Нд, 22.10.2017, 07:41
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 16 з 39«1214151617183839»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Подальше майбутнє інформатики
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 06.07.2010, 18:09 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Тепер, коли достеменно відомо, що 12-річна освіта відмінена, надзвичайно цікавим стає питання, що ж буде з інформатикою далі?
[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:09
Ktara Дата: Нд, 04.03.2012, 00:19 | Повідомлення № 226
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Bandalak, такой большой, а такой наивный :) Ну не будет этого, по крайней мере в этой жизни. Надеюсь не надо объяснять почему, мы с тобой уже об этом говорили :)
gromko Дата: Нд, 04.03.2012, 00:24 | Повідомлення № 227
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (Bandalak)
Мені чомусь не подобається такий підхід, коли в кожному класі вчимо всього потрішки.
Хочеться цілісних закінчених курсів.

Оскільки курс "розтягнеться" на 5 років, то оптимально буде використати концентричний ("спіральний") підхід з фізики (чи математики). Такий же підхід було реалізовано і у програмі Володіних-Столярова.
Якщо вивчити в 7 класі, то до 10-го вже можна забути.

Quote (Bandalak)
А алгоритмізацію обов'язково окремим предметом.

Хотілося б і мені, але ...
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 04.03.2012, 00:29 | Повідомлення № 228
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3823
Нагороди: 28
Рейтинг: 329
Приєднуюсь: "нарізка" програмування маленькими шматочками (декілька уроків на рік!) робить сумнівною корисність цих тем, зокрема й в очах учнів.
Інші теми курс достатньо автономні, а от програмування вимагає систематичного вивчення.

У 9 класі назва теми "Комп'ютерні мережі" не відповідає змісту. Крім того, згадується веб-програмування, а вивчається тільки HTML, яка не є мовою програмування.

Не виникала думка, в зв'язку зі збільшенням кількості годин, хоч трохи оновити зміст предмету? Знову маю на увазі тривимірну графіку. Все, що включене в розглянуті варіанти програм, вивчалося й раніше. А технології на місці не стоять. 3D не так давно було досить спеціальною річчю, а зараз... Десь я вже про це писав :) Нагадаю лише про те, що розроблено 3D-принтер, що друкує шоколадом. Домогосподаркам найближчим часом такий курс буде дуже корисним.

Додано (03.03.2012, 22:29)
---------------------------------------------

Quote (Bandalak)
А алгоритмізацію обов'язково окремим предметом.

Quote (Ktara)
Ну не будет этого, по крайней мере в этой жизни.


Зараз якраз з'явився шанс! Якщо у 8-9 не "ліпити" 2-годинну програму, а розпаралелити. Можна дати 1 рік програмування по 1 разу в тиждень. Або навіть 2 роки. А у 5-7 - пропедевтику. Тільки не такими дрібними шматочками, як у gromko.
Ktara Дата: Нд, 04.03.2012, 01:05 | Повідомлення № 229
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Вот хочу ошибаться, и мечтаю, чтоб сделали отдельными предметами, но аналитик пытается одержать верх и утверждает, что этому не бывать :)
Bandalak Дата: Нд, 04.03.2012, 03:24 | Повідомлення № 230
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Ktara)
но аналитик пытается одержать

Хто такий, аналітик?
Шестопалов Дата: Нд, 04.03.2012, 11:40 | Повідомлення № 231
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Нормальные герои всегда идут в обход! Умный в гору не пойдёт, умный гору обойдёт!

Шановний Анатолій Миколайович! Ваша ідея про розділення інформатики на два курси здійснена у нашій програмі. У 5-7 класі поділ між ІКТ і програмуванням 50% на 50%. Ця тенденція може бути продовжена на 2-й годині у 8-9 класах вибором відповідного допрофільного курсу. Учні протягом 5-7 класів разом з базовим курсом ІКТ одержують ОБОВ’ЯЗКОВИЙ 45 годинний курс з основ програмування! А далі - за виявленими у 5-7 класах здібностями учнів: до обов’язкового курсу ІКТ додати ще 68 год. допрофільних курсів. А це може бути як програмування, так і вдосконалення знань та навичок ІКТ. Причому, спеціалізація можлива всередині класу. Що ще можна зробити за умов, що маємо? Переглянте ще раз нашу програму і запропонуйте вдосконалення. Або надайте свої індивідуальні пропозиції безпосередньо Наталії Морзе, як це зробив Григорій Громко. А ще є цікаві пропозиції Ярослава Глинського (кот, который гуляет сам по себе). Чому б не влаштувати опитування, чиї пропозиції кращі: Бандалак, Глинський, Громко, МОН (має появитися) і Коршунової-Пилипчука-Шестопалова? До речі, саме це МОН пропонує: виставить свою програму на широке обговорення, як тільки вона буде створена.

