Пн, 21.08.2017, 15:08
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Bandalak, Ktara, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VІІ: ДОЗВІЛЛЯ, ЗАРОБІТОК ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ » 7.3 Радіоаматорство » Arduino - основи мікроелектроніки (Основи мікроелектроніки в школі з Arduino)
Arduino - основи мікроелектроніки
gromko Дата: Чт, 09.08.2012, 10:21 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Що таке Arduino?
Більшості звичайних людей вважають мікроелектроніку надто складною для розуміння - десятки деталей: резистори, діоди, конденсатори, транзистори, мікросхеми, які поєднані між собою переплетінням дротів та доріжок на платах. Разом з тим мікроелектроніка стала невід’ємною частиною життя в сучасному високотехнологічному суспільстві, адже електронні пристрої оточують нас, вони є практично у будь-якому більш-менш складному побутовому пристрої - мобільний телефон, телевізор, пральна машина, навіть автомобіль сьогодні не зможе працювати без мікропроцесореного керування.
Чи хотіли б ви створити власний електронний пристрій - гірлянду з "біжучими вогнями", цифровий кодований замок, дистанційний пульт для керування побутовими пристроями, систему для автоматичного поливання квітів, навіть невеликого робота? Повірте, це не складно, якщо ви скористаєтесь Arduino.

Arduino - це маленька плата з процесором, по потужності порівняним з комп’ютерами кінця 90-их років. У неї є контакти, до яких можна підключати будь-які пристрої: моторчики, лампочки, сенсори, роутери, динаміки. Для керуваня всім слід написати просту Arduino-програму і завантажити її на плату через USB.
Arduino - електронний конструктор про який ви мріяли, та зручна платформа швидкої розробки електронних пристроїв для новачків і професіоналів. Платформа користується величезною популярністю в усьому світі завдяки зручності і простоті мови програмування, а також відкритої архітектури і програмного коду. Пристрій програмується через USB без використання програматорів.
Arduino дозволяє комп'ютеру вийти за рамки віртуального світу у фізичний і взаємодіяти з ним. Пристрої на базі Arduino можуть отримувати інформацію про навколишнє середовище за допомогою різних датчиків, а також можуть управляти різними виконавчими пристроями.
Мікроконтролер на платі програмується за допомогою мови Arduino (заснований на мові Wiring) і середовища розробки Arduino (заснована на середовищі Processing). Проекти пристроїв, засновані на Arduino, можуть працювати самостійно, або ж взаємодіяти з програмним забезпеченням на комп'ютері (напр.: Flash, Processing, MaxMSP). Плати можуть бути зібрані користувачем самостійно або куплені в зборі. Програмне забезпечення доступне для безкоштовного скачування. Вихідні креслення схем (файли CAD) є загальнодоступними, користувачі можуть застосовувати їх на свій розсуд.
У 2006 Arduino отримала визнання в категорії Digital Communities на фестивалі Ars Electronica Prix.

Додано (08.08.2012, 20:43)
---------------------------------------------
Arduino - перші враження
Нарешті дочекався власну Arduino - придбав на eBay набір DIY Starter Kit for Arduino, вартістю близько $40. До комплекту входять:
1. Плата мікроконтролера ATmega168 сумісна з Arduino Duemalanove з 1 USB-кабелем
2. Безпаєчна мотнажна плата SYB-120 (Breadboard)
3. Набір монтажних кабелів (65 шт.)
4. Синій рідкокристалічний індикатор 1602 LCD з підсвіткою
5. 10K змінний резистор - 16. 50K змінний резистор - 1
7. 5MM червоні світлодіоди -10
8. 5MM зелені світлодіоди -10
9. 5MM жовті світлодіоди -10
10. 5V п’єзо зумер -1
11. 1K резистори -10
12. 10K резистори -10
13. 100Ω резистори - 10
14. Кнопки - 10
15. RGB світлодіоди - 5

Набір коштує значно дешевше, ніж у випадку його придбання в Україні, але чекати слід не менше трьох тижнів.
У подальшому набір буде розширено за рахунок транзисторів, сенсорів, сервоприводу та іншого обладнання.
Щодо самої плати Arduino. З Китаю надіслали плату сумісну з Arduino Duemilanove на основі мікроконтролера ATmega168. Це не остання розробка, але його потужності загалом повинно вистачити для реалізації наших проектів. Плата називається BTE Robot Main Control Board. Окрім цього напису - жодної різниці з "фірмовою" Arduino.

Оскільки програмне забезпечення (Arduino-1.0.1) я попередньо встановив, то відразу виникло бажання перевірити роботу приладу, взявши самий простий скетч - мигання світлодіодом, який розміщено на самій платі.
Підключаю USB-кабель до плати і до комп’ютера - загорається світлодіод ON (тобто працює). У програмному забезпеченні обираю тип плати, підключений порт. Завантажую скетч з прикладів ("Blink"), компіляція, завантаження в плату (помигали зелені світлодіоди приймання-передачі даних) - червоний світлодіод на платі починає ритмічно мигати з періодом в 1 секунду. Змінюю величину затримки у скетчі - частота мигання змінюється. Висновок - все працює, "доїхало" добре.

Додано (08.08.2012, 20:45)
---------------------------------------------
Інтегроване середовище розробки програм (IDE)
Як і кожен комп’ютер, Arduino з моменту подачі на плату живлення виконує програму яка записана в пам’яті плати. Процесор може обробити програму яка записана у вигляді набору чисел - машинних кодів (взагалі кожен числовий код має так зване "двійкове" представлення, тобто у вигляді набору одиниць та нулів, але про це ми поговоримо далі). Людині яка програмує Arduino краще писати програму (тут вона називається скетч) за допомогою набору слів-команд, які схожі на розмовну мову (принаймі англійську). Тобто необхідно мати спеціальну програму яка буде "перекладати" слова-команди, зрозумілі людині, у машинні коди, які зрозумілі машині. Сам процес називається компіляцією, а програма, яка виконує все це зветься транслятором.
Так як програму спочатку слід написати, то необхідно мати програму-текстовий редактор, а краще коли є універсальний програмний засіб, який може виконувати функції редактора, компілятора та зможе завантажити готовий код в пам’ять Arduino.


