Чт, 21.09.2017, 13:24
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 46 з 52«1244454647485152»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік
gromko Дата: Вт, 31.01.2017, 20:02 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2525
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.

Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.

Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів

До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 29.03.2017, 21:43 | Повідомлення № 676
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3774
Нагороди: 28
Рейтинг: 309
Цитата LVV ()
пропонувати розв'язування математичних задач на інформатиці

Це справді неправильно. Для цього є інтегровані уроки, олімпіади і т.п. Наразі класно-урочна система передбачає, що математичні задачі розв'язують на математиці. От тільки межа розмита. В більшості випадків на інформатиці математичні формули слід давати готовими.
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 29.03.2017, 21:53 | Повідомлення № 677
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3774
Нагороди: 28
Рейтинг: 309
Цитата DPV ()
чим більше матеріалу не означає краще

За посиланням Василь Васильович навів класичний варіант вивчення основ програмування без графічного інтерфейсу, ООП і подій. Схиляюсь до думки, що, якщо забрати зайву деталізацію, подібний варант якраз прийнятний.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Ср, 29.03.2017, 21:54
DPV Дата: Ср, 29.03.2017, 22:12 | Повідомлення № 678
Прописаний назавжди
Повідомлень: 259
Нагороди: 6
Рейтинг: 42
Цитата Пилипчук_О_П ()
Схиляюсь до думки, що, якщо забрати зайву деталізацію, подібний варант якраз прийнятний.

Я проти, все на клас вище. 5 в 6, 6 в 7 і т.д.
swetikccc Дата: Ср, 29.03.2017, 22:13 | Повідомлення № 679
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3858
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Цитата Пилипчук_О_П ()
Це справді неправильно. Для цього є інтегровані уроки, олімпіади і т.п. Наразі класно-урочна система передбачає, що математичні задачі розв'язують на математиці. От тільки межа розмита. В більшості випадків на інформатиці математичні формули слід давати готовими.

Межа надзвичайно чітка.
Кодери і програмісти.
DPV Дата: Ср, 29.03.2017, 22:28 | Повідомлення № 680
Прописаний назавжди
Повідомлень: 259
Нагороди: 6
Рейтинг: 42
Олександр Павлович, ви сьогодні, пояснювали розгалуження для 8-го класу, це при тому, що ви, вивчали вже в 7-му частину, як ви можете представити розуміння цього матеріалу в 5-му класі? Це не розвантаження програм, а навпаки.
В програмі матеріал повинен бути таким, щоб його зрозуміли і засвоїли хоча б більша частина учнів(якщо не всі) а не самі сильні, одиниці.
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 29.03.2017, 23:43 | Повідомлення № 681
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3774
Нагороди: 28
Рейтинг: 309
Цитата DPV ()
як ви можете представити розуміння цього матеріалу в 5-му класі?

Розуміння розгалуження на прикладі Скретчу проблем не викликає навіть у слабших учнів, якщо їх не мучити словом "розгалуження". Що незрозуміло в такій структурі в скрипті для ігрового персонажа: "якщо життя = 0 то сховати"? Тут ще й легко формується поняття "змінна" (життя).

Питання вибору середовища і мови залишається актуальним.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Ср, 29.03.2017, 23:44
LVV Дата: Чт, 30.03.2017, 08:12 | Повідомлення № 682
Прописаний назавжди
Повідомлень: 414
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата swetikccc ()
Межа надзвичайно чітка.

Межа в іншому.

Спочатку потрібно визначитись, до якого циклу предметів ми відносимо ОАП.

Якщо до технологій, то я смиренно приймаю критику на свою адресу і навіть погоджусь із тим, що нічого серйознішого за Скретч в школі вивчати не потрібно і існуючу предметну олімпіаду з математичного програмування потрібно в школах скасувати, як таку, що не є предметною олімпіадою з інформатики.

Якжо ж ОАП відносити до предметів математичного циклу, то ОАП повинно бути продовженням математики і олімпіади з математичного програмування потрібно залишити, і серйозніші за Скретч середовища програмування використовувати.

Нажаль, Міністерство давно вже визначилось в Державному стандарті освіти: інформатика - це технології. А тому моя боротьба за математизацію ОАП схожа на Дон Кіхотівську боротьбу з вітряками... :)

Цитата DPV
Цитата
Ваше бачення розраховане на учня, який крім інформатики нічого більше не вивчає

Трохи не так. Моє бачення розраховане на те, що ОАП є продовженням шкільного предмета математика (і, можливо, фізика), але ніяк не не технологія.
Якщо прибрати деталізацію, то залишиться наступне:

5 клас: Алгоритми і виконавці. Блок-схеми основних алгоритмічних структур. Прості програми з виведення інформації, та арифметичними операціями без використання змінних 

6 клас: Реалізація основних алгоритмічних структур мовою програмування з використанням змінних 

7 клас: Комбіновані алгоритми, алгоритми опрацювання одновимірних масивів

8 клас: Функції (підпрограми), рекурсія. Опрацювання елементів двовимірних масивів. Робота з файлами.

