Вт, 21.11.2017, 23:15
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Перспективи розвитку шкільного курсу інформатики
Перспективи розвитку шкільного курсу інформатики
W-w-W Дата: Вт, 08.07.2008, 00:12 | Повідомлення № 1





Поговоримо про перспективу розвитку шкільного курсу інформатики, як держава звертає увагу на цей предмет!!!

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
GаrDArik Дата: Вт, 08.07.2008, 03:41 | Повідомлення № 2
Прописаний назавжди
Повідомлень: 326
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
В мене таке враження, що інформатика (ШКІ) - один з самий безладних предметів у школі - вчать хто чому хоче (і може) і з будь-якого класу. Куча програм, безліч курсів, які можуть починатись і закінчуватись будь-яким класом. Про підручник в такій ситуації важко говорити. Плюс до цього змішались плани 11 та 12-річних шкіл. Мабудь, в жодному предметі, що вивчається в школі, нема такого безладу.
Але радує те, що все-таки екпериментують, пробують щось робити. Я гадаю, що те, що вводять "Сходинки" з 2 кл - це добре і так воно далі і буде в усіх школах - інф-ка з 2 класу. Програми тіки б упорядкувати...
Радує те, що інформатики, як це видно і з цього форуму, одні з "найнебайдужих" предметників. Тільки погано те, що "зверху" до нашої думки мало хто прислухається(((
Шестопалов Дата: Вт, 08.07.2008, 07:50 | Повідомлення № 3
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Відкритий лист Міністрові освіти і науки України
З початку впровадження викладання інформатики в школах і до 2007 року в Україні за державні кошти великими тиражами видавалися і перевидавалися базові підручники з інформатики, якими учні майже не користувались через їхню низьку науково-методичну і літературну якість. Ці творіння далеких від школи авторів друкують з рукописів, без належної апробації в масовій школі і відгуків діючих вчителів. А якщо проводиться рецензування, то безкоштовно і формально, оскільки вчителі знають, що їхні зауваження та пропозиції враховані не будуть. Відбір авторів і видавництв, прийняття рішення про друк приймаються поза існуючою практикою експертної оцінки. А якщо і проводиться конкурсний відбір, то він, як правило, із заздалегідь відомими переможцями. Все це приводить до того, що підручники, що надходять «безкоштовно» в школи, осідають в бібліотеках. А вчителі і учні за власні гроші купують посібники тих авторів і видавництв, які в умовах фінансового ризику випускають кращі і дешевші навчальні видання. Неринкова централізована методика забезпечення шкіл підручниками, як показала практика, виправити цю ситуацію не може.
З усього видно, що в школи в новому навчальному році знову буде пропонуватися новий «базовий підручник» для державного замовлення, про який ніхто з учителів не чув і який ніде не проходив апробації. І це в той час, коли є посібники, які пройшли всі належні в освіті випробування, постійно оновлюються і багато років використовуються вчителями і учнями в усіх регіонах України.
Головною причиною такої ситуації є державний монополізм на організацію і фінансування друку і постачання шкільних підручників. При централізованому розподілі державних грошей між вузьким колом чиновників, авторів і видавництв якість змісту підручників і відповідність їх навчального матеріалу державним програмам стає другорядним. Щоб добитися грифу і держзамовлення, використовуються незаконні схеми, а школи одержують «безкоштовно» купу макулатури.
За прикладом цивілізованих країн розв’язати цю проблему на думку багатьох учителів і керівників системи освіти могла б передача бюджетних коштів безпосередньо освітянам (наприклад, в обласні або районні управління освіти), щоб вони могли би за свої гроші закуповувати саме ті підручники, які найбільше відповідають методиці й програмі навчання. За таких умов вмруть самі собою «схеми» прийняття рішень про друк підручників і в черговий раз школи не завалять державним замовленням книг, що важко назвати підручниками. Крім того, це дозволить не тільки оптимізувати систему поставок підручників, але й позбутися корупції й протекціонізму.
Звичайно, для відбору підручників до списку рекомендованої літератури потрібно зберегти існуючу науково-методичну експертизу МОН України, яка має встановлювати їх відповідність вимогам програм (висвітлення всіх тем програм), а не визначати кращі чи гірші. А далі нехай працюють автори і видавництва, які в умовах ринкових відносин забезпечать найкращі пропозиції на вибір вчителів, учнів і успішного навчального процесу. Паралельно цивілізовано вирішуються питання оплати проведення компанії замовлень і своєчасної доставки книг до шкіл в рамках прийнятих знижок для оптових покупців.
Євген Шестопалов, автор і видавець, «Аспект», м. Шепетівка
Ярослав Глинський, автор і видавець, «Деол», м. Львів
Ковшун Дата: Вт, 08.07.2008, 11:15 | Повідомлення № 4
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Шестопалов)
Відкритий лист Міністрові освіти і науки України......

