Нд, 17.02.2019, 15:51
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Навчальні програми (Програми профільного навчання)
Навчальні програми
KulAlex Дата: Чт, 06.12.2007, 12:31 | Повідомлення № 1
Знаток програмування
Повідомлень: 326
Нагороди: 6
Рейтинг: 19
Ваші думки відносно нових програм.

Добавлено (06.12.2007, 12:31)
---------------------------------------------
Дані програми є на сайті Міністрерства освіти і науки, але вони там не скачуються. Їх виставили на olympiada.km.ua і на форумі metodinfo.3bb.ru йде їх обговорення. Вносяться пропозиції до 11 грудня.


Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 04.06.2008, 01:46
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 03.08.2011, 18:06 | Повідомлення № 541
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4288
Нагороди: 38
Рейтинг: 401
Якщо я правильно розумію, йдеться про "Навчальний посібник для 11 класу".

За моїми даними, був деякий період, коли Майкрософт роздавали на школи VB6. Ті, хто скористались, зможуть спокійно працювати. В перспетиві, звичайно, можна зробити варіанти цього розділу під інші мови.
dpi Дата: Ср, 03.08.2011, 18:38 | Повідомлення № 542
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (swetikccc)
Одне досить дратує , включають в підручники Visual Basic,

VB это не основы программирования. Бред конечно.
Шестопалов Дата: Ср, 03.08.2011, 19:22 | Повідомлення № 543
Видавець посібників
Повідомлень: 1616
Нагороди: 16
Рейтинг: 230
Quote (dpi)
VB это не основы программирования. Бред конечно.

"Прежде, чем бухнуть в колокола, посмотри в святцы" (Козьма Прутков).
В нашей программе НЕТ ПРИВЯЗКИ к конкретному языку программирования! Вы свободны в выборе среды и это в ней специально оговорено. Главное, дать основные понятия программирования (кстати, для уровня стандарта в нашей программе предусмотрено 11 часов + 16 часов на академическом уровне), а какой язык при этом используете - на выбор учителя. А вот учебник "11 клас, стандарт" мы посчитали наиболее приемлемым построить на примере VB6. Не нравится? Без проблем, применяйте другий язык или следуйте рекомендованной МОНУ программе Морзе, там для уровня стандарта вообще программирования почти нет.
По поводу "бреда". С Вашей стороны это непорядочно! Наша программа висела здесь от первого абзаца до завершения и была открыта для доброжелательных замечаний и предложений. И многие мы учли, о чём написали в предисловии. От Вас замечаний не было. А обхаять любую даже добросовестно сделанную работу не трудно!


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 03.08.2011, 19:27
dpi Дата: Ср, 03.08.2011, 19:50 | Повідомлення № 544
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
Наша программа висела здесь от первого абзаца до завершения и была открыта для доброжелательных замечаний и предложений.

Простите за прямоту, но когда это обсуждалось, я писал то же самое. Основы программирования надо давать на паскале или (это было бы прогрессивнее) на С++. И понимаю, вы прислушались к более авторитетным людям (мы оба знаем о ком я говорю). Да и материала для учебника на С++не достаточно скорее всего. Консерватизм сработал.VB - это то же старенький уже язык, как и паскаль. (Только не надо рассказывать о Microsoft, это тема для отдельного разговора). Пожизненный памятник поставят тому, кто выпустит учебник для школы с использованием в разделе программирования языка java.
Вчитель-з-Києва Дата: Ср, 03.08.2011, 21:20 | Повідомлення № 545
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (dpi)
Основы программирования надо давать на паскале или (это было бы прогрессивнее) на С++.

Где Вы увидели "Основы программирования" на уровне стандарт, 11 класс?! Учите матчасть!
dpi Дата: Ср, 03.08.2011, 22:16 | Повідомлення № 546
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Вчитель-з-Києва)
Где Вы увидели "Основы программирования" на уровне стандарт, 11 класс?! Учите матчасть!

Это аргумент...
И как это я не смог отличить базовые погнятия от основ??? %)
GarryPotter Дата: Ср, 03.08.2011, 22:22 | Повідомлення № 547
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Прочитав сторінки посібника “Інформатика. Третій рік – єдиний курс. 11 клас
. Рівень стандарту. Академічний рівень (половина)” (Автори:
Бондаренко О.О, Ковшун М.І.,

Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.
)

“Програмування – це процес
створення комп’ютерних програм за допомогою мов програмування”.

