Пт, 15.12.2017, 08:30
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 37 з 39«123536373839»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Подальше майбутнє інформатики
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 06.07.2010, 17:09 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3631
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Тепер, коли достеменно відомо, що 12-річна освіта відмінена, надзвичайно цікавим стає питання, що ж буде з інформатикою далі?
[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:09
TetyanaT Дата: Вт, 08.05.2012, 07:10 | Повідомлення № 541
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 1
Рейтинг: 12
Quote (Шестопалов)
Навчальні програми для основної школи схвалені колегією Міносвіти Під час засідання колегії Міністерства освіти відбулося затвердження більшості навчальних програм для учнів 5-9 класів http://osvita.ua/school/news/29329/


З цього посилання: "Як відомо найбільшу дискусію серед запропонованих міністерством проектів програм для учнів 5-9 класів викликав проект нової навчальної програми зі світової літератури."
Що ж такого в них було, що викликало найбільшу дискусію... Мені здавалося, що в інформатиків була і продовжується найбільша дискусія.

Quote (pasichov)
ГАРАНТОВАНО (відповідаю!) буде прийнято альтернативну прграму базового курсу інформатки для шкіл з допрофільною підготовкою природичо-наукового спрямування (математичною, фізичною, технологічною, етс...). Причому найближчим часом.


Це, дійсно, результат обговорення програми на з'їзді. Творча група, яка була делегована з'їздом, зробила все можливе ( і неможливе),
щоб дослухалися і до інших пропозицій. Але радіти більше будемо тоді, коли все затвердять.

Додано (08.05.2012, 07:10)
---------------------------------------------
Quote (Bandalak)
А наші загальноосвітні школи, як завжди кобилі під хвіст!!!


Головне все ж, що якимось чином вислухали і другу сторону, тобто делегатів з'їзду.
І сподіваємося, що з'явиться і нова програма базового курсу для природичо-наукового спрямування.
А потім може і прийдуть до рішення і в міністерстві, що наукове мислення потрібно всім, а не спрямуванням...
Вчитель-з-Києва Дата: Пт, 22.06.2012, 20:21 | Повідомлення № 542
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
На сайті МОН опублікована програма з інформатики для 5-9 класів.
Першоджерело див.
http://www.mon.gov.ua/index.p....20
Прикріплення: Inform5-9.rar(172Kb)


Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Пт, 22.06.2012, 20:22
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 22.06.2012, 22:45 | Повідомлення № 543
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Детальне прочитання попереду, але просто прокручуючи текст помітив таке:

"Запропонована кількість часу на вивчення кожної теми також є орієнтовною, вчитель може її змінювати (до 15 % від загального навчального часу для кожного класу). При цьому вчитель має забезпечити рівень навчальних досягнень учнів, зазначених у програмі з кожної теми."

Може я помиляюсь, вважаючи, що рівень досягнень учня забезпечує перш за все сам учень, а вчитель лише створює для цього умови? Де помилка у моїх міркуваннях?

Фраза "рівень навчальних досягнень учнів, зазначених у програмі з кожної теми" теж цікава :)
Виникає питання: наскільки серйозно працювали над кінцевим текстом?
GarryPotter Дата: Сб, 23.06.2012, 15:24 | Повідомлення № 544
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Дочекалися...
Читаємо...
В основній школі інформатику починають вивчати як окремий навчальний предмет
Отже це перехідна програма, яка буде "працювати" до того часу як цьогорічні першокласники (2012/2013 н.р.) перейдуть до 5-го класу.

Урахування пізнавальних інтересів учнів, розвиток їхніх творчих здібностей і формування схильності до поглибленого навчання інформатики здійснюється завдяки особистісно орієнтованому підходу та запровадженню курсів за вибором та факультативних занять за рахунок варіативної складової навчального плану.
"Особистісно орієнтоване", а не "компетентнісне".
Треба програми для факультативів та курсів за вибором (за прикладом математики - там дві книги з такими програмами)

Змістова лінія «Основи алгоритмізації та програмування» є наскрізною для всього курсу.
Крім 5-ого класу:
Основи алгоритмізації та програмування
5 – 0 год
6 - 7 год
7 - 8 год
8 - 10 год
9 - 8 год
Разом - 33 год
Успішне впровадження навчального курсу «Інформатика» залежить від обов’язкової саме для нього складової – стандарту можливостей для навчання, в якому зазначаються обов’язкові умови та ресурси, потрібні для реалізації державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів середнього шкільного віку.

