дії, які адекватні для розв’язання даної проблеми
- можливість побудувати правильний алгоритм для даної задачі з використанням базових дій
- здатність думати про всі можливі спеціальних і звичайних випадках проблеми
- можливість підвищення ефективності алгоритму
Алгоритмічне мислення має потужний творчий аспект: створення нових алгоритмів вирішення тої чи іншої проблеми.


До речі, щодо мислення, то навчання передбачає розвитку і інших видів мислення -


Quote (zava)
ТП, так само, як і Скретч, – це середовища нетекстового програмування. Програмування у Скретчі є візуальним, а в ТП – табличним.

Програмування є процесом створення комп’ютерних програм, Скретч є середовищем програмування, за допомогою табличного процесора можна реалізувати деякі алгоритми (в основному обчислювального характеру, хоча я пропоную засобами ТП побудувати графік-"квітку"), але ж ніяк не створити комп’ютерну програму (не йде мова про VBA в MS Excel). Тобто не варто змішувати поняття "алгоритмізації" (процес розробки алгоритма) та "програмування" (процес створення програми).

Як на мене шкільна інформатика повинна формувати:
- творче мислення
- ясне спілкування
- системний аналіз
- використання технологій
- ефективна взаємодія
- проектування
- постійне навчання.
zava Дата: Сб, 26.05.2012, 20:35 | Повідомлення № 17
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Шановний Юріє Яковичу, я не пропоную підмінити алгоритмізацію і програмування чимось іншим і не є прибічником компетентнісного підходу (про що прямо сказано у статті). Абсолютно навпаки: я стверджую, що навіть так звані "офісні" технології - поле для застосування алгоритмічного і структурного мислення. І наше завдання - створювати такі задачі, будувати так уроки, щоб вони спонукали до мислення і під час вивчення Екселю чи графіки. Хіба це небезпечно для ОАП? Ясна річ, що для шкіл і класів інформаційно-технологічного профілю описаного в статті фундаменту буде замало і там на належному рівні учні мають опановувати також і написання програмного коду.

Але я також не вважаю, що це правильно, коли
Quote (Bandalak)
із 60 учнів освоїти математику, фізику, хімію та інформатику могли тільки двоє (я в т.ч.)
. Тобто 3% - це еліта, а інші - сіра маса, не здатна ні на що, крім кнопконатискання? А може, серед них є гуманітарно обдаровані діти? А може, дитину просто не "розкрили"? Може, в неї і до алгоритмічного мислення чудові задатки, але відлякує складний синтаксис мови програмування, а через Скретч пішло б усе чудово?

Простий приклад: можна з Екселю дати таке завдання: введіть у клітинку В2 формулу =A1*B$1 і скопіюйте її до клітинки D4. А можна таке: формула =A1*B$1 після копіювання у клітинку D4 набула вигляду =C3*D$1. У яку клітинку її було введено спочатку?
1-е завдання - це кнопкодавство, 2-е - мислення (хоча й нескладне) і розвиток (хоча б невеличкий). Так от весь "пафос" моєї статті зводиться до того, що задачам типу 1 - ганьба, а задачам типу 2 - зелене світло. А не "офісним технологіям - ганьба, а програмуванню - зелене світло".

Додано (26.05.2012, 20:33)
---------------------------------------------

Quote (pasichov)
Я не можу зрозуміти, як мені не пояснюють ваші симпатики, що це таке - "візуальне" програмування, тепер ще не зможу зрозуміти, що таке "табличне". Це що - нові парадигми програмування? А може це підміна понять - середовище (візуальне, чи табличне) стає ЗМІСТОМ (щоб не сказати -парадигмою?).

Так, нова парадигма (і не така вже нова). Див., наприклад, клеточный автомат. І візуальне програмування - це нова парадигма, реалізована в мові UML. Без діаграми класів (а часто і прецедентів, послідовностей, блок-схем) зрозуміти жодну більш-менш серйозну сучасну програму неможливо. Візуальне програмування (не плутати з програмуванням у середовищах розробки з графічним інтерфейсом!) давно вже стало невід'ємною складовою професійного промислового програмування.

