 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Якість викладання інформатики в ВНЗ
|
dpi |
Дата: Сб, 29.03.2008, 13:13 | Повідомлення № 1 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Пять лет назад "поступали" с сыном на программирование и защиту информации в Донецке и Днепропетровске. Объездил соответствующие ВУЗы, изучил программы обучения, а теперь сын заканчивает один из них, знаю качество преподавания. Тот же, что и в школах, даже хуже. А в школах вы знаете что. И не потому, что туда не хотят идти работать. Туда не берут (нет званий). Берут только 20-ти летних - "перспективных". На форумах есть представители ВУЗов. Что происходит? Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
|
|
| | |
W-w-W |
Дата: Нд, 13.07.2008, 22:38 | Повідомлення № 16 |
| я вчився у педагогічному університеті і що цікаво, дійсно багато викладачів є розумних і відданих своїй професії, ну а є й такі, що їм там і не місце. В мене була спеціальність вчитель трудового навчання та інформатики, що мене здивувало, що інформатика була з І курсу по 1 парі і за пк сиділи по 3, це був жах, з ІІ курсу сиділи по 2- це у вищому навчальному закладі, який готує вчителів інформатики, на ІІІ курсі в нас була методика, впринципі предмет викладався на високому рівні і матеріалом по методиці були забезпечені. Після ІІІ курсу я пішов працювати в школу, бо толку там було сидіти, купив перед школою пк собі і я за декілька місяців самотушки навчився більше ніж мене там вчили 3 роки. Ну а саме цікаве: інформатика викладалась у вузі 1, ну 2 пари на тиждень, а от економіка і її похідні частини по 8 по 9 пар на тиждень, ХІБА ЦЕ НОРМАЛЬНО?????????????? Мені здається так, якщо вуз набрав групу по певному напряму то треба і предмети переважно по цьому напряму, а не щопопало. Краще б давали 8 пар на інформатику, тоді можна дійсно за декілька років підготувати класного спеціаліста, а не так робити. Програмування у моєму вузі моя група вивчила в лапках за 2 дня по 6 пар, ну що можна сказати?????????? ЦЕ ПРОСТО ЖАХ, ЩО РОБИТЬСЯ В ОСВІТІ!!!!!!!
|
|
| | |
mouse |
Дата: Вт, 05.08.2008, 01:03 | Повідомлення № 17 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
| Вища школа...... В нас було так: не ходиш на пари, нічого не робиш - неси і плати. Хочеш знати, вчиш - ніхто тобі заважати не буде - навпаки допоможуть. А якщо когось пресуют у ВУЗі - зараз є телефони довіри, можна так "пресуна" підставити, що його в жоден ВУЗ не візмуть. А якщо ще це все зняти на телефон та розмістити на сайті, а адресу написати на кожному стовпі ВУЗу!!!!! І хто буде бідний? Тільки не кажіть, що студенти бояться???!!!! Бо система хабар-оцінка є вигідною для обох і студента(якому потрібен лише диплом), і викладача(в якого платня нижче ніж має бути на його думку)
|
|
| | |
Комарик |
Дата: Нд, 07.09.2008, 10:54 | Повідомлення № 18 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
| Quote Бо система хабар-оцінка є вигідною для обох і студента(якому потрібен лише диплом), і викладача(в якого платня нижче ніж має бути на його думку) Це звісно вигідно, але проблеми починабться у тих хто ХОЧЕ вчитись(а такі ще не вимерли остаточно). Зазвичай такий студент потерпає найбільше, бо викладач з своїм рівнем зарплатні і тупими студентами забиває розповідати щось серйозне, а студент мусить вчитись сам. Доводиться читати багато різної літератури, самому робити висновки, самому все узагальнювати. На таке пробиває далеко не кожного, що й супроводжує ту деградацію, яку ми маємо...