Разом з тим, до цього не визначено що таке мова програмування (та й визначення програми дається пізніше).
Визначення поняття “Програма” (бажано було вказати “комп’ютерна програма”) досить невиразне, і містить низку огріхів:
не визначено поняття алгоритму (не треба говорити, що з цим поняттям вони стикалися в курсі алгебри, вивчаючи квадратні рівняння);
“розв’язання певної задачі” наводить на думку на математичний “підтекст” програмування, але це не завжди так;
не зрозуміло, що є командою для комп’ютера”.
Програма є ідентичною “програмному коду”? А що таке “програмний код” і чи відрізняється він від “машинного коду”?
За яким принципом класифікують мови програмування?
Якщо у переліку є “мова програмування високого рівня”, то чому немає мови програмування низького рівня”?
Далі спостерігаємо “ляп” - до класифікації мов програмування включено “візуальне програмування”, причому його означається не як мову програмування, а як “систему програмування” (що, до речі, не одне і те ж).
Далі наводиться приклад на мові Visual Basic 6.0 — до якої з вище перерахованих класів мов програмування відноситься “Visual Basic 6.0”?
Автори довільно оперують термінами — спочатку “Середовище програмування”, потім “Система програмування”. “До складу системи програмування входять:..., компілятор, налагоджувач програми тощо”. А що таке “компілятор” (чи “налагоджувач програми”)? Правда, у наступному реченні говориться, що призначення цих елементів буде розглянуто далі.
Разом з тим, якщо говориться про створення програм, то варто було говорити про те, що комп’ютерна програма у більшості випадків не може бути виконана безпосередньо комп’ютером, для того щоб вона була доступна для виконання її необхідно транслювати за допомогою спеціальної програми -транслятора. У відповідності до того як відбувається трансляція розрізняють інтерпретатори та компілятори.
IDE визначається два рази. Далі знову йде мова про “компіляцію” та “відлагодження програми” (попереду говорилось про “налагоджувач програм”).
Запуск Visual Basic описано не зрозуміло для якої версії Windows. Що таке “проект”?
“Основні об’єкти середовища IDE” - “масло масляне”, адже IDE є абревіатурою “інтегрованого середовища розробки”, отже маємо “Основні об’єкти середовища інтегрованого середовища розробки” .
На сторінці 7 на одній ілюстрації показано середовище з російськомовним інтерфейсом, далі — з анголомовним, не зрозуміло для чого.
За допомогою “Дизайнера форм” не розробляють програму, а розробляють графічний інтерфейс програми. Форми не є “основними будівельними блоками програм”, вони є будівельними блоками інтерфейсу.
На сторінці 10 нарешті описано, що таке “проект” і зустрічаються поняття “клас”, “змінні”,”константи”, “типи даних”, “процедури” - і знову без означення!
На сторінці 11 дано означення компілятора, тільки не зрозуміло для чого проводиться “компіляція”.

І так далі. Все від безглуздої ідеї - “програмування без програмування” (тобто без алгоритмізації). Традиційно вивчення основ програмування та алгоритмізації йшло від простого до більш складного — від поняття моделі до алгоритму, потім відбувався перехід до поняття програми, класифікації мов програмування, необхідність трансляції, процес створення програми, середовище програмування. Це не нами було винайдено, але така логіка була відпрацьована роками і з різними варіаціями вона використовується у всьому світі і у нас в Україні. Звичайно, кожен вчитель змінює час на вивчення того чи іншого розділу, але загальна послідовність вивчення майже не змінюється.
Автори захопилися “об’єктним підходом”, який деякі автори протиставляють традиційному “алгоритмічному підходу”, але ж процедури обробки подій не написати без алгоритмів!
Використати Visual Basic як кінцевий засіб програмної реалізації алгоритму з розробкою графічного інтерфейсу — одна справа, але ж нам пропонується “натикати” на форми “кнопок”, не зрозуміло з якою метою.
Далі буде
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 04.08.2011, 00:57 | Повідомлення № 548
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4288
Нагороди: 38
Рейтинг: 401
Quote (dpi)
И понимаю, вы прислушались к более авторитетным людям (мы оба знаем о ком я говорю).

