Чт, 17.08.2017, 18:25
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 5 з 32«12345673132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
Bandalak Дата: Нд, 13.05.2012, 12:27 | Повідомлення № 61
Лідер форуму
Повідомлень: 5270
Нагороди: 35
Рейтинг: 247
Quote (inform6)
я б раніше у школі залюбки відмовився від хімії на користь іноземної мови та інформатики

А я б відмовився від іноземної мови (ну не маю я їхати за кордон, так як патріот) на користь хімії та інформатики, але ...
Це дуже погага тенденція від чогось відмовлятися. Ніхто наперед не знає, що буде потрібно учневі в житті.
Тому вважаю, що абсолютно всі учні повинні отримати однакові базові знання по всіх предметах по єдиній програмі.
А потім вже нехай поступають, хто куди хоче. Тому що часто виникає несправедливість, що у школі немає відповідного профілю, або навчався не за тим профілем, а при вступі ставиться на одну мірку з учнем котрий вчився по даному профілю. Таким чином не реалізується рівний доступ до знань. У моєму розумінні, профілізація - це профанація!
Quote (pasichov)
Предмет один - ІНФОРМАТИКА, це вже визначено стандартом і не буде змінено, на край зараз

А хто визначає стандарт? Під ковдрою? Чому його не можна змінити, внести корективи? Вважаю, що це єдиний шлях побороти всі протиріччя навколо інформатики вкорені!
pasichov Дата: Нд, 13.05.2012, 12:40 | Повідомлення № 62
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Bandalak)
А хто визначає стандарт? Під ковдрою? Чому його не можна змінити, внести корективи? Вважаю, що це єдиний шлях побороти всі протиріччя навколо інформатики вкорені!

А.Галич (С)
"А игрушку мы просерели, протююкали, прозябили...
И была б она на Севере, так ведь это бля, на Западе!
И начнутся тут ротации, федерации, хренации..."

Боротьбу за стандарти треба було вести тоді, коли їх приймали. теж було обговорення, на сайті МОНМС був проект, шуміли на форумі, але в основному не учителі, а "видавці". Профунькали. Зараз стандарти переглядати не будуть - не реально в найближчі 7-10 років.
Але це не страшно. При бажанні у стандарті можна знайти все, що потрібно. Траба лише правильно розставити акценти у програмі. Пропоную варіант. ЗАВАНТАЖИТИ
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 13.05.2012, 14:09 | Повідомлення № 63
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3664
Нагороди: 27
Рейтинг: 294
Quote (pasichov)
Побудова - радіально-концентрична, тобто, в термінах форумчан -"венігрет".

Не так категорично. Програма з інформатики цілком може бути лінійною в межах 5-7 кл і розгалуженою у 8-9. Не забувайте, що вона є частиною програмного комплексу загальноосвітньої школи, і вже на цьому рівні утворюється "вінегрет", причому досить солідний. Ну й в цілому між ланками 2-4, 5-7, 8-9, 10-11 формується радіально-концентрична структура.

Додано (13.05.2012, 13:09)
---------------------------------------------

Quote (Bandalak)
всі учні повинні отримати однакові базові знання по всіх предметах по єдиній програмі.

Однакових знань вони все одно не отримають. Виконання програми у повному обсязі кожним учнем - утопія або ідеалізація. Але, наприклад, відмовившись у свій час від англійської мови я мав би зараз дискомфорт, працюючи з комп'ютером і в Інтернеті... Тому справді:
Quote (Bandalak)
Це дуже погана тенденція від чогось відмовлятися.


А з профілізацією справді виникає багато питань. Ми тут згадували проблему з формуванням середньої оцінки. А яку інформацію дає оцінка з інформатики в АТЕСТАТІ? Адже 12 балів можна отримати на рівні стандарту, на академічному і на профільному...
Bandalak Дата: Нд, 13.05.2012, 14:30 | Повідомлення № 64
Лідер форуму
Повідомлень: 5270
Нагороди: 35
Рейтинг: 247
Quote (Пилипчук_О_П)
, наприклад, відмовившись у свій час від англійської мови я мав би зараз дискомфорт, працюючи з комп'ютером і в Інтернеті

Я не вивчав у школі англійську мову, бо у нас німецька. Ніякого дискомфорту не відчуваю, при потребі користуюся он-лайн перекладачем.
Але ні від чого відмовлятись не треба!
Quote (Пилипчук_О_П)
А з профілізацією справді виникає багато питань. Ми тут згадували проблему з формуванням середньої оцінки. А яку інформацію дає оцінка з інформатики в АТЕСТАТІ? Адже 12 балів можна отримати на рівні стандарту, на академічному і на профільному...

