Чт, 17.08.2017, 18:37
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 6 з 32«12456783132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 16.05.2012, 01:37 | Повідомлення № 76
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3664
Нагороди: 27
Рейтинг: 294
Якщо це для когось справді секрет, то пропоную почитати перші повідомлення цієї теми форуму. Там є й таке:
Quote (Шестопалов)
БЕЗ ОСОБЛИВИХ РЕВОЛЮЦІЙ ПРОПОНУЮ СТВОРИТИ НАРОДНУ ПРОГРАМУ У ТОМУ Ж ПРАВОВОМУ ПОЛІ! Почнемо з ідеалогії. Пропоную для обговорення основні принципи:


А от те, що за вказаним посиланням практично відсутнє обговорення, наштовхує на діаметральні думки:
1) всі вже виговорились, переключились на щось інше і розраховують, що якась програма все-одно у свій час до школи надійде;
2) ідеї, висловлені у статті - цілком правильні, і дискутувати з цього приводу немає потреби.

Хочеться вірити, що правильне друге твердження :) Тоді можна переходити до наступного етапу роботи...
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 07:13 | Повідомлення № 77
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Пилипчук_О_П)
А от те, що за вказаним посиланням практично відсутнє обговорення, наштовхує на діаметральні думки: 1) всі вже виговорились, переключились на щось інше і розраховують, що якась програма все-одно у свій час до школи надійде; 2) ідеї, висловлені у статті - цілком правильні, і дискутувати з цього приводу немає потреби. Хочеться вірити, що правильне друге твердження Тоді можна переходити до наступного етапу роботи...


Мені здається що і перше і друге і кінець навчального року якось впливає.
Хотілось би щоб обговорення "народної" програми (стаття + форум) не уподібнювалось "обговоренню" МОНМСівських програм?
Доречі, на сайті МОНМС досі немає програм з інформатики для 5-9 класів...
Нам, мабуть, дійсно потрібно рухатись далі. Хоча б т ут, на форумі. Пропоную розпочати з пояснювальної записки.
Спочатку мета і завдання:, потім структура курсу... і так далі.
Вважю, що в пояснювальній записці, не потрібно, як це робить більшість авторів програм, дублювати цілі розділи з державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (компетенції, завдання навчання тощо), а потрібно окреслити лише основні моменти з деякими доповненнями, поясненнями і посиланнями на першоджерела.
Прикріплення: __.doc(35Kb)


Відредаговано: LVV - Ср, 16.05.2012, 07:18
pasichov Дата: Ср, 16.05.2012, 09:13 | Повідомлення № 78
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (LVV)
Вважю, що в пояснювальній записці, не потрібно, як це робить більшість авторів програм, дублювати цілі розділи з державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Не лише потрібно, але й НЕОБХІДНО.
Програма зобов`язана спиратися на стандарт, бо приймається, як інструмент його виконання, і повинна йому відповідати. На жаль був прийнятий той стандарт, що прийнятий... Багато речей, що ми всі хотіли б бачити в програмі, стандартом згадуються лише між іншим, на "проході", або прямо взагалі не згадуються. Авторів стандарту доводиться постійно "повертати" до їх творіння, аби вказати, що як вони не "вичищали" свій "твір" від залишків фундаментальних основ інформатики, все-таки згадка про них є, а отже,і програму можна "розветати" в відповідному напрямку, при цьому немає прямого порушення того ж стандарту.Тому хай буде
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 09:29 | Повідомлення № 79
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
Не лише потрібно, але й НЕОБХІДНО.

Можливо, Ви й праві...
То ж пропонуйте... змінюйте... вилучайте... доповнюйте... редагуйте...
Шестопалов Дата: Ср, 16.05.2012, 10:33 | Повідомлення № 80
Видавець посібників
Повідомлень: 1353
Нагороди: 11
Рейтинг: 148
Quote (LVV)
Нам, мабуть, дійсно потрібно рухатись далі.

Шанси узаконити наше бачення різко б зросли, якби ми змогли об’єднати наші дві програми в одну! Спочатку може спробуємо об’єднатись на рівні ідеалогій? Ідеалогія народної програми майже співпадає із ідеалогією Гуржія-Пасіхова. Різниця у тому, що співвідношення ОАП і ІКТ можна регулювати:
1) НП від 20 до 50% залежно від профілю школи вибором допрофільних курсів із списку, 2) у Пасіхова даються години резерву для їх заповнення довільними темами вивчення за вибором вчителя. Все зводиться до одної істини: допрофільні курси чи резервні години. Коли ми встановимо, що краще, перейдемо до обговорення (і об’єднання) наших програм наступним пунктом програми.