IDE (інтегроване середовище розробки) - це спеціальна програма, що працює на вашому комп’ютері і дозволяє вам писати скетчі для плати Arduino простою мовою на зразок мови Processing. Коли ви натиснете кнопку вивантаження скетчу на плату, то код, який ви написали, буде транслюватися в мову C (яка досить складна для початківців), потім буде переданий компілятору avr-gcc, який і проведе фінальну трансляцію в код, зрозумілий мікроконтролеру.

Цикл програмування Arduino спрощено виглядає так:

- Підключіть вашу плату до USB-порту свого комп'ютера.
- Напишіть програму-скетч
- Вивантажуйте цей скетч на плату через USB-з'єднання і зачекайте кілька секунд для перезапуску плати
- Плата виконає написаний вами скетч.

Додано (08.08.2012, 20:47)
---------------------------------------------
Arduino - Мигання світлодіодом (LED)
На нашому першому уроці ми опрацюємо керування встановленим в Arduino світлодіодом.
Контролер Arduino вже містить резистор і LED-світлодіод, підключений до 13 виходу, тому ніяких інших зовнішніх радіоелементів нам не знадобиться.

В середовищі програмування Arduino напишемо подану нижче програму програму (скетч) та завантажимо її на пристрій.
/* Мигання LED
* ------------
*
* Включає і вимикає світлодіод (LED) приєднаний
* До виходу 13, з інтервалом в 2 секунди
*
*/
int ledPin = 13; // LED приєднаний до вихду 13
void setup ()
{
pinMode (ledPin, OUTPUT); // встановлюємо контакт 13 як вихід
}
void loop ()
{
digitalWrite (ledPin, HIGH); // вмикаємо LED
delay (1000); // пауза 1 секунда
digitalWrite (ledPin, LOW); // вимикаємо LED
delay (1000); // пауза 1 секунда
}

Додано (08.08.2012, 20:50)
---------------------------------------------
Апаратне забезпечення.
У вас ще немає Arduino? Не страшно, ви можете придбати готову плату за недорогою ціною в українських інтернет-магазинах:

http://arduino.shopium.ua/
http://arduino.net.ua/
http://arduino-ua.com/

Якщо ви маєте достатній досвід роботи з електронними компонентами, то маєте змогу власноруч виготовити це пристрій (що досить нескладно). Технологія виготовлення описана тут і тут

Також можна придбати готову плату на інтернет-аукціонах Aukro та eBay.

Додано (08.08.2012, 21:08)
---------------------------------------------
Проекти з Arduino
Недорогий тепловізор своїми руками
Сонячний трекер
Система розпізнавання і стеження за особами
Поворотна вебкамера контрольована Arduino
Вимірювач ємності акумуляторів (Li-Ion/NiMH/NiCD/Pb)
Простий тестер ємності Li-ion акумуляторів
Лічильник витрати води
Моніторинг споживаної електроенергії в реальному часі за допомогою Arduino і LabView
Цифровий вольтметр на Arduino з підключенням до ПК через послідовний порт
Запис і читання SD-карти
Парктронік своїми руками
Пристрій моніторингу сейсмоактивності
Барометр своїми руками
Інфрачервоний датчик руху (PIR сенсор)
Зчитуємо показники температурного датчика DS18B20
DDS-генератор синусоїдального сигналу
Передача MIDI даних в комп'ютер
USB MIDI контролер на Arduino
Підключення PS / 2 клавіатури
Пробудження ПК по мережі на Arduino і ENC28J60
Годинник на Arduino з використанням стандартного індикатора
Ambilight своїми руками
Динамічне підсвічування для телевізора
TV-вихід на Arduino
Аналізатор спектра звуку
3x3x3 LED куб
Світлодіодний куб 4х4х4
Світлодіодний куб 5х5х5
3D інтерфейс введення на Arduino
Arduino лазертаг
AC диммер на Arduino
ATX блок живлення керований Arduino

Додано (08.08.2012, 21:20)
---------------------------------------------
Більше проектів:
http://arduino-projects.ru/projects/cool/
http://arduino.ru/projects
http://hacknmod.com/hack/top-40-arduino-projects-of-the-web/

Додано (09.08.2012, 09:11)
---------------------------------------------
Проекти з Arduino для школи:
Універсальна фізична лабораторія (вольтметр, амперметр, ватметр, термометр, барометр, секундомір, осцилограф тощо, з індикацією на екрані ПК)
Робот (подібний до Lego NXT)
Автоматична подача дзвінків
Цифровий годинник
Автоматичний контроль присутності учнів у школі за допомогою RFID та передачею даних на ПК
Автоматична метеостанція
Клімат-контроль (для школи, акваріума, тераріума тощо)

Запропонуйте і ще...

Додано (09.08.2012, 09:21)
---------------------------------------------
Чому Arduino?
- комп’ютери у нас "живуть", як правило, у своєму "віртуальному" світі, не маючи контактів зі світом оточуючим, "фізичним".
- за допомогою цієї плати можна реалізувати керування реальними процесами та вимірювати стан параметрів довкілля.
- це дуже просто - не потрібно жодних навичок роботи з мікроелектронікою чи програмуванням, ці навички ви опануєте, крок за кроком, працюючи з Arduino/
- не треба нічого паяти - все збирається на монтажній платі як конструктор
- це не дорого придбати плату можна ціною від 160 грн. (якщо добре пошукати) або виготовити самому (при достатній кваліфікації).
- головне - мати ідеї, для чого це вам, яким чином ви хочете застосувати її в реальному житті.

