Сб, 01.11.2014, 00:35
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Єдина Країна! Единая Страна!
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 10123910»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручник з інформатики для 10 класу. Яким йому бути? (Методичні та економічні вимоги до якісного підручника)
Підручник з інформатики для 10 класу. Яким йому бути?
Вчитель-з-Києва Дата: Пт, 25.12.2009, 11:17 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 341
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Які два ЄДИНі ДЛЯ КОЖНОГО РІВНЯ підручники з інформатики для 10-го класу ми одержимо у новому 2010/2011 навчальному році? Чи будуть враховані і яким чином при їх створенні пропозиції та побажання діючих вчителів України?

21 грудня у Міністерстві освіти і науки України відбулася процедура дешифрування комплектів матеріалів, поданих на Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=newstmp/2009_1/22_12/2/

Информация из достоверных источников МОНУ, победители-информатики:
Рівень стандарту: 1) Морзе..., 2) Ривкінд...
Академічний рівень: 1) Завадський..., 2) Ривкінд...
А може рівні навпаки?

Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Пт, 25.12.2009, 11:25
Bandalak Дата: Пт, 25.12.2009, 11:36 | Повідомлення № 2
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3344
Нагороди: 19
Рейтинг: 159
Quote (Вчитель-з-Києва)
процедура дешифрування комплектів матеріалів

Та що там розшифровувати. Експерти по стилю написання відразу і так розуміли де чіє!
Ktara Дата: Пт, 25.12.2009, 12:54 | Повідомлення № 3
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3057
Нагороди: 25
Рейтинг: 178
От як одержимо, то будемо знати. Я повинна бути отримати і академічний рівень і ревень стандарту. Побачимо. Мабуть я наступному навчальному році приєднаюся до всіх вчителів, які тільки но дочекалися підручників :)
Ktara Дата: Пт, 25.12.2009, 12:58 | Повідомлення № 4
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3057
Нагороди: 25
Рейтинг: 178
"Майже всі представники комісій рекомендували авторам та представникам видавництв доопрацювати рукописи та провести їх наукове редагування. Надалі результати Всеукраїнського конкурсу будуть подані на затвердження колегії МОН."

Те, що потрібно доопрацювати - це звісно добре. Тільки от наскільки доопрацювати?

zava Дата: Ср, 10.03.2010, 23:48 | Повідомлення № 5
Тут живе...
Повідомлень: 114
Нагороди: 1
Рейтинг: 14
На прохання, висловлене у такому приватному повідомленні:

"Роз’ясніть ситуацію з підручниками для 10-го класу. Зробіть як би презентацію свого підручника на сторінці http://informatic.org.ua/forum/50-1170-1 Форуму вчителів інформатики. "

(думаю, нічого секретного не розголошую), пояснюю:

1) За деражвний кошт буде видано тільки 2 підручники для 10 класу: рівень стандарту - Морзе, рівень академічний - наш.
2) Навіть не знаю, яку презентацію можна зробити - за структурою, стилем і т.д. підручник буде такий самий, як і для 9 класу. Публікувати же не на 100% готовий текст ми не будемо.
3) Виносилися пропозиції, що варто обговорити підручник на форумі, щоб врахувати зауваження до друку. Це технічно неможливо, як неможлива і апробація до 1 вересня. Більше того, практика свідчить, що на 99% емоцій на форумі припадає 1% конструктиву. Тому ми звернемося з приватними пропозиціями до кількох досвідчених вчителів, думку яких поважаємо, виконати наукове і методичне редагування підручника.

Bandalak Дата: Чт, 11.03.2010, 00:11 | Повідомлення № 6
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3344
Нагороди: 19
Рейтинг: 159
Quote (zava)
рівень стандарту - Морзе

:* Підручники для 9 класу цього автора вже валяються у мене в підсобці. Але якщо в підсобці зробити порядок, то думаю там помістяться ще й підручники для 10 класу!!! ;)

Quote (zava)
рівень академічний - наш.

Цікаво глянути.
Ми користуємося в одному класі Вашими підручниками для 9 класу, а в іншому - Шестопалова.
В обох класах особливих проблем немає.
Головним недоліком Вашого підручника (9 клас) є занадто велика кількість матеріалу, яку учні не встигають опрацювати за 1 годину на тиждень. Я думаю, Ви це врахували створюючи підручник для 10 класу. Все решта - ок.
У Шестопалова теж все нормально, але би холося більше додаткових матеріалів.

