Сб, 19.08.2017, 21:46
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 32«123453132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
Bandalak Дата: Нд, 06.05.2012, 16:32 | Повідомлення № 31
Лідер форуму
Повідомлень: 5274
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Quote (filnick)
Відомо, що під математикою розуміємо усі розділи, які вивчають у школі (алгебра, геометрія. тригонометрія, функції, аналіз, теорія ймовірності і т.д.). Тепер уявіть собі, що з метою покращення логічного мислення учнів по кожному з цих розділів утворимо окремий навчальний курс.

Це не вдале заперечення.
По перше, математика поділена на алгебру та геометрію.
По друге, усі розділи математики покликані розвивати логічне мислення та ерудицію.
Так само алгоритмізація розвиває здатність людини все розкладати по полочках, вчить мислити.
А ІКТ ставить зовсім інші завдання перед учнями, а саме навчитися користуватися комп'ютером у прикладних галузях.
Відмінність між ОАП та ІКТ набагато глибша, ніж між алгеброю та геометрією.
Але ніхто ніколи не обмовився про об'єднання алгебри та геометрії в єдину математику.
filnick Дата: Нд, 06.05.2012, 18:21 | Повідомлення № 32
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
алгоритмізація розвиває здатність людини все розкладати по полочках, вчить мислити

Будь-який шкільний предмет (в т.ч. література, історія чи фізика) має базуватися на формуванні мислення (логічного, просторового, образного, творчого, вербального, інтелектуального тощо). Це утопія, що алгоритмізація має стати головним знаряддям у цьому процесі. Так само утопічно вважати, що мислення формується виключно на уроках математики. В нашій області, вже на повному серйозі почали обговорювати введення в шкільну програму занять з шахів і проведення факультативів типу "Що? Де? Коли?". Такий ура-підхід, на думку авторів з інституту освіти дасть значний поштовх в інтелектуальному розвитку учнів. ;)
Quote (Bandalak)
ніхто ніколи не обмовився про об'єднання алгебри та геометрії в єдину математику.

Дивимось Типові навчальні плани для більшості профілів старшої школи - там присутня тільки математика (до речі, як і екзамен у випускних класах)
Bandalak Дата: Нд, 06.05.2012, 18:46 | Повідомлення № 33
Лідер форуму
Повідомлень: 5274
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Такий підхід добре підходить до учнів-універсалів, котрі можуть вчити всі предмети потрошку. Але ж не всі такі учні, є дуже багато прикладів, коли учень презер обласних олімпіад з фізики та математики, а по літературі не може прочитати більше 5-ти сторінок твору, йому це нудно, він краще за цей час ще купу задач розв'яже. А є учні, котрі навпаки історію та літературу знають до нитки, а елементарної математичної задачі розв'язати не можуть. При інтеграції предметів, зменшуючи їх кількість, ми не зможемо правильно оцінювати учнів двох останніх категорій. Не можна в один предмет об'єднувати розвиток алгоритмічного та образного мислення, важко поєднувати математичні та гуманітарні здібності, тому що рідко хто володіє обома типами мислення на високому рівні.
Наведу ще раз приклад, що демонструє мою логіку:
Quote
Ось наприклад, учень написав тематичну по циклах на "2", потім наступну по пейнту - на "12". Яку оцінку Ви ставите за семестр?
igorv Дата: Нд, 06.05.2012, 20:30 | Повідомлення № 34
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (pasichov)
Два предмети - вкрай проблематично.... на жаль.

Якраз може й ні... Доопрацювати програму на 5-9, а на 10-11 робити дві (ІКТ та ОАП) і вчасно подати на конкурс
LVV Дата: Пн, 07.05.2012, 01:25 | Повідомлення № 35
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
Учитель у цей "вільний час" буде гратися з дітьми в ігри - так вважають і чиновники, і п.Морзе.

Наївні чиновники і п. Морзе. Вважають що учні не можуть грати в ігри на "їхніх" темах.
Хто б їм пояснив, що "ігри" залежать не від змісту програм, а від відповідальності вчителя.

Додано (07.05.2012, 00:25)
---------------------------------------------
Подивіться які аргументи проти розділення курсу на два:
1 «одержимо два несерйозні курсики по одній годині»
2 «головне не розділити, а чим і як наповнити»
3 «технологии отдадут трудовикам… специалисты-широкопрофильники-информатики вынуждены будут переквалифицироваться»
4 «розділення на 2 предмети це утопія»
5 «немає політичної волі»
6 «зараз буде йти тенденція до зменшення кількості навчальних предметів в школі»
7 «два предмети - вкрай проблематично»
8 спеціалісти не ломануться до школи, бо знайдуть вищі зарплати.
9 «введення окремого предмету ОАП є поспішним і не актуальним»
10 «лишь исключительные придурки могут додуматься до разделения информатики»

Лише зауваження №9:«неактуально» і №10: «глупо» зроблені принциповими противниками розділу.

