Пт, 28.04.2017, 09:12
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво
Безлимитный хостинг, бесплатный домен, бесплатный хостинг, Хостинг, dedicated, сервер, хостинг в Европе, хостинг в Германии, выделенный сервер

Сторінка 43 з 48«1241424344454748»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік
gromko Дата: Вт, 31.01.2017, 20:02 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2361
Нагороди: 19
Рейтинг: 273
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.

Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.

Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів

До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 19:41 | Повідомлення № 631
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата TYP ()
Проблемою може бути підручник у якому автори про кількість годин на вивчення теми думають інакше ніж вчитель.

Звичайно, але це - не велика проблема. Для середнього вчителя ситуація протилежна: саме підручник стане орієнтиром (не догмою!) при розподілі часу. А для авторів з'являється більша свобода: вони можуть вирішувати, скільки часу відвести на кожну з тем.
Ktara Дата: Нд, 26.03.2017, 19:43 | Повідомлення № 632
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3743
Нагороди: 36
Рейтинг: 259
Цитата Пилипчук_О_П ()
Навіщо переписувати. Хіба слово "рекомендації" не є синонімом слів "поради", "пропозиції"? Рекомендації - не догма, а лише один з варіантів. Ви, склавши завчасно свій варіант календарного плану, могли його опублікувати, прокоментувавши кількома абзацами. От і мали б авторитетне джерело для адміністрації
К сожалению эти рекомендации воспринимаются методистами как руководство к действию. которое обсуждению не подлежит :)
Поэтому если не с чем сравнить и ткуть пальчком - еаписано 5 практических, а в рекомендациях - 6 практических - то так проще. 
Если в программе будет написано. что кол-во практических работ остается за учителем - то методисту нечего больше сказать и не с чем сравнить.
ну есть вариант, что каждый отдельный методист РУО напишет свои рекомендации, носящие приказной характер :)
Ktara Дата: Нд, 26.03.2017, 19:44 | Повідомлення № 633
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3743
Нагороди: 36
Рейтинг: 259
Кстати в коммерческих учебниках для 5-го класса кол-во практических работ не совпадало с рекомендациями :)
DPV Дата: Нд, 26.03.2017, 19:51 | Повідомлення № 634
Прописаний назавжди
Повідомлень: 219
Нагороди: 5
Рейтинг: 42
Цитата Ktara ()
Но. мы хотим свободы. Стонем, что программы несовершенны - на что-то много часов. на что-то мало часов. И играем в игру "тут играем. тут рыбу заворачиваем". Т.е. в журнал пишем одно. а в ревльности - даем другое.И тут нам дают свободу - есть тема - даем столько часов, сколько считаем нужным. Но, мы так хотим свободы, что когда ее получаем - оказывается не знаем что делать. Ведь проще. когда расписанор от и до - и никаких проблем.

Золоті слова, всі звикли бути в певних рамках, обмеженнях, а тут зроби вибір сам - шок, як зробити?

Цитата Пилипчук_О_П ()
Хіба слово "рекомендації" не є синонімом слів "поради", "пропозиції"? Рекомендації - не догма, а лише один з варіантів.

Ага, доведи методисту, ЗНР, директорові, що це не догма. Для них це постулат, аксіома.


Відредаговано: DPV - Нд, 26.03.2017, 21:16
volevikt Дата: Нд, 26.03.2017, 20:02 | Повідомлення № 635
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1724
Нагороди: 24
Рейтинг: 177
Цитата Пилипчук_О_П ()
Хіба слово "рекомендації" не є синонімом слів "поради", "пропозиції"? Рекомендації - не догма, а лише один з варіантів.
Моя адміністрація, та й, мабуть, таких більшість, притримується іншої думки:
1. При складанні календарного плану вчитель повинен керуватися (іншими словами, суворо дотримуватися) програмою і методичними рекомендаціями.
2. Кількість практичних робіт у календарному плані повинна збігатися з кількістю практичних, вказаних у програмі (рекомендаціях).
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 20:04 | Повідомлення № 636
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата DPV ()
зроби вибір сам - шок

Звичайно, шок. Вибір передбачає певну відповідальність. А так завжди є можливість сказати: "А я що? Я розумію, що щось не так. Але ж в міністерських рекомендаціях так написали".
Цитата DPV ()
Ага, доведи методисту, ЗНР, директорові, що це не догма.

Тут вже від людини залежить. Принаймні, в програмі сказано, що вибирає вчитель. Далі слід зібрати рекомендації з декількох джерел, якщо такі будуть, і показати, що вони - різні.
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 20:12 | Повідомлення № 637
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата volevikt ()
Моя адміністрація, та й, мабуть, таких більшість, притримується іншої думки:
1. При складанні календарного плану вчитель повинен керуватися (іншими словами, суворо дотримуватися) програмою і методичними рекомендаціями.
2. Кількість практичних робіт у календарному плані повинна збігатися з кількістю практичних, вказаних у програмі (рекомендаціях).

Так справді було на практиці, причому досить довго. Зараз світ змінюється. Обов'язковою залишається програма. Практична робота - це форма роботи учнів, а вчитель має право вибору форм і методів. Про це завжди (?) казали.
Виявляється, існує офіційний документ - "Положення про календарно-тематичне планування":
http://vchytel.info/polozhennya-pro-kalendarno-tematychne-planuvannya/
В ньому написано: "Календарно-тематичне планування вчитель розробляє на кож­ний клас відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (мінімуму змісту освіти)".
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 20:15 | Повідомлення № 638
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата Пилипчук_О_П ()
Виявляється, існує офіційний документ

Та й цей документ - не державного рівня.
W-w-W Дата: Нд, 26.03.2017, 20:35 | Повідомлення № 639
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2692
Нагороди: 10
Рейтинг: 192
ми озвучуємо ряд проблем, але на практиці все по іншому, адміністрація вимагає згідно програми і згідно рекомендацій, рекомендації для неї те саме, що програма, потім нас пилятимуть і довго мучають з підписанням календарних, ніхто не хоче заморочуватись.

