Вт, 26.09.2017, 03:19
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 7«1234567»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.6 Пропозиції видавництва "Деол" - СПД Глинський » Чи потрібні робочі зошити з інформатики?
Чи потрібні робочі зошити з інформатики?
Чи потрібні робочі зошити з інформатики?
1.Я застосовую підручник і робочий зошит[ 16 ][37.21%]
2.Я застосовую лише підручник[ 14 ][32.56%]
3.Я застосовую лише робочий зошит[ 1 ][2.33%]
4.Я не застосовую ні підручник, ні робочий зошит[ 12 ][27.91%]
Усього відповідей: 43
Глинський__Ярослав Дата: Чт, 27.05.2010, 22:27 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Прошу вчителів висловитися з цього питання, а також поділитися враженнями щодо відомих Вам робочих зошитів.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Newbie Дата: Пн, 31.05.2010, 17:53 | Повідомлення № 31
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
зошити бувають різні, так само як і підручники, вчителі, учні, умови в кабінеті і т.д. і, як і будь-який засіб, зошити варто використовувати тоді, коли зрозуміло для чого вони, а не тому, що "так треба" (чи не використовувати, бо "не треба").

останній рік у 9му класі працювали з вже згадуваним "Практикумом і робочим зошитом з інформатики 9 клас" (Завадський, Пасічник, Бойчук), в паперовому і електронному варіанті. мабуть моя оцінка не дуже об'єктивна :) , але мені підійшло все, ну або майже все.

наприклад ми працювали в такому режимі, що перед учнем відкритий практикум/робочий зошит і відкритий онлайновий робочий зошит (під час пояснень і виконання завдань з паперу екрани "гасяться"). я розповідаю матеріал нової теми, або показуючи презентацію, або демонструючи якісь функції програми. по ходу пояснень, майже по кожному пункту, пропоную виконати завдання № ен з паперового зошита, або з онлайнового.
для багатьох завдань необхідно було спершу спробувати зробити щось практично, а вже потім поставити позначку відповіді. або проаналізувати "теорію", почуту від мене, і спробувати застосувати її для відповіді на питання (класифікувати щось чи співвіднести засоби і їх функції). тобто зошит використовувався не для звіту учня, а скоріш як збірник завдань, підготований для якомога ефективнішої роботи на уроці. причому завдань не тестового типу, а більш відкритих, практично-орієнтованих. якщо є вправи/практичні/тести, вони переважно відкладені до другої частини уроку, коли учні можуть працювати більше в своєму темпі, а при потребі індивідуально я пояснюю якісь нюанси. тоді ж виконувались і решта завдань - досить творчих, або можливо, не настільки прямих, коли треба не просто скористатись певною функцією, а дослідити, поекспериментувати, пошукати варіанти для досягнення мети.
чи можна так працювати і без зошита? звісно можна :) з купкою ксерених листочків, із зачитуванням питань усно (не факт що усі вловлять про шо питали), з неможливістю "наздогнати" вдома, але із зошитом зручніше.

а з точки зору зручності перевірки - звісно онлайновий варіант кращий, в одну мить видно відповіді кожного учня, зведені для класу, у деяких випадках одразу й оцінені.

mio Дата: Пн, 31.05.2010, 18:46 | Повідомлення № 32
Тут живе...
Повідомлень: 108
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Підручник використовую як "сукупність параграфів, заданих додому". Практичні зошити - тільки в компваріанті, з відредагованим змістом, Авторам "секір-башка" як за підручники, іноді, так і, іноді, за робочі зошити.
Quote (Newbie)
останній рік у 9му класі працювали з вже згадуваним "Практикумом і робочим зошитом з інформатики 9 клас" (Завадський, Пасічник, Бойчук), в паперовому і електронному варіанті

Пану Завадському, "честь і хвала" за "онлайновий" комерційний хід. Як і за "опробовуння" зошита так і... за "спеціальну пропозицію". Кажу, переконавшись.
Для всіх причетних до цих "не чистих" справ: не говоріть гучних слів, не малюйте розумних писань, вже не маю змоги сприймати.
pasichov Дата: Пн, 31.05.2010, 19:10 | Повідомлення № 33
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Колись Євтушенко написав (маючи на увазі працівників трогівлі в радянські часи)
"... Вот как алхимики наши маститы-
Делают платину из мастики..." (с)
на жаль в пострадянські часи алхіміки завелися і серед освітян....
zava Дата: Вт, 01.06.2010, 01:31 | Повідомлення № 34
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Аргументую, чому я на 100% за робочі зошити.

