Пт, 15.12.2017, 08:20
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 14 з 39«1212131415163839»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Подальше майбутнє інформатики
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 06.07.2010, 17:09 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3631
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Тепер, коли достеменно відомо, що 12-річна освіта відмінена, надзвичайно цікавим стає питання, що ж буде з інформатикою далі?
[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 16:09
Enata Дата: Ср, 29.02.2012, 00:07 | Повідомлення № 196
Новий користувач
Повідомлень: 4
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Ще мені цікаво, як ви розумієте зміст ІКТ?

Додано (28.02.2012, 22:48)
---------------------------------------------
Євген Анатолійович, вважаю запропонований варіант програми виваженим та доцільним. До програмування можу додати лише, що чим раніше учні починають вивчати ази програмування, тим грамотнішими користувачами вони стають. Найкраще, коли діти можуть побачити виконавця алгоритмів – робота Лего (але дорого коштує – від 300$ за одного), або віртуального виконавця в різних середовищах НПЗ…

Додано (28.02.2012, 23:07)
---------------------------------------------
Допрофльні курси передбачаються для всіх класів? Для допрофільних курсів спеціалізованих класів (а спеціалізація здійснюється з 1 класу, або з 5-го) можна додати:
Для класів з поглибленим вивченням іноземної мови незайвим буде курс, який передбачає роботу з електронними словниками, ознайомлення з електронним перекладом, використання навчальних програм з мови та таке інше.

Пилипчук_О_П Дата: Ср, 29.02.2012, 01:30 | Повідомлення № 197
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Високий "градус" дискусії викликаний, зокрема, тим, що всі учасники розуміють: зараз вдалий момент, щоб розділити наявну суміш "ІКТ+алгоритміка" на два нормальних предмети. Але ніхто не знає, чи нам таку можливість хтось дасть. Якщо моментом не скористатись - знову на роки, а то й десятиліття матимемо "те що маємо".
У проекті типових навчальних планів є по 1 інваріантній годині у 5-7 класах і по 2 години у 8-9. Де тут найкраще розмістити окремий предмет "Основи алгоритміки"? На мою думку - по 1 годині у 8 та 9 класах. Можливо, обов'язковий курс зробити однорічним. Тоді другу годину в 9 класі використати на обов'язковий курс комп'ютерної графіки (?).

Quote (Шестопалов)
Дивіться наше чергове наближення до загальноприйнятного документу.

Чергове наближення грішить прив'язкою до конкретного програмного забезпечення, що в сучасних умовах зовсім не виправдано. Але це легко виправити.

Quote (Enata)
Допрофльні курси передбачаються для всіх класів?

А для допрофільної спеціалізації передбачаються варіативні години.
Шестопалов Дата: Ср, 29.02.2012, 09:01 | Повідомлення № 198
Видавець посібників
Повідомлень: 1416
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (Пилипчук_О_П)
Чергове наближення грішить прив'язкою до конкретного програмного забезпечення

Прошу дати зауваження-пропозиції конкретно по тексту нашого (і Вашого!) документа. Загальні побажання важко обробляти.


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 29.02.2012, 09:02
fizikas Дата: Ср, 29.02.2012, 09:06 | Повідомлення № 199
Тут живе...
Повідомлень: 133
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (Bandalak)
Але в метематиці немає такого, щоб до однієї і тієї ж теми поверталися декілька разів в різних класах. В інформатиці теж такого не повинно бути.

У фізиці концентрична система навчання використовувалася постійно. 1 концентр вивчення всіх розділів більш на якісному рівні, 2й - використовуючи набутий у старших класах математичний апарат. НІчого поганого у цьому немає. Давайте так, у 5-6 класі ми навчимо основам роботи в ОС, творити папки, копіювати, вирізати, вставляти... А чи зможемо розглянути склад ОС, різницю між різними файловими системами? Мені ці питання здаються надзвичайно важливими і занадто важкими й непотрібними для учнів 5-6 класів.
Іще один момент, інформатика частково залежна від знань отриманих у математиці. Тому обовязково після затвердження програми математики слід не забути ще раз переглянути нашу програму на предмет узгоджень із математиками.
Представлений на форумі варіант програми буде обговорений сьогодні на районному методобєднанні інформатиків.
mul44 Дата: Ср, 29.02.2012, 12:03 | Повідомлення № 200
Наполегливий учасник
Повідомлень: 961
Нагороди: 4
Рейтинг: 43
В принципе соглашусь что в 8 класе 1 час икт - 1 час графика (можно даже семестр графика, семестр хтмл), 9 клас - 1 час икт - 1 час программирование (алгоритмика).
Bandalak Дата: Ср, 29.02.2012, 12:20 | Повідомлення № 201
Лідер форуму
Повідомлень: 5582
Нагороди: 40
Рейтинг: 260
fizikas, дійсно у фізиці має місце залежність від математичного апарату. Колись 7-8 класи вивчали всі процеси оглядово, а 9-11 більш конкретніше. Але останні версії програм з фізики - це повний маразм!!! Про підручники вже мовчу.

