Нд, 22.10.2017, 16:52
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 21 з 32«1219202122233132»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню
Bandalak Дата: Ср, 28.10.2009, 01:31 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Нарешті дочекалися.....
Ось і настав той день, коли бібліотекар з радісним виразом обличчя запропонував забрати підручники з інформатики для 9-го класу. Учні з вигуками "Ура" помчалися в шкільну бібліотеку, попрямував туди і я... Але радість тривала не довго! Після поверхневого знайомства з підручником ми зразу зрозуміли, що цим книгам одна дорога - під вазони!
А дістались нашому району підручники авторів Морзе. Слава професорам!
Ми ще можемо зрозуміти низьку якість типографського друку, коли майже всі малюнки повністю розмазані і фарба перейшла наскрізь аркуша - це вина типографії.
Ми ще можемо зрозуміти подекуди розірваний стиль викладання з окремими мало зв'язаними фразами - це ми не вміємо читати.
Ми також розуміємо відсутність компакт диска, посилання на який використовується чи не на кожній сторінці - це свого роду бізнес.
А ось той факт, що в даному підручнику відсутні більшість розділів, запропонованих у програмі Завадського, яка затверджена МОН як базова у 9 класі - тут вже вибачте, цей факт ніякій логіці не підлягає!!!
А був такий гучний конкурс підручників, так всі метушилися, так всі "оцінювали", що аж ми пересічні вчителі повірили у його справедливість!!!
Як не вмер Данило, то болячка задавила! Може вже досить дурити народ!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

vitert Дата: Вт, 01.12.2009, 18:18 | Повідомлення № 301
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Перший день зими порадував, накінець прийшли підручники, автор Ривкінд та інші. Щкода звичайно що вже вивчені теми де підручник використовується найбільше, але в цілому погортавши підручник я ним задоволений, все-таки рухаємось вперед, це краще ніж все що приходило в школу до цього, для теоретичної бази цілком підходить, а практичні, вправи, міні підручники з основнми поняттями теми можна додрукувати, так як захоче кожен.
filnick Дата: Вт, 01.12.2009, 20:10 | Повідомлення № 302
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
От щоб знайшовся автор, великий любитель плагіату, який би повибирав з усіх наших підручників для 9-го класу найкращі моменти і на їх основі створив свій ідеальний супер-пупер підручник-монстр.

І нічого з цього не вийде (вибачайте, шановний Bandalak). В кращому випадку отримаємо Енциклопедію чи Хрестоматію з інформатики. В підручнику, на мою думку, має бути закладена чітка авторська ідея (концепція, модель, місія) від першого параграфу до останнього. Крім цього ця ідея обов'язково повинна реалізовуватися в підручнику для наступного класу.
Вибрати можна найкращих футболістів і створити зіркову "Dream Team", але вони програють першій більш-менш організованій та зіграній команді...
vitert Дата: Вт, 01.12.2009, 20:24 | Повідомлення № 303
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Quote (filnick)
І нічого з цього не вийде (вибачайте, шановний Bandalak). В кращому випадку отримаємо Енциклопедію чи Хрестоматію з інформатики. В підручнику, на мою думку, має бути закладена чітка авторська ідея (концепція, модель, місія) від першого параграфу до останнього. Крім цього ця ідея обов'язково повинна реалізовуватися в підручнику для наступного класу. Вибрати можна найкращих футболістів і створити зіркову "Dream Team", але вони програють першій більш-менш організованій та зіграній команді...

Повністю підтримую. Неможливо створити підручник який би задовільнив усіх, в кожного вчителя, як і в автора підручника, своє бачення викладання предмету і свій підхід до нього, те що ми маємо 3 підручника набагато краще чим 1, але погано що не ми робимо вибір.
Bandalak Дата: Вт, 01.12.2009, 21:15 | Повідомлення № 304
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (vitert)
але погано що не ми робимо вибір

Так, дійсно це дуже погано, що якись дядя рандомом розкидає підручники по школах. Але я розумію чому так робиться. Тому, що один з підручників, який вже завезли у переважну більшість шкіл, при свідомому виборі на місцяз не взяв би майже ніхто!

Quote (vitert)
те що ми маємо 3 підручника набагато краще чим 1

Не 3, а 4 затверджені і 2 поки-що без грифа МОН.

