Нд, 19.11.2017, 12:25
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 4 з 8«12345678»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Стандарт загальної середньої освіти з інформатики
gromko Дата: Чт, 12.08.2010, 18:42 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Нещодавно з цікавістю передивився Державний стандарт базової і повної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. N 24) - саме у ньому "розписано" вимоги і до інформатики, як навчального предмету освітньої галузі "Технології" (до речі, у проекті Стандарту інформатику відносили до освітньої галузі "Математика"). У розділі 6 детально описано, що повинні вивчати учні в основній та старшій школі:

Основна школа

1. Інформація та інформаційні процеси.
2. Моделювання та інформаційні моделі.
3. Інформаційно-комунікаційні технології. Пошук, опрацювання, зберігання і передавання інформації за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
4. Апаратне та інформаційне забезпечення комп'ютера.
5. Операційні системи. Системи опрацювання текстових, числових і графічних даних.
6. Програмні засоби навчального призначення.
7. Інформаційно-пошукові і телекомунікаційні системи.
8. Основи алгоритмізації і програмування. Алгоритми та їх властивості. Базові структури алгоритмів. Засоби описування алгоритмів

А тепер погляньте на програму з інформатики для основної школи.........

Старша школа

1. Інформаційні процеси в суспільстві.
2. Програмне забезпечення навчального призначення.
3. Робота з прикладними програмами для розв'язування задач з математики, фізики, географії, іноземних мов тощо.
4. Розв'язування навчально- дослідницьких задач.
5. Опрацювання експериментальних даних.
6. Телекомунікаційні системи.
7. Інформаційно-пошукові системи.
8. Мультимедійні технології.
9. Системи штучного інтелекту.
10. Експертні системи.
11. Технології програмування.
12. Виробничі інформаційні технології.
13. Інформаційні технології у проектній діяльності. Інформаційне забезпечення проектної діяльності

А програми повинні розроблятися базуючись на вимогах саме цього стандарту.

На сьогодні я не зміг побачити освітнього стандарту предмету "Інформатика" (те, що знаходиться на сайті http://ped.sumy.ua/index.p....mid=180 є баченням стандарту Морзе Н.В., але аж ніяк не стандартом.
У Росії та Білорусі відповідні стандарти існують.
До чого веду - оскільки змінилась система освіти (з 12-річної ми повернулись до майже 11-річної, але зпрограмами дванадцятирічки), то повинні бути переглянуті і Державні освітні стандарти (відповідний наказ по початковій школі вже є). Які будуть пропозиції щодо Стандарту в області інформатики?
а) Про арифметичне збільшення годин не говорити;
б) Є пропозиція курс базовий інформатики "пересунути" в основну школу (7-9 класи, включаючи і програмування), 10-11 класи - тільки профільна освіта (поглиблене вивчення, спецкурси) зі спрямуванням на підготовку до професійної діяльності або подальшого навчання.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
volevikt Дата: Нд, 19.06.2011, 13:26 | Повідомлення № 46
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1828
Нагороди: 24
Рейтинг: 214
Quote (dpi)
Инвариативка - вариативка 50х50 - это плюс.

Для тих, кому дадуть цю варіативку.
В нашій школі традиційно обирають гуманітарний профіль, тому вчителі природничо-математичного циклу залишаються "в прольоті", не маючи навіть ставки.
Ковшун Дата: Нд, 19.06.2011, 13:33 | Повідомлення № 47
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Вчитель-з-Києва)
У нас з понеділка розпочинають роботу примусові курси "ліквідації комп’ютерноі безграмотності" для ДИРЕКТОРІВ І ЗАВУЧІВ.

Це треба було робити раніше ;)
Quote (Вчитель-з-Києва)
Для деяких з них це жах!

