Ср, 18.10.2017, 15:56
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 812378»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Стандарт загальної середньої освіти з інформатики
gromko Дата: Чт, 12.08.2010, 19:42 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2586
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Нещодавно з цікавістю передивився Державний стандарт базової і повної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. N 24) - саме у ньому "розписано" вимоги і до інформатики, як навчального предмету освітньої галузі "Технології" (до речі, у проекті Стандарту інформатику відносили до освітньої галузі "Математика"). У розділі 6 детально описано, що повинні вивчати учні в основній та старшій школі:

Основна школа

1. Інформація та інформаційні процеси.
2. Моделювання та інформаційні моделі.
3. Інформаційно-комунікаційні технології. Пошук, опрацювання, зберігання і передавання інформації за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
4. Апаратне та інформаційне забезпечення комп'ютера.
5. Операційні системи. Системи опрацювання текстових, числових і графічних даних.
6. Програмні засоби навчального призначення.
7. Інформаційно-пошукові і телекомунікаційні системи.
8. Основи алгоритмізації і програмування. Алгоритми та їх властивості. Базові структури алгоритмів. Засоби описування алгоритмів

А тепер погляньте на програму з інформатики для основної школи.........

Старша школа

1. Інформаційні процеси в суспільстві.
2. Програмне забезпечення навчального призначення.
3. Робота з прикладними програмами для розв'язування задач з математики, фізики, географії, іноземних мов тощо.
4. Розв'язування навчально- дослідницьких задач.
5. Опрацювання експериментальних даних.
6. Телекомунікаційні системи.
7. Інформаційно-пошукові системи.
8. Мультимедійні технології.
9. Системи штучного інтелекту.
10. Експертні системи.
11. Технології програмування.
12. Виробничі інформаційні технології.
13. Інформаційні технології у проектній діяльності. Інформаційне забезпечення проектної діяльності

А програми повинні розроблятися базуючись на вимогах саме цього стандарту.

На сьогодні я не зміг побачити освітнього стандарту предмету "Інформатика" (те, що знаходиться на сайті http://ped.sumy.ua/index.p....mid=180 є баченням стандарту Морзе Н.В., але аж ніяк не стандартом.
У Росії та Білорусі відповідні стандарти існують.
До чого веду - оскільки змінилась система освіти (з 12-річної ми повернулись до майже 11-річної, але зпрограмами дванадцятирічки), то повинні бути переглянуті і Державні освітні стандарти (відповідний наказ по початковій школі вже є). Які будуть пропозиції щодо Стандарту в області інформатики?
а) Про арифметичне збільшення годин не говорити;
б) Є пропозиція курс базовий інформатики "пересунути" в основну школу (7-9 класи, включаючи і програмування), 10-11 класи - тільки профільна освіта (поглиблене вивчення, спецкурси) зі спрямуванням на підготовку до професійної діяльності або подальшого навчання.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Шестопалов Дата: Чт, 12.08.2010, 19:59 | Повідомлення № 2
Видавець посібників
Повідомлень: 1386
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (gromko)
Є пропозиція курс базовий інформатики "пересунути" в основну школу (7-9 класи, включаючи і програмування), 10-11 класи - тільки профільна освіта (поглиблене вивчення, спецкурси) зі спрямуванням на підготовку до професійної діяльності або подальшого навчання.

