Сб, 23.09.2017, 15:56
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 3«123»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.4 Підручники з інформатики для 12-річної школи » Конструктивні зауваження до всіх підручників для 9-го класу (Висловлюємо думки про підручники стимулюючи їх удосконалення)
Конструктивні зауваження до всіх підручників для 9-го класу
Bandalak Дата: Сб, 26.12.2009, 00:53 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Я пропоную діючим вчителям, котрі викладають у 9-му класі по тому чи іншому підручнику, аналізувати його "по гарячих слідах".
Будемо писати тут про таке:
1. Який підручник Вам дістався по держзамовленню (або ви придбали додатково);
2. Наскільки він відповідає програмі Завадського;
3. Знайдені помилки та недоречності;
4. Побажання та зауваження;
5. Інформацію про те, як сприймають матеріал учні;
6. Чи встигають учні за урок все опанувати;
7. Як працюють учні з підручником вдома;
8. Чи достатньо цього підручника для підготовки вчителя до уроку;
9. Які додаткові засоби розроблені до підручника і яка їх якість.

Обговоренню підлягають усі існуючі підручники для 9-го класу:
1. " Інформатика. 9 клас"/Ривкінд, Чернікова, Шакотько, Лисенко; "Генеза".
2. " Інформатика. 9 клас"/Завадський, Стеценко, Левченко; "BHV".
3. " Інформатика. 9 клас"/подружжя Володіних; "Гімназія".
4. " Інформатика. 9 клас"/Морзе, Вебер, Кузьминська; "Школяр".
5. " Інформатика. 9 клас. Підручник для 12-річної школи"/Глинський; "Деол".
6. " Інформатика. 9 клас. Перший рік"/Шестопалов, Пилипчук, Табарчук; "Аспект".
Якщо хтось з авторів заперечує проти такого обговорення - кричіть і ми прибиремо ваш підручник із цієї теми!!!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

swetikccc Дата: Нд, 27.12.2009, 09:57 | Повідомлення № 16
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (TIL)
При ознайомленні з локальними мережами поняття ІР-адреси не є основним, у локальних мережах багатьох шкіл комп’ютерам надаються динамічні ІР-адреси, а тому учні можуть працювати в локальній мережі без знання цього поняття.

На компі можна також працювати без знання поняття Операційної системи ))))
Quote (TIL)
Оскільки для ІCQ встановлені власні сервери, розроблені клієнтські програми та протокол, навряд чи можна заперечувати проти того, щоб називати ІCQ однією із служб інтерактивного спілкування

Керуючись цим принципом, ми можемо довести кількість служ до такої кількості... ))))
Quote (tchernikova_l)
Про те, що вкладки є контекстними, як раз і пояснено в тексті підручника. Дослівно там сказано так – «Деякі вкладки, наприклад для роботи з діаграмами, таблицями, малюнками, автоматично з’являються на Стрічці при роботі користувача з даним типом об’єктів. Це так звані тимчасові вкладки». І зверніть увагу на різницю у змісті слів «називаються» и «так звані». До того ж така назва цих вкладок використовується в он-лайн довідці та навчальних курсах Майкрософт по Офісу 2007

На мою думку, не потрбно городити таку кількість слів, а просто назвати їх контекстно залежними.
TIL Дата: Нд, 27.12.2009, 10:56 | Повідомлення № 17
Новий користувач
Повідомлень: 3
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (Oxana_cher)
Разрешите напомнить некоторые сообщения из других тем!

Мабуть, не зовсім доречно в спойлері 3. Про Шакотько наводити цитату з посиланням на підручник Морзе.


