Нд, 19.11.2017, 14:09
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 52«123455152»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік
gromko Дата: Вт, 31.01.2017, 19:02 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.

Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.

Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів

До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
gry Дата: Чт, 02.02.2017, 20:22 | Повідомлення № 31
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1056
Нагороди: 3
Рейтинг: 120
Цитата mul44 ()
да, по два часа в неделю, начиная с 5 класса
Бажано і по 2. Повторююсь багато разів. Мабуть настала пора розділити ІКТ і програмування на окремі предмети (рожеві мрії ;) ). Намагання "запхнути" все в діючу і майбутню програму інформатики знищує цей предмет взагалі. Так, як 5-10 років назад вивчення ІКТ вважалося основним пріоритетом (відголоски цого - олімпіада з ІКТ), то зараз створювати папки, ярлики, створювати документи можна елементарно навчити за 1-2 роки (5,6 клас). А з таким "вінігретом" який у програмі зараз -  неможливо працювати. Гляньте на діючі підручники - великі "хелпи", яких якщо пригадаєте, років з 10-15 назад було дуже багато на полицях книжкових магазинів/кіосків...(тицьни сюди, щоб сталося те..., "для "Чайников"" ;) ). По 2-3 параграфи присвячено тому як створити папку, намалювати малюнок в Paint , у Ворді щось клацнути і т.д. Тому пропозиція - 5,6 клас ІКТ + уроки "сліпого друку"+ основи алгоритмізації(Scratch-програмування, BlocklyGames) , починаючи з 7 по 9 клас  - програмування (ООП). До речі Excel , "по справжньому" можна і з 8 класу - коли хоч математику трішки більше вивчать...


Відредаговано: gry - Чт, 02.02.2017, 20:27
Bandalak Дата: Чт, 02.02.2017, 20:26 | Повідомлення № 32
Лідер форуму
Повідомлень: 5526
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Цитата gry ()
А з таким "вінігретом" який у програмі зараз - неможливо працювати

Підтримую!

Цитата gry ()
Мабуть настала пора розділити ІКТ і програмування на окремі предмети (рожеві мрії ;) ).

Це б було ідеально! Але не вірю, що МОН на таке піде!
gromko Дата: Чт, 02.02.2017, 20:55 | Повідомлення № 33
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Цитата Шестопалов ()
Є така думка:
Схема навчання програмуванню, яка вписується у програму з інформатики МОН:·
Scratch-програмування(2-4 класи);·
основи структурного (алгоритмічного) програмування (5 клас);·
ознайомлення з об’єктним програмуванням (6 клас);·
ознайомлення із програмуванням на Android (7 клас);·
основи об’єктного програмування (8 клас);
основи функціонального програмування (9 клас).

Програмування в 2-4 класах можливо лише в середовищі типу ScratchJr, у "великому" Скретчі є координати, градуси, від'ємні та дійсні числа, змінні - рівень розвитку абстрактного мислення дозволяє з цим працювати в 6-7 класах.
"Об'єктне" та "структурне" програмування це і може бути Скретч чи Visual Basic
Щодо Android, то це варто зробити факультативом чи гуртком.
gromko Дата: Чт, 02.02.2017, 20:59 | Повідомлення № 34
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Цитата Шестопалов ()
МОНУ пропонує вчителям долучитися і самим розробити програму - 13 лютого чинну програму розмістять на платформі EdEra і кожен зможе сказати все, що він думає, якою повинна бути програма шкільного курсу інформатики.

Практика показує, що на пропозиції вчителів як правило фахівці МОН не звертають уваги. Тим не менше, як мінімум, ми можемо до 13 лютого узгодити наші колективні пропозиції. Якщо вони не будуть враховані, підемо далі до альтернативної програми.

На Форумі принаймі чотири учасники робочої групи ;)

Цитата swetikccc ()
У наших північно-східних небратів програма суттєво не відрізняється від нашої - при розробці чинної програми їх програи розібрали "по кісточкам".Щодо "води в ступі" - чекаємо на Ваші пропозиції
А там не одна програма а декілька, і розібрати не встигли вони появилися рік два тому.

Рік-два тому я, на жаль був досить далеко від освітянських проблем, тож пропоную, щоб Ви знайшли краще у них і запропонували це нам.
Шестопалов Дата: Чт, 02.02.2017, 21:30 | Повідомлення № 35
Видавець посібників
Повідомлень: 1405
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Цитата gry ()
Мабуть настала пора розділити ІКТ і програмування на окремі предмети
У нашій програмі такий поділ здійснено по-семестрово. Це все, що можна зробити у "прокрустовому ложі" МОН: 1+1+1+2+2 год.
Ktara Дата: Чт, 02.02.2017, 21:57 | Повідомлення № 36
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Цитата gromko ()
На Форумі принаймі чотири учасники робочої групи
А кто в рабочей группе?
swetikccc Дата: Чт, 02.02.2017, 22:10 | Повідомлення № 37
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Цитата Шестопалов ()
основи об’єктного програмування (8 клас);основи функціонального програмування (9 клас).
Ну ніяк не можу зрозуміти як читати спочатку ООП, а потім функції(методи)?
swetikccc Дата: Чт, 02.02.2017, 22:24 | Повідомлення № 38
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Функційне програмування — парадигма програмування, яка розглядає програму як обчислення математичних функцій та уникає станів та змінних даних. Функційне програмування наголошує на застосуванні функцій, на відміну від імперативного програмування, яке наголошує на змінах в стані та виконанні послідовностей команд.