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 16.05.2012, 10:49
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 10:44 | Повідомлення № 81
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Шестопалов)
Різниця у тому. що у нас вибір спецкурсів із списку, а у Пасіхова даються години резерву

У 5-7 класах у "народному" варіанті, без варіантів - 50% на ОАП.
А у Пасіхова-Гуржія... дивіться http://informatic.org.ua/forum/90-1767-60036-16-1336932407
Шестопалов Дата: Ср, 16.05.2012, 10:58 | Повідомлення № 82
Видавець посібників
Повідомлень: 1353
Нагороди: 11
Рейтинг: 148
Quote (LVV)
У 5-7 класах у "народному" варіанті, без варіантів - 50% на ОАП.

Саме так! Це обов’язковий одногодинний курс 5-7 класів ДЛЯ ВСІХ ШКІЛ ОДНАКОВИЙ! А от далі у 8-9 класах, у яких для 1-їо години обов’язково ІКТ, на 2-у годину допрофільні курси ІКТ і(або) ОАП. Тим самим є можливість співвідношення ІКТ - ОАП вибирати від 20 до 50% для 5-9 класів.
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 11:30 | Повідомлення № 83
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Шестопалов)
Це обов’язковий одногодинний курс 5-7 класів ДЛЯ ВСІХ ШКІЛ ОДНАКОВИЙ! А от далі у 8-9 класах, у яких для 1-їо години обов’язково ІКТ, на 2-у годину допрофільні курси ІКТ і(або) ОАП. Тим самим є можливість співвідношення ІКТ - ОАП вибирати від 20 до 50% для 5-9 класів.

Можна об'єднати два варіанти за схемою:
5-7 класи "народний" варіант
8-9 класи варіант Гуржія-Пасіхова-Бикова з 20 відсотками резервного часу (але ж із 20%, а не із 14% , як фактично є у їх тематичному розподілі для 8-9!!!)

Додано (16.05.2012, 10:30)
---------------------------------------------
Quote (pasichov)
Програму, як і конституцію, створювати референдумом неможливо. Ніколи не отримаємо варіант, який би влаштував усіх. Шляхом публічного обговорення можливо узгодити ЗАСАДНИЧІ ОСНОВИ, концепцію. Сухий залишок із дискусії.
1. Предмет один - ІНФОРМАТИКА...
2. Програма охоплює теми ІТ і ОАП ...
3. Побудова - радіально-концентрична...
4. Ніякої орієнтації на конкретні ОС,

З пунктом №1 усе ясно. Рівноцінного поділу не доб'ємось
З пунктами 3-4 теж, начеб-то особливих дискусій не виникало.
А от з пунктом 2 - проблеми. Якщо не можна розділити предмет фактично, то потрібно його розділити формально... Але ж у якому співвідношенні???
Як би було, як написав Пасіхов Юрій Якович: "ОАП і ІКТ у гнучкому співведношенні (60%-40% <=> 40%-60%)"...
Але ж такого немає в жодній із запропонованих програм... принаймні для 5-7 класів.


Відредаговано: LVV - Ср, 16.05.2012, 12:11
Шестопалов Дата: Ср, 16.05.2012, 11:41 | Повідомлення № 84
Видавець посібників
Повідомлень: 1353
Нагороди: 11
Рейтинг: 148
Quote (LVV)
8-9 класи варіант Гуржія-Пасіхова-Бикова з 20 відсотками резервного часу (але ж із 20%, а не із 14% , як фактично є у їх тематичному розподілі для 8-9!!!)

Може і так! Але варіант НП нагадує голосування бюлетенем, де попередньо відібрані кандидати вказані списком і залишається вибрати одного з них. А варіант Пасіхова нагадує голосування із чистим листом, де потрібно вписувати потрібне, кожний на свій смак. АБО НЕ ПИСАТИ НІЧОГО І ПРОСАЧКУВАТИ!

Додано (16.05.2012, 10:41)
---------------------------------------------
"Ваше слово, товариш Пасіхов!"? Будемо зближувати наші програми, чи нас легко поб’ють поодинці?

Відредаговано: Шестопалов - Ср, 16.05.2012, 11:36
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 11:42 | Повідомлення № 85
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Шестопалов)
АБО НЕ ПИСАТИ НІЧОГО І ПРОСАЧКУВАТИ!
У кожній школі програми приймаються на методичних об'єднаннях, завіряються адміністрацією щколи і контролюються відділами освіти. Так що "просачкувати" буде не більше можливості, аніж це є зараз.

Quote (Шестопалов)
А варіант Пасіхова нагадує голосування із чистим листом, де потрібно вписувати потрібне, кожний на свій смак.

