Сб, 18.11.2017, 19:45
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 15 з 52«1213141516175152»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік
gromko Дата: Вт, 31.01.2017, 19:02 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.

Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.

Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів

До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
LVV Дата: Ср, 08.02.2017, 16:19 | Повідомлення № 211
Прописаний назавжди
Повідомлень: 421
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата Пилипчук_О_П ()
відповідають напрямку їхньої діяльності".
Може: "відповідають їхньому профілю"?
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 08.02.2017, 16:56 | Повідомлення № 212
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата LVV ()
Може: "відповідають їхньому профілю"?

Термін "профіль" використовується в старшій школі.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Ср, 08.02.2017, 16:57
Шестопалов Дата: Ср, 08.02.2017, 17:30 | Повідомлення № 213
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Наші пропозиції після редагування Олександром Пилипчуком прийняли пристойний вигляд. До ранку маєте час надати кінцеві зауваження і пропозиції, перед обідом маю намір відправити наш твір на публікацію. Див.
Прикріплення: Tezy-08feb-2.doc(44Kb)
gromko Дата: Ср, 08.02.2017, 17:32 | Повідомлення № 214
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Цитата Шестопалов ()
Оновлення шкільних програм буде прозорим, - Гриневич
http://osvita.ua/school/54359/
Треба поспішати з нашими пропозиціями!

З 13 лютого розпочинається онлайн-обговорення програми на платформі EdEra

Цитата LVV ()
Хіба не краще дві складові ОАП та ІКТ розділити на два предмети?

Не розділять - про це не може бути і мови.

Цитата LVV ()
пропонуємо розділити у часі вивчення двох змістовних складових ОАП та ІКТ (один семестр – ІКТ, інший семестр – ОАП) порядок вивчення яких вибиратиме навчальний заклад.

При чинній програмі це вже можна зробити за бажанням вчителя та а погодженням з методичною службою закладу чи відділу освіти (але не так кардинально).

Шановні, читаючи наші дописи, приходиш до висновку, що для поліпшення стану викладання інформатики треба всього лиш щоб у журналі було 2 оцінки - "за ІКТ" і "за програмування", що саме по собі є нонсенсом, адже головними чинниками є змістовне наповнення та логіка послідовності вивчення навчального матеріалу.
На разі про це не йде і мови, адже нічого прогресивного у наших пропозиціях немає - вже сьогодні ОАП вивчається в 5-8 класах, але результативність навчання, судячи з результатів олімпіад з інформаційних технологій та інфрматики(програмування), є величиною, яка весь час прямує до нуля.
gromko Дата: Ср, 08.02.2017, 17:36 | Повідомлення № 215
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Цитата Шестопалов ()
Наші пропозиції після редагування Олександром Пилипчуком прийняли пристойний вигляд. До ранку маєте час надати кінцеві зауваження і пропозиції, перед обідом маю намір відправити наш твір на публікацію. Див.


На жаль, у мене дещо інше бачення мети та структури курсу (див. обговорення)
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 08.02.2017, 17:40 | Повідомлення № 216
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3867
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Цитата gromko ()
На разі про це не йде і мови, адже нічого прогресивного у наших пропозиціях немає

Звичайно. Переробка програм ініційована під прапором "компетентнісного підходу". А ми поки що обговорювали вищий рівень - структурування великих блоків за семестрами. А тепер виникає питання: які зміни в програмі слід зробити, щоб вона стала "компетентнісноорієнтованою"? Може вся переробка відбуватиметься на нижчому рівні: не порушуючи тематичної структури в кожну тему допишуть по рядочку на кшталт "Розв'язування компетентнісних задач з теми"? Хтось бачив чужоземні програми з таким ухилом? Чиї програми ініціатори переробки наводять як приклад?
swetikccc Дата: Ср, 08.02.2017, 17:56 | Повідомлення № 217
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3954
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
В чому інлівідуальність данної програми?
Тільки в одному поділу на ОАП і ІКТ по семестрам, а також в 8-9 класах право вибору деяких тем.
Якщо вказати що 50 % годин на ОАП і 50% на ІКТ то це одне й теж.
Друге,  це базова середня освіта.  Чи допустимо право вибору тем наприклад по фізиці, чи математиці для базової середньої освіти?  Впринці якщо взяти закордон, наприклад ФРГ то "профільне" навчання у них уже починається не то з 7 чи 8 класу.
Питання в тому чи одинакова базова освіта в інваріативній складовій?
Для чого вам друга година в 8 і 9 класі, скоротимо до 1 інваріативної , другу якщо захоче школа вибере з варіативу.:-) 
І питання спорт школ і інших вирішиться автоматично.
Як варіант"державницького підходу"?  B)


Відредаговано: swetikccc - Ср, 08.02.2017, 18:02
Bandalak Дата: Ср, 08.02.2017, 21:35 | Повідомлення № 218
Лідер форуму
Повідомлень: 5521
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Цитата swetikccc ()
Чи допустимо право вибору тем наприклад по фізиці, чи математиці для базової середньої освіти?