Додано (26.05.2012, 20:35)
---------------------------------------------

Quote (gromko)
засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного

Класна задача! От таких би пару сотень з різних тем - це і була б інформатика майбутнього!
inform6 Дата: Сб, 26.05.2012, 20:40 | Повідомлення № 18
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Точніше активно, творчо, успішно жити разом з дітьми у вже інформаційному суспільстві. LVV, :o :o :o

Відредаговано: inform6 - Сб, 26.05.2012, 20:57
Вчитель Дата: Сб, 26.05.2012, 20:44 | Повідомлення № 19
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (LVV)
Але ж кожен розділ предмету "інформатика" - це ціла комп'ютерна наука. Тонкощам "алгоритмізації і програмуванн" можна навчати дітей на протязі всіх 11 років, і ще залишиться чому навчати. Так само і тонкощам комп'ютерної графіки (растрової, векторної, тривимірної, анімаційної...) можна навчати 11 років і ще залишиться чому навчати. А хіба не ціла наука досконалого оволодіння тими ж СУБД, чи табличними процесорами...

Давно (більше трьох місяців, кому ДУЖЕ цікаво - є статистика сайту) не читав нічого на форумі (і не писав - не мав морального права, самим собою для себе визначеного...)... Прочитав - не здивувався, все на своїх місцях...
Я не скажу, що достеменно знаю як узгодити ВСЕ в інформатиці, може дійсно має пройти не одне десятиліття, але як людина, що вміє і програмувати (робити товарний продукт), і проектувати установки для фізичних досліджень, має досить багатий учительський досвід, можу дозволити собі сказати таке.
1. Жодним чином ми не навчимо дітей НІЧОМУ, тільки граючись, навчання - це тяжка праця, іноді - з примусу, як в Японії, де відсутні загравання, де на екзамені з історії не просять "а вислови своє ставлення...", а жорстоко вимагають - назви певні дати, прізвища і т.п.
2. Компетентність базується на ЗУНах, хто цього не розуміє - шукає в темній кімнаті чорну кішку, якої там немає, інсайт не виникає на рівному місці, не насниться двірникові періодична система елментів, тому слід навчачити іноді й з використанням ЗОВНІШНІХ стимулів.
3. Навчати можна не тільки через діяльність, але й зазубрюванням (нехай кожен себе пригадає в шкільні роки, а хто хоче - в студентські), не кокетуючи, скажу, МАЙЖЕ ніколи цього не робив, але "МАЙЖЕ"...
4. Зміст навчання, надто того, що в нас назвали "інформатика" поліпредметний і поліструктурний, але ж якось з такою ж фізикою народ розібрався - так само і з інформатикою має бути, але для цього доведеться відходити від ідеалістично-суб"єктивного трактування поняття інформації, прийнятого за основу де-факто в методиці інформатики. Тільки після цього, не промовляючи слово "інформація" аж до 10 класу (а може й до 2-курсу універу), можна братись вибудовувати щось подібне до шкільного курсу фізики (в якому прекрасно обходяться без слова ЕНТРОПІЯ). Основні поняття - інформація, об"єкт, управління, дані, кодування, передавання інформації (з обчисленнями і елементарною теорією, яка б була пропедевтикою т.Котельникова), АЦП - ЦАП - як власне перетворення, так і засоби, математика цього, машина фон Неймана - це не є логічною послідовністю, просто так у голову приходило...
Але якщо ми будемо гратися в новомодні слова і загравати з учнями - НЕ НАВЧИМО!

З повагою


Відредаговано: Вчитель - Сб, 26.05.2012, 20:54
gromko Дата: Сб, 26.05.2012, 21:12 | Повідомлення № 20
Лінуксоїд
Повідомлень: 2706
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (zava)
Класна задача! От таких би пару сотень з різних тем - це і була б інформатика майбутнього!

Еxcel
1. Записати подане ціле число (у межах від -1000000 до + 1000000) у вигляді тексту. Приклад: “134” - “сто тридцять чотири”
2. Розробити гру “Відгадай число”. Число — випадкове, генерується комп’ютером в межах 1-99. На вгадування числа дається не більше 7 спроб. Можливі відповіді комп’ютера: “менше”, “більше”, “вгадали”, “число кроків вичерпано”.
3. Розробити гру “Хрестики-нолики” у варіантах: а) “людина-людина” б) “людина-комп’ютер”
4. Створити табель-календар для вказаного довільного року
5. “Квітка”. Засобами табличного процесора побудувати діаграму у вигляді квітки.
6. Побудувати діаграму Парето за поданим зразком.
7. Створити цифровий годинник
8. Створити таблицю для множення довільних заданих чисел “у стовбчик”.