Quote (filnick)
Крім цього ця ідея обов'язково повинна реалізовуватися в підручнику для наступного класу.

А чому б не створити усім авторам єдину команду і і реалізовувати свої ідеї з року в рік?

От згадайте совкові підручники з фізики, алгебри, геометрії. Тоді небуло ніяких конкурсів, а підручники були такими, що теперішні і в підметки їм не годяться!!!
Головне була повна однозначність викладення матеріалу. Тепер порівняйте тодішній рівень знань школярів і теперішній. Висновки напрошуються самі.

Quote (filnick)
В підручнику, на мою думку, має бути закладена чітка авторська ідея (концепція, модель, місія) від першого параграфу до останнього.

Ніхто нічого немає проти. Але чому не можна виробити цю ідею великим авторським колективом? Ви скажете, що у кожного автора своє бачення? На даному етапі розвитку інформатики це дійсно так. І винною у всьому є недолуга концепція вивчення інформатики у школі. З якої походять і відповідні програми, плани та підручники. Концепція повинна бути максимально чіткою і неперевершеною на науковому рівні. Тоді вона задовільнить усіх. А відповідна прграма повинна ставити такі вимоги до підручника, щоб там не залишалося місця для неоднозначності методів та підходів до методики викладання. Плюралізм думок - це добре лише при конструктивному обговоренні якоїсь проблеми, а вже під час прийняття рішень по створенню концепції, програми та підручників має бути повна однозначність сформована конценсуально на наукових підходах, а не на чіємусь самолюбстві!
Pol Дата: Вт, 01.12.2009, 22:01 | Повідомлення № 305
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (Bandalak)
А чому б не створити усім авторам єдину команду і і реалізовувати свої ідеї з року в рік?

У наш час кожен переслідує перш за все свої фінансові інтереси. Це і не дозволить створити єдину команду авторів.
До речі у нашій школі до цих пір немає жодного підручника від держави. Якби я сподівався на державу, а не замовив підручники у Шестопалова, працювати булоб ні з чим.
vitert Дата: Вт, 01.12.2009, 22:47 | Повідомлення № 306
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Quote (Bandalak)
От згадайте совкові підручники з фізики, алгебри, геометрії. Тоді небуло ніяких конкурсів, а підручники були такими, що теперішні і в підметки їм не годяться!!! Головне була повна однозначність викладення матеріалу

Давайте візьмемо геометрію Погорєлова по якій в зараз довчається 10-11 клас, я також по ній вчився книжка на 7-11 клас, і новий підручник для 9 класу. В Погорєлова все строго і однозначно: визначення, теоремита їх доведення, приклади розв'язування задач, і самі задачі, тобто це більше не підручник для навчання а збірник теоретичного метеріалу який потрібно викласти, звичайно все послідовно, продумано до дрібниць і немає нічого зайвого, але вчитель сам думає як донести до учнів те чи інше поняття. В нових же підручниках крім теорії автори пропонують власну методику викладання, більше пояснень які допомагають зрозуміти матеріал, якщо учень читає самостійно, і вчителю пропонується як краще пояснити те чи інше поняття, не подобається як в підручнику пояснюй по своєму, різнорівневі задачі, багато прикладів, підсумкові таблиці для узагальнення, підручник більш практично спрямований, багато задач реальних а не гола математика, яскраві малюнки ілюстрації (хоча для математика це не так важливо), історичні факти. Ви б по якому підручнику зараз викладали геометрію, якби був вибір, враховуючи сьогоднішніх учнів. Я б все таки вибрав новий, хоча я сам вчився по Погорєлову і нітрохи про це не жалкую.
Quote (Bandalak)
Тепер порівняйте тодішній рівень знань школярів і теперішній. Висновки напрошуються самі.

Ви самі прекрасно розумієте, що підручники тут взагалі ні до чого.
Quote (Bandalak)
Але чому не можна виробити цю ідею великим авторським колективом? Ви скажете, що у кожного автора своє бачення? На даному етапі розвитку інформатики це дійсно так. І винною у всьому є недолуга концепція вивчення інформатики у школі. З якої походять і відповідні програми, плани та підручники. Концепція повинна бути максимально чіткою і неперевершеною на науковому рівні. Тоді вона задовільнить усіх. А відповідна прграма повинна ставити такі вимоги до підручника, щоб там не залишалося місця для неоднозначності методів та підходів до методики викладання.