Щодо учнів, то найбільш оптимальним для "входу" буде 8 клас і вище.
Для учнів варто починати з середовища програмування SeaSide для Arduino яке схоже на Scratch.
novachok Дата: Чт, 09.08.2012, 14:23 | Повідомлення № 2
Прописаний назавжди
Повідомлень: 247
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Як на один раз - дуже багато інформації.
Перше враження -цікаво, будемо пробувати
gromko Дата: Чт, 09.08.2012, 23:41 | Повідомлення № 3
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Arduino та Scratch
Мова програмування для Arduino схожа на мову програмування Сі (у дещо урізаному вигляді), і для її опановування потрібен час, хоча використовуючи прості приклади, які йдуть разом з середовищем програмування, або використавши ті, як подаються у посібниках, це зовсім не складно. Для тих, кому і цього занадто, є середовища візуального конструювання програм. Для Arduino їх декілька - ModKit, MiniBloq та S4A. На останній хочу сьогодні зупинитися більш детальніше, оскільки S4A розшифровується як Scratch for Arduino.
Scratch - середовище програмування, яке дозволяє створювати програми, складючи їх з готових блоків, так само як складаються іграшки з набору блоків конструктора Лего. Для Scratch розроблено та випускається спеціальна плата з датчиками PicoBoard (ScratchBoard), яка підключається до комп’ютера через роз’єм USB, зміни стану датчиків можна зчитувати за допомогою спеціальних команд Скретчу.
Від самого моменту появи були спроби "подужити" Scratch та Arduino. Це був і проект Cathenary, а тепер S4A. Scratch for Arduino можна знайти і завантажити за адресою: http://seaside.citilab.eu/scratch/arduino.
На сайті проекту S4A є версії як для Windows, так і для Linux.
Для роботи з S4A вам потрібно:
- плата Arduino;
- середовище програмування Arduino (IDE);
- прошивка S4AFirmware.pde (береться з сайту S4A);
- середоще програмування S4A (теж на сайті, близько 30 Мб).
Звантажуємо прошивку та середовище програмування, запускаємо Arduino IDE та завантажуємо у плату Arduino прошивку (програма повідомить що потрібно створити папку з назвою прошивки і перемістити туди прошивку - погоджуємось, все зробить програма за нас). Після прошивки на платі буде "блимати" зелений світлодіод який показує обмін даними з комп’ютером - так і повинно бути.

Встановлюємо середовище програмування S4A та запускаємо його. Середовище повинно автоматично визначити підключену плату Arduino (у випадку якщо ви попередньо завантажили необхідну прошивку).Аналогові входи плати не підключені, так само як і цифрові, тому значення, які відображаються для виводів плати, постійно змінюються довільним чином. До виводів можна підключити змінні резистори, фоторезистори тощо, тим самим перетворивши Arduino на сенсорну плату для Скретча. Можна створуювати прості програми для керування рівнями сигналів на виводах плати.
Прикріплення: 6368150.png(113Kb)


Відредаговано: gromko - Чт, 09.08.2012, 23:43
novachok Дата: Пт, 10.08.2012, 09:37 | Повідомлення № 4
Прописаний назавжди
Повідомлень: 247
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Зацікавило останнє повідомлення (щодо Arduino та Скретчу). Зі Скретчем я вже працювала, цікавить як його використати на уроці фізики (про що ви писали у своєму блозі)
gromko Дата: Пт, 10.08.2012, 10:31 | Повідомлення № 5
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Про середовище S4A я вже писав. Маючи Arduino і (бажано, але необов’язково) проектор можна використати його в якості універсального вимірювального приладу.
1. Вимірювання проміжків часу. До виводів Arduino приєднується кнопка (натискає людина) або контакт на замикання (натискається автоматично під час спостережуваного процесу). В Скретчі при визначенні цієї події запускається таймер. При наступному натиску таймер зупиняється, йогг показники зчитуються та індикуються на екрані в режимі "Презентації".
2. Вимірювання температури. Використовуємо терморезистор (термістор), приєднаний до виводів плати. Зчитуємо показники та перетворюємо їх у показники температури.
3. Вимірювання напруги. Збираємо з двох резисторів елементарний подільник напруги - можна вимірювати напругу від 0 В до 20 В.
4. Вимірювання струму. Є спеціальний датчик для цього, як самому зробити щось подібне - не "доходили" руки.
5. Вимірювання вологості. Два термістори - "сухий" та "мокрий", за їх показами за допомогою психометричної таблиці вичначаємо вологість. Є просто датчик вологості.
6. Вимірювання опору. Найелементарніше.
7. Вимірювання тиску. Найкраще - барометричний датчик.
8. Вимірювання швидкості - час за який тіло проходить певну відстань, переводимо в показники швидкості.
9. Електромагнітне поле. Є датчик.
10. Осцилограф. Зчитуємо дані, масштабуємо для відображення на екрані через множення на коефіцієнт. Команди "опустити олівець", "переміститись в х: у:". При досягненні межі екрану зображення очищається і процес відбувається по-новому. Систему координат та "сітку" варто створити у вигляді спрайтів (щоб не перемальовувати кожен раз). При нормальній швидкодії можна реалізувати багатоканальний "осцилограф" (зчитувати з різних виводів, ідображати різними кольорами).

Додано (10.08.2012, 09:31)
---------------------------------------------
Ампервольтметр на Arduino:
http://robocraft.ru/forum/viewtopic.php?f=25&t=17
http://wiki.happylab.at/w/Arduino_voltammeter

Термометр:
http://habrahabr.ru/post/141691/
http://robocraft.ru/blog/arduino/136.html
http://arduinoaboveandbeyond.blogspot.com/2009....er.html
http://forum.amperka.ru/threads....%8F.196

Частотомір:
http://cyber-place.ru/showthread.php?t=236
http://blog.makezine.com/2009....r-ardui

Пилипчук_О_П Дата: Пт, 10.08.2012, 15:29 | Повідомлення № 6
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3673
Нагороди: 28
Рейтинг: 294
Цікаво: старий принтер за допомогою Arduino перетворюється на плотер:

https://www.youtube.com/watch?v=dEZY75YcXJ0&feature=player_embedded
GarryPotter Дата: Пт, 10.08.2012, 17:17 | Повідомлення № 7
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Студенти зробили контролер для гри Angry Birds

Студенти Копенгагенського інституту інтерактивного дизайну (CIID, Данія) створили контролер для гри в Angry Birds. Набір з двох пристроїв отримав назву Super Angry Birds.

Перший пристрій дозволяє вручну управляти "рогаткою", що стріляє птицею в грі. З його допомогою можна регулювати кут нахилу і силу кидка. Другий пристрій схожий на стилізовану під детонатор кнопку, яка активує спеціальні здібності птахів після пострілу.