Ніякого жаху в цьому не повинно бути.
Ну, а якщо для декого з цієї категорії дійсно "жах", то пора уже "Бери...шинель...иди домой" ;) ;)

Quote (serbor)
Если начать приставать ко всем педработникам в соответствии с инструкциями, то их половина потеряет категории. А директора, завучи, методисты и начальники освиты - почти все.

Пора вже починати!

Quote (volevikt)
В нашій школі традиційно обирають гуманітарний профіль, тому вчителі природничо-математичного циклу залишаються "в прольоті", не маючи навіть ставки.

Так це не лише у Вашій школі.
Все залежить від директора, якщо він має голову на плечах і знає що живе у вік комп’ютерних технологій, знайде можливість і не допустить "прольоту" предмети природничо-математичного циклу, ну а якщо живе в минулому часі, то ;) ;) ;)
Але ж і відділ освіти не повинен займати роль стороннього спостерігача.
serbor Дата: Нд, 19.06.2011, 14:46 | Повідомлення № 48
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (dpi)
Инвариативка - вариативка 50х50 - это плюс.

Это ещё одна лазейка для коррупции. Вариативка никогда гласно, честно и объективно не распределяется.

Quote (volevikt)
В нашій школі традиційно обирають гуманітарний профіль, тому вчителі природничо-математичного циклу залишаються "в прольоті"

Профильность должна быть по выбору, но, я считаю, должны быть определённые квоты для школы, города сколько каких профилей надо набрать. А лучше не принимать в вузы аттестаты, несоответствующие профилю выбранной специальности.
Ковшун Дата: Нд, 19.06.2011, 15:07 | Повідомлення № 49
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (serbor)
Это ещё одна лазейка для коррупции.

Це точно!
Quote (serbor)
Вариативка никогда гласно, честно и объективно не распределяется.

А як вона чесно та об’єктивно може розподілятись, коли за цим розподілом ніякого контролю? ;)
swetikccc Дата: Нд, 19.06.2011, 17:29 | Повідомлення № 50
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Шановні, Ви ж не бюрократи вроді.

Тому стандарт має унормувати співвідношення між навчальними годинами, обов’язковими для вивчення, та тими, що зможуть обирати учні старшої школи, встановивши його орієнтовно у відношенні 50 на 50 відсотків

Обираюти повинні учні.

А то боязнь втрати керованості, звідки вона у Вас? )))
larisa2007 Дата: Нд, 19.06.2011, 18:20 | Повідомлення № 51
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Quote (serbor)
А лучше не принимать в вузы аттестаты, несоответствующие профилю выбранной специальности.

Или (раз у нас учитывается средний бал при поступлении) оценивать аттестаты не соответствующего профиля ниже.
volevikt Дата: Пн, 20.06.2011, 01:49 | Повідомлення № 52
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1828
Нагороди: 24
Рейтинг: 214
Quote (swetikccc)
Обираюти повинні учні.

В тому й проблема, що учні не хочуть вчити математику, фізику, а вибирають історію та українську мову. І так з року в рік.
serbor Дата: Пн, 20.06.2011, 03:15 | Повідомлення № 53
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (volevikt)
учні не хочуть вчити математику, фізику, а вибирають історію та українську мову

Quote (swetikccc)
Обираюти повинні учні.

У нас выбирает директор. Сейчас набор в 10 класс. Директор объявила, что будем набирать 3 класса:
- математический (благо у нас два учителя математики - прекрасные люди и отличные учителя, их дети любят, им плевать на математику, они идут к классному руководителю),
- экономико-правовой (нет такого смешанного профиля, но наша училка права блатная, ей часы нужны, а экономика - это предмет классного руководителя и она хороший и эффективный учитель)
- украинский филологический (это принудительно сверху).
Дети идут к своему классному руководителю после 9 класса, а посторонним и не желающим учиться мы предлагаем украинский филологический, в тех двух места не хватает (второй год подряд по той же схеме).
Разве так должен делаться выбор?
sib Дата: Пн, 20.06.2011, 07:30 | Повідомлення № 54
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
50х50
1. Обирає директор.
2. З 50 варіативки скільки дасть відділ освіти залежить від місцевого бюджету. У нас кожен рік відділ ріже варіативну наскільки це можливо. У 7 класі уже років 6 не дають жодної години з варіативної частини.
KulAlex Дата: Пн, 20.06.2011, 07:41 | Повідомлення № 55
Знаток програмування
Повідомлень: 326
Нагороди: 6
Рейтинг: 19
А у нас вибирають учні, наприклад цього року фізико-математичний профіль не відкривається, тому що його вибрали тільки 3 учні. І інформаційно-технологічний буде лише 9 учнів, але хім-біо буде аж дві групи
swetikccc Дата: Пн, 20.06.2011, 08:35 | Повідомлення № 56
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (sib)
1. Обирає директор.