Paint
1. “Веселкові літери”. Підготувати напис з різнокольоровими літерами (верх — червоний, потім — жовтий, і т.д. Низ — фіолетовий)
2. У довільному гострокутному трикутнику побудувати висоти.
3. Побудувати кут, рівний половині даного.
4. Побудувати відрізок, рівний половині даного.
5. Віднайти центр довільного кола.
6. Побудувати 12-кутну зірку.
7. Створити напис по колу за поданим зразком.

Word
1. У деякому реченні одне зі слів напишіть “догори ногами”.
2. До тексту вставити розбір слів за частинами (префікс, корінь, суфікс, закінчення, основа слова - графічні позначення ). “Розібране” слово повинне переміщуватись разом з текстом.
3. У тексті “вирізати” п’ятикутну зірку.
4. Графічний колонтитул.
5. “Зірка”. Розмістіть текст по контуру зірки.

PowerPoint
1. Створити анімацію руху візка (колеса повинні обертатися)
2. Створити анімацію “Вибух”
3. Створити анімацію “Рух Місяця навколо Землі”
4. Створити анімацію “Сонячна система”
5. Створити анімацію “Маятник”
6. Створити анімацію “Годинник” (зі стрілками)
7. Створити гру “Пошук скарбів” (один об’єкт є скарбом, при наведенні на інші отримуємо підказки “Холодно”, “Тепло”, “Гаряче” )


Відредаговано: gromko - Сб, 26.05.2012, 21:14
zava Дата: Нд, 27.05.2012, 00:09 | Повідомлення № 21
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (Вчитель)
доведеться відходити від ідеалістично-суб"єктивного трактування поняття інформації, прийнятого за основу де-факто в методиці інформатики

У підручнику "Інформатика. 9 клас" (Завадський, Стеценко, Левченко) пропонується об'єктивістський підхід до поняття інформації, розглядаються властивості інформаційних повідомлень поза контекстом суб'єкта, що їх сприймає.

gromko, дякую!
З Екселю майже всі задачі чудові, хоча є надто тродомусткі. З графіки і презентацій - так, дуже цікаво. З ворду це, скоріше, технологічні задачі, що вимагають не стільки мислення, скільки знання нюансів технології.
Ну от, уже задач 25. Ще стільки ж (чи трохи більше) є у наших практикумах (Завадський, Пасічник, Бойчук) для 9 і 10 класів. + різноманітні задачі з баз даних. Виходить уже чимало.

Прошу підключатися всіх, хто може запропонувати задачі "з родзинками". Інтелектуалізуємо ІКТ (не на шкоду ОАП :) )
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 27.05.2012, 02:33 | Повідомлення № 22
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3911
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (LVV)
А в "інформатиці" усі науки разом... усе гамузом...

100%. Давно пора графіку віддати вчителю малювання, текстовий редактор - словесникам, електронні таблиці - математикам з географами... А інформатикам залишити бази даних з програмуванням. Буде нормальний предмет. Може ще апаратну частину. Хоча ні: апаратну частину - на трудове навчання!

Quote (gromko)
Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного

Це задача не з інформатики, а з математики.

Quote (gromko)
олімпіадне програмування є реалізацією алгоритмів розв’язання математичної задачі засобами програмування.

Математики в широкому розумінні. Перегляньте класичні задачі: пошук виходу з лабіринту, пошук найкоротшого шляху, задачу про поділ купи каміння на дві максимально близькі за масою і спробуйте їх вписати до шкільного підручника математики. В які розділи вони потраплять?

Quote (gromko)
До речі, щодо мислення, то навчання передбачає розвитку і інших видів мислення -

Не побачив у переліку тактичного і стратегічного мислення. Де готують керівників?

Quote (zava)
Прошу підключатися всіх, хто може запропонувати задачі "з родзинками".

