Сб, 23.09.2017, 15:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 23 з 32«1221222324253132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню
Bandalak Дата: Ср, 28.10.2009, 01:31 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Нарешті дочекалися.....
Ось і настав той день, коли бібліотекар з радісним виразом обличчя запропонував забрати підручники з інформатики для 9-го класу. Учні з вигуками "Ура" помчалися в шкільну бібліотеку, попрямував туди і я... Але радість тривала не довго! Після поверхневого знайомства з підручником ми зразу зрозуміли, що цим книгам одна дорога - під вазони!
А дістались нашому району підручники авторів Морзе. Слава професорам!
Ми ще можемо зрозуміти низьку якість типографського друку, коли майже всі малюнки повністю розмазані і фарба перейшла наскрізь аркуша - це вина типографії.
Ми ще можемо зрозуміти подекуди розірваний стиль викладання з окремими мало зв'язаними фразами - це ми не вміємо читати.
Ми також розуміємо відсутність компакт диска, посилання на який використовується чи не на кожній сторінці - це свого роду бізнес.
А ось той факт, що в даному підручнику відсутні більшість розділів, запропонованих у програмі Завадського, яка затверджена МОН як базова у 9 класі - тут вже вибачте, цей факт ніякій логіці не підлягає!!!
А був такий гучний конкурс підручників, так всі метушилися, так всі "оцінювали", що аж ми пересічні вчителі повірили у його справедливість!!!
Як не вмер Данило, то болячка задавила! Може вже досить дурити народ!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

W-w-W Дата: Пт, 04.12.2009, 21:45 | Повідомлення № 331
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2715
Нагороди: 10
Рейтинг: 202
Переглянув повідомлення. Чесно кажучи я проблему в підручниках не бачу зовсім. Забезпечила чи не забезпечила держава підручниками в нашій країні це все маячня.

Проблема зовсім не в підручниках, а в бажанні як вчителя так і самих учнів в опануванні матеріалу з інформатики.
Вчитель не повинен чекати коли йому прийдуть підручники, йому треба самому все шукати, самостійно займатись. Стосовно забезпечення дітей підручниками, то це все єрунда, якщо вони дихать не хочуть, то хоч з золота ті підручники, а результат той самий!
Відсутня мотивація навчання, нема мети, прощо можна говорити? Ми тільки авторів тут критикуємо, від цього нічого не зміниться. Проблема в зовсім другому!

Quote (Ковшун)
Посібники видавництвами "Аспект" та "Деол" видані. Мабуть треба вже визначатись і працювати.

Проблема не у вчителях, а в учнях! Вчитель не буде закупляти підручники, коли батьки та учні не хочуть самі цього!
Ковальчук_Олександр Дата: Пт, 04.12.2009, 23:36 | Повідомлення № 332
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Я от на цьому тижні давав практичну "Робота з інтерфейсом операційної системи". Вона досить елементарна і всі учні за 15-25 хв. виконали всі 12 практичних завдань. Ті, що виконали десь за 15 хв підходили до мене і відповідали на теоретичні питання і так, хто виконав той підходив. І я вже вкотре переконався, що матеріал параграфів вони не читають зовсім, підручниками користуються одиниці, іншим чи лінь, чи не цікаво. Так що дійсно проблема не настільки в підручниках, скільки в небажанні учнів напрягати свої звивини і розвиватись, іти в перед, здобувати знання. Поразило, що учні не знають відповіді на примітивні питання: Що таке програмне забезпечення і на які категорії воно ділиться? Що таке прикладне ПЗ? Що таке ОС і які функції вона виконує? Що таке файлова система і які є файлові системи? і т.д. Верніше, більшість з них має уявлення і намагається відповідати, але занадто "по колхозному", толком 2 слова зв’язати не можуть. Не можуть, бо книжку не розкривали. А з практикою, то все на ура проходить. Як не дивно, але оцінки змушений ставити досить високі (від 7 до 10 балів), оскільки всі прекрасно справляються з практичною частиною.
swetikccc Дата: Сб, 05.12.2009, 00:00 | Повідомлення № 333
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
http://qiq.ru/media/npict/0912/big/russkie_zhgut_494740.jpeg
PanPete Дата: Сб, 05.12.2009, 00:26 | Повідомлення № 334
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Ковальчук_Олександр)
більшість з них має уявлення і намагається відповідати, але занадто "по колхозному", толком 2 слова зв’язати не можуть. Не можуть, бо книжку не розкривали. А з практикою, то все на ура проходить.