Контроллер, за словами його творців Хідеакі Матсуї (Hideaki Matsui) та Ендрю Спітца (Andrew Spitz), працює на мікроконтроллері Music & Motors, заснованому на платформі Arduino. Arduino часто використовується для збирання невеликих електронних пристроїв. Для симуляції натягнення "рогатки" використовувався моторизований фейдер, узятий з пульта мікшера.

Перша версія Angry Birds вийшла в 2009 році на iPhone. Пізніше вийшло декілька різних варіантів гри, а також веб-версія і версія для Android. Основне завдання гравця залишалося незмінним: необхідно стріляти птахами з рогатки і збивати зелених свиней, що ховаються за укриттями.

Більшість ігрових птахів мають спецздібності, які можна активувати у польоті. Ними можуть бути вибух, збільшення швидкості, зміна траєкторії польоту і так далі. У травні 2012 року загальне число скачувань всіх версій Angry Birds досягло мільярда.

за матеріалами: Lenta.ru
gromko Дата: Пт, 10.08.2012, 21:50 | Повідомлення № 8
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Fritzing - САПР для Arduino
Для Arduino існує прекрасна програма Fritzing, призначення якої полягає у допомозі розробки електронних пристроїв від прототипу (у вигляді макетної плати) до кінцевого продукту (у вигляді друкованої плати).
Пристрої створюються з готових елементів, список яких можна подивитися в правому верхньому куті програми, які включають монтажну плату Arduino, різні аналогові і цифрові мікросхеми, транзистори, світлодіоди, резистори, конденсатори, кнопки, макетні плати, батарейки і навіть моторчики. Щоб помістити їх на схему досить вибрати зі списку і перетягнути на робочий простір лівою кнопкою мишки.
Девіз програми - «Від прототипу до продукту» (From prototype to product) - повністю виправданий і відповідний до всієї філософії Arduino.
На сайті http://fritzing.org можна скачати архів з програмою, розархівувати її і запустити файл Fritzing.exe
З'явиться вікно програми:


Для початку можна подивитися приклади, хоча б той самий стандартний Blink



Також програма дає можливість подивитися принципову схему



та зображення "розводки" на друкованій платі ( його можна експортувати в pdf-файл )

Малювати схему можна як в режимі макетної плати так і в режимі принципової схеми.
GarryPotter Дата: Пт, 10.08.2012, 22:55 | Повідомлення № 9
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Все це дуже цікаво, але подивився на ціни - близько 300 грн. тільки за плату розміром 8 на 5 см!
Це "забавка" для багатих!


Відредаговано: GarryPotter - Пт, 10.08.2012, 22:55
gromko Дата: Сб, 11.08.2012, 23:07 | Повідомлення № 10
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
В Україні -
Arduino UNO Rev3 2011 + USB cable - 200 грн. http://aukro.ua/arduino....98.html
Arduino UNO Rev3 + USB cable - 200 грн. http://aukro.ua/arduino-uno-rev3-usb-cable-i2536910492.html
Arduino UNO R3 ардуино уно BOX[супер качество] - 199 грн. http://aukro.ua/arduino....65.html
Arduino Uno совместимая плата - 195 грн. http://aukro.ua/arduino-uno-sovmestimaya-plata-i2542806776.html
Arduino UNO Rev3 2011 + USB cable - 185 грн. http://aukro.ua/arduino-uno-rev3-2011-usb-cable-i2552596912.html
Arduino UNO - версия 2011 года -185 грн. http://aukro.ua/arduino-uno-versiya-2011-goda-i2553948643.html
Arduino NANO atmega328 ардуино с кабелем miniUSB -160 грн. http://aukro.ua/arduino....50.html
Arduino Nano V3.0 ATmega328 -150 грн http://aukro.ua/arduino-nano-v3-0-atmega328-i2550785203.html
Arduino Compatible Duemilanove 2009 ATmega328 p-20 -150 грн. http://aukro.ua/arduino....37.html
Arduino Leonardo - 130 грн. http://emarket.ua/objavlenie/arduino-leonardo-ID1aUVB.html

Arduino Nano на eBay.com - від $14 (112 грн., Free Shipping )
Arduino-Compatible UNO Mega 328 - $14.89 (120 грн., Free Shipping )
(compatible-Ar​duino's IDE) UNO 2011 ATMEGA328P-PU - $14.99 (120 грн.)

Якщо є деякий досвід - можна виготовити самому (вартість всього близько 80 грн.)

Додано (11.08.2012, 22:07)
---------------------------------------------
Arduino - своїми руками
Використано матеріали сайтів http://spiffie.org/electro....no.html та http://diyelectronics.16mb.com/page3.html

Пристрій збирається на односторонній друкованій платі розмірами 95х65мм.


Використовувані компоненти в схемі:

- Односторонній склотекстоліт
- Мікроконтролер ATmega8 (або ATmega168)
- Мікросхема MAX232CPE DIP16
- 7805 (стабілізатор напруги)
- 4-ри світлодіода (краще різні кольори)
- Кварцовий резонатор 16 MHz
- Кнопка Reset-TC-0103 (TS-A2PS-130) Тактильний перемикач.
- Гніздо COM-порту - DRB-9F розетка 9 pin на плату.
- Роз'єм під живлення (2.1мм)
- Конденсатор 22пФ -2 шт.
- Конденсатор 0.1 мкФ - 3 шт.
- Резистор 1к (0.125 Ватт) - 5 шт
- Резистор 10к (0.125 Ватт) - 1 шт
- Діод 1N4004 (або 1N4007) - 1шт.
- Електролітичні конденсатори 10мкФ х16в - 5 шт. (мінімальні по висоті, інакше шилди не стають)
- Електролітичні конденсатори 100мкФ х16в - 2 шт.
- Сокети ("ліжечка") під мікросхеми

Принципова схема Arduino







Найвідповідальніше - виготовлення друкованої плати. (Тут готовий Word-івський файл для друку).



Від якості виготовлення друкованої плати залежить працездатність пристрою!



Готову (витравлену) плату необхідно залудити.

