Пн, 25.09.2017, 23:31
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 26 з 39«1224252627283839»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Подальше майбутнє інформатики
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 06.07.2010, 18:09 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Тепер, коли достеменно відомо, що 12-річна освіта відмінена, надзвичайно цікавим стає питання, що ж буде з інформатикою далі?
[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:09
pasichov Дата: Нд, 22.04.2012, 16:35 | Повідомлення № 376
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Пилипчук_О_П)
. Не можна таку відповідальну річ, як змістове наповнення 20% програми повністю перекидати на вчителя.


(с) "Дали же мне свободу - что я с ней делать буду?" (В.Высоцкий).

Треба! Ми вже виростили НЕ ДУМАЮЧОГО учителя! Якраз така норма й примусить задуматися, а що краще робити? саме із цими учнями? Я тільки ЗА такий підхід.

Quote (Пилипчук_О_П)
Якщо "опозиція" збирається працювати над спільним проектом, то що треба зробити на з'їзді?


НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ ДАТИ НА "ОДОБРЯМС" ПРОТЯГТИ МІНІСТЕРСЬКИЙ ВАРІАНТ! Досягти (як програма максимум) зміни "групи впливу". В кінці кінців є ж науковці, що не "годуються" із міжнародних фондів... І учителів ДУМАЮЧИХ ще залишилося...трішки. Тоді й буде прийнятний проект... Всіх не задовільнить, але основне ЗМІНА ПАРАДИГМИ (до речі, в рмаках діючого стандарту МОЖЛИВО!!!!)


Відредаговано: pasichov - Нд, 22.04.2012, 16:36
gromko Дата: Нд, 22.04.2012, 16:50 | Повідомлення № 377
Лінуксоїд
Повідомлень: 2532
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Що ж у підсумку?
Пропозиція перша - повинно бути мінімум три програми курсу "Інформатика та ІКТ" 5-9 класи:
- інформаційно-технологічного напрямку, взявши за основу проекти програм груп Морзе та Шестопалова:
- напрямку алгоритмізації та програмування, відпрацювавши проект групи Гуржія:
- поглибленого навчання , непогані наробки були у Караванової.

Якщо "по іншому", то матимемо одну програму, ту що тільки "ІКТ", що , звичайно викличе палкі дебати на з’їзді та поділ на "правильних" і "неправильних".
Аргументую свою думку.
1. Програм повинно бути щонайменше дві - для "звичайних" класів та для поглибленого вивчення (так було раніше і поки що є).
2. Програма групи Морзе має спрямування саме в сторону ІКТ - це визнається навіть авторами.
3. Програма групи Шестопалова в основному подібна до попередньої, окрім використання допрофільних курсів та об’ємної графіки, тож є сенс спробувати їх поєднати.
4. Програма групи Гуржія розрахована на тих, хто хоче, щоб шкільна інформатика була в першу чергу інформатикою, тобто наукою, але з практичним змістом, саме тому там ми бачимо багато матеріалу з програмування, логіки та систем числення.
5. Про "поглиблене вивчення" тут всі забули.

Про недоліки програми групи Морзе я вже говорив - фрагментарність, дублювання та нераціональний розподіл по класах.
Щодо програми групи Гуржія - у ній "ляпів" теж вистачає, але ідея значно краща, тож "підшліфувавши" можна отримати пристройну програму.

Чи може бути декілька варіантів базової програми? А чому б і ні - по-моєму, в географії викладання можна було проводити за тим чи іншим структурним варіантом, а в трудовому навчанні, як правильно говорив колега Пилипчук, програма дозволяє ще бульшу варіативність.

Тож я за три програми.
TetyanaT Дата: Нд, 22.04.2012, 17:10 | Повідомлення № 378
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 1
Рейтинг: 12
Quote (gromko)
Чи може бути декілька варіантів базової програми? А чому б і ні - по-моєму, в географії викладання можна було проводити за тим чи іншим структурним варіантом, а в трудовому навчанні, як правильно говорив колега Пилипчук, програма дозволяє ще бульшу варіативність.


За умовою, що вони будуть саме БАЗОВИМИ, тобто основними.
pasichov Дата: Нд, 22.04.2012, 17:23 | Повідомлення № 379
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (gromko)
Тож я за три програми.

Можна було б погодитись, але "власть імущіє" на це не підуть. Їм потрібен один варіант + (можливо) поглиблене вивчення, й то під сумнівом.