Відредаговано: TIL - Нд, 27.12.2009, 10:56
Вчитель-з-Києва Дата: Нд, 27.12.2009, 11:51 | Повідомлення № 18
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Не кажется ли вам, что мы пошли "не в ту степь"? Начали размениваться на детали, а ведь в этой теме Анатолий Бандалак предлагает оценить каждую из книг по такой схеме:
Будемо писати тут про таке:
1. Який підручник Вам дістався по держзамовленню (або ви придбали додатково);
2. Наскільки він відповідає програмі Завадського;
3. Знайдені помилки та недоречності;
4. Побажання та зауваження;
5. Інформацію про те, як сприймають матеріал учні;
6. Чи встигають учні за урок все опанувати;
7. Як працюють учні з підручником вдома;
8. Чи достатньо цього підручника для підготовки вчителя до уроку;
9. Які додаткові засоби розроблені до підручника і яка їх якість.


Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Нд, 27.12.2009, 11:53
swetikccc Дата: Нд, 27.12.2009, 16:17 | Повідомлення № 19
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (TIL)
Мабуть, не зовсім доречно в спойлері 3. Про Шакотько наводити цитату з посиланням на підручник Морзе.

Тоді доречно нагадати що саме пан Шакотько захищав тверження наведені в спойлері номер 3.
Quote (Вчитель-з-Києва)
Не кажется ли вам, что мы пошли "не в ту степь"? Начали размениваться на детали, а ведь в этой теме Анатолий Бандалак предлагает оценить каждую из книг по такой схеме:

Зробити такий повний аналіз можливо тільки коли пройде навчальний рік.

Пояснення на пальцях в два рядочки солідних тем приносить тільки шкоду. і краще це зовсім опустити.
І цим дуже грішить підручник
1. " Інформатика. 9 клас"/Ривкінд, Чернікова, Шакотько, Лисенко; "Генеза".
На пункт
6. Чи встигають учні за урок все опанувати;
Можливо навіть зараз відповісти ні
Проаналізуйте тільки час на виконання пункту
Виконайте завдання
І щоб виконати ці завдання потрібен домашній компьютер

Quote (Вчитель-з-Києва)
9. Які додаткові засоби розроблені до підручника і яка їх якість.

Поки що одні з найгірших.

---------------------------------------------

Quote (tchernikova_l)
За програмою курсу інформатики 9 класу учні повинні вміти класифікувати системи обробки текстів. І тому для розвитку даної навички автори наводять кілька класифікацій, щоб ще раз звернути увагу учнів на різні властивості СОТ, і відповідно на можливості здійснення класифікацій на їх основі.

Це класифікація стосується всього прикладного ПЗ, замість того щоб звертати увагу на щось суттєве ....

Quote (tchernikova_l)
Тим більше, що це можна з легкістю продемонструвати на прикладі Ворд і Блокнот.

)))

А так в загальному підручник як підручник

Додано (27.12.2009, 15:17)
---------------------------------------------

Quote (tchernikova_l)
Згодна з вами, що цей матеріал потрібно було б розмістити в підручнику 9 класу. І тоді ланцюжок вивчення матеріалу про форматування основних об’єктів текстового документа був би завершеним: форматування символів – форматування абзаців – форматування сторінок. Але, на жаль, автори програми курсу інформатики розмістили цей матеріал не в 9 класі, а в 10.

Шаг в сторону равносилен растрелу ))))
Ну правильно, а вивід на друк розкажемо в 11 класі )))


Відредаговано: swetikccc - Нд, 27.12.2009, 16:10
Oxana_cher Дата: Нд, 27.12.2009, 17:15 | Повідомлення № 20
Місцева кадра
Повідомлень: 390
Нагороди: 2
Рейтинг: 44
Quote (TIL)
у локальних мережах багатьох шкіл комп’ютерам надаються динамічні ІР-адреси, а тому учні можуть працювати в локальній мережі без знання цього поняття

К сожалению в моём лицее компьютерам не раздаются динамические ІР адресса, там они статичиские. Поэтому бедные дети никак не могут работать в локалке не зная понятия IP адресса! ;)

