Пт, 24.11.2017, 09:37
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 33 з 39«1231323334353839»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Подальше майбутнє інформатики
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 06.07.2010, 17:09 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3623
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Тепер, коли достеменно відомо, що 12-річна освіта відмінена, надзвичайно цікавим стає питання, що ж буде з інформатикою далі?
[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:09
inform6 Дата: Вт, 01.05.2012, 13:43 | Повідомлення № 481
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Доброго дня, шановні форумчани. Як я розумію, то тут немає жодного вчителя, який би викладав у початковій школі. Якщо є - то відгукніться.
Мені дуже хочеться відстояти інформатику у початкових класах. Розумію, що на це потрібен час, але за цей час - ми тільки втрачаємо. Якщо завдання початкової школи - навчити вчитися, то інформатика є одним із найсучасніших засобів для цього.

Не раз зустрічалась із фразою: "Початківці - окремий світ", можливо це й так. Але добре знаю, що буде, якщо вчителя початкових класів "попросити" викладати, те, в чому не розбирається, то він проведе додатково математику або українську мову на цьому уроці, хоча б краще вивів дітей на прогулянку - зцього був би якийсь зиск. Таке ставлення неприпустиме. Ніякі курси безкоштовні і платні не можуть перебудувати мислення вчителя-початківця на те, щоб викладати інформатику, окрім вчителів, які за своєю суттю математики в душі. А таких не так і багато.
Я також проти, щоб вчителі, які не мають практики роботи із дітьми 6- 10 років почали вести інформатику в початкових класах, бо це забирає багато життєвих сил, і тут не йдеться про "опускатися до рівня початкової школи", а саме про те, щоб піднятися до душевного рівня дитини, який набагато вищий, ніж у нас - дорослих.

Але якщо в початковій школі опановують грамоту, то чому б не опанувати й "грамоту" з інформатики, хоча б для того, щоб потім ціленаправлено працювати за навчальним планом, щоб не зустрічатися з різнорівневою підготовкою школярів. Я не відкидаю і основної мети цього надзвичайно цікавого і розвивального предмету
Quote
Ця мета досягається завдяки формуванню в них наукового світогляду, інформаційної культури, алгоритмічного й критичного стилів мислення, інформатичних компетентностей, розвитку творчих здібностей, умінь і навичок працювати з сучасними засобами інформаційних і комунікаційних технологій...
:o

Чому в мене виникає думка: вчитель інформатики в початковій школі - вчитель класовод -ні,
вчитель інформатики в початковій школі - викладач інформатики із середньої ланки освіти - ні,
вчитель інформатики в початковій школі - молодий спеціаліст, який готувався, як вчитель початкової школи+вчитель інформатики в початкових класах - так.

Що легше - навчити молодого спеціаліста базовим знанням з інформатики і методиці викладання інформатики в початкових класах, чи вчителя початківця - інформатиці, чи вчителя інформатики - психологічним особливостям учнів початкових класів, програмовим вимогам з інших предметів початкової школи, технологіям проведення уроку в початкових класах, індивідуальному підходу, фізхвилинкам...

Вчителі початкових класів - це окремі люди, які все сприймають надто серйозно і болісно, як діти. Якщо їх попросити вивчити інформатику - вони це будуть робити вночі, бо є ще безліч інших справ. Курсів для цього не вистачить - потрібна самоосвіта :? і наставник-вчитель інформатики.

І до того ж, хто із вчителів початківців - відповідатиме за техніку у класі??? Якщо їх від 4 до 20 у різних школах??? Чому в мене стільки питань, адже я дуже хочу, щоб в початковій школі був предмет інформатики??? Допоможіть будь ласка.

Додано (01.05.2012, 13:43)
---------------------------------------------
У нас є приблизно рік для вирішення різних проблем, додавайте свої цікаві пропозиції

Bandalak Дата: Вт, 01.05.2012, 13:47 | Повідомлення № 482
Лідер форуму
Повідомлень: 5545
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
inform6, не переживайте вже аж так сильно. Наступного року ВУЗи випустять перших випускників по спеціальності "Початкові класи+Інформатика". От вони прийдуть у школи і будуть робити свою справу.
Але у почковій школі буде не так багато годин, прийдеться їх чимось довантажувати. А це вже проблема дирекції.
inform6 Дата: Вт, 01.05.2012, 13:57 | Повідомлення № 483
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Дякую Вам, Bandalak!!! Якби було так, як Ви кажете, але в мене є інформація, що просто вчителі початкових класів пройдуть курси в інститутах післядипломної освіти. Хочеться знати, що правда a чи b ? А довантажити чимось буде важко в тих школах, де мало класів. Як щодо того, що на інформатику в початковій школі потрібний поділ на підгрупи???

