Пн, 11.12.2017, 16:57
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 10 з 32«12891011123132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Народна програма
Чи потрібно розділяти шкільний курс інформатики на два предмети: ІКТ та ОАП ?
1.так[ 47 ][71.21%]
2.ні[ 19 ][28.79%]
Усього відповідей: 66
LVV Дата: Сб, 05.05.2012, 16:41 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Ось чийсь коментар до статті: http://osvita.ua/school/school_today/29150/


Що можна додати? Зробіть опитування серед школярів, хто хотів би вивчати алгоритмізацію і програмування, де доведеться рішати різноманітні завдання математичноо характеру, створювати власні програми.. Навряд чи набереться 10% школярів. Але хіба це привід відмовлятись від предмету ОАП (основи алгоритмізації і програмування)? Тоді доведеться і від фізики, хімії, математики відмовитись...
Нам потрібно чітко і чесно відповісти собі на два питання: "чи потрібно в школі розвивати у учнів алгоритмичне мислення" і "чи потрібні країні програмісти".
Якщо "так", "так", то потрібен новий предмет ОАП з кількістю годин не меньшою, ніж у ІКТ.
Якщо "так", "ні", то все одно потрібен новий предмет Моделювання і алгоритмізація, з кількістю годин 1/4 від ІКТ
Якщо "ні", "ні", то у нас є "прекрасні" програми з ІКТ Н.Морзе.
Якщо "ні", "так", то купуємо ІТ-спеціалістів за кордоном, бо своїх навряд чи підготуємо.

Цитата Шестопалов
Уважаемый Юрий Яовлевич! Меня интересует и волнует(!) судьба вашей программы. Почему бы вам не подать её на получения грифа хотя бы "Схвалено"?

Поддерживаю.
И еще предлагаю не оставить без внимания предложение:.
Цитата Вчитель-з-Києва
А может отказаться от веры в "доброго барина (бариню)", выдавить из себя холопа и создать свою народную программу?! Тем более, что не только среди учителей, но и среди учёных есть противники программы Морзе. Слабо!?


С чего начнём, коллеги???


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:06
pasichov Дата: Пт, 18.05.2012, 07:51 | Повідомлення № 136
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Вся ця дискусія схожа на нав"язливе бажання всіх її учасників зреалізувати тезу із старого одеського анекдота "А поговорить?". Та й учасників всього 1,2,3...

Я розмістив проект програми на форумі, багатьом розсилав листами, наголошуючи, що список авторів відкритий, а програма має реальний шанс бути прийнятою. Коструктивні пропозиції (не побажання типу "А давайте 2 предмети..." які в даних умовах НЕРЕАЛЬНІ) були ...лише в одному випадку. Все враховано.
Це так, крик душі.
Час спливає.
Віддаю що є.
А там... життя покаже.
ЗАВАНТАЖИТИ ОСТАТОЧНИЙ ВАРІАНТ


Відредаговано: pasichov - Пт, 18.05.2012, 09:01
sib Дата: Пт, 18.05.2012, 08:00 | Повідомлення № 137
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (Пилипчук_О_П)
Підручник, який не відповідає жодній програмі - це буде нове слово у методиці викладання.

А сьогоднішні підручники - відповідають? і ЇХ вистачає.
Процес створення підручника - справа не одного дня, тим паче основна частина матеріалу спільна для різних варіантів програм.
LVV Дата: Пт, 18.05.2012, 09:22 | Повідомлення № 138
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (Пилипчук_О_П)
вчитель зможе свідомо прийняти рішення щодо мови і середовища. При розробці ж програми це питання зовсім не суттєве...

Погоджуюсь на 100%.
Але вважаю, що основним чинником вибору мови програмування в школі є досвід і уподобання вчителя інформатики. Тому і конкретизувати в програмах середовище виконавця для курсу ОАП немає сенсу.
Неможливо Глинського відмовити від впровадження VB, чи мене від С++ (хоч і вважаю себе новачком :)), чи будь кого іншого від будь якого іншого середовища програмування, тому що кожен вчитель витратив купу власного часу, нервів, сил і методичних прийомів саме на впровадження уподобаного середовища.
Переконайте мене, що Delphi, скажімо, доцільніше вивчати в школі... коли в мене гори літератури, роздруківок, методичних наробок, безліч тестів, власний сайт з дистанційного навчання, і таке інше... спрямованих на вивчення С++ ...
Це ж які аргументи повинні бути, щоб відвернути вчителя від його уподобань, підкріплених кропіткою багаторічною працею?