На мою думку біда, про яку ви говорите не від того що учні не бажають працювати з підручником, а від того, що матеріал в підручнику розтягнуто на багато сторінок. Нехай в підручнику й виділені важливі місця, все "розжовано" та класифіовано. Але надлишок інформації спричиняє до небажання учня опрацьовувати подане, вибирати оті важливі місця для їх запоминання. Поверхово оглянув, щось залишилось на рівні підсвідомого - на практиці воно підніметься з глибин підсвідомості, а от формулювання під час усного опитування так швидко не складуться.
В 9-му працюю по підручнику Завадського. Коли в домашньому завданні зазначав до вивчення весь розділ, з формулюваннями відповідей учнів на мої запитання складалася ситуація, подібна до описуваної вами. Спробував інше - на уроці розгорнуто пояснив матеріал (деталізація пояснення щоправда вперлася в виділений на пояснення час), а як домашнє завдання завдав опрацювати тільки Висновки до розділу з підручника. Ситуація дещо виправилась. Про "тих, кому по барабану" і старанних учнів говорити не буду - одним хоч медом масти, результату не дочекаєшся, інші і так працювали, а от в "середнячків" значно поліпшились формулювання відповідей.
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 05.12.2009, 02:19 | Повідомлення № 335
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (PanPete)
Але надлишок інформації спричиняє до небажання учня опрацьовувати подане, вибирати оті важливі місця для їх запоминання.

Погоджуюсь. В Володіних описано все діби і не погано, але ж по 10-20 сторінок займає кожен параграф. От і виникає те небажання виділяти основне, запам’ятовувати базові визначення. Це ж не художня книжка, такі об’єми не поміщаються в головах учнів. Не слід забувати й того, що в них ще більше 10 інших предметів, які також потрібно вчити. В цьому плані сподобалалсь книга Глинського "Інформатка - 9". І в Шестопалова матеріал дозований.
Ковшун Дата: Сб, 05.12.2009, 11:00 | Повідомлення № 336
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Махновець_Ігор)
Проблема зовсім не в підручниках, а в бажанні як вчителя так і самих учнів в опануванні матеріалу з інформатики.
Вчитель не повинен чекати коли йому прийдуть підручники, йому треба самому все шукати, самостійно займатись. Стосовно забезпечення дітей підручниками, то це все єрунда, якщо вони дихать не хочуть, то хоч з золота ті підручники, а результат той самий!
Відсутня мотивація навчання, нема мети, прощо можна говорити? Ми тільки авторів тут критикуємо, від цього нічого не зміниться. Проблема в зовсім другому!

Повністю з Вами згоден!

Quote (Махновець_Ігор)
Проблема не у вчителях, а в учнях! Вчитель не буде закупляти підручники, коли батьки та учні не хочуть самі цього!

Ви мене неправильно зрозуміли ;)
Я мав на увазі:
1.Програма Завадського затверджена. Підручники за держзамовленням видані-не видані, але є.
2.Посібники видавництвами "Аспект" та "Деол" видані.

Висновок: Мабуть треба вже визначатись і працювати.

Ковшун Дата: Сб, 05.12.2009, 11:03 | Повідомлення № 337
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Ковальчук_Олександр)
В цьому плані сподобалалсь книга Глинського "Інформатка - 9". І в Шестопалова матеріал дозований.

Перевага цих підручників над іншими у плані дозування матеріалу ОЧЕВИДНА!
swetikccc Дата: Сб, 05.12.2009, 13:28 | Повідомлення № 338
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Ковшун)
Перевага цих підручників над іншими у плані дозування матеріалу ОЧЕВИДНА!

Дозування чого? ))))
Теорія ну так дозована що далі нікуди.
Ждемо посібники Великого брата.
Діти не вміють вибирати головне , бо ми вже дозовано вибрали за них.))))
Замість того щоб навчити працювати з літературою ми просто дозуємо.))))
Не наша пряма вина що діти не вміють переказати прочитане, але й ми вносимо свій вклад.
Bandalak Дата: Сб, 05.12.2009, 14:33 | Повідомлення № 339
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (alex)
Маю пропозицію, щоб той курс , який викладається в 9 класі перейменувати
в "Короткий курс користувача (кнопконатискача) ". Потрібне підкрести.

Якщо знайти класний журнал 90-х років, то там Інформатика йшла слідом за алгеброю та геометрією. А тепер подивимося на сучасний класний журнал, тут інформатика вже десь після трудового навчання! Цей факт говорить про відношення Держави до мети інформатики в школі, як навчального предмету. Я вже колись говорив десь тут поруч, про необхідність розділити інформатику на два предмети.
1. Курс "Комп'ютерної грамотності", де вчити "давити на кнопки", щоб учні знання комп'ютера могли застосовувати на інших предметах, писати реферети, шукати інформацію в інтернеті, вміти користуватися прикладними програмати, то-що. Такий курс треба вводити з молодших класів. Учні мають одночасно навчитися писати, читати, рахувати і працювати на комп'ютері. Це вимога сучасності.
2. Курс класичної "Інформатики". У який мала б увійти наука про байти, біти, принципи роботи комп'ютера та його будову, алгоритмізація та програмування, операційні системи, редактори, графіка та вебдизайн з наукової точки зору, незалежно від платформи. Такий курс потрібно вводити десь з класу 7-го.
Тоді олімпіада з інформатики окрім загально прийнятого програмування буде містити ще й різні задачі на інформаційні процеси, будову комп'ютера, то-що. Можна навіть об'єднати програмування з такими задачами в комплексні завдання.

Quote (NataliyG)
Ми взагалі (українці) маємо таку ваду як на мене все б щось лаяли, може нам так легше жити.