Відредаговано: inform6 - Вт, 01.05.2012, 13:58
Bandalak Дата: Вт, 01.05.2012, 14:03 | Повідомлення № 484
Лідер форуму
Повідомлень: 5545
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Якщо буде поділ на групи, і в обох групах викладатиме один спеціаліст - то у більшості шкіл годин на півставки може назбиратися!
Ktara Дата: Вт, 01.05.2012, 14:30 | Повідомлення № 485
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 290
Педколеджи по Украине уже не первый год (а лет 7 минимум) выпускают "учитель младших классов + информатика" :) И мы знаем как нелегко им взять часы информатики в младшей школе. :)
inform6 Дата: Вт, 01.05.2012, 14:36 | Повідомлення № 486
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Для 18 годин побрібно в школі на паралелі мати 3 класи із поділом на 2 групи. Якщо такої кількості паралелей в школі немає, то можна працювати по сумісництву у 2-3 школах: в різні дні, у іншій школі, або довантажувати... Але до цього ще далеко... Краще були б хороші спеціалісти і обладнані класи.

Чудово,Ktara, але Ви праві, якщо в своєму класі - то не важко, але обов"язково має бути поділ на групи, а якщо у всіх - то це неможливо!!! І знову таки, якщо кожен веде в своєму класі, то важко вирішити питання із технікою...


Відредаговано: inform6 - Вт, 01.05.2012, 14:43
gromko Дата: Вт, 01.05.2012, 19:22 | Повідомлення № 487
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 27
Рейтинг: 343
Quote (Пилипчук_О_П)
Ви так легко написали цю фразу, сидячи за комп'ютером... Розумні люди потрібні, а от скільки - питання складніше. Та й в якому значенні використано тут слово "розумні". Тут, я так зрозумів, протиставляються "розумні" і "споживачі"

Відразу варто зазначити, що коли говорили про "розумних", то цн йшлося насамперед про рідну "неньку-Україну" і теперішній час.

Quote (Пилипчук_О_П)
"напихати" голови учнів знаннями - застарілий підхід. Натомість пропонують компетентісний підхід. Але ж реалізують цей підхід у школах ті, кого навчали в дусі старої парадигми.

Компетентнісного "підходу", як і особистістного. до речі, теж - не існує, адже це декларативне проголошення давно відомих освітніх принципів. Навчання не може бути не особистістно-спрямованим, і воно, навчання, завжди було спрямоване на розвиток компетенцій і компетентності учня (ух, загнув!). Іншого просто не дано. Просто не варто перетворювати все це на якийсь жупел. До речі, декілька років назад, коли ідея компетентності так само мусувалася в Росії, мені було запропоновано виступити на педраді щодо "особистістно-орієнтованого підходу при вивченні інформатики" - в кінці виступ мав назву "Формування освітніх компетентностей учня в процесі вивчення інформатики в школі" (десь така назва, точно вже не пригадую), але "начальство" зауважило про відхід від "генеральної лінії" в українській педагогіці - особистістно-орієнтованого навчання.

Quote (Пилипчук_О_П)
Сприймаю закид на свій рахунок, оскільки саме з моєї ініціативи у нашій програмі вперше з'явився відповідний розділ (раніше були профільні курси, але орієнтовані на інженерну графіку).

Не варто надто сильно хвилюватись : кожен програму робить на власний розсуд,і чим більше буде програм - тим краще. А час покаже хто був правий, а хто - ні.

Quote (inform6)
Як я розумію, то тут немає жодного вчителя, який би викладав у початковій школі. Якщо є - то відгукніться.
Мені дуже хочеться відстояти інформатику у початкових класах.

Колего, не все так погано - вже значний час в молодшій школі викладають курси "Сходинки до інформатики", "Шукачі скарбів" та інші, тож є певні наробки. Щодо методики, то варто поцікавтись публікаціями В.Шакотько. Навіть в нашій школі є спеціаліст-вчитель початкових класів+ інформатика.
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 01.05.2012, 19:44 | Повідомлення № 488
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3872
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Quote (gromko)
Не варто надто сильно хвилюватись : кожен програму робить на власний розсуд,і чим більше буде програм - тим краще. А час покаже хто був правий, а хто - ні.

