Чт, 24.08.2017, 07:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 8 з 32«126789103132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 20:04 | Повідомлення № 106
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Я на конференції, але мене не чути і письмове повідомлення не відправляється...
Bandalak Дата: Ср, 16.05.2012, 20:13 | Повідомлення № 107
Лідер форуму
Повідомлень: 5292
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Я не бачу презентації, але все чую і мене чути.
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 22:05 | Повідомлення № 108
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Шестопалов)
Підключитись не вдалось. Розкажіть, що було цікавого.

Пасіхов Ю.Я.представив до розгляду вже знайому нам програму Гуржія, і сказав, що цю програму можна реально прийняти як варіант для шкіл природничо-наукового профілю...
А впровадження цих програм вже залежатиме від розумності директорів шкіл...
Про зміни і доповнення мови не було. Здається, колектив творців програми вважає її завершеною і цілісною, такою, що не потребує ніяких змін.

Нажаль, програма Гуржія навіть у максимальному співвідношенні часу ставить викладання ОАП на другорядні позиції в порівнянні з ІКТ. Вважаю, що ця програма - компроміс між "народним" варіантом (якого поки що немає :) ) і варіантом МОНМС.(якого, доречі, теж поки ніхто не бачив) Але компроміс, який реально може бути прийнятий. Тому його варто підтримувати. І в той же час потрібно працювати над створенням "народної" програми. Згідно з опитуванням, проти поділу курсу виступає меньше третини вчителів, що завітали на цю гілку форуму. А, отже, є надія, що концепція поділу курсу інформатики на дві складові ОАП і ІКТ (хоча б семестрового) буде підтримана більшістю вчителів.
pasichov Дата: Чт, 17.05.2012, 09:02 | Повідомлення № 109
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Всі, хто бажає поспілкуватися щодо можливого варіанту альтернативної програми базового курсу 5-9 класів для шкіл з допрофільною підготовкою природничо-наукового напрямку, запрошую протягом сьогодні, 18.05.09 за посиланням http://noc.pmg17.vn.ua/bbb....atorPW Я там буду з 9-00 до....довго.
Глинський__Ярослав Дата: Чт, 17.05.2012, 09:28 | Повідомлення № 110
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (sib)
Уже згадувався підручник Ершова і на якому рівні вивчалась інформатика, і ніхто тоді (80-90 рр)не рахував скільки учнів стане програмістами. Програми на Бейсіку на папері писали усі.

Дуже влучно сказано. Справді, так було.
Quote (DPV)
для сільських шкіл - це все захмарно з потоку до 30 учнів лише 2-3 могли б займатися програмуванням (лінія ОАП), для інших це щось захмарне(базується майже все на математиці і логіці).

Шкідлива заматематизованість має місце. Недопрацювали методисти і науковці. Користувацький напрямок бурхливо розвивався, обростав чудернацькими підходами і задачками, зовні красивими, а реально безтолковими, тоді як методика навчання ОАП практично не розвивалась. У моєму новому навчальному посібнику "ОАП" зроблено спробу відійти від необгрунтованої заматематизованості до більш зрозумілого курсу зі збереженням основних ідей АП.
pasichov Дата: Чт, 17.05.2012, 09:46 | Повідомлення № 111
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Глинський__Ярослав)
Шкідлива заматематизованість має місце.

"Заматематизованість", п.Ярославе, шкідливою бути не може! Особливо в країні, яка за результатами міжнародних досліджень аж ніяк не передує в світі щодо математичних знань школярів...
Я ніяк не можу зрозуміти чому наших дітей "оберігають" від "надлишкових знань" природничо-наукового спрямування? Може, жителям України "програмують долю" дешевої некваліфікованої робочої сили?


Відредаговано: pasichov - Чт, 17.05.2012, 09:46
swetikccc Дата: Чт, 17.05.2012, 10:28 | Повідомлення № 112
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3792
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
Quote (pasichov)
Я ніяк не можу зрозуміти чому наших дітей "оберігають" від "надлишкових знань" природничо-наукового спрямування? Може, жителям України "програмують долю" дешевої некваліфікованої робочої сили?

Бо виїдуть не на заробітки :)
Глинський__Ярослав Дата: Чт, 17.05.2012, 10:44 | Повідомлення № 113
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (pasichov)
"Заматематизованість", п.Ярославе, шкідливою бути не може!