???
Будуючи програму незалежною від мов програмування ми керувались здоровим глуздом і, звичайно, думкою багатьох авторитетних людей: учасників форуму, співавторів, всіх, хто співчував, критикував і т.п. :) Саме тому наша програма, в частині основ програмування, може бути реалізована майже будь-якою сучасною мовою програмування (про Brainfuck не говоримо :) )

Quote (dpi)
Да и материала для учебника на С++ не достаточно скорее всего.

Матеріал звичайно, з неба не падає. На жаль. І якщо на написання цілої книги наважитись складно, то поділитися з колегами своїми дрібнішими напрацюваннями може кожен. От і буде матеріал для роботи.

Пропоную переглянути мій переклад опису роботи з налагоджувачем у середовищі wxDev-C++. Сподіваюсь, стане в нагоді тим хто працює з учнями на С++. На цьому ж сайті можете публікувати й свої матеріали.

Quote (GarryPotter)
Прочитав сторінки посібника “Інформатика. Третій рік – єдиний курс. 11 клас . Рівень стандарту. Академічний рівень (половина)”

Дякую за уважне прочитання! Оскільки робота над посібником не припиняється, то конструктивні зауваження будуть, по можливості, враховані.
OldSkif Дата: Чт, 04.08.2011, 13:33 | Повідомлення № 549
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (zava)
Є програма! Схвалена науково-методичною комісією МОНМС 13 липня, докладаю.

За цією програмою в 11 класі вивчення програмування є продовженням розпочатого в 10 класі... Але ж за програмами минулого року в 10 класі вивчення програмування не передбачалося, то як же "продовжувати" ?
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 04.08.2011, 13:50 | Повідомлення № 550
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4288
Нагороди: 38
Рейтинг: 401
Доведеться якось варіювати: якщо минулого року був профіль, але не було профільної програми, то зараз в 11 класі треба взяти з нової програми ті розділи, які не вичитані минулого року, з розрахунку, щоб максимально наблизитись до програми. Методистам пояснити, що це проблема перехідного періоду.

Хоча, є й інший варіант: розпочиаючи минулого року в 10 класі профіль, Ви ж збирались його якось закінчувати. От і закінчуйте так, як планували за відсутності профільної програми.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Чт, 04.08.2011, 13:51
OldSkif Дата: Чт, 04.08.2011, 14:01 | Повідомлення № 551
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (Пилипчук_О_П)
розпочиаючи минулого року в 10 класі профіль, Ви ж збирались його якось закінчувати. От і закінчуйте так, як планували за відсутності профільної програми.

Тобто в 11 класі знову брати академ плюс доповнення з курсів за вибором ?
dpi Дата: Чт, 04.08.2011, 14:08 | Повідомлення № 552
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
GarryPotter, совершенно правильные замечания, но их будет еще больше, если не перестанут толкать учителей подальше от программирования как науки и ближе к созданию программ как продукта. Если мы обучаем детей основам программирования, зачем нам VB с его свойствами методами и классами?
Сотый раз повторю паскаль, С и С++ - больше ничего не надо. Визуальные системы потом и то, если понадобятся.
Наша гимназистка привезла весной мужа немца и я, конечно, спросил, какой язык изучал в колледже на информатике. Ответ был для меня совершенно неожиданный - java. А нам рассказывают, что там образование плохое.
Не надо сидеть на двух стульях (язык и визуальная среда).
Вы говорите, что не навязываете VB, но начинающие или не опытные учителя клюнут на ваш учебник и потеряют пару лет жизни, пока разберутся куда плыть в море программирования.
Может немного резковато, но прошел этот путь лично - 4 года пскаль, 4 - С и третий год С++. Два года назад забросил билдер (это ваш депфи) после трехлетнего изучения с детьми. Понял, что сижу на двух стульях. И МЕНЯ РАЗДРАЖАЕТ, КОГДА ЛЮДИ ПОВТОРЯЮТ МОИ ОШИБКИ И НЕ ПРИСЛУШИВАЮТСЯ К СОВЕТАМ.
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 04.08.2011, 15:28 | Повідомлення № 553
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4288
Нагороди: 38
Рейтинг: 401
Програмування - не наука, оскільки відсутній об'єкт вивчення, а процес. Детальніше - у Вікіпедії: http://uk.wikipedia.org/wiki/Програмування
Там, зокрема, сказано: "Програмування — процес створення комп'ютерних програм та/або програмного забезпечення". Тобто, програмування, внаслідок якого не з'явилась програма - це не програмування :)

Quote (dpi)
Может немного резковато, но прошел этот путь лично - 4 года пскаль, 4 - С и третий год С++. Два года назад забросил билдер (это ваш депфи) после трехлетнего изучения с детьми. Понял, что сижу на двух стульях.