А я про що тут вже кілька років кричу у всі вуха?! Ця думка була обгрунтована у статті "Навчання інформатики у структурі 12-річної загальної середньої освіти", Юрій Дорошенко, Наталія Прокопенко (див. ж-л "Інформатика та інформаційні технології" №1 2006).
Видавництво "Аспект" залучило авторів серед вчителів України і за цією ідеалогією створило струнку і логічну схему навчання інформатики в середній школі і до неї повний комплект засобів навчання з 2 по 12(тепер 11) класи.
Детальніше див. http://aspekt-edu.kiev.ua
Засоби навчання інформатики у середній школі
Відпущені у вільне плавання вчителі, школи і регіональні керівники освіти проклали різноманітні марш¬рути вивчення інформатики, на свій страх і ризик виділяючи кому скільки вдалося додаткових годин для учнів початкової, основної та старшої школи. Інші, дисципліновані та безініціативні, чекали, поки інформатика прийде до них як обов’язковий предмет у 9-му класі.
Кожному вчителю-ентузіасту доводиться індивідуально долати ним же створені труднощі: складати авторські програми, шукати навчальну літературу, писати план-конспекти, створювати презентації, відеофільми, тренажери, комп’ютерні тести, тематичні та календарні плани, методику навчання тощо.
У цьому розмаїтті засобів навчання одні вчителі читають майже весь урок лекції для учнівського конспектування, другі пропонують переглядати навчальні фільми і презентації, треті віддають перевагу програму¬ванню, інші на все махнули рукою і дозволяють учням «зависати» в Інтернеті або грати в ігри.
У цій роботі пропонується систематизувати найуживаніші варіанти навчання інформатики та засоби їхньої реалізації для вибору потрібних і впровадження у відповідності до профілю школи, її матеріальних і кадрових можливостей. Або вперто йти своїм «єдино правильним шляхом», нераціонально витрачаючи інтелектуальні і матеріальні ресурси, щоб відрізнятися від всіх інших.
Всі пропоновані матеріали публікувалися на форумі вчителів інформатики України http://informatic.org.ua, в них по можливості враховані пропозиції та зауваження вчителів різних шкіл України.
В залежності від профілю навчального закладу, професійності і наполегливості вчителів інформатики, активності директора, наявної комп’ютерної техніки і матеріальних можливостей школи навчання інформатики вперше починають з 2 го, з 5-го, з 7-го або 9-го класу.
Вперше з 2-го класу. Початковий курс
У 2-4 класах початкової школи учні знайомляться з основними поняттями інформатики, здійснюють практичну діяльність на комп’ютері для підтримки вивчення основних предметів (мова, математика, природознавство тощо), розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності. Застосування комп’ютера має починатися з 2-го класу. У 1-му класі, як свідчать психологи та практичний досвід, ще зарано залучати комп’ютер до навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Принциповим моментом застосування комп’ютерів у початковій школі є те, що заняття повинен проводити певним чином підготовлений учитель початкових класів.
Початкова школа – це особливий світ, тут інші діти, інший психологічний клімат, інша методика. До того, в початковій школі комп’ютер використовується обмежено як засіб навчання і традиційний вчитель інформатики із своїми навичками старшої школи може тільки нашкодити.
Програма початкового курсу інформатики для 2-4 класів передбачає 1 год. на тиждень за рахунок годин варіативного компоненту базового плану, всього 102 год.: по 34 год. у кожному класі.
Для вивчення інформатики в 2-4 класах рекомендуються навчальні посібники:
• «Інформатика. Початковий курс. 2 клас», Камєнева Л.П., Антонова О.П. 2009, – 144 с
• «Інформатика. Початковий курс. 3 клас», Антонова О.П., 2010, – 144 с
• «Інформатика. Початковий курс. 4 клас», Антонова О.П., 2009, – 144 с.
Вперше з 5-го класу. Пропедевтичний курс
У 5-6 класах учні вчаться працювати на комп’ютері, вивчають основні поняття алгоритму і виконавця, команди управління черепашкою та іншими об’єктами, основи програмної обробки подій, створюють мультимедійні проекти. Для творчого самовираження учнів пропонується середовище типу Лого.
ограма пропедевтичного курсу інформатики для 5-6 класів передбачає 1 год. на тиждень за рахунок годин варіативного компоненту базового плану або за рахунок годин галузі «Технології», всього 68 год.: по 34 год. у кожному класі.
Для вивчення інформатики в 5-6 класах рекомендуються навчальні посібники:
• «Інформатика. Вступ в програмування мовою ЛОГО. 5 клас», Пахомова Г.В.,2008, – 136 с.
• «Інформатика. Програмування мовою ЛОГО. 6 клас», Пахомова Г.В., 2010, – 136 с.
• «Информатика. Основы программирования в ЛОГО. 5 класс», Пахомова А.В., 2007, 136 с.
Вперше з 7-го класу. Єдиний базовий курс
У 7-9 класах єдиний базовий курс інформатики передбачає навчити учнів володінню комп’ютером, його операційною системою та типовими офісними програмами. За цією програмою повинен бути сформований необхідний мінімум знань, умінь і навичок для подальшого успішного навчання на спецкурсах в 10-12 класах профільної школи незалежно від її профілю.
Програма базового курсу інформатики для 7-9 класів передбачає 1 год. на тиждень у 7-9 класах за рахунок годин варіативного компоненту або за рахунок годин галузі «Технології», всього 102 год.: по 34 год. у кожному класі. Випускники 9-го класу, що почали вивчати інформатику з 7 класу (2-го або 5-го класу), у 10-му класі впевнено почнуть вивчати спецкурси за профілем навчального закладу.

