Сб, 22.07.2017, 01:46
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 12 з 48«1210111213144748»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік
gromko Дата: Вт, 31.01.2017, 20:02 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2409
Нагороди: 20
Рейтинг: 295
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.

Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.

Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів

До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
Ktara Дата: Вт, 07.02.2017, 16:41 | Повідомлення № 166
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3821
Нагороди: 36
Рейтинг: 273
ну, судя по тому, как этопроисходило в предыдущими внесениями в программы, то реально, что новые программы будут запущены уже 1-го сентября.
правда сложилась интересная ситуация - сейчас проходит конкурс учебников для 9-х классов (и как вы понимаете. по старым программам). А теперь программы хотят помнять. Никто не комментирует что же будет с учебниками, но ситуация из разряда абсурда
Ktara Дата: Вт, 07.02.2017, 16:42 | Повідомлення № 167
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3821
Нагороди: 36
Рейтинг: 273
Реально есть шансы остаться без учебников (и не только по информатике). так как с изменениями, МОН не утруждает себя выпуском новых учебников (сегодняшний 4-й класс, информатика) или 5-й класс (информатика)
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 07.02.2017, 16:59 | Повідомлення № 168
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3602
Нагороди: 27
Рейтинг: 277
Цитата Bandalak ()
"один з варіантів обов'язкових модулів"

Існує термін "вибірково-обов'язковий предмет". А тут - вибірково-обов'язкові модулі.
Цитата Ktara ()
но ситуация из разряда абсурда

Ми довго до цього йшли... :)
Шестопалов Дата: Вт, 07.02.2017, 17:12 | Повідомлення № 169
Видавець посібників
Повідомлень: 1331
Нагороди: 10
Рейтинг: 146
вибірково-обов'язкові модулі - картина маслом! Вніс відповідні зміни в Тези. Див.
Прикріплення: 2521840.doc(41Kb)
gry Дата: Вт, 07.02.2017, 19:39 | Повідомлення № 170
Наполегливий учасник
Повідомлень: 990
Нагороди: 2
Рейтинг: 90
Цитата Шестопалов ()
Вніс відповідні зміни в Тези. Див.Прикріплення: 2521840.doc(41Kb)
Вже щось "схоже на правду". Але я б у 9 класі поміняв місцями семестри - І - ОАП, як логічне продовження 8 кл, ІІ -ІКТ
Шестопалов Дата: Вт, 07.02.2017, 20:00 | Повідомлення № 171
Видавець посібників
Повідомлень: 1331
Нагороди: 10
Рейтинг: 146
Цитата gry ()
Але я б у 9 класі поміняв місцями семестри - І - ОАП, як логічне продовження 8 кл, ІІ -ІКТ
Прийнято!
2)     Вивчення ІКТ і ОАП потрібно розділити на посеместрове вивчення: 1-й семестр – ІКТ, 2-й семестр – ОАП. Порядок їх вивчення за вибором навчального закладу може змінювати: 1-й семестр – ОАП, 2-й семестр – ІКТ; або у 8 класі ОАП – 2-й семестр, у 9 класі – 1-й семестр.


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 07.02.2017, 20:07
swetikccc Дата: Вт, 07.02.2017, 20:41 | Повідомлення № 172
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3745
Нагороди: 23
Рейтинг: 331
Цитата gry ()
Вже щось "схоже на правду". Але я б у 9 класі поміняв місцями семестри - І - ОАП, як логічне продовження 8 кл, ІІ -ІКТ
+++
Правда найкращий варіант на мою думку ІКТ до осінніх і після весняних
Пилипчук_О_П Дата: Вт, 07.02.2017, 21:51 | Повідомлення № 173
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3602
Нагороди: 27
Рейтинг: 277
Цитата Шестопалов ()
Вивчення ІКТ і ОАП потрібно розділити на посеместрове вивчення: 1-й семестр – ІКТ, 2-й семестр – ОАП. Порядок їх вивчення за вибором навчального закладу може змінювати: 1-й семестр – ОАП, 2-й семестр – ІКТ; або у 8 класі ОАП – 2-й семестр, у 9 класі – 1-й семестр.

