Сб, 23.09.2017, 22:58
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 22 з 32«1220212223243132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню
Bandalak Дата: Ср, 28.10.2009, 01:31 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Нарешті дочекалися.....
Ось і настав той день, коли бібліотекар з радісним виразом обличчя запропонував забрати підручники з інформатики для 9-го класу. Учні з вигуками "Ура" помчалися в шкільну бібліотеку, попрямував туди і я... Але радість тривала не довго! Після поверхневого знайомства з підручником ми зразу зрозуміли, що цим книгам одна дорога - під вазони!
А дістались нашому району підручники авторів Морзе. Слава професорам!
Ми ще можемо зрозуміти низьку якість типографського друку, коли майже всі малюнки повністю розмазані і фарба перейшла наскрізь аркуша - це вина типографії.
Ми ще можемо зрозуміти подекуди розірваний стиль викладання з окремими мало зв'язаними фразами - це ми не вміємо читати.
Ми також розуміємо відсутність компакт диска, посилання на який використовується чи не на кожній сторінці - це свого роду бізнес.
А ось той факт, що в даному підручнику відсутні більшість розділів, запропонованих у програмі Завадського, яка затверджена МОН як базова у 9 класі - тут вже вибачте, цей факт ніякій логіці не підлягає!!!
А був такий гучний конкурс підручників, так всі метушилися, так всі "оцінювали", що аж ми пересічні вчителі повірили у його справедливість!!!
Як не вмер Данило, то болячка задавила! Може вже досить дурити народ!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

alex Дата: Ср, 02.12.2009, 15:50 | Повідомлення № 316
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ktara)
Хоча, моє ІМХО (капцями не кидатися) викладач може пояснити учням все, незалежно від підручника. Було б бажання пояснити

100 %
Bandalak Дата: Ср, 02.12.2009, 19:55 | Повідомлення № 317
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (alex)
Попередні роки в школах де був підручник Верлань вроді і ніхто не кричав , що матеріалу
мало по електронних таблицях, по операційній системі і т.д.

В той час у школах майже ще не було комп'ютерів і розібратися з тим, що добре, а що погано було майже не можливо.

Quote (Ktara)
, моє ІМХО (капцями не кидатися) викладач може пояснити учням все, незалежно від підручника. Було б бажання пояснити

Пояснити звичайно можна. Ми так робили довгі роки від 1993 до 2002. Пояснювали як могли і часто виходило дуже не погано. Але учням доводилося писати конспекти. Це не є ГУТ, школа це не інститут. Після появи перших нормальних підручників, видавництва Аспект (Шестопалов-Караванова) викладати стало значно легше. Хоча свої попередні напрацювання я не закинув, а лише доповнив. А головне діти вдома вже мали над чим попрацювати. Поява підручників сприяла кращому знанню учнями термінів, можливість для самонавчання.
Quote (alex)
В більшості випадків вчителі інформатики не намагаються спростити матеріал, а не можуть
викладати на рівні сучасних вимог (в силу різних обставин). В них відсутні як мінімум знання.

Для таких вчителів всеодно який підручник. Головне, щоб він був. ;)
Quote (Apice)
На мою думку, було б краще, щоб підручник містив загальні принципи щодо тієї чи іншої теми - щоб його можна було використовувати з різним ПЗ, скажімо, і з Windows, і з Linux, і з MS Office, і з OpenOffice.org, тощо.
Чесно кажучи, я й сам не знаю як створити такий підручник - якби знав, то створив би

А що тут знати? Елементарно, Ватсон. У такому випадку потрібно підручник із голою теорією, де матеріал викладається незалежно від платформи та конкретних програм чи середовищ. Такий підручник має жити довго, декілька десятилітть як мінімум, його треба друкувати на дорогому папері в твердих палятурках. А до піддручника потрібно створити конкретизуючі посібники. Наприклад, один під ХР, інший під Вісту, інший під Лінукс і т.д.. щоб учні могли на практиці закріпити пройдений матеріал. Такі посібники будуть мінятися з появою новіших версій ОС та додатків, тому затрати на їх друк мають бути мінімальними. Ці посбники можна виставити не дорого у вільну продаж, щоб учні купували собі той, який більше до серця. Головне матеріал потрібно розбити на дрібненькі книжечки, по кожному додатку, чи середовищі програмування окремо.
(Чекаю капців у свою сторону).
Ktara Дата: Ср, 02.12.2009, 19:58 | Повідомлення № 318
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3891
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Bandalak, ми з вами вже будемо мати колекцію капців з усієї України ( і один чобіт стоптаний від вас особисто) :)
alex Дата: Ср, 02.12.2009, 20:47 | Повідомлення № 319
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Bandalak)
В той час у школах майже ще не було комп'ютерів

