Пн, 11.12.2017, 15:00
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 2«12
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики старшої школи, 2018 рік (Програма вибірково-обов'язкового предмету.)
Нова програма з інформатики старшої школи, 2018 рік
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 04.12.2017, 19:15 | Повідомлення № 16
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Переглядаю нові програми для старшої школи і ще раз переконуюсь, що щось в організації роботи груп "пішло не так". Причина в тому, що не було горизонтальних зв'язків між групами з різних предметів, тобто домовленості хто про що писатиме.
Бачу в програмах рівня стандарту:

Інформатика: "Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки. Візуалізація рядів і трендів даних".
Математика: "Вибіркові характеристики: розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення. Графічне подання інформації про вибірку."

Цікаво, скільки ще таких накладок залишилось...
gromko Дата: Пн, 04.12.2017, 21:04 | Повідомлення № 17
Лінуксоїд
Повідомлень: 2698
Нагороди: 27
Рейтинг: 353
Цитата Пилипчук_О_П ()
Переглядаю нові програми для старшої школи і ще раз переконуюсь, що щось в організації роботи груп "пішло не так". Причина в тому, що не було горизонтальних зв'язків між групами з різних предметів, тобто домовленості хто про що писатиме.
"Зв'язок" з математиками був.

Цитата Пилипчук_О_П ()
Бачу в програмах рівня стандарту:Інформатика: "Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки. Візуалізація рядів і трендів даних".
Математика: "Вибіркові характеристики: розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення. Графічне подання інформації про вибірку."

Цікаво, скільки ще таких накладок залишилось...
Це не є накладки.

Відкрию велику таємницю - алгебра, 9 клас: Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробки (Учень/учениця:
наводить приклади подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел
розв’язує задачі, що передбачають: обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків)

При вивченні даної теми в курсі інформатики старшої школи:
- базуємось на знаннях про основи статистики з основної школи;
- головне не обчислення, а аналіз даних;
- основну увагу зосереджуємо на інструментах та прикладах їх застосування;
- мінімум теорії, максимум на те, де це може знадобитися в реальному житті;
- мінімум обчислень і максимум візуалізації та інфографіки;
- табличний процесор згадуємо лише як один з інструментів для аналізу даних.

І ще - "дублювання" може і не бути - математика є обов'язковим предметом для усіх учнів хоча б на рівні стандарту, інформатика - вибірково-обов'язковим, тобто будуть школи, де інформатика в старшій школі не вивчатиметься взагалі, і у цьому ніякого криміналу не буде.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 04.12.2017, 23:16 | Повідомлення № 18
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Про всяк випадок уточню: це була думка вголос, а не початок широкої дискусії. Програму затверджено. Але аналізувати її з метою найкращого виконання варто.
Цитата gromko ()
- головне не обчислення, а аналіз даних;
- основну увагу зосереджуємо на інструментах та прикладах їх застосування;

Як на мене, таке розділення є штучним. Програють обидва предмети. Математика в цій ситуації втрачає компетентнісну складову (активне застосування знань в житті). Інформатика витрачає час на вивчення математики.

Цитата gromko ()
- головне не обчислення, а аналіз даних;

Не виходить: "Знає формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки (середнє арифметичне, мода, медіана, стандартне відхилення)". Тобто "спортсмен" чи "філолог", якому пощастило вибрати інформатику, змушений буде на цих уроках довчати статистичні формули. А на математиці в 11 класі - закріплювати.

Цитата gromko ()
Відкрию велику таємницю - алгебра, 9 клас: Початкові відомості про статистику.

Це не таємниця, а ще одна накладка. Третій шар. На математиці цілком вистачило б часу на це. Вивчити теорію і на 1-2 уроках - програмні засоби. Це ж чисто математичні задачі. Вважатимемо, що інформатика взяла на буксир математику. Треба буде консультуватися з математиками, що учні вже знають, а також повідомляти математикам, що учні вивчили, наприклад в 10 класі на інформатиці (бо у програмі з математики статистика в 11 класі). Весело.
gromko Дата: Вт, 05.12.2017, 07:55 | Повідомлення № 19
Лінуксоїд
Повідомлень: 2698
Нагороди: 27
Рейтинг: 353
Цитата Пилипчук_О_П ()
Як на мене, таке розділення є штучним. Програють обидва предмети. Математика в цій ситуації втрачає компетентнісну складову (активне застосування знань в житті). Інформатика витрачає час на вивчення математики.

Ви э одним з авторів програми ;)
Шестопалов Дата: Вт, 05.12.2017, 08:21 | Повідомлення № 20
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
"Глупые приказы начальства обсуждаются лишь для того, чтобы найти способы их наилучшего исполнения" (с)
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 05.12.2017, 08:31 | Повідомлення № 21
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Цитата gromko ()
Ви э одним з авторів програми ;)

Так. Тому можу собі дозволити самокритику :)
Цитата Шестопалов ()
"Глупые приказы начальства обсуждаются лишь для того, чтобы найти способы их наилучшего исполнения" (с)

Цитата Пилипчук_О_П ()
Але аналізувати її з метою найкращого виконання варто.
gromko Дата: Вт, 05.12.2017, 09:00 | Повідомлення № 22
Лінуксоїд
Повідомлень: 2698
Нагороди: 27
Рейтинг: 353
Цитата Шестопалов ()
"Глупые приказы начальства обсуждаются лишь для того, чтобы найти способы их наилучшего исполнения" (с)

Усі повинні розуміти, що у "верхах" була ідея залишити інформатику лише у профільних класах, оскільки систематичний курс інформатики вже закінчено вивчати в основній школі, тож "вибірково-обов'язковий" є накращим виходом із ситуації, що склалася.
Щодо змісту навчання, то тут ми не можемо вийти за рамки, які накладаються державним стандартом для старшої школи.
Щодо "дублювання" - все залежить від того, як вчитель інформатики подає навчальний матеріал, щодо основ статистики при вивченні розділу "Аналіз та візуалізація даних", то все базується на знаннях з курсу математики 5 класу (середнє значення величини) та алгебри 9 класу. "Вручну" ніхто рахувати не буде, але повинно бути розуміння, яким чином отримуємо той чи інший результат і для чого це РЕАЛЬНО потрібно в житті.
swetikccc Дата: Вт, 05.12.2017, 12:35 | Повідомлення № 23
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Я не знаю на що спираєтеся критикуючи невідірваність інформатики від інших предметів.
Зі слів дітей після вивчення теми з іншого боку все зрозуміло і "так просто".
Ось це основний аргумент для мене.
А доводи пана Пилипчука, це ще один аргумен проти  шкіл де  відсутній вибір.


Відредаговано: swetikccc - Вт, 05.12.2017, 12:38
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 05.12.2017, 17:28 | Повідомлення № 24
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3910
Нагороди: 30
Рейтинг: 352
Цитата gromko ()
і для чого це РЕАЛЬНО потрібно в житті.

Ви ж знаєте, що з цим завжди було складно, якщо йдеться про серйозну математику. А тут - статистичний аналіз варіаційних рядів, хоч і в інформатичній обгортці.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики старшої школи, 2018 рік (Програма вибірково-обов'язкового предмету.)
Сторінка 2 з 2«12
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.