Вт, 24.10.2017, 07:08
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 21 з 32«1219202122233132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
inform6 Дата: Ср, 27.06.2012, 09:26 | Повідомлення № 301
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Вікі-підручник - хороша ідея, а чи можна якось у нього вставити відеоуроки, тоді не треба прописувати "хелп", і часу менше забирає і наочніше, і в будь-який час можна змінити на новий фільм...???
Ktara Дата: Ср, 27.06.2012, 09:31 | Повідомлення № 302
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3909
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Пилипчук_О_П, не надо сердиться. Я уже писала, что уважаю абсолютно всех авторов учебников. Но у меня есть с чем сравнивать (вот тут не про информатику, так как в Европе это немного другой предмет). Но толку от сегодняшних учебников нет. Не совпадают версии ПО. Да можно обвинить учебное заведение. Но таких заведений много. И лежат учебники мертвым грузом по библиотекам. А мне вообще учебники не подходят (отличие программы от изложенного в учебнике) :)
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 27.06.2012, 11:05 | Повідомлення № 303
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Та я не серджусь: ми ж про справу говоримо :) Крім того, я теж працюю з учнями і маю ті ж проблеми з підручниками.
Але питання залишається відкритим: що писати у підручнику про текстовий процесор (майже 20 уроків), якщо не писати про конкретні програмні засоби?
Безбородько Дата: Ср, 27.06.2012, 11:58 | Повідомлення № 304
Тут живе...
Повідомлень: 112
Нагороди: 0
Рейтинг: 4
Quote (inform6)
Вікі-підручник - хороша ідея, а чи можна якось у нього вставити відеоуроки, тоді не треба прописувати "хелп", і часу менше забирає і наочніше, і в будь-який час можна змінити на новий фільм...???

Можна і це зробити. Навіть створити відеоуроки та презентації уроків для різних версій ОС та ППЗ буде набагато простіше, швидше і дешевше. Вчитель зможе акцентувати увагу учнів, робити пояснення, давати відьповіді на запитання.
Решта часу на практичну роботу учнів.
pasichov Дата: Ср, 27.06.2012, 15:25 | Повідомлення № 305
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Пилипчук_О_П)
Цитата (pasichov )
Я не спроможний написати гарний підручник.

А Ви пробували? Не можна робити такі песимістичні висновки лише на основі міркувань. Має бути досвід.

Пробував. Хоча б в тому, що УСЕ СВОЄ УЧИТЕЛЬСЬКЕ життя працюю (і в фізиці, і в інформатиці) не спираючись на підручник. Було по-різному: опорні конспекти, ксерокопії лекцій, просто конспекти діти писали на уроках, в останні роки - все розміщую на http://disted.edu.vn.ua. Але... коли знову доводиться проходити тему, мене ВЛАСНИЙ ТЕКСТ не задовільняє.
Створити гарний підручник - це мистецтво. Підручнк "Геометрія" Кисєльва мав 72 видення, що із часів царської Росії... Чи підручники проф.Соколова з фізики.
Я переконаний, що сучасний підручнк (особливо з інформатики) повинен бути інший, ніж ці, але він повинен бути ТАЛАНОВИТИМ, як ці підручники. А талант...складна штука. Господь його видає людям "чесно" - кожен переконаний, що йому дісталося. Але це не так. Тому я і собі, і решті, кому дісталося таланту на учительську долю раджу добре подумати, а чи вистачає його на авторство підручника. Я аналізував багато підручників з інформатики (Росія, Білорусь, Європа, США, англійською читаю) - такого "бардака" як у нас, немає ніде. Американські і англійські підручники - це взагалі, у нашому розумінні, не підручник. Їх там, як таких, немає в принципі. Є книги для навчання. Учитель сам обирає їх перелік (це може бути не одна книга), радить учням. буде погана книга - не куплять. Тут запорука якості. Це краще, ніж поганий і типу "безкоштовний" підручник. У більшості випадків рекомендую (НЕ ПРОДАЮ!!!!!!) дітям список літератури для навчання, мають чи ні - не контролюю, свої матеріали тим чи іншим способом поширюю серед дітей.
У Росії є підручники, але там їх 7-8 варіантів, усі - комплекти з методикою, робочими зошитами, етс. Учитель має право вибору як програми, так і підручника. Серед них є ІМХО, кращі, є гірші. Найкращий (ІМХО) И. Г. Семакин, Л. А. Залогова,С. В. Русаков, Л. В. Шестакова "ИНФОРМАТИКА И ИКТ"
Але захоплення не викликає жоден. Але найгірший краще наших найкращих (кидайте гнилими помідорами в мене... я так бачу). Білоруські схожі на російські. Але там ШИКАРНО представлений розділ ОАП, при чому без "новел" типу "візуальне програмування" Не даремно брати сябри зараз обійшли Україну по рівню аутсоурсинга.