Шліфуємо: "Вивчення змістових ліній ІКТ і ОАП потрібно розділити за семестрами: один семестр – ІКТ, другий семестр – ОАП. Порядок вивчення вибирає навчальний заклад: 1-й семестр – ОАП, 2-й семестр – ІКТ; або у 8 класі ОАП – 2-й семестр, у 9 класі – 1-й семестр тощо".
Шестопалов Дата: Вт, 07.02.2017, 23:12 | Повідомлення № 174
Видавець посібників
Повідомлень: 1331
Нагороди: 10
Рейтинг: 146
Цитата Пилипчук_О_П ()
Вивчення змістових ліній ІКТ і ОАП потрібно розділити за семестрами: один семестр – ІКТ, другий семестр – ОАП. Порядок вивчення вибирає навчальний заклад: 1-й семестр – ОАП, 2-й семестр – ІКТ; або у 8 класі ОАП – 2-й семестр, у 9 класі – 1-й семестр тощо
Прийнято. Виправив.
LVV Дата: Ср, 08.02.2017, 05:40 | Повідомлення № 175
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Згоден з необхідністю формулювання тез.
Але, якщо ми прибрали слово "варіативні", то і "інваріантний" мабуть варто замінити, наприклад, на "статичний" курс.
Вважаю також за потрібне до тез додати мотивуючі і пояснювальні моменти, та розширити їхній перелік. Наприклад так:

1) Програма має враховувати пропедевтичне вичення інформатики у молодшій школі і не дублювати а розширюати, поглиблювати та застосовувати на практиці вивчене раніше.
2) Продиктоване часом більш грунтовне вивчення основ алгоритмізації і програмування (ОАП) а також абсолютно несумісний зі шкільними програмами зміст щорічних предметних олімпіад з інформатики вимагає уведення в школах нового предмета: програмування, що має відбуватись не за рахунок часу відведеного на викладання ІКТ. Оскільки уведення нового предмета є проблематичним, пропонуємо розділити у часі вивчення двох змістовних складових ОАП та ІКТ (один семестр – ІКТ, інший семестр – ОАП) порядок вивчення яких вибиратиме навчальний заклад.
3) Замість побіжно-оглядового вивчення безлічі тем з метою осягнути неосяжне, пропонуємо ввести базові теми до статичного курсу інформатики обсягом у 175 годин (статична 1 година на тиждень у 5-9 класах) та запровадити вибірково-обов'язкові модулі обсягом 70 годин (в доповнення до статичної 1 обов'язкова година на тиждень у 8-9 класах)
4) Осільки існує ризик того, що розрахована на п'ять років програма з інформатики застаріє раніше, ніж за нею закінчтаь навчання 8-9-тикласники, пропонуємо до статичної складової інформатики внести такі теми і розділи, які не потребуватимуть (або потребуватимуть в мінімальному обсязі) змін впродовж 5-ти років застосування програми. Решту тем включити до обов'язково-вибіркових модулів.
5) У програмі пропонується укрупнене подання матеріалу темами тривалістю від 8 до 16 год. замість «вінегретного» набору дрібних і несуттєвих 2-4 годинних тем.
6) Вчителям повинна надаватися повна свобода у виборі середовищ і мов програмування для викладання ОАП та програмного забезпечення для вивчення ІКТ з дотриманням вимог до обсягу навчальних компетенцій учнів та авторських прав власників чи розробників програмного забезпечення. З цією метою у статичному курсі інформатики потрібно відмовитись від будь-якої прямої чи опосередкованої прив'язки до конкретного ПЗ.
7) У зв'язку з вищепереліченим і врахвуючи стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та розмаїття і частоту оновлення програмного забезпечення, а також з метою заощадження коштів на видання "макулатури", пропонуємо відмовитись від конкурсів і видання "всеосяжних" підручників з інформатики по паралелям класів а видавати тематичні посібники у відповідності до вимог та змісту програм з інформатики та з урахуванням сучасного стану технологій і розмаїття ПЗ.
8) Замість існуючої в чинних програмах надлишкової градації стосовно знань і вмінь учнів (описує, розрізняє, наводить приклади, має уявлення, пояснює, називає, дотримується, уміє, використовує, застосовує тощо) проонуємо використовувати два поняття: "знає" та "вміє" які лаконічно регламентуватимуть обсяг теоретичних знань та практичних навичок учнів засвоєних після вивчення певної теми.
9) Зміст навчального матеріалу пропонується приблизно такий:
5клас:
1 семестр (16 год.)– Повторення, систематизація та поглиблене вивчення навчального матеріалу, вивченого у 2-4 класах.
(інформація, файлова система, робота з папками і файлами, робота з текстами);
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП;
6клас:
1 семестр (16 год.) – Комп'ютерна графіка, Презентації;
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП;
7клас:
1 семестр (16год.) – Web 2.0
2 семестр (19 год.) – Пропедевтичний курс ОАП;
8клас:
1 семестр (32 год.) – Табличний процесор, індивідуальніпроекти;
2 семестр (38 год.) – Вибірково-обов'язкові модулі: ІКТ або ОАП;
9клас:
1 семестр (32 год.) – *****************************************;
2 семестр (38 год.) – Вибірково-обов'язкові модулі: ІКТ або ОАП;