-підготовленість учителів інформатики до навчання курсу «Інформатика»; - виконується
-забезпечення кожного навчального закладу сучасною комп’ютерною технікою відповідно до чинних норм (специфікацій навчальних комп’ютерних комплексів (НКК); - тільки відсотків 15-20 відповідають вимогам до НКК. Слід врахувати, що є НКК в яких комп’ютери мають по 128 Мб оперативної пам’яті,( є навіть з 64 Мб та Windows 98)
-під’єднання до Інтернету всіх комп’ютерів НКК, якість якого забезпечує виконання кожним учнем завдань роботи із сервісами Інтернету, та наявність у навчальному закладі локальної комп’ютерної мережі. - реально мають Інтернет відсотків 60-70 шкіл, причому багато з них безпровідний (CDMA, 3G, EDGE), тож швидкість невелика. Відсотків 10-15 шкіл не мають локальної мережі всередині класу або вона не працює.
Тобто фактично узаконюється неможливість виконання даної програми.

Перелік необхідних програмних засобів:
операційна система з графічним інтерфейсом: Windows XP - Windows 7 або Linux (Ubuntu, AltLinux);
клавіатурний тренажер і тренажер миші: Stamina (win) aбо KTouch (lin);
програма для запису даних на оптичні носії - InfraRecorder (win), Brasero, K3b (lin);
архіватор - 7-Zip (win) 7-Zip (lin);
антивірусна програма - AVG AntiVirus Free (win), KlamAV (lin);
векторний графічний редактор - Inkscape (win), Inkscape (lin);
растровий графічний редактор - MS Paint, GIMP (win), KolourPaint, GIMP (lin);
текстовий процесор - MS Office Word, LibreOffice Writer (win), LibreOffice Writer (lin);
редактор презентацій - MS Office PowerPoint, LibreOffice Impress (win), LibreOffice Impress (lin);
редактор публікацій - MS Publisher, Scribus (win), Scribus (lin);
програми для опрацювання об’єктів мультимедіа -???????????????????????????????????????????????????????;
табличний процесор - MS Office Excel, LibreOffice Calc (win), LibreOffice Calc (lin);
система управління базами даних - MS Access, LibreOffice Base (win), LibreOffice Base (lin);
програма для створення карт знань - FreeMind (win), FreeMind (lin);
програма для опрацювання аудіо- та відеоданих і розробки потокових презентацій -???????????????????????????????????????????????????????????????;
електронні словники та програми-перекладачі - Google Перекладач;
веб-браузер - Internet Explorer, Mozilla FireFox, Chrome (win), Mozilla FireFox, Chrome (lin);
навчальне середовище виконання алгоритмів - Scratch, FreePascal, Lazarus, MS Visual Basic (win), Scratch, FreePascal, Lazarus, KBasic (lin);
програми для розвитку логічного та критичного мислення - ????????????????????????????????????????????????????;
розвиваючі програми - ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????;
комп’ютерні програми для підтримки вивчення різних навчальних предметів - у цій програмі не використовуються!
Вчитель Дата: Нд, 18.08.2013, 14:15 | Повідомлення № 545
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Існує і має гриф "Рекомендовано" програма для ЗНЗ природничо-математичного спрямування, пройшла колегію МОН і програма для поглибленого вивчення інформатики у 8-9 класах - беріть, користуйтеся! Проект лежав тут http://www.mon.gov.ua/ua//pr-viddil/public-discussions/1358761665/, де остаточний варіант зараз не знаю, але він відрізняється від проекту не дуже

Додано (18.08.2013, 14:11)
---------------------------------------------

Цитата (Пилипчук_О_П)
Може я помиляюсь, вважаючи, що рівень досягнень учня забезпечує перш за все сам учень, а вчитель лише створює для цього умови? Де помилка у моїх міркуваннях?

Не нужно передергивать - буквально интерпретируя текст, видим, что УЧИТЕЛЬ обеспечивает РЕЗУЛЬТАТ обучения (априори - для ВСЕХ учащихся - возможность его достижения).
До речі, УЧЕНЬ сам, без учителя, за умов класно-урочної організаційної форми навчання не має бути ЄДИНИМ суб"єктом навчальної діяльності... Учитель був і залишатиметься завжди провідним СУБ"ЄКТОМ навчально-виховного процесу. Якщо це не так - то учитель не на своєму місці!

Додано (18.08.2013, 14:15)
---------------------------------------------

Цитата (Пилипчук_О_П)
Виникає питання: наскільки серйозно працювали над кінцевим текстом?