Додано (27.06.2012, 14:25)
---------------------------------------------

Quote (Ktara)
вот тут не про информатику, так как в Европе это немного другой предмет).

Во-во... Такой, сорри, "информатики" как у нас, НИГДЕ В МИРЕ НЕТ!!!!!!!! Слава нашим "идеологам движения!"


Відредаговано: pasichov - Ср, 27.06.2012, 15:22
Безбородько Дата: Ср, 27.06.2012, 16:47 | Повідомлення № 306
Тут живе...
Повідомлень: 112
Нагороди: 0
Рейтинг: 4
Quote (pasichov)
"информатики" как у нас, НИГДЕ В МИРЕ НЕТ!!!!!!!!

Треба пишатися, що в інших такої інформатики не має. МИ ПІОНЕРИ у вивченні інформатики.
Чому нашим досвіченним вчителям не розробити підручник? Неможуть, бо не має коштів на видання підручників(очікувана відповідь).
То викладіть на одному або декількох сайтах шкіл підручник (підручники) вчителів-авторів в електронному варіанті. Якщо це справді будуть гарні підручники, то вони мають своє майбутнє (будуть видаватися за кошти держави).
Але де ж наші ІМХО талановиті автори????.
inform6 Дата: Ср, 27.06.2012, 22:38 | Повідомлення № 307
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Юріє Яковичу, не займайтесь самоїдством. Таким вчителям, як Ви - підручника як такого - не треба...Книга педагогічної слави України
filnick Дата: Ср, 27.06.2012, 22:47 | Повідомлення № 308
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (pasichov)
Створити гарний підручник - це мистецтво. Підручнк "Геометрія" Кисєльва мав 72 видання, що із часів царської Росії... Чи підручники проф.Соколова з фізики.

Чиста правда - саме до цих підручників постійно звертався в часи погореловської геометрії чи мякішевської фізики. А ще був фейиманівський курс лекцій - чиста фізика без сміття. На жаль, сучасні підручники інформатики - головне сміття... За тридцять років перепробував практично все, що видавалося, але не прижилося нічого...
inform6 Дата: Ср, 27.06.2012, 22:55 | Повідомлення № 309
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Інформатика -прогресивніша за геометрію... Тому й паперовий варіант підручника - малоефективний....(http://azbyka.ru/days) - цей сайт є цікавим варіантом у веб-вимірі, а така дитяча книжка - вражаючий варіант для початкових класів + 5кл. http://vkramnytsi.com.ua/p4894944-okeanologya-pravdivij-zvt.html

Відредаговано: inform6 - Ср, 27.06.2012, 23:06
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 28.06.2012, 03:44 | Повідомлення № 310
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (filnick)
постійно звертався в часи погореловської геометрії

І що мені робити, якщо я вчився за Погорєловим? :)
Я вдячний вчителям, які були справжніми фахівцями. Крім того, не маю з чим порівнювати, бо просто вчився за Погорєловим.

Quote (filnick)
фейиманівський курс лекцій

Ну, святині давайте не зачіпатимемо :) Фейнман був один (ну, ще Ландау)... Хоча, орієнтир вказано правильно.

Quote (inform6)
Юріє Яковичу, не займайтесь самоїдством. Таким вчителям, як Ви - підручника як такого - не треба...

Хибна точка зору. Такі вчителі, як Юрій Якович дуже потерпають через проблему підручника, бо розуміють: якби учні мали класний підручник, то можна було б досягти значно вищого рівня.
pasichov Дата: Чт, 28.06.2012, 17:50 | Повідомлення № 311
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Безбородько)
Чому нашим досвіченним вчителям не розробити підручник? Неможуть, бо не має коштів на видання підручників(очікувана відповідь).
То викладіть на одному або декількох сайтах шкіл підручник (підручники) вчителів-авторів в електронному варіанті. Якщо це справді будуть гарні підручники, то вони мають своє майбутнє (будуть видаватися за кошти держави).

