Пн, 11.12.2017, 16:59
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 6123456»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Програмне забезпечення і шкільні підручники з інформатики (Програмне забезпечення і шкільні підручники з інформатики)
Програмне забезпечення і шкільні підручники з інформатики
Якою операційною системою користуються ваші учні під час навчання на уроках інформатики?
1.Linux[ 8 ][22.86%]
2.Windows XP[ 29 ][82.86%]
3.Windows Vista[ 0 ][0.00%]
4.Windows 7[ 4 ][11.43%]
5.іншою[ 3 ][8.57%]
Усього відповідей: 35
LVV Дата: Чт, 23.06.2011, 17:29 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
У мене, власне, на учнівських ПК встановлено Linux (для ознайомлення) і Windows 7 (для постійного використання).
Відмінностей між ХР і 7 багато, і вони суттєві (навіть вимикання ПК змінено).
Для користувача, знайомого з ХР при переході на 7 виникають проблеми і психологічний дискомфорт, а що вже казати про новачка, який за інструкцією з ХР, наприклад, намагатиметься настроїти хоча б параметри робочого столу або локальної сітки у Windows 7...
Я й сам прихильник ХР, та, здається, Ви вже ніде не зможете придбати нову техніку з встановленим Windows XP http://windows.microsoft.com/ru-RU/windows/products/windows-xp
При бажанні можна ознайомитись і з Windows 8 http://windows8.su/windows-8-beta-skachat.html
Отже, перехід на нові операційні системи - це необхідність, продиктована Microsoft-ом, з яким наше МОН в "тісній дружбі"

А ми все ще не можемо у школах дочекатись підручників з інформатики, зорієнтованих виключно на Windows XP.

Впевнений, що у підручниках з інформатики для 2011-12 навчального року Ви жодного слова не знайдете про Windows 7, Office 2010, Photoshop CS5, Google Chrome... і ще про багато чого, що користується популярністю і попитом у мільйонів користувачів.

ТРЕБА МІНЯТИ В КОРЕНІ ПІДХІД ДО СТВОРЕННЯ, ВИДАННЯ І ПОСТАЧАННЯ В ШКОЛИ ПІДРУЧНИКІВ.
(опитування створене, щоб підтвердити, чи спростувати мою думку стосовно застарілості підручників іще до їх появи в школах)

Додано (23.06.2011, 17:29)
---------------------------------------------
На форумі уже йшла мова про шкільні підручники.
Я вважаю, що у сучасному мінливому світі пересиченому інформацією неможливо для інформатики (як, доречі, і для багатьох інших предметів: історії, фізики, літератури, тощо...) створити довговічний (хоча б років на три-п'ять) підручник. А тим більше серію підручників, яка б не застаріла, доки діти з 8-го класу довчаться до 11-го, а тим більше, з 2-го по 11-тий http://osvita.ua/school/school_today/19304

Вважаю, що замість традиційних шкільних друкованих підручників з інформатики, розрахованих на 3-5 років, давно потрібно перейти до друку окремих тематичних збірок. їх оновлення і перевидання не потребує таких великих коштів, ніж друк нового комплекту підручників.
Пам’ятаю, ще в Радянські часи (коли я викладав фізику) при зміні програми (до вивчення у 8-му класі ввели оптику) як додаток до підручника видавались тематичні збірки. Ніхто не перевидавав весь підручник, який був ще актуальним.
Невже тоді гроші рахували краще ніж тепер?

А ще краще МОН України створити централізований інтернет-ресурс де б кожен міг би скачати і роздрукувати той чи інший підручник (або його частину), що оперативно редагувався би авторами з урахуванням загальносвітових і Українських тенденцій за сприяння (і оплатою) МОН. А вивільнені від друку кошти пустити на створення районних, чи навіть шкільних мінітипографій.
І не потрібно тоді буде майже кожен рік перевидавати підручники, чи змушувати дітей вивчати застаріле, або, принаймні, неактуальне програмние забезпечення.

