Пт, 25.05.2018, 17:30
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 1 з 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Обговорюємо проект нових програм з інформатики (Нові програми для 12-річної школи з інформатики)
Обговорюємо проект нових програм з інформатики
Ковшун Дата: Пн, 24.12.2007, 22:07 | Повідомлення № 1
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Шановні колеги!!!
МОНУ опублікувало новий проект ПРОГРАМ З ІНФОРМАТИКИ ДЛЯ 12-ти РІЧНОЇ ШКОЛИ.
Тож давайте уважно ознайомимось з текстом програм, які пропонуються і висловимо свої враження.
Архів даного проекту можна завантажити звідси: http://www.info-privat.at.ua/load/0-0-0-17-20 (280 Кб).

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 04.06.2008, 02:43
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 25.12.2007, 21:09 | Повідомлення № 2
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3657
Нагороди: 18
Рейтинг: 204
З проектом коротко ознайомився. Цей проект мені здався дещо не зрозумілим.
Зокрема, в рекомендаціях щодо роботи з програмою припускається, що учні 10-го класу:
• опанували навчальний матеріал тем «Інформація та інформаційні процеси» та «Інформаційна система»,
• мають стійки навички роботи з клавіатурою та мишею,
• вільно орієнтуються в інтерфейсі користувача операційної системи,
• вміють працювати з архіваторами та антивірусами, мають первинні знання та навички роботи в середовищах текстового редактора і редактора растрової графіки,
• знайомі з педагогічними програмними засобами підтримки навчання окремих дисциплін і комп’ютерними енциклопедіями,
• вміють користуватися службами мережі Інтернет і здійснювати цілеспрямований пошук інформації в глобальній мережі.
Отже, в 12-річній школі інформатика повинна вивчатись мінімум з 9 класу, щоб можна було досягнути вищезазначених результатів. І щей в кількості 2 год. на тиждень, бо за 34 год. в 9 класі цих результатів досягнути буде неможливо.
Чому тема "Основи програмування. Візуальне середовище програмування" вивчається на початку 10-го класу в кількості 7 год.? Можливо, через те, щоб познайомити учнів з сучасними візуальними середовищами програмування і навчити учнів створювати найелементарніші програми на введення-виведення даних та присвоювання. Тоді це досить продумано, я погоджуюсь.

Тема "Основи структурного програмування (12 год.)" неймовірно врізана. Учні за такий короткий час не зможуть сприйняти таку велику кількість матеріалу. Цілий ряд практичних:
Практична робота №13. Складання програм з розгалуженнями.
Практична робота №14. Програмування циклічних обчислень.
Практична робота №15. Створення і використання підпрограм користувача та вбудованих процедур і функцій.
Практична робота №16. Обробка одновимірних масивів: введення й виведення даних, пошук.
Практична робота №17. Обробка одновимірних масивів: обчислення підсумкових показників, кількостей елементів, використання стандартної функції сортування.
Як їх виконати учням? Може переписати з листочка готові програми? Опрацювати таку кількість важких тем за 12 годин не реально.

Щодо теми "Спілкування в інтернеті". Як виконати таку практичну: Практична робота №18. Створення, адміністрування й використання форуму. Може дати учням завдання створити форум на безкоштовних хостінгах?

Тему "Навчання в Інтернеті " і всі інші теми по інтернеті можна буде реально вивчати лише тоді, коли всі школи України будуть підключені до нормального інтернету, а не Dial-up на швидкості 24 Кбіт/сек (центральний комп’ютер). Якщо підключити всі комп’ютери до такого інтернету, то швидкість буде практично нулева. Потрібен інтернет-ОГО, а по селах це дуже проблематично.

Тема "Створення, публікація й підтримка веб-ресурсів" взагалі неймовірно важка для викладання. Адже це не тільки знання мови HTML, але й знання всіх нюансів та секретів сучасного веб-дизайну, створення форумів та сайтів на безкоштовних серверах. Це вимагає як наявності швидкісного інтернету в школі, так і глибоких знань насамперед вчителів інформатики. Коли питаю своїх колег в районі: скільки із вас має доступ до інтернету вдома чи в школі? Руку піднімають 7 із 20.