Додано (04.03.2012, 09:40)
---------------------------------------------
"Прежде, чем бухнуть в колокола - посмотри в святцы" (Козьма Прутков).
Ми всі разом зробили "ідеологічну" помилку. Потрібно було спочатку узгодити принципи викладання інформатики у 5-9 класах і лише потім зайнятися їх наповненням конкретним змістом. Щоб виправити положення, пропоную обговорити принципи, які положені у нашу програму. Що в них поганого?
Розподіл навчальних годин для 5-9 класів Принципи розподілу навчальних годин для 5-9 класів, відпрацьовані в школах України багаторічним вико¬ристанням і розробкою відповідних навчальних засобів, можуть бути такі:
• у 5-9 класах вивчаються ІКТ (операційні системи, офісні засоби, Інтернет) і програмування;
• базовий курс ІКТ у 5-7 класах вивчається по 16 год. щороку, всього 48 год.;
• алгоритмізація та програмування у 5-7 класах вивчаються по 16 год. щороку, всього 48 годин;
• базовий курс ІКТ у 8-9 класах вивчається по 34 год. щороку, всього 68 годин;
• у 8-9 класах допрофільні курси за вибором вивчаються по 34 год. щороку, всього 68 годин;
• допрофільні курси передбачають вдосконалення знань та навичок ІКТ і(або) програмування;
• у старшій школі профільне навчання здійснюється подальшим вивчення ІКТ і(або) програмування.


Відредаговано: Шестопалов - Нд, 04.03.2012, 10:23
gromko Дата: Нд, 04.03.2012, 12:22 | Повідомлення № 232
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (Шестопалов)
Ми всі разом зробили "ідеологічну" помилку. Потрібно було спочатку узгодити принципи викладання інформатики у 5-9 класах і лише потім зайнятися їх наповненням конкретним змістом.

Погоджуюсь
Quote (Шестопалов)
• у 5-9 класах вивчаються ІКТ (операційні системи, офісні засоби, Інтернет) і програмування;

По іншому просто не може бути, погоджуюсь

Quote (Шестопалов)
базовий курс ІКТ у 5-7 класах вивчається по 16 год. щороку, всього 48 год.;

У принципі - без заперечень

Quote (Шестопалов)
алгоритмізація та програмування у 5-7 класах вивчаються по 16 год. щороку, всього 48 годин;

5 клас - по серйозному зарано (тільки виконавці, Скретч або Лого, і то на початковому рівні). Із власного досвіду (Скретч) - у 5 класі виникають проблеми з математичним апаратом (хоча б та сама прямокутна система координат, та зі змінними досить важко).
6 клас - можна і 16 годин, але тоді треба "урізати" ІКТ.
7 клас - починаємо програмування на "серйозному" рівні, але (як на мене) з другого семестру - надто багато нових предметів.

Quote (Шестопалов)
• базовий курс ІКТ у 8-9 класах вивчається по 34 год. щороку, всього 68 годин;
• у 8-9 класах допрофільні курси за вибором вивчаються по 34 год. щороку, всього 68 годин;

Допрофільні курси - тільки за рахунок варіативної складової навчального плану, і це не моя власна думка - базова програма (5-7 класи -1 год., 8-9 класи - по 2 год.) повинна бути єдиною для усіх шкіл, незалежно від майбутнього профілю.

Quote (Шестопалов)
допрофільні курси передбачають вдосконалення знань та навичок ІКТ і(або) програмування;

Погоджуюсь (див. вище)

Quote (Шестопалов)
у старшій школі профільне навчання здійснюється подальшим вивчення ІКТ і(або) програмування.

