Tu, 28.06.2022, 10:41
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Forum moderator: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Обговорюємо проект нових програм з інформатики (Нові програми для 12-річної школи з інформатики)
Обговорюємо проект нових програм з інформатики
Ковшун Дата: Mo, 24.12.2007, 21:07 | Повідомлення № 1
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Шановні колеги!!!
МОНУ опублікувало новий проект ПРОГРАМ З ІНФОРМАТИКИ ДЛЯ 12-ти РІЧНОЇ ШКОЛИ.
Тож давайте уважно ознайомимось з текстом програм, які пропонуються і висловимо свої враження.
Архів даного проекту можна завантажити звідси: http://www.info-privat.at.ua/load/0-0-0-17-20 (280 Кб).

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - We, 04.06.2008, 01:43
filnick Дата: Tu, 16.11.2010, 19:21 | Повідомлення № 106
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Шестопалов)
А "проблема" проста. Зроби ЄДИНУ програму і підручник (курс молодого бійця) ОБОВ’ЯЗКОВИЙ для шкіл всіх рівнів і профілів, а все інше до планової кількості годин добирай спецкурсами згідно матеріальних та кадрових можливостей школи.

Про це вже який рік говоримо на форумі...
Нас не чують.
Чи вже вчителям збиратися під Міністерство освіти і стукати в барабани (або гриміти в шкільні дзвінки)?
Шестопалов Дата: Tu, 16.11.2010, 21:02 | Повідомлення № 107
Видавець посібників
Повідомлень: 1712
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Quote (filnick)
Чи вже вчителям збиратися під Міністерство освіти

А з чим збиратися? Може попрацюємо над вдосконаленням програм, що нам пропонує МОНУ?
Див. мою оптимізацію, пропонуйте вдосконалення, поки програма не набуде простого, логічного та ефективного вигляду.
Прикріплення: 6511071.rar(5.0 Kb)


Відредаговано: Шестопалов - Tu, 16.11.2010, 21:03
vinohodov Дата: We, 17.11.2010, 08:40 | Повідомлення № 108
Прописаний назавжди
Повідомлень: 337
Нагороди: 1
Рейтинг: 29
Quote (Шестопалов)
Див. мою оптимізацію, пропонуйте вдосконалення, поки програма не набуде простого, логічного та ефективного вигляду.

Здається мені, Євген Анатолійович, що вивчення тем про програмні засоби підтримки викладання предметів, навряд чи викинуть з програми. :) По перше їх же хтось продає державі, та отримує за це непогані гроші, по друге модний нині напрямок викладання предметів з комп'ютерною підтримкою також зробить своє діло. :)
Шестопалов Дата: We, 17.11.2010, 09:19 | Повідомлення № 109
Видавець посібників
Повідомлень: 1712
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Quote (vinohodov)
Здається мені, Євген Анатолійович, що вивчення тем про програмні засоби підтримки викладання предметів, навряд чи викинуть з програми. По перше їх же хтось продає державі, та отримує за це непогані гроші, по друге модний нині напрямок викладання предметів з комп'ютерною підтримкою також зробить своє діло.

Я прошу діючих вчителів з власного досвіду та знань пропонувати вдосконалення, поки програма не набуде простого, логічного та ефективного вигляду. Побачимо, чи зможемо ми створити щось краще, ніж нам пропонує МОНУ. Це перевірка наших інтелектуальних сил. Далі побачимо, що з такою програмою робити. Наприклад, можна подати на грифування в МОНУ. Побачимо, що знайдуть "поганого" в ній експерти.
А вивчення програмних засобів підтримки викладання предметів на уроках інформатики вже неактуальне з огляду масованих курсів з інформаційних технологій вчителів-предметників. Якщо у програмі з інформатики є "Програмні засоби підтримки математики - 6 год.", то може ввести ще по іншим "хімії-біології" такі ж години? Картина маслом! Від інформатики залишається лише назва предмету.

Додано (17.11.2010, 09:16)
---------------------------------------------

Quote (Шестопалов)
модний нині напрямок викладання предметів з комп'ютерною підтримкою також зробить своє діло

А при чому тут програма з інформатики!!! Цю "моду" давно пора вводити у програми інших предметів!

