Чт, 17.08.2017, 18:17
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 20 з 32«1218192021223132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
inform6 Дата: Пн, 04.06.2012, 09:31 | Повідомлення № 286
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Наука – пізнавальна діяльність людей, основною ціллю якої являється істина, а головним продуктом – знання. Наукова діяльність – дослідження.
Техніка – сукупність знарядь праці (інструментів і машин), призначених для підвищення ефективності людської діяльності. Технічна діяльність – конструювання.


Із вищесказаного можу констатувати, що інформатика - наука, яка має історично-складену основу для дослідження, і посідає чільне місце серед інших, хоча й старіших наук.

Чи є науковою сучасна інформатика? Якщо додоти до неї критерії раціональної науковості , то виявиться, що інформатика задовольняє всім критеріям науковості. Зупинимося на одному з них - існування об'єктивних законів, специфічних для інформатики. Чи є такі закони? Так, є, і відносяться вони до феномену інформації.
1. Будь-який об'єкт може бути джерелом інформації (інформативним об'єктом), якщо число його станів не менше двох.
2. Інформація має конкретну межу подільності (1 біт), на відміну від матерії та енергії.
3. Внутрішня інформація об'єкта потенційно нескінченна, зовнішня інформація (про об'єкт) завжди скінченна.
Крім цих трьох законів, є й інші інформаційні закони (закон збереження інформації, закон необхідної різноманітності та ін.) З ними можна познайомитися в книзі В.Б. Гухман "Філософія інформаційного підходу".
Якщо інформатика набула статусу фундаментальної дисципліни, то і ставлення до неї має бути відповідне, як у школі, так і у ВУЗі.

Істотно і те, що у викладанні інформатики доводиться поєднувати теорію з практикою (в рівній мірі), мати справу з учнями, далеко "просунутими" в практиці спілкування з інформаційною технікою, коли не вчитель учневі, а навпаки, учень вчителю може підказати (розповісти) про найсучасніші методи роботи з цією технікою. До такого повороту у педагогіці важко звикнути, але таке життя в інформаційному суспільстві.


Відредаговано: inform6 - Пн, 04.06.2012, 09:51
Шестопалов Дата: Сб, 23.06.2012, 10:39 | Повідомлення № 287
Видавець посібників
Повідомлень: 1353
Нагороди: 11
Рейтинг: 148
На сайті МОН опублікована довгоочіквана нова програма з інформатики для 5-9 класів. Чи готові ви, шановні вчителі, її виконувати з 2013 року? Чи все в ній подобається і прийнятне? Чи все-таки слід продовжувати роботу над "народною" програмою і "бодаться телёнку с дубом"?

Програму МОН з інформатики для 5-9 класів див:
http://www.mon.gov.ua/index.p....20


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 23.06.2012, 10:40
pasichov Дата: Сб, 23.06.2012, 12:54 | Повідомлення № 288
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Є деякі зміни у порівнянні із "доз"їздівським" варіантом. Не все враховано, що обійяли на зустрічі в МОНМС.
Програма погана. Але має право на існування для базової школи. Нобхідна низка прграм для поглибленого вивчення та організації допрофільної підготовки за різними напрямками.
Готовий працювати за будь-якими програмами. При розумному підході все, що передбачається даною програмою, можна виконати за половину відведених годин (пісимістична оцінка, оптимістична - за третину). Решту часу - на те, що треба. Ніхто не завадить, аби діти справилися із котнрольною за даною програмою.
Проблема лише одна - підручники. Якщо це будуть традиційні "мінімалістичні" хелпи по тим чи іншим пакетам - толку не буде. Але інших у нас ніхто не пише. Якщо намагаються - то виходять просто "немінімалістичні" хелпи... важкі і незрозумілі. Конкурс нічого не вирішить - все, що буде представлене - на один кшталт - хелпи... Переможе "дружба", що за великим рахунком байдуже (хіба що когось вдарить по бізнесу). Немає (на край ІМХО) авторів для (ІМХО) "правильного" підручника. При всій повазі до існуючих авторів та колективів. Їх і не буде (авторів, а отже, і підручників) поки не вдійдемо від "компетентністного" підходу.
Із нас таки зроблять країну "компетентних" полудурків...


Відредаговано: pasichov - Сб, 23.06.2012, 13:12
swetikccc Дата: Сб, 23.06.2012, 14:39 | Повідомлення № 289
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3770
Нагороди: 23
Рейтинг: 336
Quote (pasichov)
Проблема лише одна - підручники. Якщо це будуть традиційні "мінімалістичні" хелпи по тим чи іншим пакетам - толку не буде. Але інших у нас ніхто не пише.

