Вт, 12.12.2017, 16:02
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 3123»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Різнорівнева диференціація (Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з)
Різнорівнева диференціація
NataliyG Дата: Нд, 16.03.2008, 12:00 | Повідомлення № 1
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Шановні колеги. Маю виступити на районному засіданні по темі:"Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з інформатики в умовах різнорівневої диференціації." Висловіть будь ласка свою думку. Буду дуже вдячна.

Хочу добавити. Можливо моя тема виявилася для вас не достатньо цікавою. Тому спробую її розвинути. Диференціація може бути безпосередньо на уроці і взагальному в школі. Тобто коли диференціюють учнів перед тим як взяти їх в певний профільний клас. Але як показує практика і в профільному класі потрібно диференціювати учнів по знаннях. Певним учням давати якісь важчі задачі. Певним простіші.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Пт, 06.06.2008, 01:25
filnick Дата: Нд, 16.03.2008, 13:49 | Повідомлення № 2
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Ще до появи профільного навчання в нашій освіті тривалий час мусувалась тема диференціації. Її пік припав на період переходу до 12-ти бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Тоді з'явилось багато статей, матеріалів, монографій на цю тему. Ви можете переглянути тут. Також подивіться на сайтах обласних інститутів освіти та педвузів.
Моя точка зору - диференціація має включати різнорівневі завдання з предмету (рівень А,Б,С) , як це практикують на уроках математики, хімії, фізики, тощо. А також систему методів роботи з різнорівневими групами.

Quote (NataliyG)
диференціюють учнів перед тим як взяти їх в певний профільний клас

Quote (NataliyG)
в профільному класі потрібно диференціювати учнів по знаннях

Якщо Ви взяли дітей в профільний клас, для чого ще раз диференціювати, щоб з профілю зробити суперпрофіль?
Для диференціації знань в профільному класі існує оцінка, в противному разі для чого ж тоді профіль?
NataliyG Дата: Нд, 16.03.2008, 17:47 | Повідомлення № 3
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Це є розмова для ще однієї теми. Напевне не ми диференціюємо учнів по класах. І як показує практика досить часто в профільні класи потрапляють зовсім не ті учні які мають задатки до певного профілю а зовсім випадкові люди. Саме тому і в профільному класі потрібні різнорівневі завдання. От якби учні після того як не мають певних оцінок в профільному класі вибували з цього класу, можливо тоді з профільного навчання шось би і вийшло. А так як воно є то профільний клас нічим особливо не відрізняється від звичайного. Дякую Вам за відповідь.
filnick Дата: Нд, 16.03.2008, 22:11 | Повідомлення № 4
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
в профільні класи потрапляють зовсім не ті учні які мають задатки до певного профілю
Quote (NataliyG)
профільний клас нічим особливо не відрізняється від звичайного.

Про диференціацію при виборі профілю можна буде говорити лише в тому разі, коли всі школи України будуть практично забезпечені умовами для створення широкої мережі профілів, відповідно до потреб учнів.
Взагалі про профільне навчання - на іншій гілці http://www.informatics.at.ua/forum/27-134-1 .
NataliyG Дата: Чт, 20.03.2008, 14:16 | Повідомлення № 5
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Продовжу почату мною тему. Я пошукала трохи в Інтернеті. Трохи узагальнила.

До основних принципів рівневої диференціації віднесемо такі:

виділення і відкритого пред’явлення учням результатів навчальних досягнення (за рівнями);
в усіх учнів класу незалежно від їхніх здібностей і навчальних можливостей повинні бути сформовані опорні знання та вміння;індивідуалізації, яка дає змогу враховувати індивідуальний темп просування в навчанні;
відповідності між змістом, контролем та оцінкою;
Отже, вчитель організовує навчання на всіх чотирьох рівнях навчання досягнень (початковий, середній, достатній та високий), а учень сам вибирає рівень засвоєння навчального матеріалу.
Серед позитивних результатів рівневої диференціації слід назвати такі:

зменшення навантаження на дітей, які інколи не тільки з соціальних, а й з фізіологічних причин не можуть опанувати високий рівень навчальних досягнень;

отримання кожним учнем потрібного саме йому змісту навчання математики;

Додано (20.03.2008, 14:16)
---------------------------------------------
Хочу добавити виходячи з власного досвіду. Інколи така диференціація є найкращим виходом з положення. Наприклад Логічні функції в Excel. Є діти які впринципі не можуть зрозуміти як працює логічна функція. Їм спочатку треба хвилин 15 пояснювати як працює наприклад логічна функція if. І в тому ж класі є діти які вже все зрозумі і їм можна давати задачі де використовуються не одна логічна функція, або де використовуються такі формули: =if(умова;істинна;if(умова;істинна;хибне)) . Якщо таким дітям не дати важчих задач вони почнуть займатися своїми справами. І навпаки якщо складне пояснювати цілому класу то слабші учні будуть нудитися. Не завжди доцільно весь матеріал подавати всім учням класу.

filnick Дата: Чт, 20.03.2008, 22:10 | Повідомлення № 6
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Ви правильно визначили позитиви принципу рівневої диференціації, ще можна б додати врахування інтересів та нахилів учнів, широка можливість стимулювань та заохочень, здійснення в більшій мірі особистісного підходу, гуманізація і т.д.
Але ж не все так добре. Є і негативи. Про них варто теж згадати.
NataliyG Дата: Ср, 26.03.2008, 13:47 | Повідомлення № 7
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Негативним є, на мою думку, хіба те що вчитель повинен більше готуватися, більшу увагу приділяти учням, звертати увагу на кожного учня, а це не завжди можливо і не накожному уроці.
filnick Дата: Ср, 26.03.2008, 22:24 | Повідомлення № 8
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Негативним є, на мою думку, хіба те що вчитель повинен більше готуватися, більшу увагу приділяти учням, звертати увагу на кожного учня, а це не завжди можливо і не накожному уроці

З моєї точки зору, найбільшим негативом, пов'язаним з диференціацією, є соціально-психологічний. І не з боку вчителя, а з боку дитини та її батьків. Уявіть як реагуватиме учень, який з тієї чи іншої причини не дотягує до потрібного рівня. А ще гірше, коли після диференціації відбувається поділ - на еліту та всіх інших.
svetik Дата: Ср, 26.03.2008, 22:56 | Повідомлення № 9
Я тут недавно...
Повідомлень: 28
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Как правило классы так и делят, как вы говорите, но с введением внешнего тестирования наверное что-нибудь изменится, по крайней мере при делении классов по профилям дети станут серьёзнее выбирать профиль, а не "по принципу куда друзья, туда и я".
Наверное ваш доклад должен больше касаться индивидуализации в обучении, я где-то читала, что скоро планы будут составлятся учителями индивидуально для ученика - это наверное не скоро.
Посмотрите ТРИЗ-технологии в обучении.
NataliyG Дата: Чт, 10.04.2008, 09:12 | Повідомлення № 10
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Правильно потрібно використовувати індивідуальний підхід. А хіба на звичайному уроці ми не ділимо учнів по рівнях. Все одно діти після тематичної, практичної відчувають свій рівень і тут нікуди не дітися. можна тільки пояснити що у кожного свій талант. В мене є учениця яка шиє сама собі плаття і вяже кофти. Так вона не може ніяк зрозуміти що таке фільтр і нашо він потрібен (в Excel) я вже не говорю про те шо програмування взагалі їй не дано. А може дійсно воно їй не потрібен, але це не означає що я маю їй ставити хорошу оцінку, можна за старання поставити 6 в крайньому разі 7. (Так це не є її рівень). Але я наприклад не вмію шити взагалі. Тай їзди на машині як каже чоловік це не моє. Можливо це не мій рівень. Якщо так до цього ставитися, то може й діти зрозуміють, старатися треба, але якщо це не їх рівень то вони повинні самі відчувати на що вони здатні.