Без варіантів.

Тобто практично у всьому (окрім допрофільних курсів ми маємо спільну думку).

Щодо "мого бачення" курсу інформатики:
- збалансованість (ІКТ+програмування в усіх класах);
- поступовий перехід від конкретного до абстрактного (від елементарних практичних навичок з ІКТ до умінь з програмування та створення сайтів);
- "концентричність" ("спіральність") - з кожним роком вивчати матеріал на більш високому рівні;
Нічого в цьому нового немає: 5-6 класи - майже "Шукачі скарбів" О.Коршунової та "Сходинки", 7-8 класи - Володіни-Столяров, "Сходинки" та "Базовий курс" Шестопалова (з товаришами), тобто нове - це відоме нам "старе" і вже апробоване.
Щодо "розділення" інформатики на два курси, то як я цього не бажав би, але поки що цьому не бути - при розділенні "ІКТ" залишиться в "Технологіях", а "Програмування" повинно перейти в "Математику", а це порушує пропоновані нам навчальні плани.
Шестопалов Дата: Нд, 04.03.2012, 12:42 | Повідомлення № 233
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (gromko)
Тобто практично у всьому (окрім допрофільних курсів ми маємо спільну думку).

Вже добре! Але ж наше бачення на допрофільні курси дає можливість здійснити мрію Анатолія Бандалак і багатьох інших вчителів: відділити мух від котлет. Що Ви запропонуєте?
Bandalak Дата: Нд, 04.03.2012, 15:30 | Повідомлення № 234
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
А чому не можна просто у 8-9 класах вивчати окремо програмування та ІКТ по 68 годин окремими предметами?
А допрофільні курси дійсно треба брати з варіативки.
Чи може хтось боїться обов'язковості програмування у 8-9 класах і хоче чимось підмінити цей курс?
Я за те, щоб програма (якою би вона не була) стала обов'язковою для всіх, без права перетягування туди-сюди.
Ще встигнуть діти вибирати (а у селах їм нав'яжуть вибір) у старших класах.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 04.03.2012, 16:10 | Повідомлення № 235
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Bandalak)
А чому не можна просто у 8-9 класах вивчати окремо програмування та ІКТ по 68 годин окремими предметами?

Толя, ти справді віриш в те, що можуть виділити по 68 годин (134 години) на інформатику у 8-9 класах? Тоді прийдеться врізати, а то й взагалі відмінити деякі предмети, інакше це переступить гранично допустиме навантаження на 1 учня в тиждень. Та й при нашій техніці, 10річної давності, відверто кажучи, не хочеться травмувати зір дітей.
Не забувайте позицію пані Морзе, в одному з своїх вебінарів вона заявила, зробить все, щоб програмування небуло. Так що ми тут можемо говорити-балакати, а за нас давно вже вирішили курс розвитку ІКТ. Можемо подавати гори пропозицій, тільки ніхто не зобов’язується врахувати бодай одну із них.
sahyc Дата: Нд, 04.03.2012, 16:45 | Повідомлення № 236
Прописаний назавжди
Повідомлень: 278
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (gromko)
(5-7 класи -1 год., 8-9 класи - по 2 год.) повинна бути єдиною для усіх шкіл, незалежно від майбутнього профілю.

У більшості шкіл інформатика вивчається тільки 9 класу, причому немає навіть спроб запровадити вивчення із 5 класу.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Так що ми тут можемо говорити-балакати, а за нас давно вже вирішили курс розвитку ІКТ. Можемо подавати гори пропозицій, тільки ніхто не зобов’язується врахувати бодай одну із них.


Дійсно так. Треба щоб хача б якось заставити чиновників від освіти прочитати думки, що лунають у нас на форумі, але насправді вони і не намагаються їх почути, бо у них є свій шлях розвитку інформатики, який дуже часто відрізняється від того, що пропонується тут.
gromko Дата: Нд, 04.03.2012, 16:58 | Повідомлення № 237
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (Bandalak)
А чому не можна просто у 8-9 класах вивчати окремо програмування та ІКТ по 68 годин окремими предметами?

Про це вже було вище - на жаль, цього не буде.

