Вт, 24.10.2017, 10:29
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 22 з 32«1220212223243132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
pasichov Дата: Пт, 29.06.2012, 14:39 | Повідомлення № 316
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Безбородько)
На мій погляд такі підручники з"являться тільки тоді, коли вони будуть потрібні суспільству, тобто учням, батькам, вчителям, пітприємцям, владі.

тут сумнівів бути не може
Quote (Безбородько)

Це може стати при умові, що ЗНО буде вимагати від абітуріентів ПОШУКОВОЇ, ДОСЛІДНИЦЬКОЇ та КРЕАТИВНОЇ компетентності, а не засвоєння точне, слово в слово від А до Я, якихось означень, формулювань законів та і тд. і тп.

А ось тут є ІМХО помилка, і типова. Я уважно аналізую результати ЗНО своїх учнів з фізики, До того ж маю міжнародний сертифікаn USETI з тестування.
Так ось, спираючись на отримані під час навчання знання та спостереження, точно можу стверджувати: ЗНО для успішного його проходження якраз і вимагає відзначених вами компетентностей. Це на перший погляд здається - "зазубри", запам"ятай - успішно пройдеш ЗНО. Це дивлячись що розуміти під "успішно". Звичайно, якщо статистика нараховує 170-180, а часом і 190 "тестових" балів при наявності 7-10 помилок з 54 "сирих" балів.... виглядає як... "успішно" Але це ж від низького загального рівня. Навідь переможці Всеукраїнських олімпіад, отримуючи 200 балів, роблять по 1-2 помилки, причому не "ляпів", а "свідомих". Ми ніяк не звикнемо до того, що ЗНО (як і будь-яке тестування) не визначає рівня, воно лише дозволяє "відранжувати" масив тих, хто тестується, тобто знайти, хто з них краще знає, а хто гірше, при чому не визначає рівня ні тих, ні інших. І ось вище все-таки ЗАВЖДИ ті, що мають згадані компетентності....
Шестопалов Дата: Пт, 29.06.2012, 16:50 | Повідомлення № 317
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Щось ми, шановні, не про те говоримо на цій гілці, яка має, нагадую, назву "Народна програма"!
pasichov Дата: Нд, 01.07.2012, 17:58 | Повідомлення № 318
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
Щось ми, шановні, не про те говоримо на цій гілці, яка має, нагадую, назву "Народна програма"!


"Он говорит, что он народ,
Что основной закон блюдет,
Он говорит, что он не пьет -
И выпил, кстати..."


В.Высоцкий

Якраз про те говоримо.
Народна програма повинна відображати думку більшості. Але вона не може бути створена більшістю, (так само, як і конституція). Тому, зрозуміло, "народну" програму створює авторський колектив. Але парадокас у тому, що така програма, яка влаштовує більшість (а, отже, відображає її думку) ВЖЕ Є!!!!, добре скачується із офіційного сайта міністерства... Правда, "меньшість" її "попсувала" вимогами включити розділ ОАП, включили...трішки. Але нічого, більшість його успішно "поховає", як це зараз робиться. До того ж в міністерстві лежить ще один варіант, сподіваюся, що скоро там опиниться і т.з "народний" (насправді - і те, і інше - програми меньшості...). Ось і треба подумати "меньщості" про наступне (ІМХО). І так УЖЕ ПІЗНО!!!!!
Прийнята програма - даність. Я вже писав - при творчому підході і бажанні в рамках цієї програми можна "жити". Зараз актуальниою стає тема ПІДРУЧНИКА та методичних розробок. Ось чому про це треба говорити. Бізнес-автори вже підготували для конкурсу чегові хелпи...
У прийнятій програмі в ЖОДНОМУ місці немає посилань на конкретні ОС та ПП. І це ВЕЛИЧЕЗНЕ ДОСЯГНЕННЯ!
А ось у підрічниках та методичних розробках все буде ВИПРАВЛЕНО! - переконаний!
АВТОРИ!!!!! Створіть підручник за ПРИЙНЯТОЮ (на край!!!) програмою, де не було б вказівок типу "Для того, щоб зробити...... натискаємо.........потім - ............, далі -..............., бачимо.........(скріншот)... (і так сторінок на 150-200, а продукти описані - самі знаєте, чиї).
Правда, передбачаю запитання - А ПРО ЩО Ж ТОДІ ПИСАТИ?
Хто напише підручник, у якому не буде текстів із послідовністю "що за чим" натискати?
Ще й такий, щоб учень 5 класу зрозумів усі слова з цього підручника....