9 клас: Застосування набутих у 5-8 класах знань для реалізації алгоритмів розв'язання математичних, прикладних та компетентнісних задач, виконання дослідницьких проектів, знайомства з об'єктно-подійно-орієнтованим середовищем програмування з графічним оформленням інтерфейсу

На мій погляд, цілком посильна задача навіть при виділеній кількості годин. Олімпіадників, звісно, не підготуєш, але дати уявлення про основи алгоритмізації і програмування можна, якщо не відволікатись на керування "котиками" та "кнопочками", а продовжувати і закріпляти вивчене на математиці і фізиці. Хіба 5-класник, який вивчив властивості геометричних фігур не зможе запрограмувати алгоритм розв'язання задачі "знайти периметр квадрата за відомою довжиною сторони"?


Відредаговано: LVV - Чт, 30.03.2017, 08:59
swetikccc Дата: Чт, 30.03.2017, 08:43 | Повідомлення № 683
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3858
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Цитата LVV ()
Межа в іншому.
Межа в якраз в цьому.
Вмієш творити, чи тупо повторювати.
Німці якраз і поділили ще й основну школу на три типи(а не тільки старшу)
vinohodov Дата: Чт, 30.03.2017, 09:03 | Повідомлення № 684
Прописаний назавжди
Повідомлень: 324
Нагороди: 1
Рейтинг: 29
Зрозуміло, що для більшості учнів наше програмування, як вища математика. Та і кнопкодавство також має свій резон, Василь Васильович правильно помітив безпорадність багатьох людей перед банківськими автоматами. Сам не раз бачив таку картину, працівниця банку звертається до черги Хто хоче заплатити карткою? Деякі погоджуються, але коли вона каже що я буду підказувати, а ви натискати на кнопки, то всі відмовляються.
Але ж можна дійсно дати основи програмування, не навантажуючи середнього учня по самі вуха.  Тим паче ніхто не відміняв диференціацію завдань. Ті ж частини підручника з назвою "Для тих хто хоче знати більше". Якщо в учня є інтерес, і він прагне далі поглибитись в те ж саме олімпіадне програмування, то не думаю що вчитель відмовить йому в консультації хоча б раз на тиждень.
Bandalak Дата: Чт, 30.03.2017, 09:08 | Повідомлення № 685
Лідер форуму
Повідомлень: 5383
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Цитата vinohodov ()
ле ж можна дійсно дати основи програмування, не навантажуючи середнього учня по самі вуха.

Може й по математиці дати тільки табличку множення? Все-одно більшість учнів не піде далі дробів. Теореми, похідні та інтеграли не осилять!
LVV Дата: Чт, 30.03.2017, 09:10 | Повідомлення № 686
Прописаний назавжди
Повідомлень: 414
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата swetikccc ()
Німці якраз і поділили ще й основну школу на три типи(а не тільки старшу)
Ми з 2012 року пропонуємомодульний підхід до вивчення інформатики у 8-9 класах
але Міністерство з цим не погоджується.


Відредаговано: LVV - Чт, 30.03.2017, 09:17
vinohodov Дата: Чт, 30.03.2017, 09:17 | Повідомлення № 687
Прописаний назавжди
Повідомлень: 324
Нагороди: 1
Рейтинг: 29
Цитата Bandalak ()
Може й по математиці дати тільки табличку множення? Все-одно більшість учнів не піде далі дробів, теореми, похідні та інтеграли не осилять!
Я ж не про це. І ви мене прекрасно зрозуміли.
swetikccc Дата: Чт, 30.03.2017, 09:17 | Повідомлення № 688
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3858
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Цитата LVV ()
Ми з 2012 року пропонуємо модульний підхід до вивчення інформатики у 8-9 класахащ Міністерство з цим не погоджується.
Модульний підхід частково згладжує проблему, але не вирішує її.
Середовище залишається ж.
А який вплив має середовище я чудово знаю.
LVV Дата: Чт, 30.03.2017, 09:22 | Повідомлення № 689
Прописаний назавжди
Повідомлень: 414
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата swetikccc ()
Середовище залишається ж.
Ви маєте на увазі учасників навчального процесу?
Дійсно. Грамотних вчителів все менше і менше, а тому математика в головах учнів 5-9 класів нерідко обмежується таблицею множення, програмування - керуванням рудими котиками у Скретч, а фізика - клацанням електрофорної машинки.
Для довідки: до Херсонського Державного універсиету на спеціальність "фізика" торік подав заяву один абітурієнт.


Відредаговано: LVV - Чт, 30.03.2017, 09:43
swetikccc Дата: Чт, 30.03.2017, 09:30 | Повідомлення № 690
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3858
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Цитата LVV ()
Ви маєте на увазі учасників навчального процесу?
Так.
Але не тільки вчителів, а і дітей.
Цитата LVV ()
а програмування - керуванням рудими котиками у Скретчі
Рудий котик чудова річ.
Візьміть для прикладу гру в хрестики нолики, алгоритм аналогічний, що для котика що для дорослої мови.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Сторінка 46 з 52«1244454647485152»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.