Залишилося акуратно запаяти елементи. Починайте з перемичок, потім пасивні елементи (резистори, конденсатори, кварцовий резонатор), далі світлодіоди, роз'єми, колодки.



Вигляд з боку пайки.



Ось результат.



Власне от і все.Еслі не допустили помилок при монтажі деталей, то повинно працювати.
Залишилося тільки прошити завантажувач (bootloader).

Для цього потрібно виготовити невеликий программатор, Його схема:



І реалізація в "залізі":



Викачуємо Arduino IDE. Встановлюємо. Запускаємо.

Йдемо по шляхуі: [TOOLS] -> [BOARD] -> [ARDUINO NG or older w / ATmega8]



Підключаємо програматор до Arduino і до LPT-порту комп’ютера.На Arduino подаємо живлення.

У програмі запускаємо [TOOLS] -> [PROGRAMMER]

Вибираємо тип програм (для нашого кабелю - Parallel Programmer.

Запускаємо [TOOLS] -> [BURN BOOTLOADER]

Якщо з першого разу отримаєте повідомлення про помилку - повторіть

От і все! Тепер можна приступати до експериментів! У Вас на руках справжній (100%) Arduino!


Відредаговано: gromko - Сб, 11.08.2012, 23:08
GarryPotter Дата: Нд, 12.08.2012, 13:34 | Повідомлення № 11
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Осцилограф на Arduino

Скетч для Ардуїни:
Code

//oscilloscope  
//http://compcar.ru   
byte head[3]={170,204,195};
byte MyBuff[800];  
unsigned int i=0;  

void setup()    
{   
Serial.begin(115200);    
}    
void loop()    
{    

   for (i=0;  i < 800; i++)    
   {    
    MyBuff[i] = analogRead(0)/4;   
   }  
     Serial.write(head,3);
     Serial.write(MyBuff,800);  
}  

Програма (під Віндовс)
Прикріплення: Oscilloscope.rar(184Kb)


Відредаговано: GarryPotter - Нд, 12.08.2012, 13:40
gromko Дата: Вт, 14.08.2012, 20:48 | Повідомлення № 12
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Студентами создана ракета с гибридным двигателем и компонентами Arduino

В университете штата Вашингтон в рамках студенческого конкурса за полгода был разработан ракетный двигатель гибридного типа. Топливом для него служит смесь твёрдых парафинов, а в качестве окислителя используется оксид азота (I). Недавно двигатель успешно прошёл испытания, подняв на высоту 8 км созданную этой же командой ракету и принеся своим создателям заслуженную победу.

Как само топливо, так и продукты его сгорания можно назвать «экологически чистыми». Отсутствие токсичных компонентов в топливе подтверждено данными рентгеноструктурного анализа, а в выхлопах – хроматографическими методами. Это сильно контрастирует с обычным восприятием ракетной техники, использующей производные гидразина и другие высокотоксичные соединения.
За полгода команда из 4 членов студенческого клуба привлекла новых участников и проделала колоссальную работу. Всего было испытано 7 моделей ракетных двигателей, рассчитаны и подобраны в эксперименте оптимальные режимы работы камеры сгорания.
В итоге самодельный двигатель достиг показателя 93% от теоретической полноты сгорания, что лишь на два процента уступает характеристике серийно выпускаемых моделей.
Корпус ракеты длиной чуть более 3,5 метров монтировался в кампусе по собственным чертежам. При его создании активно использовался алюминий авиационного класса и композитные материалы. Ракета получила название DAQ (for data acquisition) Destroyer.
Авионика собрана из компонентов Arduino. Она включает в себя систему GPS навигации, цифровой барометр, магнетометр, акселерометр и гироскоп. Предпринималась также попытка отправлять SMS сообщения непосредственно с летящей ракеты, но сигнал сотовой сети быстро пропал.
Работа была высоко оценена экспертами в аэрокосмической области. Никто из других участников соревнований не справился с разработкой ракетного двигателя. Их детища часто летели по нерасчётным траекториям или вовсе взрывались вскоре после старта.
Джерело: http://blogs.computerra.ru/36734

Додано (14.08.2012, 19:48)
---------------------------------------------
Twitter встроили в кроссовки Adidas

Немецкий производитель спортивной одежды и инвентаря Adidas решил, что в XXI веке необходимо следовать тому, что диктует время, не ограничиваться традиционной продукцией, а делать ее более современной, приправляя электронными компонентами. А лучшим поводом для этого, конечно, является лондонская Олимпиада.

В качестве подопытного образца были использованы кроссовки adiPower Barricade, которые после трансформации переименовали в Social Media Shoe. Кроссовки оборудовали микроконтроллером Arduino и внешним LCD-дисплеем, на него выводятся сообщения из сети микроблогов, для этого разработчик при подготовке программной платформы воспользовался инструментами Twitter API.

Помимо ЖК-дисплея, кроссовки Social Media Shoe располагают встроенными в задние полоски светодиодными огоньками, которые управляются при помощи дистанционного пульта. В настоящий момент кроссовки выставлены в пресс-зале Adidas, они подключены с собственному микроблогу @adidasbarricade в сети Twitter. К слову сказать, немецкий производитель не собирается оставлять данный проект как пройденный этап, Adidas планирует выпустить их в 2016 году.

Джерело: http://podrobnosti.ua/internet/2012/08/14/852300.html

novachok Дата: Чт, 30.08.2012, 14:12 | Повідомлення № 13
Прописаний назавжди
Повідомлень: 247
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Система безпеки будинку на Arduino
Американський інженер Кен Шарп (Ken Sharp) встановив у своєму будинку нову систему безпеки, але йому стало цікаво, як вона влаштована. Не зумівши втриматися від спокуси, Кен розібрав її на частини та досконально вивчив. Інженер переконався, що система працює досить просто, так що будь-який бажаючий може зробити таку ж своїми силами- http://sharpk60.blogspot.com/2012....ty.html

Кен витратив лише кілька днів, щоб сконструювати прототип такої системи на платформі JeeNode (сумісна з Arduino IDE).