А на який апарат посилається вивчення текстового редактора, наприклад? Навіщо його давати кусочками? Не краще дати раз від початку до кінця і все?

Quote (Пилипчук_О_П)
Високий "градус" дискусії викликаний, зокрема, тим, що всі учасники розуміють: зараз вдалий момент, щоб розділити наявну суміш "ІКТ+алгоритміка" на два нормальних предмети. Але ніхто не знає, чи нам таку можливість хтось дасть. Якщо моментом не скористатись - знову на роки, а то й десятиліття матимемо "те що маємо".

Все правильно міркуєте!
Quote (Enata)
Ще мені цікаво, як ви розумієте зміст ІКТ?

ІКТ - Операційні системи, офісні засоби, інтернет мережі.
Переконаний на 100%, що часткова алгоритмізація на віртуальних роботах 5-10 годин у 5-6 класах ніяк не розвиватиме вміння програмувати, а тільки створить кашу у голові. Алгоритмізацію треба вивчати одним ритмом, як мінімум 34 години впідряд.
В ідеалі на це треба виділити окремий предмет!
І починати з 8-го класу зовсім не пізно. Раніше ми починали з 10-го і толку було більше чим тепер.
fizikas Дата: Ср, 29.02.2012, 17:04 | Повідомлення № 202
Тут живе...
Повідомлень: 133
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (Bandalak)
Але останні версії програм з фізики - це повний маразм!!! Про підручники вже мовчу.

ми не обговорюємо тут програми з фізики. це офтоп.
Quote (Bandalak)
А на який апарат посилається вивчення текстового редактора, наприклад?

просто текстовий редактор не вимагає математичного апарату. Але навіщо зводити до такого примітивізму? Тут мова радше іде про програмування. Алгоритмічні задачі базуються на математичному апараті. Як ви будете вчити алгоритм Евкліда коли діти не знають що таке просте число...доведеться вивчити спочатку це поняття в інформатиці, аналогічно вивчаючи графічні редактори учень має розуміти з якими геометричними обєктами працює...чи вам хочеться на інформатиці пояснювати дитині що таке паралелепіпед наприклад??? Звязок між інформатикою та математикою безперечно є і його треба враховувати, хоча це не настільки життєво важливо як у фізиці. І від того, що ви будете наводити приклади тем де це непринципово - звязок між математикою та інформатикою не применьшиться.
Quote (Bandalak)
Навіщо його давати кусочками? Не краще дати раз від початку до кінця і все?

якщо ви говорите про текстовий РЕДАКТОР - в принципі можна дати від початку до кінця, якщо про текстовий ПРОЦЕСОР - я би радий вас підтримати, але в 5-6му класі діти не готові до вивчення текстового процесора у повному обсязі....
У певних темах без концентричності не обійтись, це моє переконання.
Візьмемо мій же приклад з посту №200
Поняття файлова система треба розглядати? Чим фат32 від нтфс та інших відрізняється? по моєму треба...По вашому ні????
Якщо треба - ми можемо це питання розглядати в 5-6му класі де вивчаються основи роботи з ОС???
А ось ті теми які цілком реально вивчити сходу у повному обсязі - не розривати. Тут вас підтримаю.
igorv Дата: Ср, 29.02.2012, 19:44 | Повідомлення № 203
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (LVV)
обовэязкове впровадження ЗНО з курсу користувача і ЗНО з основ алгоритмізації, візуального та ООП.