В такому разі виглядає оптимальною ідея введення варіативності в основну програму, про що я говорив на з'їзді, і що зроблено у принаймні двох проектах програм.
inform6 Дата: Вт, 01.05.2012, 22:43 | Повідомлення № 489
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Дякую Вам, шановний gromko, що заспокоюєте . Просто мене бентежить те, що по всій Україні стан впровадження інформатики в початковій школі дуже різний.
Quote (gromko)
вже значний час в молодшій школі викладають курси "Сходинки до інформатики"
- цей курс викладала, але навіть не як варіативну складову, а я гурток, де були зібрані діти із паралельних класів. Може це і добре, бо працювали за власним вподобанням, дехто виявив високі здібності. Але пройшов навчальний рік і в наступному курс "Сходинки до інформатики" у нашій школі не мав продовження.
sib Дата: Ср, 02.05.2012, 10:13 | Повідомлення № 490
Тут живе...
Повідомлень: 125
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (inform6)
Але добре знаю, що буде, якщо вчителя початкових класів "попросити" викладати, те, в чому не розбирається, то він проведе додатково математику або українську мову на цьому уро

Працюю в сільській школі. Музика , фізкультура, часом малювання і праця забираються вчителями на математику і мову (на 80%). Не хочеться, щоб така ж доля спіткала інформатику.
Викладаю інфоратику у початковій школі. Перший рік було важко, а зараз адаптувалась. Чому вчитель англійської мови може читати у початковій школі, а вчитель інформатики - ні?
1. Інформатику має читати спеціаліст;
2. Більше користі буде якщо для вчителя інформатики провести курсову перепідготоку щодо роботи у початковій ланці, ніж для вчителя початкових класів - курсову перепідготоку по вивченню інформатики.
Bandalak Дата: Ср, 02.05.2012, 10:19 | Повідомлення № 491
Лідер форуму
Повідомлень: 5545
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (sib)
Чому вчитель англійської мови може читати у початковій школі, а вчитель інформатики - ні?

А також вчитель музики та вчитель фізкультури.
inform6 Дата: Ср, 02.05.2012, 13:53 | Повідомлення № 492
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (sib)
1. Інформатику має читати спеціаліст;
2. Більше користі буде якщо для вчителя інформатики провести курсову перепідготоку щодо роботи у початковій ланці, ніж для вчителя початкових класів - курсову перепідготоку по вивченню інформатики.

Тоді у вузах краще було б ввести спеціальність вчитель інформатики + вчитель інформатики в початковій школі, ввести в навчальний план ряд додаткових курсів: психологія дітей молодшого шкільного віку, педагогіка, методика викладання інформатики в початковій школі, інноваційні технології може ще щось. І перестати готувати спеціалістів "вчитель початкових класів+вчитель інформатики"
Ktara Дата: Ср, 02.05.2012, 16:42 | Повідомлення № 493
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 290
Методики разные. Ни один учебный план не позволит ввести столько методик :) Так что это несбыточные мечты, тем более с таким узким дипломом тяжело будет найти работу. А так как предметы в начальной школе должен вести один человек - именно такой диплом позволяет найти работу именно в начальной школе (и физкультура и музыка и рисование - все методики есть)
inform6 Дата: Ср, 02.05.2012, 22:43 | Повідомлення № 494
Часто заходить...
Повідомлень: 79
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
А як на рахунок того, щоб просто бути вчителем інформатики і вести уроки в початковій школі??? Навіщо всі методики вивчати чи Ви маєте на увазі міжпредметний зв"язок і використання ІКТ на різних преметах, що прописано в програмі...
Ktara Дата: Ср, 02.05.2012, 23:01 | Повідомлення № 495
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 290
Ответ будет не научным, а жизненным - потому что учитель в начальной школе в большинстве случаев не хочет пускать на один урок другого преподавателя. Поэтому выпускники с узкоспециализированным дипломом работы не найдут. И сколько им тогда надо классов в начальной школе чтоб на ставку часов набрать?

Теперь ответ научным - в начальной школе не зря все уроки ведет один учитель. Он знает детей - знает к кому и как подойти (на какой кривой козе объехать). И привлечение другого учителя в начальной школе - нежелательно. Хотя (по новым правилам), если у учителя начальной школы нет соответствующих методик в дипломе, то эти предметы будет читать тот, у кого в дипломе данная методика есть. И учителя начальной школы объявили войну, так как у них уменьшается кол-во часов, а их это не устраивает.

По поводу остальных методик, есть поддержка других предметов - и этими методиками надо владеть. Нельзя выучить для начальной школы только одну методику информатики (кстати там не одна методика информатики а минимум 3, максимум 7).
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Сторінка 33 з 39«1231323334353839»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.