Дійсно. Це набагато краще, ніж посеместровий жорсткий розподіл! Особливо цінне те, що вчитель може вводити нові теми за рахунок резервного часу, а отже (поки що лише теоретично) є можливість створити такий тематичний розподіл часу, коли в одному семестрі вивчатиметься ІКТ, а у другому ОАП.
Тоді можна було б говорити, що програма Гуржія включає в себе "народний" варіант поділу інформатики.
Але ж поки що такої можливості немає в жодній програмі!!!
Як не верти - не крути, а зробити, скажімо, у 6 класі із 5 годин ОАП і 5 годин резерву програму на весь семестр (50%) за варіантом Гуржія не вдасться хоча б тому, що ІКТ займає 22 години (із загальних 35), а у пояснювальній записці не надано можливості учителю перерозподіляти години на вивчення обов'язкових тем - лише резерв можна використовувати на свій розсуд.

Quote (pasichov)
Побудова - радіально-концентрична, тобто, в термінах форумчан -"венігрет". Треба враховувати вікові особливості.

А відмова від "венігрету" у моєму розумінні, це не відмова від врахування вікових особливостей учнів. а відмова від перемішування технологічних і математичних тем, відмова від їх оцінювання гамузом у межах одного курсу інформатики. Хоча б по семестрам була можливість у бажаючого вчителя розділити курс. і то було б краще, ніж існуючий "венігрет". Ну, а для тих, хто не бажає посеместрового розподілу на ІКТ і ОАП залишається (якщо зупинитись на доробленому варіанті програми Гуржія) можливість основну увагу приділяти викладанню ІКТ і готувати компетентних користувачів ПК.


Відредаговано: LVV - Ср, 16.05.2012, 13:02
pasichov Дата: Ср, 16.05.2012, 13:31 | Повідомлення № 86
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
А варіант Пасіхова нагадує голосування із чистим листом, де потрібно вписувати потрібне, кожний на свій смак. АБО НЕ ПИСАТИ НІЧОГО І ПРОСАЧКУВАТИ!

На свій смак - воно приємніше, на край для думаючого учителя. І корситі може бути більше, але якщо думаючий. Їх поменьшало. Відучили учителя (а за ним і учня) думати... Значно ж простіше і безпечніше учителю скористатися готовими схемами, де все регламентовано-розписано-розжовано+методчні рекомендації+підручник-"шпаргалка"+чужі поурочні плани..є і думати не треба. А тоді нас за дурнів і тримають. І ще це дає ринки для збуту низькопробних (не розвиваючих, а дебілізуючих!) методичних розробок, шпаргалок, "посібників"-шпаргалок.
Quote (LVV)
У кожній школі програми приймаються на методичних об'єднаннях, завіряються адміністрацією щколи і контролюються відділами освіти. Так що "просачкувати" буде не більше можливості, аніж це є зараз.

100%
Хто сачкував, той в будь-якому випадку буде сачкувати. Це інша тема.

Додано (16.05.2012, 12:23)
---------------------------------------------
Quote (LVV)
А відмова від "венігрету" у моєму розумінні, це не відмова від врахування вікових особливостей учнів. а відмова від перемішування технологічних і математичних тем, відмова від їх оцінювання гамузом у межах одного курсу інформатики. Хоча б по семестрам була можливість у бажаючого вчителя розділити курс. і то було б краще, ніж існуючий "венігрет". Ну, а для тих, хто не бажає посеместрового розподілу на ІКТ і ОАП залишається (якщо зупинитись на доробленому варіанті програми Гуржія) можливість основну увагу приділяти викладанню ІКТ і готувати компетентних користувачів ПК

Ця дискусія стара, як світ. Був свого часу (та й зараз в Росії є) такий педагог-новатор Щетинін. Була у нього теорія "погружения" - спочатку вчимо всю фізику по 6 уроків в день, потім - всю математику, потім - всю хімію. Неважко уявити, що з цього в нього вийшло....
Що ж до оцінювання.... Не варто гіперболізувати цей чинник. Ви звикли, що оцінка - це СТИМУЛ, механізм ТИСКУ на дитину з метою ПРИМУСИТИ її навчатися... Покиньте цю царсько-російську-радянську-пострадянську модель! Оцінка - це всього-то ІНДИКАТОР стану навчальних досягнень учня, який напряму не залежить від змісту того, що оцінюється!!!! Тому концентрично-радіальна (чи інша) структура не може викривити результат оцінювання.

Додано (16.05.2012, 12:31)
---------------------------------------------
Quote (Шестопалов)
Ваше слово, товариш Пасіхов!"? Будемо зближувати наші програми, чи нас легко поб’ють поодинці?