Я так думаю, що серйозно, люди кваліфіковані, на останньому етапі підключили і Жалдака...
Вчитель-з-Києва Дата: Нд, 18.08.2013, 15:16 | Повідомлення № 546
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Шановний Вчитель - Віталій Васильович Лапінський!
Цікаво почути Вашу. як завідувача лабораторії навчання інформатики АПН України, об’єктивну думку про рекомендовану МОН програму з інформатики для 5-9 класів, створеною робочою групою на чолі з Наталією Морзе, до якої підключили Вашого зав. кафедрою Ярослава Жалдака. До відома, думка про неї вже висловлювалась аж 26.03.13 вчителями-практиками у статті "Про нову програму з інформатики для 5-9 класів" див.  http://osvita.ua/school/school_today/35148/


Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Нд, 18.08.2013, 15:43
Вчитель Дата: Чт, 21.11.2013, 01:46 | Повідомлення № 547
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Цитата Вчитель-з-Києва ()
об’єктивну думку про рекомендовану МОН програму з інформатики для 5-9 класів, створеною робочою групою на чолі з Наталією Морзе
А думка така - на з"їзді я сидів тихенько в куточку, руками не розмахував, але тоді, коли робоча група (а до неї увійшли всі, хто наважився працювати, а не робити шум) готувала ОСТАТОЧНИЙ варіант програми, ми, особливо Ю.Пасіхов і М.Жалдак, попрацювали конструктивно, і остаточний варіант програми СУТТЄВО відрізняється від початкового (підсилено фундаментальність, зменшено частку ситуативного). Закладено й можливість модифікації навчання самим учителем через зміну кількості годин (до 15%). Програма, на мою думку, НОРМАЛЬНА, сучасна, дає свободу вчителю, треба тільки уважно її прочитати і незаангажовано сприйняти.
Більше того, колегією Рекомендовано й програму з інформатики для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням природничо-математичних дисциплін (це вже моя з Руденком, Громко, Пасіховим під орудою Бикова і Гуржія робота).
За результатами обговорення на з"їзді й після нього було створено колектив (до якого ввійшли вчителі й науковці, які готують дітей на міжнар з програмування, під орудою незмінного голови журі олімпіади - повірте, це не дилетанти; до речі, до нього увійшли і дехто з тих, хто працював над основною програмою). Колектив (дійсно, колектив, а не хтось один) розробив програму поглибленого  вивчення, для 4-х годин на тиждень, для 8-9 класів, її Рекомендовано Колегією.
Програми грифовані, можна НОРМАЛЬНО працювати, а не намагатись винайти лісапед. 
Успіхів!
 
FutureTeacher Дата: Нд, 29.03.2015, 07:35 | Повідомлення № 548
Часто заходить...
Повідомлень: 75
Нагороди: 1
Рейтинг: 16
В інформатики немає майбутнього? (Це я про те, що ця гілка форуму стала забута)
Щодо майбутнього інформатики, то я хочу процитувати слова одного мого знайомого(цитата з його листа):

Знаешь, школьная информатика у нас сродни обучению езде на автомобиле. "Верхушка", а с ней и подавляющее большинство учителей верят, что всек проблемы решатся, когда будут учить ездить на "Форде Фокусе" с коробкой-автоматом последней модели - крутая импортная тачка, глянцевая как девочки с модельного журнала. Причём в обучение входит изучение работы со штатной аудиосистемой, кондиционером, 3 часа на пристёгивание ремней, 2 часа - на регулировку сидений - всё по последнему слову, на вершине технологий. Но беда в том, что такое "обучение" ничего не даст обучаемому - он получил какой-то ограниченый "навык" без понимания сути, да он сможет ездить на машинах определённой модели (какй, возможно, у него никогда не будет), может ещё на очём-то очень похожем, но не сможет "рулить" даже примитивной "копейкой" с "механикой", он будет "пользователем" но никогда не сможет заработать тем, теми знаниями и навыками, которыми его "напичкали" - он не сможет работать водителем грузовой машины, не станет таксистом, не будет автомехаником, инженером, технологом, всё что он знает о автомобиле после такого "курса" - баранку и две педали.
Точно та же ситуация со школьной информатикой - кто-то решил, что надо готовить "квалифицированного пользователя", основная задача которого - уметь "тыкать" мышкой в определённые места.
99% учеников и 80% учителей не знают, что находится внутри ящика, именуемого "системным блоком" , а зачем, ведь главное в информатике - быстро набрать текст шрифтом Times New Roman размером в 14 пунктов, мои европейские колеги недоумевают от того, что в наших школах несколько лет подряд могут "изучать" работу в офисных приложениях ("А почему вы не изучаете работу на мобильных телефонах(смартфонах) - это более "востребовано"). Стремление чиновников от образования "поддержать" курс в "актуальном состоянии" выливается в то, что учебники, на которые идёт уйма бюджетных денег, печатаются каждые год-два-три, но они не успевают за скоростью обновления программных продуктов одной известной корпорации - в последних учебниках будут Windows 7 и MS Office 2010, при том, что это уже "позавчерашний день" ;) . Но у большинстве школ - старая "хрюша" и 2003-ий!
Да, стараниями учительской общественности изменили программы - в новых больше часов на алгоритмизацию и программирование, но в процентном отношении этот раздел не стал больше, тем более, что "верха", равно как и "низы" не понимают для чего программирование в школе -"большинство ведь не будет программистами).
"Что-то неладно в Датском королевстве"...
Около 10 назад в Интернете я познакомился с "компетентностным подходом" в образовании, суть которого можно обозначить следующим - не столь важно, как ты учился, важно то, как ты можешь использовать полученые знания, навыки, опыт на практике, как всё это поможет ученику занять своё место в жизни. обществе, эффективно социализироваться. Наверное поэтому я (не поверишь, как боялся) предложил ученикам 9 класса собрать разобраный "до винтика" старый ПК (у них получилось), десятиклассники смонтировали и настроили локальную сеть, определили неисправность компьютера (я установил нерабочую планку оперативной памяти). В этом же ключе - кружок микроэлектроники с Arduino (платы и комплектующие покупал за свои деньги в Китае, жена была в шоке)
Для шестиклассников - Скретч (любимое "дитё", вожусь с ним с 2007 года).
Резюмируя хочу сказать - обучение должно быть интересным, стимулировать мотивацию учеников, побуждать их учиться дальше, обучение должно быть полезным, развивать навыки, способность
учиться всю жизнь, обучение должно быть социально-ориентированым, ведь нашим ученикам предстоит быть членами общества будущего.