Специфіка і головна небезпека "користувацького" курсу інформатики - його перетворення на "кнопковий" практикум. Виконуючи за комп'ютером численні вправи і практичні роботи, учні отримують навички, але в них не формуються системні знання, не розвивається мислення, інакше кажучи, вони просто "набивають руку". І в такій ситуації робочий зошит незамінний. Але не який-небудь, а насичений творчими і розвивальними завданнями. Тільки коли учень мислить, зіставляє факти, класифікує об'єкти, шукає алгоритми і т.д., він справді НАВЧАТИМЕТЬСЯ, а коли роб. зошит використовується як протокол практичних робіт - лише ТРЕНУВАТИМЕТЬСя. Тому таких "зошитів" я абсолютно не розумію і вважаю несправедливим, що видання BHV і "Аспекту" обговорюються паралельно, в одній гілці.
Насправді у них суто випадково однакові назви, але нічого спільного з робочим зошитом у нашому розумінні видання "Аспекту" не має. Так, мети "дати вчителю засіб, який дозволить з мінімальними витратами виставити оцінку, задовольнити адміністрацію та батьків" воно досягає, але розвивальний компонент дорівнює нулю. Натомість у зошиті ВГ BHV ми підбирали такі завдання, щоб:

А. Охопити ними увесь зміст та вимоги до навчальних досягнень чинної програми.
Б. Розвинути такі мисленнєві і творчі вміння:
- встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
- класифікувати явища та об'єкти;
- визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;
- визначати можливі дії об'єктів та над об'єктами;
- знаходити структурні та ієрархічні зв'язки між об'єктами ("частина-ціле", "загальне-різновид");
- знаходити функціональні залежності об'єктів;
- конструювати з простих об'єктів складніші;
- будувати лінійні алгоритми та алгоритми з розгалуженнями (для цього не треба писати if...then!);
- знаходити інваріанти в циклічних алгоритмах (для цього зовсім не обов'язково писати while..do чи щось подібне!);
- серед кількох алгоритмів обирати оптимальний;
- формулювати власну думку;
- розвивати творчу уяву (завдання з вільно конструйованою відповіддю).
В. Дати матеріал для роботи учінв різного рівня підготовки.

Так, у нас є близько 30% завдань репродуктивного рівня, які вимагають простого знання фактів і можуть використовуватися для закріплення матеріалу. Але 70% завдань - творчі, а серед них десь 5% - рівня "олімпіади користувача", позначені "*". І саме такі завдання дають відповідь на зітхання "куди ми котимось з тими інформаційними технологіями", "от раніше вчили алгоритми - розвивали мислення, а зараз..." і т.п.

Тому з шановним п. Пасіховим

Quote (pasichov)
Робочий зошит з інформатики (ІМХО!!!!!! нікому не нав"язую свою думку, тим більш авторам та видавцям) - річ абсолютно непотрібна, мало того, ШКІДЛИВА! Він (зошит) "втискує" учителя (і учня, як наслідок) в рамки "чужої" друкованої основи, позбавляючи і того й того шляхів творчого пошуку.

не згоден категорично. Все якраз навпаки: робочий зошит - це інструмент творчого пошуку. Ця цитата не про наш зошит, мабуть :)

Додано (01.06.2010, 00:11)
---------------------------------------------
Тепер відповідаю на конкретний відгук.

Quote (Yura_Shrol)
В школі є підручники "Інформатика 9 клас" І.О. Завадський і компанія. Придбав один екземпляр "Практикум і робочий зошит з інформатики 9 клас" цих же авторів.
Кількість сторінок - більше 250 (така кількість "тягне" на книжку, а не на зошит). Ділимо 250 на 32 (кількість розділів) отримуємо 7,8 сторінки на урок. Відповідно в класі заповнити нереально.