Хороша пропозиція Євгене Анатолійовичу!
Але чи читають ці пропозиції в МОНУ???
Думаю сьогодні написати запрошення Прокопенко Наталії Сергіївні відвідати наш форум!
Можливо, вона не знає про його існування.....
W-w-W Дата: Вт, 08.07.2008, 12:11 | Повідомлення № 5





Я викладаю інформатику 4 роки. 2,5 р. був безмашинний варінт, тепер вже з пк, досвіду ще майже немає, але розуміння як держава звертає увагу на розвиток інформатики є достатнє.

Україна ще живе по багатьох питаннях авторитарним режимом, увага до освіти мізерна, до предмету інформатики незначна. Подумати яким чином видаються кошти з державного бюджету на освіту та інформаційні технології, так МОН закупив компютерні класи для шкіл, але які і що на них можна робити, хоча є ще школи які їх зовсім не мають.

А з програмами яка ситуація???? а від школи вимагають результатів

Моя думка така: Коли припинять ділити портфелі в уряді та Верховній раді і звернуть увагу на освіту та інформаційні технології, які залежать сильно від того як викладається інформатика в школі, лиш тоді можна казати про результати.
І наші вчені не шукали б заробітку за кордоном, щоб заробити на кусок хліба.

Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 08.07.2008, 17:11 | Повідомлення № 6
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (GаrDArik)
В мене таке враження, що інформатика (ШКІ) - один з самий безладних предметів у школі - вчать хто чому хоче (і може) і з будь-якого класу

- Мабуть інформатику не вводять офіційно з 5-го чи 2-го класу із-за гранично можливого навантаження, тобто вона не вміщується в інваріантну складову, якою ніхто не може маніпулювати. А варіативну частину кожна школа розподіляє по своєму, часто роздає години на ліво і на право тільки щоб забезпечити вчителів годинами, яких їм не вистачає до ставки. Багато директорів шкіл також не розуміють перспективність інформатики і тому ігнорують цей предмет. В сучасних і по справжньому добрих директорів інформатика викладається хоча б з 7-го класу. Але це переважна меншість, відсоток таких шкіл не великий. То скільки часу ще буде такий хаос, локальна політика?
- В Україні значне місце посідають приватні підприємства "Регіональна комп’ютерна школа" та "Інтершкола", які мають всі можливі дозволи МОНУ на оренду комп’ютерних класів і проведення платних навчальних курсів з виданням свідоцтва про виробничу професію державного зразку. Чи не наштовхує це вас на певні висновки?
- Мені цілком зрозуміло, що в 11-річні школі все буде проходити без змін (програма, навчальний план), але чому ж не видно якісних змін в структурі 12-річної школи? Інформатика тільки з 9-го класу, проект програми, що був викладений на форумі, вважається таким, який дуже важко реалізувати, підручники невідомих авторів, які ніхто не бачив і не апробував. Невже Міністерство нанесе удар по інформатиці черговий раз?
- Не розумію, навіщо організовувати якісь там провірки на ліцензійність ПО, якщо в школи ніколи не надходили ліцензійні продукти, такі як PhotoShop, Corel, Fine Reader, Net Support School. Без двох останніх в школі точно не обійтись. А два перших не купується із-за їхньої величезної дороговизни, хоча для вивчення вони дуже корисні і в програмі спецкурсу вони є.
- Відверто кажучи, я з кожним роком надіюсь, що щось зміниться на краще, але мій оптимізм постійно зменшується. Одне питання постійно не залишає мої думки: як так можна?
Відповідь: мабуть комусь так вигідно.
W-w-W Дата: Чт, 24.07.2008, 13:28 | Повідомлення № 7