Це буде збірник визначень і сухої теорії яку потрібно дати.


Відредаговано: vitert - Вт, 01.12.2009, 22:51
Bandalak Дата: Ср, 02.12.2009, 00:41 | Повідомлення № 307
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (vitert)
Це буде збірник визначень і сухої теорії яку потрібно дати.

Я вважаю, що підручник з Інформатики має бути саме таким як геометрія Погорєлова.
А різна методика викладання має бути висвітлена у додаткових методичних посібниках. А то частенько поєднання одного і другого у одній книжці розучує вчителя мислити, шукати правильний шлях у викладанні матеріалу, схиляє тільки до наслідування чієїсь практики.
Нова геометрія дуже гарна, але тільки як посібник для самонавчання, з різноплановою методикою та великою кількістю прикладів та для підготовки вчителя до уроку.
А підручник - це підручник. Тут має бути гола теорія та класичні приклади.

Quote (vitert)
Ви самі прекрасно розумієте, що підручники тут взагалі ні до чого.

Я розумію, що головний чинник тут не погані підручники, але вони також зробили для цього свій значний вклад.
vitert Дата: Ср, 02.12.2009, 01:05 | Повідомлення № 308
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Quote (Bandalak)
Нова геометрія дуже гарна, але тільки як посібник для самонавчання, з різноплановою методикою та великою кількістю прикладів та для підготовки вчителя до уроку. А підручник - це підручник. Тут має бути гола теорія та класичні приклади.

Давайте все-таки не забувати, що підручник пишиться в першу чергу для учня (МОН це яскраво демонструє, кількістю підручників що приходять), і учень буде не лише працювати з ним на уроці, а і готуватися дома, а гола теорія в такому випадку, без доступних пояснень і прикладів не найкращий варіант, але звичайно всього потрібно в міру, правда міра в кожного різна.


Відредаговано: vitert - Ср, 02.12.2009, 01:07
filnick Дата: Ср, 02.12.2009, 10:39 | Повідомлення № 309
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
А чому б не створити усім авторам єдину команду і і реалізовувати свої ідеї з року в рік?

Це набагато прогресивніша ідея і дійсно свого часу працювала непогано. Але... чи погодяться шановні автори?
Ktara Дата: Ср, 02.12.2009, 11:22 | Повідомлення № 310
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Quote (vitert)
Давайте візьмемо геометрію Погорєлова по якій в зараз довчається 10-11 клас, я також по ній вчився книжка на 7-11 клас, і новий підручник для 9 класу.

Всі ми вчилися по цій книзі, і математику я знала на 5. А сьогодні до мене приходять учня після 9-го класу, які не знають як знайти плошу прямокутника і вирахувати 15 відсотків від заданого числа. І таких 98%. Ми їм настільки намагаєиося все спростити, що отримуємо резельтат, як кажуть "с точностью наоборот". Вони не хотять нічого робити самі, ви нам напишіть як ще робити. а ми перепищемо, бо "вим нам повинні все розписати"
Ktara Дата: Ср, 02.12.2009, 11:29 | Повідомлення № 311
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Quote (filnick)
Це набагато прогресивніша ідея і дійсно свого часу працювала непогано. Але... чи погодяться шановні автори?

Ідея дуже гарна. Але кожному автору доведеться переступити через свої амбіції. а це ой як непросто. Колись нас вчили казочці, вякій батько пропонував синам зламати віник (це вдалося тільки тоді коли віник розібрали на прутики). Але чомусь ми настільки намагаємося все перебудувати, що забуваємо про багато речей. В мене сусідка для своєї дитини позабирала старі підручники (я вчилася при Радяеському Союзі) і каже, що дитина розуміє їх краще. Тому вони у них в якості довідників.
Якби ж то дійсно був один підхід, одна загальна концепція, то мабуть користі було б більше.
А з приводу друку в книжках методики. Як на мене, то методика потрібна вчителю, а не дитині. Тому не думаю, що доцільно методику для вчителя друкувати в книжці для учня. Або йти шляхом інших держав: друкування 2-х посібників: для учня і для вчителя
Але, щось я розмріялася, піду я пари читати
"Мечты, мечты, где ваша сладость? Ушли мечты, осталась......."
alex Дата: Ср, 02.12.2009, 12:03 | Повідомлення № 312
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ktara)
Ми їм настільки намагаєиося все спростити