Вибірково-обов'язкові модулі у 8–9 класах, що можуть складатися із тем ОАП або ІКТ, дають можливість загальноосвітнім навчальним закладам при відповідному виборі змінювати обсяг вивчення ОАП від обов’язкового
для всіх пропедевтичного курсу 57 год. у 5–7 класах до 57+70=127 год. (50% всього курсу) за рахунок 70 год. варіативних модулів .
Школи спортивного, суспільно-гуманітарного тощо напрямків можуть у 8–9 класах вибрати вибірково-обов'язкові модулі ІКТ, школи технологічного, природничо-математичноготощо напрямків мають вивчати вибірково-обов'язкові модулі ОАП.
Для вибірково-обов'язковихмодулів можна використовуватиналежним чином затверджені авторські програми. Пропонується також використовувати цілком або фрагментарьно програми курсів за вибором, спеціальних курсів і факультативів, що рекомендує МОН України.

P.S.
У кожного з нас є адреси знайомих вчителів інформатики, які, нажаль, відсутні на цьому фрумі. пропоную, не поспішати з публікацією, а, після узгодження змісту, розіслати їм ці "листи щатя"  , або розмістити на хмаронму диску та надати спільний доступ знайомим вчителям з метою збору підписів під цим зверненням. Одне діло, підписати статтю чотирьма-п'ятьма іменами, а інша річ - сотнею прізвищ діючих і авторитетних вчителів.

Я вже розмістив.
Можете вільно редагувати, додавати свої коментарі, зауваження і підписи тут
https://docs.google.com/documen....sharing
Хоча на форумі мабуть зручніше узгодити зміст.
Долучайтесь. :)
Для усунення нерозберіхи пропоную спочатку додавати коментарі до тез, з якими не згодні, замість видалення викреслюйте непотрібне, дописуйте своє окремим кольором.


Відредаговано: LVV - Ср, 08.02.2017, 07:25
fox11 Дата: Ср, 08.02.2017, 07:51 | Повідомлення № 176
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 2
Рейтинг: 15
Цитата LVV ()
7клас:1 семестр (16год.) – Web 2.0
Інтернет, пошта, створення сайтів;

Цитата LVV ()
9клас:1 семестр (32 год.) – *****************************************;
9клас: 1 семестр (32 год.) – Обробка графіки, хмарні технології;

 Web 2.0, информационные системы и облачные технологии - это примерно одно и тоже. Но первые два имеют более узкое понятие.


Відредаговано: fox11 - Ср, 08.02.2017, 07:52
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 08.02.2017, 08:54 | Повідомлення № 177
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3602
Нагороди: 27
Рейтинг: 277
Цитата LVV ()
Школи спортивного, суспільно-гуманітарного тощо напрямків

Такі існують? Саме серед загальноосвітініх навчальних закладів? Прошу нормативний документ, посилання на сайт абощо.
Цитата LVV ()
Зміст навчального матеріалу

Напевно, не "зміст", а "загальна структура".
gromko Дата: Ср, 08.02.2017, 09:41 | Повідомлення № 178
Лінуксоїд
Повідомлень: 2409
Нагороди: 20
Рейтинг: 295
Навчальна програма “Інформатика” має модульну структуру і складається з двох частин – інваріантної та варіативної. Основою інваріантної складової є базові модулі “Інформаційні техногії” та “Основи алгоритмізації і програмування”, на вивчення яких у 5-9 класах відводиться по 35 годин (всього 175 годин). Окрім того, учні мають освоїти по одному(два?) варіативному модулю у 8 та 9 класах.