Перевищення межі демократії призводить до перетікання її в анархію.
Фізика і математика (алгебра і геометрія) - фундаментальні науки, вони стверджувалися роками. Всі теми давно вже випробувані і закалені у школі. Хоча і тут останніми роками пробували зробити бардак.
Інформатика (програмування та ІКТ) - молоді науки. Про усталеність їх розділів ще не може йти мови. Тим більше, що їм властиве, на відміну від фундаментальних наук, сильне видозмінювання з плином часу. Ще свою негативну роль зіграло те, що Інформатика почала розвиватися в час корінних змін в політиці в Україні. Кожен писав що хотів і публікував свої "мемуари", а ми (вчителі) пробували по них вчити дітей. Ніякої відповідальності!!!
Чи можна структуру розділів Інформатики (програмування та ІКТ) побудувати по принципу фундаментальних наук (на віка), так щоб їх не міняти через пару років знову? Думаю, якщо відкинути свої амбіції і не дивитися в сторону Майкрософту - то можна і треба!
Як це зробити? Зробити не просто. Треба перестати перемішувати вінегрет і виділити з Інформатики фундаментальну складову.

1. Обидва Інформатичні предмети (Програмування та ІКТ) повинні складатися зі сталих розділів, які не будуть піддаватися змінам в найближчому майбутньому.
2. Описати саму концепцію, пропозицію до нового держстандарту. Що саме повинно вивчатися.
3. Кожен розділ повинен бути підкріплений двома принципово різними друкованими виданнями та сайтом:
а) підручник (у підручнику розглядається основна суть, не залежно від конкретних платформ та програмних середовищ), термін придатності підручника повинен бути якомога довшим, 25 і більше років (бажано не робити зоопарк підручників, створити його всім разом, або вибрати єдиний найкращий);
б) посібники+робочі зошити (до кожного підручника потрібно створювати посібники і робочі зошити, їх можна прив'язувати до конкретних ОС, програмних середовищ, конкретного профілю навчальних закладів), по мірі необхідності (при втраті актуальності попередніх видань) треба посібники перевидавати, або створювати абсолютно нові, у ногу з часом (посібників і зошитів до одного і того ж підручника може бути багато, різних авторських колективів);
в) до кожного посібника має бути створений працюючий сайт з обговоренням і найактуальнішими матеріалами (роздатковий матеріал, заготовки до вправ та практичних робіт, он-лайн тестування, додаткові матеріали для самостійного більш поглибленого навчання, матеріали для самоосвіти вчителів).

Цитата gromko ()
щоб у журналі було 2 оцінки - "за ІКТ" і "за програмування", що саме по собі є нонсенсом

Чому нонсесом? Хочеться максимально все упорядкувати, щоб не переупорядковувати щороку! ;)
І змінити розташування бурячка у вінегреті нічого не дасть, потрібно змінювати держстандарт!

Цитата gromko ()
На жаль, у мене дещо інше бачення мети та структури курсу (див. обговорення)

У мене теж! %)
gromko Дата: Ср, 08.02.2017, 21:38 | Повідомлення № 219
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343


Переглянувши ще раз чинну програму, можемо побачити, що поділ І семестр - ІКТ, ІІ семестр - ОАП вже зроблено починаючи з 7 класу:
7 клас - 3+9+8 = 20 годин
8 клас - 28+9 = 37 годин
9 клас - 6+10+15 = 31 година
Єдина нова пропозиція - інваріантні(базові) та варіативні модулі, але це тільки пропозиція без серйозного обґрунтування.
swetikccc Дата: Ср, 08.02.2017, 22:48 | Повідомлення № 220
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3954
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Цитата gromko ()
Шановні, читаючи наші дописи, приходиш до висновку, що для поліпшення стану викладання інформатики треба всього лиш щоб у журналі було 2 оцінки - "за ІКТ" і "за програмування", що саме по собі є нонсенсом, адже головними чинниками є змістовне наповнення та логіка послідовності вивчення навчального матеріалу.
На разі про це не йде і мови, адже нічого прогресивного у наших пропозиціях немає - вже сьогодні ОАП вивчається в 5-8 класах, але результативність навчання, судячи з результатів олімпіад з інформаційних технологій та інфрматики(програмування), є величиною, яка весь час прямує до нуля.