Це було два - три роки назад. І тоді було достатньо компів. Зараз ті що поставили по лінії мінпросу половина не працює. А в більшості шкіл ситуація похожа до тієї як анекдоті.
Колгоспи створили присилайте колгоспників. ( Комп'ютери є, а де взяти вчителів які ними вміють користуватись, і де взяти учнів, які хочуть вчити інформатику , а не кнопконатискання)

Читаючи ваші повідомлення складається враження, що ваші учні мають велике бажання вчити інформатику, але відсутність підручника стримує реалізацію цього бажання. А ось зараз, отримавши в подарунок дуже хороші підручники, їх рівень знань підвищиться на декілька порядків.
Як показує досвід з підручником працює 20 % учнів.

pasichov Дата: Ср, 02.12.2009, 21:50 | Повідомлення № 320
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Bandalak)
У такому випадку потрібно підручник із голою теорією, де матеріал викладається незалежно від платформи.

Так, саме такий підручник потрібен!!! І капцями слід кидати в БУДЬ_ЯКИЙ підручник, в якому йде опис КОНКРЕТНОЇ програми з вказівками на послідовність натискання клавіш...

А дискусія йде - який з них доступніше (і, головне "дешевше" для учителя) опише цю (ОДНУ Й ТУ Ж САМУ!!!) послідовність (дешевше - в сенсі краще мінімізує витрату не грошей, а ЗУСИЛЬ, аби навчити цим дурницям учня.)

Не даремно нашу шкільну інформатику від наук запхали в ТЕХНОЛОГІЇ. Така інформатика годиться для ПРОФЕСІЙНОЇ підготовки секретар-машиністок...., а не для ШКІЛЬНИХ ПОТРЕБ!
В школі дитина повинна вичати ОСНОВИ НАУК, а не правила користування побутовими приладами, нехай такими складними, як комп'ютер!!!
Але, на жаль, вся "генеральна лінія" розвитку шкільної освіти в Україні спрямована на інтенсифікацію процесу дибілізації власного народу. І інформатика успішно "вписалась" в цей процес. Все деградує на очах...Може не в тему, але спостереження:
1. Коли (в 1983-1984 р.р.) я з учнями (!!!) робив саморобний комп'ютер, то мав:
- 10-12 саршоклассників, що розумілися в мікроелектроніці на рівні логічних мікросхем жорстокої логіки (хто пам'ятає - популрні серії 155 та 176...). З ними легко підняв і програмовану логіку
- стільки ж таких, хто разом зі мною (насправді - скоріше!) вивчили асемблер Intel-8080 (вітчизняний крадений аналог - К580ИК80А) і писали на ньому програмки для наших саморобок...
2. Коли в 1986 році в мене завелось 3 штуки ДВК-3, то на його Паскалі (не Турбо.... а під RT-11) писали по 15-20 учнів 10 класу, та й так писали навчальні програмки, що вони були прийняті в ФОНД АЛГОРИТМІВ І ПРОГРАМ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ!!! (був колись такий). ВОНИ МЕНЕ ВЧИЛИ ОСНОВАМ ПРГРАМУВАННЯ, попередньо вивчивши їх самостійно... ЦЕ БУЛА, ЗВИЧАЙНО ЦІКАВІСТЬ, АЛЕ У УЧНІВ БУЛА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА МОЖЛИВІСТЬ ЗДОВІЛЬНИТИ ЦЮ ЦІКАВІСТЬ!!!!(слід додати про практично повну відсутність спеціальної літератури)
3. Сьогодні - повна школа компів, у учнів дома - майже У ВСІХ, а то й по кілька (ноут, нетбук,...інтернет, ЦІКАВІСТЬ ТЕЖ ЗБЕРІГАЄТЬСЯ (адже прийшли в спецшколу свідомо, в більшості випадків заради програмування....), а можливостей освоїти його в більшості своїй не мають - 3-4 учні в класі, решта - НЕ МОЖЕ!!!!
А ми сваримося, який з підручників краще! давайте поговоримо, ПРО ЩО В НИХ НАПИСАНО!!! І ЧОМУ САМЕ ЦЬОМУ ТРЕБА УЧНІВ ВЧИТИ?