С уважением, Громко Г.Ю.


Відредаговано: FutureTeacher - Нд, 29.03.2015, 07:37
Bandalak Дата: Нд, 29.03.2015, 09:05 | Повідомлення № 549
Лідер форуму
Повідомлень: 5582
Нагороди: 40
Рейтинг: 260
Найбільше, що я не переварюю у сучасній шкільній програмі - це циклічно-концентричний принцип. Коли до одних і тих же самих тем повертаються багато разів. Це деморалізує.
Чому б не вивчити щось одне "від а до я" і тільки потім переходити на іншу тему?
mul44 Дата: Нд, 29.03.2015, 12:18 | Повідомлення № 550
Наполегливий учасник
Повідомлень: 961
Нагороди: 4
Рейтинг: 43
Прочитал письмо Громко, и должен сказать что во многом согласен, от себя добавлю: я честно не понимаю некоторых "здешних" информатиков, уже который раз вижу чьи-то слова: давайте перейдем на свободное ПО, давайте сделаем шаги к "освобождению" не надо нам гнаться за 2010-2015-100500 офисом, мы реально бедная страна. Зачем быть "куркулями" и пытаться ставить выше версию офиса только потому что сосед себе ее поставил - уважаемые вы за нее заплатили? Вы же сами гробите своих же детей! И не надо оправдываться. Вы поставили "нелицензию", ваш ученик сделает тоже самое, потом у него не будет моральных преград по "воровству", а потом всяким майданам удивляетесь.
И министрам которые говорят что 38 человек в классе это норма - он так учился и ничего и языковедом стал.
В развитых странах стремятся уменьшить кол-во детей в классе - что бы учитель мог уделить внимание каждому ребенку. Нам в душу срут -а мы крепчаем. Согласен и с отписавшим выше: ведь реально проще изучить в течении скажем 7 класса весь Writer/Word, в течении 8 кл. презентации полгода и полгода графику - gimp (вариантов масса), но мы же каждый год учим одно и тоже, бред сивой кобылы.
И опять находится "кто-то": Паскаль лучше потому что он "легче", зато потом ребенку легче переучиться на другой язык, "а мужики то и не знали" - почему же тогда универы в сшп учат питон и си, почему школы Финляндии задумались над изменением в образовании.
Слов много, а критика от закостеневших большая...
Ktara Дата: Нд, 29.03.2015, 12:35 | Повідомлення № 551
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3930
Нагороди: 37
Рейтинг: 303
Нам до системы образования в Финляндии еще ой как далеко.
А также если взять японскую и канадскую системы (это те школы в которых я была лично и могу сравнивать)
В Киеве создали одну школу по канадской системе :) Родители первое время пытались переделать все же под себя - не получилось :) смирились 
насколько эта система будет эффективна в Украине - покажет время
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 29.03.2015, 16:11 | Повідомлення № 552
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Цитата mul44 ()
почему школы Финляндии задумались над изменением в образовании.