Пане Пасіхов, або напишить , або ..... :)
Більше року чую від вас цю концепцію, пару розділів для народного обговорення вже б написали :)
Я не знаюб як займаються самоосвітою інші, в мене правило таке.
Спочатку теорія, потім практика і знову теорія.
Діткам даю практику
Quote (pasichov)
"мінімалістичні" хелпи
а птоім теорію, база вже є її зрозуміти.
Кількість переходить в якість, і наша задача мінімалізувати оту кількість. :)
Пилипчук_О_П Дата: Сб, 23.06.2012, 14:43 | Повідомлення № 290
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3664
Нагороди: 27
Рейтинг: 294
Quote (pasichov)
Їх і не буде (авторів, а отже, і підручників) поки не вдійдемо від "компетентністного" підходу.

Яким Ви бачите, наприклад, розділ підручника "Створення та опрацювання текстових документів" обсягом 19 годин (саме стільки є у 6-8-9 класах за програмою МОНМС)?
Якщо має бути 19 параграфів, то що в них має бути? Теорія? Скільки треба сторінок, щоб пояснити основні поняття всього розділу? Одна-дві. Даємо вигляд сторінки зі складним макетом і стрілочками вказуємо різні елементи: абзаци, колонтитули, різні способи вставляння малюнка і т.п.
Дати один короткий параграф, а після нього - купу завдань? А їх же треба буде реалізовувати в якомусь конкретному середовищі. Де учень має отримати інформацію, наприклад, як змінити параметри сторінки? Послухати на уроці? Коли тоді працювати на комп'ютері? Чи вчитель має сам підготувати відповідні матеріали під конкретне середовище? Я вчитель, і ця ідея мені не подобається :)

Повторю питання: яким має бути цей розділ у "нормальному" підручнику?

Quote (pasichov)
Проблема лише одна - підручники.

Можна після народної програми зібрати й народний підручник. Ресурс для цього є: http://uk.wikibooks.org/wiki/Головна_сторінка
Розділ "Основи інформатики" практично порожній: http://uk.wikibooks.org/wiki/Основи_інформатики , тому той, хто знає, яким має бути підручник, у виграші (хто перший встав, той і штани взяв :) ).


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Сб, 23.06.2012, 14:43
LVV Дата: Сб, 23.06.2012, 14:50 | Повідомлення № 291
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
В порівнянні із проектом зміни суттєві, але недостатні... бо ІКТ/ОАП-"вінегрет" таки залишився, тільки в ньому більш виразно окреслено ОАП, на вивчення якого відводиться "аж" 13,5% загального часу..
Нажаль, у 5-му класі алгоритмізації НУЛЬ.

Творчий учитель за п'ять років може "цільово вичавити" певну кількість годин. (37 годин за рахунок 15% переозподілу часу, плюс 13 годин резерву)
До того ж, при бажанні, у 7-9 класах 35 годин розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових навчальних проектів можна поєднати саме з тими розділами, які вчитель вважає більш значущими: ОАП, бази даних, тривимірна графіка, тощо... Ніхто не забороняє "компетентісні" завдання оформляти, скажімо у вигляді власноруч створеної програми у середовищі програмування, бази даних за допомогою СУБД, тривимірного проекту у відповідному редакторі тощо... з дотриманням усіх запропонованих програмою семи етапів розв'язування компетентісної задачі.

Наприклад на ОАП, таким чином цілком офіційно!, разом з запланованими в програмі, можна назбирати загалом 37+13+ 35+ 33 = 118 годин, тобто 48% від загальних 245 годин. А це вже цілком пристойно, хоч і доведеться неабияк "поизворачиваться"...

Quote (Шестопалов)
Чи все-таки слід продовжувати роботу над "народною" програмою і "бодаться телёнку с дубом"?

Здається і без публікації МОНМСівської програми було зрозуміло, що створення "народної" програми - це "бодання теляти з дубом". Просто зараз дуб потовстішав. А може й варто "бодатися"..., може ж теля колись теж поміцнішає, стане добрим бичком і виверне з корінням червивий дуб...
filnick Дата: Сб, 23.06.2012, 19:13 | Повідомлення № 292
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Пилипчук_О_П)
Можна після народної програми зібрати й народний підручник.