Відредаговано: pasichov - Ср, 02.12.2009, 21:52
sgrecords Дата: Ср, 02.12.2009, 22:28 | Повідомлення № 321
Активний учасник
Повідомлень: 604
Нагороди: 2
Рейтинг: 59
Quote (pasichov)
ЦЕ БУЛА, ЗВИЧАЙНО ЦІКАВІСТЬ, АЛЕ У УЧНІВ БУЛА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА МОЖЛИВІСТЬ ЗДОВІЛЬНИТИ ЦЮ ЦІКАВІСТЬ!!!!


Мені повезло колись трішки бути одним із тих учнів...

Bandalak Дата: Ср, 02.12.2009, 22:49 | Повідомлення № 322
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (sgrecords)
Мені повезло колись трішки бути одним із тих учнів...

Мені теж!
Apice Дата: Чт, 03.12.2009, 11:59 | Повідомлення № 323
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Bandalak)
А до піддручника потрібно створити конкретизуючі посібники. Наприклад, один під ХР, інший під Вісту, інший під Лінукс і т.д.. щоб учні могли на практиці закріпити пройдений матеріал. Такі посібники будуть мінятися з появою новіших версій ОС та додатків, тому затрати на їх друк мають бути мінімальними. Ці посбники можна виставити не дорого у вільну продаж, щоб учні купували собі той, який більше до серця. Головне матеріал потрібно розбити на дрібненькі книжечки, по кожному додатку, чи середовищі програмування окремо.

Абсолютно згоден! Капців не буде!!!!!!!!!!
alex Дата: Чт, 03.12.2009, 12:26 | Повідомлення № 324
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Маю пропозицію, щоб той курс , який викладається в 9 класі перейменувати
в "Короткий курс користувача (кнопконатискача) ". Потрібне підкрести.
Тому що, матеріал 9 класу, по великому рахунку, має таке відношення до науки
інформатика, як Пушкін О.С. до Організації Об'єднаних Націй.
gromko Дата: Чт, 03.12.2009, 13:46 | Повідомлення № 325
Лінуксоїд
Повідомлень: 2526
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Почитав, підтримую pasichov, Bandalak, alex - десь у глибинах цього форуму загубились точно такі ж мої слова. Мабуть після виборів (тобто не раніше 8 березня, адже раніше президента не буде) слід звернутися з аргументованим листом в МОНУ. А до цього слід зібрати та опрацювати пропозиції вчителів щодо змісту майбутніх підручників. Для десятого класу підручники будуть грифовані на початку 2010 року (а хто про їх чув?).
swetikccc Дата: Чт, 03.12.2009, 14:20 | Повідомлення № 326
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Знову палку то в одну то в іншу сторону перегинають )
Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 03.12.2009, 21:17 | Повідомлення № 327
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (alex)
Маю пропозицію, щоб той курс , який викладається в 9 класі перейменувати в "Короткий курс користувача (кнопконатискача) ". Потрібне підкрести.

На мій погляд Ви праві, але не 100%.
В курсі 9-го класу вивчаються:
1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 години)
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 години)
3. Системне програмне забезпечення (6 годин)
4. Службове програмне забезпечення (3 години)
5. Комп’ютерні мережі (6 годин)
6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 години)
7. Комп’ютерна графіка (7 годин)
Інформатика - наука про інформацію та інформаційні процеси..., методи і способи опрацювання інформації (даних).
Всі теми 9-го класу в тій чи іншій мірі вивчають різні технології опрацювання інформації. Засобами опрацювання інформації (даних) є інформаційна система (апаратно-програмний комплекс).
Працюючи на комп’ютері, не можна обійтися без кнопконатискання (жахливе слово). Врешті-решт кнопка - частина інтерфейсу більшості ОС та програм, в тому числі і середовищ програмування, тому я особисто не вдаюсь до такого народного визначення як "Курс кнопконатискача", хоча прекрасно розумію, що має на увазі подібне визначення. Повністю погоджуюсь з тим, що не потрібно прив’язувати підручники до конкретних прикладних програм, як, наприклад, в Володіних розписані різні НЕРО, СОЛО тощо по 5 сторінок на кожну програму зайди туди, натисни те, відкриється діалогове вікно, в якому постав такі то прапорці, натисни ОК, потім ще раз ОК і в такому дусі. Чому навчить такий параграф, не зовсім зрозуміло, точніше зрозуміло те, що ні до чого доброго це не призведе. Візьмемо, наприклад, тему комп’ютерні презентації. Навіщо в посібнику по 10 сторінок виділяти, описуючи інтерфейс програми і кожен пункт меню? Це примітивізм. В тій же РКШ, яка колись в нас діяла кілька років, в їхніх методичних розробках вся увага приділена методам створення презентацій, зокрема, оптимальному використанню анімації, побудові динамічно-модульних презентацій тощо, а теорія в кожному параграфі подана у вигляді коротенького конспекту.
Багато хто з прихильників програмування чомусь асоціює сучасні технології опрацювання інформації з курсом кнопконатискувача. Може тому й олімпіади по програмування називаються олімпіадами з інформатики. Невже інформатика - це програмування і тільки?
На мою думку таким курсом варто називати саме обширні описи інтерфейсів програм, і їх окремих складових (діалогових вікон), які перетворюють користувача в бездумного виконавця (натискача на кнопки) і як наслідок слідує його розумова деградація. А при правильному використанні цих же програм інтелект буде тільки розвиватись.
Ковшун Дата: Пт, 04.12.2009, 08:41 | Повідомлення № 328
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Ковальчук_Олександр)
А при правильному використанні цих же програм інтелект буде тільки розвиватись.