Окрема гілка була б дуже доречна.
pasichov Дата: Нд, 27.05.2012, 11:54 | Повідомлення № 23
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (zava)
Так, нова парадигма (і не така вже нова). Див., наприклад, клеточный автомат. І візуальне програмування - це нова парадигма, реалізована в мові UML. Без діаграми класів (а часто і прецедентів, послідовностей, блок-схем) зрозуміти жодну більш-менш серйозну сучасну програму неможливо. Візуальне програмування (не плутати з програмуванням у середовищах розробки з графічним інтерфейсом!) давно вже стало невід'ємною складовою професійного промислового програмування.

Припустимо, що є така парадигма, хоча це дискусійно. Але, в підтримку сказаного Вчитель, можливо трішки вульгаризуючи. Якщо фізики збудували великий андронний колайдер, в жодній шкільній програмі не починають вивчати предмет з суті досліджень, які на ньому проводять. На тому ж колайдері зараз працює добрих півтора десятка моїх колишніх учнів (я учитель фізики більше, ніж інформатики). Вони учені-фізики. Але в школі я їх навчав основам науки, ми почали з руху тіла на похилій площині! (образно кажучи, звичайно).
Переконаний, що зрозуміти парадигму ООП (не кажучи вже про так і не зрозуміле мені "візуальне" програмування) можливо лише ДОБРЕ РОЗУМІЮЧИ парадигму структурного програмування. Так само, як релятивіські ефекти в спеціальній теорії відносності (чи в її спростуванні, про що багато говорять) можливо зрозуміти, лише знаючи закони класичної механіки.
Вже багато говорилося про те, що школа не повинна готувати програмістів (як, власне, і фізиків чи письменників). Але вона повинна вчити всіх грамоти, основам фізичної картини світу, осоновам алгоритмізації... Якщо грамоту вивчати, вимагаючи від учня написати роман, фізику - з принципів дії колайдера, а інформатику - з ООП (ще й в його "візуальній" трактовці), ми нікого нічому не навчимо. Буде лише "імітація сучасності". Ми будемо йти "в ногу з часом" невідомо куди!

Quote (zava)
я стверджую, що навіть так звані "офісні" технології - поле для застосування алгоритмічного і структурного мислення.


Згоден. Футбольний матч - поле для застосування навчиок з бігу. Але біговою підготовкою футболісти займаються не під час гри з м"ячем. Там це ІНСТРУМЕНТ для досягнення мети - забити гол. Але якщо ти перед воротами, а м"яч у ногах ТО БІГТИ ВЖЕ НЕ ТРЕБА! "Знатні" голеодори взагалі бігають не багато - рівно стільки, щоб опинитися в потрібному місці в потрібний час! Ми ж намагємося ІНСТРУМЕНТ перетворити в "мету".

Я, шановний Ігоре Олексійовичу, підтримую ідею застосування логіки та розвитку алгоритмічного мислення при вивченні ІКТ. більше того, я вважаю це єдним достойним шляхом, інакше взагалі... не варто й вивчати (залишимо в спокої "компетенції"). Я проти штучного використання ІКТ для "утримання" в школі ОАП. Все схоже на гру: "ось вони не включають у програму алгоритмізацію та програмування, а ми їх обманимо: будемо вивчати ОАП на тому, що включають..." Я все-таки вважаю, що раніше варто розібратися, що таке розгалуження, а вже потім, знаючи основи роботи з електронними таблицями, його там застосовувати (якщо треба!!!).


Відредаговано: pasichov - Нд, 27.05.2012, 14:35
LVV Дата: Нд, 27.05.2012, 11:58 | Повідомлення № 24
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (gromko)
PowerPoint 1. Створити анімацію руху візка (колеса повинні обертатися) 2. Створити анімацію “Вибух” 3. Створити анімацію “Рух Місяця навколо Землі” 4. Створити анімацію “Сонячна система” 5. Створити анімацію “Маятник” 6. Створити анімацію “Годинник” (зі стрілками) 7. Створити гру “Пошук скарбів” (один об’єкт є скарбом, при наведенні на інші отримуємо підказки “Холодно”, “Тепло”, “Гаряче” )

Для якого це класу (рівня)?
А як стосовно: Створити тестову програму (без використання VBA) із п'яти запитань з вибором однієї вірної відповіді, та оцінюванням за п'ятибальною системою в залежності від кількості правильних відповідей. :)