В більшості випадків, просто дозволяють йому вибирати, бо є ще звернення батьків.......
Quote (sib)
2. З 50 варіативки скільки дасть відділ освіти залежить від місцевого бюджету. У нас кожен рік відділ ріже варіативну наскільки це можливо. У 7 класі уже років 6 не дають жодної години з варіативної частини.

Дадуть в межах 10000 чи 12000 годин, бо менше не можна, я зрозумів це зовсім інша варіативка.
Bandalak Дата: Пн, 20.06.2011, 08:44 | Повідомлення № 57
Лідер форуму
Повідомлень: 5526
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (serbor)
У нас выбирает директор.

Quote (serbor)
1. Обирає директор.

Фактично так, але подають все ніби це учні та батьки обрали! ;)
Quote (larisa2007)
Цитата (serbor )
А лучше не принимать в вузы аттестаты, несоответствующие профилю выбранной специальности.
Или (раз у нас учитывается средний бал при поступлении) оценивать аттестаты не соответствующего профиля ниже.

Було би логічно. Але тоді б у селах прийшлося б учням з'їздити увесь район в пошуках школи з потрібним профілем, і постійно туди їхати на навчання!
Тому я говорю, що профільність сільських шкіл - це чистої води утопізм, для галочки!!! :)
dpi Дата: Пн, 20.06.2011, 09:11 | Повідомлення № 58
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (volevikt)
В тому й проблема, що учні не хочуть вчити математику, фізику, а вибирають історію та українську мову. І так з року в рік.

У нас наоборот, проблема с набором в гуманитарный.

Выбирают дети и даже достают соими переходами среди года.
PTetyana Дата: Пн, 20.06.2011, 10:57 | Повідомлення № 59
Прописаний назавжди
Повідомлень: 294
Нагороди: 3
Рейтинг: 51
Quote (dpi)
У нас наоборот, проблема с набором в гуманитарный.

Так вам дуже добре. У нашій школі більшість дітей вибирає технологічний профіль (діти йдуть на навчання в МНВК, бо там є професія "водія"). А все інше - туди де легше. Того року лише 2 учня з 39 (поки стільки заяв на 10) вибрали матем. профіль, ще по 2-3 людини інші, так буде універсальний, бо не зробиш окремі профілі для 2-3 учнів. Минулого року з 56 учнів в матем. профіль набрали лише 9. От і займай місця на олімпіадах, якщо учні математики зовсім не знають.
volevikt Дата: Пн, 20.06.2011, 11:28 | Повідомлення № 60
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1828
Нагороди: 24
Рейтинг: 214
Quote (sib)
З 50 варіативки скільки дасть відділ освіти залежить від місцевого бюджету. У нас кожен рік відділ ріже варіативну наскільки це можливо.

Аналогічно. Місцевий бюджет тріщить по швам, от і вирішили зекономити на освіті.
Поки що в районі повністю врізали варіативку. Ситуація проясниться в середині серпня.
А щодо профіля, то в нас діти вибрали історичний. Другий 10 клас універсальний. Так що матиму по 1 год. в кожному класі.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Сторінка 4 з 8«12345678»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.