Quote (Ковшун)
Тоді академік Колмогоров не витримав і відповів:
"Пора прекратить ругать программу, а искать пути для ее реализации"

Хіба Ви усі вважаєте, що коли в їдальні дали прокисший недосолений суп, в якому на додачу плавають шматочки торту та зіпсовані котлети з елементами щурячих хвостиків, то не потрібно писати про цей факт у книгу скарг, а шукати можливості усе це з'їсти?
Не подумайте, ці слова відносяться більше не до підручників і не до програми, а до концепції та мети інформатики в школі!
Чекаю кірзових чобіт у свою сторону!
Ковшун Дата: Сб, 05.12.2009, 16:37 | Повідомлення № 340
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Bandalak)
Не подумайте, ці слова відносяться більше не до підручників і не до програми, а до концепції та мети інформатики в школі!

Програма написана і затверджена. І в найближчі 5 років мабуть нової програми не буде!
Підручників по держзамовленню, нових теж, мабуть не буде!
А от виконувати програму ТРЕБА!
Лайте, не лайте їїх, але працювати над її виконанням ТРЕБА!
Та і концепція та мета інформатики в школі, навряд щоб змінилась.
Ось Вам такі реалії.
Ось тому я і навів цю цитату:
Тоді академік Колмогоров не витримав і відповів:
"Пора прекратить ругать программу, а искать пути для ее реализации"
PanPete Дата: Сб, 05.12.2009, 18:21 | Повідомлення № 341
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Bandalak)
Я вже колись говорив десь тут поруч, про необхідність розділити інформатику на два предмети.

Підтримую цю думку. і спроби її реалізації вже були. Подивіться на програму поглибленого вивчення інформатики в 12-річній школі ( для 8-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів , автори: Караванова Т.П., Костюков В.П.) Характерною особливістю структури програми є те, що вона складається з двох паралельних змістовних ліній: сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та основ алгоритмізації і програмування (ОАП).
Quote (Ковшун)
Пора прекратить ругать программу, а искать пути для ее реализации

Якраз пошуки шляхів реалізації і викликають появу нарікань. ^_^ Якщо нічого не робити, то й претензій не буде ;)


Відредаговано: PanPete - Сб, 05.12.2009, 18:31
Ковшун Дата: Сб, 05.12.2009, 19:57 | Повідомлення № 342
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (PanPete)
Якраз пошуки шляхів реалізації і викликають появу нарікань. Якщо нічого не робити, то й претензій не буде

Тут з Вами повністю погоджуюсь!
Шукаємо шляхи, лаємось, лаємо всіх, а проте, шляхи треба знаходити, що і робимо!
Ідеального підручника/посібника, тим більше з інформатики, не буде.
Адже техніка стрімкими кроками розвивається ;)

Quote (swetikccc)
Дозування чого? ))))

Дозування теоретичного і практичного матеріалу!
Quote (swetikccc)
Теорія ну так дозована що далі нікуди.

Та все там нормально! І цілком сприйнятливе для учнів.
Ви просто не працювали з цими посібниками!
alex Дата: Сб, 05.12.2009, 20:26 | Повідомлення № 343
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковшун)
І в найближчі 5 років мабуть нової програми не буде!

Не потрібно видавати бажане за дійсне. Ваша позиція по питанню програми мені зрозуміла.
Але надіюсь, що після зміни президента прийдуть і нові люди в керівництво освіти.
А розумних людей у нас достатньо. Підручники стануть посібниками. Нічого страшного.
Раніше взагалі без підручників обходились.
Bandalak Дата: Сб, 05.12.2009, 20:31 | Повідомлення № 344
Лідер форуму
Повідомлень: 5388
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Ковшун)
Та все там нормально! І цілком сприйнятливе для учнів.
Ви просто не працювали з цими посібниками!

Ну не на 100% там усе нормально, але в більшості краще чим в деяких роздутих підручниках. Головне з року в рік вони мають удосконалюватися, враховуючи знайденні помилки та зауваження деяких вчителів. А підручники, що прийшли по держзамовленню такої можливості не мають!
Quote (PanPete)
Якщо нічого не робити, то й претензій не буде

Не помиляється тільки той, що нічого не робить!
Quote (Ковшун)
Програма написана і затверджена. І в найближчі 5 років мабуть нової програми не буде!
Підручників по держзамовленню, нових теж, мабуть не буде!

Для 9-го класу мабуть таки не буде, особливо коли ми займемо мовчазну позицію. Але ми ще можемо вплинути на програми 10-12 класів. Чи я помиляюся?
Хоча все це сентименти, потрібно міняти концепцію вкорені. Косметичним прибиранням тут не обійдешся. І не потрібно цього боятися. Мені здається, що видавництва "Аспект" та "Діол" здатні найшвидже пристосуватися до будь-яких змін концепції, адже вони незалежні від багатьох обставин, які обтяжують інші видавництва.
PanPete Дата: Сб, 05.12.2009, 20:59 | Повідомлення № 345
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Bandalak)
вони незалежні від багатьох обставин, які обтяжують інші видавництва

Яких?
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Сторінка 23 з 32«1221222324253132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.