Атестат у сучасних умовах - це фількіна грамота!
Своякство, корупція, рейтинги....
Від коли стали враховувати середній бал атестату при вступи, оцінки так і поповзли вгору... B)
Ktara Дата: Нд, 13.05.2012, 15:05 | Повідомлення № 65
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3865
Нагороди: 36
Рейтинг: 275
иностранный язык в школе? Зачем от него отказываться. пусть будет. Но...... Если мы говорим о то, что наши дети могут учится в Европе, то, никто не знает куда поедет и на каком языке там будут преподавать. И не факт что на английском :) Я учила в школе английский, сначала знала очень хорошо, потом пришел учитель при котором мы забыли все знали, поэтому после 11 класса я могла с уверенностью сказать что я английского не знаю. Когда уехала учиться оказалось что надо знать язык. выучила до нормального состояния за 6 месяцев (уча с носителями языка). Как только вернулась и перестала ним пользоваться - забыла абсолютно :)
Хотелось бы чтобы все учились по единой программе, а то учение по программе с вариациями на определенную тему я уже ощутила по тем детям, с которыми сейчас работаю :) (иногда приходит в голову мысль, уж лучше бы вы пришли с нуля, чем с теми знаниями, которые сейчас есть)
Хоть я и не работаю с 5-ми классами, но программа меня волнует, ибо мне потом работать с детьми, которые придут с определенными знаниями и моя программа будет рассчитана та то, что они уже изучили и что они должны знать на определенный момент.
pasichov Дата: Нд, 13.05.2012, 15:16 | Повідомлення № 66
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Пилипчук_О_П)
Не так категорично. Програма з інформатики цілком може бути лінійною в межах 5-7 кл і розгалуженою у 8-9.

Зараз доведеться зануритися в саме дурне - термінологічну дискусію, але... Що означає "лінійна програма" чи "розгалужена"?
Є вікові особливості дитини і є те, що вона повинна знати/вміти.розуміти на момент завершення школи. Вся шкільна освіта радіально-концентрична. Розпочати щось-там вивчати (хай той самий ворд чи історію) в 5 класі і там же його закінчити вивчати - означає лише те, що дитина вийде зі школи з знаннями 5-класника. Вчити все в 11 класі теж неможливо. Ось чому єдиний вихід - вивчати навчальні предмети саме концентрами. Так практично у всіх предметах і роблять (ну, за виклююченням де-яких...). Тому "загнати" ІТ в 2-7 клас, а далі вчити програмування, наприклад - НЕВІРНО. І там, і там є речі, які 5-класник просто не зрозуміє. (я прошу вибачення за вульгаризацію, не переношу науковоподібної тріскотні, але тут проти науки не попреш... А "лінійна", "розгалужена" ... від лукавого...
LVV Дата: Нд, 13.05.2012, 22:06 | Повідомлення № 67
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
Пропоную варіант. ЗАВАНТАЖИТИ

В запропонованому варіанті програми А. М. Гуржія, В.Ю. Бикова в пояснювальній записці дуже вдало, на мій погляд, задекларовано:
«Враховуючи різні умови загальноосвітніх навчальних закладів для навчання інформатики і засобів ІТ, у навчальній програмі для кожного класу передбачено до 20% резервного часу. Ці години вчитель може самостійно розподіляти між розділами навчальної програми, а також за рахунок цих годин вводити нові теми, зокрема для здійснення допрофільного навчання.»
Але як розуміти те, що в реальному тематичному розподілі часу цією ж програмою визначено усього 15% резервного часу. (36 годин з 245)
Далі. Якщо, до теми «Комп’ютерне моделювання. Основи алгоритмізації та програмування» можна, згідно з пояснювальною запискою, на розсуд учителя додати 20% від 245 годин (49 годин). Тоді ОАП становитиме загалом 49+59=108 годин (це 44% від загального часу)
Якщо ж брати до уваги тематичний розподіл часу в самій програмі, то разом з резервним часом на ОАП відводиться 59+36=95 годин. А це 39%.
Quote (pasichov)
2. Програма охоплює теми ІТ і ОАП в гнучкому співведношенні (60%-40% <=> 40%-60%) за рахунок 20% годин, які учитель САМ розподіляє між темами.


Навіть, якщо використати на ОАП весь резерв часу, плюс проектну діяльність, плюс споріднені теми, то в максимальному варіанті маємо:
51% у 5 класі: 7(ОАП) + 6(резерв) + 5(виконання індивідуального проекту)
34% у 6 класі: 5(ОАП) + 5(резерв) + 2(виконання індивідуального проекту)
40% у 7 класі: 3(комп’ютерне моделювання) + 6(ОАП) + 5(резерв)
51% у 8 класі: 3(комп’ютерне моделювання) + 12(ОАП) + 3(основи комп’ютерної логіки) + 8(виконання індивідуальних та колективних проектів) + 10(резерв)
41% у 9 класі: 13(ОАП) + 6(виконання індивідуальних та колективних проектів) + 10(резерв)

Про які 60% йде мова? Чи я чогось не розумію?


Відредаговано: LVV - Пн, 14.05.2012, 07:59
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 13.05.2012, 23:08 | Повідомлення № 68
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3664
Нагороди: 27
Рейтинг: 294
Quote (Ktara)
выучила до нормального состояния за 6 месяцев (уча с носителями языка).