Додано (18.05.2012, 09:22)
---------------------------------------------
Quote (pasichov)
Я розмістив проект програми на форумі, багатьом розсилав листами, наголошуючи, що список авторів відкритий, а програма має реальний шанс бути прийнятою. Коструктивні пропозиції (не побажання типу "А давайте 2 предмети..." які в даних умовах НЕРЕАЛЬНІ) були ...лише в одному випадку. Все враховано. Це так, крик душі. Час спливає. Віддаю що є. А там... життя покаже.

Власне мені пропозицій на E-mail не було. А на зауваження http://informatic.org.ua/forum/90-1767-5#60036 стосовно невідповідності задекларованих у записці 20% резерву з реальними 14-15% в кінцевому варіанті лише замінено 20 на 15 замість того щоб якось викроїти додатково 5% резерву..
Так само проігнорована і пропозиція додати до пояснювальної записки можливість учителю перерозподіляти час між обов’язковими темами що могло б компенсувати хоча б оті примарні 5%
Вибачте Юрію Яковичу, але не маючи позитивноъ реакції навіть на ці пропозиції, як можна було сподіватись, що автори програм погодяться, скажімо, перерозподілити час на вивчення запропонованих ними тем, не кажучи вже про вилучення чи додавання певних тем курсу...
З огляду на це мабуть і не було інших суттєвих пропозицій.
Суттєвим плюсом в порівнянні з першим варіантом вважаю відмова від конкретних виконавців алгоритму.
Взагалі програма Гуржія-Пасіхова-Бикова набагато краща у всіх відношеннях в порівнянні з програмою МОНМС. Тому, власне, я підтримую її такою, якою вона є, адже суттєвіших змін годі чекати, а реальної можливості прийняти щось інше немає.


Відредаговано: LVV - Пт, 18.05.2012, 09:57
pasichov Дата: Пт, 18.05.2012, 10:30 | Повідомлення № 139
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (LVV)
А на зауваження http://informatic.org.ua/forum/90-1767-5#60036 стосовно невідповідності задекларованих у записці 20% резерву з реальними 14-15% в кінцевому варіанті лише замінено 20 на 15 замість того щоб якось викроїти додатково 5% резерву..
Так само проігнорована і пропозиція додати до пояснювальної записки можливість учителю перерозподіляти час між обов’язковими темами що могло б компенсувати хоча б оті примарні 5%
Вибачте Юрію Яковичу, але не маючи позитивноъ реакції навіть на ці пропозиції, як можна було сподіватись, що автори програм погодяться, скажімо, перерозподілити час на вивчення запропонованих ними тем, не кажучи вже про вилучення чи додавання певних тем курсу...
З огляду на це мабуть і не було інших суттєвих пропозицій.
Суттєвим плюсом в порівнянні з першим варіантом вважаю відмова від конкретних виконавців алгоритму.
Взагалі програма Гуржія-Пасіхова-Бикова набагато краща у всіх відношеннях в порівнянні з програмою МОНМС. Тому, власне, я підтримую її такою, якою вона є, адже суттєвіших змін годі чекати, а реальної можливості прийняти щось інше немає.

1. Ви постійно на форумі, обізнані краще за інших, писати не було потреби. Ваші зауваження слушні, але, на жаль, НЕ ВДАЛОСЯ "нашкрабати" задекларованих на момент формування концепції 20% резерву. Тоді суттєво страждала умова "відповідністиь стандарту" - довелося обмежитися 15%.
2. Переролзподіл часу... важко "встромити", бо або резерв в 15% або перерозподіл в межах 15%....ПОТРІБНО ВАМ БУЛО БУТИ ПРИСУТНІМ 3.05 в МОН - почули б.... До речі, на цю вкрай важливу зустріч із "кооптованих" учителів не прибув НІХТО... крім мене, зі зірваним голосом...
2. Розділи ОАП перерроблені суттєво завдяки В.І.Мельнику та іншим.
Вважаю - "пройде номер" - буде дуже добре... Надії є виликі, і не лише у мене.

Протягом дня періодично буду за посиланням ОБГОВОРЕННЯ ПРОГРАМИ


Відредаговано: pasichov - Пт, 18.05.2012, 10:49
Шестопалов Дата: Пт, 18.05.2012, 10:56 | Повідомлення № 140
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (pasichov)
Вся ця дискусія схожа на нав"язливе бажання всіх її учасників зреалізувати тезу із старого одеського анекдота "А поговорить?". Та й учасників всього 1,2,3...

