Ср, 20.09.2017, 03:08
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.8 Тестуючі системи » Чи повинні, і як саме, ми вчити дітей складати тести? (Опитування, обговорення)
Чи повинні, і як саме, ми вчити дітей складати тести?
Чи повинні, і як саме, ми вчити дітей складати тести?
1.Не повинні - це поза шкільною програмою.[ 6 ][50.00%]
2.Обов’язково. І не лише на уроках точних наук, але і гуманітарних.[ 2 ][16.67%]
3.Нехай вчаться складати, це відобразиться на них тільки позитивно.[ 1 ][8.33%]
4.Тільки з паралельним опануванням методики складання тестів.[ 1 ][8.33%]
5.Можна і без методики, але з "модерацією" вже складеного тесту вчителем.[ 2 ][16.67%]
6.Тільки учнів старших класів.[ 0 ][0.00%]
Усього відповідей: 12
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 1
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Вважаю, це дуже важлива тема, і не лише для науки інформатики. Потрібно обговорити!

Можливо десь в інших темах, це питання вже вивчалося - то пропоную перенести всі ті повідомлення сюди, так як це питання достатньо самодостатнє, щоб обговорювати його окремо.


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Чт, 07.01.2016, 22:16
Ktara Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 2
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
ЛЕВ-КОРОЛЬ, для того чтобы дети создали тест, Вы уже им за счет информатики прочитали предмет "Тестология" ну или "Основы тестологии"? Тесты не создаются сами по себе. Надо учить их составлять. Для этого есть куча правил. Ибо если они составят "от фонаря". потому что "так понравилось". то толку от этого теста никакого. Зато потом этих детей не переубедить что это неправильно, ведь "а учителю понравилось" :)
Умение пользоваться тестовой программой и составление тестов - разные вещи. ИМХО
swetikccc Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 3
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3855
Нагороди: 24
Рейтинг: 341
Quote (Ktara)
ЛЕВ-КОРОЛЬ, для того чтобы дети создали тест, Вы уже им за счет информатики прочитали предмет "Тестология" ну или "Основы тестологии"? Тесты не создаются сами по себе. Надо учить их составлять. Для этого есть куча правил. Ибо если они составят "от фонаря". потому что "так понравилось". то толку от этого теста никакого. Зато потом этих детей не переубедить что это неправильно, ведь "а учителю понравилось"
Умение пользоваться тестовой программой и составление тестов - разные вещи. ИМХО

От би пройшли, то побачили які тести створюють наші видавці, ще й ставлять їх в плюс. ))))
Ktara Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 4
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Умение использовать возможности программы и методически правильно написать тест - абсолютно разные вещи. К сожалению, часть людей увлекается написание максимально большого кол-ва тестов абсолютно забывая про науку "Тестологию". Если учитывать все правила и требования к тестам, то большого кол-ва тестов не сотворить, так как надо много времени и неоднократного переделывания, чтобы отвечал всем параметрам правильного теста.
К сожалению раньше (не знаю как сейчас) не во всех ВУЗах давали основы написания тестов. В большинстве - открыли программу и творим. А что творим? Зачем творим? Видать, чтоб руки были заняты :)
В школах можно научить использовать возможности контролирующих (тестирующих) программ. Ну опять же можно покричать, что будем учить давить на кнопки. А вот основы тестовых знаний можно дать на факультативе и потом не формально проверять по типу сделал-не сделал, а проверять как сделал. Только кто ж захочет этим заниматься.
Есть выражение "лучше уж никак. вместо как-нибудь". Так вот в полной мере это можно отнести к требованиям учителя в школе создать ребенку в 7-м классе (или старшем) без соответствующей подготовки тест. Проверяем одно (знание функционала) а требуем другое (применение знания тестологии)
Еще раз напоминаю всем - ИМХО
swetikccc Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 5
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3855
Нагороди: 24
Рейтинг: 341
Quote (Ktara)
swetikccc, я же написала ИМХО.

А в чому протиріччя мого повідомлення Вашій думці?
В тому що діти знаючи методику бачили б дурість складених тестів?
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Але ось уже незабаром декому пощастить стати учасником пришкільного табору. Які заходи можна запланувати в перший тиждень? "Сходинки до інформатики", гра "Морський бій" по локальній мережі, для старших в "Алго" погратися ... Ось така нова тема...

встановіть ще
Phun - мультяшная физика
Ktara Дата: Ср, 26.05.2010, 15:40 | Повідомлення № 6
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
swetikccc, сори, не дочиталась : >:)
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Ср, 26.05.2010, 22:43 | Повідомлення № 7
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (Ktara)
за счет информатики прочитали предмет "Тестология" ну или "Основы тестологии"

Ну на протязі цього року кожен учень 11-го, 10-го, 9-го класу, а також найактивніший учень 6-го класу пробували складати тести, але на чітко визначену тему. Саме в такій формі я проводив деякі уроки узагальнення і систематизації знань. Складали(тобто набирали в тестовій програмі) вони лише 1,5 уроки (перед цим {і після цього} запитання писалися{дописувалися} в зошиті), і результати були нє ахті. Але з чогось треба починати... БО Я ВВАЖАЮ, що ВЧИТИ СКЛАДАТИ ТЕСТИ потрібно, і не лише на уроках інформатики. На уроках ж інформатики потрібно додатково трішки і методики дати.
Вчити складати, і давати можливість складати потрібно хоча б тому, що це дуже корисно, і не мені вам розповідати, що воно дає.