я можу робити так, а колега буде робити по іншому, все буде страшним вінігретом
TYP Дата: Нд, 26.03.2017, 20:36 | Повідомлення № 640
Прописаний назавжди
Повідомлень: 308
Нагороди: 4
Рейтинг: 28
Цитата Пилипчук_О_П ()
Для середнього вчителя ситуація протилежна: саме підручник стане орієнтиром (не догмою!)
Давайте не забувати і про учнів. 1 година на тиждень і без підручника = учні ходять на урок для ознайомлення з предметом, а не для вивчення.
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 20:51 | Повідомлення № 641
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата W-w-W ()
я можу робити так, а колега буде робити по іншому, все буде страшним вінігретом

З чиєї точки зору? Учень приходить до Вас на урок і навіть не уявляє, що десь існує "страшний вінегрет". А все, що не заважає учням вчитися, - дрібниці. Той, хто захоче бути "як колега" - приїде на районне методоб'єднання, дочекається міністерських рекомендацій і т.п. Але якщо вчитель знає, як зробити краще, - хай зробить. Не варто забороняти і нав'язувати. Цієї дискусії, зміни стандартів, програм, підручників і т.п., між іншим, не було б, якби ми знали, що чинна система дає блискучі результати...
volevikt Дата: Нд, 26.03.2017, 20:52 | Повідомлення № 642
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1724
Нагороди: 24
Рейтинг: 177
Цитата Пилипчук_О_П ()
Так справді було на практиці, причому досить довго. Зараз світ змінюється.
Олександре Павловичу, світ, можливо, і змінюється.
Але у школах ці зміни відбуваються не так швидко, як нам би хотілося.
Моя школа в наступному навчальному році атестується.
Тож, повірте, що перевіряти і придиратися будуть, в першу чергу, адміністрація, "до кожної буквочки".
Навіть мови не може бути, щоб календарні були складені лише за програмою, без "добуквенного" дотримання методичних рекомендацій.
Раніше виставляла свої календарні плани на шкільному сайті і не боялася того, що мій календарний план "неправильний".
Тепер не впевнена, що варто це робити й надалі.
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 26.03.2017, 21:04 | Повідомлення № 643
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3494
Нагороди: 27
Рейтинг: 240
Цитата volevikt ()
Навіть мови не може бути, щоб календарні були складені лише за програмою, без "добуквенного" дотримання методичних рекомендацій.

Можна ініціювати дискусію про недоцільність видання міністерських рекомендацій. Таким чином закриємо лазівку адміністрації для зайвого тиску на вчителя. Дискутується ж, наприклад, питання про доцільність щорічного наказу "Про початок навчального року":
http://osvita.ua/blogs/52148/
volevikt Дата: Нд, 26.03.2017, 21:12 | Повідомлення № 644
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1724
Нагороди: 24
Рейтинг: 177
Дискутувати, звісно, можна.
Але на цьому все скінчиться.
На канікулах ми здаємо адміністрації електронну теку, що містить папки: програми і методичні рекомендації з предмету, календарні плани, бесіди з БЖ, інструкції з БЖ, усі нормативні документи, УСІ КОНСПЕКТИ (з 1 вересня), класні години і т. д.
От і вся дискусія...
DPV Дата: Нд, 26.03.2017, 21:15 | Повідомлення № 645
Прописаний назавжди
Повідомлень: 219
Нагороди: 5
Рейтинг: 42
Цитата Пилипчук_О_П ()
Виявляється, існує офіційний документ - "Положення про календарно-тематичне планування":http://vchytel.info/polozhennya-pro-kalendarno-tematychne-planuvannya/ В ньому написано: "Календарно-тематичне планування вчитель розробляє на кож­ний клас відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (мінімуму змісту освіти)".

Ой, а звідкіля "виплив" цей докумет, з міністерського наказу?, методичних рекомендацій? Які його законні підстави? Хтось знає? 
Цитата W-w-W ()
адміністрація вимагає згідно програми і згідно рекомендацій, рекомендації для неї те саме, що програма, потім нас пилятимуть і довго мучають з підписанням календарних
Ага, в методичних рекомедаціях було записано "кожному учню індивідуальне робоче місце", то адміністрація "плює" на ці рядки 2-3 учні за ПК, а де їм вигідно - вимагає своє.

Цитата W-w-W ()
я можу робити так, а колега буде робити по іншому, все буде страшним вінігретом
Головне результат - компетентнісно спрямований підхід в навчально-виховному процесі.
Доречі, вінігрет - смачна страва, хоча і з різними інградієнтами.

Цитата TYP ()
учні ходять на урок для ознайомлення з предметом, а не для вивчення.
Без мотивації до навчання у  батьків і учнів - так роблять всі взагалі учні. Це наша сучасна реальність.

Я взалі підтримую відсутність погодинного розподілу - це потужний потенціал для вчителя, він дає можливість впровадження власного підходу до вивчення предмету, а не все по шаблону. І дає можливість аргументованого пояснення "вельмишановній" адміністрації.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Сторінка 43 з 48«1241424344454748»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.