Нд, 22.10.2017, 14:56
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 18 з 32«1216171819203132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:06
salal Дата: Пт, 25.05.2012, 19:42 | Повідомлення № 256
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (LVV)
Пасихов, вон пробивает альтернативно-компромисный вариант... будем надеяться, что всё у него получится...

Не уверен, что программа Пасихова будет оптимальной.
Необходим научный эксперимент проведенный по всем правилам, охватывающий школы города и села. Далее нужен глубокий анализ разных специалистов: ученых-теоретиков, педагогов, психологов, медиков...
После анализа нужна корректировка программы и после этого - ее внедрение. Вот тогда и будет ясно кто прав: Морзе или Пасихов, а может Шестопалов, а может оптимальным станет совсем другой вариант. Но это в наших условиях не реально. Наука в Украине в застое.

Додано (25.05.2012, 18:42)
---------------------------------------------

Quote (LVV)
А еще есть многолетний опыт работы учителей в школах, которіе не из министерских кабинетов и научных лабораторий, а изо дня в день общаются с детьми лицом к лицу. Кто может дать более ценные рекомендации чем они???

Аналогичной программы с 5 по 9-й класс еще не было. И необходимого опыта нету.
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 25.05.2012, 20:10 | Повідомлення № 257
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (LVV)
Если уж отходить от "совка", так следует и от учебных программ отказаться. Ведь они, по большому счету, не нужны думающему учителю.

Не всі навчалися в інститутах однаково ефективно, не всім однаково цікаво займатися самоосвітою. Для основної маси вчителів програма життєво необхідна, для найактивніших - просто потрібна, щоб не витрачати часу на складання своєї. Особливо, якщо допускає варативність, а отже творчість вчителя. Паралель з вибором програмного забезпечення - невдала.

Quote (LVV)
где всё исключительно ясно и по разделам определено: что должен знать ученик... что должен уметь...

Ці розділи програми носять декларативний, утопічний характер. Інакше, якщо хоча б один учень чогось переліченого не знає чи не вміє, вчителя карали б за невиконання програми. А так придумали 12-бальну шкалу - і нормально: в класі можуть бути трохи менше ніж всі трієчникти, а програма виконана.

Quote (LVV)
В программах нельзя тематику разделов привязывать к конкретному ПО, темы должны быть более-менее универсальными. Но вместе с тем должны присутствовать рекомендации, на каком ПО эти темы лучше изучать, не исключая, разумеется возможномти выбора любого другого софта

Цілком згоден: текст програми має бути універсальним, а в кінці - таблиця, де до кожної теми наведено декілька варіантів програмних засобів.

Quote (salal)
Наука в Украине в застое.

Це якраз є сигналом: якщо ще й ентузіасти складуть руки, то настане повний ступор.

Quote (salal)
Аналогичной программы с 5 по 9-й класс еще не было. И необходимого опыта нету.

Не було у інваріантній частині навчальних планів. Але у багатьох школах предмет викладався то з 2, то з 5 класів, причому, не один рік. Розроблялись програми, методики, писались підручники. Ігнорувати це може тільки той, кому потрібно терміново освоїти солідну суму бюджетних коштів, а на базі попередніх напрацювань проект виходить занадто дешевим...

Quote (salal)
Один из них отдает предпочтение программированию, другой трехмерной графике и так далее.

ОФФТОП: :) Дякую, що згадали про 3D. Проблема модернізації змісту освіти справді складна... Вважаю, перший етап впровадження цієї важливої технології до шкільного предмету "Інформатика" пройшов успішно: досить багато компетентних людей звернули на це увагу. Для теперішніх 9-11 класів є схвалена МОНМС програма з відповідним варіативним розділом. Працюватимемо далі.
Шестопалов Дата: Пт, 25.05.2012, 20:16 | Повідомлення № 258
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Извините, коллеги! Попробую и я свои 5 копеек вставить.
1). Есть веские основания предполагать, что доработанная программа Морзе будет опубликована на следующей неделе.
2). Альтернативная программа Пасихова (Желаю ей успеха!) "природничо-наукового напрямку" и будет иметь узкое применение.
3). "Народная" программа, к созданию которой призывает Василий Ластовецкий, может иметь успех ввиду своей универсальности.
4). "Научный експеримент" для 2-9 классов ведётся уже десяток лет, отлажены все необходимые средства обучения информатике.
И наконец, предложение:
Коллеги! Подключайтесь к созданию "народной" программы хотя бы в качестве рецензентов. Чем больше конструктивных "ругателей" будет у нашей программы, тем жизнеспособнее она будет.