Quote (Bandalak)
А допрофільні курси дійсно треба брати з варіативки.

І я про те ж.

Quote (Bandalak)
Я за те, щоб програма (якою би вона не була) стала обов'язковою для всіх

100%

Quote (Ковальчук_Олександр)
ти справді віриш в те, що можуть виділити по 68 годин (134 години) на інформатику у 8-9 класах?

Це вже без варіантів, якщо не буде чого непередбаченого то так і залишиться: 1-1-1-2-2

Quote (Ковальчук_Олександр)
Та й при нашій техніці, 10річної давності, відверто кажучи, не хочеться травмувати зір дітей.

Санітарні норми ніхто не відміняв.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Не забувайте позицію пані Морзе, в одному з своїх вебінарів вона заявила, зробить все, щоб програмування не було.

Помилкове твердження.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Так що ми тут можемо говорити-балакати, а за нас давно вже вирішили курс розвитку ІКТ. Можемо подавати гори пропозицій, тільки ніхто не зобов’язується врахувати бодай одну із них.

Я б так не сказав, і цьому живий приклад Є.А.Шестопалов - якщо довго стукати, то відкриють. Деякі мої зауваження були враховані і при розробці Стандарту, звичайно, не всі, але скільки людей, то і стільки думок, "істина" визначається консенсусом.

Щодо програм 5-9 класів (врештою, як і для 2-4-их), то, на мою думку, вони через рік (після "апробації") будуть коригуватися - треба було б програму спочатку "прогнати" в шкільних умовах, зробити певні висновки, а потім "підсажувати" на неї всю Україну.

Додано (04.03.2012, 14:58)
---------------------------------------------

Quote (sahyc)
У більшості шкіл інформатика вивчається тільки 9 класу, причому немає навіть спроб запровадити вивчення із 5 класу.

У нас - з 5-ого класу, тож маємо певний досвід. Спочатку була програма Морзе, потім власна (авторська), потім "Шукачі скарбів" (не хотів мороки з грифуванням).
7-8 класи - Володіни-Столяров, 9 клас - Завадський, 10-11 класи - Ривкінд (академ., у тому сенсі що підручник)

Quote (sahyc)
Треба щоб хоча б якось заставити чиновників від освіти прочитати думки, що лунають у нас на форумі, але насправді вони і не намагаються їх почути, бо у них є свій шлях розвитку інформатики, який дуже часто відрізняється від того, що пропонується тут.

Вас чують, але не завжди наша думка співпадає з "генеральною лінією"
sahyc Дата: Нд, 04.03.2012, 17:14 | Повідомлення № 238
Прописаний назавжди
Повідомлень: 278
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (gromko)
Вас чують, але не завжди наша думка співпадає з "генеральною лінією"

У більшості випадків вона якраз не співпадає. Але якраз від того і сумно, що вони не чують вчителів практиків, а яка користь від того, що багато з них ен мають ніякого досвіду викладання інформатики у звичайних простих школах, а дуже було б чудово якби вони повикладали певний час у сільській школі, де 6 ПК із мінімумом ПЗ та ще 10 річної давності! :)
mul44 Дата: Нд, 04.03.2012, 17:28 | Повідомлення № 239
Наполегливий учасник
Повідомлень: 942
Нагороди: 2
Рейтинг: 43
Quote (Bandalak)
Чи може хтось боїться обов'язковості програмування

Не в том дело что боится - вот у меня например 11 класс программирование, так половина детей прямо заявляет нам не нужно программирование, мои доводы что некоторые предметы тоже как не очень нужны конкретно вам, но помогают развить ваше мышление, память etc, не очень то помогают.
gromko Дата: Нд, 04.03.2012, 17:30 | Повідомлення № 240
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (sahyc)
Але якраз від того і сумно, що вони не чують вчителів практиків

Пишіть їм - почують, тим більше, що з них більшість і є вчителями практиками (Проценко, Ривкінд, Шакотько)

Quote (sahyc)
якби вони повикладали певний час у сільській школі, де 6 ПК із мінімумом ПЗ та ще 10 річної давності!

Це як у нас!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Сторінка 16 з 39«1214151617183839»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.