Планують впровадити тест загальних навчальних компетенцій, куди має увійти ІКТ-компетенція.
Але у 2012 ще не впровадили

Додано (29.02.2012, 18:05)
---------------------------------------------

Quote (Махновець_Ігор)
Ну з таким відношенням як в нашій державі, то так. скоро вона зникне або буде примітивним предметом типу ОБЖ чи Основи здоровя по 0,5 год на тиждень і виходить, що ніби й предмет є і ніби його й нема

Якщо допускати компютерні курси в школи, то з часом вчителю інформатики у 2-9 класах вже нічого буде викладати. А в МОНМСУ приймуть відповідне рішення... доручити формувати ІКТ-грамотність приватним компаніям, фірмам, які часто працюють без ліцензій і видають документи сумнівного характеру (крім випадків видачі документів кваліфікованих робітників "оператор комп. набору"- у нас в області - 90 дипломів на рік, підготовка ведеться за межами ЗОШ)

Додано (29.02.2012, 18:32)
---------------------------------------------

Quote (Bandalak)
Логіка проста. Є дві різні олімпіади - мають бути різні предмети.

Мы все учились понемногу...
Якщо розділять, то ІКТ буде обовязковим для всіх, а програмування - для профільних?!?

Додано (29.02.2012, 18:44)
---------------------------------------------

Quote (fizikas)
інформатика частково залежна від знань отриманих у математиці. Тому обовязково після затвердження програми математики слід не забути ще раз переглянути нашу програму на предмет узгоджень із математиками.

Повністю підтримую. Потрібно буде ще врахувати програми і інших предметів: фізики, хімії, біології, ...
Глинський__Ярослав Дата: Ср, 29.02.2012, 20:13 | Повідомлення № 204
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
В мене є такі пропозиції:

5-й клас. Вступ до інформатики. Текстовий редактор (з метою отримання навичок роботи з клавіатурою, введення текстів і опрацювання заданих текстів). Поняття об’єкта. Об’єкти в текстовому документі: малюнки, WordArt, кадри, ланцюги кадрів. Розвиваючі програми. Нескладні презентації. Пошук відомостей в інтернеті. Створення реферату з деякого предмета.

6-й клас. Поняття про інформацію, дані та інформаційну систему. Поняття про будову комп’ютера. Поняття про операційну систему. Об’єкти ОС. Поняття про файлову систему. Дії з файлами. Поняття алгоритму. Поняття програми. Виконавці алгоритмів (керування роботом, черепашкою, але не називати це програмуванням). Конструктори ігор і виконавців (MS Kudu тощо). Про-довження лінії робота з текстовим редактором (перевірка граматики, форматування текстів, таблиці, діаграми, поняття про найпростіші 2-3 ділові документи: заява, пояснювальна записка, скарга). Електронні чи інтернет-перекладачі та інші засоби вивчення іноземних мов. Розвиваючі програми.

7-й клас. Поняття про растрову графіку і векторну графіку (достатньо у ворді). Обробка фотографій і відео. Створення складніших презентацій. Поняття про публікації. Продовження лінії про виконавців алгоритмів та ігрові конструктори. Спілкування і навчання в інтернеті. Розвиваючі програми.

8-й клас. Основи алгоритмізації і програмування (Visual Basic у VBA чи VS, С# у VS, Pascal в Lazarus на рівноправний вибір, але я рекомендую Visual Basic): постановка типових задач, поняття про інформаційне моделювання, етапи розв’язування задач, поняття програми в конкретному середовищі, поняття змінної, стандартні функції, вирази, правила подання чисел і написання виразів, введення-виведення даних, лінійні програми, створення графічного інтерфейсу користувача, поняття про файли даних, елементи алгебри логіки, логічні вирази, моделювання і програмування умов пошуку даних, команди розгалуження, розв’язування задач на розгалуження, поняття про функції і процедури користувача, поняття циклу, побудова таблиць значень функції і дослідження числових послідовностей, відшукання даних, що задовольняють деякий критерій пошуку, одновимірні масиви (де задача впорядкування масивів йде із зірочкою і не є обов’язковою для всіх), двовимірні масиви*, структури даних* (записи, масиви записів), моделювання предметних областей із застосуванням структур даних і зберіганням даних у файлах*, задача пошуку даних в структурах даних*, поняття про об’єктно-орієнтоване програмування*. Навчання тут слід робити диференційованим, що можна реалізувати в підручниках.