і повернутися до народної освіти...
inform6 Дата: Нд, 24.06.2012, 00:16 | Повідомлення № 293
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Іронія -це звичний для українців захисний прийом. Тут, на форумі, і власне на цій гілці - зібралися найвизначніші представники Вітчизняної інформатики :? (себе я не маю на увазі)
Кожен різносторонньо розвинена особистість, прекрасний спеціаліст :o :o :o
Всюди у світі схиляються перед такими людьми...

Треба тільки прийняти правильну і головне категоричну позицію, відповівши на питання: а для кого і для чого це роблю???

Якщо за самоціль поставити матеріальну зацікавленість - :* 0
Якщо гру в "Я врятую світ" - :Q 0
Якщо змінити погляд на ситуацію - %) 1

Для початку працювати над своєю особистістю: понурий вчитель з малим достатком не може захопити учнів своїм предметом
Боротися проти системи - не варто витрачати сил.

Але опускати руки - ще гірше.
Якщо Ви будуєте плани на 2-3 роки, то не варто зачіпати питання "Народної програми"
Якщо Ваші плани - майбутнє дітей, то продовжуйте роботу, враховуючи всі недопрацювання попередніх програм.
Якщо Ви мало компетентні в педагогіці чи психології/фізіології, радьтеся зі спеціалістами, обмежуючись тільки теоретико-практичною математикою, алгоритмами, програмуванням, власне інформатикою не вийде створити хорошої прогами, під яку ніхто не підкопається...

Тільки виклавши всі необхідні елементи красивої кольорової поліфонічної гірлянди - скласти електричне коло з послідовним сполученням споживачів. (задача з підтекстом), не варто ремонтувати китайську, не цікаво без поліфонії, не красиво без кольорів...

Я спонукаю не прогинатися під мінливий світ, а розкрити себе у кращій справі - створити програму не для школи, а для дітей. (Реалізація якої може бути і за межами школи) Амонашвілі не заставляє директорів ЗОШ працювати за своєю методикою і програмою, Він створив свою школу, до якої ходять тисячі учнів у всьому світі...

Подивіться уранці в дзеркало, усміхніться, знайдіть для себе правила життя (Білл Гейтс 

Стів Джобс теж мав свої правила http://www.cluber.com.ua/book....zeksona )

Quote
Я был преподавателем в душе, именно поэтому я так сильно ненавидел ту систему ... Я не имел желания и возможности изменить существующую систему. Но я имел знания, чтобы создать свою собственную ... (Р. Кийосаки. Квадрант денежного потока)
sib Дата: Нд, 24.06.2012, 20:19 | Повідомлення № 294
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (inform6)
Гадаєш, викладач дуже вимогливо до тебе ставиться? Зачейкайте із судженнями, доки у тебе з’явиться начальник.

Виправлення: Зачекай, поки станеш начальником сам!
GarryPotter Дата: Нд, 24.06.2012, 21:51 | Повідомлення № 295
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Отже маємо очікуваний фінал епопеї щодо програмою з інформатики.
По-перше, програма не та яку пропонували до з’їзда, на з’їзді і на колегії МОНМС у травні.
По-друге, нічого ні "революційного", ні "еволюційного" вона не принесла - це колишня програма 10-11 класів адаптована для 5-9 класів (по іншому і не повинно було бути, адже зміст навчання не змінився)
По-третє, в деякій частині шкіл її буде досить важко виконати через застарілу матеріальну базу та проблеми з Інтернетом.
gromko Дата: Нд, 24.06.2012, 21:57 | Повідомлення № 296
Лінуксоїд
Повідомлень: 2441
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Безперечно, опублікована програма знаменує певний прогрес у шкільній інформатиці (так само як і наступні "Сходинки"). Ефективність цієї програми в реалізації поставлених у ній та у Державному стандарті цілей покаже лише час. Зв своєї сторони, в наступному навчальному році я спробую апробувати її в реальній роботі починаючи з 5-ого класу.
pasichov Дата: Вт, 26.06.2012, 12:05 | Повідомлення № 297
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (swetikccc)
Пане Пасіхов, або напишить , або .....
Більше року чую від вас цю концепцію, пару розділів для народного обговорення вже б написали


"Не простая это работа -
Из болота тянуть бегемота..."