Зближуємо. Принциповим залишається 15% (20 дійсно не виходить) часу на розсуд УЧИТЕЛЯ, РАДІАЛЬНО-КОНЦЕНТРИЧНА ПОБУДОВА (ПЕРШИЙ КОНЦЕНТР 5-7 КЛ, ДРУГИЙ 8-9), неконкретизовані (а ні середовища, а ні ОС, а ні навчальна мова програмування, а ні середовище розробляння програм) теми програми, в.ч. і частині алгоритмізації.
Збереження цих принципів дасть можливість ЗАТВЕРДИТИ (хай без назви "народна", але корисну) програму, за якою, хто захоче, МОЖЕ навчити дітей думати, а хто не захоче - навчити комп юзати...теж користь


Відредаговано: pasichov - Ср, 16.05.2012, 13:35
LVV Дата: Ср, 16.05.2012, 13:43 | Повідомлення № 87
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
Принциповим залишається 15% (20 дійсно не виходить) часу на розсуд УЧИТЕЛЯ

Якщо 20% і більше не виходить, то чому б не дати учителю право перерозподіляти години на вивчення обов'язкових тем??? Здається таке вже було задекларовано в пояснювальних записках до деяких програм.
inform6 Дата: Ср, 16.05.2012, 13:46 | Повідомлення № 88
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
"Гуртом й батька легше бити"

[blink]Аналіз SWOT №1[/blink] Народної програми за суттю методологічних підходів до її укладення:

;) сильні сторони - особистісний підхід( якщо врахується думка учня (8-9 клас) щодо вибору профілю ( цей підхід передбачає опору на природний процес саморозвитку, самореалізацію, самоствердження, створення для цього відповідних умов)
діяльнісний підхід (спрямований на організацію діяльності учня, яка б забезпечувала його активність у пізнанні, праці, саморозвитку)
системний підхід (який орієнтує на визначення навчання як цілеспрямовану творчу діяльність учнів , мета, завдання і зміст, форми і методи якої взаємопов'язані)
:'( слабкі сторони -компетентнісний підхід ( передбачає аксіологічні, мотиваційні, рефлексивні, когнітивні , операційно-технологічні результати навчання, які відображають розширення [blink]не тільки знань, умінь і навичок[/blink], а й досвіду емоційно-ціннісного ставлення до дійсності)
%) можливості, що відкриваються-аксіологічний підхід(вивчення явищ з метою виявлення їх можливостей задовольнити потреби людини, розв'язувати завдання суспільства, в якому людина є найвищою цінністю)
^_^ небезпеки, пов'язані зі здійсненням - ???


Відредаговано: inform6 - Ср, 16.05.2012, 15:45
Шестопалов Дата: Ср, 16.05.2012, 14:00 | Повідомлення № 89
Видавець посібників
Повідомлень: 1353
Нагороди: 11
Рейтинг: 148
Quote (inform6)
особистісний підхід( якщо врахується думка учня (8-9 клас) щодо вибору профілю ( цей підхід передбачає опору на природний процес саморозвитку, самореалізацію, самоствердження, створення для цього відповідних умов)
діяльнісний підхід (спрямований на організацію діяльності учня, яка б забезпечувала його активність у пізнанні, праці, саморозвитку)
системний підхід (який орієнтує на визначення навчання як цілеспрямовану творчу діяльність учнів , мета, завдання і зміст, форми і методи якої взаємопов'язані)
слабкі сторони -компетентнісний підхід ( передбачає аксіологічні, мотиваційні, рефлексивні, когнітивні , операційно-технологічні результати навчання, які відображають розширення не тільки знань, умінь і навичок, а й досвіду емоційно-ціннісного ставлення до дійсності)
можливості, що відкриваються -аксіологічний підхід(вивчення явищ з метою виявлення їх можливостей задовольнити потреби людини, розв'язувати завдання суспільства, в якому людина є найвищою цінністю)

Жуть! Кому потрібна ця тарабарщина! Програма тому народна, що в ній все по народному: мова, терміни, здоровий глузд... Як на мене, нехай Юрій Якович вибачає, і термін "радіально-концетричний" зрозумілими словами замінив. Щодо свідомих і думаючих вчителів, пропоную подумати про сільських вчительок, у яких 4-6 уроків інформатики, 30-50 соток городів і худоби повний двір.


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 16.05.2012, 14:03
pasichov Дата: Ср, 16.05.2012, 14:21 | Повідомлення № 90
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
, пропоную подумати про сільських вчительок, у яких 4-6 уроків інформатики, 30-50 соток городів і худоби повний двір.

Та вони самі здатні про себе подумати! Всі мають "верхню" освіту, вже накупили купу "посібників" (благо, методисти, що курси "курірують", всі "впарюють"(% !), як на курси приїдеш... тепер ще й подумають - гарно буде!
http://noc.pmg17.vn.ua/bbb....%D0%BB% D1%8F+%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB+%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3 %D0%BE+%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%96%D1%84%D0%BB%D1%8E
Ось посилання. Скопіюйте в браузер.Юкоз деформує


Відредаговано: pasichov - Ср, 16.05.2012, 19:20
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 6 з 32«12456783132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.