|
|
| | |
Varkan |
Дата: Вт, 09.09.2008, 09:24 | Повідомлення № 19 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Кожен судить по тому ВУЗі в якому він навчався, або по тому ВУЗі в якому навчаються його знайомі. Я наприклад за минулий рік навчання не витратив ніоднієї грн. на хабарі, а знання нам давали досить нормальні (головне шоб ти хотів їх брати). це притому що я навчаюсь на заочному відділенні. На стаціонарі я навчався з 1999 по 2004 роки. і саме там я отримав всі свої базові знання з інформатики (в школі був безмашинний варіант вивчення). До цих пір я можу спокійно підійти до викладачів які мене навчали і отримати консультацію. І ще ніхто з них не відмовив мені, і не сказав шо всі консультації за гроші. Так шо робіть висновкі, шо судити по декількох ВУЗах про всі інші це всеодно шо судити по одному вчителю інформатики про всіх. Адже і серед шкільних вчителів є багато таких які просто показують учням як запустити косинку і на цьому курс інформатики для них закінчується.
|
|
| | |
Комарик |
Дата: Вт, 09.09.2008, 15:35 | Повідомлення № 20 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
| Звісно! Гарні вчителі є. І їх багато. Але суть у тому що так трапляється не завжди... Але окрім того існує інша проблема. Вона полягає у тому, що дітей у ВУЗі не навчають того, що потрібно. Вони приходять на пари і замість того, щоб розповісти дітям про якусь мову програмування чи операційну систему ( мається на увазі не компанії Microsoft), їх пів року вчать користуватись MSDos-ом, а потім ще півтора року Windows-ом. Це ж дикість просто... Причому це стосується усіх студентів - і інформатиків в тому числі.
|
|
| | |
dpi |
Дата: Чт, 11.09.2008, 12:54 | Повідомлення № 21 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (Varkan) Так шо робіть висновкі, шо судити по декількох ВУЗах про всі інші це всеодно шо судити по одному вчителю інформатики про всіх. Quote (Комарик) Звісно! Гарні вчителі є. І їх багато. Давайте говорить откровенно. Где вы видели "багато" хороших учителей и где вы видели качественные ВУЗы? На счет учителей это 1 из 10-ти, а ВУЗы посещал в разных областях и городах. Программирование проходят, а не учат. В лучшем случае просто грузят детей сложными заданиями, а посмотрите конспекты.
|
|
| | |
Morpheuz |
Дата: Чт, 11.09.2008, 16:29 | Повідомлення № 22 |
Я тут недавно...
Повідомлень: 36
| Главная проблема наших ВУЗов, то, что они как сказал VArkan: "Запамятайте студент це той хто хоче вчитись, а учень той кого учать." А почему так долно быть? Почему студент должен сам учить, а зачем же тогда преподаватели? почитал лекцию, принял зачет/экзамен получил свои деньги и свободен? Так получаеться.. Сейчас система обучения осталась таже что и была в СССР, но сейчас совсем другие стандарты, и студентов нужно учить. Нет находяться которые сами учат, но сейчас их меньшенстово. Поэтому и процветает корупция в наших вузах:( А по поводу качества преподавания информатики в ВУЗах. Чесно скажу в Харькоке нет ни одного ВУЗа который дал бы современные и качественые знания в IT сфера. Если студент шаращий, то он должен сам все учить, тогда у него есть шанс на нормальную работу.