А ещё в нашем лицее есть секретарка Юлия, прекрасный специалист. Так она уже пятый год без проблем работает в интернете, а о ІР адрессе даже малейшего представления не имеет. ;)

tchernikova_l Дата: Нд, 27.12.2009, 23:15 | Повідомлення № 21
Я тут недавно...
Повідомлень: 27
Нагороди: 0
Рейтинг: 8
Quote (swetikccc)
Чи встигають учні за урок все опанувати;
Можливо навіть зараз відповісти ні
Проаналізуйте тільки час на виконання пункту
Виконайте завдання
І щоб виконати ці завдання потрібен домашній компьютер

Шановний, увесь набір практичних завдань, які розміщено після кожного параграфу, не передбачено виконувати увесь і всім учнім. Ви мабуть не звернули увагу на пояснення стосовно цього в методичних рекомендаціях МОН -
"Практичні завдання, наведені після кожного пункту, диференційовано за рівнем складності. Їх кількість дещо перевищує потрібну для використання на уроках та вдома. Це дає змогу вчителю реалізовувати індивідуальний підхід та диференціацію в навчанні. Значна кількість завдань є завданнями проблемного, евристичного, дослідницького характеру. Спеціальними позначками виділені завдання, які автори рекомендують для роботи вдома, ті, що стосуються додаткового матеріалу або передбачені для опрацювання у парах або невеликих групах." (цитата з листа МОН)
Цю особливість підручника вам також мав повідомити методист з інформатики областного ІППО на серпневій нараді перед початком навчального року.

Quote (swetikccc)
Поки що одні з найгірших.

А ви можете уточнити - з якими з них ви знайомі?

Quote (swetikccc)
Ну правильно, а вивід на друк розкажемо в 11 класі )))

Помиляєтесь - в 10-му. Згідно програми ;)
Bandalak Дата: Нд, 27.12.2009, 23:52 | Повідомлення № 22
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Мені здається, що подальша конструктивна розмова можлива лише у випадку, коли шановні автори знайдуть у собі мужність визнати хоч одну висвітлену тут помилку, і сказати - дякуємо за уважність, ми тут помилилися, адже не помиляється лише той, хто нічого не робить, у наступному перевиданні ми це врахуємо!
По підручнику №1 я би рекомендував для початку визнати помилку з розділами жорсткого диску.
Після цього вас усіх тут будуть ще більше поважати!!!
З'явиться бажання підказати ще щось авторам. Не подумайте, не заради докори, а для майбутнього удосконалення підручника!
mio Дата: Пн, 28.12.2009, 00:33 | Повідомлення № 23
Тут живе...
Повідомлень: 108
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Quote (tchernikova_l)
диференційовано за рівнем складності

100% підтримую
Quote (tchernikova_l)
Цю особливість підручника вам також мав повідомити методист з інформатики областного ІППО на серпневій нараді перед початком навчального року.

Quote (tchernikova_l)
Індивідуальний підхід та диференціацію в навчанні
враховує кожен учитель. Безсумнівно. Тому не треба цих гучних слів, коли підручник надходить в школу за декілька тижнів до Нового Року.
Quote (tchernikova_l)
А ви можете уточнити - з якими з них ви знайомі?

Робочі зошити Морзе. Якість - Дуже задоволений, порівняно з якістю друку підручника. Але ж знову таки (вже на форумі це писалося): складається враження - "декілька зчубилися, тисячі ще помучаться, а сотні тисяч настраждаються".
Ковшун Дата: Пн, 28.12.2009, 09:24 | Повідомлення № 24
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Oxana_cher)
А ещё в нашем лицее есть секретарка Юлия, прекрасный специалист. Так она уже пятый год без проблем работает в интернете, а о ІР адрессе даже малейшего представления не имеет.

Не зрозуміло, що Ви цим порівнянням хотіли сказати... ;)
Може секретарці вашій і не потрібно знати про ІР...
Але ж програма курсу передбачає, що учні повинні мати уявлення про ІР-адресу.
А програму, як Ви знаєте, виконувати треба.
Чи можливо, Ви, мали на увазі...Навіщо та інформатика....Учні закінчать школу...стануть секретарками і будуть прекрасними спеціалістами ;)
Шакотько Дата: Пн, 28.12.2009, 16:00 | Повідомлення № 25
Новий користувач
Повідомлень: 15
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (swetikccc)
Розділів дійсно 4, але тільки один розширений , отже тільки його можна "роздробити"

Quote (Oxana_cher)
Розделов может быть не более 4. Если все основные, то тогда они не делятся на логические диски. Если есть расширенный раздел (а он може быть только один), только тогда его и только его можна разделить на логические диски!!!