БОЛЯЧЕ, коли форуми, блоги, Інтернет-сторінки, інтерв’ю вчителів і науковців зневажливо називають "парканами", зводячи їхні міркування до рівня непристойностей.
http://osvita.ua/opinion/29466/
swetikccc Дата: Пт, 18.05.2012, 12:22 | Повідомлення № 141
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Візьмемо нормальні книги наприклад Герберта Шилдта, де ви в них бачили концепцію яку проповідує пан Глинський.
створення кнопочок під виглядом ООП.
З мовою і алгоритмізацією знайомляться де?....
В консолі, а потім все інше :)
inform6 Дата: Пт, 18.05.2012, 13:54 | Повідомлення № 142
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote
Програма курсу
ІНФОРМАТИКА
5 - 9 класи
загальноосвітніх навчальних закладів
з поглибленим вивченням окремих предметів
За редакцією академіків НАПН України А. М. Гуржія і В.Ю. Бикова
Вступ
Ця програма розроблена відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392. Вона розрахована на учнів, які не вивчали інформатику в початковій школі.


Я розумію, що вчителі інформатики з великим досвідом роботи не цікавляться початковою школою, але хіба не можна скласти програму так, щоб те, що вивчають у 2-4 класах - було б підготовчою роботою до того, що вивчатиметься в 5-7, 8-9, 10-11, ВНЗ. Нова програма має бути надзвичайно гнучкою і передбачити зміни в майбутньому, хіба не ясно, що вже через2-3 роки підхід до вивчення інформатики буде суттєво відрізнятися від сьогоднішнього. Тому мене радує, що форумчани звертають увагу на індивідуальний підхід до учня при складанні програми.

Додано (18.05.2012, 13:54)
---------------------------------------------


Ідею з підручником підтримую повністю...

У мене є така мрія: взяти на навчання другокласників, яких довести до 11 класу. Після чого побачити результат своєї роботи. Хай кожен з них, ким би не був по професії , але був би свідомою, освіченою людиною, яка не хапається за соломинку у житті, як я, а впевнено крокує далі, добре орієнтується в інформаційному просторі, за допомогою ІТ полегшує собі життя. Бо і лікар, і учитель, прибиральник і шахтар в майбутньому не буде робити все власними рукми, мозолями, а із розумінням використовуватиме для цього передові технології. І ніхто не зможе сказати, що українець - не є хорошим спеціалістом, назвати затурканим.

У наших руках є можливість створити програму, яка не підлаштовуватиметься під наявність комп"ютерів, підручників, а школи треба підлаштовувати під сучасного учня. Хай програма буде такою, щоб і у місті, і в селі вчитель міг її реалізувати. Хай олімпіади складають за цією програмою. Вона має бути проривом.


Відредаговано: inform6 - Пт, 18.05.2012, 13:39
GarryPotter Дата: Пт, 18.05.2012, 14:06 | Повідомлення № 143
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (pasichov)
Віддаю що є.
А там... життя покаже.
ЗАВАНТАЖИТИ ОСТАТОЧНИЙ ВАРІАНТ

Підтримую цей варіант, практично нічого не змінилося з того, що ми бачили - http://informatic.org.ua/forum/90-1383-31 http://informatic.org.ua/_fr/13/_Z.docx (це був матеріал Громка), змінилися лише декілька назв.
Отже, що маємо:
Пояснювальна записка - Руденко, Лапінський та Пасіхов
Зміст навчального матеріалу і передбачувані результати навчання - Громко переробив на основі варіанту Руденка та Лапінського
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів - Пасіхов
inform6 Дата: Пт, 18.05.2012, 14:08 | Повідомлення № 144
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Компоненти програми:
пояснювальна записка:
призначення предмета,
провідна функція,
мета (освітня, виховна, розвивальна, емоційно-ціннісна),
структура предмета,
форми і методи навчанння,
форми і методи контролю успішності (пропоную взагалі не виставляти оцінок, а просто визнавати рівень досягнень: В,Д, С, і не дай Бог Н, це було б гуманно і не викликало б відразу до вивчення курсу, атестат не зламається, якщо в ньому стоятиме буква, а не число балів; ще пропоную не задавати обов'язкових д/з, а тільки творчі чи у вигляді групових проектів)
тематичний виклад змісту,
список літератури

і все це у двох варіантах: надрукованому/електронному та у вигляді програмного методичного забезпечення, в якому можна кожен рік вносити правки (наприклад на методичному об'єднанні)

