Вт, 19.09.2017, 18:27
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 9 з 10«1278910»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми вивчення інформатики очима учнів (які проблеми вбачають ті, хто вивчає інформатику)
Проблеми вивчення інформатики очима учнів
bondar1995 Дата: Вт, 04.05.2010, 18:43 | Повідомлення № 1
КЛОУН
Повідомлень: 16
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Я закінчую 9 клас. Інформатику почали вивчати з цього року. Але все шо нам давали у школі я вже знав у шостому класі. Для чого учити те, шо більшість моїх однокласників давно знає?

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Сб, 26.12.2015, 17:13
pasichov Дата: Пн, 10.05.2010, 14:14 | Повідомлення № 121
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (oksanka120)
На Вас зігнали злість і свою безпорадність.

Ну чому так категорчно? Аргументів в мене (та й як у вас) вистачає, а відносно безпорадності - це не про мене. Я не тільки для себе ЧІТКО знаю, що треба робити, а й РОБЛЮ це, як умію, в данному випаду - відстоюю свої позиції. І чому будь-яка дискусія з кимось - і вже хтось там "хлопчик для биття"? Мені здається, все коректно, без образ та особистостей, лише дві різних позиції з одного питання...

Звичайно, з величезним задоволенням поспілкувався б з якихось фахових тем. Але вони практично не ОБГОВОРЮЮТЬСЯ. Останнє, де відчував свою потрібність - це обговорення недолугого збірника для ДПА. Як міг, так розв"язав смішні задачки з 21 завдання, ті що ще не зробили до мене. Заробив нагороду за це від модератора. Але це виняток. Ось і доводиться вступати в малокорисні дискусії з панянкою....

Відредаговано: pasichov - Пн, 10.05.2010, 14:20
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 10.05.2010, 14:28 | Повідомлення № 122
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Всі ми пишемо, допускаючи граматичні помилки. Але одні їх роблять масу, інші - мінімум. Елементарно потрібно старатись перечитувати повідомлення після публікації, при потребі редагувати. А ще є чудова кнопочка "Переглянути" :) Це стосується всіх учасників форуму, етика спілкування все-таки. Я з першого дня існування форуму намагаюсь це робити і іншим бажаю. Проте, якщо вчитель пише в тій чи іншій мірі з помилками, то по цьому ІМХО не слід судити його професіоналізм вцілому, скоріше знання української мови. Зате є ряд вчителів, які кому відривають від слова, між словами умудряються ставити по кілька пропусків, після дужок ( ставлять пробіл, а потім слово, замість того, щоб (писати слово відразу після відкриваючої дужки тощо. Оце вже правила набору тексту, і таке повідомлення виглядає принизливо, щоб там не говорили.

Щодо проблем вивчення інформатики очима учнів, то ми бачимо, як зараз страждають 9-ти класники, що стали жертвою діючої програми. Згоден з паном pasichov, дуже багато залежить від вчителя, його вміння врівноважити знання учнів (щоб учні, які до 9-го класу й не бачили комп’ютера, на кінець 9-го вийшли продвинутими юзерами. :) Ми багато разів говорили, що нинішня програма більше, ніж зробити кнопконатискача, простого виконавця, ні на що не спрямована. Але на мою думку і це потрібно, вміти опрацьовувати інформацію, володіти сучасними інформаційними технологіями повинен кожен громадянин нашої держави. Тільки в більшості випадків, учні як приходять на початок 9-го класу з нулевими знаннями, так і з ними виходять на кінець. В своїй школі спостерігаю жахливу картину, коли діти не здатні опрацювати параграф, заданий до додому. Вибачте, не правильно виразився - скоріш не хочуть чи не можуть опрацьовувати, бо я змушений давати по 15-25 сторінок, згідно підручника Володіних, так вимагає програма. Але це ж не художня книжка! Учень, прочитавши ті 20 сторінок (на що йому потрібно декілька годин), часто більше не хоче читати і як результат засвоєння знань на дуже низькому рівні. Вчитель також за урок не встигає дати і половини того, що вимагає доблісна програма.
Втиснути в 1 годину матеріал 2-3-х - хіба це не політика проти підростаючого покоління. Оце дійсно "брєд сивої кобили", що ми ЗМУШЕНІ працювати по такій програмі. Тому перша і основна проблема на мою думку - НЕРЕАЛЬНІ обсяги і вимоги програми 9-го класу в рамках 1 години на тиждень.
Я впевнений, що більшість вчителів підтвердить цей факт. Для того, щоб виконати вимоги програми, вчитель змушений в післяурочний час працювати з дітьми, що прийшли в 9-й клас не підготовлені. Шляхи вирішення також цілком зрозумілі - "розвантажити" програму, розбити її на 2 роки. А якщо така ситуація буде й з програмою для 10-го класу, то інформатику потрібно робити "молодшою" і вивчати хоча б з 7-го класу офіційно. Як ми на це сподівалися, але сталося як завжди...
В 9-му, та й в 11-му класах широко вивчається тема "Інтернет", і вона стає проблемою для шкіл, в яких не має "ОГО" або іншого швидкісного Інтернету. В школах з джі-пі-ер-есом далеко не розбіжишся.
Підручники "заточені" під конкретні програмні продукти - який може бути "Фотошоп" в 9-му класі, при його вартості 800 у.о., а потім ще й КРУ приїжджає і штрафи лупить, мол у всьому винен вчитель. А переробити підручник під Gimp не можливо, там зовсім інша специфіка роботи. Приходиться вичати Gimp, а матеріал давати вчити по Фотошопі?
На прикладі моєї школи. Якщо в 10-11 класах кількість учнів 16-20, врезультаті відсіювання, при поділі на 2 групи виходить цілком чудово, кожному учневі 1 комп’ютер, то в 9-х їх по 30 на клас на наступний рік буде, звести толк з такою кількістю учнів також майже не реально. Я не улявляю, як буду працювати за нинішньої програми, коли ще й по 2-є за комп’ютером будуть сидіти. А поділ на 3 групи за межею реальності.
Куди не подивись, одні проблеми. І всі шляхи вирішення повинні йти від МОН, але дочекаємось мабуть не в цьому житті.

ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Пн, 10.05.2010, 14:43 | Повідомлення № 123
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (Ковальчук_Олександр)
то в 9-х їх по 30 на клас на наступний рік буде, звести толк з такою кількістю учнів також майже не реально. Я не улявляю, як буду працювати за нинішньої програми, коли ще й по 2-є за комп’ютером будуть сидіти. А поділ на 3 групи за межею реальності.

Ну а можна і спробувати. Перші 10 хвилин уроку - міні-лекція про основне. Потім поділ на 3-и групи :
1-а йде на комп’ютери, працювати практично.
2-а продовжує працювати теоретично з підручником.
3-а влаштовується зручніше біля вчительского ПК, і уважно старається вловити те, що їм буде говорити Вчитель.

Як зробити розподіл по групам - думаю, ви розумієте. Потім, через 10 хв., групи змінюються місцями, 1-а ->на місце 2-ої, 2->3, 3->1.
Ну і в заключні 5 хв. висновки, поради, дз, і оцінки.

Не знаю, чи працюватиме така система з 30-ма учнями, потрібно, щоб дисципліна була на вищому рівні, + бажання в самих учнів.

Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 10.05.2010, 14:57 | Повідомлення № 124
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
3-а влаштовується зручніше біля вчительского ПК, і уважно старається вловити те, що їм буде говорити Вчитель.

Тут відома програма Net Support School може допомогти :)
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
2-а продовжує працювати теоретично з підручником.

Теоретично це можливо :)

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Не знаю, чи працюватиме така система з 30-ма учнями, потрібно, щоб дисципліна була на вищому рівні, + бажання в самих учнів.

Власне, учнів буде 15 (адже поділ на 2 групи буде). Просто і в 15 повинно бути те, що ви кажите. Я скажу відверто, не впевнений, що з моїми учнями щось подібне вийде, але намагатись, звичайно, буду, раз держава поставила в таку ...пу.
salal Дата: Пн, 10.05.2010, 15:08 | Повідомлення № 125
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (Ковальчук_Олександр)
Тому перша і основна проблема на мою думку - НЕРЕАЛЬНІ обсяги і вимоги програми 9-го класу в рамках 1 години на тиждень.
Я впевнений, що більшість вчителів підтвердить цей факт.

Охоче підтверджую. І сам дуже цим занепокоєний.

Об'єм матеріалу одного уроку за новою програмою в 9-му класі такий, що вчитель тільки в лекційному варіанті витратить на нього 25-30 хвилин. А де взяти час на інші компоненти уроку? За 15 хвилин, що залишилися слід провести 9 етапів уроку. Та й чи в змозі учень охопити і засвоїти стільки матеріалу на якісно високому рівні?

Компоненти уроку:
1. Організація початку заняття.
2. Перевірка виконання домашнього завдання.
3. Актуалізація опорних знань.
4. Засвоєння нових знань і способів дій.
5. Первинна перевірка розуміння.
6. Закріплення знань і способів дій.
7. Узагальнення і систематизація знань.
8. Контроль і самоперевірка знань.
9. Підведення підсумків занять.
10. Інформація про домашнє завдання.