Доброго дня!
Шановні swetikccc і Oxana_cher!
Дякуємо Вам за зауваження.
Ви праві і дійсно в підручнику допущена помилка з цього питання - роз`яснення ми розмістимо на нашому сайті.

Quote (swetikccc)
"Основними складовими операційної системи є:
базова система введення/виведення - BIOS"

Відносно Базової системи введення/виведення то у авторів був сумнів відносно того, чи слід включати її до складу операційної системи, так як вона розробляється сторонніми виробниками і враховує особливості апаратної складової, точніше особливості материнської плати.
Враховуючи певні традиції в розгляді складових операційної системи в навчальній літературі різного рівня все ж вирішили залишити BIOS як складову операційної системи. Пішли на це свідомо розуміючи, що трактування є різні але без BIOS операційна система працювати не може.
Вибачте за затримку із відповіддю на Ваші зауваження - було багато роботи у вихідні дні.

Додано (28.12.2009, 15:00)
---------------------------------------------

Quote (Bandalak)
Мені здається, що подальша конструктивна розмова можлива лише у випадку, коли шановні автори знайдуть у собі мужність визнати хоч одну висвітлену тут помилку, і сказати - дякуємо за уважність, ми тут помилилися, адже не помиляється лише той, хто нічого не робить, у наступному перевиданні ми це врахуємо!
По підручнику №1 я би рекомендував для початку визнати помилку з розділами жорсткого диску.
Після цього вас усіх тут будуть ще більше поважати!!!
З'явиться бажання підказати ще щось авторам. Не подумайте, не заради докори, а для майбутнього удосконалення підручника!

Шановний пане Bandalak!
Автори здивовані тими умовами, які ви ставите нам і тим тоном, який задається для обговорення. Ми не боїмося відкритості і готові до конструктиву. Ми ведемо діалог коректно і надіємося на подібну коректність з Вашої сторони (як модератора) і зі сторони інших учасників обговорення.

З повагою В.Шакотько

swetikccc Дата: Пн, 28.12.2009, 19:03 | Повідомлення № 26
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Шакотько)
Відносно Базової системи введення/виведення то у авторів був сумнів відносно того, чи слід включати її до складу операційної системи, так як вона розробляється сторонніми виробниками і враховує особливості апаратної складової, точніше особливості материнської плати.
Враховуючи певні традиції в розгляді складових операційної системи в навчальній літературі різного рівня все ж вирішили залишити BIOS як складову операційної системи. Пішли на це свідомо розуміючи, що трактування є різні але без BIOS операційна система працювати не може.

От і дуже погано що пішли свідомо, адже це потягло слідуюче хибне тверження
"У постійній памяті також знаходиться програма, що забезпечує копіювання операційної системи із зовнішньої памяті в оперативну"
Її функція знайти MBR всього то.
І це дуже важливо, адже на компі може стояти декілька ОС (А до-речі до якої ви віднесете BIOS ;). чи зробите спільним)
Далі правда коли Ви розглядаєте основні етапи підготовки компа, Ви описуєте майже все правильно.


Відредаговано: swetikccc - Пн, 28.12.2009, 19:16
Bandalak Дата: Пн, 28.12.2009, 19:14 | Повідомлення № 27
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Шакотько)
Дякуємо Вам за зауваження.
Ви праві і дійсно в підручнику допущена помилка з цього питання - роз`яснення ми розмістимо на нашому сайті.