Для власного користування я придбав собі і всі решту підручників для 9 класу. З них хочу відмітити підручник Глинського, який мені сподобався.
Цікаво а які ще підручники будуть випущені для 10 класу не за державний кошт? Люблю при підготовці до уроку мати багато альтернативи. Адже не секрет, що майже в кожному підручнику можна знайти щось особливе!

GarryPotter Дата: Чт, 11.03.2010, 07:31 | Повідомлення № 7
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (zava)
1) За державний кошт буде видано тільки 2 підручники для 10 класу: рівень стандарту - Морзе, рівень академічний - наш.

Підручник Завадського (9 клас) нам сподобався (як зміст, так і виконання), Морзе - ні. Якщо 10-ий клас буде за такими ж принципами, як і 9-ий (Морзе), то вчителям буде поле для "творчості"

Quote (zava)
2) Навіть не знаю, яку презентацію можна зробити - за структурою, стилем і т.д. підручник буде такий самий, як і для 9 класу. Публікувати же не на 100% готовий текст ми не будемо.

Зрозуміло

Quote (zava)
3) Виносилися пропозиції, що варто обговорити підручник на форумі, щоб врахувати зауваження до друку. Це технічно неможливо, як неможлива і апробація до 1 вересня. Більше того, практика свідчить, що на 99% емоцій на форумі припадає 1% конструктиву.

Але ж є і конструктивні пропозиції!

Висновок - авторам підручників неважлива думка вчителів-практиків. Якщо Завадський ще намагається спілкуватися з вчителями, то Наталія Вікторівна на вчителів сердиться за критику її підручника (9-ий клас), До речі, диск до підручника (9 клас) продають по 35 грн. - "безкоштовна освіта".

Ktara Дата: Чт, 11.03.2010, 08:53 | Повідомлення № 8
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3057
Нагороди: 25
Рейтинг: 178
Так, значить мены надійде 2 види підручника. ну підручник пані Наталі є, а от підпучника автора Завадського немає (тільки практикум). Від практикуму я в захваті
ну що стосується книги автора Морзе - то в мене комплект (підручник + зошити + диск). Схожий з аналогічним комплектом для 10 класу (для 11-річної школи)
Хотілося б звісно побачити підручник для 10-го класу, тому що саме цей підручник надійде в бібліотеку (маю надію що вчасно), але в зв'язку з деякими відмінностями програми хотілося б раніше побаити маеріал щоб скласти програму. Мене не ляка. велий обсяг матеріалу, так как програма трохи інша і може те, що в школах не підходить, мені якраз дуже підійде. Але в мене проблема погірше - за один рік я маю дати програму старшої школи з інформатики. А підручник буде тільки та 1 рік. Ото проблемка
Шестопалов Дата: Чт, 11.03.2010, 09:02 | Повідомлення № 9
Видавець посібників
Повідомлень: 1002
Нагороди: 5
Рейтинг: 86
Quote (zava)
1) За деражвний кошт буде видано тільки 2 підручники для 10 класу: рівень стандарту - Морзе, рівень академічний - наш.

А яка різниця між ними?! Навіщо створювати 2 майже однакових підручники?!
Якщо у програмі Завадського, рекомендованій МОН України для 10-12 класів 12-річної школи:
* перемістити в єдину програму однакові блоки, які чомусь рознесені у дві різні (?) програми;
* вилучити розділ ""Інформаційні технології у навчанні"", що не є турботою інформатики з огляду роботи курсів "Intel для майбутнього" для вчителів предметників,
то вдається оптимізувати розміщення навчального матеріалу таким чином, що дасть можливість:
1). Вивчати інформатику в 10-му класі за ЄДИНИМ курсом (1 год. на тиждень, 34 год. за рік);
2). Створити ЄДИНИЙ підручник замість 2 "різних";
3). Уніфікувати календарне та поурочне планування;
4). Зменшити удвоє об’єм і вартість методичного і навчального забезпечення.