Додано (17.11.2010, 09:19)
---------------------------------------------

Quote (vinohodov)
їх же хтось продає державі, та отримує за це непогані гроші

Ось де головна причина! А школи, вчителі та учні із своїми сподіваннями тут не вписуються. То хай так буде, як є?


Відредаговано: Шестопалов - We, 17.11.2010, 10:28
swetikccc Дата: We, 17.11.2010, 13:00 | Повідомлення № 110
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Пане Шестопалов зачаток просто чудовий.
Quote (Шестопалов)
Якщо у програмі з інформатики є "Програмні засоби підтримки математики - 6 год."

Quote (Шестопалов)
А при чому тут програма з інформатики!!! Цю "моду" давно пора вводити у програми інших предметів!

А ось з чим можна посперечатися.
В чому тут відмінність наприклад від Растрова комп’ютерна графіка.
Адже і тут і там ми розглядаємо тільки інструмент. ))
Мода якраз пішла відділяти інформатику від інших наук. )))
Глинський__Ярослав Дата: We, 17.11.2010, 14:20 | Повідомлення № 111
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні колеги!
На сайті МОНУ з'явилися нові програми для 10 і 11 класів. Ми хотіли змін, ми їх отримали. Наше обговорення не було марним повністю, лише частково. Пропозиції, які обговорювалися тут на форумі частково враховані, але переважно - ні. Програми анонімні. Якщо на програмах з інших предметів значаться автори, то тут авторів немає. Статус програм невідомий. Чи то вони подані для обговорення, что для обдумування, чи то для впровадження, чи вони схвалені, чи рекомендовані - невідомо. Не повідомлено, чи змінився статус програм, які були раніше: чи ці програми взаємно виключаючі, чи взаємно доповнюючі. Не сказано також, чи завтра з'я вляться ще інші програми, чи ні. Не відомо також, чи конкурс на написання підручника для 11 класу буде оголошено під конкретні програми, чи кожний авторський колектив до підручника докладе свою програму. Ось у цьому я бачу певний вихід із битви програм. Тоді є сенс обговорювати пропозицї й надалі, зокрема, ті, які пропонує Є.А.Шестопалов. У цих пропозиціях багато слушного. Рівні (академічний і стандарту), точніше київські підходи до їх трактування, задовбали всіх. Ну кому вони потрібні, якщо електронні таблиці пропонується вивчати в однаковому обсязі 11 год, але в стандарті в 10 класі, а в академічному - в 11 класі. Це справжня хохма, яку чомусь ніхто не хоче розрулити, хоча були конкретні і слушні пропозиції. Шестопалов правий, не треба перетворювати інформатику в прислюжницю до інших дисциплін. Це проблема математиків, фізиків, хіміків і біологів як використати комп'ютер у навчальному процесі. Ці питання можна включати в програму і в підручники, але з приписом "для самостійного опрацювання" і реально живих годин на них не виділяти.
У курсах математики і фізики 90% задач, які потребують обчислень, зводяться до лінійних алгоритмів. ТО чому би в стандарт до незрозумілих 5 годин алгоритмізації не включити розділ програмування, де й обмежитись реалізацією лінійних алгоритмів. В мене декілька студентів 1 курсу записали алгоритм типу додавання двох чисел так:
ввести а,b
a+b = c
вивести c
Забравши зі стандарту елементи програмування (хоча б найпростіші поняття тре було лишити), відірізавши стандарт від поняття візуального програмування (в сенсі Глинського), ми вихолостили інформатику. Адже подивіться за опитуванням, що йде паралельно. Видно, що 40% учнів вчитися на стандарті і поняття змінної, арифметичного чи логічного виразу, чому дорівнює 1.2e2 вони не знатимуть. А як інформатка без цього. А електронні таблиці це не те місце, де треба вчити цим речам.
Відомий факт - програмуванню всіх учнів не навчити. Та й не треба, але основи можна закласти. ДОбре, що хоч на академічному рівні цей розділ пропосано достньо.
А що стосується інформаційно-технологічного профілю, то відповідна програма може бути реалізована лише на специфічному контингенті учнів. У Львові, наприклад, лише у фізико-математичному ліцеї. Тобто це екзотика для вибраних.
swetikccc Дата: We, 17.11.2010, 21:48 | Повідомлення № 112
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Глинський__Ярослав)
Шестопалов правий, не треба перетворювати інформатику в прислюжницю до інших дисциплін.