|
|
| | |
kom_adm |
Дата: Чт, 11.09.2008, 17:01 | Повідомлення № 23 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3758
| Quote (Morpheuz) Чесно скажу в Харькоке нет ни одного ВУЗа который дал бы современные и качественые знания в IT сфера. Мабуть, не тільки в Харкові не має. В більшості ВУЗів викладання інформатики супроводжується суцільним конспектуванням (книжок виявляється бракує) і дуже малою кількістю практики. Нас на екзамені заставляли не показувати на комп’ютері, а розказувати, щоб були готові до безмашинного варіанту викладання в школі (на щастя вже 99% шкіл мають комп’ютерні класи). Перший рік ми вчили ДОС і Віндовс, Ворд і Іксель і то викладали матеріал в 100 разів гірше, ніж викладаю я те сам в школі (не сприйміть як хвальбу). Другий семестр - Паскаль - складали примітивні графічні програми, робота з масивами, рядками і т.д. абсолютно на рівні школи. 3-й курс - Делфі, тоді тільки появилася 4 чи 5 версія. Це було дійсно цікаво, але код (оброблювач події) нам давали передруковувати з методички, тобто ми в більшості інтерфейс будували, коротше примітивне викладання. 4-й курс - Віжуал Бейсік. Ми не вивчали С взагалі. На державному екзамені з інформатики мені попалося елементарне практичне завдання - створити в Аксес форму, вставити в неї малюнок і т.п. Тобто елементарщина на рівні школи. Я за час роботи здобув значно більші знання, ніж за час навчання в університеті.
|
|
| | |
VicS13 |
Дата: Сб, 13.09.2008, 17:37 | Повідомлення № 24 |
Тут живе...
Повідомлень: 103
| А на мне начались эксперименты в области преподавания информатики в школе. А именно в 1986 году было введено преподавание любимой нами дисциплины в 10 классах средних школ. А в 1987 году я поступил в пед. институт на специальность "Трудовое обучение и информатика". Причем это был ПЕРВЫЙ набор по этой специальности. И нам на первом курсе сказали: "Ваша главная задача - научиться учиться". И я считаю это святые слова. Все вы понимаете как и чему могли учить в те года. Но всегда есть но. Наш институт в то время имел солидную базу вычислительной техники. И постоянно ее обновлял. Изучили мы Корветы, и БК, и Микроши, и IBM PS/2, что шли в школы по программе "Пилотные школы". Помните? И УКНЦ, это сильнейшая машина была. И Ямахи 1 и 2, и ДВК всех сортов. На Электрониках 85 мы изучали основы Юникс подобных систем. И язык Си именно под Юникс учили. А когда нас посадили за IBM PC XT и за первые Поиски уже никто не брал во внимание что лекций было часов 10, а отчетность - дифзачет и экзамен. А Микролаб кто помнит? Это такой стенд для изучения Ассемблера. Я навеки запомнил. Как сидели до 9 часов вечера на листах компиляцию выполняя))))))) Но это все дало такой правильный вектор развитию мозгов, что только добрым словом и с благодарностью вспоминаешь то время и наших преподавателей, давших нам фундаментальные знания. А студента не нужно учить. Пускай сам учится. Если вы его будете пичкать 5 лет, вдолбите в голову все он со своими знаниями по окончании вуза все равно никому не будет нужен. Задача преподавателя в вузе - направить студента, научить добывать информацию.... Помните своих преподов в ВУЗе, которые давали пользоваться на экзамене учебниками во время ответа? Если быстро нашел ответ - знач уже читал...... И ведь они были по своему ПРАВЫ!!!!!!!! ПОТОМУ ЧТО ЕГО ЗНАНИЯ ОКАЖУТСЯ УСТАРЕВШИМИ ЕЩЕ ДО ТОГО, КАК ОН ОКОНЧИТ ВУЗ. и если он не научится САМ добывать себе знания - грош ему цена. Как IT специалист и как учитель информатики он будет не лучший. Потому как ученики его могут реально оказаться более подготовленными. Ведь сейчас вузах не дают фундаментальных знаний. Я считаю что глупо изучать компьютерную графику используя 3Д студию или открытый Блэндер. Должно быть понимание математики, используемой при закраске Гуро и Фонга? А отсечение невидимых поверхностей? Это же фундамент который лежит в основе работы любого 3Д ускорителя!!!!! И студент обязан сам написать соответствующие модули...... Так что знания полученные в наших современных вузов это пыль.... Знаю лично много случаев, когда на должность системного администратора берут 19 летнего пацана без высшего образования и платят ему кучу денег, а выпускники Киевского политеха с красными дипломами нервно курят в сторонке. И еще. Все крупные корпорации, я имею в виду IBM, HP и иже с ними, зачастую берут на работу молодежь без высшего образования только по результатам СОБСТВЕННОГО тестирования и САМИ их учат тому, чему нужно. И я с ними абсолютно согласен. Светлая голова и способность быстро самообучаться стоят НАМНОГО ДОРОЖЕ чем самый престижный диплом..... Додано (13.09.2008, 17:37) --------------------------------------------- В догонку. Сам безмерно благодарен Советскому высшему образованию та то что научили именно ОСНОВАМ.... А имея основание можно что угодно построить.