Школи, які виділяють 2 і більше годин для вивчення інформатики в окремих або у всіх 7-9 класах, можуть єдиний базовий курс доповнити вивченням спецкурсів, наприклад, веб-дизайну та основ програмування.
Для вивчення інформатики в 7-9 класах рекомендуються навчальні посібники:
• «Інформатика. Базовий курс. 7 клас», Шестопалов Є.А., 2008, – 176 с.
• «Інформатика. 7 клас. Баз. курс. Робочий зошит», Бобровська Н.В., Євтушенко Н.І., 2010, – 52 с.
• «Інформатика. Базовий курс. 8 клас», Шестопалов Є.А., Сальнікова І.І., 2008, – 216 с.
• «Інформатика. Базовий курс. 9 клас», Шестопалов Є.А., Пилипчук О.П., 2008, -176 с.
• «Інформатика. Web-дизайн. 8 клас», Ковшун М.І., 2008, – 112 с.
• «Інформатика. ALGO – основи програмування. 8 клас», Петрів В.Ф., Ріпко Н.А., 2008, – 104 с.
• «Інформатика. Visual Basic. 9 клас», Бондаренко О.О., 2009, – 224 с.
• «Інформатика. Цікаві задачі. 2-9 класи (з відповідями)», Антонова О.П., 2008, – 96 с.
Профільні курси старшої школи
Профільне навчання інформатики у старшій школі проводиться за вибором: інформаційні технології і(або) основи програмування. Для вивчання у старшій школі МОН України пропонує спецкурси:
• Основи комп’ютерної графіки;
• Основи створення комп’ютерних презентацій;
• Основи Інтернету;
• Основи веб-дизайну;
• Основи комп’ютерної безпеки;
• Основи візуального програмування;
• Інформаційні технології проектування;
• Сучасні офісні інформаційні технології та інші.
За профілем школи вибираються відповідні спецкурси, кількість і назва яких залежить від кількості відведених годин на їхнє вивчення та від професійності вчителя інформатики.
Для вивчення профільних курсів старшої школи рекомендуються навчальні посібники:
• «Інформатика. Мова програмування С++. Спецкурс», Лєхан С.А., 2007, – 160 с.
• «Інформатика. Turbo Pascal. Спецкурс», Бондаренко О.О., 2008, – 272 с.
• «Інформатика. Основи Інтернету. Спецкурс», Ковшун М.І., 2009, – 136 с.
• «Практичні роботи і проекти», Сальнікова І.І., Шестопалов Є.А., 2008, – 160 с.
• «Основи алгоритмізації та програмування. Спецкурс», Караванова Т.П., 2008, – 192 с.
• «Збірник вправ та задач з алгоритмізації та програмування», Караванова Т.П., 2008, – 152 с.
Рекомендації
Із уживаних варіантів найбільш підходящий – вивчення інформатики з 7-го класу. Не конфліктує з ним початок навчання з 2-го або 5-го класу, кому вже так хочеться. Тим, хто розпочне навчання з 9-го класу є ризик встигнути освоїти лише основи «кнопконатискання», якщо обмежитися відведеними 1 год. на тиждень.
Необхідно максимально зберегти і розвинути вже зроблене за 25 років навчання інформатики в школі. Не створювати кожному вчителю свої засоби «від кози до чобіт з її шкіри». Легше вибрати один із варіантів, який найкраще підходить вашій школі, із готовими засобами планування, навчання, перевірки знань та навичок, відлагоджених у реальному навчальному процесі багаторічним використанням і вдосконаленням.
Багато шкіл знаходять години із варіативної частини на впровадження інформатики з 2-го, 5-го або з 7 го класу. Це справа престижу школи! Не вивчають інформатику з молодших класів ті школи, які не мають у достатній кількості комп’ютерної техніки, кваліфікованих вчителів або де адміністрація школи далека від сучасних технологій навчання. Адже з уроків інформатики навчені учні вже в багатьох школах йдуть в мультимедійні класи, де вчителі-предметники фізики, хімії, біології, географії тощо без сторонньої допомоги проводять уроки, укомплектовані віртуальними приладами і реагентами, учбовими фільмами про тварин та птахів, з відвідуванням далеких країн і міст тощо на екранах комп’ютерів.