А інші зауваження можна назвати ПОБОЮВАННЯМИ, що не вийде так, як потрібно. Хоч і розуміють автори повідомлень, що розділення курсу є логічним кроком, а не «придур’ю».
Так чому ж йдемо проти логіки? Лише тому, що нереально?

Ну тоді і не потрібно реально ділити курс на два. Нехай це буде єдиний курс інформатики, але розділений формально. Нехай теми в ньому будуть розділені на технологічні і інформатичні. Наприклад в 5-6 класі вивчати лише технологічні (Т) розділи, у 7-9 лише інформатичні (І). Або, 5-(Т), 6-(І), 7-(Т), 8-(І), 9-(Т). От вам і формальне розділення курсу без реального його розділення. І ніякого технологічно-математичного вінегрету не буде. Я, б взагалі відмовився від інформатики в молодшій школі, щоб створити дво-тригодинний курс 5-9 класах. Бо, і здається усі з цим погоджуються, годинні «курсики» неефективні.
Доречі, при такому «розділенні»:
-зникають проблеми з олімпіадами, бо на олімпіаду з ОАП підуть ті учні, які в цьому році ОАП вивчають (відповідно і олімпіади ІКТ)
- зникають проблеми семестрових і річних оцінок (не потрібно ставити загальну оцінку з ІКТ і ОАП)
- можна вирішити проблему підготовки і підвищення кваліфікації спеціалістів.Якщо в школі немає ОАП-ІКТ універсалів, то (звісно, якщо є два учителя) один (ІКТ-ешник) викладає в одних класах, інший (ОАП-ешник) в інших.

Формальний поділ вивчення розділів можна зробити і не по рокам, а по семестрам...
Правда річна оцінка тоді буде «вінегретною», але ж хоч семестрова реально-логічною...
Тут потрібно міркувати, що краще...

Пилипчук_О_П Дата: Пн, 07.05.2012, 13:41 | Повідомлення № 36
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3670
Нагороди: 28
Рейтинг: 294
Quote (LVV)
спеціалісти не ломануться до школи, бо знайдуть вищі зарплати.

Це не був аргумент проти розділення предметів! :)
Цікавий варіант розмежування ІКТ та ОАП. Особливо в частині:

Quote (LVV)
Наприклад в 5-6 класі вивчати лише технологічні (Т) розділи, у 7-9 лише інформатичні (І).

Якщо доповнити варіативністю у 8-9 класах на 2-й годині, то може бути прийнятним.
pasichov Дата: Вт, 08.05.2012, 16:30 | Повідомлення № 37
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (filnick)
Це утопія, що алгоритмізація має стати головним знаряддям у цьому процесі. Так само утопічно вважати, що мислення формується виключно на уроках математики. В нашій області, вже на повному серйозі почали обговорювати введення в шкільну програму занять з шахів і проведення факультативів типу "Що? Де? Коли?". Такий ура-підхід, на думку авторів з інституту освіти дасть значний поштовх в інтелектуальному розвитку учнів

Не головним, ОДНИМ ІЗ ВИЗНАЧАЛЬНИХ.
Що стосується ІНТЕЛЕКУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ, то шахи та "Що? Де? Коли?" значно ПОТУЖНІШИЙ ІНСТРУМЕНТ, ніж курс ІКТ в тому варіанті, що викладється у нас (на край, якщо викладання ведеться по діючим підручникам).
І ще. Використання в освіті "компетентністного" підходу - останній цвях в домовину інтелектуального розвитку.
LVV Дата: Вт, 08.05.2012, 17:46 | Повідомлення № 38
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
І ще. Використання в освіті "компетентністного" підходу - останній цвях в домовину інтелектуального розвитку.