В освіті існують різні точки зору, бо різні вчителі йшли і йдуть до програмування різними шляхами: хтось від задачок, а хтось від розробки прикладних програм. Я, наприклад, стикаючись на різних комп'ютерах (від саморобних до сучасних) з різними мовами (Бейсік, Паскаль, Асемблер, С++...) завжди намагався вийти на якийсь прикладний результат: тестувальна система, електронний журнал, ігрова програма тощо. Було навіть середовище програмування "Машина Поста" :) І це не менш цікаво і корисно, ніж розв'язувати задачу з алгоритміки.

Quote (dpi)
но начинающие или не опытные учителя клюнут на ваш учебник и потеряют пару лет жизни, пока разберутся куда плыть в море программирования.

Наша програма побудована так, що можна написати розділ посібника навіть з дотриманням іншої ідеології. Тобто такий, де в центрі буде саме алгоритміка, а візуальні речі відійдуть на другий план. Хто візьметься? Думаю, наші фахові періодичні видання з задоволенням опублікували б такий матеріал.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Чт, 04.08.2011, 21:19
GarryPotter Дата: Чт, 04.08.2011, 21:03 | Повідомлення № 554
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Пилипчук_О_П)
Детальніше - у Вікіпедії: http://uk.wikipedia.org/wiki/Програмування.

http://uk.wikipedia.org/wiki/Програмування:
Програмування.
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
На даний момент текст цієї статті відсутній.

Створити статтю Програмування. .
Шукати Програмування. у інших статтях.
Глянути Програмування. у ВікіСловнику, нашому братньому проекті.
Показати статті, які посилаються на цю статтю

Якщо ви створили цю статтю кілька хвилин тому і вона не з'явилась, це може бути викликане затримками в оновленні бази даних. Спробуйте очистити кеш, або зачекайте й перевірте знову перед повторним створенням статті.


Quote (Пилипчук_О_П)
Наша програма побудована так, що можна написати розділ посібника навіть з дотриманням іншої ідеології.

Зміст посібника:
1. Базові поняття програмування ................................................ 5
1.1. Принципи роботи у середовищі візуальної розробки програм. .5
1.2. Процедури опрацювання подій...................................................14
1.3. Етапи розв’язування задач на комп'ютері..................................22
1.4. Основи програмування мовою Visual Basic ...............................31
1.5. Організація введення і виведення даних...................................40
1.6. Стандартні функції мови Basic. Таймер.....................................45
1.7. Графічні елементи керування.....................................................51
1.8. Налагодження програмного коду................................................57
1.9. Вказівка розгалуження.................................................................64
1.10. Алгоритмічна структура Повторення. Цикл з параметром .....70
1.11. Тематична робота «Базові поняття програмування» .............77

Поняття "алгоритм" визначається тільки на сторінці 25, хоча зустрічається починаючи з п’ятої сторінки.
На сторінках 19-20 йде мова про змінні, константи та вирази які знову не визначені. Не зрозуміло за яким принципом обирається, наприклад, ім’я змінної.
Цікавим є розділ 1.3 "Етапи розв’язування задач на комп'ютері"
Особливо не подобається "розв’язування задач", оскільки (якщо не пояснено окремо) це "попахує" математикою, яку, по правді, не всі полюбляють.
"...розв’язування прикладної задачі на комп’ютері з використанням програмування включає такі етапи:
1) постановка задачі;
2) проектування інтерфейсу;
3) розробка алгоритму;
4) написання програмного коду;
5) тестування й налагодження програми;
6) аналіз результатів."
Категорично незгоден з п.2 (проектування інтерфейсу) - не у тому сенсі, що він не може бути у цьому переліку (хоча можуть бути програми і без графічного чи текстового інтерфейсу - ті ж самі драйвера), як можна спроектувати інтерфейс, не знаючи як працюватиме програма(тобто не маючи уявлення про алгоритм роботи програми)?
"Для того, щоб комп’ютер виконав потрібні обчислення і повідомив нам правильний результат, ми повинні скласти для нього чітку інструкцію, задати послідовність дій, яку необхідно виконати для розв’язування задачі. Цю інструкцію називають алгоритмом розв’язування задачі." - а хто говорить, що комп’ютер повинен проводити обчислення, якщо необхідно вивести на екран вікно форми? До речі, це перше, випадкове, визначення алгоритму у посібнику.