Додано (10.04.2008, 09:12)
---------------------------------------------
Сьогодні їду на семінар. буду доповідати. Дуже дякую шановний пане filnicK і svetik, за вашу допомогу.
Після доповіді напишу відгуки.
Хочу додати, що як на мене ця тема виявилася досить цікавою і корисною. Тому, що добре є знати рівень кожного учня і на такому рівні давати їм знання.
Часто буває, що ми вчителі пробуємо розвязати якесь складне завдання на протязі більшої половини а то і цілого уроку. Більша половина учнів вже загубилися давно і їм це не цікаво. То може краще важкі завдання пояснювати тіль ки окремим учням, а всі інші вцей час можуть працювати над узагальненням чи виконувати завдання на своєму рівні. А поки учні (відмінники) будуть реалізовувати більш складні завдання можна допомогти слабшим. Може не треба всіх все вчити!?

amprig Дата: Сб, 19.04.2008, 23:58 | Повідомлення № 11
Часто заходить...
Повідомлень: 52
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Скажите почему тогда не разрешают ставить ученику 2 - 3 балла, говорят что этот ученик неуспевающий, это мало. А он просто не хочет осваивать другой уровень, ему не интересно, и не нужно знание этого предмета.
Вообще мы в школе когда-то создавали классы "выравнивания", через полгода туда зайти уже было страшно. Иметь надо спецпрограмму, спецподготовку, дети в этих классах не видели как надо учится, тянуться не было за кем, это опасные моменты и очень ответственные.
filnick Дата: Нд, 20.04.2008, 09:55 | Повідомлення № 12
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (amprig)
Скажите почему тогда не разрешают ставить ученику 2 - 3 балла, говорят что этот ученик неуспевающий, это мало.

Ставити 2-3 бали не заборонено жодним нормативним документом (в т.ч. "Нормами оцінювання навчальних досягнень учнів"). Такого поняття як невстигаючий зараз не існує. Просто дитина засвоє програму на ПОЧАТКОВОМУ рівні (зверніть увагу, не на низькому, а на початковому). Але реально існує практика з боку управлінь та відділів освіти, яку нав'язують дирекції шкіл, а ті в свою чергу, педагогам, щоб не ставити в річні чи семестрові оцінки нижче 4 балів. Я думаю, що ситуація зміниться тільки стануть відомими офіційні результати НЗО.
NataliyG Дата: Нд, 20.04.2008, 15:42 | Повідомлення № 13
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
На мою думку зарас в більшості учнів України немає мотивації (навіщо вчитися) їм не потрібень рівень знань їм потрібна оцінка. І це є поки, що найбільша проблема. Будемо мати надію на ЗНО.
filnick Дата: Пн, 21.04.2008, 17:54 | Повідомлення № 14
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NataliyG)
Будемо мати надію на ЗНО.

Quote (filnick)
ситуація зміниться тільки стануть відомими офіційні результати НЗО.

Наш уряд, здається, вже вибір зробив. По-моєму, політики полізли в освіту. Може все погано закінчитися.
NataliyG Дата: Вт, 13.05.2008, 09:19 | Повідомлення № 15
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Ясно, шо наші системі освіти ше досить далеко до справжньої різнорівневої диференціації. Коли кожен учень знає свій рівень. Але в принцепі я пробую застосовувати різнорівневі завдання на уроках. І пробую при вивченнні нової теми давати одним важчі завдання іншим простіші. Взагалі як на мене не погано не нагружати учнів які не мають серйозними знаннями. Якщо я важчі задачі пояснюю кращим учням то слабші виконують аналогічні завдання до тих які розглядалися з усім класом. (з усім класом розглядаю простіші завдання і вправи)
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.4 Інформаційні технології у розвитку освіти та суспільства » Різнорівнева диференціація (Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу з)
Сторінка 1 з 3123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.