Відредаговано: Шестопалов - Чт, 11.03.2010, 09:05
Bandalak Дата: Чт, 11.03.2010, 14:02 | Повідомлення № 10
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3344
Нагороди: 19
Рейтинг: 159
Шестопалов, Ви не розумієте! Як можна створювати один підручник замість двох, адже тоді зароблять по ДЗ вдвічі менше грошей! ;)
zava Дата: Пт, 12.03.2010, 06:59 | Повідомлення № 11
Тут живе...
Повідомлень: 114
Нагороди: 1
Рейтинг: 14
Quote (Ktara)
Хотілося б звісно побачити підручник для 10-го класу, тому що саме цей підручник надійде в бібліотеку (маю надію що вчасно), але в зв'язку з деякими відмінностями програми хотілося б раніше побаити маеріал щоб скласти програму.

Quote (GarryPotter)
Висновок - авторам підручників неважлива думка вчителів-практиків.

Ми постараємося до червня випустити підручник рівня стандарту, який можна буде купити. Він на 70% повторюватиме підручник академічного рівня. Той матеріал, якого немає в рівні стандарту (Ексель) в академічному рівні викладатиметься у другому півріччі. Так що буде час і ознайомитися, і обговорити (щоправда, пропозиції можуть бути враховані тільки до липня, коли "академічний" підручник має набути остаточного вигляду).

Додано (12.03.2010, 06:59)
---------------------------------------------

Quote (Шестопалов)
перемістити в єдину програму однакові блоки, які чомусь рознесені у дві різні (?) програми;
* вилучити розділ ""Інформаційні технології у навчанні"", що не є турботою інформатики з огляду роботи курсів "Intel для майбутнього" для вчителів предметників

Програма академічного рівня розрахована насамперед для математичного, фізичного та фіз.-мат. профілів (про універсальний - окрема розмова), має у 12 класі 2 години (а не 1, як на рівні стандарту) і тому логіка її побудови дещо інша. Ми не можемо механічно зливати, розрізати і т.д., треба розглядати інформатичну освіту цілісно у 10-12 класах певного профілю. Так от, Ексель для математиків є важливим професійним інструментарієм і має вивчатися якомога раніше, а для істориків, філологів і т.д. у 10 класі може виявитися заскладним. Я можу наводити ще масу аргументів, повірте, що розглядалося багато варіантів програми і ті, які маємо зараз, пропонують оптимальні послідовності тем для математичних профілів з одного боку та гуманітарних і природознавчих - з іншого.

Шестопалов Дата: Пт, 12.03.2010, 08:12 | Повідомлення № 12
Видавець посібників
Повідомлень: 1002
Нагороди: 5
Рейтинг: 86
Quote (zava)
підручник рівня стандарту, який можна буде купити. Він на 70% повторюватиме підручник академічного рівня.

Отож!
Quote (zava)
має у 12 класі 2 години (а не 1, як на рівні стандарту)

Де той 12 клас? Мова ведеться поки що про 10 клас! А для нього 1 год. в обох рівнях.
Quote (zava)
Ми не можемо механічно зливати, розрізати і т.д., треба розглядати інформатичну освіту цілісно у 10-12 класах певного профілю.

Людство в усі часи прагне до простого. В усьому світі понад усе ціниться уніфікація та стандартизація. А тут на кожний рівень із сумнівним обгрунтуванням "свій болт" і "своя гайка"!? Можна уявити, як вчителі та учні будуть блукати серед двох сосен, не розуміючи, для чого такі мудрування.
zava Дата: Пт, 12.03.2010, 10:31 | Повідомлення № 13
Тут живе...
Повідомлень: 114
Нагороди: 1
Рейтинг: 14
Quote (zava)
В усьому світі понад усе ціниться уніфікація та стандартизація.

Профілізація за своєю сутністю - протилежність уніфікації. Як я розумію, ви противник профільної освіти як такої. Тоді ваші питання не до мене, а до авторів цієї концепції. А програми для профільної школи повинні бути профільно-орієнтованими, що очевидно до тавтології. Вимагати від автора програм для профільної школи нівелювати ідею профілізації - абсурд. Приймуть іншу концепцію - напишемо іншу програму.