Це у нас так повелося - кожен вважає себе гідним авторства підручника. Ось і пишуть... ось і маємо.
Я не спроможний написати гарний підручник. Ось тому і не пишу. Але я РОЗУМІЮ, який підручник,я (як УЧИТЕЛЬ) хочу мати.
Переконаний, більшість наших"штатних авторів" повинні спочатку ЗРОЗУМІТИ, який піідручник потрібен, а вже потім (якщо зможуть!) його писати...Поки що все навпаки...їсти хочеться, ніколи задумуватися...

Додано (26.06.2012, 00:08)
---------------------------------------------
Quote (GarryPotter)
По-перше, програма не та яку пропонували до з’їзда, на з’їзді і на колегії МОНМС у травні.


Не та, що на з"їзді - і це позитив. Не зовсім та, що обіцяла робоча група на нараді напередодні колегії - на жаль. Але саме цє програму затвердили - це вже даність.
За великим рахунком за змістом - жити можна. Протест викликають методолгічні основи, зокрема компетентностний підхід. Саме він, на жаль, вимагатиме від учителя акценти розставляти не так, як справедливо пропонує (див.вище) LVV, а так, як цей "дибілізуючий" учня підхід вимагає....

Додано (26.06.2012, 11:05)
---------------------------------------------

Quote (sib)
Виправлення: Зачекай, поки станеш начальником сам!

Станеш...і ...зміниш позицію на "начальницьку". "Точка зрения зависит от места сидения..." Інакше - знімуть :-)


Відредаговано: pasichov - Вт, 26.06.2012, 11:40
Ktara Дата: Вт, 26.06.2012, 12:56 | Повідомлення № 298
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3865
Нагороди: 36
Рейтинг: 275
pasichov, я разделяю Ваше мнение по поводу учебника. Я тоже такой хочу :) Но понимаю, что я такой учебник никогда не дождусь. Проще выпустить хелп по ПО и обновлять его периодически, так как будет устаревать. А другой учебник будет экономически невыгоден :)
Безбородько Дата: Вт, 26.06.2012, 20:02 | Повідомлення № 299
Тут живе...
Повідомлень: 112
Нагороди: 0
Рейтинг: 4
Quote (Bandalak)
На вибдизайні вивчати "ручне" створення вебсторінок, вебпрограмування,

Повністю згоден з Вами. Але діюча програма передбачає саме автоматизоване створення веб-сторінок (веб-сайтів).
Я пішов шляхом "ручного" створення веб-сторінок. З"ясувалося, що в деяких учнів є власні сайти, які розроблені в "автоматичному" режимі (Ucoz і тд.).
Як вони опиралися "ручному". В даному випадку, я цим учням дав завдання на створення веб-сайту за моєю схемою.
Дійсно, необхідно розвивати в учнів логічне та творче мислення, ставити їх в нестандартні ситуації, а це можливе тоді, коли вчителя не "зв"язує" чітке і безкомпромісне виконання розроблених навчальних програм.
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 27.06.2012, 03:27 | Повідомлення № 300
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3664
Нагороди: 27
Рейтинг: 294
Quote (GarryPotter)
адже зміст навчання не змінився

Це турбує. "Оригінальничати" не буду: тривимірна графіка давно проситься до школи. Стукає у всі двері - відкриють? Напевно, знайдуться ще досить актуальні речі, на які слід звернути увагу тим, хто формує зміст освіти.
Quote (pasichov)
"Не простая это работа - Из болота тянуть бегемота..."

Так отож! B)
Quote (pasichov)
Я не спроможний написати гарний підручник.

А Ви пробували? Не можна робити такі песимістичні висновки лише на основі міркувань. Має бути досвід.
Quote (pasichov)
більшість наших"штатних авторів" повинні спочатку ЗРОЗУМІТИ, який піідручник потрібен, а вже потім (якщо зможуть!) його писати...

Вони так і роблять! Задумались, зрозуміли.... Як зрозуміли - так і написали. Мій земляк сказав: "маємо те, що маємо!".
Quote (pasichov)
компетентностний підхід. Саме він, на жаль, вимагатиме від учителя акценти розставляти не так,

Хто це може перевірити? Саме на рівні вчителя. Нормальний вчитель всі акценти розставить так, як треба :)

Додано (27.06.2012, 02:27)
---------------------------------------------

Quote (Ktara)
Проще выпустить хелп по ПО и обновлять его периодически

Та не простіше! Люди взялись за роботу і якось її виконали. А ті, хто "мріє" про гарний підручник, чомусь навіть не хочуть відповісти на моє повідомлення №290! :'(

Бездумно критикувати легко, а чітко сформулювати претензії - проблема!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 20 з 32«1218192021223132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.