Пн, 11.12.2017, 15:16
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 8«125678»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Стандарт загальної середньої освіти з інформатики
gromko Дата: Чт, 12.08.2010, 18:42 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2698
Нагороди: 27
Рейтинг: 353
Нещодавно з цікавістю передивився Державний стандарт базової і повної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. N 24) - саме у ньому "розписано" вимоги і до інформатики, як навчального предмету освітньої галузі "Технології" (до речі, у проекті Стандарту інформатику відносили до освітньої галузі "Математика"). У розділі 6 детально описано, що повинні вивчати учні в основній та старшій школі:

Основна школа

1. Інформація та інформаційні процеси.
2. Моделювання та інформаційні моделі.
3. Інформаційно-комунікаційні технології. Пошук, опрацювання, зберігання і передавання інформації за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
4. Апаратне та інформаційне забезпечення комп'ютера.
5. Операційні системи. Системи опрацювання текстових, числових і графічних даних.
6. Програмні засоби навчального призначення.
7. Інформаційно-пошукові і телекомунікаційні системи.
8. Основи алгоритмізації і програмування. Алгоритми та їх властивості. Базові структури алгоритмів. Засоби описування алгоритмів

А тепер погляньте на програму з інформатики для основної школи.........

Старша школа

1. Інформаційні процеси в суспільстві.
2. Програмне забезпечення навчального призначення.
3. Робота з прикладними програмами для розв'язування задач з математики, фізики, географії, іноземних мов тощо.
4. Розв'язування навчально- дослідницьких задач.
5. Опрацювання експериментальних даних.
6. Телекомунікаційні системи.
7. Інформаційно-пошукові системи.
8. Мультимедійні технології.
9. Системи штучного інтелекту.
10. Експертні системи.
11. Технології програмування.
12. Виробничі інформаційні технології.
13. Інформаційні технології у проектній діяльності. Інформаційне забезпечення проектної діяльності

А програми повинні розроблятися базуючись на вимогах саме цього стандарту.

На сьогодні я не зміг побачити освітнього стандарту предмету "Інформатика" (те, що знаходиться на сайті http://ped.sumy.ua/index.p....mid=180 є баченням стандарту Морзе Н.В., але аж ніяк не стандартом.
У Росії та Білорусі відповідні стандарти існують.
До чого веду - оскільки змінилась система освіти (з 12-річної ми повернулись до майже 11-річної, але зпрограмами дванадцятирічки), то повинні бути переглянуті і Державні освітні стандарти (відповідний наказ по початковій школі вже є). Які будуть пропозиції щодо Стандарту в області інформатики?
а) Про арифметичне збільшення годин не говорити;
б) Є пропозиція курс базовий інформатики "пересунути" в основну школу (7-9 класи, включаючи і програмування), 10-11 класи - тільки профільна освіта (поглиблене вивчення, спецкурси) зі спрямуванням на підготовку до професійної діяльності або подальшого навчання.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Вчитель-з-Києва Дата: Нд, 13.11.2011, 16:33 | Повідомлення № 91
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Шановні колеги!
Прошу червоним кольором дати зауваження-пропозиції до фрагменту стандарту і повернути файл мені для систематизації на поштову адресу aspekt@aspekt.in.ua Вкажіть, якщо бажаєте, свої ПІБ, місце роботи та адресу. Я їх вкажу у загальному документі, який надішлю в МОН. Звичайно, що получиться, я опублікую на нашому форумі і в пресі.
Прикріплення: standart-.rar(16Kb)


Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Нд, 13.11.2011, 16:35
pasichov Дата: Нд, 13.11.2011, 17:46 | Повідомлення № 92
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Вчитель-з-Києва)
Проще сказать на рубль, чем сделать хотя бы на копейку!

Это верно! Вот и делаем, не благодаря, а вопреки разного рода стандартам, не пытаясь тратить силы на бесперспективные разговоры. Я вообще бы не реагировал на эту дискуссию, просто за державу обидно.

А что вы скажите по поводу этого?

Quote (pasichov)
Я вже писав: візміть американський К-12, порівняйте. Або спробуйте нашим учням дати ДПА по матеріалам російського ЕГЭ з інформатики. Чи дайте на свою районну олімпіаду завдання із районної олімпіади в самій забитій області Білорусії....