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 25.05.2012, 20:29
salal Дата: Пт, 25.05.2012, 20:31 | Повідомлення № 259
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Як, на Ваш погляд, бути вчителям інформатики тих шкіл І-ІІ ст., в яких немає комп'ютерних класів? У нас в районі лише в одній такій школі є клас. А що стосується Інтернету, то він у більшості сільських шкіл відсутній зовсім, а в деяких є, але дуже повільний - для занять не годиться.
Чи не зарано переносити інформатику в середні класи? Особисто я не уявляю, як можна викладати інформатику в таких умовах.

Додано (25.05.2012, 19:31)
---------------------------------------------

Quote (Пилипчук_О_П)
Не було у інваріантній частині навчальних планів. Але у багатьох школах предмет викладався то з 2, то з 5 класів, причому, не один рік.

Це зовсім не означає, що дане питання вивчене і оптимізоване. Якби там не було, вчителі-практики масово не займаються науковими дослідженнями, аналізом та коригуванням програм. Якщо хто займається, обізвіться та поділіться результатами своєї наукової діяльності.
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 25.05.2012, 21:57 | Повідомлення № 260
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (salal)
Чи не зарано переносити інформатику в середні класи?

Схоже, це питання вже вирішене... А щодо матеріального забезпечення виходить, як завжди :'(
А щодо роботи над програмами досвід теж є. Колектив вчителів-практиків під керуванням Шестопалова Є.А. розробив лінійку програм від 2 до 11 класу для різних варіантів вивчення інформатики. Всі випробувані в навчальному процесі, схвалені МОНМС. А є ще ж інші колективи. Я не закликаю цей досвід переносити напряму, але й відмовлятися вяд нього повністю - нерозумно.
salal Дата: Пт, 25.05.2012, 22:35 | Повідомлення № 261
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Є також чисто технічні проблеми, від яких автори програм мають звичку відмахуватися.
Наприклад, як Ви бачите викладання ІКТ в 5 або 6 класі, коли роботі за ПК за санітарними нормами можна виділяти не більше 15 хв.?
Чи може бути таке викладання ефективним?
Виникає також проблема поділу класів на групи. В середніх класах немає поділу на групи з інших предметів. Якщо в школі більше одного класу в паралелі, то розвести всі групи з 5 по 9 класи по перших і останніх уроках - тижня не вистачить. Був би предмет-напарник, який також допускав поділ на групи при 16 учнях у класі - було б зручно. А так - проблема.


Відредаговано: salal - Пт, 25.05.2012, 22:50
inform6 Дата: Пт, 25.05.2012, 22:58 | Повідомлення № 262
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote
Пилипчук_О_П, Не було у інваріантній частині навчальних планів. Але у багатьох школах предмет викладався то з 2, то з 5 класів, причому, не один рік. Розроблялись програми, методики, писались підручники. Ігнорувати це може тільки той, кому потрібно терміново освоїти солідну суму бюджетних коштів, а на базі попередніх напрацювань проект виходить занадто дешевим...
Я зі своїм директором веду про це бесіду і "як об стіну головою"... На мої слова, що без інформатики тепер нашим дітям складно - він мені вказує, "коли ще та інформатика буде у інваріантній складовій!!!, тоді будемо говорити". Допоможіть знайти вагомі аргументи, бо в мене аврал!!!І це не сільська школа, а ЗОШ в обласному центрі!!!!!