Відредаговано: pasichov - Нд, 01.07.2012, 18:03
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 02.07.2012, 02:40 | Повідомлення № 319
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (pasichov)
немає посилань на конкретні ОС та ПП. І це ВЕЛИЧЕЗНЕ ДОСЯГНЕННЯ! А ось у підрічниках та методичних розробках все буде ВИПРАВЛЕНО!

Повністю згоден. І напевно це правильно. Автор реалізує у підручнику програму на основі якогось програмного забезпечення. Що у цьому реченні неправильно.

Справді: якщо у розділах, де учні вчаться користуватись комп'ютером, не писати, як користуватись комп'ютером, то про що писати. Варіант - йти від прикладів. На початку показуємо малюнок, а далі пояснюємо, як його намалювати. Може справді замінити хелпи туторіалами? Але ж туторіали для початківців теж мають спиратись на конкретні програмні засоби.

Я чув про студента, який, вивчаючи C# немав книжки, тому брав книжку про Java...
Шестопалов Дата: Пн, 02.07.2012, 09:36 | Повідомлення № 320
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (pasichov)
Хто напише підручник, у якому не буде текстів із послідовністю "що за чим" натискати?

Цікаво побачити підручник "для водія авто", де були б тільки основи термодинаміки та детальний опис циклу Карно тощо. Курс інформатики має конкретне завдання: поряд із вивченням теоретичних основ (30% часу) за весь інший час (70%) навчити учнів ВОЛОДІТИ сучасною комп’ютерною технікою (залізо і ПО) і НАВЧИТИСЬ ЇЇ СТВОРЮВАТИ. А тут без детальних інструкцій, що за чим і як "натискати" не обійдешся! Цікаво картина: учень на жвавому перехресті вчепився у кермо учбового авто (комп’ютера), а інструктор (вчитель інформатики) поруч розказує теоретичні основи, а все інше учень нехай сам догадується.
swetikccc Дата: Пн, 02.07.2012, 13:44 | Повідомлення № 321
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (Шестопалов)
А тут без детальних інструкцій, що за чим і як "натискати" не обійдешся!

А потім приходиш в Банк, а в них віконечко не в тому місці вискочило :)
Як мені подобаються старі книги Симоновича.
Права сторінка теорія, ліва реалізація теорії в малюнках і коротких поясненнях.
Я так думаю це мав наувазі пан Пасіхов.
LVV Дата: Пн, 02.07.2012, 16:03 | Повідомлення № 322
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Усі по-своєму праві.
Узагальнення дійсно потрібні, там де це можливо. Як би я не ставився до програм Морзе, але, дійсно, величезний плюс їх у тому, що немає жодного посилання на конкретний софт.
А от уже календарно-тематичне планування, пристосоване до конкретного ПЗ, кожен розробляє самостійно.
А книжки, і про це вже не раз на форумі говорилось, потрібно створювати ТЕМАТИЧНО (чи МОДУЛЬНО, як називав це Пасіхов Ю.Я.) Якщо в модулі "інформатика, інформація та інформаційні процеси" не потрібно ніякої технологічно-інструктивної чи софтової конкретики, то у модулі "Растрові графічні редактори" а тим більше "Основи програмування мовою ... у середовищі ..." без конкретики не обійдешся.
Згадайте давній (не пам'ятаю чий) вислів стосовно високої науки: "Практика без теорії сліпа, теорія без практики мертва." Повною мірою це стосується і інформатики, якщо під практикою розуміти конкретне ПЗ і методику його ви вчення.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 02.07.2012, 18:01 | Повідомлення № 323
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Щоб підручники не перетворювались на роздуті хелпи, давно пора перейти у школах, там де це можливо, на "шкільні" версії програмного забезпечення. У таких програмах має бути мінімально потрібний набір можливостей і, відповідно, мінімалізований інтерфейс. Тоді з написанням хелпів не розженешся і доведеться до написання підручника підходити більш творчо.

Приклади: АЛГО, дитячий Open Office тощо.

Оффтоп з приводу:
Quote (LVV)
(не пам'ятаю чий) вислів стосовно високої науки: "Практика без теорії сліпа, теорія без практики мертва."