До плати JeeNode підключаються магнітні дверні сенсори (геркони) на відкриття/закриття дверей, які легко знайти в будівельному магазині або у продавців електроніки. Плата оснащена бездротовим модулем, так що комунікації можуть здійснюватися по радіо.

Крім сенсорів на дверях, в систему підключаються сенсор руху і тривожна кнопка посеред квартири, після натискання який здійснюється виклик поліції. Кен Шарп навіть зробив графічний інтерфейс для системи безпеки в 3D-моделі будинку.

Схеми підключення, прошивка JeeNode і інтерфейс LabVIEW на Github - https://github.com/sharpk/SecurityNode

Arduino пополняется средствами удаленного управления

Служба новостей IDG, Амстердам

Испанский оператор сотовой связи Telefonica предложил сервис удаленного управления для популярного электронного конструктора Arduino. Пользователи этого сервиса смогут управлять своими электронными поделками удаленно.

Для пользования сервисом требуется модернизированная плата расширения Arduino GSM/GPRS Shield, которая будет обеспечивать связь по протоколу TCP поверх GPRS. Этот вариант Shield был представлен в ходе выставки электронных продуктов Campus Party, прошедшей в формате развлекательного мероприятия, в Берлине 24-25 августа. В продажу устройство пока не поступило.

Термином Arduino любители технического творчества обозначают популярное семейство устройств и приспособлений, из которых создаются несложные конструкции с программным управлением. Это прежде всего микроконтроллерная плата, среда разработки с собственным языком программирования и разнообразные приспособления, от проводов до простейших камер и моторов. Спектр применения конструкций варьируется от развлекательных и учебных до практически полезных задач.

Например, автоматическая система полива домашних растений на базе Arduino может определять степень высыхания почвы и при необходимости поливать их. Можно добавить в схему датчики освещенности, тогда автомат будет включать дополнительное освещение или, при наличии датчиков температуры, включать или отключать обогревательные элементы.

Можно создать такую конструкцию на базе Arduino, которая включала бы кофемашину, управляемую из Twitter. Ее владелец мог бы готовить себе горячий кофе к своему возвращению из любого места, где есть телефонная связь.

Новая плата, представляющая собой развитие идеи, представленной еще в 2011 году, поддерживает асинхронное взаимодействие, то есть в то время, когда идет обмен данными через Shield, микроконтроллер Arduino может выполнять другие задачи. Удаленное управление Arduino с помощью нового сервиса выполняется с сайта BlueVia.

Для пользования сервисом потребуются SIM-карты межмашинного взаимодействия (Machine-2-Machine, M2M), предлагаемые Telefonica. Они работают в странах Европы, США и даже почти на всей территории Южной Африки.

Компания не обнародовала расценок на новый сервис.

Это вызвало определенный скептицизм в сообществе Arduino, которое образуют главным образом любители. «Мне показалось, что это предложение ориентировано в основном на корпоративное применение, а не на любителей», — сказал один из пользователей IRC-канала Arduino с ником Ragnorok. Он добавил, что, как ему известно, GPRS предполагает оплату в расчете на устройство, а это слишком дорого для работ любительского уровня. Если же стратегия такого межмашинного взаимодействия подразумевает фиксированную цену для всех устройств, предложение становится заманчивым.

Уже сейчас в продаже имеются GPRS-модемы, поддерживающие Arduino, отметил другой пользователь IRC, называющий себя buZz. Цены на них колеблются от 60 до 100 долл. Это намного более дешевый способ обеспечивать связь с мобильной сетью для платы Arduino. «Достаточно купить Nokia 5110, подключить его последовательно к Arduino, и вот, пожалуйста, — готов GSM-модем», — пояснил buZz.

Любителям также совсем не понятно, как можно было бы применять плату. «Что-то ничего не приходит в голову, — посетовал пользователь Yotson, — разве что какие-то разновидности средств удаленного мониторинга. Но часто там, где нужно было бы организовать такой мониторинг, нет и GSM-покрытия, что сводит на нет пользу от подобной системы».

Может возникнуть и еще одна проблема — использование проприетарного прикладного программного интерфейса Telefonica. Энтузиасты Arduino отметили, что предпочли бы, чтобы устройство не было привязано к закрытому API, оператор которого придерживается провайдером в целях защиты своих доходов.

«Все зависит от цены. Если данное решение — это не более чем стандартная GSM Shield и не предполагает высоких расценок в расчете на устройство, на него можно было бы обратить внимание при условии, что компания откажется от проприетарного API», — предположил Ragnorok.

Додано (30.08.2012, 12:55)
---------------------------------------------
Студенты Мюнхенского университета сумели создать новый гаджет, который должен по их мнению улучшить здоровье человека. Personal Energy Orb построен на основе вычислительной платформы Arduino и определяет, сколько времени пользователь компьютера провел за играми или в Интернете.

Создатели гаджета оперируют понятием «виртуальный энергетический уровень», под которым они подразумевают соотношение количества времени, проведенного перед компьютером, и здоровой физической активности. Если этот уровень снижается, устройство начинает светиться красным, и со временем цвет становится все более насыщенным. Кроме того, гаджет способен постепенно менять разрешение мыши до минимального показателя, что не только способно вызвать раздражение, но и дать пользователю понять, что пора хотя бы размяться.
Подробнее: http://megaobzor.com/yenerge....te.html

Додано (30.08.2012, 13:12)
---------------------------------------------
Компания под названием NanoSatisfi представила проект Kickstarter по отправке оснащенного Arduino спутника в космос. С помощью этого космического аппарата свой эксперимент в космосе сможет поставить практически любой желающий.

Но отправка в космос – дорогая затея. К тому же время от возникновения идеи подобного проекта до начала его реализации обычно стремится к бесконечности NanoSatisfi, технологический старт-ап из Силиконовой Долины, пытается изменить подобный расклад. Компания собирается оснастить свой спутник оборудованием стандартного хобби-класса, запустить его быстро. И с помощью Kickstarter дать вам возможность принять непосредственное участие в работе этого космического аппарата. ArduSat базируется на стандартной платформе CubeSat. Размер по каждому измерению — около четырех дюймов, вес — до трех килограммов.