Якщо програма не буде дублювати всі попередні, її можуть визнати.
pasichov Дата: Пт, 18.05.2012, 14:17 | Повідомлення № 145
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (GarryPotter)
Підтримую цей варіант, практично нічого не змінилося з того, що ми бачили - http://informatic.org.ua/forum/90-1383-31 http://informatic.org.ua/_fr/13/_Z.docx (це був матеріал Громка), змінилися лише декілька назв.
Отже, що маємо:
Пояснювальна записка - Руденко, Лапінський та Пасіхов
Зміст навчального матеріалу і передбачувані результати навчання - Громко переробив на основі варіанту Руденка та Лапінського
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів - Пасіхов

Не варто шукати "героїв" (чи винних). Далеко не все так. Прізвища всіх працюючих над програмою названо вірно, де хто що робив - сказати зараз неможливо - спільна праця. Слід додати ще Мельника В.І.


Відредаговано: pasichov - Пт, 18.05.2012, 14:29
inform6 Дата: Пт, 18.05.2012, 14:18 | Повідомлення № 146
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Програма має бути ненав'язлива, зорієнтована не на середнього учня, а на рівень здобуття теоретичних знань, практичних умінь і навичок та отримання від цього задоволення, відчути успіх ( незалежно від того, який рівень подолає, але ввірити бажання долати нові перешкоди)

Quote
бути готовим до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства, стати в майбутньому не лише повноцінним членом такого суспільства, а й його творцем;
:o :o :o

Quote
- перший рівень – ознайомлення з базовими поняттями інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій, формування комп’ютерної грамотності та первинних навичок інформаційної культури учнів (цей рівень реалізується у 5-7 класах);
- перенести у 2-4

Quote
Пропонована програма не обмежує використання певних операційних систем та програмних чи апаратних платформ. Робота учнів може бути організована в середовищі як пропрієтарних операційних систем, так і створених на основі ліцензій вільного поширення, з використанням як пропрієтарних, так і вільно поширюваних програмних засобів.
:o :o :o


Відредаговано: inform6 - Пт, 18.05.2012, 14:25
pasichov Дата: Пт, 18.05.2012, 14:27 | Повідомлення № 147
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (inform6)
перенести у 2-4

Нагадаю, ця прграма діятиме 3 роки, поки в 5-й приходитимуть ті, що не вивчали в 2-4 (читайте пояснювальну записку).
Надалі треба не прогавити момент і внести відповідні зміні, в першу чергу у змістовну частину.


Відредаговано: pasichov - Пт, 18.05.2012, 14:30
inform6 Дата: Пт, 18.05.2012, 14:29 | Повідомлення № 148
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Як варіант - на три роки, я з Вами солідарний, але я пропоную Ваш підхід для створення народної програми. Бо три роки йтимуть не лише для учнів 5-9 класів...
pasichov Дата: Пт, 18.05.2012, 14:36 | Повідомлення № 149
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (inform6)
Як варіант - на три роки, я з Вами солідарний, але я пропоную Ваш підхід для створення народної програми. Бо три роки йтимуть не лише для учнів 5-9 класів...

Народна - звучить гарно....Але створити програму (як і конституцію) народ НЕ МОЖЕ, бо суспільство - термодинамічна система, працюють закони статистики (Максвела, Фермі, Дірака...) Якщо враховувати всі думки - програми не буде НІКОЛИ. Народ може (і повинен) сформулювати те, що Ви називаєте "підходом", фахівці (з народу!!!) роблять програму, народ вносить пропозиції та уточнення.
LVV Дата: Пт, 18.05.2012, 14:39 | Повідомлення № 150
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (swetikccc)
З мовою і алгоритмізацією знайомляться де?.... В консолі, а потім все інше

Цілком згоден.
В кінцевому варіанті програм Гуржія, хоч явно і не конкретизуються середовища виконавців і програмування, але в змісті розділів ОАП чітко простежується лінія ЛОГО і СКРЕТЧ.
Спробував було переробити, намагаючись догодити "і вашим і нашим"... але виходить ще той "вінегрет"...
Якщо ж відкинути "іграшкову" концепцію навчання алгоритмізації і програмування, то приблизно таке планування
не на іграшково-розважальних прикладах, а на прикладах рішення задач з курсу математики дозволить навчати дітей ОАП. Якщо програма з математики підлаштована під рівень розвитку 5-класника, то чому не викорисати її завдання на інформатиці? Хіба мало розважальних і іграшкових моментів вони матимуть при вивченні ІКТ щоб іще й програмування іграшковим робити???


Відредаговано: LVV - Пт, 18.05.2012, 17:40
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Народна програма (Створюємо народну програму з інформатики)
Сторінка 10 з 32«12891011123132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.