Пн, 23.10.2017, 10:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 3«123»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Різнорівнева диференціація (Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з)
Різнорівнева диференціація
NataliyG Дата: Нд, 16.03.2008, 13:00 | Повідомлення № 1
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Шановні колеги. Маю виступити на районному засіданні по темі:"Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з інформатики в умовах різнорівневої диференціації." Висловіть будь ласка свою думку. Буду дуже вдячна.

Хочу добавити. Можливо моя тема виявилася для вас не достатньо цікавою. Тому спробую її розвинути. Диференціація може бути безпосередньо на уроці і взагальному в школі. Тобто коли диференціюють учнів перед тим як взяти їх в певний профільний клас. Але як показує практика і в профільному класі потрібно диференціювати учнів по знаннях. Певним учням давати якісь важчі задачі. Певним простіші.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Пт, 06.06.2008, 02:25
filnick Дата: Пт, 16.05.2008, 22:20 | Повідомлення № 16
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Ясно, шо наші системі освіти ше досить далеко до справжньої різнорівневої диференціації. Коли кожен учень знає свій рівень.

Як показує практика на перших порах диференціації існує проблема завищення самооцінки учнем, а на пізніших стадіях - заниження.
Varkan Дата: Сб, 17.05.2008, 12:12 | Повідомлення № 17
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (filnick)
Як показує практика на перших порах диференціації існує проблема завищення самооцінки учнем, а на пізніших стадіях - заниження.

а може зробити так щоб не вони визначали свій рівень, а вчитель? чи ПК?

http://www.informatics.at.ua/forum/44-168-11

filnick Дата: Нд, 18.05.2008, 00:15 | Повідомлення № 18
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Varkan)
а може зробити так щоб не вони визначали свій рівень, а вчитель? чи ПК?

Тоді це буде оцінка, а не самооцінка.
NataliyG Дата: Чт, 19.06.2008, 15:41 | Повідомлення № 19
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Привіт! залишаючись вірна своїй темі. Хочеться добавити:
1. проблеми з занадто важкими завданнями є не лише у вчителів інформатики, але напевно і в вчителів фізики, математики.
2. Важливо є навчити початковий рівень всіх, а наші учні за високим рівнем не бачать початкового.
Я була присутня на іспиті з математики і фізики. І ось мій висновок: більшість учнів просто завчили (зазубрили матеріал) початкового рівня навченості у них немає. З математики є учні які по аналогії розвязують тригонометричне рівнянн, але додати два дроби з різними знаменниками не можуть. З фізики є учні які не занють закону Нютона.
Чому так? Можливо потрібно більше уваги приділяти початковому рівню! Для того, щоб його засвоїли усі без вийнятку. А розумні учні свій виший рівень повинні взяти самі, вчитель може тільки зацікавити, підказати і навчити вчитися?!
filnick Дата: Чт, 19.06.2008, 21:21 | Повідомлення № 20
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Чому так? Можливо потрібно більше уваги приділяти початковому рівню!

Понад 25-річний досвід роботи в школі підсказує, що більшу увагу слід надавати не початковому рівню, а СИСТЕМАТИЗАЦІЇ та ПОВТОРЕННЮ навчального матеріалу.
Ковшун Дата: Пт, 20.06.2008, 11:42 | Повідомлення № 21
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (NataliyG)
Я була присутня на іспиті з математики і фізики. І ось мій висновок: більшість учнів просто завчили (зазубрили матеріал) початкового рівня навченості у них немає. З математики є учні які по аналогії розвязують тригонометричне рівнянн, але додати два дроби з різними знаменниками не можуть. З фізики є учні які не занють закону Нютона.
Чому так? Можливо потрібно більше уваги приділяти початковому рівню! Для того, щоб його засвоїли усі без вийнятку. А розумні учні свій виший рівень повинні взяти самі, вчитель може тільки зацікавити, підказати і навчити вчитися?!

Вчитель навчає......учень вчиться!
За такою схемою повинно йти навчання. Але є учні з різним розвитком, різними вміннями, різними навичками різними нахилами, РІЗНИМ ВІДНОШЕННЯМ до навчання.
Ось для цього і існує різнорівнева диференціація.
Але лише треба правильно димуватись норм оцінювання навчальних досягнень учня.
Якщо учень може виконувати вправи за зразком (по аналогії), то мови про достатній і високий рівень не може бути.
Ну, а розумні учні свій вищий рівень повинні взяти САМІ! Роль вчителя тут, як Ви кажете, зводиться до того, щоб зацікавити, підказати, НАВЧИТИ ВЧИТИСЯ!
Комарик Дата: Сб, 08.11.2008, 21:20 | Повідомлення № 22
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
Нагороди: 0
Рейтинг: 14
Quote (Ковшун)
а розумні учні свій вищий рівень повинні взяти САМІ! Роль вчителя тут, як Ви кажете, зводиться до того, щоб зацікавити, підказати, НАВЧИТИ ВЧИТИСЯ!