NanoSatisfi собирается втиснуть столько науки в этот маленький куб, сколько возможно. План такой: ArduSat будет работать на платах Arduino, микроконтроллерах AVR, которые дико популярны среди любителей. Они недорогие, надежные, с огромным количеством функций. ArduSat будет упакован 5-10 отдельными платами Arduino, но об этом позже. Еще будут датчики. Множество датчиков, вероятно, 25 (или больше), совместимых с Arduino, очень маленьких и недорогих.

Весь набор датчиков Arduino будет только стоить около $ 1500. Остальная часть спутника (система питания, система управления, системы связи, солнечные батареи, антенны и т.д.) — около $ 50000. Запуск — около $ 35000.

За 150 долларов залога, вы можете зарезервировать 15 слотов изображений на ArduSat. Вы сможете зайти на сайт, увидеть путь, по которому спутник будет проходить над землей, и выбрать цель, изображение которой вы хотели бы получить. Эти команды будут загружены в ArduSat, и в нужном месте на орбите он нацелит камеру на Землю и сделает снимок, который затем по электронной почте будет отправлен прямо к вам. Из космоса.

Находясь на полярной орбите, спутник за день будет облетать Землю семь раз. За $ 300 вы можете загрузить свое персональное сообщение, которое будет транслироваться по всему земному шару.

За $ 500 вы можете воспользоваться всеми точками ArduSat и запустить свой собственный опыт в течение всей недели на выбранных датчиках ArduSat. В космосе, вы в курсе. Просто чтобы было ясно: это совсем не то, что проводить эксперимент на данных, которые поступают на Землю со спутника. Ваш эксперимент загрузят на сам спутник, он будет работать на одной из плат Arduino на ArduSat в режиме реального времени. Вот почему там установлен так много идентичных плат.

Если существующий пакет датчиков не устраивает вас, организаторы проекта смогут предложить новые датчики и новые конфигурации.

Чтобы убедиться, что вы не угробите спутник ошибками в коде, NanSatisfi сначала прогонит ваш опыт на дубликате спутника здесь, на Земле, в условиях приближенных к реальным, космическим. После проверки код загрузят на спутник, он проработает в любом выбранном вами временном интервале, а по завершении эксперимента его результаты будут посланы вам.

Срок службы ArduSat — от шести месяцев до двух лет. Ни датчики, ни Arduinos не заточены для работы в космосе под действием космического излучения. Поэтому предусмотрены системы резервного копирования и резервирования. Помимо всего прочего, будет полезно увидеть, что работает, а что нет. В следующем поколении ArduSat эти знания используют для создания более функционального и надежного спутника.

У проекта огромный потенциал. Если все кинуться резервировать места под свои эксперименты на ArduSat, можно будет запустить еще пять ArduSats. Или еще десять. От принятия решения о начале разработки нового ArduSat до реального запуска следующей модели потребуется всего несколько месяцев. В потенциале возможна и совместная работа в космосе нескольких ArduSat. И даже создание недорого глобального массива спутников.

То, что этот проект захламит околоземное пространство космическим мусором, опасаться не стоит. Спутники будут выводиться на орбиту, которая деградирует через год или два, после чего они безобидно сгорят в атмосфере. Если хотите, можете арендовать финальный временной интервал и исследовать, что именно будет происходить с бедным маленьким спутником, пока он прожаривается до хрустящей корочки.

В долгосрочной перспективе есть потенциал и для создания и больших ArduSat с более сложными и специализированными приборами. К примеру, на крошечных спутниках можно установить только крошечные камеры — с детализацией несколько километров на пиксель. В дальнейшем, NanoSatisfi надеется довести детализацию до 50 метров на пиксель с помощью спутников OptiSat, которые будут в 2-3 раза больше. OptiSat будет просто гигантской камерой или двумя камерами, они позволят фотографировать с высоким разрешением не только Землю, но и все, что захотите, в космосе.

При успешном развитии событий NanoSatisfi подготовит ArduSat примерно к концу этого года, а запустит его в течение первой половины следующего —2013-го. Если Вы не успеете на Kickstarter, не волнуйтесь, NanoSatisfi надеется, что будет еще много спутников ArduSat — и с гораздо большими возможностями для потенциальных участников.
dvice

Відредаговано: novachok - Чт, 30.08.2012, 13:54
gromko Дата: Сб, 01.09.2012, 22:23 | Повідомлення № 14
Лінуксоїд
Повідомлень: 2450
Нагороди: 23
Рейтинг: 305
Робот за тридцать минут

В России скрестили отпрыска Smalltalk и Logo с микроконтроллером Arduino, любимой игрушкой самодельщиков мира. Получился конструктор, помогающий делать первые шаги в программировании, электронике и робототехнике.

Автор: Евгений Крестников 31 августа 2012 года
Главным идеологом и руководителем разработки ScratchDuino является старший научный сотрудник ЗАО "ТЫРНЕТ" Александр Казанцев - человек, хорошо известный в отечественном сообществе свободного софта. С его именем связывают инициативу Edumandriva и ряд других свободных проектов. Сейчас он работает над версией робоплатформы для вузов и предприятий.

Об открытом железе мы пишем нечасто. Не так давно появился замечательный повод исправить это упущение - первые партии устройств, выпущенных в рамках российского проекта ScratchDuino, поступят в школы уже в этом учебном году.

ScratchDuino выпускает входящая в группу "Мезон.Ру" компания ЗАО "ТЫРНЕТ". На сегодняшний день в серии два продукта: предназначенная для осуществления взаимодействия физической среды с программной ScratchDuino.Лаборатория и решение для обучения детей основам робототехники - ScratchDuino.Робоплатформа.

Компания "ТЫРНЕТ" прошла отбор Фонда содействия развитию малых форм предприятий в научно-технической сфере и получила государственный грант, который позволил воплотить идею в железе и довести её до стадии мелкосерийного производства. По словам генерального директора "Мезон.Ру" Павла Фролова, устройства ScratchDuino протестированы в российских школах и получили хорошие отзывы. Теперь компания готовится начать их регулярные поставки в образовательные учреждения и собирает предварительные заказы через сайт Linuxcenter.ru. Фролов также отметил высокий интерес, проявленный к ScratchDuino родителями учеников.