Для того, щоб можна було працювати з подібною програмою, потрібні великі гроші, спрямовані в школи, на розвиток сучасних інформаційних технологій. А в нас що: нові комп’ютери, що надійшли літом 2007 року перезавантажуються, підвисають, інтернету багато шкіл не має взагалі. В нашій школі 1 центральний комп’ютер підключений через dial-up. На протязі 4-х років ніхто ні копійки не виділив на модернізацію комп’ютерів. Одні проблеми, жодного позитиву.

mouse Дата: Вт, 25.12.2007, 21:23 | Повідомлення № 3
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Я так зрозумів, що програма є логічною послідовностю тем починаючи з 8 класу.
Тоді це нормально.
Але взагалі, щось там все заплутали заслужені вчителі. Необхідно таким неукам як я писати коротше і конкретніше.
Ковшун Дата: Вт, 25.12.2007, 21:32 | Повідомлення № 4
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Шановні колеги!!!
Нас вітає Ярослав Миколайович Глинський!

Шановні колеги!
Вітаю Вас з наступаючим Новим 2008 роком та Різвом Христовим і бажаю міцного здоров'я, щастя і здійснення всіх мрій.
Я підготував проект статті про програми для 12-річної школи. Хотілось би обговорити її у вузькому колі. Якщо Вас це цікавить, прошу прочитати і відписати мені Вашу думку чи обговорити на форумах.
Потім я статтю опублікую.
З повагою, Ярослав Глинський
Проект статті можна завантажити звідси: http://www.info-privat.at.ua/load/0-0-0-18-20 (23 Кб).

Давайте ознайомимось з проектом статті і висловимо свою думку!

Ковшун Дата: Нд, 06.01.2008, 17:16 | Повідомлення № 5
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (mouse)
...Але взагалі, щось там все заплутали заслужені вчителі. Необхідно таким неукам як я писати коротше і конкретніше.

Так висловлюйте конкретніше свої пропозиції.
Для цього ж і пропонується обговорити даний проект.
Адже нам працювати за новими програмами!

Добавлено (06.01.2008, 16:15)
---------------------------------------------
Шановні колеги!!!
А Ви звернули увагу, що автори пропонованих програм прогавили впровадження інформатики з 7-й класу?
Є ще один аргумент на користь впровадження інформатики з 7-го класу (або навіть з 5-го!) - в школу йдуть навчальні СД з фізики, хімії, біології ... Учні повинні сідати за компьютер і вміти працювати з навчальними програмами (наприклад, керувати фізичним процесом або хімічною реакцією). Вчителів вже кілька років вчать застосуванню компьютерів у навчальному
процесі. А учні що? Вони теж повинні володіти компьютером на рівні користувача, щоб свідомо приймати участь у
компьютеризованому навчальному процесі.
Євген Шестопалов, "Аспект"

Отже, пропоную, серйозніше обговорити дане питання!
Бо будемо знову робити закиди на адресу МОНУ!!!

Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 06.01.2008, 18:41 | Повідомлення № 6
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3657
Нагороди: 18
Рейтинг: 204
Quote (Ковшун)
А Ви звернули увагу, що автори пропонованих програм прогавили впровадження інформатики з 7-й класу?

Так, дійсно. В проекті програм для 10-12 класів сказано, що інформатика має вивчатись з 9 класу. Я погоджуюсь з думкою Ярослава Глинського: "Нова програма з інформатики для 10-12 класів є частково не реальною". Її потрібно допрацьовувати, виправляти, змінювати теми. Потрібні рецензії і зауваження вчителів-практиків, які знають реальний стан розвитку інформатики в Україні на даному етапі і зможуть адаптувати програму до пересічної школи. А існуючий проект важко реалізувати навіть в ліцеї.
Quote (Ковшун)
Є ще один аргумент на користь впровадження інформатики з 7-го класу (або навіть з 5-го!) - в школу йдуть навчальні СД з фізики, хімії, біології ... Учні повинні сідати за компьютер і вміти працювати з навчальними програмами (наприклад, керувати фізичним процесом або хімічною реакцією).

Так це суттєвий аргумент, але не найважливіший. Самий головний полягає в тому, що ми живемо в сучасному інформаційному суспільстві, в якому важко буде орієнтуватися підростаючому поколінні без знання інформаційних технологій, розвиток яких бурхливо продовжується. Якщо не ввести інформатику хоча б із 7-го класу, то із школи випускатимуться учні, які будуть конкурентно неспроможні на ринку праці. Розвинуті країни: Японія, США, Італія, Канада, ... завжди робили і роблять ставку на інформаційні технології і тому в них економіка, екологія на висоті. І начебто всі прекрасно усвідомлюють важливість інформатики, але поки це не усвідомлять на вищих щаблях, глобального прориву не буде.
Ковшун Дата: Вт, 08.01.2008, 17:24 | Повідомлення № 7
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Ковальчук_Олександр)
Так це суттєвий аргумент, але не найважливіший...