Quote (bondar1995)
Але все шо нам давали у школі я вже знав у шостому класі.

Якщо це так, то такий учень являє собою скоріше виключення аніж правило. Основна маса учнів, які мають вдома ПК, володіють ним відносно до шкільної програми на незадовільному рівні до тої пори, поки не почнуть отримувати від учителів завдання, що вимагають краще освоїти його. І поки в таких учнів інформатика не викладається, вони мають вузький спектр знань. Становить він десь біля 1% від знань, які вимагаються за програмою. І зводиться в основному до базових прийомів роботи в операційній системі, роботі з ігровими програмами та використання Web-ресурсів Інтернету.
Перевірити це неважко, якщо є комплексний підсумковий тест з інформатики або система хоча б елементарних практичних завдань.


Що стосується проблем поділу класу на групи. То у мене є запитання. Чим займається друга група класу, коли у вас на уроці перша група?
У нас в 10-х та 11-х класах поділ виконувався на групу хлопців та групу дівчат. Тоді коли хлопці на інформатиці, дівчата - на медицині. Коли дівчата на інформатиці - хлопці на захисті Вітчизни. Але поділ класу на ЗВ/мед. виконується лише при 27 і більше учнів у класі. Наступного року в нових 10-х класах намічається учнів менше 27, а отже поділу не буде. В 9-х класах - теж проблема з поділом - не інформатики, а суміжного предмету. Його просто немає. Єдиний вихід - працювати у дві зміни. Але він незручний як для вчителя, так і для учнів. Може хто що підкаже?


Відредаговано: salal - Пн, 10.05.2010, 15:41
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Пн, 10.05.2010, 15:09 | Повідомлення № 126
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (Ковальчук_Олександр)
Власне, учнів буде 15 (адже поділ на 2 групи буде)

о, дійсно, якось вилетіло з голови ;)

Тоді така система роботи з 15-учнями, здається ще більш реалістичною. В мене з 12-ма учнями виходить.

Хоча, дійсно, все залежить від контингенту в класі...

swetikccc Дата: Пн, 10.05.2010, 16:20 | Повідомлення № 127
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3852
Нагороди: 24
Рейтинг: 341
То нам нічого робити, бо учні знають усе як 1+1, то
Quote (Ковальчук_Олександр)
Тому перша і основна проблема на мою думку - НЕРЕАЛЬНІ обсяги і вимоги програми 9-го класу в рамках 1 години на тиждень.

Додано (10.05.2010, 15:20)
---------------------------------------------

Quote (salal)
Єдиний вихід - працювати у дві зміни. Але він незручний як для вчителя, так і для учнів. Може хто що підкаже?

А іноземна у Вас ділиться?
dpi Дата: Пн, 10.05.2010, 18:36 | Повідомлення № 128
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Ковальчук_Олександр)
Тому перша і основна проблема на мою думку - НЕРЕАЛЬНІ обсяги і вимоги програми 9-го класу в рамках 1 години на тиждень.

Вы посмотрите 10-12 класс стандарт и академ.

Quote (salal)
Компоненти уроку:

А если так:
1. Організація початку заняття.
2.
3. Актуалізація опорних знань.
4. Засвоєння нових знань і способів дій. (При виконанні практичного завдання)
5. Первинна перевірка розуміння. (При захисті роботи)
6. Закріплення знань і способів дій. (При виконанні практичного завдання)
7. Узагальнення і систематизація знань. (При захисті роботи)
8. Контроль і самоперевірка знань. (При захисті роботи)
9. Підведення підсумків занять.
10.
salal Дата: Пн, 10.05.2010, 18:56 | Повідомлення № 129
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (dpi)
При захисті роботи

Яку форму захисту роботи Ви пропонуєте?

Quote (swetikccc)
А іноземна у Вас ділиться?

При наявності у класі не менш ніж 27 учнів. А їх зараз менше.
pasichov Дата: Пн, 10.05.2010, 18:57 | Повідомлення № 130
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
1. На уроки інформатики клас ділиться, якщо в класі не меньше, ніж 16 учнів за будь-яких умов. Не хотять ділити - ДОБИВАЙТЕСЯ. є нормативні дкументи. По ідеї - і на три, но не менше, ніж по 8 в групі.
2. З полілом можна так. Одна група приходить на 1-й урок, а друга починає робочий день з другого уроку. Тоді на останній залишається друга група, а перша вільна. Зручно також ділитися з іноземною. Ми так комбінуємо 2 способи.
3. Якщо не вдається з іноземною (не ділиться) то варто погоджуватися на незручний розклад чи другу зміну і ні в якому разі не відмовлятися від поділу ІМХО.