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
gu2in Дата: Чт, 23.06.2011, 22:06 | Повідомлення № 2
Досвідчений учасник
Повідомлень: 708
Нагороди: 7
Рейтинг: 252
Ваші міркування правильні, якщо виходити із зацікавленності держави як краще для учнів. Ми ще мислимо радянськими поняттями, де був всеобуч і доганяли Америку і т.д. Тенденції розвитку освіти в Росії, в Європі, ну і звісно у нас свідчать:
- освіта є затратна частина бюджету - і тому на ній треба економити;
- економія заключається не тількі в урізанні, но і зароблянні на освіті - тобто вона перетворюється на бізнес, на якому треба заробляти гроші не тількі державі, а й приватним організаціям;
- малоосвіченими людьми легше керувати - і тому освіта стає привілегією багатих.
Звідси - тенденції в освіті опираються на вигоду з точки зору бізнесу, а не з точки зору як буде доцільніше для громадян.
На жаль. Хочеться вірити, що я помиляюся(((((.
GarryPotter Дата: Чт, 23.06.2011, 23:01 | Повідомлення № 3
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Щодо підручників, програмного забезпечення і всього іншого.
Приходиться визнати, що інформатику як науку в Україні методично знищують, перевівши в розряд "технологій". Держава, в особі високопоставлених чиновників МОНМС України, проголошує, що нові часи вимагають ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНОГО СПОЖИВАЧА , а у нашому випадку - користувача. Саме тому, в результаті "профілізації"-профанації, з шкільного курсу звичайної школи маже зовсім вилучено програмування.
Так, Windows XP та MS Office 2003 є застарілими, актуальними є Windows 7 та MS Office 2010, але більшість шкіл мають як раз перші із вказаних продуктів, і "обновитися" до актуальних версій школи не зможуть - пот рібні кошти і апаратні засоби у більшості не розраховані на вимоги нових версій програмних засобів.
Підручники - на сьогодні більшість з існуючих підручників інформатики не є такими. Це або друковані "хелпи"-посібники відповідних програмних засобів, або набір практичних робіт по опрацьовуванню цих же засобів.
Недоліки:
- відсутня науковість, часто відомості подаються у побутровому, "науково-популярному" вигляді;
- застарілість - інформація підручників, як правило, розповідає про стан інформаційних технологій 2000-2005 років, а то й середини дев’яностих;
- описувані програмні засоби часто не відповідають наявним (підручник Ривкінда - 2007-ий Офіс, а в більшості шкіл - 2003-ій, як використовувати?
- часто підручник "не дуже" відповідає чинній програмі (як було з підручниками 9 класу Морзе);
- "апробація" підручників проводиться заднім числом після того як школи вже їх отримали, тобто лише для галочки, адже вже ніхто нічого не змінить.

Quote (LVV)
Я вважаю, що у сучасному мінливому світі пересиченому інформацією неможливо для інформатики створити довговічний (хоча б років на три-п'ять) підручник

При існуючому підході - так, але якщо підручник виготовити в декількох "частинах" як пропонував gromko - постійна "теоретична" частина з загальними принципами, зорієнтований на конкретний програмний продукт "практичний" курс, то можна. Я б ще рекомендував щорічно друкувати "вкладку" для актуалізації постійної частини.


Quote (LVV)
Вважаю, що замість традиційних шкільних друкованих підручників з інформатики, розрахованих на 3-5 років, давно потрібно перейти до друку окремих тематичних збірок. їх оновлення і перевидання не потребує таких великих коштів, ніж друк нового комплекту підручників.

І я про те ж

Quote (LVV)
Невже тоді гроші рахували краще ніж тепер?

Ні тепер рахують краще. Тільки вже йдуть вони в іншу кишеню

Quote (LVV)
А ще краще МОН України створити централізований інтернет-ресурс де б кожен міг би скачати і роздрукувати той чи інший підручник

Вже зроблено, але ж якість підручників від цього не змінилася

Quote (LVV)
підручник (або його частину), що оперативно редагувався би авторами з урахуванням загальносвітових і Українських тенденцій

А платити авторам хто буде?

Quote (LVV)
змушувати дітей вивчати застаріле, або, принаймні, неактуальне програмние забезпечення