Ви і математику вважаете прислужницею? )))
Ми повині навчати не Ворду чи ел. таблицям, навіть не програмуванню, а моделюванню на копмі.
Запраз йде перекос, в вузах наприклад требують створення програм мовою програмування, навіть якщо простіше все це виконати іншими засобами, і навіть якісніше.
Глинський__Ярослав Дата: Sa, 20.11.2010, 20:38 | Повідомлення № 113
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (swetikccc)
Ви і математику вважаете прислужницею? )))

Математика і є прислужницею інших наук і віддавна. Ось тільки інформатиці вона не хоче послужити. Давно-давно бачив підручник з математики для 5 класу американської школи, де поняття пріоритету арифметичних операцій пов'язувались з написанням виразів на бейсику, задачі, що ведуть до послідовних обчислень супроводжувались лінійними алгоритмами в бейсик-кодах і багато чого іншого. Колись у школі я вивчав поняття табулювання функції, складав таблички, щось там шукав у табличках. Зараз в курсі шкільної математики такого поняття як табулювання функції немає. Може і є, але відповідних слідів на своїх студентах я не помічав.
Тепер щодо вузу. Вже давно минув той час, коли студентів я змушував писати програму побудови графіка функції на Паскалі. Так, для цього є інші засоби. Але минув і той час, коли я студентам в курсі загальної інформатики, показував Derive і MatCad, не через те, що хай займаються цим математики, а через зменшення кількості годин і наявності важливіших і цікавіших тем. Теж саме в школі. Добре, якщо є велика кількість годин, а якщо немає? Застосування цих програм не несе розвиваючого навчання, може виявитися шкідливим для учня. Так, для студентів це годиться, навіть дуже потрібно, студента нам розвивати не треба. Систему лінійних рівнянь йому треба вміти розв'язувати не вручну, а саме за допомогою програм, бо це є складовою якогось проекту, але учневі це для чого?
dpi Дата: Sa, 20.11.2010, 21:11 | Повідомлення № 114
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Сколько людей - столько и мнений. Начинаю уставать от этого. Хочется порядка.
Вчера уже по телевизору сказали, что информатика и англ. яз. будут с первого класса.
"Повезло" нам с переменами в жизни иработе.
swetikccc Дата: Sa, 20.11.2010, 22:46 | Повідомлення № 115
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Глинський__Ярослав)
Так, для студентів це годиться, навіть дуже потрібно, студента нам розвивати не треба.

А що викачувати?)))))
Quote (Глинський__Ярослав)
Але минув і той час, коли я студентам в курсі загальної інформатики, показував Derive і MatCad,

А для чого ж Ви тоді практики видаєте які нічому не вчать? )))))
Quote (Глинський__Ярослав)
Систему лінійних рівнянь йому треба вміти розв'язувати не вручну, а саме за допомогою програм, бо це є складовою якогось проекту,