Додано (12.03.2010, 10:31)
---------------------------------------------

Quote (zava)
* вилучити розділ ""Інформаційні технології у навчанні"", що не є турботою інформатики з огляду роботи курсів "Intel для майбутнього" для вчителів предметників

Абсолютно підтримую. Тільки от в стандарті середньої освіти в галузі "Технологія" ця тема прописана великими жирними літерами, а отже, мусить бути відображена в програмі з інформатики, на жаль. Я зробив усе можливе, щоб цю тему мінімізувати (4 годин в стандарті, 2 в академічному).

Шестопалов Дата: Пт, 12.03.2010, 11:17 | Повідомлення № 14
Видавець посібників
Повідомлень: 1002
Нагороди: 5
Рейтинг: 86
Quote (zava)
Профілізація за своєю сутністю - протилежність уніфікації.

Ніхто не заперечує!
Quote (zava)
Як я розумію, ви противник профільної освіти як такої.

З чого це Ви взяли? Ніде я і слово з цього приводу не говорив!
Quote (zava)
Тоді ваші питання не до мене, а до авторів цієї концепції.

Немає у мене питань до авторів концепції, нехай вона залишається такою, як є (МОНУ большой - ему видней). Мене хвилює (див. заголовок теми), яким повинен бути підручник з інформатики для 10 го класу? Додаю, щоб бути якісним і дешевим!
Quote (zava)
підручник рівня стандарту, який можна буде купити. Він на 70% повторюватиме підручник академічного рівня.

Ось тут і собака зарита. Якщо вже без зайвих зусиль співпадає 70%, чому б не попрацювати над іншими 30%, щоб створити ЄДИНИЙ підручник? Наприклад, ці 30% викласти у вигляді "шведського столу", звідки кожен профіль візме своє. АДЖЕ ЦЕ БУДЕ НАБАГАТО ДЕШЕВШЕ!
LVV Дата: Пт, 12.03.2010, 12:09 | Повідомлення № 15
Прописаний назавжди
Повідомлень: 276
Нагороди: 2
Рейтинг: 26
Quote (Шестопалов)
Ось тут і собака зарита. Якщо вже без зайвих зусиль співпадає 70%, чому б не попрацювати над іншими 30%, щоб створити ЄДИНИЙ підручник? Наприклад, ці 30% викласти у вигляді "шведського столу", звідки кожен профіль візме своє. АДЖЕ ЦЕ БУДЕ НАБАГАТО ДЕШЕВШЕ!

Підтримую. І не лише по причині "БУДЕ НАБАГАТО ДЕШЕВШЕ!"
Взагалі, то найкращий варіант, як я вважаю, випускати не підручники для 9-го, 10-го і т.д. класів, а [/u]тематичні підручники. Починаючи з розділу: "Інформація та інформаційні процеси" і зікінчуючи "Основи алгоритмізації та прогшрамування", "Основи візуального програмування", або "Особливості рішення олімпіадних задач з інформатики". І зміст цих підручників повинен бути від простого пояснення ("для чайників") до професійного рівня. А вже як користуватися цими самими посібниками, які розділи вивчати, буде вирішувати вчитель згідно з запропонованими МОНУ програмами, проофільними курсами і тому бодібним... Доречі, це, здається, таки було б набагато дешевше, ніж для кожного класу... для кожного профілю... свої підручники. Та й корисніше булоб, бо ці самі підручники стали б в нагоді і молодим учителям, і студентам...
Іще одна з причин корисності такого підходу, це постійне оновлення програмного та технічного забезпечення шкіл. Дешевше і швидше замінити (перевидати) якийсь підручник із застарілою тематикою, аніж переробляти увесь комплект підручників з 9-го по 12 клас. Та й перегляд міністерством програм, буде стосуватись лише різному розподілу вивчення тем з цих посібників, а ніяк не самого змісту, звісно, якщо цей зміст зроблено професіоналами.

P.S. Недолік в тому, що за рік учневі прийдеться замінювати в бібліотеці два-три підручники...

Відредаговано: LVV - Пт, 12.03.2010, 12:59
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручник з інформатики для 10 класу. Яким йому бути? (Методичні та економічні вимоги до якісного підручника)
Сторінка 1 з 10123910»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2014. Хостинг від uCoz