Це вже наші реалії - оновлювати наявну техніку ніхто нам не буде.
Разом з тим факт - у школах Великої Британії (яка, до речі, не така й бідна) до цього часу використовують Windows 95 - Windows 98, MS Office 97
Проблема в тому що треба опановувавти ідею, а не навчати натискати певну послідовність "кнопок" - навчившись керувати автомобілем ("Таврією"), людина без надто великих проблем зможе керувати Мерседесом чи КАМАЗом.
Bandalak Дата: Чт, 23.06.2011, 23:51 | Повідомлення № 4
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
GarryPotter, дякую Вам за реальну оцінку стану інформатики в школі. Я повністю поділяю всі вище сказані думки. Дуже жаль, що серед вчителів тільки мізерна кількість думає власною головою, більшість віддають дань псевдоавторитетам.
Глобальною великою помилкою було у свій час поєднання інформатики з користувацьким курсом, який поступово інформатику задавив і сам став нею називатися. Наприклад викладати інформатику у сьогоднішньому вигляді мені вже не цікаво, тому поступово переходжу на фізику. Прикро брати участь в оболваненні населення. ;)
serbor Дата: Пт, 24.06.2011, 00:16 | Повідомлення № 5
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Bandalak)
Дуже жаль, що серед вчителів тільки мізерна кількість думає власною головою
Кого, кроме как мизерное количество учителей, волнует на самом деле что мы изучаем?

LVV, очень фантастические идеи у вас. Но я с большим удовольствием всё прочитал, немного помечтал... Но когда-то о коммунизме я тоже мечтал, а он никому не нужен оказался!
russo Дата: Пт, 24.06.2011, 05:45 | Повідомлення № 6
Тут живе...
Повідомлень: 141
Нагороди: 1
Рейтинг: 35
Quote (Bandalak)
тому поступово переходжу на фізику. Прикро брати участь в оболваненні населення.

Співчуваю вам. У шкільній фізиці відбулася справжня революція, починаючи з 2007 року. Предмет "фізика" залишився, а фізика зникла. Особливо співчуваю викладачам у 7 класі. 30 років викладав фізику, з наступного року - ні. Гора з пліч. Соромно перед дітьми за таку "науку". Мабуть у нас не просто кризис в освіті, а системний кризис.
sib Дата: Пт, 24.06.2011, 07:16 | Повідомлення № 7
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
І за 10 клас соромно: за 2-3 години вичитати всю механіку і молекулярку. А 11 клас?
Bandalak Дата: Пт, 24.06.2011, 08:40 | Повідомлення № 8
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (russo)
У шкільній фізиці відбулася справжня революція, починаючи з 2007 року

Да, уж. Попав я, як жаба у двері!
Виявляється, деградація не тільки в інформатиці! :)
Цікаво, яким буде ЗНО з фізики, коли учні що вчаться по новій програмі дістануться випускного класу?
Адже в цій програмі і 20% немає тих питань, які були цього року на оцінюванні. <_<
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 24.06.2011, 21:12 | Повідомлення № 9
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Також з сумом спостерігаю занепад фізики... Минулорічний 10-й клас йшов на рівні стандарту. Цього року буде 3 год - має бути академічний. Відгадайте: привезуть мені для 10 класу ще й підручники академічного рівня? :)
GarryPotter Дата: Сб, 25.06.2011, 00:00 | Повідомлення № 10
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Шановні колеги!
Проблема не в інформатиці чи фізиці - проблема у профанації самої ідеї освіти, де, крім ex-СССР, одне і те ж видавництво друкує збірник завдань для ДПА та збірник шпаргалок?
Чинні шкільні програми перевантажені, багато предметів є зайвими оскільки не несуть жодного смисловго навантаження. По-порядку:
- укладачі програм вважають що діти розвиваються раніше і їм варто опановувати більший обсяг інформації, причому не враховуються ні психофізіологічні можливості дітей, ні методичні наробки "попередніх поколінь" (я сам вчитель фізики, хоча вже давно не викладаю, але "радянські" підручники, які свого часу витримали не один десяток перевидань, як на мене є значно кращими сьогоднішніх - моя дочка вивчала фізику в школі по них, поряд з підручниками Гончаренка і т.п.);
- кожний з авторів програм хоче привнести свою якусь "фішку" і від цього підручники аж ніяк не виграють, а навпаки, стають більш переобтяженими у смислово-понятійному відношенні;
- підручники не розраховані на те, що по них хтось буде НАВЧАТИСЬ, але ж діти повинні саме навчатись, а не вивчати навчальний матеріал;
Особливо щкідливим є , на мою думку, впровадження "лже-предметів. ОБЖ - ідея начебто правильна, але все те саме діти дізнаються з ОБОВ’ЯЗКОВИХ бесід на "виховних" годинах! Ефекту від ОБЖ - нуль, травматизм залишається на тому ж рівні. ДПЮ - армія (українська) є анахронізмом (сам служив в Радянській Армії, ніколи не жалів про це,капітан запасу), для тієї ж ДПЮ немає ні бази, ні потреби. Етика - учні так і не розуміють що і для чого вони "вивчають" цей предмет. До цього всього є такі предмети як народознавство і т.п.