|
|
| | |
Varkan |
Дата: Пн, 29.09.2008, 13:21 | Повідомлення № 25 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (dpi) Где вы видели "багато" хороших учителей и где вы видели качественные ВУЗы? На счет учителей это 1 из 10-ти, а ВУЗы посещал в разных областях и городах. Программирование проходят, а не учат. В лучшем случае просто грузят детей сложными заданиями, а посмотрите конспекты. Поняття гарного викладача у кожного різне. В одного це той хто дає знання, в іншого це той хто ставить оцінку на халяву і той з ким можна "домовитися". Коли викладач дає знання то він і вимагає на залікаха та екзаменах. І тоді коли викладач вимагає, то його "рейтинг" різко падає. А на рахунок ВУЗів то в школі я бачив ПК тільки 2 рази, а все, що я вмію і в тому числі з програмування мене навчили у ВУЗі. Quote (Morpheuz) А почему так долно быть? Почему студент должен сам учить, а зачем же тогда преподаватели? почитал лекцию, принял зачет/экзамен получил свои деньги и свободен? Так получаеться. Інформатика і відповідно всі розділи її наука молода і динамічно розвивається. У вузі повинні дати ази цієї науки, тобто закласти фундамент і навчити вчитися самостійно. а коли викладач розжовує і дає ковтнути знання то студент після закінчення ВУЗу не вмітиме засвоювати нові знання самостійно. Ось це і є ще один вид деградації. До речі витель пішло від слова вчити, а викладач від слова викладати. В цьому різниця між ВУЗом і школою. Додано (15.09.2008, 12:41) ---------------------------------------------
Quote (VicS13) В догонку. Сам безмерно благодарен Советскому высшему образованию та то что научили именно ОСНОВАМ.... А имея основание можно что угодно построить. А якби ви не вміли вчитися самостійно то більше основ нічого і не зналиб. Додано (15.09.2008, 12:46) ---------------------------------------------
Quote (Ковальчук_Олександр) Другий семестр - Паскаль - складали примітивні графічні програми, робота з масивами, рядками і т.д. абсолютно на рівні школи. 3-й курс - Делфі, тоді тільки появилася 4 чи 5 версія. Це було дійсно цікаво, але код (оброблювач події) нам давали передруковувати з методички, тобто ми в більшості інтерфейс будували, коротше примітивне викладання. 4-й курс - Віжуал Бейсік. Ми не вивчали С взагалі. У нас студенти груп прикладної математики та інформатики на паскалі писали свої програми оболонки до ОС ДОС. Додано (29.09.2008, 13:21) ---------------------------------------------
Quote (Morpheuz) но сейчас совсем другие стандарты, и студентов нужно учить. стандарти ті самі. Сухомлинський сказав про МОЛОДШУ школу так: "Молодша школа це заклад де учня мають навчити користуватись основними інструментами для того, щоб надалі самостійно вчитися...." не знаю чи цитата точна але зміст саме такий. а ви про те шоб у ВУЗі розжовувати і в рот ложити пишете.
|
|
| | |
savitoleg |
Дата: Пн, 29.09.2008, 15:37 | Повідомлення № 26 |
Я тут недавно...