Справа в тому, що я сповідую таку віру в інформатику, яка не передбачає її поділу на ІКТ та ОАП, а також навчання за окремою програмою в 5-9 класах учнів природничого циклу, якщо це явище має бути масовим (що навряд чи можливо). А якщо мова йде про одну спеціалізовану школу у великому місті, то це не є тема для дискусії. Інваріанта інформатика має бути однаковою для всіх. Розділ ОАП має бути для всіх. Глибину вивчення можна регулювати на місцях за рахунок резервних годин, що є вдалою ідеєю. Але у цьому випадку курс ОАП не може бути надлишково заматематизований (якщо для всіх, бо не всім учням це буде цікаво, про що писали вже вище). Потрібно знайти зміст ОАП, який задовільнить майже всіх. Я постійно над цим працюю і вважаю, що в посібнику "ОАП", який я рекламую, є доргоговкази у правильному напрямку. Це ще не підручник. Але підручник легко робиться на його основі. Кладемо в основу Стретч і VB і успіх гарантований.


Відредаговано: Глинський__Ярослав - Чт, 17.05.2012, 10:47
Bandalak Дата: Чт, 17.05.2012, 11:12 | Повідомлення № 114
Лідер форуму
Повідомлень: 5292
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Тоді Паскаль для олімпіади прийдеться знову вивчати за рахунок власного вчителівського часу!
pasichov Дата: Чт, 17.05.2012, 11:29 | Повідомлення № 115
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Глинський__Ярослав)
Справа в тому, що я сповідую таку віру в інформатику, яка не передбачає її поділу на ІКТ та ОАП, а також навчання за окремою програмою в 5-9 класах учнів природничого циклу, якщо це явище має бути масовим (що навряд чи можливо). А якщо мова йде про одну спеціалізовану школу у великому місті, то це не є тема для дискусії. Інваріанта інформатика має бути однаковою для всіх. Розділ ОАП має бути для всіх. Глибину вивчення можна регулювати на місцях за рахунок резервних годин, що є вдалою ідеєю. Але у цьому випадку курс ОАП не може бути надлишково заматематизований (якщо для всіх, бо не всім учням це буде цікаво, про що писали вже вище). Потрібно знайти зміст ОАП, який задовільнить майже всіх. Я постійно над цим працюю і вважаю, що в посібнику "ОАП", який я рекламую, є доргоговкази у правильному напрямку. Це ще не підручник. Але підручник легко робиться на його основі. Кладемо в основу Стретч і VB і успіх гарантований.

Допрофільну підготовку в тому чи іншому напрямку може задекларувати будь-яка школа 2 ступеню, було б бажання учителя і нормальний директолр. Тому думається, що якщо учитель захоче обрати пропоновану програму, він її обере. А що-до матиматизації. В прпонованій програмі не вказано, як і на основі чого вичати основні алгоритмічні конструкції - на основі математичних алгоритмів (як у Єрошова і послідовників), чи на основі, наприклад керування об"єктами....ЩОДО МАТЕМАТИКИ...
Я ПРОСТО ПЕРЕКОНАНИЙ, ЩО ПОДАЛЬШЕ "ОБЕРІГАННЯ" УЧНЯ ВІД ТОГО - ЗЛОЧИН.
Між іншим п.Ярославе, є ідея підручника нового покоління - зовсім не такого, як їх пишуть зараз (в.ч. вибачте, і ви, хоч, я вже писав - краще за багатьох інших). Шукаю однодумців, готовий викласти концепцію детальніше....
Глинський__Ярослав Дата: Чт, 17.05.2012, 11:43 | Повідомлення № 116
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (pasichov)
готовий викласти концепцію детальніше....

Це цікаво. Прошу прислати концепцію.

Додано (17.05.2012, 10:43)
---------------------------------------------

Quote (Bandalak)
Тоді Паскаль для олімпіади прийдеться знову вивчати за рахунок власного вчителівського часу!

Не варто так цим перейматися. Я заручився розумінням зі сторони оргкомітету Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Досягнуто домовленості, що мови програмування 4-го етапу будуть визначатися мовами міжнародної олімпіади. А ось серед мов 1, 2 і 3 етапів буде Visual Basic. Це не створить нікому проблем. Будьте певні, 10 учнів від області, які поїдуть на 4-й етап будуть знати на лише Паскаль. Це ті учні, які ще й вчителів навчать, оскільки вчаться головно самостійно. ТОму орієнтуватися на вивчення мови Паскаль заради олімпіади не варто. Розслабтеся і отримуйте задоволення.
LVV Дата: Чт, 17.05.2012, 11:55 | Повідомлення № 117
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Глинський__Ярослав)
бо не всім учням це буде цікаво