Дійсно:
Компетéнтність – це проінформованість, обізнаність, авторитетність.
Творчість — діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей

В МОНМСівському проекті програм творчість учня на уроках інформатики, та розвиток логіко-алгоритмічного мислення займають останнє місце.
Доречі, на сайті МОНМС досі немає програм 5-9 класів, замість них - застаріла програма для 9-го класу.
Глинський__Ярослав Дата: Вт, 08.05.2012, 18:15 | Повідомлення № 39
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (LVV)
Доречі, на сайті МОНМС досі немає програм 5-9 класів

Може це і до кращого. Програма прийнята, до опублікування ще можна внести в неї зміни. Навіть косметичні зміни можуть її поліпшити. Зокрема, варто забрати згадування про табличний процесор під час вивчення теми моделювання і алгоритмізація. Робочій групі ніхто нічого не навязує. Їм мало би бути вигідно прислухатись до зауважень і пропозицій.
filnick Дата: Вт, 08.05.2012, 20:15 | Повідомлення № 40
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (pasichov)
Використання в освіті "компетентністного" підходу - останній цвях в домовину інтелектуального розвитку.

За т.з. "компетентісний підхід" я не писав ні на форумі, ні у жодному адміністративному звіті (за що мені неодноразово вказували чиновники районного і обласного рівня). В моєму розумінні: компетентність - це адаптація дебіла (термін, скоріше, медичний, ніж педагогічний).
Але, залишаюся на своєму - велика помилка освітньої реформи - звести все до поділу на ІКТ та алгоритмізацію. Ну не може інструмент, засіб навчання, замінити його ціль. Який рік дивлюся на грамотних випускників, які без помилок розтавляють плюси в тестових іспитах, але не можуть вербально сформулювати кілька речень. Ну про який інтелект чи освіту можна говорити, якщо учень усно розв'язує рівняння чи створює програму, але не може членороздільно переказати зміст книги чи фільму, що переглянув, чи не здатний перекласти просту фразу з англійської, чи написати елементарну заяву українською... Тому, доповню, що шкільна профілізація у теперішньому виді - це цвях в домовину освіти.
LVV Дата: Вт, 08.05.2012, 20:22 | Повідомлення № 41
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (pasichov)
ПО СЕМУ НУЖНО БОРОТЬСЯ:

Ну, так подскажите, как бороться?
Как может бороться с чиновничьим чванством простой учитель информатики, пусть даже и с 20-30 летним стажем работы в школе, если к его мнению высокоавторитетные авторы программ прислушиваться не желают?
Bandalak Дата: Вт, 08.05.2012, 20:39 | Повідомлення № 42
Лідер форуму
Повідомлень: 5274
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Quote (filnick)
Ну про який інтелект чи освіту можна говорити, якщо учень усно розв'язує рівняння чи створює програму, але не може членороздільно переказати зміст книги чи фільму, що переглянув,

Як правило, людям котрі вміють програмувати ніколи фільми дивитися, тому і переказувати немає що! B)
Здається головною помилкою є софковий універсалізм. Краще зосереджуватись на чомусь одному головному, а не розпорошувати сили на другорядне.
Звичайно рідну мову потрібно знати усім, це не обговорюється. Але є купа предметів які достатньо розглянути поверхнево, економлячи час на потрібний собі предмет.
Профільне навчання у сьогоднішньому його виді - це дибілізація. Для реальної профілізації потрібний набір десятка різнопрофільних шкіл в невеликому радіусі і надання дитині права вибору навчального закладу.
Вже є 2 цвяхи у домовину освіти - компетентність та профілізація.
Третім цвяхом вважаю тестування.
LVV Дата: Вт, 08.05.2012, 20:57 | Повідомлення № 43
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Quote (filnick)
велика помилка освітньої реформи - звести все до поділу на ІКТ та алгоритмізацію.

Так звану "компетентісну освітню реформу" в інформатиці скоріше намагаються ввести автори МОНМС-івських програм. А поділ на ІКТ і ОАП (може і не на два предмети, а на два самостійні і рівнозначні напрямки) -це одна із можливостей залишити в школі елементи творчості на уроках інформатики, елементи розвитку інтелекту учня іі розвитку його логіко-алгоритмічного мислення.
Bandalak Дата: Вт, 08.05.2012, 21:17 | Повідомлення № 44
Лідер форуму
Повідомлень: 5274
Нагороди: 36
Рейтинг: 247
Я вважаю для себе приорітетом саме поділ на ІКТ та алгоритмізацію.
Разом з ним всі протиріччя навколо інформатики зникнуть!
pasichov Дата: Чт, 10.05.2012, 12:26 | Повідомлення № 45
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (filnick)
В моєму розумінні: компетентність - це адаптація дебіла (термін, скоріше, медичний, ніж педагогічний).

100%
Повністю підтримую. В моєму -теж.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 3 з 32«123453132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.