Крокуючи у нове тисячоліття і захопивши з собою всі досягнення сторіччя, що минуло, ми вже не мислимо прогрес без комп’ютерів, що впевнено ввійшли в наше життя. Повторюючи шлях людини-творця, комп’ютер знайшов своє місце в багатьох сферах людської діяльності в науці, в економіці, в мистецтві, в світі тощо. І чим ширшими можливостями наділяє нові комп’ютери людина, тим різноманітнішими стає їх застосування.
Навчання зо допомогою комп’ютера дає більш ширші можливості передачі інформації. Будь-яке навчання пов’язано із сприйняттям, аналізом та накопиченням інформації. Як відомо людина в змозі сприймати звукову і чуттєву інформацію. Кожна людина надає перевагу одному з видів сприйняття і за цією ознакою відносяться психологами до аудіалів, візуалів або кінестетиків. Наочність, можливість побачити відіграє велику роль у зацікавленості й розумінні матеріалу. Тому традиційні плакати, стенди, роздаткові картки можуть бути замінені яскравою комп’ютерною графікою і навіть рухомими динамічними моделями процесів, що розглядаються. Якщо учень працює з програмою індивідуально, що підкреслюється ще й чуттєвий аспект отримання інформації, важливий для кінестетиків.
Дитина сама керує швидкістю подачі інформації і за можливостями програми, її обсягом і глибиною. А дотики до клавіатури створюють відчуття причетності до інформації, що з’являється на моніторі.
Крім того, з використанням комп’ютера з’являється можливість зробити уроки динамічнішими. Наприклад, уроки інформатики, на яких лекції чергуються з практичними заняттями, дають змогу врізнобарвити подачу матеріалу і тому довше утримувати увагу учнів. До того ж, залежно від матеріалу, який вивчається, комп’ютер дає змогу перетворити урок або його частину на захоплюючу гру, що значно підвищує інтерес до предмета.
bana Дата: Вт, 19.08.2008, 12:30 | Повідомлення № 8
Я тут недавно...
Повідомлень: 28
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Доброго дня колеги!
Так це питання теж досить актуальне! Використання комп'ютера при викладанні різних шкільних предметів це сучасно, модно, круто. Але щоб провести такий урок, часто густо це інтегровані уроки, потрібно провести велику роботу. Це і підготовка презентацій, роздрук карток, роздаткового матеріалу і в кінці кінців підготовка техніки, яка в потрібний час чомусь зависає.... І все це в більшості шкіл робить сам учитель інформатики, у якого є теж свої уроки!!!!!
У нашій школі така проблема існує і мені важко "боротися" з нею самій.
Введення посади лаборанта кабінету інформатики мотивують кількістю дітей: але ж можливо кількість дітей і зменшується, то кількість роботи чомусь збільшується. ПАРАДОКС!
І ще одна проблема (НАБОЛІЛО) педагогічний колектив передпенсійного або навіть і пенсійного віку. Старші педагоги будемо говорити не дуже горять бажанням самі проводити уроки з комп'ютером, до цього треба звикнути. Ці проблеми переложуються уже знаємо на кого. Так звичайно старших потрібно поважати, питати порад, але молоді вчителі, креативні з новими ідеями можуть зробити у цьому напрямку багато корисного. А якщо ще й у співпраці, той страшно подумати....
TetyanaT Дата: Вт, 19.08.2008, 16:45 | Повідомлення № 9
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 1
Рейтинг: 12
Я працюю у школі з 1992.
- Постійно ведуться розмови про необхідність мати лаборантів...
Немає.
- Зараз ( якщо стоїть в класі сучасний комп'ютерний клас з мережею),
вважаю необхідним і обслуговування класу системним адміністратором.
Немає.
- Останній час постійно впроваджують програмні засоби для різних предметів.
Знову навантаження на вчителя інформатики.
- Проведення інтегрованих уроків з використанням комп'ютерів відбувається
з залученням вчителя інформатики.
І головне - викладання інформатика потребує постійного підвищення власної квалфікації.
Це, звичайно, цікаво, але і нелегко :-)