Може і так, проте він говорить ось про що...
Ми наприклад, маємо:
1.Атлас з історії України (5 клас);
2.Міфи народів світу (історія 5-6 класи);
3.Трудове навчання (6 клас);
4.Математика (5-6 класи);
І цей перелік можна продовжувати!
То виникає питання?
Для чого в школу надходять ці засоби?
Для їх використання потрібно учнів навчитись користуватись комп’ютером. Вчителя також.
Вчитель опанує ази комп’ютерної грамотності і самостійно.
А учень може це зробити лише через уроки інформатики!!!
Тому інформатику треба вводити з 5 класу!
Невже цього у МОНУ не розуміють розробники програм???

Quote (Ковальчук_Олександр)
Самий головний полягає в тому, що ми живемо в сучасному інформаційному суспільстві, в якому важко буде орієнтуватися підростаючому поколінні без знання інформаційних технологій, розвиток яких бурхливо продовжується. Якщо не ввести інформатику хоча б із 7-го класу, то із школи випускатимуться учні, які будуть конкурентно неспроможні на ринку праці. Розвинуті країни: Японія, США, Італія, Канада, ... завжди робили і роблять ставку на інформаційні технології і тому в них економіка, екологія на висоті. І начебто всі прекрасно усвідомлюють важливість інформатики, але поки це не усвідомлять на вищих щаблях, глобального прориву не буде.

Згоден, це найголовніший. Але, якщо розробники проекту програм з інформатики ніяк не можуть усвідомити перше, то немає ніякої впевненості що вони розуміють друге, яке є найголовнішим!!!
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 19.01.2008, 03:54 | Повідомлення № 8
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3657
Нагороди: 18
Рейтинг: 204
Прочитавши уважно цікаву статтю Ярослава Глинського, висловлю свої міркування:
1. Статус інформатики в школі на даному етапі досить низький. Статус предмета визначається перш за все наявністю вступних випробувань у вищі навчальні заклади. Тому, як тільки інформатику введуть у перелік предметів для вступних випробувань, що вже намагаються зробити деякі вищі навчальні заклади, інтерес до вивчення предмета зросте.
Будем надіятись, що так і буде в майбутньому.
2. В Типових навчальних планах для загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення інформатики відводиться 1 година із інваріантної складової. Особисто мене це не радує, бо не кожен директор школи надасть ще одну годину з варіативної частини, щоб вивчати інформатику в 9-12 класах. А за 1 годину на тиждень засвоїти теми в повному обсязі буде не реально. Будем сподіватись, що все-таки в кожній школі дирекція буде усвідомлювати важливість нашого предмету і йти на зустріч. Інакше виходить по 35 годин протягом 4-х років - 140 годин весь курс, що є зараз, наприклад, в мене в 10-11 класах.
3. Для чого в 9-11 класі на тему "Програмні засоби навчального призначення відводити в сумі 13 годин? 140-13=127 годин. Вважаю, що на дану тему достатньо по 2 години в кожному класі. Для вивчення окремих предметів з використанням навчальних програм мають братися години з відповідних предметів. А то виходить, що за рахунок годин інформатики ми маємо проводити фізику, хімію, біологію і т.д.
dpi Дата: Вт, 29.01.2008, 12:59 | Повідомлення № 9
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Ковшун)
Шановні колеги!

Отличная программа.
Пару пожеланий:

"Базовою платформою для вивчення змістовної лінії ОАП обрано мову Паскаль." - обидно,
надобы перечислить как в конце "8. Діалоговий інтерпретатор (компілятор) однієї з мов
програмування (ВАSІС, РАSСАL, С++, Visual Basic, Delphi тощо)" и добавить Bilder C++
(это ваш Delphi только для С++)

"Corel Draw та Adobe PhotoShop" - думаю хватит одного, Корел работает и с векторной а Шоп и с растровой
графикой довольно таки неплохо

"Macromedia Flash, ActionScript." - лучше СSS, PHP и все делать в блокноте (EditPlus)

Ковшун Дата: Вт, 29.01.2008, 17:59 | Повідомлення № 10
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (dpi)
"Macromedia Flash, ActionScript." - лучше СSS, PHP и все делать в блокноте (EditPlus)