У мене вийшло ("в лоб") більше 20 слайдів. Не знаю... чи можна меньше... От вам і "поле для алгоритмізації". Хоча розвивальний момент мабуть є :) але, вважаю, не має сенсу "уродуватись" в PowerPoint, коли є можливість в будь-якому сереловищі програмування реалізувати цей алгоритм "чистіше" без рішення побічних, проблем...
Прикріплення: ___-_-.pptx(79Kb)


Відредаговано: LVV - Нд, 27.05.2012, 12:26
swetikccc Дата: Нд, 27.05.2012, 14:59 | Повідомлення № 25
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (Пилипчук_О_П)

Цитата (gromko )
Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного
Це задача не з інформатики, а з математики.

А які задачі тоді з інформатики?
Це все з логіки.
Навіть важку гайку вдкрутити потрібна логіка.
Цікаво, в мене рішення відобразити і побудувати діагональ, а інше є?
Quote (gromko)
1. Записати подане ціле число (у межах від -1000000 до + 1000000) у вигляді тексту. Приклад: “134” - “сто тридцять чотири”

Задача на чудову функцію, яку зустрічав нажаль тільки в підручнику Завадського.
Quote (gromko)
PowerPoint
1. Створити анімацію руху візка (колеса повинні обертатися)
2. Створити анімацію “Вибух”
3. Створити анімацію “Рух Місяця навколо Землі”
4. Створити анімацію “Сонячна система”
5. Створити анімацію “Маятник”
6. Створити анімацію “Годинник” (зі стрілками)

Всі задачі одного принципу сховати частину, а поламати голову потрібно

Додано (27.05.2012, 14:59)
---------------------------------------------

Quote (Пилипчук_О_П)
Хоча ні: апаратну частину - на трудове навчання!

Яке трудове?
Візьміть класичний поділ інформатики як науки, а потім не будете нести ахінею.
Правда Ви можливо маєте наувазі збирання конструктора
gromko Дата: Нд, 27.05.2012, 22:10 | Повідомлення № 26
Лінуксоїд
Повідомлень: 2706
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (Пилипчук_О_П)
Цитата (gromko ) Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного

Це задача не з інформатики, а з математики.

Точніше - з геометрії, пропонувалась для 7 класу, але ж у цьому випадку ІКТ застосовується нестандартно для розв’язання начебто тривіальної задачі (учні думали тиждень і лише один зміг навести розв’язання цієї задачі (засобами Paint)). До речі, хто зміг її розв’язати "з ходу"? Існує принаймі два розв’язки.

Quote (LVV)
Цитата (gromko )
PowerPoint 1. Створити анімацію руху візка (колеса повинні обертатися) 2. Створити анімацію “Вибух” 3. Створити анімацію “Рух Місяця навколо Землі” 4. Створити анімацію “Сонячна система” 5. Створити анімацію “Маятник” 6. Створити анімацію “Годинник” (зі стрілками) 7. Створити гру “Пошук скарбів” (один об’єкт є скарбом, при наведенні на інші отримуємо підказки “Холодно”, “Тепло”, “Гаряче” )

Для якого це класу (рівня)?

Ці - 8-9 клас (вчилися по Володіних та Завадському), були використані в процесі підготовки до олімпіади з ІКТ

Quote (LVV)
А як стосовно: Створити тестову програму (без використання VBA) із п'яти запитань з вибором однієї вірної відповіді, та оцінюванням за п'ятибальною системою в залежності від кількості правильних відповідей.

Стикався з таким завданням - зі збільшенням питань та варіантів відповідей кількість слайдів зростає у геометричній прогресії.

Quote (swetikccc)
Цитата (gromko )
Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного
Це задача не з інформатики, а з математики.
Цікаво, в мене рішення відобразити і побудувати діагональ, а інше є?

Учні пропонували і такий варіант - виникає проблема у побудові ромба, тобто сторони кута повинні бути рівними (їх можна такими зробити декількома способами, в інших випадках матимемо паралелограм, а у ньому діагональ не обов’язково є бісектрисою).
Інші варіанти теж є - один з них використати знання з геометрії, але і тут виникає проблема, адже у Пейнті коло будується не від центра.