У повному обсязі зошит розрахований на ті класи, де інформатика викладається в обсязі більше 1 год. на тиждень. Які саме завдання рекомендовано виконувати за одногодинного варіанту (а з урахуванням д/з - це десь 75% завдань), див. у методиці (скоро вийде книжкою та публікується на itosvita.ucoz.ua). Крім того, 1 сторінка в кожному розділі - це 4 ребуси та кросворд (непотрібно? а зацікавлення? а кросворд як інструмент закріплення знань?), і видання містить не тільки роб. зошит, але і практикум, де описано хід виконання всіх передбачених у курсі вправ.

Quote (Yura_Shrol)
ле з частиною завдань я категорично не згідний. Наприклад: "Запишіть послідовність операцій, що дають можливість із викривленого зображення чоловічка ... отримати ... "нормального чоловічка"" (повністю питання не писав). Попробуйте збігаючи по сходах вниз задуматься над "послідовністю Ваших дій" і як у Вас так получається. Обережно, не впадіть. Раз потрібна послідовність дій - її потрібно виконувати, а не записувати.

Яскравий приклад того, як вчитель орієнтований на тренування спритності рук. У тому-то й річ, що ви спробуйте за паперовим зображенням визначити потрібні дії. Фактично цих дій 3. Після того, як вчитель пояснить і продемонструє вирівнювання у векторному редакторі, учень має сісти над зошитом, зосередитись на хвилинку і згенерувати таке (перед цим він може виконати ще одне, простіше завдання на вирівнювання):
1) Очевидно, голова, руки й тулуб розміщені на одній вертикальній осі - значить, їх треба вирівняти по центру.
2) Як "причепити" праву ногу до тулуба? Оскільки тепер тулуб не може рухатися, а права нога правіша за нього, ці 2 об'єкти треба вирівняти зліва.
3) За аналогією з дією 2 чіпляємо до тулуба ліву ногу.
Всього ТРИ ПРОСТІ ДУМКИ, три маленьки порухи звивинами. Але учень їх зробить, мисленнєвий акт відбудеться, а для чого ще потрібно навчання??!!

Крім того, йому доведеться згадати, що таке вирівнювання об'єктів, які є його різновиди, і що в принципі воно дозволяє зробити. Потім можна за комп'ютером перевірити, чи правильно алгоритм побудовано. А якщо "щось поклацав - і вийшло" - то воно, вважайте, як влетіло, так і вилетіло, ніякої навчальної мети не досягнуто.
Зрештою, на біології вчать не бігати по сходах, а тому, що відбувається в організмі, коли людина піднімається сходами. Бо біологія - наука, і інформатика - наука, а якщо це не подобається - то давайте закриємо школу і відкриємо комп'ютерні курси.
(це завдання на вирівнювання об'єктів у векторному редакторі, розд. 32 - саме його можна подивитися на itosvita.ucoz.ua).

Quote (Yura_Shrol)
Ціна. 30 грн. Ну не можу я навіть просити учнів придбати зошит за таку ціну

По-перше, у разі купівлі від 12 шт. ціна буде 25 грн.
По-друге. Ми не розраховуємо на тих батьків, які не можуть на інформатику виділити 25 грн. на рік. І на тих учителів, для яких головне - відбути номер. Тому "зошит" Шестопалова апріорі матиме більший наклад. Але і наше видання має свого покупця, приносить прибуток. Просто у нас кредо інше: "хочеш навчитися - мисли", а не "дешево і по-мінімуму".
По-третє, я розумію, що далеко не в усіх регіонах фінансові можливості людей такі, як у великих містах. Якщо батькам скрутно, я рекомендував би вчителю купити екземпляр для себе і брати звідти ті чи інші завдання. Наприклад, Yura_Shrol, наскільки я зрозумів, із видання почерпнув багато корисного.

Додано (01.06.2010, 00:17)
---------------------------------------------
P.S. Страшенно сумно, що 2-3 євро вважаються "надціною" для якісної книжки. Сумно навіть не те, що ми вдесятеро бідніші за німців, а що, будучи біднішими вдесятеро, на іформаційну продукцію витрачаємо у 100 разів менше.

Додано (01.06.2010, 00:31)
---------------------------------------------

Quote (mio)
Пану Завадському, "честь і хвала" за "онлайновий" комерційний хід. Як і за "опробовуння" зошита так і... за "спеціальну пропозицію". Кажу, переконавшись.