Правильно ряди Фур’є для птицеводов. )))))
Важливіше що, а не як.
Бо за що платять на порядок більше.))))
gromko Дата: Su, 21.11.2010, 08:54 | Повідомлення № 116
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
Нагороди: 33
Рейтинг: 406
Після певного обговорення ми в котрий раз (третій чи четвертий) повернулись на початок, тобто ККД нашої роботи рівний 0.
Тепер я все більше схиляюсь до думки, що "інформатика" (у такому стані, якою вона вже є) в школі зовсім непотрібна, оскільки власне інформатика не вивчається, а ті початкові знання та навички з інформаційних технологій можна вивчити та набути самостійно, або на уроках предмету технології (що вже ми бачимо у чинних програмах старшої школи).
Щодо пропозиці колег Глинського та Шестопалова, то вони є слушними у випадку використання чинної програми, адже вони докорінно не змінюють чинну програму, а є намаганням адаптувати її до реалій школи.
Я не буду зараз намагатись дізнатись хто, є автором змін до програми 10-11 класів, адже вони не є суттєвими і докорінно не змінили "програму 10-11 класів" від І.Завадського - акцент переноситься все більше в сторону технологій.
Найбільш доцільним я вважаю підхід Ю.Я.Пасіхова - для того, щоб сформувати програму шкільного курсу інформатики слід виробити концепцію цього курсу, тобто чітко визначитися чого ми хочемо навчити учнів, які компетенції і в якому обсязі вони повинні набути. Треба чітко визначитися з поняттям "шкільна інформатика", адже, як я наголошував раніше, на сьогодні вона є омонімом інформатиці як науці, тобто за схожою назвою знаходиться зовсім інша навчальна дисципліна.
Не варто намагатися максимально спростити інформатику в школі, перевівши її в рамки спецкурсу для секретарок (що ми бачимо на сьогодні). Заперечення типу того, що програмування та основи теорії інформації непотрібні більшості учнів у майбутньому не приймаються, адже так само можна сказати, що похідні та інтеграл теж непотрібні в школі (власне як теорія відносності і т.п.)
swetikccc Дата: Su, 21.11.2010, 09:53 | Повідомлення № 117
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Потрібен обов’язковий мінімум, а все інше на вибір учня (батьків).
Ринок поступово поставить все на свої місця.
Правда все це нажаль без урахування фактору коррупції.
Отже 8-9 обов’язковий мінімум, а 10-11 вибір, не вчителя чи навчального закладу, а как говорится потребителя.
gromko Дата: Su, 21.11.2010, 10:39 | Повідомлення № 118
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
Нагороди: 33
Рейтинг: 406
Quote (swetikccc)
Потрібен обов’язковий мінімум, а все інше на вибір учня (батьків).

15 учнів, 3 - історія та право, 1 -хімія та біологія, 3 - математика та економіка, 2 - фізика, 3 - інформатика, 3 -іноземні мови,
Звичайна школа, без паралелей - як реалізувати "вибір"?
У цьому випадку "універсальний профіль" буде найбільш доречним.
Шестопалов Дата: Su, 21.11.2010, 10:59 | Повідомлення № 119
Видавець посібників
Повідомлень: 1712
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Quote (gromko)
Звичайна школа, без паралелей - як реалізувати "вибір"?
У цьому випадку "універсальний профіль" буде найбільш доречним

Тут на форумі є фрагмент проекту програми "Єдиний базовий курс" (свого роду "курс молодого бійця").
Кілька абзаців:
Програма єдиного базового курсу реалізує загальну, цілісну, послідовну, логічну, системну концепцію вивчення інформатики і призначена для загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів і рівнів, учні яких починають вивчати інформатику з 9-го класу. Єдиний базовий курс інформатики передбачає навчити учнів володінню комп’ютером, його операційною системою, типовими прикладними програмами, користуванню засобами глобальної мережі Інтернет, основам алгоритмізації та програмування.
В процесі вивчення узгодженого у всіх своїх ланках єдиного базового курсу повинен бути сформований необхідний мінімум знань, умінь і навичок для паралельного (у додаткові години) опанування курсів за вибором у 10-11 класах профільної школи.

Потрібно зробити ЄДИНУ програму і підручник (курс молодого бійця) ОБОВ’ЯЗКОВИЙ для шкіл всіх рівнів і профілів, а все інше до планової кількості годин добирай спецкурсами згідно матеріальних та кадрових можливостей школи. Так батьки, наприклад, своїх дітей крім загальноосвітніх знань довантажують за їх здібностями заняттями музикою, танцями, мистецтвом, спортом тощо. Просто, зрозуміло. ефективно!

Відредаговано: Шестопалов - Su, 21.11.2010, 11:11
swetikccc Дата: Su, 21.11.2010, 11:10 | Повідомлення № 120
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (gromko)
15 учнів, 3 - історія та право, 1 -хімія та біологія, 3 - математика та економіка, 2 - фізика, 3 - інформатика, 3 -іноземні мови,
Звичайна школа, без паралелей - як реалізувати "вибір"?
У цьому випадку "універсальний профіль" буде найбільш доречним

А ось Вам і аргумент, що в тому вигляді як є, сільська школа уже зло для розвитку дітей.

Полумери приводят к полурешениям

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Обговорюємо проект нових програм з інформатики (Нові програми для 12-річної школи з інформатики)
Search:


© Форум інформатиків України, 2007-2022.