1. Повторюю - талановитий учитель - це ще не запорука того, що він створить талановитий підручник!!! А ось те, що розміщується на сайтах, зокркма на http://disted.edu.vn.ua - це чудовий навчальний матеріал як для учнів, так і для учителів, але це не ПІДРУЧНИК!!!!
2. Підручники, в гарному розумінні цього слова, будуть тоді, коли:
- безкоштовні підручники замінять монетизацією для батьків. Та й не для усіх. Можна встановити майновий (прибутковий) ценз. Якщо задекларований дохід - мільйонний, гроші на підручники цій родині не потрібні. Хоча...конституція...:-)
- відмінять грифування. Точніше - замінять на "інформуючу" систему. Автор звертається в МОНМС, надає підручник, рецензії, вказує, за якою він програмою, отримує дозвіл на видання з назвою "ПІДРУЧНИК". Повинні бути лише поліграфічні вимоги. Все. Решту вирішать учителі, методисти, батьки, ринок.
Погані підручники не будуть писати - їх просто не видаватимуть, бо не куплять...
Шестопалов Дата: Чт, 28.06.2012, 18:23 | Повідомлення № 312
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (pasichov)
Погані підручники не будуть писати - їх просто не видаватимуть, бо не куплять...

Проста істина, але за 20 років МОН її не засвоїть. Розумні люди пояснюють: в освіті нафти і газу немає - що вкрасти? От і крадуть на виданні аби-яких підручників! Про це писалося-переписалося, говорилося-переговорилося, але "віз і нині там".
pasichov Дата: Чт, 28.06.2012, 18:32 | Повідомлення № 313
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Пилипчук_О_П)
Хибна точка зору. Такі вчителі, як Юрій Якович дуже потерпають через проблему підручника, бо розуміють: якби учні мали класний підручник, то можна було б досягти значно вищого рівня.


Ні, не хибна. Ті підручники, що є, дійсно мені, думаю не тільки, (пробачте, але факт) НЕ ПОТРІБНІ. Рівень у навчанні досягається завдяки аж ніяк не підручнику (ну, якщо й підручнику, то в останню чергу).

Для високого рівня навчальних досягнень учнів потрібно:

1. соціальні передумови
(рівень освіти (не диплома, а ОСВІТИ!!!) визначає майновий та соціальний статус людини) - у нас в країні цього немає. У батьків НЕМАЄ МОТИВІВ забезпечувати гарне навчання дітям, вони самі не вірять у його необхідність;

2. особисті якості учителя (рівень його власної освіти, усвідомлення цілей діяльності, зацікавленість у кінцевому результаті, етс...)
в більшості випадків все у "зародковому" стані, на найнижчому рівні, а головне, що це не УСВІДОМЛЮЄТЬСЯ учителем. Хоча, звичайно, є чимало виключень, але їх число катастрофічно зменшується. Рівень заробітньої плати учителя, як це не дивно, мало на що впливає. У всьому світі вона (учительська зарплатня) =1/2 від промисловості і нижча середньої, правда абсолютні суми там, звичайно, вищі наших, учитель живе там краще ніж тут, але у порівнянні з інженером там "програє" більше. При цьому за кордоном вимоги до учителя значно вищі, ніж у нас. Але якщо учитель там дійсно працює ГАРНО, його зарплата може бути збільшена у рази... Ось у цьому випадку цей чинник ВПЛИВАЄ на навчальні досягнення учнів.

3. матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу.
Обладнання в кабінетах, комп'ютери, мультимедійне обладнання, Інтернет, матеріали, рективи, етс... - значно важливіше, ніж підручник.