Чи розв’язати задачу (математичну, напр.), чи самому скласти, розв’язати, і передбачити як будуть розв’язувати інші, і які міри в цих випадках слід прийняти.

p.s. Якщо когось цікавить, що було з тими тестами, що склали учні, - то я їх доредактував, і...
В прикріпленні один із прикладів такого тесту.

Прикріплення: _1--10-.ats(22Kb)
pasichov Дата: Чт, 27.05.2010, 11:21 | Повідомлення № 8
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Складання задачі (в тому числі й тесту) може бути ЗАСОБОМ ВИВЧЕННЯ предмета, а не МЕХАНІЗМОМ ОТРИМАННЯ "ХАЛЯВНИХ" ( і при цьому користних!?) тестів. Як ми можемо вчити тому, чого САМІ НЕ ЗНАЄМО!?
Під час навчання за програмою USETI нам "букржуйські" консультатнти називали цифру - тестовий набір, який відповідає всім вимогам, (це прибоизно 30 "правильних" тестових завдань) коштує $50000. А вони гроші вміють рахувати. Ми чомусь переконані, що тести може робити будь-хто, навідь учні.
Ніщо так не шкодить ідеї тестового контролю знань, як НЕФАХОВО ЗРОБЛЕНІ ТЕСТИ. А під це означення потрапляє ПЕРЕВАЖНА БІЛЬШІСТЬ широковживаних в практиці учителів інформатики тестових наборів. Останній приклад - тести для проведення ДПА з інформатики в 2010 р.
Ktara Дата: Чт, 27.05.2010, 11:42 | Повідомлення № 9
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Наконец-то хоть один человек поддержал меня :)
pasichov, я во всем согласна с Вами не только на 100% но и на все 10000%
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Чт, 27.05.2010, 22:49 | Повідомлення № 10
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Ну можливо, ви маєте рацію, і не слід цього робити. Але зараз я займаю зовсім іншу позицію, і буду продовжувати гнути свою лінію.
Час покаже, чи шкідливі такі завдання, і чи приносить це користь.

Я також на 100% згоден з тим, що проходження НЕГОЖИХ тестів нічого позитивного не дає, а навіть шкодить учню.
Але складання учнем таких НЕГОЖИХ тестів, його спроби тестів, я НЕ ВВАЖАЮ шкідливим, або ж безрезультатним.
- Цей процес буде БЕЗРЕЗУЛЬТАТНИМ тільки тоді, коли вчитель не проведе роботу по аналізу процесу складання цих тестів 1 на 1 з учнем, або ж в ході групового аналізу.
- Цей процес буде ШКІДЛИВИМ, коли вчитель похвалить, або взагалі не дасть оцінки цій роботі.
Вважаю, що САМЕ процес складання тестів - той процес, коли не потрібно боятися критикувати учня. Саме процес складання тестів носить в собі ще і позитивний момент формування адекватно сприймати конструктивну критику. І це велика відповідальність та навантаження на вчителя.

Згоден з тим, що при складанні тестів самих відмінних знань з теми, на яку складаєш, і вмінь застосовувати всі можливості тестової системи, недостатньо. Що потрібні ще і знання психології тестуючого, і вміння використовувати це. А це може не кожний навіть вчитель. Але це не означає, що ТОДІ цією справою не потрібно займатись, бо, як я вже і казав, складання НЕГОЖИХ тестів, і їх проходження – це, мені здається, різні речі.

Адже, наскільки КОРИСНО було б для тих, хто складав дпа по інформатиці, послухати про недоліки цих тестів від спеціалістів. І, можливо, наступного разу, да не можливо – а точно наступного разу якість цих тестів буде вищою. Та й не вірю я, що не буде ніякої користі для учнів, якщо ви пан pasichov, і ви, пані Ktara, , почнете вчити складати тести.
Що я розумію під «користю»? Вміння логічно міркувати, та навички систематизувати, і узагальнювати матеріал, будувати логічну структуру тесту, вміння якісного аналізу, та прогнозування результатів, тощо.
Ви говорите про правильні тести, а невже ось так відразу послухавши с десяток лекцій від методистів, можна відразу складати правильні тести. Так робота по шліфуванню тестових завдань – сама довготривала, і сама важлива, але не потрібно її боятися, і методом спроб і помилок, можливо досягти певних міні-успіхів. Можливо – час покаже. Можливо, ви знайдете протиріччя в моїх цих словах, - можливо. Можливо, я зміню свою думку. А можливо все життя проживу з хибною впевненістю, що я роблю правильно.