Не зрозумів. Були якісь технічні проблеми? Всюди оголошено мій е-мейл ihorza@gmail.com , як емейл служби технічної підтримки. Відділ продажів відмовлявся виконувати спецпропозицію - 12 зошитів за 300 грн.+поштові витрати? Вперше чую таке, сигналів не надходило. Будь-ласка, уточніть проблему.

Quote (pasichov)
Колись Євтушенко написав (маючи на увазі працівників трогівлі в радянські часи)
"... Вот как алхимики наши маститы-
Делают платину из мастики..." (с)
на жаль в пострадянські часи алхіміки завелися і серед освітян....

Це в продовження попереднього поста? У вас теж були проблеми з апробацією онлайнових зошитів? Чи ви не змогли скористатися спецпропозицією? Чи просто: згадалася цитата - так чом би не "блеснуть эрудицией"?


Відредаговано: zava - Вт, 01.06.2010, 08:53
PanPete Дата: Вт, 01.06.2010, 08:41 | Повідомлення № 35
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Мені сподобався напрям на створення онлайнового робочого зошита. Але шановні видавці, чи не задумувались ви над можливістю створенння більш функціонального "електронного робочого зошита". Під більш розширеною функціональністю я розумію надання більшої свободи вчителю в справі модифікації матеріалів, завдань та тестів, розміщених в зошиті. Подібний зошит легко реалізувати в вигляді курсу в системі дистанційної освіти, наприклад - Moodle. Кінцевий продукт, що реалізовуватиметься в цьому випадку може виглядати як архів відновлення курсу. Що це дасть:
для видавця - здешевлення продукту за рахунок використання вже існуючої платформи, (порушення ліцензії використання платформи не буде, адже плата за продукт буде зніматися не за саму систему, а за розробку курсу, який можна розмістити в середовищі системи)
для вчителя - отримання інструменту, який легко "заточується" до власних потреб.


Відредаговано: PanPete - Вт, 01.06.2010, 08:43
zava Дата: Вт, 01.06.2010, 08:57 | Повідомлення № 36
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (PanPete)
Але шановні видавці, чи не задумувались ви над можливістю створенння більш функціонального "електронного робочого зошита".

Задумувались. З вересня 2010 р. онлайновий зошит буде перетворено на веб-систему "Інформатика-9" та "Інформатика-10", поки без Moodle, правда. Але є і плани інтегрувати його в Moodle, у більш далекій перспективі.
Шестопалов Дата: Вт, 01.06.2010, 09:52 | Повідомлення № 37
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (zava)
Страшенно сумно, що 2-3 євро вважаються "надціною" для якісної книжки. Сумно навіть не те, що ми вдесятеро бідніші за німців, а що, будучи біднішими вдесятеро, на іформаційну продукцію витрачаємо у 100 разів менше.

Вся вина Шестопалова та його "Аспекта" у тому, що ми зусиллями авторів-вчителів України створюємо продукцію за реальним економічним станом речей. Наш лозунг: "Не до жиру - быть бы живу!"
Quote (zava)
Тому таких "зошитів" я абсолютно не розумію і вважаю несправедливим, що видання BHV і "Аспекту" обговорюються паралельно, в одній гілці.

Не біда, наші зошити не для Вас. Очевидно, що ми своїми лаконічними, простими і доступними зошитами і посібниками найкраще вписались в умови "45 хв. інформатики за тиждень". Не розумію, чому це повинно викликати у Вас та інших таке багатослівне обурення. Зробіть своє: краще, розумніше і привабливіще за ціною та якістю. "Більше товару - хорошого і РІЗНОГО!" А покупець розсудить, що йому більше підходить! А хто із авторів та видавництв піде "неверным путём" - зійде з дистанції. Такі жорсткі і справедливі закони ринку, а школи від цього лише виграють!


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 01.06.2010, 09:57
zava Дата: Вт, 01.06.2010, 10:38 | Повідомлення № 38
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (Шестопалов)
Не розумію, чому це повинно викликати у Вас та інших таке багатослівне обурення.

Та ні, ніякого обурення. Просто ми орієнтовані на різні сегменти ринку. Є "Славута", є "Тойота", кожна має своїх покупців. Тільки порівнювати їх не зовсім доречно.