Я все это делал... Наш ученик НЕ КОНКУРЕНТНОСПОСОБЕН. Кстати, не только в области информатики - посмотрите результаты международных исследований по разным предметам (математики, например). Неплохие результаты на международных олимпиадах достигаются (в частности - по информатике) работой 3-4 учителей из 2-3 школ Украины, а не целями образования, которые сформулированы (явно и скрыто) в стандартах.

Додано (13.11.2011, 16:46)
---------------------------------------------

Quote (Вчитель-з-Києва)
Прошу червоним кольором дати зауваження-пропозиції до фрагменту стандарту

Буде багато пропозицій, але якщо буде прийняте концептуальне рішеня:

До освітньої галузі «Технології» слід віднести лише частину того, що зараз названо «інформатика». Потрібно на базі існуючого предмета створити два – «інформаційні та комунікаційні технології» , який вивчати в рамках запропонованих на інформатику годин в початковій та базовій школі, і, власне, «інформатика», який вивчати в старшій школі, як базовий у всіх профілях 1 годину, віднести його до освітньої галузі «Математика і інформатика». Звичайно, мати відповідний профіль та програми для нього з більшою кількістю годин.
Для предмета "інформатика" встановити принципово інші цілі і задачі: якщо коротко - завершення базової математичної освіти школяра.

Готовий надіслати детальній документ - він давно існує. Але навряд міністрество це читатиме....


Відредаговано: pasichov - Нд, 13.11.2011, 17:05
BBC Дата: Нд, 13.11.2011, 19:40 | Повідомлення № 93
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Quote (pasichov)
Звичайно, можливо щось покращити колективним розумом за пропозицією п.Шестоплова, але на мою думку це не буде враховано, бо "ідеологічно" нічого змінити не вдасться, а косметичні зміни....нічого, на жаль не змінять.

Однозначно, ВСІ ці "косметичні зміни, єдині курси" запропоновані авторами призведуть лишень до того, що інформатика, як фізико-математична наука в школі ЗНИКНЕ. Слід добиватися поділу предмета на ДВА: "алгоритмізація та програмування" + "ІКТ". Й це має передбачати СТАНДАРТ, але не з цим авторським колективом...
mouse Дата: Нд, 13.11.2011, 19:52 | Повідомлення № 94
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Згоден, два предмета.
Я взагалі дивуюсь. З математики вчать первісні, похідні, ще багато чого... Цікаво, кому знадобилась похідна в житті? Чи можливо в навчанні? Але вчать її всі!!!
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 13.11.2011, 20:51 | Повідомлення № 95
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3628
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Згоден з попередніми ораторами. Без основ алгоритмізації і програмування інформатику можна перейменовувати в "ІКТ". Але, на жаль, позиції тих, хто при владі такі, що програмування вони вважають не потрібним в школі, звідси і поява нової олімпіади з ІКТ, зменшення кількості годин на програмування до 28 (за старою програмою було 40). Наврят чи буде поділ на 2 предмети, хоча це було б дуже доцільно.
Глинський__Ярослав Дата: Нд, 13.11.2011, 22:21 | Повідомлення № 96
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Не варто боротися за два предмети. Основи алгоритмізації і програмування добре уживаються з іншими темами. Треба навести порядок з тим, що є.
Нагадаю історію старого стандарту. Проект під авторством професора М. Жалдака з'явився 2001 року, якраз 10 років тому. Проект був цілком прийнятним. Але десь у 2003 році з'явився стандарт, який з проектом мав мало спільного. Стандарт був підписаний 16-ма фахівцями, більшість - весільні генерали. Попри суттєві недоліки, такі як згадування про штучний ітелект і експертні системи (відголосок японського виклику 80-років, що провалився і що в 90-х було вже очевидно), стандарт мав таку перевагу - в основній школі передбачалося вивчення алгоритмізації і програмування на досить хорошому рівні (хоча документ був прописаний в термінах навчальної алгоритмічної мови). Далі події розвивались як у детективі. Автори стандарту не прослідкували, щоб у Тематичні плани були вписані для 9-го класу під інформатику 2 години, що однозначно випливало зі стандарту. Надали тільки одну годину. Програми для 9-12 класу склав п.Завадський, зовсім не керуючись стандартом, а особистим баченням проблеми. Розділ алгоритмізації і програмування випав з 9 класу, пролетів над 10-м класом як фанера над Парижем, отримав вила в бік під час коректування програми при поверненні до 11-річної освіти і приземлився в 11-му класі на академічному рівні, суперечачи логіці проведення олімпіади з предмету. Втрата цього розділу на рівні стандарту суттєва. Без нього не можливо в перспективі вийти на ЗНО. А без ЗНО сенсу і перспективи в предметі інформатика не має. Кнопковтирання нікому не потрібне. Робим висновок. Проект стандарту може бути суттєво змінений. В проекті варто передбачити варіативність навчання в рамках інваріантних годин. Оскільки найбільше дискусій виникає навколо ОАП, то вихід може бути такий: елементарні речі (вирази, розгалуження, цикли) для всіх, а далі за бажанням: оскільки клас ділиться на групи, одна група продовжує вивчати ОАП (процедури, масиви, записи, файли) бажано з графічним інтерфейсом (але це не головне), а друга займається презентаціями, мультимедіа, публікаціями тощо. Варіантів тут є багато.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 14.11.2011, 12:44 | Повідомлення № 97
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (mouse)
Цікаво, кому знадобилась похідна в житті? Чи можливо в навчанні?