До речі, лозунг корпорації IBM - "Think" (це як раз те, що порібно для розв’язання даних задач). Додамо, що вивчення інформатики повинно бути fun , а вчитель - nice (це не моє - привезено з-за океану)
Quote (swetikccc)
Цитата (gromko )
1. Записати подане ціле число (у межах від -1000000 до + 1000000) у вигляді тексту. Приклад: “134” - “сто тридцять чотири”

Задача на чудову функцію, яку зустрічав нажаль тільки в підручнику Завадського.

Для учнів 10-11 класів, робиться досить просто, з використанням допоміжних таблиць, "розбираємо" число на розряди діленням на 10, з допоміжної таблиці отримуємо назви (тисячі, тисяч, тисяча і т.п.), далі "склеюємо". Можна і по іншому .

Quote (swetikccc)
Цитата (gromko )
PowerPoint
1. Створити анімацію руху візка (колеса повинні обертатися)
2. Створити анімацію “Вибух”
3. Створити анімацію “Рух Місяця навколо Землі”
4. Створити анімацію “Сонячна система”
5. Створити анімацію “Маятник”
6. Створити анімацію “Годинник” (зі стрілками)

Всі задачі одного принципу сховати частину, а поламати голову потрібно

Так, всі задачі на анімацію, найскладніша - друга (є ящик з вибухівкою, "червона кнопка" на пульту дріт, курсором натискуємо кнопку - вибух (поява, збільшення-зменшення), дим, частинка ящика розлітаються навсібіч).

"Ламати голову" завжди корисно, на жаль діти не завжди цього хотять (ось не хочуть робити анімації з фізики для 8 класу на практиці і все!)
zava Дата: Пн, 28.05.2012, 00:02 | Повідомлення № 27
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (pasichov)
Переконаний, що зрозуміти парадигму ООП (не кажучи вже про так і не зрозуміле мені "візуальне" програмування) можливо лише ДОБРЕ РОЗУМІЮЧИ парадигму структурного програмування. Так само, як релятивіські ефекти в спеціальній теорії відносності (чи в її спростуванні, про що багато говорять) можливо зрозуміти, лише знаючи закони класичної механіки.


Не згоден. Немає ніяких змістових зв'язків між ООП та структурним програмуванням, які б вказували на те що, перше потрібно вивчати після другого. Вони просто історично виникли в такій послідовності. А ми звикли вдотримуватися принципу історизму навіть там, де немає для цього жодних підстав. ООП взагалі є розвитком уявлень про структури даних, а не алгоритмічні структури. І "не обєкто-орієнтованість" курсу інформаттики вважаю одним з найбільших його недоліків.

Що стосується візуальних засобів - ну от блок-схеми допомагають у навчанні ОАП? Думаю, що так. А це не що інше, як діаграми діяльностей в UML, один з 8 найважливіших аспектів роботи програмних систем. Інший аспект представлено діаграмами класів, а їх спрощений варіант - це моделі "сутність-зв'язок" предметних областей, які треба вчитися будувати в курсі баз даних. Діаграми прецедентів - це взагалі загальнодоступна річ, будувати їх можуть і гуманітарії. Так що принаймні 3 аспекти ООП чудово можна вивчати в середній школі, це ніяка не вища математичка чи кібернетика. А не роблять цього тільки тому, що не знають і не звикли.

Додано (28.05.2012, 00:02)
---------------------------------------------

Quote (Пилипчук_О_П)
Цитата (gromko )
Приклад: засобами графічного редактора побудувати кут рівний половині даного

Це задача не з інформатики, а з математики.


Ну чому ж. Потрібно
1) намалювати коло
2) визначити його центр (а це, як правильно зауважив Громко, окрема цікава задача в Пеінті)
3) створити копію кола у режимі з прозорим тлом
4) перемістити коло, розташувавши його центр на одній зі сторін кута так, щоб коло проходило через вершину кута
5) зробити те саме з 2-м колом і 2-ю стороною
6) провести бісектрису.

Тут важче зрозуміти, як це зробити в Пеінті, ніж виконати саму геометричну побудову.