Додано (25.05.2012, 21:55)
---------------------------------------------
salal,

Quote
А як Ви бачите викладання ІКТ в 5 або 6 класі, коли роботі за ПК за санітарними нормами можна виділяти не більше 15 хв.
Чи може бути таке викладання ефективним?


15 хв - для початкових класів. За 20 хв. можливе. Якщо замість - дозволити сидіти в інеті - підготуватись до уроку...(що собі теж дозволяють)

Додано (25.05.2012, 21:58)
---------------------------------------------

Quote
Був би предмет-напарник, який також допускав поділ на групи при 16 учнях у класі - було б зручно. А так - проблема.
Спробуйте бити на трудове, там завжди поділяють клас на дівчат і хлопців, не обов'язково їм йти на урок праці (технології) одночасно, можна змішати інф.хл.-трудове д., інф.д. -тр.хл.
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 25.05.2012, 23:55 | Повідомлення № 263
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (salal)
Є також чисто технічні проблеми

Quote (salal)
Виникає також проблема поділу класів на групи.

Проблем, звичайно, є багато, як і в будь-якій іншій справі. По мірі виникнення їх доведеться розв'язувати. Щось - вчителям, щось - завучам, щось - директорам. Це ж їхня робота.

Quote (inform6)
На мої слова, що без інформатики тепер нашим дітям складно - він мені вказує, "коли ще та інформатика буде у інваріантній складовій!

Напевно, у Вас реалізуються профілі, безпосередньо не пов'язані з інформатикою. У місті для учнів якраз це не така проблема, як у селі.
inform6 Дата: Сб, 26.05.2012, 01:28 | Повідомлення № 264
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0


Дивитися ПО, можна вдосконалити

Можна користуватися тим, що є , а на розгляд учнів показати все можливе. (В автошколах чомусь теж не всі на іномарках автоматичних вчаться їздити, а на "жигуликах" , а як саме - потім видно з ситуації на дорогах).

При чому: закладати "все" у підручники - не треба (готуючись до уроку, можна підлаштуватися до будь-яких новацій), а з наповненням підручників треба бути обережним, щоб через невеликий проміжок часу вони не вважалися як застарілими: підручник - класика, задає тон. І якісний підручник з інформатики має бути продуманим. Хай містить більше схематичного матеріалу, задач, а детального ходу користування ПЗ - не потрібно.

Додано (26.05.2012, 00:28)
---------------------------------------------
призначення предмета - частково Розвивальна інформатика Ідеологія предмета


Відредаговано: inform6 - Сб, 26.05.2012, 01:30
NataliyG Дата: Пн, 28.05.2012, 12:58 | Повідомлення № 265
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (pasichov)
Тому вона повинна мати уявлення, про те, як набирають текст, і вміти його набирати (хай не 250 зн/хв, повільніше, але вміти - для цього 2-3 години вистачить), і повинна мати уяву про алгоритміку, виконавців, програмування (хай пірамідальне сортування не напише, але вибором... для цього годин треба В РАЗИ БІЛЬШЕ)

Згодна ми не повинні в ніякому разі виробляти швидкість друку це ні для чого, але сьогодні школа взагалі не вчить учнів правильно вводити інформацію, не приділяється увага правильній поставі під час введення інформації, грамотності введення і сліпий метод набору може бути альтернативою цього! Якщо я не дивлюся на клавіатуру (навіть якщо я друкую повільно) я не горблюся, а те що я дивлюся на монітор допомагає мені виправити помилки в процесі введення інформації. Саме тому потрібно значно більше годин. Усі в майбутньому будуть спілкуватися на форумах і вести свої блоги, а писити від руку (багато писати будуть одиниці), а скільки часу в школі приділяється грамотному і каліграфічному письму!
pasichov Дата: Пн, 28.05.2012, 14:33 | Повідомлення № 266
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (NataliyG)
Згодна ми не повинні в ніякому разі виробляти швидкість друку це ні для чого, але сьогодні школа взагалі не вчить учнів правильно вводити інформацію, не приділяється увага правильній поставі під час введення інформації, грамотності введення і сліпий метод набору може бути альтернативою цього! Якщо я не дивлюся на клавіатуру (навіть якщо я друкую повільно) я не горблюся, а те що я дивлюся на монітор допомагає мені виправити помилки в процесі введення інформації. Саме тому потрібно значно більше годин. Усі в майбутньому будуть спілкуватися на форумах і вести свої блоги, а писити від руку (багато писати будуть одиниці), а скільки часу в школі приділяється грамотному і каліграфічному письму!