цілком з вами погоджуюсь. для того щоб щось засвоїти потрібно самому вчитись а не покладатись на вчителя який може розповість...
але NataliyG, звісно засвоєння початків це важливо, але що робити учням які вже зрозуміли тему?
з часом для них уроки стануть зовсім не цікавими, а товктись на одному місті заради тих хто не хоче нічого засвоїти це велика втрата для тих хто міг би й вивчити ще більше...
Elyana Дата: Пт, 28.11.2008, 15:15 | Повідомлення № 23
Новий користувач
Повідомлень: 3
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
можливо залучати сильних учнів, до складання міні-проектів за темою? Та потім демонструвати їх класу, як то, до чого треба прагнути.
PanPete Дата: Пт, 28.11.2008, 17:44 | Повідомлення № 24
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Elyana)
можливо залучати сильних учнів, до складання міні-проектів за темою? Та потім демонструвати їх класу, як то, до чого треба прагнути.

Набагато ефективніше такі проекти реалізовувати творчими групами. При цьому при формуванні групи в її склад слід ввести мінімум 1 сильного учня, та кілька учнів, які не відзначаються високим рівнем знань, але виявляють бажання хоч чогось навчитися.
filnick Дата: Ср, 03.12.2008, 18:31 | Повідомлення № 25
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Я, наприклад, не поділяю думки, що проектний метод є основою глибокого вивчення чи засвоєння учнями знань основ наук. Це досить вдала технологія, заснована для професійного менеджменту та маркетингу. Але чим більше цей метод застосовують в освіті, тим більше процвітає банальне репетиторство. Можливо зарано списали роль вчителя, який по визначенню, має НАВЧИТИ, на саму дитину, яка повинна навчитися самостійно здобувати знання? Тисячолітній досвід людської цивілізації ми хочемо замінити чисто технологічним підходом.
NataliyG Дата: Ср, 03.12.2008, 19:26 | Повідомлення № 26
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Правильно завданням вчителя є навччити вчитися і це дуже важливо.
filnick Дата: Ср, 03.12.2008, 19:32 | Повідомлення № 27
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
равильно завданням вчителя є навчити вчитися і це дуже важливо

А навчити писати, читати, думати, аналізувати, порівнювати, приймати рішення і т.д. не важливо?
PanPete Дата: Ср, 03.12.2008, 20:12 | Повідомлення № 28
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (filnick)
навчити писати, читати,

- це навчити, а
Quote
думати, аналізувати, порівнювати, приймати рішення і т.д.
- все це. та й не тільки, входить в поняття
Quote (NataliyG)
навчити вчитися

То в чому суть полеміки?


Відредаговано: PanPete - Ср, 03.12.2008, 20:14
filnick Дата: Ср, 03.12.2008, 21:00 | Повідомлення № 29
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (PanPete)
в чому суть полеміки?

Ключовим з моєї точки зору є слово "навчити". Тобто витель - як суб'єкт, особистість є поняття первинне. А не форми, методи, й засоби, які він використовує. Досить розтиражована тавтологія - "навчити вчитись" сама по собі несе фаталістичну місію. І підсвідомо викликає певну приреченість - постійного навчання. Соціальне пояснення цього терміну очевидне - це підготовка майбутнього покоління до безробіття, пошуку нової роботи й, значить, професії. Можливо, молодші колеги мене поправлять, й скажуть, що це підготовка до конкурентноспроможності на ринку праці, зростання профмайстерності і т.д. Але якщо уважно вчитатися в парадигму сучасної освітньої реформи, то можна помітити, що ключова ставка робиться не на навчання, а на виховання особистості. В цьому випадку можливо виникне формула "Вчити виховуватись"? Саме страшне, знову таки з моєї точки зору, що термін "вчити вчитися" в принципі не заперечує відмови від вчителя як такого й заміну його певними технологіями. А це вже небезпечно.
PanPete Дата: Ср, 03.12.2008, 21:16 | Повідомлення № 30
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (filnick)
термін "вчити вчитися" в принципі не заперечує відмови від вчителя як такого й заміну його певними технологіями

Проте навіть в цьому випадку будуть необхідні технологи, які контролюватимуть використання цих технологій, вноситимуть певні зміни в технологічні процеси в залежності від конкретних завдань та результатів, оновлюватимуть ці технології. В освіті цими технологами і є вчителі
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Різнорівнева диференціація (Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з)
Сторінка 2 з 3«123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.