Щодо підручників - вчора отримали для 10 класу "Інформатику" Ривкінда, 4 шт (академічний рівень), у "доважок" - 19 підручників "Російська мова" 10 клас, при тому, що російська у нас у школі не вивчається. Було таке і з букварями - замість українських надіслали російські. Я не проти російської мови, але якось незрозуміло виходить.
Bandalak Дата: Сб, 25.06.2011, 00:19 | Повідомлення № 11
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
GarryPotter, я з Вами згоден. Давайте конкретизуємо повний список зайвих предметів і порахуємо скільки годин вивільниться. Зайвими будемо вважати предмети, які не несуть ніякого смислу (художня культура, етика), предмети які роздуті з порожнього місця і раніше були частиною інших предметів (українознавство, екологія, ОБЖ, основи здоров'я, людина та суспільство), предмети для яких немає бази та й немає у них потреби (ОБЖ, МСП). Можливо ще щось упустив, доповніть.
Найкращою я вважаю радянську програму кінця 80-х років, по якій я вчився. Була достатня кількість годин математики, фізики, хімії, інформатики, астрономії. Лише замість обов'язкової тоді російської мови я би додав інформатику у середніх класах, а радянські історії поміняв би на сучасні. Все, більше нічого не треба було робити. Та й зміст кожного предмету тоді був відшліфований роками, вносилися інколи поправки лише в деяких деталях. Кожен предмет був максимально науковим, послідовним, доступним та мав логічне завершення. Чого тільки вартувала інформатика по Єршофу. А геометрія Погорєлова - класика! Також майже ідеальними були підручники з фізики та алгебри. В той час слова "програма", "концепція", "підручник" були тотожними, а не так як тепер коли буває відповідність підручників чинній програмі доходить до абсурду. Часто запрягають віз попереду кобили, підганяючи програму під існуючі підручники!
:*
swetikccc Дата: Сб, 25.06.2011, 08:46 | Повідомлення № 12
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (Bandalak)
Зайвими будемо вважати предмети, які не несуть ніякого смислу (художня культура, етика),

Вірно, все то мазня, і який ’дурак’ придумав всі ці правила? )
Краще житемемо як свині, але будемо знати.
Quote (Bandalak)
математики, фізики, хімії, інформатики, астрономії.
:)

Читати ці предмети потрібно, але читати вчасно і не так як у нас, для галочки.


Відредаговано: swetikccc - Сб, 25.06.2011, 08:47
LVV Дата: Сб, 25.06.2011, 09:23 | Повідомлення № 13
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Здивований і розчарований результатами голосування. Переважна більшысть використовує Windows XP.
Ясна річ, усього охопити не можна, тим більше, що підручники і програми відповідають стану речей...
Але мені було б соромно перед батьками, коли їх син, чи донька, що вивчає інформатику, на придбаному ноуті не зможуть у Windows 7 навіть робочий стіл настроїти. "Чому вас тільки в школі навчають",- скажуть батьки, і будуть праві.
А ще мені соромно було б перед учнями, якби я їх навчав, наприклад, лише Office 2003, чи Паскалю замість Office 2010 чи С++...
Раніше було соромно, що шкільна техніка нікудишня. Але останнім часом ситуація змінилась. Кількість ПК у нас в школі достатня, а їх комплектація не поступається домашнім комп'ютерам учнів.

Здається, тепер зрозуміло, чому в школах усе програмування вивчається на Паскалі. Так спокійніше. Так простіше. Так меньше мороки вчителю. Куди там нову мову програмування вивчати, коли ліньки навіть на нову операційну систему перейти, хоч і знаємо, що стара скоро відімре.