9-й клас. Електронні таблиці. Бази даних. Веб-дизайн, HTML, створення сайтів і блогів вручну і за допомогою конструкторів. Веб-2. Веб-3 тощо.
Шестопалов Дата: Ср, 29.02.2012, 21:21 | Повідомлення № 205
Видавець посібників
Повідомлень: 1416
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Шановний Ярослав Миколайович! Як на мене, Ваша програма теж має право бути прийнятною. На жаль, нам всім доведеться пасивно чекати, що видасть МОН. Важко сподіватись, що там будуть враховані Ваші і наші з форуму пропозиції. Програми для 5-9 класів мають бути оприлюднені з 1-го березня на сайті МОН для обговорення. Хто першим знайде, прошу тут дати посилання.
mul44 Дата: Ср, 29.02.2012, 21:59 | Повідомлення № 206
Наполегливий учасник
Повідомлень: 961
Нагороди: 4
Рейтинг: 43
В мене є такі пропозиції:

5-й клас. Вступ до інформатики. Текстовий редактор (з метою отримання навичок роботи з клавіатурою, введення текстів і опрацювання заданих текстів). Робота з клавіатурним тренажером (наприклад Klavaro). Поняття об’єкта. Об’єкти в текстовому документі. Розвиваючі програми. Нескладні презентації. Пошук відомостей в інтернеті. Створення реферату з деякого предмета.

6-й клас. Поняття про інформацію, дані та інформаційну систему. Поняття про будову комп’ютера. Поняття про операційнІ системИ. Об’єкти ОС. Поняття про файловІ системИ. Дії з файлами. Поняття алгоритму. Поняття програми. Виконавці алгоритмів (керування роботом, черепашкою, але не називати це програмуванням). Конструктори ігор і виконавців (KTurtle тощо). Продовження лінії робота з текстовим редактором (перевірка граматики, форматування текстів, таблиці, діаграми, поняття про найпростіші 2-3 ділові документи: заява, пояснювальна записка, скарга). Електронні чи інтернет-перекладачі та інші засоби вивчення іноземних мов. Розвиваючі програми.

7-й клас. Поняття про растрову графіку і векторну графіку (достатньо у writer). Обробка фотографій і відео. Створення складніших презентацій. Поняття про публікації(Робота в Scribus). Продовження лінії про виконавців алгоритмів та ігрові конструктори. Спілкування і навчання в інтернеті. Розвиваючі програми.

8-й клас. Основи алгоритмізації і програмування (С в Geany, Pascal в Lazarus, Gambas2 (то є Visual Basic): постановка типових задач, поняття про інформаційне моделювання, етапи розв’язування задач, поняття програми в конкретному середовищі, поняття змінної, стандартні функції, вирази, правила подання чисел і написання виразів, введення-виведення даних, лінійні програми, створення графічного інтерфейсу користувача, поняття про файли даних, елементи алгебри логіки, логічні вирази, моделювання і програмування умов пошуку даних, команди розгалуження, розв’язування задач на розгалуження, поняття про функції і процедури користувача, поняття циклу, побудова таблиць значень функції і дослідження числових послідовностей, відшукання даних, що задовольняють деякий критерій пошуку, одновимірні масиви (де задача впорядкування масивів йде із зірочкою і не є обов’язковою для всіх), двовимірні масиви*, структури даних* (записи, масиви записів), моделювання предметних областей із застосуванням структур даних і зберіганням даних у файлах*, задача пошуку даних в структурах даних*, поняття про об’єктно-орієнтоване програмування*. Навчання тут слід робити диференційованим, що можна реалізувати в підручниках.

9-й клас. Електронні таблиці. Бази даних. Веб-дизайн, HTML, створення сайтів і блогів вручну і за допомогою конструкторів. Веб-2. Веб-3 тощо.
итого ми смогли не витратити з бюджету колосальну суму грошей, і як на мене ну геть нічого не втратили, принаймі совість залишилася чистою, а навчальний процес нітрохи не постраждав).
З.Ы.: Як то кажуть вброс...


Відредаговано: mul44 - Ср, 29.02.2012, 22:00
Шестопалов Дата: Ср, 29.02.2012, 22:38 | Повідомлення № 207
Видавець посібників
Повідомлень: 1416
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (mul44)
итого ми смогли не витратити з бюджету колосальну суму грошей, і як на мене ну геть нічого не втратили, принаймі совість залишилася чистою, а навчальний процес нітрохи не постраждав).