:)
Quote (Ковальчук_Олександр)
програмування вони вважають не потрібним в школі, звідси і поява нової олімпіади з ІКТ

Може стаись, що це крок до розділення на два предмети. Тоді все нормально.

Quote (Глинський__Ярослав)
Основи алгоритмізації і програмування добре уживаються з іншими темами.

Все-таки ця тема (плюс бази даних) різко відрізняється від інших: там вчать користуватися програмами, а тут вчать їх робити. Столяра, який користується молотком, напевно не дуже треба вчити виготовляти цей молоток. Кращий варіант - два предмети.
Глинський__Ярослав Дата: Пн, 14.11.2011, 16:08 | Повідомлення № 98
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (Пилипчук_О_П)
Кращий варіант - два предмети.

Хто дозволить два предмети, як тут з одним такий безлад?
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 14.11.2011, 16:31 | Повідомлення № 99
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Це якраз буде вагомий крок до наведення ладу. Буде, наприклад, у навчальному плані для 7-8 (?) класу 1 (?) година програмування (чи алгоритміки - кому як більше подобається), а для 9-11 (?) - 1 (?) година ІКТ. Просто й зрозуміло.
Yura_Shrol Дата: Пн, 14.11.2011, 19:07 | Повідомлення № 100
Знаток супутникового інету
Повідомлень: 532
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
А може все таки навпаки. В середній ланці ІКТ а в старшій програмування. Спочатку навчитись впевнено користуватись, а потім навчитись творити програми.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 14.11.2011, 19:29 | Повідомлення № 101
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Навряд. Хоча знаки питання у моєму повідомленні якраз і означали, що числа наведені виключно з ілюстративною метою. :)
mouse Дата: Пн, 14.11.2011, 21:23 | Повідомлення № 102
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Не забуваємо про початкову школу.
Якщо гарна вчити, то базові навички будуть вже там.
Хоча як раз там - це другорядне.
swetikccc Дата: Пн, 14.11.2011, 21:32 | Повідомлення № 103
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (Yura_Shrol)
А може все таки навпаки. В середній ланці ІКТ а в старшій програмування. Спочатку навчитись впевнено користуватись, а потім навчитись творити програми.

А може в середній ланці ІКТ, а в старшій 50% обов'язкових проедметів, а інші на вибір учнів.
Що вибрали те й отримали.))
Для чого нав'язувати те що непотрібне. :)


Відредаговано: swetikccc - Пн, 14.11.2011, 21:32
mouse Дата: Пн, 14.11.2011, 21:37 | Повідомлення № 104
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
swetikccc, вся проблема у т.з. профільній школі. В наших умовах це важко здійснити. Тому і вчать всі майже все однакове.
Держава загубила профтехосвіту і не цікавиться нею. А шкода. Ось там дійсно була профільна підготовка.
swetikccc Дата: Пн, 14.11.2011, 21:41 | Повідомлення № 105
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (mouse)
Держава загубила профтехосвіту і не цікавиться нею. А шкода. Ось там дійсно була профільна підготовка

Там була тільки ручками, а головою ні. :)
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Сторінка 7 з 8«125678»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.