Відредаговано: pasichov - Нд, 22.04.2012, 17:26
TetyanaT Дата: Нд, 22.04.2012, 17:42 | Повідомлення № 380
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 1
Рейтинг: 12
Quote (pasichov)
Цитата (gromko )Тож я за три програми. Можна було б погодитись, але "власть імущіє" на це не підуть. Їм потрібен один варіант + (можливо) поглиблене вивчення, й то під сумнівом.


Якщо прагнуть, щоб прийняли тільки одну і виникне загроза, що її не приймуть взагалі, то може підуть на віріант цих трьох?
Може треба вибрати тактику : всі три або ні одну !


Відредаговано: TetyanaT - Нд, 22.04.2012, 17:42
salal Дата: Нд, 22.04.2012, 18:06 | Повідомлення № 381
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
На мій погляд основною проблемою програмотворення є те, що програма створюється практично на порожньому місці бо створюється вперше. Теми із старших класів опускаються вниз. При цьому ми чекаємо від молодших учнів таких же компетенцій як і від старшокласників.
Перш ніж впроваджувати програму в освітній процес, її слід дослідити в пілотному режимі. Причому дослідження слід провести не тільки на базі ліцеїв та гімназій, а й на базі сільських шкіл, де є проблеми, яких немає в місті. Ось тоді ми й побачимо наскільки ця програма життєздатна.

В будь-якому разі програма повинна відповідати наступним принципам:
1. Принцип відповідності змісту програми віковим категоріям учнів, або принцип наслідування компетенції.
2. Принцип раціональної деталізації змісту програми.
3. Принцип оптимальної дискретизації навчального матеріалу (поурочного планування).
4. Здоров’я-зберігаючий принцип.
5. Принцип врахування реальних умов реалізації програми та її гнучкості, в залежності від цих умов.
6. Принцип корисності компетенції, що формується на уроках інформатики в практичній діяльності учня.
7. Принцип переважання практики над теорією.
8. Принцип закріплення знань та вмінь способом проведення практикумів.
Пояснення до принципів або в прикріпленому файлі.
Прикріплення: 4324149.doc(44Kb)


Відредаговано: salal - Нд, 22.04.2012, 18:14
Шестопалов Дата: Нд, 22.04.2012, 18:07 | Повідомлення № 382
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (TetyanaT)
Може треба вибрати тактику : всі три або ні одну !

У цьому є здоровий глузд! А час покаже, яка програма (а може дві) краще. Але тут зразу виникає питання, під яку програму за державні гроші будуть штампувати підручники. Може продовжити експеримент і віддати гроші в школи для придбання саме тих підручників, які школі і вчителю найкраще підходять? Рахується дуже просто: N*G, де N - кількість учнів у 5-9 класах і G - середні витрати держави на друк одного підручника.


Відредаговано: Шестопалов - Нд, 22.04.2012, 19:51
gromko Дата: Нд, 22.04.2012, 18:48 | Повідомлення № 383
Лінуксоїд
Повідомлень: 2532
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (pasichov)
Можна було б погодитись, але "власть імущіє" на це не підуть. Їм потрібен один варіант + (можливо) поглиблене вивчення, й то під сумнівом.

Будемо "бити" на три варіанти

Quote (salal)
На мій погляд основною проблемою програмотворення є те, що програма створюється практично на порожньому місці бо створюється вперше.

Не на "порожньому" - інформатика вже багато років викладалась з 7 по 9 клас (по Шестопалову чи Володіних) і в 5-6 класах (спочатку Морзе, потім Коршунова, "Сходинки" та Інфомандри)

Quote (salal)
Перш ніж впроваджувати програму в освітній процес, її слід дослідити в пілотному режимі. Причому дослідження слід провести не тільки на базі ліцеїв та гімназій, а й на базі сільських шкіл, де є проблеми, яких немає в місті. Ось тоді ми й побачимо наскільки ця програма життєздатна.


За на всі 100% - тільки так і треба робити, але у нас робиться не так і краще, а так як "треба".
Шестопалов Дата: Нд, 22.04.2012, 19:55 | Повідомлення № 384
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (gromko)
в 5-6 класах (спочатку Морзе, потім Коршунова, "Сходинки" та Інфомандри)

Ви ще забули програму і посібники Пахомової (м. Одеса):
- «Інформатика. Вступ в програмування мовою ЛОГО. 5 клас», Пахомова Г.В.,2008, - 136 с.
- «Інформатика. Програмування мовою ЛОГО. 6 клас», Пахомова Г.В., 2011, - 136 с.
Детальніше див. http://aspekt-edu.kiev.ua
gromko Дата: Нд, 22.04.2012, 20:03 | Повідомлення № 385
Лінуксоїд
Повідомлень: 2532
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (Шестопалов)
Ви ще забули програму і посібники Пахомової (м. Одеса)