Повідомлень: 29
| Не стану говорить про гос ВУЗы, т.к. не преподавал, а только учился там. А вот про частные (не про все конечно) знаю не мало. Самое главное зло в частных высш. заведениях это минимум затрат и максимум прибыли. Вот почему на работу с превеликим удовольствием берут молодого юнца, чем опытного специалиста. Ведь ему платить надо намного меньше. А для качественного состава дописывают пришлых кандидатов и докторов. Хотя и кандидат кандидату рознь. Знаю таких «кандидатов», что и школьный курс для них не покорился. В частных ВУЗах ЗП очень низкая, намного меньше чем в школе. Не платят по многим статьям. Руководству легче закрыть рот молодому не опытному чем матерому преподавателю. ИМХО: Плохо в ВУЗе есть альтернатива, как для студентов (другой ВУЗ, самообразование), так и для преподавателя.
|
|
| | |
dpi |
Дата: Пн, 29.09.2008, 16:28 | Повідомлення № 27 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (Varkan) В одного це той хто дає знання Вопрос какие? И берут ли их? Quote (Varkan) навчити вчитися самостійно Не до такой же степени и не с таким безразличием. Quote (Varkan) У нас студенти груп прикладної математики та інформатики на паскалі писали свої програми оболонки до ОС ДОС. Надеюсь не благодаря учителю. Quote (Varkan) а ви про те шоб у ВУЗі розжовувати і в рот ложити пишете. Нет, нет и еще раз нет! Отвратительные программы и учителя путающие dorland и bilder!Додано (29.09.2008, 16:28) --------------------------------------------- borland естественно.
|
|
| | |
Varkan |
Дата: Вт, 30.09.2008, 10:35 | Повідомлення № 28 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (dpi) Вопрос какие? И берут ли их? Як вчитель інформатики ви маєте знати яка буває інформація (актуальна, шум, корисна...). а чи беруть чи не беруть їх студенти то це не проблема якості викладання, це проблема студентів. Якшо людина навчається за контрактом, то це тим більше її проблема. адже в магазині коли ви заплатили за товар продавця не хвилює чи взяли ви його, чи положили назад на полку. Quote (dpi) Не до такой же степени и не с таким безразличием. у ВУЗі мають складатися відносини "рівний з рівним". Quote (dpi) Надеюсь не благодаря учителю. не завдяки а з допомогою. це дві великі різниці Quote (dpi) Нет, нет и еще раз нет! Отвратительные программы и учителя путающие dorland и bilder! в сім'ї не без виродків.
|
|
| | |
dpi |
Дата: Вт, 30.09.2008, 15:08 | Повідомлення № 29 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (Varkan) а чи беруть чи не беруть їх студенти то це не проблема якості викладання, це проблема студентів. С этого надо было и начинать. Совершенно не согласен. А если вы обратитесь к доктору с таким отношением к работе? Почему у одного тренера получается тренировать команду, а у другого нет? Последних выгоняют, а первым платят кучу денег. Вы умудренный жизненным опытом человек, а студент "заготовка". О каком равенстве идет речь? И кто сказал, что в институте должны преподавать, а не учить? Сачкуете братцы и хотите под это подвести "научную" теорию.
|
|
| | |
Varkan |
Дата: Пн, 06.10.2008, 09:17 | Повідомлення № 30 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (dpi) А если вы обратитесь к доктору с таким отношением к работе? Лікар може приписати ліки, або процедури, але він не може заставити і контролювати вас як ви проходите ці процедури, чи як ви приймаєте ліки. Quote (dpi) Вы умудренный жизненным опытом человек, а студент "заготовка". О каком равенстве идет речь? вибачте але цим "заготовкам" в армії автомати дають. після школи виходять не "заготовки" а уже "готові вироби" з якими максимум шо можуть зробити викладачі то це відшліфувати, а не переробити. Quote (dpi) Сачкуете братцы и хотите под это подвести "научную" теорию. кожен судить сам по собі. і на кінець вища освіта не є обовязковою.
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2021.  |