Дякую за розуміння! Цього від вас, авторів ми давно чекали! Тільки тоді може бути позитив із подібної дискусії, коли автори знайдуть у собі мужність визнати існуючі в підручнику неточності! І ви це зробили!!!
Ривкінд, Чернікова, Шакотько та Лисенко, я вас усіх вітаю з першим кроком по удосконаленню підручника!
Тепер вчителі, які живуть тут на форумі, будуть вас ще більше поважати! Молодці!

Quote (Шакотько)
Шановний пане Bandalak!
Автори здивовані тими умовами, які ви ставите нам і тим тоном, який задається для обговорення. Ми не боїмося відкритості і готові до конструктиву. Ми ведемо діалог коректно і надіємося на подібну коректність з Вашої сторони (як модератора) і зі сторони інших учасників обговорення.

Шановні автори, скажіть відверто, що саме не коректно?
Якщо потрібно поміняти щось у шапці, давайте пропозиції - зробимо!
swetikccc Дата: Пн, 28.12.2009, 21:09 | Повідомлення № 28
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Bandalak)
Тепер вчителі, які живуть тут на форумі, будуть вас ще більше поважати! Молодці!

Приєднуюсь

Додано (28.12.2009, 20:09)
---------------------------------------------

Quote (tchernikova_l)
Спеціальними позначками виділені завдання, які автори рекомендують для роботи вдома, ті, що стосуються додаткового матеріалу або передбачені для опрацювання у парах або невеликих групах."

До речі ми також можемо тільки рекомендувати їх виконувати, а наполягати та й ще перевіряти ні в якому разі ))))
salal Дата: Нд, 24.01.2010, 20:20 | Повідомлення № 29
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (Шакотько)
Цитата (Oxana_cher )
Розделов может быть не более 4. Если все основные, то тогда они не делятся на логические диски. Если есть расширенный раздел (а он може быть только один), только тогда его и только его можна разделить на логические диски!!!

Доброго дня!
Шановні swetikccc і Oxana_cher!
Дякуємо Вам за зауваження.
Ви праві і дійсно в підручнику допущена помилка з цього питання - роз`яснення ми розмістимо на нашому сайті.

Чи є необхідність 9-класникам (початківцям у вивченні інформатики) давати таку інфомацію і так детально?
Як часто навіть досвідченіший користувач занімається розбивкою вінчестера на розділи та диски?
Чи зрозуміють взагалі учні, про що йде мова, і як довго цю інформацію вони пам'ятатимуть?
Чи не робить такий підхід до викладання інформатику незрозумілим та нудним предметом?

Мої питання стосуються не лише конкретно розглянутого прикладу, а концептуального підходу до змісту шкільного предмету інформатики взагалі.
Як на мене, то програма 9-го класу переобтяжена нудною і малозрозумілою для учнів теорією. Іноді здається, що ми занімаємося професійною, а не загальною освітою. І в програмі виділяється мало часу для практики, хоча це ж технологічна дисципліна.
Це не каміння в город автора програми з інформатики І.Завадського. Я розумію, що його поставили в певні рамки. Це каміння в город саме тих, хто визначає зміст освіти.

Відредаговано: salal - Нд, 24.01.2010, 21:17
lelik Дата: Нд, 24.01.2010, 23:31 | Повідомлення № 30
Новий користувач
Повідомлень: 7
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (salal)
Це не каміння в город автора програми з інформатики І.Завадського. Я розумію, що його поставили в певні рамки. Це каміння в город саме тих, хто визначає зміст освіти.

Шановний, salal. Як раз пан Завадський і визначив своєю програмою зміст освіти. І ніхто ніяких рамок йому не ставив - що захотів, то й написав. Він мабуть переплутав студентів ВНЗ, де він викладає, з учнями. Так що це як раз каміння в його город. А авторам, мабуть, прийшлось викручуватися хто як міг. А змогли вони порізному

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.4 Підручники з інформатики для 12-річної школи » Конструктивні зауваження до всіх підручників для 9-го класу (Висловлюємо думки про підручники стимулюючи їх удосконалення)
Сторінка 2 з 3«123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.