Кажуть, що для вивчення мови, коли знаходишся в середовищі носіїв, якраз і потрібно півроку :)

Quote (pasichov)
Що означає "лінійна програма" чи "розгалужена"?

Ці терміни я протиставив терміну "радіально-концентрична". Буде нормально, якщо у 5-7 класі вивчатиметься тема за темою без всякого "радіально-концентризму", який веде до "вінегрету". Те, що у 8-9 класах з'являється варіативність на 2-й годині я назвав "розгалуженням" (можливо, дещо невдало).

А реально корисний радіально-концентричний підхід діє на більш високому рівні. 1-й концентр - 2-4 класи; 2-й - 5-7 класи; 3-й - 8-9 класи; 4-й - 10-11 класи. Невже цього мало, і справді потрібно вводити радіально-концентричний підхід між окремими класами? Дуже сумніваюсь.
Bandalak Дата: Нд, 13.05.2012, 23:43 | Повідомлення № 69
Лідер форуму
Повідомлень: 5270
Нагороди: 35
Рейтинг: 247
Quote (pasichov)
А "лінійна", "розгалужена" ... від лукавого...

Я це розумію так:
2-7 класи вінегрет з назвою Інформатика (по анології з математикою), а починаючи з 8-го класу вже два окремі предмети - ІКТ та Алгоритмізація.
inform6 Дата: Пн, 14.05.2012, 09:10 | Повідомлення № 70
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0


Навчальні програми часто зазнають змін: їх удосконалюють, розвантажують від другорядного і надто складного матеріалу, підвищують їх науковий рівень, забезпечують реалізацію міжпредметних зв’язків.

На сучасному етапі існують такі системи викладу змісту навчального матеріалу:

1. Лінійна – безперервна послідовність матеріалу від простого до складного у відповідності з принципами послідовності, систематичності, доступності (нове будується на основі вже відомого і в тісному зв’язку з ним). Лінійний принцип побудови програм дає економічність, оскільки унеможливлює надлишкове дублювання матеріалу.

2. Спіральна – неперервне розширення і поглиблення знань з певної проблеми.

3. Концентрична – повторне вивчення певних розділів, тем з метою більш глибокого проникнення в сутність явищ та процесів.

4. Мішана – комбінація різних систем викладу.
Ktara Дата: Пн, 14.05.2012, 09:46 | Повідомлення № 71
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3865
Нагороди: 36
Рейтинг: 275
Quote (Пилипчук_О_П)
Кажуть, що для вивчення мови, коли знаходишся в середовищі носіїв, якраз і потрібно півроку

ну я проверила, так оно и есть :) причем за эти полгода я узнала больше чем за все года в школе. Но когда нет другого выбора - и тебя никто не понимает, приходится переходить на тот язык, при котором тебя поймут :) А уж потом лекции понимать и записывать уже было несложно

Я так понимаю что пока с программами полная неразбериха и неопределенность. Интересно, а в этом году у меня снова изменится программа (вот уже 2 года подряд меняется программа)? и я от этого не в восторге :(
LVV Дата: Пн, 14.05.2012, 10:29 | Повідомлення № 72
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (Ktara)
Интересно, а в этом году у меня снова изменится программа (вот уже 2 года подряд меняется программа)? и я от этого не в восторге :(

Изменится.
"Установити, що зазначений Державний стандарт впроваджується в частині базової загальної середньої освіти з 1 вересня 2013 р., а в частині повної загальної середньої освіти - з 1 вересня 2018 року."
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п
inform6 Дата: Пн, 14.05.2012, 15:25 | Повідомлення № 73
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
[blink]У товаристві лад — усяк тому радіє;
Дурне безладдя лихо діє,
І діло, як на гріх,
Не діло — тільки сміх.

Колись-то Лебідь, Рак та Щука
Приставить хуру узялись.
От троє разом запряглись,
Смикнули — катма ходу…
Що за морока? Що робить?
А й не велика, бачся, штука,—
Так Лебідь рветься підлетіть,
Рак упирається, а Щука тягне в воду.
Хто винен з них, хто ні — судить не нам,
Та тільки хура... [/blink]- нам вирішувати де????
Ktara Дата: Пн, 14.05.2012, 16:48 | Повідомлення № 74
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3865
Нагороди: 36
Рейтинг: 275
Quote (LVV)
Изменится.
"Установити, що зазначений Державний стандарт впроваджується в частині базової загальної середньої освіти з 1 вересня 2013 р., а в частині повної загальної середньої освіти - з 1 вересня 2018 року."
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п

ну если в с 2018 года - то это не следующий год :) буду надеяться что 11 (или 19) сентября мне не дадут "сверху" новую программу :)
inform6 Дата: Вт, 15.05.2012, 22:22 | Повідомлення № 75
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote
Відкрию секрет: Наскільки мені відомо, Шестопалов підптримує проект народної програми. Більше того, він приймає участь у його доведенні до логічного кінця.

http://osvita.ua/school/school_today/29404/
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 5 з 32«12345673132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.