Не розібрався зразу, тепер інше питання на якій мові вчити функціональне програмування, наіть це не основне, фрипаскаль повинен підтримувати.
Хто вмвчатиме і хто навчатиме? ;) 
Та ще в 9 класі, зрозуміло що в профільних ще б пішло, а тут. B)


Відредаговано: swetikccc - Чт, 02.02.2017, 22:29
TYP Дата: Чт, 02.02.2017, 22:28 | Повідомлення № 39
Прописаний назавжди
Повідомлень: 378
Нагороди: 5
Рейтинг: 37
Об’єктне програмування - це коли Edit1.text:=''; а функціональне це коли Edit1.Clear;  :)
swetikccc Дата: Чт, 02.02.2017, 22:35 | Повідомлення № 40
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Цитата TYP ()
Об’єктне програмування - це коли Edit1.text:=''; а функціональне це коли Edit1.Clear;
  +++++++ ;)
Цитата Шестопалов ()
ознайомлення із програмуванням на Android (7 клас);

На Android, чи для Android. ;)

Цитата gry ()
уроки "сліпого друку"

Друк в сліпу або за пару місяців, або ніколи, перевірено досвідом 17 років.


Відредаговано: swetikccc - Чт, 02.02.2017, 22:57
Пилипчук_О_П Дата: Пт, 03.02.2017, 00:25 | Повідомлення № 41
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3868
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата Bandalak ()
5-7 класи: - ІКТ
8 клас: - ОАП
9 клас: - на вибір ОАП або ІКТ

Як на мене, починати треба не з цього. Спочатку треба визначитися, що будемо вчити (які програми, в якому обсязі), а потім подивитись, як воно "лягає" на наявний час. Обговорити слід детально, дискутуючи, вилучивши все зайве.

Я вже наводив приклад: навички які отримуються при вивченні текстового процесора, векторного редактора і видавничої системи значною мірою "перекриваються". А якісь речі взагалі відсутні: редагування звуку, тривимірне моделювання.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Пт, 03.02.2017, 00:26
Шестопалов Дата: Пт, 03.02.2017, 08:59 | Повідомлення № 42
Видавець посібників
Повідомлень: 1405
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Цитата Пилипчук_О_П ()
Як на мене, починати треба не з цього. Спочатку треба визначитися, що будемо вчити (які програми, в якому обсязі), а потім подивитись, як воно "лягає" на наявний час. Обговорити слід детально, дискутуючи, вилучивши все зайве.
Краще йти послідовними кроками від загального до більш детального.
Шестопалов Дата: Пт, 03.02.2017, 09:24 | Повідомлення № 43
Видавець посібників
Повідомлень: 1405
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Як Вам такий наступний крок деталізації наших тезів до програми? Прошу деталізувати наповнення.
5 клас: 1 семестр (16 год.) – Повторення і систематизація навчального матеріалу, вивченого у 2-4 класах,
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП*;
6 клас: 1 семестр (16 год.) – Інтернет: електронна пошта, пошук інформації, створення сайту;
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП*;
7 клас: 1 семестр (16 год.) – ІКТ,
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП*;
8 клас: 1 семестр (32 год.) – ІКТ,
семестр (38 год.) – Базовий курс ОАП*;
9 клас: 1 семестр (32 год.) – ІКТ,
2 семестр (38 год.) – Базовий курс ОАП*;
* – мова програмування за вибором навчального закладу


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 03.02.2017, 09:27
Ktara Дата: Пт, 03.02.2017, 10:09 | Повідомлення № 44
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Цитата Шестопалов ()
5 клас: 1 семестр (16 год.) – Повторення і систематизація навчального матеріалу, вивченого у 2-4 класах,
По опыту 5-го класса. это не повторение, это изучение, того что успешно не было выучено во 2-4 классе :) Но в программу так записать нельзя. К тому же, как правило первый месяц-два 5-й класс не оценивается. И опять же. по опыту - то, что не оценивается. учить не надо :) как по мне то весь 5 класс - это одно сплошное изучение повторение 2-4 класса

а почему ОАП - во втором сесместре?
swetikccc Дата: Пт, 03.02.2017, 10:10 | Повідомлення № 45
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Информатика. 5 класс. Ривкинд И.Я., Лысенко Т.И. и др.
Информатика. Учебник для 5 класса.  Босова Л.Л.

Майже одне й теж, але сама структура і наголоси.
А у нас навіть не найшли місця для

Табличный способ решения логических задач 66
навіть в старших класах

Основний наголос, для чого ми це вчимо.


Відредаговано: swetikccc - Пт, 03.02.2017, 10:14
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Сторінка 3 з 52«123455152»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.