Базовий модуль “Інформаційні техногії” сприяє оволодінню учнями компетенціями у використанні можливостей сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для створення персонального навчально-освітнього середовища та подальшого професійного навчання. Вивчення модуля “Основи алгоритмізації і програмування” спрямоване на розвиток творчого та критичного мислення, засад програмування як підґрунтя проектно-технологічної діяльності, формування вмінь застосовувати знання та навички на практиці для досягнення поставлених завдань.

Базові модулі у 8-9 класах можна представити як основу для вивчення варіативної частини програми, яка включає в себе змістове наповнення уроку інформатики в 8-9 класах. Розвиток цифрової (інформатичної) компетентності, як система методів, які повинні засвоїти учні, знаходиться в центрі їхньої технологічної підготовки, а змістове наповнення (певний вид навчальної діяльності, що представлений варіативною частиною програми) учитель добирає, виходячи з індивідуальних інтересів і здібностей учнів, регіональних особливостей, матеріально-технічної бази та наявного програмного забезпечення.

Структура базового модуля “Інформаційні техногії” включає “Вступ” і чотири розділи: “Апаратне забезпечення засобів інформаційних технологій”, “Програмне забезпечення інформаційних технологій”, “Створення персонального навчально-інформаційного середовища”, “Правові та етичні проблеми використання інформаційних технологій”.
LVV Дата: Ср, 08.02.2017, 10:14 | Повідомлення № 179
Прописаний назавжди
Повідомлень: 409
Нагороди: 5
Рейтинг: 102
Цитата gromko ()
Навчальна програма “Інформатика” має модульну структуру і складається з двох частин – інваріантної та варіативної. Основою інваріантної складової є базові модулі “Інформаційні техногії” та “Основи алгоритмізації і програмування”, на вивчення яких у 5-9 класах відводиться по 35 годин (всього 175 годин). Окрім того, учні мають освоїти по одному(два?) варіативному модулю у 8 та 9 класах.
Не вірно.
Типові навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форм власності, та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації тощо.

Наші модулі не є варіативними в цьому розумінні. Вони є обов'язковими для вивчення, але не всі, а за вибором навчального закладу в обсязі однієї інваріантної (обов'язкової) години на тиждень для 8-9 класів.

Хоча, такі ж як і запропоновані нами обов'язкові модулі, у трудовиків є і називаються вони "варіативними". :)))

Якщо прийняти Ваше формулювання, то друга година у 8-9 класах стане необов'язковою, тобто "варіативною" нарівні з факультативами, курсами за вибором, тощо...

В наших тезах йдеться саме про інваріантну (обов'язкову) складову інформатики.


Відредаговано: LVV - Ср, 08.02.2017, 10:29
gromko Дата: Ср, 08.02.2017, 10:20 | Повідомлення № 180
Лінуксоїд
Повідомлень: 2409
Нагороди: 20
Рейтинг: 295
Цитата LVV ()
Не вірно.
Типові навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форм власності, та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації тощо.
Наші модулі не є варіативними в цьому розумінні. Вони є обов'язковими для вивчення, але не всі, а за вибором навчального закладу в обсязі 1 години на тиждень для 8-9 класів.
Якщо прийняти Ваше формулювання, то друга година у 8-9 класах стане необов'язковою, тобто "варіативною" нарівні з факультативами, курсами за вибором, тощо...
В наших тезах йдеться саме про інваріантну (обов'язкову) складову інформатики.

Це було взято з програми курсу "Технології", там саме так побудована програма - є обов'язковий модуль (інваріантний) і варіативні, один чи два з двох десятків яких обов'язкові до вивчення, але їх обирає вчитель, доповнюючи інваріантну частину до 35 або 70 годин.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Нова програма з інформатики (5-9 класи), 2017 рік (Залучайтесь до створення нової програми шкільної інформатики)
Сторінка 12 з 48«1210111213144748»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.