Відредаговано: zava - Вт, 01.06.2010, 10:43
Шестопалов Дата: Вт, 01.06.2010, 12:27 | Повідомлення № 39
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (zava)
Просто ми орієнтовані на різні сегменти ринку. Є "Славута", є "Тойота", кожна має своїх покупців.

А я про що?
Quote (zava)
Тільки порівнювати їх не зовсім доречно.

Если Вы имеете в виду мощный финансовый и административный потенциал издательства BHV, то действительно "слон и моська". Однако, заметьте, я никогда и нигде не позволял какой-либо критики ни Вас, ни других "конкурентов". До сегодняшнего дня согласно "разведданных" и Вы вели себя прилично по отношению к издательству "Аспект", а сегодня почему-то сорвались. Неужели у Вас так плохи дела?
volevikt Дата: Вт, 01.06.2010, 12:37 | Повідомлення № 40
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1787
Нагороди: 24
Рейтинг: 188
Сумно читати такі "розборки". Вони аж ніяк не красять жодну із сторін.
Коли з'явилася ця тема, думала, що автори та видавці й самі спробують проаналізувати свої зошити, вказавши не тільки плюси в їх використанні, а й мінуси. Але хто ж критикуватиме власні творіння?
Було б добре, якби ви, шановні, розмістили в даній темі пару сторінок вашого зошита, щоб до обговорення могло долучитися більш широке коло форумчан. Адже не всі мають ваші зошити.
Можливо тоді й утворився більш продуктивний діалог. Адже я так розумію, тема створена не лише для того, щоб активно "пропихати свій товар", а й для його вдосконалення.
Bandalak Дата: Вт, 01.06.2010, 12:49 | Повідомлення № 41
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Сраведливе жюрі - це діючі вчителі та учні! Все решта - піар та суєта!
Шестопалов Дата: Вт, 01.06.2010, 12:55 | Повідомлення № 42
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (Bandalak)
Сраведливе жюрі - це діючі вчителі та учні!

Щоб це дійсно було по-європейському так, досить передати гроші держзамовлення у школи. Навіть половину суми вистачить!
Quote (volevikt)
Було б добре, якби ви, шановні, розмістили в даній темі пару сторінок вашого зошита, щоб до обговорення могло долучитися більш широке коло форумчан. Адже не всі мають ваші зошити.

Будь ласка! "9 клас" див. http://aspekt-edu.kiev.ua/index.php?do=static&page=pzipr9kl
"10 клас" див. http://teachlab.ucoz.ua/publ/17-1-0-69
http://teachlab.ucoz.ua/load/2-1-0-20


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 01.06.2010, 13:06
zava Дата: Вт, 01.06.2010, 12:59 | Повідомлення № 43
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (Шестопалов)
Однако, заметьте, я никогда и нигде не позволял какой-либо критики ни Вас, ни других "конкурентов". До сегодняшнего дня согласно "разведданных" и Вы вели себя прилично по отношению к издательству "Аспект", а сегодня почему-то сорвались.

Та ніби не зірвався, а саме дозволив собі критику. Ок, як представнику видавця, мені, мабуть, неетично критикувати конкурентів. Вибачте - і закриємо суперечку.

Quote (volevikt)
Було б добре, якби ви, шановні, розмістили в даній темі пару сторінок вашого зошита, щоб до обговорення могло долучитися більш широке коло форумчан. Адже не всі мають ваші зошити.

2 розділи зошита опубліковано на http://itosvita.ucoz.ua/index/0-4

Шестопалов Дата: Вт, 01.06.2010, 13:10 | Повідомлення № 44
Видавець посібників
Повідомлень: 1379
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (volevikt)
Адже не всі мають ваші зошити.

Без проблем! Повідомте свою адресу на aspekt@aspekt.in.ua і я Вам вишлю примірник, Скажете, що у ньому "поганого".
Bandalak Дата: Вт, 01.06.2010, 13:16 | Повідомлення № 45
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
zava, по Вашому посиланні тільки 9 клас, який ми вже бачили, 10-го там нема.
Шестопалов, по вищезгаданих лінках є тільки опис зошитів та планування. А хотілося б побачити парочку конкретних сторіночок!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.6 Пропозиції видавництва "Деол" - СПД Глинський » Чи потрібні робочі зошити з інформатики?
Сторінка 3 з 7«1234567»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.