Відредаговано: pasichov - Пн, 10.05.2010, 19:08
Маргарита Дата: Пн, 10.05.2010, 18:59 | Повідомлення № 131
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
Quote (salal)
Єдиний вихід - працювати у дві зміни. Але він незручний як для вчителя, так і для учнів. Може хто що підкаже?

У мене проблем з поділом немає. У нас 2 комп'ютерних класи і два вчителя. Правда олімпіадами і конкурсами займаюся тільки я, бо інший вчитель сумісник. Але програмовий матеріал викладає непогано.

Quote (swetikccc)
А іноземна у Вас ділиться?

Іноземна мабуть теж при 28 ділиться. А знаєти Ви всі, як заучі люблять розклад складати, коли іде поділ з іншими предметами, а кожен вчитель свою забаганку відстоює? Просто суперово! Нащастя з 2007 року у нас вже 2 класи і 2 вчителя.

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Тоді така система роботи з 15-учнями, здається ще більш реалістичною. В мене з 12-ма учнями виходить.

У мене одночасно на уроці буває 9-10 учнів. Кожен має своє робоче місце. Програму 9 класу виконували спочатку із скрипом. Все подати на уроці не можливо. А з другого семестру я почала реалізовувати власну нову методику випереджувального навчання.
Матеріал 9 класу дуже простенький, тільки його об'єм непосильно великий. Тому на кожному уроці я даю домашнє завдання не повторити те, що було на цьому занятті, а підготуватися до наступного. Діточки вже звикли самостійно вдома опановувати новий матеріал. У 90% вдома є коп'ютери. Учні читають параграф (нам дісталися непогані підручники Завадського з робочими зашитами,точніше ми їх самі купили в книгарні, бо макулатура Морзе яку нам привезли у школу виявилася повним лайном, сміх тай годі), пишуть відповіді у робочих зошитах, відпрацьовують елементи матеріалу на ПК. А на уроці я даю коротеньку лекцію 10 хв. (для тих хто на бронєпоїзді), потім 20 хв. затрачаємо на практичну роботу на комп'ютері, під-час якої я спостерігаю за дітками чи вони правильно розібралися в матеріалі та коректую походу, а решту 15 хв. виконуємо онлайн тести на сайті авторів підручника та ров'язуємо цікаві вправи на практичне застосування.
Такий підхід вчить дітей вчитися. Розвиває здатність до самонавчання. По іншому програму 9 класу виконати важко, особливо коли півкласу вважають що вони все знають, а півкласу - повні нулі!
pasichov Дата: Пн, 10.05.2010, 19:12 | Повідомлення № 132
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Маргарита, ви СУПЕР! Так тримати!
pet Дата: Пн, 10.05.2010, 21:02 | Повідомлення № 133
Патріот
Повідомлень: 613
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (pasichov)
А в більшості своїй діти, що навчаються в "школах для обдарованих" - це просто ДОБРЕ, ПРОФЕСІЙНО НАВЧЕНІ учні

прийшов я працювати в школу коли вчителі змінювалися кожну четверть, але булі учні які знали матеріал, і були які не знали- так останні говорили що просто попередній вчитель був поганий)))) А відносно однакового матеріалу для всіх- то тут я за!!! Хто хоче не так, або більше- то тут гуртки, факультативи та самостійна робота, а основа повинна бути у всіх однакова, і підручники однакові, і правила))) а то скоро одним учням будемо теорему по одному розказувати, а іншим по іншому- ось такий диференційованний підхід ;)
swetikccc Дата: Вт, 11.05.2010, 00:49 | Повідомлення № 134
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3852
Нагороди: 24
Рейтинг: 341
Я спитав за іноземну , бо батьки у нас наприклад доплачують щоб ділилася.
Це дешевше ніж репетиторство.

Додано (10.05.2010, 23:49)
---------------------------------------------

Quote (Маргарита)
А знаєти Ви всі, як заучі люблять розклад складати, коли іде поділ з іншими предметами, а кожен вчитель свою забаганку відстоює?

Ох ці заучі.)
А у нас наприклад прекрасний, ось думаю допомогти програмою, правда доведеться самому скласти .
Візьму цей рік і подивлюся чи зможе програма скласти розклад негірший складеного заучем.
Якщо складе то буду агітувати, хорошим людям хочеться допомогти.
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Вт, 11.05.2010, 18:14 | Повідомлення № 135
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (swetikccc)
Візьму цей рік і подивлюся чи зможе програма скласти розклад негірший складеного заучем.

Программа "Ректор" Павла Смыкалова? чи в Excel ?
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.5 Проблеми викладання інформатики » Проблеми вивчення інформатики очима учнів (які проблеми вбачають ті, хто вивчає інформатику)
Сторінка 9 з 10«1278910»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.