"Приклад 1.10. Через круглий ілюмінатор корабля, що затонув, потрібно витягти скриню з коштовностями. Чи вдасться це зробити?"
Ілюмінатор корабля має форму не кола, як сказано далі, а круга, що, до речі, не одне і те ж.

"Поняття алгоритму" (стор. 25) Добре сказано, що це одне з фундаментальних понять інформатики, тільки порівняння з точкою чи площиною не дуже доречне, оскільки вони є неозначуваними, а поняття "алгоритм" не є таким, тобто є означуваним (хоча автори не означували його до 25 сторінки).

"У повсякденному житті людина зустрічається з різними алгоритмами, спрямованими як на обчислення певного значення, так і не зв’язаними з обчислювальними процесами, а такими, що
визначають різноманітні послідовності дій" - учні після цього будуть вважати, що алгоритми найперше використовуються для обчислень, хоча раніше традиційно його визначали як певну послідовність дій і часто наводили приклади з побуту (готування чаю тощо).

У прикладі 1.12 розглядається алгоритм Евкліда. Для учні не є зрозумілим принцип його роботи і він, що дуже важливо, є циклічним, а про це жодної згадки.
На сторінках 26-27 згадується про "виконавця", - а що це таке?

Далі буде.
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 04.08.2011, 22:01 | Повідомлення № 555
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4288
Нагороди: 38
Рейтинг: 401
Quote (GarryPotter)
http://uk.wikipedia.org/wiki/Програмування: Програмування. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. На даний момент текст цієї статті відсутній.

Проявила себе "чудова" особливість двигунця нашого форуму: розділовий знак (у мене - крапка, у Вас - двокрапка), що стоїть після гіперпосилання, приєднується до самого посилання. Виправляю у своєму повідомленні. Правильне посилання: http://uk.wikipedia.org/wiki/Програмування

Дякую за другий транш зауважень. Оперативно відповім тільки на деякі. Інші вимагають детальнішої роботи.

Quote (GarryPotter)
як можна спроектувати інтерфейс, не знаючи як працюватиме програма (тобто не маючи уявлення про алгоритм роботи програми)

Тут якраз все нормально. Перш ніж писати програму, ми вирішуємо, що вона буде робити (інтерфейс користувача або міжпрограмний інтерфейс), а вже потім прописуємо, як вона це робитиме (алгоритм).

Quote (GarryPotter)
Ілюмінатор корабля має форму не кола, як сказано далі, а круга

Тут теж не згоден. Щоб через ілюмінатор можна було щось просунути, він повинен мати форму кола. Форму круга має закритий ілюмінатор, тому виникає додаткова задача: змінити форму ілюмінатора (відкрити, розбити) ;)

Quote (GarryPotter)
поняття "алгоритм" ... є означуваним

Тільки чомусь важко знайти дві книги, в яких були б однакові визначення алгоритму :'( Колись читав, що є дві книжки "Що таке слово?" і "Що таке речення?", де зібрані різні визначення цих понять. Думаю, неважко було б зібрати подібну книгу і про алгоритм. Та й з поняттями "точка" і "пряма" не все завжди було гладко. Їм пробували давати визначення.

Quote (GarryPotter)
розглядається алгоритм Евкліда. Для учні не є зрозумілим принцип його роботи

На всіх учнів 11 класу розраховувати важко, але у підручнику математики для 6 класу алгоритм Евкліда описаний і навіть саме так названий. Напевно, й визначення алгоритму 11-класники чують на інформатиці не вперше.

Сподіваюсь, модератори вибачать незначне відхилення від теми гілки. Робота пішла продуктивно...
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.5 Обговорення програм з інформатики (нова 11-річка) » Навчальні програми (Програми профільного навчання)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.