Я кожен рік у вересні перевстановлюю опереаційні системи на всіх учнівських ПК (благо, "залізо" однакове, і це не вимагає багато часу, бо зводиться до простого копіювання системного диску на вінчестерах ). Вишукую самі останні версії усього, потрібного для навчання, програмного забезпечення. І нехай мене судять за те, що більшість з цього програмного забезпечення неліцензійне.Якщо, докопаються, звісно. Бо у мене автоматично, якщо завчасно не натиснути певну комбінацію клавіш, завантажується лише Linux :)
Чомусь ніхто з учителів інформатики не переймається тим, що по закону у його кабінеті повинна бути температура 19,5 градусів плюс-мінус 0,5. Що обмін повітря в кабінеті повинен бути тричі за годину. Що вологість повинна бути певна. Що 20 кубічних метрів приміщення повинно припадати на один ПК. Що одномісні робочі місця повинні бути у учнів. Що програмами не допускається одночасна практична робота декількох учнів учнів за одним ПК. Що діти навчаються без підручників. і так далі...
А те, що програмне забезпечення повинне бути ліцензійним, хвилює усіх. Може я такий "розумний", тому що "жарений півень" за 26 років ще не клюнув?... Та я вважаю себе правим, бо не кишеню свою цим набиваю, а голови своїх учнів знаннями новітніх технологій. Зверніть увагу - "новітніх", а не застарілих, нехай і усього на три-п'ять років.
Здається комусь подобається "плакатись" перед учнями, що мовляв, техніка є,але я не маю права вас навчати новому, бо і в підручниках немеє про це, і в програмах, і взагалі, навщо вам це, коли іще пару років можна користуватися старим... А якщо у вас вдома Windows 7, чи Office 2010, то навчайтесь самостійно, а тут зась.

Розумію, що ці рядки мої попахують обвинуваченням колег у консерватизмі. Та так воно і є.
Чи може хто мені заперечить? І скаже, що у його кабінеті на учнівських ПК теж встановлені самі останні версії усіх популярних інтернет-браузерів включаючи Google Chrome, останні версії Windows, Office, Photoshop, Visual Studio тощо...
Впевнений, що причина консерватизму не законослухняність, а небажання за існуючу зарплату проявляти ініціативу, яка до того ж, нехай і теоретично, але кримінально карається. А практично, окрім гучного процесу над якимось там директором російської школи, ніхто ніколи не карався, бо усі розуміють, що по совісті вчитель правий, і закривають на ці порушення очі.
Я не самовбивця і не ідіот, і перед тим, як щось порушувати десять разів перестрахуюсь. І хоча мені теж було б спокійніше з тим же Windows XP, Паскалем і стандартними шкільними підручниками... але чомусь не вихходить так.
Вибачте, якщо когось образив.

P.S.
інша річ, коли технічні умови не дозволяють користуватись "новітніми" технологіями. В цьому випадку я не правий, бо розмірковував з позицій технічного забезпечення нашої школи (на 850 учнів два нових комп'ютерних класи + 15 мегабітний інтернет)


Відредаговано: LVV - Сб, 25.06.2011, 09:49
Bandalak Дата: Сб, 25.06.2011, 09:49 | Повідомлення № 14
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (LVV)
на 850 учнів два нових комп'ютерних класи + 15 мегабітний інтернет

У нас на 480 учнів 2 класи з 2004 року. Целерон 1,7 128 Мб ОЗП, 40 Гб вінт, вбудована відяха.
На цій системі навіть туговато йде віндовс ХР з Офісом 2003. ;)
Інтернету нема і не буде скоро ніякого!!!

Quote (swetikccc)
Краще житемемо як свині, але будемо знати.

Я не проти самих ідей, які вивчаються в етиці та художній культурі, але тримати для цього окремі предмети - це вже занадто. Раніше подібні теми розглядалися на виховних годинах і було все ГУТ.
LVV Дата: Сб, 25.06.2011, 10:07 | Повідомлення № 15
Прописаний назавжди
Повідомлень: 423
Нагороди: 5
Рейтинг: 112
Quote (Bandalak)
Я не проти самих ідей, які вивчаються в етиці та художній культурі, але тримати для цього окремі предмети - це вже занадто. Раніше подібні теми розглядалися на виховних годинах і було все ГУТ.

Погоджуюсь. Ви перерахуйте. 9-класники вивчають близько 20 предметів (в Радянські часи, здається було трохи більше десяти). По 7-8 уроків щодня. А нещодавно наші історики ще й на курсах "Християнської етики" побували. Оскільки церква відділена від школи, то пропагують щоб за ініціативи самих вчителів цей предмет вводили в школах. Отакі діла...
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Програмне забезпечення і шкільні підручники з інформатики (Програмне забезпечення і шкільні підручники з інформатики)
Сторінка 1 з 6123456»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.