Це все добре було б.
Але справа вся в тому, що годин на вивчення немає!
Стифа Дата: Вт, 29.01.2008, 18:34 | Повідомлення № 11
Я тут недавно...
Повідомлень: 33
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
В нашій школі вчителі початкової ланки великі прихильники комп'ютерної підтримки на уроках, роблять все можливе щоб використати цю підтримку як найефективніше. З годин авріативної частини виділи по 1 (кожен клас) на вивчення комп'ютерної абетки. На своїх уроках все частіше використовують ком'ютери. І саме тому дуже прикро, що коли ці учні прийдуть до 5 класу, предмет інформатики зникне з їх розкладу. Гурток є гурток. На нього не всі учні приходять, тому що він у другій половині дня, іноді батьки невідпускають, іноді треба відвідувати різні музикальні та художні школи. Тому вся надія тільки на шкільні уроки. Школа у нас невелика, хоча розташована в великому місті. Годин варіативної частини ледве вистачає на поділ класів на групи прививченні іноземних мов, та на уроках праці (дівчати та хлопці). Адміністрація чудово розуміє проблему, але вдіяти нічого не може, зайвих годин не має. Хочеться сподіватися, що введуть інформатику з 5 класу саме до державного компоненту. Інакше, вся робота, що проводиться в початковій школі піде насмарку...
Newbie Дата: Вт, 29.01.2008, 19:00 | Повідомлення № 12
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Стифа)
коли ці учні прийдуть до 5 класу, предмет інформатики зникне з їх розкладу.
Інакше, вся робота, що проводиться в початковій школі піде насмарку...

маю таку ситуацію з 7 класом. на молодшій школі вони мали гуртки, але звісно це справа добровільна була. в 5-6 класах мали години на уроки інформатики (хоч і варіативна частина, але то був урок). а в 7-му класі годин не стало! граничне навантаження дорівнює інваріантній частині, тому нічого "викроїти" не можна.
правдами-неправдами зробили гурток для одного класу, то тепер Ви б бачили як вони на нього ходять: тягнуть з паралельних класів "він коло мене сидіти буде!", "а я тихенько отут збоку"... причому взяла з ними програмування на Бейсіку (ну ніби не така вже й цікава тема), і то - купа захоплення і задоволення, і в них, і у мене! Але все-ж це ходить не цілий клас, а окремі учні, тож коли в них таки появиться програмування (аж в 10 класі?!) знову буде ситуація, коли частина знає, частина не знає, частина забули... ніякої системності sad а жаль...
Ковшун Дата: Ср, 30.01.2008, 10:25 | Повідомлення № 13
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
...знову буде ситуація, коли частина знає, частина не знає, частина забули... ніякої системності а жаль...

Співчуваю Вам!
І така ситуація не лише у Вас.
І в той час знаходяться люди, dpi, які вважають програму нормальною.
dpi Дата: Ср, 30.01.2008, 17:01 | Повідомлення № 14
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Newbie)
...знову буде ситуація, коли частина знає, частина не знає, частина забули... ніякої системностіа жаль...

Друзья, больше оптимизма!

Quote (Ковшун)
І ...в той час знаходяться люди, dpi, які вважають програму нормальною.

Я сам не люблю сильно напрягаться, но каких бы детей мы получали
после такой программы обучения. И где взять под неё учителей?
У нас в основном выбирают самую легкую программу для записи в журнал (2 часа),
а практически читаем вместе со спецкурсом (еще 2 часа) то, что считаем нужно.
Так что официально этой программой пользоваться врядли кто будет.

Ковшун Дата: Ср, 30.01.2008, 18:20 | Повідомлення № 15
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (dpi)
Я сам не люблю сильно напрягаться...

Так от з цього і починати треба, що не хочу "напрягаться", а хочу лише записувати в журнал.

У видавництві "Аспект" групою вчителів України завершується розробка КОМПЛЕКТУ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ В 7-9 класах 12-річної школи у складі програми, навчальних посібників, педагогічних програмних засобів, методичних порад щодо організації навчального процесу і календарних планів. Тематика і розподіл годин такий:

7 клас (34 год.)
1 Техніка безпеки. Інформація та інформаційні процеси 5
2 Інформаційна система 6
3 Операційна система Windows (початок) 10
4 Растровий графічний редактор Paint 4
5 Текстовий процесор Word (початок) 9
8 клас (34 год.)
3 Операційна система Windows (закінчення) 7
5 Текстовий процесор Word (закінчення) 9
6 Комп'ютерні презентації PowerPoint 8
7 Глобальна мережа Інтернет 10
9 клас (34 год.)
8 Векторний графічний редактор CorelDRAW 8
9 Табличний процесор Excel 14
10 Бази даних. СУБД Access 12

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Обговорюємо проект нових програм з інформатики (Нові програми для 12-річної школи з інформатики)
  • Сторінка 1 з 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.