Згадується старий анекдот часів перебудови:
-На завод "Червоний Комсомолець" прийшов влаштовуватися програміст. Йому запропонували написати заяву власноруч - як по закону Він сказав, що йому незручно писати від руки - все робить на компі. Його на роботу не взяли - кому потрібен працівник, що не може писати...
Пройшло 10 років. В ювелірну крамницю десь там у Нью-Йорку заходить покупець, вибирає прикрас на $10000000. Продавці дивляться із повагою. Розраховуватися зібрався "налом", зателефонував охороні, щоб принесла кейс з грішми. "То може випишете чек? Так буде простіше!" - каже адміністратор..." О, якби писати мені було простіше, я б досі працював би на заводі "Червоний Комсомолець"..." каже покупець.
Я про те, що все, що ви пишете, правильно. Але пріоритети...


Відредаговано: pasichov - Пн, 28.05.2012, 14:35
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 29.05.2012, 13:28 | Повідомлення № 267
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Quote (NataliyG)
а писити від руку

Це описка чи прийом, щоб привернути увагу до проблеми набору тексту? :)
NataliyG Дата: Ср, 30.05.2012, 13:21 | Повідомлення № 268
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (pasichov)
Я про те, що все, що ви пишете, правильно. Але пріоритети...

Ви хочете сказати, що наша українська школа до цього не готова?!
Я не вважаю, що то треб натрудженою працею, все кидати і вчити учнів тільки сліпому методу набору. Наприклад на вивчення теми текстовий редактор виділяти більше часу, і паралельно вивчати сліпий метод, ну от наприклад в такому плані...
Quote (Пилипчук_О_П)
Це описка чи прийом, щоб привернути увагу до проблеми набору тексту?

Дуже дякую, що помітили, я холерик і дуже багато завжди роблю помилок, це така в мене проблема. Коли я ще не друкувала сліпим методом мусила перечитувати бо соромно, от тепер з грамотністю трохи краще, але інколи коли спішу то щось таке проскакує.
Ktara Дата: Ср, 30.05.2012, 13:28 | Повідомлення № 269
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Я не считаю что всех надо учить слепому методу набору. Я знаю лично человека, которые не владея этим методом, печатает очень быстро и без ошибок. Я училась печатать еще на курсах машинисток. И как сейчас помню закрытую чехлом машинку и руки, которые набирают текст под диктовку. мы говорим о том, что у всех будут блоги и т.д., так вот для меня было бы приоритетом, чтобы в этих блогах был текст на одном языке, без суржика, без ненормативной лексики. Чем чаще будут набирать текст - тем выше будет скорость набора. Я понимаю что это дополнительные часы, но возмущаясь, что детям навешивают лишние предметы, мы тут же вешаем им еще один, аргументируя, что там им нужно :) Кто хочет, кому это надо - научится. С нашей помощью или нет :)
skif Дата: Ср, 30.05.2012, 23:28 | Повідомлення № 270
Прописаний назавжди
Повідомлень: 362
Нагороди: 2
Рейтинг: 32
Quote (NataliyG)
Усі в майбутньому будуть спілкуватися на форумах і вести свої блоги,

все ж краще живе спілкування)
в питаннях "саджання" молодших школярів за комп'ютер, маю досить консервативні погляди. Крім того, що і так діти вже пропали із стадіонів, спортивних майданчиків, їх ще будуть вчити писати блоги, спілкуватись з машинами... Дітям треба нормальне здорове дитинство, а не прибор для набуття сколіозу, ком. залежності і втрати здоров'я вже у молодому віці....
Прошу вибачення за відхилення від дискусії, просто хотів висловити свою *IMHO*
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 18 з 32«1216171819203132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.