В більшості випадків вчителі інформатики не намагаються спростити матеріал, а не можуть
викладати на рівні сучасних вимог (в силу різних обставин). В них відсутні як мінімум знання.
А потім починається, що книга написана заумно, матеріал не так зібраний і викладений.
Попередні роки в школах де був підручник Верлань вроді і ніхто не кричав , що матеріалу
мало по електронних таблицях, по операційній системі і т.д.

Quote (Ktara)
Якби ж то дійсно був один підхід, одна загальна концепція

Уже кілька разів просив повідомити яка ж ціль викладання предмету інформатика. Так ніхто
і не повідомив. Ідем туди незнаючи куди. Що ж тоді говорити про підручники.
Напевно проблему потрібно вирішувати наступним чином
1. Формулююємо мету предмету
2. Створюємо програму
3. Пишемо підручники

Як можна реалізовувати пункти 2 і 3 якщо нереалізований пункт 1 .

ihor_hontar Дата: Ср, 02.12.2009, 13:22 | Повідомлення № 313
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Quote (alex)
проблему потрібно вирішувати наступним чином
1. Формулююємо мету предмету
2. Створюємо програму
3. Пишемо підручники
Як можна реалізовувати пункти 2 і 3 якщо нереалізований пункт 1

Цілком згідний з Вами, alex, але наша держана бюрократія так не думає.
Підручник з інформатики кожен автор готує - 1-2 роки; реєстрація, принайми, -1 рік; Видати 1 рік; внести в продажу - 1 рік.
Ось коли відіб'є свої гроші, тоді прийде в школу. І що ми маємо за підручник через 5 років. Програма змінила, техніка пішла в перед у розвитку і т. д., а підручники отримали.
Ktara Дата: Ср, 02.12.2009, 14:23 | Повідомлення № 314
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3908
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
alex, я з вами згодна.
Тим паче я не кричу що підручники погані. Мені взагалі не підходить жоден іх шкільних. В мене свої проблеми :)
Але дійсно в кожних із авторів своя концепція. ось і виходить концепція автора підручника не співпадає з методикою вчителя. Хоча, моє ІМХО (капцями не кидатися) викладач може пояснити учням все, незалежно від підручника. Було б бажання пояснити :)
В мене на руках у дітей 6 різних підручників і нічого. Матеріал вивчається. Так что може й не в підручниках справа (ой полетять капці в мою бідну голову)
Apice Дата: Ср, 02.12.2009, 14:32 | Повідомлення № 315
Тут живе...
Повідомлень: 126
Нагороди: 2
Рейтинг: 24
Почитав повідомлення. Усі. Спробую висловити свою думку.
В нашу школу прийшли підручники Морзе. Я - не в захваті. Детально вивчити ще не встиг, проте з PDF-файлів частково ознайомився з підручником Ривкінда - він мені більше сподобався. Це мої особисті враження. ще раз наголошую, що опрацювати обидва підручники ще не встиг.
Звичайно, кожен підручник має недоліки - ідеального немає (хоч пан Шестопалов прагне його створити, за що йому велика вчительська подяка).
Хотілося б зауважити одне - з підручників-переможців немає жодного, який не був би прив'язаний до конкретного програмного забезпечення.
На мою думку, було б краще, щоб підручник містив загальні принципи щодо тієї чи іншої теми - щоб його можна було використовувати з різним ПЗ, скажімо, і з Windows, і з Linux, і з MS Office, і з OpenOffice.org, тощо.
Чесно кажучи, я й сам не знаю як створити такий підручник - якби знав, то створив би :)
Проте, можливо, хтось цей подвиг і здійснить...
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.3 Підручники і посібники у відгуках вчителів » Підручники для 9-го класу, що надходять по держзамовленню ("Хвалимо" отримані в бібліотеку підручники!)
Сторінка 21 з 32«1219202122233132»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.