А хіба обов'язково потрібно бути цікаво? Зрозуміло і доступно для даного віку дитини повинно бути...
Може мені хтось пояснить, чому усі так бояться, що учням на інформатиці буде "не цікаво"???
Математики не бояться, фізики, хіміки, історики не бояться і не змінюють ради цього програми... а інформатики бояться "нецікавості"...
Може тому, що інформатику наукою не вважають і звикли до думки, що учням за комп'ютером обов'язково повинно бути цікаво?
Вибачте, Ярослав Миколайович, це не конкретно у "ваш город камінь"... а взагалі...

Додано (17.05.2012, 10:55)
---------------------------------------------

Quote (pasichov)
Шукаю однодумців, готовий викласти концепцію детальніше....

Мені теж цікаво ознайомитись детальніше з Вашою концепцією... от тоді і буде видно. чи однодумці...
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 17.05.2012, 12:33 | Повідомлення № 118
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3686
Нагороди: 28
Рейтинг: 299
Quote (pasichov)
"Заматематизованість", п.Ярославе, шкідливою бути не може!

Заматематизованість може бути надлишковою. Це більше стосується посібників, а не програм. Якщо автор має "математичне минуле", то занадто багато прикладів спираються саме на математику, що не завжди виправдано. А якщо це закласти ще й у програму, то результат буде сумний: ті учні, що схильні програмувати, а з математикою не дуже, можуть так і не помітити, що програмування - це їхнє.
pasichov Дата: Чт, 17.05.2012, 13:12 | Повідомлення № 119
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Викладаю своє бачення підручника з ШКІЛЬНОГО навчального предмету ІНФОРМАТИКА.
1. Підручник складається з базового ТВЕРДОГО підручника (книга), що друкується і видається учням та серії додатків (інтервактивних модулів), що розміщені на якомусь ресурсі (чи, "в хмарі"), загальнодоступні для завантаження та он-лайн роботи з ними.
Твердий підручник (базовий) невеликого обсягу, лаконічний, складається із текстів (параграфів), що відповідають вимогам:
- в тексті висвітлено лише КОНЦЕПТУАЛЬНІ поняття теми, в тексті учень знаходить інформацію про (далі назав теми/параграфа):
-Що це? - Для чого це? -Де це використовується? Звідки "це" взялося? -Яке "це" буває? і т.д..Головне - НІЯКИХ інструкцій по використанню того чи іншого пакету. Тільки основні принципи функціонування та використання ПЗ даного класу. ВСЕ ПОВИННО БУТИ КОРОТКО і гарно ілюстровано!
Якщо це тема з ОАП - ніякої орієнтації на якусь мову програмування - лише фундаментальні основи того чи іншого поняття. Використовується словесна форма опису алгоритмів чи псевдокод на основі мови навчання.
2. Модулів по кожній темі - кілька. Якщо, наприклад це "Робота з текстовою інформацією" це може бути модуль, що спирається на Word 2003, на 2007, 2010, Writer, можливо - інші системи роботи з текстом. Модуль містить набір практичних завдань та детальних інструкцій по їх виконанню для кожного уроку (тобто, там є вказівки "Що робити? ЯК РОБИТИ?). Там же - можливі варіанти домашніх завдань з можливістю виконання он-лайн. Кожен модуль містить основну інформацію і вправи і додаткову інформацію з ускладненими (необов"язковими) завданнями. Учитель обирає модул, що відповідає наявном в закладі ПЗ.
3. Модулі з ОАП - з використанням різних середовищ програмування, для кожного середовища - свій модуль. Містять інформацію різного рівня (від того, як перекласти алгоритми з базового тексту на цю мову до необов"язкового розв"язування вельми складних задач.
Грубо - так.


Відредаговано: pasichov - Чт, 17.05.2012, 14:01
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 17.05.2012, 13:35 | Повідомлення № 120
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3686
Нагороди: 28
Рейтинг: 299
Потреба у модульному підручнику справді давно назріла. Але зараз варто зосередитись на програмі. Структура програми, що передбачає багато резервного часу, якраз сприяє й модульності підручника. Зараз було б непогано обговорити і сформувати фактичне наповнення обов'язкової програми для двох концентрів (5-7 та 8-9), яке увійде в основний підручник. Далі з переліку тем зразу буде видно, які потрібні варіативні модулі.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 8 з 32«126789103132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.