Відредаговано: Шестопалов - Чт, 12.08.2010, 21:38
Ковшун Дата: Чт, 12.08.2010, 20:38 | Повідомлення № 3
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (gromko)
Є пропозиція курс базовий інформатики "пересунути" в основну школу (7-9 класи, включаючи і програмування), 10-11 класи - тільки профільна освіта (поглиблене вивчення, спецкурси) зі спрямуванням на підготовку до професійної діяльності або подальшого навчання.

От якби в МОНУ прислухалися до цієї пропозиції!!!

BBC Дата: Чт, 12.08.2010, 23:06 | Повідомлення № 4
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Стандарт ніхто не переглядатиме! Просто зроблять більш вузькі профілі й суміжні з профільною дисципліни читатимуться не на АКАДЕМІЧНОМУ рівні, а на рівні СТАНДАРТУ http://www.guon.kiev.ua/files/znz/1_9543.pdf
Bandalak Дата: Чт, 12.08.2010, 23:28 | Повідомлення № 5
Лідер форуму
Повідомлень: 5432
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (BBC)
Просто зроблять більш вузькі профілі

Профілювання в умовах сільської школи - це підводний човен в степах України! :*
BBC Дата: Чт, 12.08.2010, 23:30 | Повідомлення № 6
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Тим паче вузька спеціалізація...
serbor Дата: Пт, 13.08.2010, 00:48 | Повідомлення № 7
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Шестопалов)
А я про що тут вже кілька років кричу у всі вуха?!

Ви в МОН кричите, хочется чтобы там вас услышали
Шестопалов Дата: Пт, 13.08.2010, 09:11 | Повідомлення № 8
Видавець посібників
Повідомлень: 1386
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (serbor)
Ви в МОН кричите, хочется чтобы там вас услышали

Кричу! Вот текст моего обращения к Завадскому:
Уважаемый Игорь Александрович!
Пришла в голову мысль: не объединить ли нам с Вами свои усилия для разработки Концепции преподавания информатики в средней школе? От такой совместной работы каждый из нас выиграет больше, чем проиграет! Как ни странно, но до сих пор наш общий корабль плывет без руля и без ветрил. Не вижу никого, кто бы смог проложить внятный курс для него. На говорунов с форума надежды нет, но проверить жизнеспособность нашего предложения критическими замечаниями им вполне по силам. Осуществлять же единую стратегию в учебных изданиях каждый из нас может по-своему.
При согласии с моим предложением обращайтесь aspekt@aspekt.in.ua и я вышлю на Ваше рассмотрение, критику и развитие свои отлаженные временем материалы.
С уважением! Шестопалов