Продукты ScratchDuino выпускаются серийно и доступны всем желающим

ScratchDuino = Scratch + Arduino

Проект ScratchDuino был задуман как средство взаимодействия физической среды со средой Scratch - визуальной средой программирования, развивающей идеи Лого, которую разработали в Массачусетском технологическом институте (MIT). "Scrath нужен, чтобы учить детей программировать, - объясняет Павел Фролов. - С её помощью можно обучить ребёнка объектно-ориентированному программированию за полчаса".

Программы на Scratch состоят из графических блоков с текстовыми подписями. Чтобы составить программу, нужно перетащить блоки в специальное окно. Бесплатное (хотя и не совсем свободное) приложение с открытым кодом распространяется на условиях собственной лицензии и доступно для Windows, Linux и Mac OS X.

За взаимодействие с реальным миром отвечает Arduino - набор микроконтроллеров и прочих электронных компонентов, очень популярный у "самодельщиков". "Изначально идея состояла в том, чтобы дать детям в школах поработать с Arduino, но потом мы поняли, что микроконтроллерный модуль там не выживет - его могут уронить, облить водой или положить в груду скрепок, - говорит Фролов. - Плату нужно упаковать в некую защитную среду, чтобы ребёнок её нечаянно не сломал".

Arduino в картридже - один из ключевых элементов ScratchDuino

Arduino и специальную плату расширения (так называемый shield, или шилд) для подключения внешних устройств убрали в прочный картридж из прозрачного органического стекла.
Добро пожаловать в робототехнику

Картридж с Arduino можно устанавливать в разные устройства, которым нужны компьютерные "мозги". Первой была выпущена ScratchDuino.Лаборатория, основанная на плате с открытыми спецификациями Scratchboard для среды Scratch. "Мы доделали Scratchboard так, чтобы она хорошо сочеталась с идеологией убранного в картридж модуля Arduino, и добавили туда дополнительные элементы", - рассказывает Фролов.


Плата ScratchDuino.Лаборатория также упакована в прочный корпус

Среда Scratch позволяет работать со стандартными датчиками платы ScratchDuino.Лаборатория, подключённой к компьютеру через порт USB, - встроенным микрофоном, датчиком света. Кроме того, имеется динамик (в стандартной версии Scratchboard он отсутствует), есть аудио- и видеовходы, кнопки и рычажок.

С помощью датчиков устройство получает информацию о том, что происходит вокруг. Самый простой пример - программа "Солнышко", меняющая координаты на экране в зависимости от освещённости в комнате. В другой программе можно дуть в микрофон, покручивая рычажок, и Scratch будет изображать саксофон.

Ко входам платы подключаются дополнительные датчики (влажности, температуры, сопротивления и т.д.) для создания более серьёзных программ взаимодействия Scratch с физической средой. Показатели датчиков переносятся в переменные среды разработки и нормализуются в значениях от 0 до 100.


ScratchDuino.Лаборатория с установленным в картридж модулем Arduino

ScratchDuino.Лаборатория соответствует стандартным спецификациям, и для её взаимодействия со Scratch не нужно прилагать усилия. Продукт работает со Scratch для Windows, Linux или Mac OS X. Впрочем, при желании устройство можно программировать через штатную среду разработки Arduino либо через Lazarus (IDE для Free Pascal). Из него можно сделать портативный детектор лжи, проверить с помощью датчика сопротивления, действительно ли растения радуются, когда их поливают, и т.д.

Самое главное, что всё это делается очень быстро - программы в Scratch короткие (десятки строк), объектно-ориентированные и пишутся на родном языке ребёнка. Это решает главную проблему с обучением младших школьников программированию: для освоения Scratch им не приходится запоминать англоязычные операторы. Здесь всё наглядно (создателям среды удалось решить проблемы Лого), так что дети начинают программировать практически сразу.

"Затем у нас возникла идея сделать к имеющемуся картриджу с модулем Arduino стандартную платформу для обучения детей азам робототехники, - говорит Павел Фролов. - Надо сказать, что и ScratchDuino.Лаборатория, и ScratchDuino.Робоплатформа были созданы из-за новых образовательных стандартов - взаимодействие с физическими средами детям нужно давать начиная с пятого класса школы".

Готовых средств для этого в России не выпускали, и компания "ТЫРНЕТ" их разработала. "Лаборатория" передает данные из внешнего мира в компьютер, а "Робоплатформа" решает обратную задачу, позволяя из программы воздействовать на внешний мир.

Программировать исполнителя можно через стандартную среду разработки Arduino, через Lazarus и даже через "Кумир", но проще всего это делать с помощью всё того же Scratch. Единственная проблема: в Scratch нет функций для взаимодействия с роботами, и программистам компании "ТЫРНЕТ" пришлось на его основе создать собственную открытую и бесплатную среду разработки Sduino. Программа доступна для Linux, Windows и Mac OS X. В основе решения всё тот же картридж с Arduino, но к нему добавляется двухколёсное шасси робота.


ScratchDuino.Робоплатформа

В прочный корпус из оргстекла установлена специальная плата. Кроме того, здесь есть разъём для картриджа Arduino и датчики, устанавливающиеся на магнитах без сложного монтажа. Система модульная, наборы датчиков могут быть самыми разными (контактные, световые, датчик линии, инфракрасный датчик). Нет никаких препятствий для изготовления и использования собственных датчиков.
Yura_Shrol Дата: Вт, 12.02.2013, 18:20 | Повідомлення № 15
Знаток супутникового інету
Повідомлень: 507
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Приєднуюся і я до світу Arduino. Прийшла сьогодні мега 2560 рев3. Купляв на ebay з Китаю. Прийшла за 10 днів. Погрався з першими блимавками. Прикольно. Основна ціль - зробити систему керування твердопаливним піролізним котлом + теплоакумулятор + бойлер + система опалення. Максимум автоматизації (тому й брав мегу). Вже є деякі задумки.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VІІ: ДОЗВІЛЛЯ, ЗАРОБІТОК ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ » 7.3 Радіоаматорство » Arduino - основи мікроелектроніки (Основи мікроелектроніки в школі з Arduino)
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.