Ktara Дата: Чт, 27.05.2010, 23:05 | Повідомлення № 11
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
ЛЕВ-КОРОЛЬ, а с чего Вы решили что я не учу составлять тесты? Только на том основании, что я высказала свое отношение к написанному в посте? Не следует делать поспешных выводов, не обладая полной информацией :) Как писать тесты меня учили не отечественные учителя, а как сказал pasichov, хороший тест стоит соответственно(так как на него ушло куча времени, но в этом тесте не найдется ни одного ляпа). Вот в этом есть чему научится у Европы.
Я за то, чтобы учить составлять правильно, а не только потому, что обещали написать и не написали. А то иногда учитель хочет себе создать базу тестов на условиях - ты мне тест - я тебе хорошую оценку. Вот это абсолютно неприемлемо. Хотите учить писать тесты - вперед. Но не забудьте дать основы теоретических знаний, что нужно знать для составления теста, а не только какие кнопки работают именно в той тестовой программе, которую использует учитель :)
ну а то что тесты пишутся методом проб и ошибок - так это стандартная практика в нашей стране. Давайте вспомним ДПА по информатике. Видать тоже тренировались на нем :) и думали - "ну в следующий раз получится лучше, а возможно мы все ж таки будем жить с мыслью. что все сделали правильно, но нас не поняли" :)
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Чт, 27.05.2010, 23:19 | Повідомлення № 12
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Ktara, дякую, гарна відповідь.

Можливо не в тему, а можливо якраз і в тему, але я планую... {не робив, а ще тільки планую} давати учням такі завдання як :

скласти свою практичну роботу.

Думаю, вибрати для цього ТАКІ підходящі теми як "Архівація файлів" і "Початок роботи в MS PowerPoint". Саме на ці теми, а не на інші. На інші згодом, якщо вони достатньо гарно оволодіють знаннями з тієї теми.

Так, вони НЕ ЗНАЮТЬ методики викладання інформатики, і тд, і тп, але дати шанс спробувати скласти завдання можна...

Що скажете?

PanPete Дата: Чт, 27.05.2010, 23:39 | Повідомлення № 13
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Будь-яке творче завдання для учня - це вже плюс. Акцент стоїть на тому, що використовувати роботу учня в практичній роботі небажано. Склав тест - отримав оцінку, але тест, чи іншу роботу (завдання до практичної, тощо) на практиці використовувати без відповідних коригувань не можна.
Відносно доморощених тестових завдань, з якими змушений працювати зараз - визнаю їх недосконалість. Але чим їх замінити? Наприклад, де взяти професійно складені тести під програму 9-го класу, щільність якої не дає змогу відмовитись від електронних тестувань? (До пропозицій Аспекту є певні претензії)


Відредаговано: PanPete - Чт, 27.05.2010, 23:40
Andrey123q Дата: Чт, 27.05.2010, 23:49 | Повідомлення № 14
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Мне кажется интересная идея. Как говорит, ЛЕВ-КОРОЛЬ, думаю правильно его понял, цель этой методики не получение банка тестов для учителя, получение качественного теста или обучение составлению тестов, а это прежде всего средство систематизации, анализа материала, выступление ученика в роли учителя и т.п. К слову:
Лекція: 5% усвоения
Чтение: 10%
Аудио-визуальные средства: 20%
Использование наочности: 30%
Обсуждение в группах: 50%
Обучение на практике: 70%
Выступление в роли учителя: 90%

Мне кажется в этой методике качество теста и теоретические основы теории тестирования не являются критическими моментами. На эти моменты можно указать при начальном объяснении и при анализе теста, но не долго.
Можно было бы, чтобы группки учащихся на уроке попробовали составить тесты друг для друга - учитель оценил бы качество теста и прохождение. Или что-то в этом роде.

Відредаговано: Andrey123q - Чт, 27.05.2010, 23:56
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Чт, 27.05.2010, 23:51 | Повідомлення № 15
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (PanPete)
але тест, чи іншу рооботу (завдання до практичної, тощо) на практиці використовувати без відповідних коригувань не можна

звичайно, я не використовую! Я завжди редагую, і пояснюю учню, чому я вніс зміни.

Quote (PanPete)
де взяти професійно складені тести під програму 9-го класу, щільність якої не дає змогу відмовитись від електронних тестувань?

та з цим все дуже просто! Пан Сосновцев Олександр Олексійович на своєму сайті пропонує тести у середовиші MyTest для підтримки вивчення "Інформатика 9 клас" за І.О.Завадським. Звичайно, і в них можна знайти те, що потрібно відредагувати під себе, але з цим питань нема. З Олександром Олексійовичем можна домовитися, + йому за це %)
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.8 Тестуючі системи » Чи повинні, і як саме, ми вчити дітей складати тести? (Опитування, обговорення)
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.