Поговорили, Завадский выразил заинтересованность. Я сообщил, что все материалы на моём сайте! Пока молчит. 19 августа в Киеве МОНУ собирает большой "сабантуй". Может быть что-то решиться!
gromko Дата: Пт, 13.08.2010, 09:48 | Повідомлення № 9
Лінуксоїд
Повідомлень: 2586
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Якщо ви уважно прочитали перше повідомлення у цій темі, то могли звернути увагу на те, що чинна програма інформатики (основна школа) не відпоповідає Стандарту. Звичайно, ту кількість навчального матеріалу, яка пропонується до вивчення в основній школі, не можна вивчити протягом 9-го класу за 35 годин. Ю. Дорошенко, Н. Прокопенко, Н.Морзе свого часу пропонували вивчати базовий курс інформатики вивчати починаючи з 7-го класу (7-8-9 класи по одній годині), при цьому все "вписувалось" би у вимоги Держстандарту, в основній школі інформатика вивчалася б у тому об’ємі, що ми вивчали її у 10-11 класах, у профільній старшій школі за допомогою спецкурсів та поглибленого вивчення проводилося б професійно спрямоване навчання. Ідея була дуже добра з різних точок зору, причому нічого не заважало її реалізувати у повному об’ємі - для інформатики у 7-8 класах можна використати години з варіативної частини навчального плану. Та ми отримали інформатику тільки в 9-ому класі, програма порушує чинний Стандарт в межах основної школи, кількість годин на вивчення інформатики в загальноосвітній школі у нас менша ніж у Росій чи Білорусі.
Аргумент на користь того, щоб інформатику вивчати у 7-9-их класах:
- рівень знань та навичок учнів 7-9 класів достатній для вивчення інформатики у об’ємі, визначеному чинним Держстандартом, викладання курсу інформатики за підручниками Володіних(з 7-го класу) чи Шестопалова це безумовно підтверджує;
- вивчення інформатики в 10-11 класх на тому рівні, що є зараз не є доцільним, оскільки більшість учнів вже мають сформовані навички роботи з засобами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, тобто для старшої школи ми спостерігаємо втрату мотивації (учні говорять, що навчальний матеріал "дитячий").

Щодо програми та Стандарту, то тут треба щось робити, як казав Євдокимов, або ґанок робити нижчим, або горілку гнати слабшу - або підганяти програму під вимоги Стандарту (а це і програмування в основній школі), або Стандарт "підігнати" під чинну програму (що, на мою думку, є недоцільним).

Оптимальним буде перегляд Стандарту з метою приведення його до нових умов (хоча б "нової" одинадцятирічної школи та змін в законодавстві про освіту), уклавши його так, щоб він не просто фіксував сучасний стан розвитку науки та методики викладання, а був спрямованим на перспективу, оскільки чинний Стандарт "заморозив" інформатику на рівні 2000-го року, хоча. опри його схематичність, він мені подобається - він надає можливість для творчості укладачам навчальних програм.

19 серпня відбудеться розширена колегія МОНУ (секційні засідання), побачимо що нам скажуть на секції вчителів інформатики (проводити будуть Єресько та Ломаковська).

GarryPotter Дата: Пт, 13.08.2010, 10:24 | Повідомлення № 10
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Стандарт є платформнонезалежним (тобто не залежить від використовуваного ПЗ), програма - теж, а завдання для ДПА зорієнтоване на Windows та Microsoft Office. Як бути тим у кого наприклад, OpenOffice?
BBC Дата: Пт, 13.08.2010, 10:46 | Повідомлення № 11
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
За рахунок варіативної складової інформатику й зараз вивчати можна. Є грифована МОН програма "Основи інформатики 7-9 клас" Є під неї підручники... Тільки закладені в ній години слід ввести в навчальний план основної школи у ІНВАРІАНТНУ складову. А старша школа має бути вивченням профільних спецкурсів з інформатики залежно від профілю класу. Тобто, те що вивчають філологічні й фізико-математичні класи має суттєво відрізнятись у цьому, начебто, й мала полягати ПРОФІЛІЗАЦІЯ старшої школи.