Колись, при переході на нові програми з математики (70-ті роки), всі лаяли Колмогорова і Маркушевича.
Тоді академік Колмогоров не витримав і відповів:
"Пора прекратить ругать программу, а искать пути для ее реализации"
Ми вже досить певний проміжок часу лаємо і програму і підручники.
Від цього нічого, на мою думку, не зміниться.
Програма Завадського затверджена. Підручники за держзамовленням видані-не видані, але є.
Посібники видавництвами "Аспект" та "Деол" видані.
Мабуть треба вже визначатись і працювати.
NataliyG Дата: Пт, 04.12.2009, 10:51 | Повідомлення № 329
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (Ковшун)
Ми вже досить певний проміжок часу лаємо і програму і підручники.
Від цього нічого, на мою думку, не зміниться.

Це правильно. Ми взагалі (українці) маємо таку ваду як на мене все б щось лаяли, може нам так легше жити.
Я вважаю, що присутність в учня будь якого підручника то вже є великий плюс. Ніхто ж не каже шо маємо взяти такий підручник відкрити його і весь урок проводити по ньому. Для підготовки до уроку і проведення ми маємо посібники і якісь свої матеріали роздаткові наприклад. А найважливіший плюс підручника будь якого (як на мене) в тому що учень в дома може прочитати той матеріал і щось цінне з цього взяти.
Так шо не так важливо які ми отримали підручник всі вони мають свої пляси і мінуси, одні більше одні менші все залежить від вчителя а не від підручника.
koljada Дата: Пт, 04.12.2009, 18:21 | Повідомлення № 330
Часто заходить...
Повідомлень: 95
Нагороди: 1
Рейтинг: 10
На жаль з року в рік збільшується кількість одвертих нероб, які ходять в школу з якимись торбинками, де один універсальний зошит та ручка. На перервах граються молільниками. Книг взагалі не читають. Батьки впевнені, що і без знань житимуть. Якось натрапив на http://www.membrana.ru на цікаву статтю, уривок із неї:
«В интервью журналу Sapio учёный (Нобуо Масатака) рассказал, что японская молодёжь, к примеру, утратила способность различать между своим и чужим, между общественным и частным пространством. "Мобильные" юноши и девушки сформировали то, что Масатака называет дэаруки-дзоку (племена).
Главная тема исследований Масатаки: коммуникации приматов, включая людей . "Так, они не едят дома вместе с семьёй. И вы можете увидеть собственными глазами значительное увеличение количества молодых людей, которые целыми днями слоняются по улицам вместе со своими друзьями, — рассказывает профессор.
- Они объявляют некоторые районы своей территорией, которую покидают с большой неохотой. Путешествие к новым местам или встреча с новыми людьми утомляют и напрягают их.
Если они во время своих бессмысленных прогулок проголодались, то заходят в первый попавшийся магазин, что-то покупают и тут же, буквально на крыльце садятся и едят. Как вариант они бродят вокруг точек фаст-фуда, чего-то жуют, в общем — пасутся".
Специалист по приматам объясняет, что шимпанзе делают практически то же самое: подолгу слоняются группами, не направляясь ни в какое определённое место, едят где попало и в том же самом месте справляют естественные надобности, заваливаются спать там, где их настигнет сон, и так далее.»
Схоже, чи не так. Якщо у Вас не так то це радує. Ще не вмерла Україна.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Сторінка 22 з 32«1220212223243132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.