Для чого розробляються нові програми? Щоб за ними надрукувати "нові" підручники і комусь на цьому заробити! А що робити з попереднім друком? Викинути, нехай книги прослужили всього 2-3 роки і в них той же навчальний матеріал, хіба що в іншому порядку! Для нашого випадку виходить, що підручники з інформатики, надруковані для 9-11 класів, вже через пару років стануть непотрібними. Хоча, чому б їх не використати для нової програми у 7-9 класах? Для цього досить не перемішувати по новому вивчення тих же самих операційних систем, офісних засобів, Інтернет мереж. Щоб не витрачати державні гроші на новий друк, досить програму з інформатики для 9-11 класів "опустити" без особливих змін до 7-9 класів. Економія буде не лише на підручниках, а й "безкоштовній" праці армії вчителів з підготовки до уроків, розробки практичних робіт, тестів, роздаткового матеріалу тощо. А що вчити у 5-6 класах? Те ж саме на вибір, що до цього вчили. Є схвалені МОН відпрацьовані роками в школах України програми і посібники "Сходинки до інформатики", "Шукачі скарбів", "Комп’ютерленд" тощо. Багаті німці, французи і тупі американці так би і зробили, тому що вміють рахувати свої гроші. А чому ми такі бідні?


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 29.02.2012, 22:44
mul44 Дата: Ср, 29.02.2012, 23:03 | Повідомлення № 208
Наполегливий учасник
Повідомлень: 961
Нагороди: 4
Рейтинг: 43
Quote (Шестопалов)
А чому ми такі бідні?

Мати:
- Сину чого ти такий бідний?
Син:
-Бо дурний, мамо...
Мати:
-А чого ти такий дурний сину?
Син:
-Бо бідний, мамо...
Bandalak Дата: Чт, 01.03.2012, 01:14 | Повідомлення № 209
Лідер форуму
Повідомлень: 5582
Нагороди: 40
Рейтинг: 260
Quote (fizikas)
Як ви будете вчити алгоритм Евкліда коли діти не знають що таке просте число...доведеться вивчити спочатку це поняття в інформатиці, аналогічно вивчаючи графічні редактори учень має розуміти з якими геометричними обєктами працює...чи вам хочеться на інформатиці пояснювати дитині що таке паралелепіпед наприклад???

У моїй практиці завжди приходилося пояснювати необхідні на уроці інформатики математичні поняття, не залежно від того чи вивчали їх діти до цього на математиці. Наші учні математику швидко забувають. Більшість математичних знань, необхідних для програмування можна давати дітям з 8-го класу (крім інтегралів та диференціального числення). Вони прекрасно засвоюють елементи аналітичної геометрії та алгебри. І повірте, пояснення математичних понятть на уроках програмування багато часу не займає. Взагалі я би основні математичні поняття, які часто використовуються в програмуванні ввів би до програми курсу в оглядовій формі.
Quote (fizikas)
якщо ви говорите про текстовий РЕДАКТОР - в принципі можна дати від початку до кінця, якщо про текстовий ПРОЦЕСОР - я би радий вас підтримати, але в 5-6му класі діти не готові до вивчення текстового процесора у повному обсязі....

Для більш детального вивчення обов'язково буде відповідний розділ в старшій школі. А повертатися в 7-8-9 класах по трошки не бачу сенсу.
Quote (fizikas)
Поняття файлова система треба розглядати? Чим фат32 від нтфс та інших відрізняється? по моєму треба...По вашому ні????

Звичайно треба, але я не бачу перешкод подати цей матеріал в 5-6 класах. Пояснювати різницю між файловими системами ми ж збираємося на рівні користувача, а не на рівні університету.

Шановні форумчани, а як ви ставитеся до того щоб розробити термінологічний словник з понять, що використовуються в інформатиці?
А то кожен автор трактує поняття по своєму. Деякі навіть віднесли жорстий диск до пристроїв вводу. ;)
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 01.03.2012, 02:28 | Повідомлення № 210
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3919
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Quote (Bandalak)
як ви ставитеся до того щоб розробити термінологічний словник з понять, що використовуються в інформатиці?

Раджу утриматися від започаткування цієї справи з нуля. Є люди, які давно цим займаються і не використати їхні напрацювання буде нерозумно. Маю на увазі роботу з перекладу інтерфейсу відкритого програмного забезпечення. Я брав участь у перекладі Inkscape, GIMP тощо і переконався, що до мови там ставляться уважно. А свіжі сили команді перекладачів, напевно, не завадять.

Ось деякі посилання:
http://e2u.org.ua/
https://launchpad.net/~lp-l10n-uk
http://linux.org.ua/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1325155666 - приклад дискусії щодо перекладу терміну
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Подальше майбутнє інформатики (Що буде з інформатикою, починаючи з 2010-11 н.р.)
Сторінка 14 з 39«1212131415163839»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.