Цитата Ktara ()
Нам до системы образования в Финляндии еще ой как далеко.

Ще хтось помітив нестиковку: фіни мають найкращу в світі систему освіти, але при цьому збираються її кардинально змінити?
Bandalak Дата: Нд, 29.03.2015, 16:39 | Повідомлення № 553
Лідер форуму
Повідомлень: 5582
Нагороди: 40
Рейтинг: 260
Хочуть зробити ще кращою.
FutureTeacher Дата: Нд, 29.03.2015, 17:24 | Повідомлення № 554
Часто заходить...
Повідомлень: 75
Нагороди: 1
Рейтинг: 16
Цитата mul44 ()
чьи-то слова: давайте перейдем на свободное ПО, давайте сделаем шаги к "освобождению" не надо нам гнаться за 2010-2015-100500 офисом, мы реально бедная страна.

Григорий Юрьевич сказал, что мы превратили курс информатики в курс "пользователя пишущей машинки". Если. всё-таки, даже и рассматривать ИКТ, то нет никакой принципиальной разницы между 97-ым, 2003-им, 2007-ым и 2010-ым Офисом - "пишущая машинка" осталась прежней, несколько поменялся интерфейс (непривычный человек адаптируется на протяжении 10-15 мин), появились некоторые "фичи", которые не используют 99,9% пользователей (но которые любят использовать устроители олимпиад, дабы отсеять "провинциалов"). Да, надо знакомить с офисными приложениями, но не по 70-105 часов, а за 5-10, ибо знание тонкостей условного форматирования в Excel вряд ли поможет создать в будущем эффективный стартап в области информационных технологий.

Цитата mul44 ()
И опять находится "кто-то": Паскаль лучше потому что он "легче", зато потом ребенку легче переучиться на другой язык, "а мужики то и не знали" - почему же тогда универы в сшп учат питон и си

Паскаль предполагает работу с абстрактными данными (числа, массивы, файлы), поэтому его можно успешно использовать в университетском образовании, где каждый знает, для чего он пришел на студентскую скамью. Для мотивации изучения программирования у школьников надо языки, имеющие возможность управления реальными обьектами (от графических примитивов, графических и видеофайлов до роботов (Лего, Ардуино, Распбэрри)

Цитата Ktara ()
Нам до системы образования в Финляндии еще ой как далеко.

Вначале надо изменить учителей, которые видят учеников в виде устройства, воспроизводящего заложенные учителем знания и навыки.

Цитата Пилипчук_О_П ()
Ще хтось помітив нестиковку: фіни мають найкращу в світі систему освіти, але при цьому збираються її кардинально змінити?

Справа в тому, що сучасна освіта повинна відповідати вимогам сучасного динамічного світу - найкраще з того, що ми можемо дати учням сьогодні лише на 75% відповідатиме вимогам дня завтрашнього, на 50% - через два-три роки.
mul44 Дата: Нд, 29.03.2015, 17:50 | Повідомлення № 555
Наполегливий учасник
Повідомлень: 961
Нагороди: 4
Рейтинг: 43
Цитата Пилипчук_О_П ()
Ще хтось помітив нестиковку: фіни мають найкращу в світі систему освіти, але при цьому збираються її кардинально змінити?
нет предела совершенству - так это называется

Додано (29.03.2015, 18:50)
---------------------------------------------

Цитата FutureTeacher ()
непривычный человек адаптируется на протяжении 10-15 мин
неправда. очень сильно неправда. я за одним компом запускаю 2003 учителю за другим 2007 и ВСЕ, это провал полный, человек на флешку сам не может иногда сохранить, директор не запоминает где на рабочем столе программа для просмотра инета. Я не против того что бы учили не 35 часов офис, а скажем 18 офис-текст, а другие 17 векторную графику - пусть это будет 2 проекта в течении семестра, история возникновения, программы, как работать, и много-много практической работы: рисунки-рисунки-рисунки, пусть ученик включает фантазию, отходим от системы "урок" - пришли и сразу за работу,
Цитата FutureTeacher ()
никакой принципиальной разницы между 97-ым, 2003-им, 2007-ым и 2010-ым Офисом
я не говорю что она принципиальна между 97-2003, дальше между 2007-2010 да, но если устраивает людей 2003 - задайте себе вопрос: в чем причина смены версии? "что бы на олимпиаде солнышко крутилось?", по средствам надо жить, и "честно". приучите детей быть честными будет и государство честным, а так это все профанация
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Сторінка 37 з 39«123536373839»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.