ГОловне, кинути гасло = Догонемо і перегонемо Америку.
Я уже давно ствержував про відсутність різниці між "народними" і "антинародними" програмами, вчити чи не вчити 3D, яка різниця? Тасування тем по класам.......від перестановки доданків ;) Ні підручників ні методик, які розвивають логіку. Алгоритміку навіть не вивчаємо в доступній для дітей формі.
Bandalak Дата: Ср, 08.02.2017, 22:59 | Повідомлення № 221
Лідер форуму
Повідомлень: 5521
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Цитата swetikccc ()
Тасування тем по класам.......від перестановки доданків

І я про це.
Все описав тут:
Цитата
Повідомлення № 218
Шестопалов Дата: Чт, 09.02.2017, 08:36 | Повідомлення № 222
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Цитата Bandalak ()
Все описав тут:
Прийнято:
2)     ОАП та ІКТ повинні складатися із сталих розділів, максимально упорядкованих, щоб не переупоряд­ковувати їх щоразу у «нових» програмах зміною розташування «бурячка у вінегреті», що призводить до друку «нових»
підручників і посібників.


Відредаговано: Шестопалов - Чт, 09.02.2017, 08:36
Шестопалов Дата: Чт, 09.02.2017, 08:39 | Повідомлення № 223
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Щойно відправив наші пропозиції для публікації. Тепер для нашого диспуту буде відкрите більш багатолюдне поле на ресурсі МОН. Всім дякую! Див. останню редакцію тезів:
Прикріплення: Tezy-09feb.doc(44Kb)


Відредаговано: Шестопалов - Чт, 09.02.2017, 08:40
Шестопалов Дата: Пт, 10.02.2017, 09:01 | Повідомлення № 224
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
"Надіюсь, що нарешті щось гідне почнуть викладати..." - Перший відгук на наші пропозиції з оновлення програми з інформатики для 5-9 класів. Див. "Оновлення програм з інформатики, - погляд вчителів" http://osvita.ua/school/reform/54446/
Це перший документ, який ми створили на форумі загальними зусиллями! Можемо, коли захочемо!


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 10.02.2017, 09:02
LVV Дата: Пт, 10.02.2017, 11:11 | Повідомлення № 225
Прописаний назавжди
Повідомлень: 421
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Цитата gromko ()
На жаль, у мене дещо інше бачення мети та структури курсу
Цитата Bandalak ()
У мене теж!
І у мене теж!

Інформаційний "вінегрет" поганий не стільки тим, що перемішаний безсистемно, скільки тим, що в ньому поєднано непоєднувані речі. Образно кажучи - поєднано редьку з гарбузом. Може кому й подобається таке поєднання, але, мені здається - це люди зі "спотвореними смаковими нахилами" :)
Як можна одночасно викладати математику і малювання і ставити за це одну річну оцінку???

Ви можете уявити програму такого собі шкільного предмета: "Образотворча математика":
Тема 1 - Виявленнязмісту форми. Символіка та стилізація форм. Композиційні закономірності та
прийоми в різних видах та жанрах.
Тема 2 - Дільники та кратні натурального числа. Ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10
Тема 3 - Гратографія, гризайль,техніка накладання тонкого шару прозорих фарб на просохлі фарби
Тема 4 - Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння здвома змінними та його графік
Тема 5 - .........
Тема 6 - .........

Смішно. Правда?
Так чому ж ми погоджуємось з непоєднуваними складовими "вінегрету" тем в Інформатиці???

Те, що Міністерство не погоджується на розподіл інформатики, зовсім не означає, що цього робити не потрібно.
Цього робити не потрібно лише тоді, коли  нас задовольняє, що після вивчення впродовж 8-ми років основ ОАП середній учень в програмуванні знаходиться на рівні "Неllo, World!", або, у кращому випадку, на рівні   А+В. І "олімпіадна" задача, типу, знайти найбільший спільний дільник двох натуральних чисел, для нього - непосильна задача.

Те, що більшості вчителів байдуже, чи буде поділ інформатики на два предмети, чи ні, зовсім не означає, що цього робити не потрібно.
Оскільки більшість вчителів в програмуванні знаходиться на тому ж рівні "Неllo, World!", або  А+В, і для них олімпіади з інформатики непотрібна і непосильна річ.

Але програми, як я розумію, формуватимуться більшістю пропозицій. От і робіть висновки.

Удвічі (якщо не втричі) за останні роки збільшили обсяг викладання ОАП в школах. А який толк від цього? (риторичне питання)
Толку і не буде, бо вчителі не вміють програмувати, їм це не цікаво, а отже і навчати дітей цьому вони не будуть, як би ми тут не "випендрювались". :)
А от коли Міністерство введе новий предмет -Програмування, тоді вчитель не змоєже сказати: я не вмію програмувати, бо тоді він не буде вчителем з Програмування.


Відредаговано: LVV - Пт, 10.02.2017, 11:13
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Сторінка 15 з 52«1213141516175152»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.