Відредаговано: BBC - Пт, 13.08.2010, 10:47
GarryPotter Дата: Пт, 13.08.2010, 12:34 | Повідомлення № 12
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (BBC)
Є грифована МОН програма "Основи інформатики 7-9 клас"

Скільки ій років? Чи не втратила вона чинність?
BBC Дата: Пт, 13.08.2010, 12:42 | Повідомлення № 13
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Діюча програма (авт.: Володін В.В, Володіна І.Л, Дорошенко Ю.О., Столяров Ю.О.)
* 7 клас - лист МОН України № 1/11-983 від 31.03.08
Програма пропедевтичного курсу «Основи інформатики. 7 клас» (авт.: Володін В.В, Володіна І.Л, Дорошенко Ю.О., Столяров Ю.О.) Ж-л "Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах", №4 2007
* 8 клас - лист МОН України № 1/11 від 16.06.08
Програма пропедевтичного курсу «Основи інформатики. 8 клас» (авт.: Володін В.В, Володіна І.Л, Столяров Ю.О.) 8 Ж-л "Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах", №3 2008
* 9 клас - лист МОН України № 1.4/18-Г-318 від 15.07.09


Відредаговано: BBC - Пт, 13.08.2010, 12:42
Ковальчук_Олександр Дата: Пт, 13.08.2010, 18:30 | Повідомлення № 14
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
В 2010-11 н.р. ми знову потопчемо воду в ступі, знову вичитаємо за 34 години курс розразований на 68 год, пробіжемо галопом по європах і в результаті ознайомимо учнів з деякими інформаційними технологіями (без належного закріплення і здобуття навичок учнями).
Пан Громко дуже влучно підмітив, в Росії інформатика вивчається з 8-го класу, 8-10 клас по годині, 11 клас - 2 години. Тобто той самий курс, що й ми вони вивчають на 68 годин більше, а в нас чомусь рішили, що діти вундеркіндери, все засвоюють на льоту. То чому ж інформатику не ввели хоча б з 8-го класу? Мені здається головна причина в економії коштів і ігнорування важливості предмету в школі.
Quote (BBC)
За рахунок варіативної складової інформатику й зараз вивчати можна.

Можна, але толку з такого вивчення дуже мало. По-перше, не має масовості вивчення, не великий відсоток директорів і керівників відділів освіти усвідомлює важливість предмету. По-друге, не має системності вивчення, одного року дають в 7-му класі, на наступний рік у 8 вже не дають, бо у вчителя набралось і без того 18 годин, така логіка місцевих чиновників.
Quote (Шестопалов)
На говорунов с форума надежды нет

Ну то ми бачимо яка надія є на "дієвих" і до чого все котиться. Якби до цих говорунов прислухалися ситуація б вже давно змінилась на краще, а так... Прокохали інформатику...
argun Дата: Пт, 13.08.2010, 20:22 | Повідомлення № 15
Прописаний назавжди
Повідомлень: 476
Нагороди: 1
Рейтинг: 32
Quote (Ковальчук_Олександр)
По-друге, не має системності вивчення, одного року дають в 7-му класі, на наступний рік у 8 вже не дають

100%
У нас інформатика давно з 2-го класу. Але в тому і в цому році у 5-му немає. У 6-х то 1 година, то 0,5. У класах з поглибленим вивченням іноземної мови тільки з 10-го класу. Але у 10-му їх зливають з учнями, які вчили інформатику раніш. І в цій мішаніні як хочеш так і крутись.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Стандарт загальної середньої освіти з інформатики (Стандарт загальної середньої освіти з інформатики)
Сторінка 1 з 812378»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.