До речі, у векторному редакторі задача буде дещо простішою (центр припасовуватиметься до сторони кута автоматично). Так що це задача і до Ворду, між іншим.
LVV Дата: Пн, 28.05.2012, 00:17 | Повідомлення № 28
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Дійсно. При творчому підході і на фізкультурі можна логіко-алгоритмічне мислення розвивати в задачах типу:
1. Зав'язати вузол на метровому шнурі не відпускаючи його кінців
2. Під стелею спортзалу підвішено два канати які сягають підлоги (зазвичай в стелі спортзалу вмонтовано два кільця на відстані близько метра, за які чіпляються крюки на кінцях канатів) Потрібно зняти обидва канати з кілець без допоміжних засобів (завдання теоретичне, бо практично - це ризикований трюк :) .
3. Під стелею спортзалу закріплено два канати які сягають підлоги. Якщо тримати нижній кінець одного канату, то більше метра не дотягуєшся до іншого, як би не намагався... Потрібно з'єднати нижні кінці обох канатів без допоміжних засобів.
4. За чотири секунди знайти центр ваги (з точністю 1 см) перекладини для стрибків у висоту.
5. Відірвати від підлоги баскетбольний м'яч, торкаючись лише верхньої його частини і не котити його.
6. Зламати сірник (трісочку), тримаючи його лише двома пальцями без торкання ним будь чого іншого.
7. Жбурнути на відстань п'яти метрів чистий аркуш паперу форматом А4
Ну, і таке інше...
Не знаю, чи має це відношення до фізкультури, але до інформатики точно не має.
Але я раз на рік знаходжу один урок, щоб провести його на тему "Рішення нестандартних задач". Яих тільки задач на цьму уроці не розглядаємо... від логічних до філологічних. І, дивна річ (а може навіть закономірна): найбільшу кмітливість проявляють далеко не відмінники...


Відредаговано: LVV - Пн, 28.05.2012, 00:19
pasichov Дата: Пн, 28.05.2012, 11:12 | Повідомлення № 29
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (zava)
Немає ніяких змістових зв'язків між ООП та структурним програмуванням, які б вказували на те що, перше потрібно вивчати після другого.

Дайте, шановний Ігоре Олексійовичу, відповідь на питання: Чи можна зрозуміти, що таке "метод", не розуміючи, що таке "функція"? А як вивчии поняття функції (процедури) без розуміння структуроного програмування? Я взагалі не можу зрозуміти, як можна розробляти алгоритми в стилі ООП, не розуміючи, в першу чергу, програмування "згори вниз"? Це, ІМХО, точно релятивістська механіка без класичної...(між іншими, теж історично склалося, але ПЕРШ НІЖ ЩОСЬ ЗАПЕРЕЧУВАТИ (чи розширювати межі ЧОГОСЬ) це ЩОСЬ варто розуміти...
На жаль, учителі не знають ані СП, ані ООП (за рідким виключенням). Тому їм, за великим рахунком, все рівно. Але написати алгоритм сортування "бульбашкою" для них значно СКЛАДНІШЕ, ніж поклацати мишкою в інтерфейсі VB. Звичайно, і те, і інше - "по зразку" (соррі - "методичній розробці"), але все рівно клацати швидше і приємніше. А ученю (не програмісту майбутньому, а ....юристу :-) значно КОРИСНІШЕ написати "бульбашку". А якщо вже піде на ІТ - спецільність - просто необхідно.
А для "клацання" у нього є 70%( слава богу, не 100) часу за навчальною програмою.


Відредаговано: pasichov - Пн, 28.05.2012, 11:31
inform6 Дата: Пн, 28.05.2012, 14:41 | Повідомлення № 30
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote
Вчитель. Навчати можна не тільки через діяльність, але й зазубрюванням


inform6
Ми далеко відійшли від Едуби
Quote
Однак деякі аспекти освіти в едубі мали й негативні сторони. Серед списків які завчалися на пам'ять були й збірки з медичними та хімічними рецептами та медичних діагнозів. Їх поширення призвело до певного занепаду практичних навичок лікарів які спиралися не на досвід та спостереження, а на завчені канонічні рецепти та варіанти діагностики.


Зазубрити можна сталі поняття (історичні дані, як Ви кажете), а інформатика наука, яка розвивається, тому підхід до вивчення теж має бути науковим і розвивальним...


Відредаговано: inform6 - Пн, 28.05.2012, 14:45
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Ідеологія курсу - розвивальна інформатика (Обговорення ідеологічних засад курсу інформатики)
Сторінка 2 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.