Ми намагаємося "перекласти" на погані підручники (а вони дійсно - погані) ВСЕ. Бо розуміємо навчання так:
- учень прийшов на урок. Я йому розказав, те що в підручнику (адже він написаний по програмі!!!). Учень прийшов додому. Вивчив близько до тексту те, що в підручнику. Завтра на уроці "відтарабанив" те. що у підручнику, отримав гарну оцінку. Слава учневі, хвала учителю, КЛАСНИЙ ПІДРУЧНИК!
Написано толково, стисло, запамятати легко... А якщо написано багато і складно, учень не ЗРОЗУМІВ "переказ" учителя, вчити дома не став - усе рівно стільки незрозумілих слів не втримаю у голові - ПОГАНИЙ ПІДРУЧНИК!!!!!

Підручник повинен бути РОЗВИВАЛЬНИМ, повинен спонукати дитину до розвитку, ПОШУКОВОГО та ДОСЛІДНИЦЬКОГО навчання, а не до "отримання компетентностей", хай і базових.

ХЕЛП не розвиває. ХЕЛП підказує, ЯК ВИРІШИТИ КОНКРЕТНУ проблему, тобто отримати ту саму "компетенцію" Але інша ПРОБЛЕМА вирішується шляхом натискання ІНШОЇ кнопки, або цієї ж, але у іншому місці...Все. Ступор.

Хто переходив свого часу з W-98 на XP, чи з XP на "сімку", чи (!) на KDE....не кажу вже про АNDROID...Якщо хоч трішки "тикався" - жертва такого навчання...
Можна себе перевірити :-)
Або коли замінити в фізичній формулі невідому величину на Х, а відомі їх числовими значеннями, учень швидко знаходить Х, а коли лишити, як є - не знаходить... підручник не виннй! Та й учень не дурний... Він просто "компетентний" у розв"язування рівнянь... Хвала учителю математики!!!!!


Відредаговано: pasichov - Чт, 28.06.2012, 18:45
LVV Дата: Пт, 29.06.2012, 11:32 | Повідомлення № 314
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Про підручники... .з калькулятором і секундоміром..
Давайте визначемося, для кого ми пишемо підручники?
Якщо для вчителя - це одна річ, якщо для учня - зовсім інша...

Припускаю, що підручники все-таки пишуться для учня.

Тоді наступне питання: якщо є вчитель, який усе пояснить на уроці, то навіщо підручник?

Може підручник потрібен учневі для закріплення матеріалу на уроці, користуванні під час практичної роботи, або для самостійного вивчення матеріалу підручника вдома?

Тепер поглянемо, яким повинен бути підручник для 5-класника.
Йдеться не про зміст, а про об'єм текстової інформації у підручнику.
Швидкість читання 5-класника (на початку навчального року це ще поки 4-класник) по Українським стандартам становить від 20 до 30 слів за хіилину. Мається на увазі швидкісне (без вдумливості) читання знайомих учневі слів (понять) і речень.
Таким чином, щоб учень реально зміг на уроці (та і вдома теж) скористатись текстами підручника, їхній об'єм повинен становити 200-250 слів на урок (розділ, параграф, тощо...), прочитати які можна хвилин за 10-15. Ну, нехай там іще питання на повторення, практичні завдання, матеріал для додаткового читання, тощо... Можна припустити, що 500 слів цілком прийнятно для текстового об'єму одного уроку.

Питання: Для кого ми пишемо підручники, і як втиснути, 35 годинний курс інформатики для 5 класу у 35 х 500 =17500 слів, тобто у 50-60 сторінок формату підручників Завадського, чи Ривкінда для 9-х класів?
Безбородько Дата: Пт, 29.06.2012, 11:35 | Повідомлення № 315
Тут живе...
Повідомлень: 112
Нагороди: 0
Рейтинг: 4
Quote (pasichov)
Підручник повинен бути РОЗВИВАЛЬНИМ, повинен спонукати дитину до розвитку, ПОШУКОВОГО та ДОСЛІДНИЦЬКОГО навчання, а не до "отримання компетентностей", хай і базових.

На мій погляд такі підручники з"являться тільки тоді, коли вони будуть потрібні суспільству, тобто учням, батькам, вчителям, пітприємцям, владі. Це може стати при умові, що ЗНО буде вимагати від абітуріентів ПОШУКОВОЇ, ДОСЛІДНИЦЬКОЇ та КРЕАТИВНОЇ компетентності, а не засвоєння точне, слово в слово від А до Я, якихось означень, формулювань законів та і тд. і тп.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 21 з 32«1219202122233132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.