Відредаговано: TetyanaT - Вт, 19.08.2008, 16:46
VV Дата: Ср, 20.08.2008, 16:25 | Повідомлення № 10
Часто заходить...
Повідомлень: 52
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
А я у школі з 1995. Багато чому навчилась від своїх учнів. Вони не бояться експерементувати та заглядати в усілякі шпаринки. А ще є такі, що зроблять "пакость" - а ти потім розбирайся. Зате іншого разу вже знаєш!! А взагалі без лаборанта зараз прожити можна, якщо ПК сучасні. А роль сісадміна виконую регулярно сама. Як би за це ще й приплачували, бо забирає багато часу.Та ще й приходиться обслуговувати не тільки свій кабінет, а й ПК адміністрації.
Згодна з колегами, що в планах МОН з інформатики не завадило б навести лад і нарешті визначитись, з якого ж віку вчити дитину комп.грамотності. Мені на цей рік "наділили" 1-4 кл(вперше - не знаю, що й робити) та 7-11 кл. Саме краще, коли вчиш дітей з 5 по 11 клас. З них такі спеціалісти виходять, надійно можуть замінити й вчителя. Але адміністрація цього не хоче зрозуміти.
Nicola Дата: Чт, 21.08.2008, 22:10 | Повідомлення № 11
Прописаний назавжди
Повідомлень: 337
Нагороди: 2
Рейтинг: 13
Quote (VV)
Але адміністрація цього не хоче зрозуміти
А де їм години брати, особливо в однокомплектних сільських школах? Та ще й у багатьох не розуміють значення комп. грамотності.

Quote (bana)
І ще одна проблема (НАБОЛІЛО) педагогічний колектив передпенсійного або навіть і пенсійного віку. Старші педагоги будемо говорити не дуже горять бажанням самі проводити уроки з комп'ютером,

Quote (bana)
Так звичайно старших потрібно поважати, питати порад, але молоді вчителі, креативні з новими ідеями можуть зробити у цьому напрямку багато корисного.
Але не хочуть! Простіше прийти відбути і піти. для чого серйозно готуватись до уроку!?
NataliyG Дата: Пт, 22.08.2008, 10:01 | Повідомлення № 12
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (VV)
Але адміністрація цього не хоче зрозуміти.

таке враження, що не адміністрація не розуміє важливості інформатики у базовій освіті українського учня, а взагалі держава. на сьогоднішній день учень не може вважатися освідченим, якщо він погано орієнтується на компютері. Це є вимога часу. А цього в Україні не розуміють поки, що на державному рівні.


Відредаговано: NataliyG - Пт, 22.08.2008, 10:04
W-w-W Дата: Ср, 22.10.2008, 00:27 | Повідомлення № 13





Quote (NataliyG)
таке враження, що не адміністрація не розуміє важливості інформатики у базовій освіті українського учня, а взагалі держава. на сьогоднішній день учень не може вважатися освідченим, якщо він погано орієнтується на компютері. Це є вимога часу. А цього в Україні не розуміють поки, що на державному рівні.

І кому ти що скажеш??? Всім начхати, що з тою дитиною після 31.05..... буде, знають вони проблеми, але робити нічого не хочуть!!!
Omudrik Дата: Нд, 02.11.2008, 22:56 | Повідомлення № 14
Новий користувач
Повідомлень: 15
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Code
Куча програм, безліч курсів, які можуть починатись і закінчуватись будь-яким класом. Про підручник в такій ситуації важко говорити. Плюс до цього змішались плани 11 та 12-річних шкіл. Мабудь, в жодному предметі, що вивчається в школі, нема такого безладу.

Повністю згодна, з інших предметів одна програма якій всі слідують, а у нас сам чорт голову зломе. Можливо давайте інформатики, що віддвідують форм складемо одну програму, яка була б універсальною для більшості шкіл, яка можливо була б в майбутньому основною в Україні і задовільняла нас вчителів.

Шестопалов Дата: Пн, 03.11.2008, 08:05 | Повідомлення № 15
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (Omudrik)
Можливо давайте інформатики, що віддвідують форм складемо одну програму, яка була б універсальною для більшості шкіл, яка можливо була б в майбутньому основною в Україні і задовільняла нас вчителів.

Така ЄДИНА програма з інформатики для 9-12 класів 12-річної школи вже є і впроваджена МОНУ! Досить пристойна! Є в ній окремі недоречності. які можна вдосконалити, не порушуючи її загальних положень. Я вже десь тут на форумі пропонував приєднатися до її вдосконалення, у відповідь - мовчання. Вчора розмовляв з Ярославом Глинським на предмет раціоналізації програм МОНУ (автор Завадський та інші), домовились співпрацювати на загальному "стратегічному" рівні. Виробимо спільну концепцію, а далі кожне з наших видань "Аспект" і "Деол" створіть свої підручники з дотриманням цієї вдосконаленої програми. А далі вчителі нехай вибирають, вчити дітей "за Шестопаловим" або "за Глинським". На вибір, кому чия методика і зміст викладення навчального матеріалу більше подобається, але не порушуючи програмні вимоги МОН України.


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 03.11.2008, 08:15
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Перспективи розвитку шкільного курсу інформатики
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.