Так, правда - я ж сам користувався цими посібниками
salal Дата: Нд, 22.04.2012, 20:45 | Повідомлення № 386
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (gromko)
Не на "порожньому" - інформатика вже багато років викладалась з 7 по 9 клас (по Шестопалову чи Володіних) і в 5-6 класах (спочатку Морзе, потім Коршунова, "Сходинки" та Інфомандри)

Так, але ж навчальний розподіл годин по класах був не такий. Табличний процесор у 7-у класі, бази даних у 9-у. Вони й у 11-у ідуть важко. А моделювання у 7-у класі. Воно й у вузі складає серйозну проблему для студентів.
До того ж є ризик зробити інформатику у 5-9 класах такою ж нецікавою, сухою і не зовсім зрозумілою, як у 9-х класах за діючою програмою. Тут теорії на всі три роки набереться. Більшість із неї на мій погляд можна було й не давати. Краще б цей час на практику використати.
Якщо ми знову наповнимо програму нецікавим та малозрозумілим учням певної вікової категорії матеріалом, то втратимо цікавість у учнів вже починаючи з 5-класу.
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 22.04.2012, 21:01 | Повідомлення № 387
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3783
Нагороди: 28
Рейтинг: 309
Quote (pasichov)
Треба! Ми вже виростили НЕ ДУМАЮЧОГО учителя!

Мало того, що виростили: саме для нього зараз робимо програми :) Тому те, що можна передбачити, бажано передбачити у програмі. Якщо за рахунок резервного часу дозволяється розширювати теми, то у кожній з цих тем варто вказати орієнтири такого розширення. Можна, зокрема, дозволити збільшення кількості практичних робіт, а не нарощування теорії. Але й теоретичний матеріал окреслити на випадок розширення кожної з тем.

Quote (gromko)
Програма групи Гуржія розрахована на тих, хто хоче, щоб шкільна інформатика була в першу чергу інформатикою, тобто наукою, але з практичним змістом

Наша програма, завдяки потужному запасу варіативності, непогано корелює в цілому і з цією програмою. Я б сказав, що у нас вийшла "золота середина" між варіантом МОНМС та варіантом Гуржія.

Quote (salal)
Перш ніж впроваджувати програму в освітній процес, її слід дослідити в пілотному режимі.

Це правильно. Але буде виправданим за умови, що апробуватимуться всі варті уваги варіанти.
LVV Дата: Нд, 22.04.2012, 23:20 | Повідомлення № 388
Прописаний назавжди
Повідомлень: 414
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
А чи не реальніше було б замість двох типів змішаних (вінегретних) програм поставити на з'їзді питання про розділення шкільного курсу на два предмети: ІКТ і, власне, Інформатика ???
Як то кажуть: "...мухи окремо, а котлети окремо...".
Навіть фізика з астрономією розділені, хоч там і набагато більше спільного, ніж, скажімо, між компьютерною графікою і алгоритмізацією.
Адже, як я розумію, основна суперечка полягає, грубо кажучи, в "перетягуванні ковдри" між "кнопконатискачами" і "програмістами".
Здається, тоді багато питань будуть зняті і в підготовці фахівців і у розробці навчальних програм і у друкуванні підручників, і у проведенні предметних олімпіад...

(хоч і погоджуюсь, з висловленою тут думкою, що мета з'їзду мабуть лише у публічному підтвердженні "легітимності" МОНівської програми...)


Відредаговано: LVV - Нд, 22.04.2012, 23:52
Bandalak Дата: Нд, 22.04.2012, 23:42 | Повідомлення № 389
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
LVV, дійсно це міг би бути хороший вихід із ситуації!
Розділення теперішнього вінегрету на два предмети відразу б зняло багато парадоксів зв'язаних з інформатикою. Найголовніший з них - це дві олімпіади з одного предмету!
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 22.04.2012, 23:55 | Повідомлення № 390
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3783
Нагороди: 28
Рейтинг: 309
А що давати у 5-7 класах, там, де 1 година на тиждень. Краще, зробити за зразком математики: у 5-7 - змішаний курс, а у 8-9 - два предмети по 1 годині? При цьому предмет "Інформатика" має охоплювати програмування і моделювання предметних областей разом з базами даних.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Сторінка 26 з 39«1224252627283839»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.