Спробував погуглити:
Ще свого часу І. Кант сказав «Теорія без практики – мертва, практика без теорії – сліпа»...
Як слушно додав З.С. Гладун, «практика без теорії є сліпою, а теорія без практики є мертвою»...
Свого часу «вождю народів» приписували вислів «Практика без теорії сліпа, теорія без практики мертва»...
LVV Дата: Пн, 02.07.2012, 19:35 | Повідомлення № 324
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Quote (Пилипчук_О_П)
давно пора перейти у школах, там де це можливо, на "шкільні" версії програмного забезпечення.

Начеб-то все вірно, особливо за умови платного використання софту в навчальних закладах, та постійного оновлення цього софту розробниками....

Але якщо однією з цілей навчання є підготовка до життя в інформаційному суспільстві, то потрібно навчати тому програмному забезпеченню, яке суспільство використовує вдома, на роботі, в творчих і наукових лабораторіях...
Дійсно, навчений вождінню на "Запорожці" поїде і на "Камазі" (те ж кермо, педалі, важіль перемикання передач...).
Але немало "дров наламає" поки навчиться ним вправно керувати. Якщо вже вивчати інформатику 7-10 років, то не дуже розумно оминати стороною ПЗ яке всюди використовується. Нажаль все впирається в недолугий закон захисту інтелектуальної власності, що забороняє вільно використовувати в навчальних цілях ліцензоване ПЗ. А як наслідок у недостачу коштів на придбання цього ПЗ і його оновлення в школах і вузах.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 02.07.2012, 20:37 | Повідомлення № 325
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (LVV)
Якщо вже вивчати інформатику 7-10 років, то не дуже розумно оминати стороною ПЗ яке всюди використовується.

Розумно. За останній час декілька програм, якими регулярно користуюсь, більш або менш кардинально змінили інтерфейс. А ті, хто зараз у 5 класі, у "дорослому" житті використовуватимуть програми, які, найпевніше, виглядатимуть зовсім не так, як зараз.

Що там у нас змінилось при першому погляді на Windows 8? :) B)
mul44 Дата: Вт, 03.07.2012, 12:47 | Повідомлення № 326
Наполегливий учасник
Повідомлень: 945
Нагороди: 2
Рейтинг: 43
Quote (LVV)
Нажаль все впирається в недолугий закон захисту інтелектуальної власності, що забороняє вільно використовувати в навчальних цілях ліцензоване ПЗ. А як наслідок у недостачу коштів на придбання цього ПЗ і його оновлення в школах і вузах.

И что вам мешает использовать свободные программы? Учителя вроде как прогрессивные люди, вроде бы как должны не бояться внедрять новинки свободные и приучать остальных к этому... И кстати вспомнил слова старые "если каждому давать ....ну и т.д. и т.п", всего не купишь, а тратить бюджет на ПО, которому есть замена, как то нерационально.


Відредаговано: mul44 - Вт, 03.07.2012, 12:49
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 03.07.2012, 15:17 | Повідомлення № 327
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Одна з базових компетентностей сучасної людини - вміння швидко опановувати нові інтерфейси користувача. :) Тому потрібно на різних етапах навчання використовувати для тих самих задач різне програмне забезпечення.
pasichov Дата: Вт, 03.07.2012, 15:27 | Повідомлення № 328
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
2/07/12 методична комісія МОНМС затвердила програму базового курсу з інформатики (5-9 класи) для шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів фізико-математичного та науково-природничого циклів, автори Громко Григорій Юрійович, учитель-методист
Лапінський Віталій Васильович, канд. фіз.-мат. наук, доцент, Мельник Валентин Іванович, заслужений учитель України, Пасіхов Юрій Якович, заслужений учитель України, Руденко Віктор Дмитрович, канд. пед. наук, доцент.
Програма викладалася на форумі.
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 03.07.2012, 15:56 | Повідомлення № 329
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Гарна новина.
Quote (pasichov)
Програма викладалася на форумі.

Якби посилання на кінцевий варіант тут продублювати.
inform6 Дата: Вт, 03.07.2012, 15:56 | Повідомлення № 330
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Вітаю творчу групу із затвердженням авторської програми!!!! :o :o :o
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 22 з 32«1220212223243132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.